Hirdetés
Új hozzászólás Aktív témák
-
addikt
válasz BerserkGuts #19300 üzenetére
A sisak arra való, hogy esésnél, balesetnél csökkentse a fej- és arcsérülések kockázatát. Nem véd meg mindentől. Ezt kellene megérteni hittérítés helyett.
Akinél pedig a sisak hamis biztonságérzetet nyújt, az egyáltalán nem való az utakra. Mert annak a fejében sincs rendben minden. Ez olyan, mintha azt mondanám a biztonsági öv miatt megyek 100 -zal 60 helyett.
Aki nem akar sisakot hordani ne tegye. Nekem aztán édes mindegy. Azt viszont ne akarjuk már megmagyarázni, hogy aki hordja az hülye. Mert kb. már ott tartunk.
Szerk.:
Egyébként én azt gondolom, hogy nem a rollerezők száma a legfontosabb. Hanem az, hogy akik ezeket az eszközöket használják, biztonságosan és a szabályoknak megfelelően közlekedjenek. Függetlenül attól, hogy sisakot vesz -e vagy sem.Felőlem aztán bárki összetörheti magát, de ne veszélyeztessen másokat.
[ Szerkesztve ]
ZX Spectrum - Commodore 64
-
Reggie0
félisten
válasz BerserkGuts #19295 üzenetére
Mindig van olyan hulye, aki meg akarja magyarazni, hogy ami ved az igazabol nem is ved. Ezek az emberek olyanok a kozlekedesbiztonsagnak, mint az antivaxerek a pandemianak...
-
Tomi13
senior tag
DHGate-es roller vásárláshoz honnan tudnék kupont szerezni? Van valakinek ötlete? Amiket a neten találok azok általános 3-4%-os kuponok DHGate-hez.
-
Casseius
tag
Annyira nevetséges ilyen sorokat olvasni amikor valaki megpróbálja megmagyarázni hogy 100-ból kb 95 esésnél megvéd a fullface sisak a komolyabb sérülésektől, de ne legyen hordva mert 5 esetben kitört a nyaka a szenvedőnek vagy mert kapott egy laza agyrázkódást
Don't Worry, Be Happy
-
PociAti
őstag
"Akinél pedig a sisak hamis biztonságérzetet nyújt, az egyáltalán nem való az utakra."
Ezek szerint senkisem való az utakra?
Így is hozzá lehet állni.
A mértékén lehet vitatkozni, kinek mennyire befolyásolja a döntéséit, viselkedését, de ignorálni a pszichológiai hatását strucc politikának tűnik.Ha rolleren szóba kerül a sisak viselés indokoltsága, akkor arra a közlekedési módra valószínűleg nem a roller lenne a legmegfelelőbb eszköz. Talán egy robogó, vagy egy autó, ha nincs meg a biztonságos, jól kiépített infrastruktúra.
-
addikt
válasz PociAti #19307 üzenetére
Még szerencse, hogy az autóknál nem akarja minden második ember bebizonyítani, hogy a biztonság öv és más biztonságot, vezetést segítő rendszerek hamis biztonságérzetet nyújtanak. Így megtehetem azt, hogy jól felszerelt autót választok.
Ráadásul már alapfelszereltségben is sok olyan extra van, amiért régen külön kellett fizetni.
Így ha emiatt kevesebb ember vezet az utakon már boldog vagyok, mert kevésbé veszélyeztetik mások testi épségét azzal, hogy bizonytalanul állnak a biztonságot segítő, mára már kötelezővé tett rendszerekhez.
ZX Spectrum - Commodore 64
-
veterán
-
Tomi13
senior tag
válasz Thunderzolee #19309 üzenetére
219.000 Huf-ra jön ki a G30P ha forintot választom.
A kérdés, hogy milyen valutában és mivel érdemes fizetni hogy a legjobban járjak... -
veterán
-
pescara
aktív tag
válasz DigitXT #19287 üzenetére
,,Ha ez így van, akkor ott 5 mph limites rollereket szabadna csak árulni"
Hat ezt irja a video alatt.
,,Unfortunately, in Queensland Australia, you are mainly only allowed to ride them on the footpath, due to the fact that they aren’t registered. Government need to get their act together as bicycles are allowed on the roads."[ Szerkesztve ]
-
pescara
aktív tag
Hat szerintem ez nem hatna meg ott a rendoroket
-
PociAti
őstag
Akkora baromságot írtál, nehéz volt nem reagálni rá.
Ha pedig olyan rossz példát hozol fel, mint az autók biztonsága, akkor illendő lenne hozzátenni, hogy azokkal az autókkal ha városi csúcssebességen, 50 km/h sebességgel nekicsapódsz egy álló járműnek, jó eséllyel karcolás nélkül megúszod az esetet. Idáig fejlődtek a biztonsági intézkedések. Vagy ha kellően okos a kocsi, akkor még az ütközést is megpróbálja elkerülni.
Ha már az ott elért eredményeket vetíted ki a rollerra, akkor vetítsd ki rájuk is azokat az intézkedéseket, amivel hasonló eredményt el lehet érni. Úgy lenne fair, különben más dimenzióban lévő dolgokat próbálsz erőltetve összevetni.
A hasonló biztonsági szinthez kb. 15 km/h-ra le kellene venni a rollerek maximális sebességét, vagy egy olcsóbb rollerre is elő kellene írni kb. másfél milliós védőfelszerelést, gerincvédővel, légzsákkel, térd és egyéb protektorokkal.
-
BerserkGuts
őstag
válasz Reggie0 #19302 üzenetére
https://www.youtube.com/watch?v=sHkc83XA2dY
Mi van lehülyézel amikor te nem tudsz szöveget értelmezni miről van szó. Fussál neki újra!Hány éves vagy?
Én már elmúltam 50éves és sok mindent megéltem voltam már Magas-Tátrában, Kékesen, Tatabánya Turul szobornál és Ausztriában is biciklivel és még élek ezek után, de te nem tudom mi vagy de ne engem oktassál ki.Nézzél utána inkább a statisztikának hány halálos roller balesetben segített a bukó sisak mielőtt hipotézised igazolod vannak jó statisztikák utána lehet járni én nem fogok segíteni arra ne várj.
OFF-ba rakjad mert teljesen irreleváns ez nem roller téma hogy lehülyézel mert nem bírod felfogni, hogy én azért nem viselem, mert nem is megyek bele a kellős közepébe a városi közlekedésnek.
A bicikli utat használom meg a járdát de ésszel.
(Nyilván írtam majdnem elestem 1x mert még tapasztaltam a rollert és igen veszélyes tud lenni kis kerekeivel.)
Ha te ott feszülsz a forgalomban a kis sisakoddal amire olyannyira nagyra vagy menjél legyél vele boldog de engem te ne hülyézzél le.Addig is amin elgondolkodhatsz nagy összességében:
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_traffic-related_death_rate [link]
Régen nem nagyon kellett semmi megvolt a kellő sebesség meg a rutin hogy odafigyeljenek egymásra de ez a telefonnyomkodós generáció amikor minden gyorsan gombnyomásra kell működjön akkor egy türelmetlen g@civé változtatja az emberek.
https://www.youtube.com/watch?v=sHkc83XA2dY [link]
Mintha egyes helyeken még mindig visszafelé járna az idő de simán elvannak egymás mellett és nem kell a rendőr hogy bírságolja agyba főbe őket mert szabálytalankodnak:
https://www.youtube.com/watch?v=KnPiP9PkLAs [link]
https://www.youtube.com/watch?v=1ZupwFOhjl4 [link]
Mindez nálunk elképzelhetetlen mert már egymást kiirtanák mivel mindenki megvan győződve arról hogy az az út ahol ő jár az az övé.
Gyalogos letakarítana ha tehetné az Ő útjáról de amikor nem a zebrán megy át visszakapja az autóstól mert rátolja a gázt hogy letakarítsa az Ő útjáról és nem engedi átmenni kényelmesen.
Pedig 100 méteren simán átgyalogolhatnál ha 50Km/h-val szabályosan mennének de nem azt nem engedik mit keresel ott a szabály az szabály menjél a zebrán az a te helyed és 100-al is rád tolja a gázt csak letudjon túrni az útjáról.
12600KF/ROG Strix 4070ti/ROG Strix B660/Noctua NH-D15S/ROG Strix AuraEdition 850W/SamsungOdysseyG7 32" 1440p/ThermaltakeTower900/RazerViper8K/F4-3200C14D-16GFX(FlareX)/Kingston A2000
-
addikt
válasz PociAti #19317 üzenetére
Azért nem lehet autónál külön említeni a két fogalmat, mert sokszor egymással összefüggő a működésük. Sőt, van olyan is, ami egyszerre vezetést segítő/támogató és biztonsági berendezés is. Nem a tolatóradar vagy kamera a legjobb példa erre. Szerencsére ennél már jóval előrébb tartunk.
Semmilyen eredményeket nem vetítettem sehova. A hozzászólásom első mondatában leírtam a lényeget.
A sisak elleni kardoskodas sokkal jobban árt a rollereseknek, mint azok az emberek, akik folyamatosan meg akarják magyarázni, hogy hülyeség használni.
Többen is vagyunk, akik simán felvesszük úgy a sisakot, hogy közben nem ringatjuk magunkat hamis tévképzetekbe. Ez marhára nem a sisakon, hanem az emberek szellemi képességen múlik.
[ Szerkesztve ]
ZX Spectrum - Commodore 64
-
DigitXT
nagyúr
válasz pescara #19314 üzenetére
Van abban a mondatában egy mainly, azaz főleg. Amit viszont én
linkeltem, ott teljesen tárgyilagosan le van írva, hogy hol/hogyan.25 kph az általános limit, csak járdán csökken 12 km/h-ra. Bicikli
sáv pl. járható, bizonyos feltételek esetén. És most jön a legjobb:
bukósisak használata kötelező, kivéve ha orvosi, vagy vallási ()
okból felmentésed van. Szóval semmi gond: aki nem akar sisakot
venni, elég ha azt mondja, tiltja a vallása. (Probléma innentől?)BerserkGuts: majd ha Ausztráliában akarsz rollerezni, akkor legyél
ennyire ideges, hogy kötelező rajta a sisak... Hogy nem a full face?
Nem. De nem is tiltják a használatát... (Ha te kimész az erdőbe, és
ott vereted, szíved joga, de közúton vannak szabályok. Ha nem jó,
és te jobban tudod, akkor csináld úgy. Még büntetés se biztos, ha
éppen nem vették észre. Sokan nem kötik be magukat. Dacból.
És jogosan? Ha 20 év alatt sose karambolozott akkor minek, nem?
(Ennek ellenére a rendőr majd osztogatja a csekkeket orrvérzésig:
lehet, hogy semmit nem ér el vele, de legalább szedi a zsetont.)Szerk: egyébként járdán tényleg marhaság. A gyalogosnak sincs...
Ha valaki tényleg betartja a 12 km/h-t, annak szerintem nem kell.
Ha meg 32 km/h-val akar menni, ne sisakot vegyen, húzzon el de
krvagyorsan a járdáról. Ott menjen, ahol mást nem veszélyeztet...
(De ha van ilyen hely és az autó úton van, akkor full face a tuti.)[ Szerkesztve ]
-
Casseius
tag
válasz BerserkGuts #19318 üzenetére
Találtam jó pár statisztikát és kutatást, mindegyik EGYÉRTELMŰEN állítja hogy a bukósisak jelentősen csökkenti, csökkentené a komoly sérüléssel járó balesetek számát, továbbá azt is hogy a rollerrel történő balesetek nagy része a fejet is érinti továbbá hogy a biciklis esések teljesen más kategóriába esnek az eszközök kialakítása és a vezető elhelyezkedése miatt, tehát hiába van az embernek kerékpáros-motoros tapasztalata a roller teljesen más, összehasonlíthatatlan.
Példának okáért egy ilyen kutatás, de van jó pár ugyanezzel az eredménnyel. [link]
Don't Worry, Be Happy
-
addikt
"A sisak elleni kardoskodas sokkal jobban árt a rollereseknek, mint azok az emberek, akik folyamatosan meg akarják magyarázni, hogy hülyeség használni."
=
A sisak elleni kardoskodas sokkal jobban árt a rollereseknek, mint a sisak használata.
VAGY
A sisak sokkal kevésbé árt, mint azok az emberek, akik folyamatosan meg akarják magyarázni, hogy hülyeség használni.
Csak közben siettem, és úgy néz ki utólag rosszul sikerült módosítanom a mondatot.
ZX Spectrum - Commodore 64
-
Reggie0
félisten
válasz BerserkGuts #19318 üzenetére
Es mit szamit, hogy hany eves vagy? 50 evesen is lehet valaki hulye.
"Nézzél utána inkább a statisztikának hány halálos roller balesetben segített a bukó sisak mielőtt hipotézised igazolod vannak jó statisztikák utána lehet járni én nem fogok segíteni arra ne várj."
Meg a kerdest se tudod feltenni ertelmesen. Ha egy baleset halalos, akkor eleg valoszinu, hogy a bukosisak nem segitett ilyen vagy olyan okbol. Mert ugye a halalos baleset azt jelenti, hogy meghalt a delikvens. Vagy szerinted a halal volt a segitseg? Logika 101.
[ Szerkesztve ]
-
PociAti
őstag
válasz Casseius #19321 üzenetére
Tehát a fejvédő eszköz csökkenti a fejsérülések kockázatát?
Ez a végső következtetés?Ilyen gondolkodásmódra faragtak rá az Ausztrálok.
Korábban a #18144-es hozzászólásban már kiemeltem az ottani tapasztalatok eredményét: "Ausztráliában a súlyos kerékpáros sérülések aránya ma 22-szer magasabb, mint Hollandiában."Hatástanulmány nélkül vezették be a kötelező sisak viselést, mert a fenti primitív következtetésnek, hogy a fejvédő védi a fejet senki nem mert ellenállni.
Ha valaki úgy használja a rollert, hogy nála szükség lenne a sisakra, akkor lehet az ő közlekedési szokásával van a probléma, vagy nem megfelelő eszközt választott a közlekedésre.
És még valami.
"tehát hiába van az embernek kerékpáros-motoros tapasztalata a roller teljesen más, összehasonlíthatatlan."
Miközben a cikkben is pont a kerékpároshoz hasonlítják.
"The study found that even at lower speeds, the speed of impact between a riders’ heads and the ground in a fall was comparable to a similar incident for a bicycle rider."[ Szerkesztve ]
-
Casseius
tag
válasz PociAti #19324 üzenetére
Sejtettem h kiemeled azt a részt, de semmi veszed azt h miért nem lehet a biciklihez hasonlítani az eséseket.
Minden MÁSODIK esésnél sérült az e-rolleres feje."While the speeds were similar to falls from bicycles, the key difference was the angle the head was at at the point of impact with the ground, which Imperials says highlights the need for e-scooter specific helmet testing methods. In total, 56% of the impacts were to the forehead and skull, with 44 per cent to the face."
"The speed of impact between a riders’ heads and the ground in a fall was comparable to a similar incident for a bicycle rider."
Remélem hogy csak az angol tudásoddal van baj és nem szándékosan értelmezel félre egy mondatot.
"A tanulmány megállapította, hogy még alacsonyabb sebességnél is a kerékpárosok feje és a talaj közötti ütközés sebessége az esés során hasonló volt, mint a kerékpárosok hasonló esete."Tehát nem az esés volt hasonló hanem a fej "becsapódásának" sebessége.
[ Szerkesztve ]
Don't Worry, Be Happy
-
Reggie0
félisten
válasz PociAti #19324 üzenetére
Az altalad emlitett video csak egy kerekparos propagandaoldal omlengese. Mutassal tudomanyos kutatast a temakorben.
A videoban levo hulyesegre hasonlot en is tudok: azert van keves komoly fejseruleses biciklibaleset hollandiaban, mert a sok betepett ember nem tud gyorsan kerekparozni. A videoban is latod, hogy talan mennek 10-el.
[ Szerkesztve ]
-
BerserkGuts
őstag
válasz Casseius #19321 üzenetére
Ez nagyon érdekes volt ha te is egy ilyen bábú vagy akkor szükséged is van rá, de jót nevettem legalább Ez hatalmas mint az a narutó bele a földbenyalni úgy kell ám.
[ Szerkesztve ]
12600KF/ROG Strix 4070ti/ROG Strix B660/Noctua NH-D15S/ROG Strix AuraEdition 850W/SamsungOdysseyG7 32" 1440p/ThermaltakeTower900/RazerViper8K/F4-3200C14D-16GFX(FlareX)/Kingston A2000
-
BerserkGuts
őstag
válasz PociAti #19324 üzenetére
Most nem azért de a verseny bringás ott hagy simán pl: rakpartnál ő biztos nem veszélyes csak több mint 35-el ment próbáltam utolérni de én vissza vettem a teljesítményét a rollernak 70%-ra.
12600KF/ROG Strix 4070ti/ROG Strix B660/Noctua NH-D15S/ROG Strix AuraEdition 850W/SamsungOdysseyG7 32" 1440p/ThermaltakeTower900/RazerViper8K/F4-3200C14D-16GFX(FlareX)/Kingston A2000
-
Casseius
tag
válasz BerserkGuts #19328 üzenetére
Komoly érveid vannak, pont mint egy 12 éves szellemi fogyatékosnak, az hogy ez a szintet sikerült 50 évesen megütni, külön megmosolyogtató
Don't Worry, Be Happy
-
BerserkGuts
őstag
válasz Reggie0 #19323 üzenetére
Neked hiányzik a logika rakd már össze amit írtam ennyire primitív vagy elkell magyaráznom szájbarágósan de hogy még a videót se látod akkor baj van menj el szemészetre.
A rollert meg keresd ki.[ Szerkesztve ]
12600KF/ROG Strix 4070ti/ROG Strix B660/Noctua NH-D15S/ROG Strix AuraEdition 850W/SamsungOdysseyG7 32" 1440p/ThermaltakeTower900/RazerViper8K/F4-3200C14D-16GFX(FlareX)/Kingston A2000
-
BerserkGuts
őstag
válasz Casseius #19330 üzenetére
Neked vannak komoly érveid az autizmusra full retardban tolod gratulálok hozzá
Menjél inkább a sisakoddal díszelegni ahhoz jobban értesz.[ Szerkesztve ]
12600KF/ROG Strix 4070ti/ROG Strix B660/Noctua NH-D15S/ROG Strix AuraEdition 850W/SamsungOdysseyG7 32" 1440p/ThermaltakeTower900/RazerViper8K/F4-3200C14D-16GFX(FlareX)/Kingston A2000
-
Reggie0
félisten
válasz BerserkGuts #19331 üzenetére
Nincs mit osszerakni ezen. Te a halalal vegzodo balesetek kozott keresned a sisak elonyeit. Megis mire gondolhattal, a nyitott koporsok aranyara?
A primitivsegrol meg annyit, hogy te jossz itt a korral, meg hogy felmentel 2 hegyre. Ha ez eleted csucseredmenyei, akkor nincs mirol beszelni. De mar az is szanalom, hogy ezeket ervkent probalod hasznalni...
Addig is egy kis csamcsogni valo neked, ha egyaltalan tudsz angolul:
Risk factors and injury patterns of e-scooter associated injuries in Germany
Accident Mechanisms and Injury Patterns in E-Scooter Users[ Szerkesztve ]
-
PociAti
őstag
válasz Casseius #19325 üzenetére
Akkor azt is tedd hozzá, hogy egy magatehetetlen dummy, azaz tesztbábú esetén. Végignéztem pár dummy-s videót, van amikor kis sebességű ütközéskor a bábu lába tőben leszakadt.
Ezekben a kísérletekben azt kellett bizonyítaniuk, hogy sérül a fej, és nem tudom mennyit kellett küzdeni rajta, de sikerült ezt az eredményt kihozniuk. Láttam már pár esést, de hogy fejjel előre így elrepüljenek, az azért elég ritka eset. Ott már a sebesség megválasztásával is gondok vannak, meg valószínűleg a látással is, hogy nem vette észre az előtte lévő jókora tereptárgyat.
-
BerserkGuts
őstag
válasz Reggie0 #19334 üzenetére
Mondom kezdődik az autizmus azt hogy raktad össze??? Alapokat nem értitek itt kezdődik a probléma.
Világon össze vetett adatokat nem látod meg a forgalmi helyzeteket ezt ell kell magyarázni meg mi számít ha nem az hányan halnak meg aztán erősködhetsz mindenféle baromsággal ha nem látod be hogy az emberekben van a hiba azon kellene változtatni de hogy gondolkozni is luxus kategória lett azon tudok meglepődni .
12600KF/ROG Strix 4070ti/ROG Strix B660/Noctua NH-D15S/ROG Strix AuraEdition 850W/SamsungOdysseyG7 32" 1440p/ThermaltakeTower900/RazerViper8K/F4-3200C14D-16GFX(FlareX)/Kingston A2000
-
Reggie0
félisten
válasz BerserkGuts #19336 üzenetére
Hajra, majd hozasd le ezt mint cikk a nature-ben Sok sikert, drukkolok neked, meg egy nobel dij is kilatszik
-
BerserkGuts
őstag
Ez a dummy bábú irdatlan nagy baromság mert így fejjel még a válficamomnál se estem el persze nem roller volt hanem új össztelós bicikli.
Sötétben a királydombnál benéztem az egyik épített ugratót még ülve is maradtam, mert nem láttam mire hajtok rá és jól megdobott az ugrató így orra buktam, de a fejemet akkor is reflexből védtem, hogy ne arra essek rá. Hanem a vállamat érte a föld és az ütés ha fejem lett volna biztos nem ülök többé biciklire.egy pro tipp este sötétben: Ne ugráljatok!
12600KF/ROG Strix 4070ti/ROG Strix B660/Noctua NH-D15S/ROG Strix AuraEdition 850W/SamsungOdysseyG7 32" 1440p/ThermaltakeTower900/RazerViper8K/F4-3200C14D-16GFX(FlareX)/Kingston A2000
-
Casseius
tag
válasz PociAti #19335 üzenetére
Egy balesethez nem feltétlenül kell felhasználói hiba, autós rádhúzza a járművét, gyalogos kilép egy fa takarásából a bringás útra, egy gyerek hirtelen kiugrik a kapualjból, egy kutya nekedrohan, galamb neki szál a fejednek, ezernyi dolog történhet amire nincs hatásod és megelőzni sem igazán tudod.
A dummys videok meg nyilván nem 100% pontosak de az van a legközelebb nagyjából amivel modellezni lehet, amíg valaki nem áll neki úgy istenigazából megvizsgálni a baleseteket.[ Szerkesztve ]
Don't Worry, Be Happy
-
veterán
A BB topicban tizede ennyi személyeskedésért egy hétre kitiltottak. Botrány hogy mennyire másképp mérik a dolgokat itt is, mint MO-on mindenhol
-
Peaceliker
addikt
válasz Casseius #19340 üzenetére
Ami szerintem rolleren esélyes és, akkor nagyon tigrisbukfenc sem jön majd össze, amikor a kis fos 10-es kerék eltűnik egy kátyúban és tulajdonkénnep a sebességedből szerzett energia konkrétan arccal belecsap a földbe. Nekem mindig ez van a fejemben, ezt talán nem írtátok le az előző x oldalon.
"Oh my Goa'uld!"
-
DigitXT
nagyúr
válasz Peaceliker #19342 üzenetére
Pontosan így van. Arra nincs időd, hogy felemeld a kezed, már lent vagy.
Nekem konkrétan a tenyerem egyáltalán nem sérült, pedig nem volt rajtam
még csak egy biciklis kesztyű sem. (Viszont valószínűleg szarrá tört volna a
bal könyököm protektoring nélkül.) Simán ketté lehetne osztani a topikot...
Lenne az, aki soha nem megy 20 km/h fölé, annyira fosik, meg aki néha (!!!)
megereszti 25-ig... De csak azért, mert felvette a bukót: attól felbátorodott.De még mielőtt bannolják a fél topikot, valaki gyorsan árulja már el nekem,
hogy a VESC miért áll meg ~90%-nál? Magyaráznak vmit a Duty Cycle 95%
limitjéről, ami csak firmware frissítéssel növelhető, az is saját felelősségére,
de akkor sem értem. Nem mintha az 54 km/h végsebesség kevés lenne, és
feltétlenül szükségem lenne a 60-ra! Csakhogy emiatt nem egyformán fog
dolgozni a két motor végsebességen, már megint. Nehogy már el kelljen a
80A-es vezérlőt adni (ami egy sok FET-es nagy hűtőbordás cucc), és dupla
áron venni még egy pici VESC-et, hogy szinkronban legyenek... Ugye nem?
(Mondjuk arra rájöttem, hogy a kipörgésgátlóhoz két vezérlő fog kelleni.)Amúgy tetszik a cucc, csomó infót mér real time. Kár lenne rögtön eladni...
[ Szerkesztve ]
-
Peaceliker
addikt
-
veterán
Van itt egy nagyon jó írás a Xiaomikhoz való Monorim első lengéscsillapítókról:
facebook.com/groups/roller/monorim-szetszedtem/
Nagyon hosszú, de érdekes volt elolvasni.
Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)
-
PociAti
őstag
válasz Casseius #19340 üzenetére
Amilyen eseteket felsoroltál, azt szerintem a relatív gyorshajtás kategóriába lehet besorolni, amennyiben jelentős balesettel végződik.
Volt olyan munkahelyem, amikor egy szakaszon iskola mellett kellett elhaladni. Hiába volt korlát a gyalogosok és a kerékpárút között, nem jelentett tökéletes védelmet, mert pár naponta volt egy figyelmetlen szülő vagy gyerek, aki kilépett. Emiatt iskolakezdéskor azon a szakaszon erősen vissza kellett venni a tempóból.Ha modellezésről van szó, megértem hogy dummyt használnak, mert mi mást használnának? Legfeljebb jól paraméterezett számítógépes modellt. Viszont amiket láttam, azok borzalmasan életszerűtlenül viselkedtek. Autó ülésébe bekötözött bábunak jók voltak, de egy rolleren jó esetben kissé berogyasztott térdel állunk, és a pillanat törtrésze alatt további kísérlet történik a sérülés elkerülésére. (Pl. erősebben rámarkolunk a kormányra, lejjebb helyezzük a testsúlyt, vagy épp ellenkezőleg, megpróbáljuk kibukfencezni.)
Térfigyelő kamerák által rögzített balesetben a rolleresek nem úgy viselkedtek, mint ahogy a dummyk szoktak.
Hiába a dummy áll legközelebb a modellezéshez, ez kb olyan, mintha bowling golyót használnának a kosárlabda modellezéséhez, mert az áll hozzá közel. -
Peaceliker
addikt
válasz PociAti #19349 üzenetére
50+ os roller csoportban pont mostanság volt pár videó. Ember megy, homok a járdán vagy utána és csatt... Semmit nem tett, úgy nézett ki, mint egy bábú. Másik ember megy az úton, nem veszi észre velógó táblát és csatt... És igen, gyorsan mentek. De nem egy bérlős rolleres videó is van, amikor emberünk úgy dől el, mint egy zsák... És igen, vannak sokan akik leblokkolnak és dummy bábú lesz belőlük.
Amúgy senki nem mondja azt, hogy 50+ al kell menni rollerrel, meg hogy ha van fent sisak semmi baja nem esik az embernek. Arról van csak szó, hogy roller balesetben (elvileg) sokan odabasszák a fejüket.
Nekem volt egy olyan szitu, még anno simsonnal feküdtem el. Kanyar, kiléptek élem, szokásos első hátsó fék, de szar volt az út, eleje kicsústott. Én nem vagyok egy dummy bábú fajta ember, nem csak várom a sorsom. De egy darabig együtt csúsztunk a motorral, aztán motor beakadt, én meg tovább. Olyan semmi pillanat alatt bukfenceztem át a fejemen és a motorral szemben fekve ucsudtam fel, hogy mi a f.... Persze motor más, de az egy elég jó példa volt nekem arra, hogy sisak nem árt.
"Oh my Goa'uld!"
Új hozzászólás Aktív témák
- Apple notebookok
- Elektromos autók - motorok
- Samsung Galaxy A55 - új év, régi stratégia
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- ASUS notebook topic
- DUNE médialejátszók topicja
- SkyShowtime
- Fűzzük össze a szavakat :)
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- További aktív témák...
- DJI Mini 2 - 4k drón szett hibátlan állapotban - távirányító, akku, táska
- DJI Air 2s FMC (Fly More Combo) drón - 5,4k video, 1" SONY CMOS - 3 akku (2S2)
- Braun HC5030 hajvágó
- DJI FPV Fly more combo + sok tartozék
- DJI Mavic 2 Pro drón két távirányítóval- 2 akku +Smart Controller +szűrőkészlet +táska +landing pad
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs