Hirdetés
Új hozzászólás Aktív témák
-
Hi!King
őstag
válasz #54625216 #241 üzenetére
"Nagyjából egyetértek, annyi pontosítással, hogy az igényt a marketing nem teremti, hanem felismeri és definiálja. (Ami aztán vagy bejön, vagy nem.)"
Ez az amivel általánosságban nem értek egyet. A jó marketing igenis képes befolyásolni az igényeket. Nem agymosásról van szó, hanem arról, hogy a marketing képes olyan igényt felkelteni az embereknek, ami korábban nem létezett.
Szóval nem csak arról van szó az igények változásánál, hogy az embereknek mondjuk igénye lett autóra, és emiatt többet tudnak közlekedni, emiatt felmerült a navigációra való igény is, és ezt a cégek kiszolgálják. Hanem arról, hogy ilyen láncba nem beleilleszthető igényt is fel tud kelteni a marketing.
"A jó termék mindig az, aminek nincs szüksége marketingre, mert "lábon" elkel, pontosabban az a jó marketing, ami képes önmagukat eladó termékeket definiálni.
(Ilyen volt pl. anno az első Atari konzol: az emberek meglátták a boltban, kipróbálták és vitték. Nem kellett rábeszélni senkit, hogy mindenáron szüksége van egy tv-re köthető játékra, pedig előtte egyáltalán nem létezett az a termékkategória.)"A gyakorlatban már ahhoz is kell marketing, hogy valamiből termék lehessen, és nem, marketing nélkül nem adja el magát a jó termék, a jó bornak is kell a cégér. Nem csak az a marketing, hogy agresszív reklámokkal az arcodba nyomnak valamit, hanem marketing maga a termék kinézete, a csomagolása, hogy ott van a polcon előtted, hogy a haver mondta, hogy jó, és a meggyőződése mögött nem csak színtiszta racionalitás lehet.
"A kombinált termékeknél jellemzően az a folyamat, hogy ami tegnap még önálló termék volt, az mára feature. Viszont nem egyetlen új, kombinált termékkategória funkciója lesz belőle, hanem általában véve megszűnik, mint termék és különböző más termékekbe integrálódik.
Pl. zenehallgatás, navigáció nem csak a mobiltelefonokban van, hanem az autók informatikai rendszerében és újabban már okosórákban is, miközben a consumer kategóriás önálló zenelejátszók és gps-ek kvázi kihaltak."De, van amikor egyetlen, vagy szinte egyetlen kombinált termékkategória jön létre, esetleg később kerül át máshová egy-egy feature. A hordozható mp3 lejátszók szerepét mondjuk pont hogy 100%-ban átvették a mobiltelefonok (leszámítva azt, hogy még nyilván lehet kapni dedikált eszközt), mert az autó zenerendszere az nem egy zsebben hordozható eszköz.
Igazából a rádiós magnónál sem pusztán feature lett a rádió vagy a magnó, még ha más eszközök is később megkapták a kettő feature-t vagy azok egyikét, mert önmagában egy kombinált termékként terjedt el.
És ami lényeges, hogy gyakorlatilag ugyanaz a fajta kombinálás valósult meg a laptopok elterjedésével és dokkolásával, ami telefonok esetében meg nem valósult meg, mert utóbbira mint kiderült nem volt igény, illetve igényt sem sikerült teremteni.
"Ha tehát olyan termékről álmodunk, ami integrálja a mobilt és a desktopot, ahhoz előbb el kellene jutni arra a szintre, hogy a desktop önálló termékkategóriából feature legyen.
Amíg ez nem megy, addig az intergrált mobil-desktop továbbra is kompromisszumos rétegtermék marad, mert mindig lesz nála jobb mobil és jobb desktop.A helyzet fordított, a kombinálás az, ami kialakítja azt, hogy valamelyik csak egy feature lesz, de ehhez el kell fogadnia a piacnak. Ahogy ez meg is történt laptop dokkolás esetében. És ott nem is történt meg, amit írsz, hiába van jobb desktop mint laptop, attól még sokan használnak laptopot desktopnak is.
"(A laptop dokkolást nem venném ide, mert azzal ugyanazt az eszközt használod ugyanazokra a feladatokra, csak más ergonómiával.)"
Az okostelefon is egy számítógép, az architektúra ebből a szempontból lényegtelen különbség, és a laptop potenciális teljesítménye is kisebb, mint a desktop gépeké, szóval valójában de, pontosan ugyanarról van szó, aminek egyik szintjét elfogadta a piac, másikat nem. Nem minden valósul meg, ami elméletileg megvalósulhatna.
"Ami az iPhone-t illeti: érdemes megnézni az akkori iPhone 1-es teszteket. Szinte kivétel nélkül minden szakújságíró fikázta, hogy a konkurens okostelefonok mennyivel többet tudnak, hogy a fizikai billentyűzet mennyivel hatékonyabb, hogy nincs benne gps, copy-paste, flash támogatás, stb. és hogy az egész érintőképernyős koncepció csak értelmetlen parasztvakítás, hogy azzal adjanak el egy tudásban max. középszerű terméket. (Meg ugye ott van Steve Ballmer hírhedt nyilatkozata.)
Aztán az átlag user a kezébe vette, megnyomkodta és ezzel indult el a mobil informatika új korszaka. Tehát az iPhone (és általában az érintőképernyős okostelefon) tökre nem a userek programozásával lett népszerű, hanem a userek tették népszerűvé és az programozta át az iparágat."Az első és a második iPhone nagyon nagy marketing körítéssel volt beharangozva, már megjelenése előtt rengeteget foglalkoztak vele, és az Apple márkanév is már fel lett építve alá. Ha csak potenciálisan tetszhetett volna a usereknek, de valami noname gyártó próbálja eladni, vagy ismert gyártó de szar marketinggel, akkor valószínűleg nem fut be. Mint írtam a jó bornak is kell a cégér.
És a marketing része az is pl., hogy hogy néz ki. Hogy mennyire szeretik az emberek a márkát. Hogy mennyire hallasz a termékről.
Épp az iPhone esetében kizárt, hogy mondjuk az akkori Microsoft ugyanezt el tudta volna adni. Mert egyszerűen akkoriban nagyon béna volt a marketingjük, a céget sem igazán szerették a userek. Az Apple-re eleve azért figyeltek sokan, mert az Apple. A negatív kritika, a haterek gúnyolódása is inkább segített nekik
Új hozzászólás Aktív témák
- IPad Mini 4 - 128 GB - Cellular + Wifi (+ TOK + FÓLIA)
- ÚJ Lenovo Legion 5 16IRX9 - 16" WQXGA 2k 165Hz - i5-13450HX - 16GB - 512GB - RTX 4060 - 3év garancia
- 1 TB Samsung M.2 2280, NVMe, PCIe, Gen4X4, SSD /számlával / 12 hónap jótállással
- DJI Mavic 3 Pro RC - drón szett új állapotban - Garanciával
- Playstation/Xbox konzolok
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest