-
GAMEPOD.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
_adaml21_
őstag
Sziasztok!
Eddig egy alap Trekking bringával (Wenson Splice 3500) bicajoztam, alap szinten. Mivel az utam 99%-át aszfalton teszem meg, arra gondoltam, jó lenne valami gyorsabb járművet beszerezni Az outi viszont nem túl szimpi nekem az üléspozíció miatt (nem sokat ültem eddig outin, de egyelőre ez a tapasztalatom vele), ezért egy fitness bike-ra gondoltam. Akár komolyabb pénzösszeget is rászánnék, de első körben kérdésem az lenne, hogy mik a tapasztalatok az ilyen típusú bringákkal? Melyik gyártó milyen gépjei ajánlottak? Egyáltalán mi a különbség a mostani bringámhoz képest? A kérdésemet úgy értem, hogy első pillanatra feltűnt pl., hogy semmi köze a váltónak-hajtásláncnak a trekkingen vagy montikon megszokott acera-alivio-deore szériákhoz...
Mivel nem sietek a dologgal kapcsolatban, felmerült bennem a használt bringa vásárlása is (lenne időm bogarászni, nem sürgős egyáltalán), érdemes beleugrani? -
_adaml21_
őstag
válasz fi:zi'k #8513 üzenetére
Hát, pl. ilyen, hogy Shimano Sora semmilyen mtb-n vagy trekkingen nem található meg - vagy legalábbis nem találkoztam vele.
Természetesen várok, nem is akarom elkapkodni, azt a célt tűztem ki magamnak, hogy mire jövőre elkezdődik a bringa szezon, tehát (remélhetőleg) március, legyen egy jó kis fürge bringám, amivel nem lesz annyira megterhelő letekerni 30 km-t 25-30-as átlaggal
Ja, egy dolgot elfelejtettem, de lehet, hogy fontos: 185 centi vagyok, és 88 kg (tudom, nem épp az a tour de france alkat, hogy 170centi - 60-65kg )
-
_adaml21_
őstag
Nézegettem bringákat, olvasgattam véleményeket, cikkeket....
Szerintetek kezdő outisként (ami nem is lenne országúti, hanem fitness) melyik az az árkategória, amire még rá lehet fogni, hogy racionális döntés elkölteni bringára? Tényleg nem akarom elkapkodni, akkor akarom megvenni, amikor legjobb áron vannak a bicajok (mégegyszer mondaom, következő szezonra kellene), de kellene mégis valami támpont, hogy kb. mennyire számítsak.
Pl. ezek közül lehet már válogatni? Csak én nem találok túl sok fitness bringát, vagy ennyire új kategória ez, hogy még kevés az ilyen gép? Vagy csak simán országútit szoktak venni az emberek, és kicserélik a kormányt?
-
_adaml21_
őstag
válasz deicide #9188 üzenetére
Én is fitness bringán gondolkozom, és én sem tartozom épp a pehelysúlyúak közé, a magam 88 kg-jával. Leginkább a Merida Speederek tetszenek, kérdésem az lenne, hogy a "D" jelzésű modelleknél (T2-ből és T3-ból kapható) tárcsafék rendszernek mennyire van létjogosultsága egy ilyen bringánál? A magasabb üzemeltetési költségek miatt én inkább hagyományos fékes változatot választanék, de győzzetek meg, ha megéri.
Másrészt én is nézegettem pl. a Trek 7.3 FX-et, esetleg még Kellys bicajokat, zárójelben a KTM Strada 800 egyeneskormányos változatát is (bár ez utóbbi igen drága), melyik márka/típus a legjobban ajánlott?Szerk: Trek-eken mtb váltó van, ajánlgattak nekem helyi boltban egy 2012-es 7.3-at akciósan, Deore hátsó váltóval. Pedig egyértelműen "fitness" az is. Amúgy mi lenne egyiknek-másiknak előnye-hátránya? Az MTB váltó vs. outi váltó kérdésre gondolok.
[ Szerkesztve ]
-
_adaml21_
őstag
-
_adaml21_
őstag
Sziasztok,
Egyszer jó régen már akartam magamnak egy fitness bike-ot vagy egy országútit... Tudom, most így a covid-krízis közepette nem a legjobb ötlet belevágni, de most megint megfordult bennem a gondolat. Van már némi kerékpáros múltam, de leginkább a klasszikus trekking - mtb vonalon.
Arra gondoltam, vennék egy egészséges országútit, meg hozzá való felszerelést. A felszerelést alatt értem: SPD pedál, hozzávaló cipő, egy normális sisak, illetve a legfontosabb alapfelszerelések, mint kerékpáros nadrág, egy-két jersey, computer, stb.
Arra gondoltam, hogy erre a dologra összesen úgy 300 ezret szánnék.Kicsit elkezdtem utánaolvasgatni, és azt láttam, hogy bikemagen is ajánlották a Decathlon Triban RC520-asát, mint jó ár-érték arányú bringa, jó felszereltséggel, ami egy kezdő outis igényeit bőségesen kiszolgálná.
Kérdés 1.: Érdemes lenne ezt alapul venni, mivelhogy szimpatikus a felszereltsége (105-ös váltó, stb.), és sehol nem írnak róla nagyon rosszat? Vagy érdemes lenne az általatok gyakran említett használtpiacot alaposabban megnézni? Átfutottam gyorsan a kínálatot több oldalon is, de kb. 1-et találtam, ami szimpatikus is lenne árban: [link] Jellemzően inkább a 400+-os kategóriában van nagyobb kínálat, annyit semmiképp nem szánnék most rá.
Kérdés 2.: Méreteim: 183cm, ~90kg, belső lábhossz olyan 83cm, erre méretben mi lenne az ajánlott? Alapvetően 56-os/L-es bicajokat néztem. Ez akkor lenne kiemelten fontos, ha használt bringát vennék, ahol nem nagyon van lehetőségem megnézni egymás mellett több méretet.
Köszi előre.
-
_adaml21_
őstag
válasz ZolkoW #159894 üzenetére
A hirdetésből tényleg nem derül ki, hogy mekkora a bringa, rászűrtem 56-os vázméretre, de most látom, hogy be van ott állítva minden, 55, 56, 58, gondolom, hogy több megtekintést hozzon.
Canyon oldala azt írja, hogy M-es méret kellene nekem, Decathlon L-est dob ki, topikösszefoglalós táblázat azt mondja, inkább 58-as. Szóval jól a határon vagyok, írnak M-et, L-et, 56-ot, 58-at is...A 300 az egész projektre nyilván némiképp képlékeny, 10-15%-al mehetünk feljebb is, ha azzal sikerül egy olyan kategóriát elérni, ami mindenképpen megéri a pluszbefektetést még egy ilyen kezdőnek is. Természetesen a kiegészítők beszerzését pont úgy gondoltam, ahogy te is írtad, elsőre csak a legszükségesebbeket, abból sem a high-techet, illetve ami még marad.
Tehát ha mondjuk belőjjük a ~250-et bringára, de lenne 270-280-ért olyan, ami mindenképp megérné, akkor minimum átgondolnám. -
_adaml21_
őstag
válasz parkr #159889 üzenetére
Isteni sugallat volt, mai napra hozzádobtak az eddigi árhoz még egy 20-ast, most már 290
Ennyiért tényleg úgy vagyok, hogy nézek valami mást, akár használtat, vagy más márkából valamit.
Ami nagyon tetszik , az a Canyon Endurace AL 6.0 . Színvilágban is, felszereltségre, vetélytársaihoz képest könnyűnek tűnik a leírás alapján (8,58 kg).Sajnos nem tudok másból tájékozódni, minthogy megnézem a legismertebb gyártók oldalait, és elkezdem a legolcsóbbtól sorrendberakni, és kiválasztom az elsőt, esetleg másodikat a sorban.
Megnéztem már így a Canyot, Trek-et, Cannondalet, Cube-ot, KTM-et, meg még 3-4 másikat. Sajnos abszolút nem tudok kiigazodni, szinte mind ugyanazt nyújtja nekem így szakavatatlan szemnek. Az egyetlen különbség, amit meg tudtam állapítani, hogy pl. ez a Canyon jó egy kilóval könnyebb a többinél.
Elmenni kipróbálni így a COVID idején szinte esélytelen, felhívtam ma két közeli vidéki boltot, az egyikben csak egy Trek van, amit meg tudnék nézni, a másik meg már évek óta nem tart outikat, mert annyira széles a paletta, hogy sose tudta a berendelteket időben jó áron eladni, ezért már csak rendelésre hozat.Tudnátok segíteni, hogyan tudnék egy kicsit orientálódni ebben a látszólag bonyolult kavalkádban?
-
_adaml21_
őstag
STRAVA-s kérdésem lenne, nem találtam külön topikot, hátha itt kapok rá választ.
Eddig: egy Apple watch S4 beépített Apple health alkalmazásával rögzítettem tekeréseimet, ami az idő, táv, és pulzusadatokat szépen tárolja. Majd ezt importáltam STRAVA-ba, egy mozdulattal.
Terv: vennék egy alap GPS-es kerékpár órát, mondjuk egy Bryton Rider 15-öt, amivel adott esetben trackelném az aktivitásaimat, lehetséges, hogy egy pedálfordulatmérőt is vennék hozzá, hogy azt is rögzítse. Viszont külön pulzusmérőt nem szeretnék, azt szeretném, ha továbbra is a watch-al rögzíteném.
Kérdés: Tehát, ha elindítok az Apple Watch-on egy STRAVA edzést (vagyis ezúttal nem a beépített app-al, hanem a STRAVA appal), és ezzel párhuzomosan elindítanék egy Bryton-on is egy rögztítést, az edzés végén a Bryton-ból feltöltött adatokat a STRAVA összemerge-elné az Apple Watch-on elindítottal? Vagy két külön edzésnek látná? Van ezzel kapcsolatban valakinek tapasztalata?
Köszi előre -
_adaml21_
őstag
válasz nmate91 #166177 üzenetére
Én is nagyon erre bazírozok.
Nyilván nekem is a karantén közepén lángolt fel 6-7 éve dédelgetett álmom, hogy vennék egy országútit. Már majdnem beleugrottam egy decás RC520-ba, amikor egyik napról a másikra 260-ról 290-re emelték az árát. Aztán elkezdtem a használtpiacot nézni, de mire kiismertem magam a márkák, felszereltségek között, valamint a saját kívánalmaim is tisztázódtak, már a használtpiacot is rendesen lerabolták, illetve a sz*rt is drágán adják, mert úgyis elviszik. Pedig ha visszagondolom 1-2 alkalmi vételre, hogy miket szalasztottam el baromi jó áron, akkor fogom a fejem...
Gondolkodtam egy ideig, hogy rendelnék a Canyon-ról egy Endurace-t, de közben ők is megemlték minden bringa árát 100 EUR-val, aztán meg az áprilisban nézett május-júniusi szállítási időhöz képest most már szeptember-októbereket írnak... Rose is 10 hetet ír a pro SL-re 105-ös szettel...Szóval most én is kivárom, és megnézem, miket raknak fel október-november magasságában az apróra, és megpróbálok vadászni
Addig meg elleszek a 14 éves alap trekking bicajommal, és nyálcsorgatva nézem a mellettem 40-el elhúzó Specis , Cannondale-es, TREK-es srácokat -
_adaml21_
őstag
válasz xy.zsolt #166546 üzenetére
Csak úgy kíváncsiságból... Ha nektek kellene venni 250, max 300-ért használt alu outit, akkor mit vennétek?
Értem, hogy aluban nincs nagy kockázat, de azért én pl. személy szerint ilyen "sok" pénzért nem szívesen vennék 8-10 éves gépeket. 1-2-3 éves használtakkal szemben ellenben nem lenne sok kifogásom. -
_adaml21_
őstag
Valaki nem tudja esetleg, higy Solymáron pontosan hol található a bikemag aprón hirdető SOS csakmacsakmost féláron kpk salesbike “telephelye”?
Lesz arrafele ma dolgom, és lehet, hogy benéznék egyet.köszi
-
_adaml21_
őstag
válasz konvergal #180599 üzenetére
Gyakorlatilag mindkét méretem ugyanakkora.
Én is nézegettem Tribanokat, de végül egy Canyon Endurace-t sikerült elcsípnem használtan, újszerű állapotban.
M-es méretű a bringám, ami többé-kevésbé megfelel a Triban M-es méretének (Stack, reach, meg még pár főbb méret), viszont a nyeregcső asszem hosszabb 20 mm-el, mint a Tribannak.Nem tudom eldönteni, hogy jó-e a méret, mert elég keveset tudtam menni vele ősszel, azóta meg már elraktam tavaszig, de korábbi félelmeimmel ellentétben inkább mintha kicsit nagynak érezném még az M-est is!
Szóval a te kérdésedre válaszolva M és L közül biztosan az M-est venném, mert ez alapján az L brutálisan nagy lenne.
Egyébként akárhány gyártót nézek meg (Giant, Merida, Trek, Canyon, Rose, Triban, stb.) mindegyik azt dobja ki méreteim alapján, hogy ezt az M körüli méretet kellene vennem (Meridánál M/L, de általánosságban ez az 54-55-ös méret körüli).
Tavasszal tervezek elmenni egy bike fittingre, mert sajnos nagyon tapasztalatlannak érzem magam a témában, és 30-40 km-nél hosszabb távokon előjön néhány fájdalom. Már nézegetem, hogy hol és milyen szolgáltatást kellene majd igénybe vennem, de azért 40-50ezret sem akarok erre így első körben szánni...
Érdekes módon a derekam egyáltalán nem fáj 15+ évnyi trekkingezés után és 0 outis tapasztalattal, viszont az említettnél hosszabb távokon a nyakamnál kezd megfájdulni/zsibbadni a gerincem, valamint a merev Northwave cipőben SPD SL stoplival benyomorodnak a lábujjaim...
A beállításra visszatérve pedig úgy érzem, hogy túl alacsonyan van a nyereg, pedig nagyjából jól van beállítva (számolós módszerrel mérve, valamint sarok a pedálon alsó ponton módszerrel "validálva"). - Viszont oldalról ránézve nem azt a szokásos "outis" arányt látom, amit sok profibb bringásnál (nyereg jóval magasabban, mint a stucni), ebből gondolom, hogy még ez a méret is egy picit nagy nekem. -
_adaml21_
őstag
válasz Hasaggymeg #180627 üzenetére
Félreértetted Pont, hogy alig magasabb a nyergem, mint a stucni.
-
_adaml21_
őstag
válasz bszg@ #180648 üzenetére
Köszi a visszajelzést!
Neked is, xy.zsolt, valamint ZolkoW!
Igen, ez a nevéből adódóan Endurance kategóriás outi, kifejezetten ilyet kerestem, mert trekkingről áttérve, 0km outi tapasztalattal féltem egy agresszívebb geos bicajtól. Illetve a célom is inkább a túrázgatás, mint az avg speedek és KOM-ok vadászata.Most pihen a bringa, nem igazán esik jól 5 fok alatt a tekerés még 3-4 réteggel beöltözve sem; ha vidéken, Zalában lennék, mint tavasszal, még ki is merészkednék szebb napokon, de a pesti közlekedés amúgy is félelmetes nekem, hát még nyálkás úton
Jövőre megpróbálom részletesebben állítgatni, hézagolókat kivenni - vagy lehet, hogy rögtön egy bike fittinggel kezdek
Amin még elgondolkoztam, hogy a 25 mm-es Conti külsőt lecserélném egy Panaracer Gravelking 28-asra. Láttam hirdetve múlt héten egy ugyanilyen bringát (asszem az Tiagrás volt) ilyen gumikkal, és megtetszett az ötlet:
Egyrészt baromi jól néz ki a tan oldalfalakkal, a 28 mm ad talán némi plusz komfortot (bár a 25 mm sem olyan veszélyes, mint amire korábban számítottam), valamint kicsit bátrabban mennék vele murvásabb utakra (komolyabb "terepre" meg trekkinggel sem merészkedtem...).[ Szerkesztve ]
-
_adaml21_
őstag
válasz bszg@ #180664 üzenetére
Pontosan ez a terv Kocsi van, már csak asszonykának kellene egy fitness vagy egy hasonló endurance geos outit találni, most ez a cél a következő hónapokra
Az a prekoncepcióm, hogy sokan megunják, hogy kerülgetni kell a lakásban a kihasználatlan bringát, amit az április karanténidőszakban vettek fellángolásból, és sikerül hasonlóan jó ajánlatot kifogni, mint ahogy én találtam magamnak a Canyont.Nem mondom, hogy rühellem a pesti közlekedést bringával, de szerintem irtó veszélyes, én sokszor félek, és ami a meglepő, hogy nem is az utakon félek, hanem a bicikliutakon rendszeres a felelőtlen, félelemérzettel nem rendelkező idióta bringás vagy elektromos rolleres.
Ráadásul az outira váltással párhuzamosan váltottam taposópedálról spd sl-re, amire további - jelentős - figyelmet kell szánnom; ez a 3 impulzus (outi, spd, Pest) így egyszerre még kicsit sok de múltkor jól esett egy 40-est körözni a Margitszigeten, már-már egy kaszt részének éreztem magam ott a sok outis között -
_adaml21_
őstag
Sziasztok,
Barátnőmnek egy ilyen fitness bringáról mi lenne a véleményetek? [Trek FX 3 Disc]
Amit tudni kell róla, hogy régóta nem bringázott, elmúlt 4-5 évben nyaralások alkalmával béreltünk bringákat, és akkor tekertünk együtt. Mindenképp fitness, vagy valami nagyon kényelmes geojú országútit néznék neki, a következő szempontok miatt:
* csak aszfalton, illetve nagyon ritka esetben murvás úton mennénk (ha elkerülhetetlen)
* én országútizom, és együtt túrázgatnánk, tehát ne maradjon le hozzám képest az 5 centi vastag bütykös gumi meg a 20 kilós bringa miatt
* nagy valószínűséggel taposópedállal fog kezdeni az első időszakban
* fontos az esztétikum is, hölgyről lévén szóA cél az, hogy jó élmény legyen a bringázás, ne egy folyamatos szenvedés, szívás legyen, és adott esetbenn megszeresse ezt a sportot.
-
_adaml21_
őstag
Sziasztok!
Barátnőmnek Merida speedereket nézegetünk, mert egy jó és élhető kompromisszumnak tűnik az országúti és trekkingek között félúton.A következő paraméterekkel szerintetek milyen méret lenne a megfelelő neki, a lenti mérettábla szerint? 168 cm magas, 79-es átlépővel (durva, hogy 15 centivel magasabb vagyok nála, de az átlépőm csak 3 centivel több )
Annyi de annyi kalkulátor van, különféle számítási módszerek, és már teljesen el vagyok tájolva.... A Merida saját kalkulátora a 2020-as Geo-ra az S közepére lövi be (~50-es méret), viszont amiket nézegetünk, azok a 2019-es geos gépek (még kicsit "papásabbak", ahogyan itt többen emlegették, ugyanakkora nyeregcső mellett 3 centivel rövidebb felsőcső).
Emellett egy S és S/M között a legtöbb méretben 2-3 centi különbség lenne.A kérdés arra irányul, hogy az üzletekben már csak S/M-es (52-es) méretből van készlet, hogy érdemes-e megnézni, vagy teljesen reménytelen?
Köszi a választ előre. Ami még esetleg befolyásoló lehet: "újrakezdő" bringás, akinek fontos a viszonylag kényelmes üléspozíció, de mindenképp fitnesst nézünk, hogy többé-kevésbé tudja velem tartani a lépést outival.
-
_adaml21_
őstag
válasz Friczy #183637 üzenetére
Igen, ez az a mérettáblázat.
Pont ez a probléma, hogy Merida kalkulátora alapján az S-eset (50-es) ajánlaná, viszont már csak S/M-es (52-es) van, amit meg tudnánk nézni és venni.Ha [ebbe, az összefoglalóban linkelt kalkulátorba] beütöm a legfontosabb adatokat (magasság, átlépő, vállszél, karhossz, stb.), akkor az ajánlása 51,6 cm nyeregcsőhossz és 53,2 cm felsőcsőhossz, stucnira ajánlás 65-75 mm (ilyen rövid van egyáltalán? ha nincs, akkor miért nem rövidebb felsőcsővel számol?)
[ Szerkesztve ]
-
_adaml21_
őstag
válasz Friczy #183649 üzenetére
Elmentünk egy "használt" (de igazából szinte új) Speedert megnézni, a korábban linkelt táblázat szerinti (tehát 2019-esből), s/m-es méret.
Beállítottuk nagyjából a nyeregmagasságot (földre letéve mindkét lábat nyújtott lábbal tudott leérni, illetve pedál alsópozícióban sarokkal majdnem teljesen nyújtott láb), és ment vele pár rövidebb kört.Alapvetően jól érezte magát a bringán (de fontos azért megjegyezni, hogy nincs neki túl nagy bringás múltja), kérdezgettem tőle, hogy kitakarja-e a stucni az első tengelyt, nem érzi-e túlságosan nyújtózkodósnak a kormányt, de többszöri rákérdezésre is mondta, hogy nem, jónak érzi. (nem volt ott a tulaj, nem zavart, őszinte tudott lenni )
Ami nekem így külső, szintén nem túl hozzáértő szemmel feltűnt, hogy a nyerget csak kissé kellett kihúzni a nyeregcsőből (bár megjegyzem, az eladó szintén egy 168 cm magas úr, akinek értelemszerűen még 3-4 centivel lejjebb volt), a kormány nem tűnt túlságosan nyújtózkodósnak, viszonylag természetesnek tűnt a pozíció.
A beállítást tekintve a bringa úgy néz ki, hogy minden hézagoló benn van alapbeállításként, és a nyereg az ő beállításaival kb. 92 cm magasan volt földtől, kb. egy magas volt a stucnival (a kormány pedig értelemszerűen kicsit magasabb volt).
A beállításról, és a zasszony testhelyzetéről a bringán is mutatok pár fotót, kíváncsi vagyok ti mit gondoltok róla? Szerinte jó lenne, én egy picikét szkeptikus vagyok, de egyértelműen nem túlontúl nagy, és nem is aránytalanul kicsi váz.
U.i. - bocs a képek minőségéért és a profi paint skillekért, erre futotta most csak, nem akartam pofátlanul körbefotózni ott a tulaj mellett, a pozíciót meg egy rövid videóból screenshotolgattam, amit azért vettem fel, hogy barátnőm is lása magát.
[Beállítás, kicsit alulról fotózva]
[Beállítás, kissé felülről fotózva, és torzító széleslátószögű kamerával...]
[Pozi1] ; [Pozi2] ; [Pozi3] ; [Pozi4] ; [Pozi5] ; [Pozi6][ Szerkesztve ]
-
_adaml21_
őstag
válasz rétisün #183720 üzenetére
Köszi a véleményt mindenkinek
Az eladó valami elképesztően fura pozícióban használta a nyerget, totál hátrahúzva, szinte legalacsonyabb ponton, és borzasztóan előredöntve. Amikor gyorsan beállítottam barátnőmnek, próbáltam kb. vízszintesbe hozni, és a magasságot sacc/kb beállítani, de a nyereg előrehúzására már nem volt időm. Teljesen hátra volt tolva, abban még volt szerintem 2-3-4 centi simán.
Illetőleg 100-as stucni van benne (szerintem egy 80-assal még simán elmenne, az ennél kisebb méretek egyébként gyárilag 80-as stucnival jönnek). -
_adaml21_
őstag
válasz parandroid #183726 üzenetére
Végül osztottunk, szoroztunk, és döntöttünk, segítségképp összeraktam egy ilyen táblát is:
Amint látható, az alternatíva egy újabb geos, 2021-es, új Speeder 100 volt, amiből lenne S-es méret (amit a Merida kalkulátora egyértelműen ajánl).
Viszont ez az új bringa 50 ezerrel drágább lenne, valamint a felszereltsége is szegényesebb (3*8 Acera, míg a 200-as 2*9 Sora).Összehasonlítva az látszik, hogy az S/M-es régi Speeder kicsit kevesebb, mint 2 centivel magasabb.
Viszont a vízszintes hossz, még a rövidebb stucnit is figyelembe véve is 1 cm-el rövidebb a régi S/M-es Speeder, mint az új S-es.Ezek alapján, illetve azt figyelembe véve, hogy itt is többé-kevésbé jónak ítéltétek meg (amennyire a képek ezt engedték ), valamint barátnőm is "jól érezte magát" a bringán, elhoztuk ezt az S/M-es 2019-es Speeder 200-at
-
_adaml21_
őstag
válasz maximilian4 #183737 üzenetére
Itt egy kicsit pontatlanul fogalmaztam, nyeregben ülve két lábát szimmetrikusan csak lábujjhegyen állva tudta lerakni, ebből kiindulva nagyjából jó volt a beállítás.
-
_adaml21_
őstag
válasz Hasaggymeg #183741 üzenetére
Köszi! (És Neked is, Friczy !)
Én amúgyis tervezek elmenni egy bikefitre még tavasz előtt, ott majd azért próbálom magamat kiokosítani, de az is lehet, hogy idővel majd barátnőmet is benevezem egyre
Egyébként itt egy gyors fotó a line-upról, tavasztól ezekkel faljuk majd a kilométereket
-
_adaml21_
őstag
válasz parandroid #185073 üzenetére
Szerintem ennek inkább reprezentációs szerepe van, egy ekkora kütyü nem zavar a gépen (helyet se foglal, és súlya sincs), viszont ha a rendőr kötözködne, meg lehet mutatni, hogy van
-
_adaml21_
őstag
Sziasztok,
Páromnak szeretnénk sisakot venni, alapvetően az országúti szériákat nézegettük, de Decathlonban nem találtunk kényelmeset és/vagy méretben megfelelőt.
A Van Ryselek kényelmetlenek voltak, volt a polcon viszont egy Grio Agnon, ami nagyon jó lett volna, de az M-es nagy volt.Kérdésem az lenne, hogy Budapest és környékén melyik üzletbe lenne érdemes menni körbenézni, ahol megfelelően nagy a választék, és fel tudna próbálni többet?
-
_adaml21_
őstag
válasz grabowski95 #188230 üzenetére
Pedig a Bianchinak az a színe, én csak abban venném! Ez olyan kb., ha egyszer vennék egy Ferrarit, azt csakis pirosban!
Egyébként a Bianchi nagyon túlárazott, ha a felszereltséget nézzük, kis túlzással inkább a Decásnak kellene 70ezerrel drágábbnak lennie. Nem is kérdés, hogy én inkább azt venném.
-
_adaml21_
őstag
Sziasztok!
Full amatőr kérdés, de nagyon kiesett az én érdeklődési körömből - eddig
Mivel régebben V fékes trekkinggel nyomultam, újabban pedig az országútim is felnifékes, az égvilágon semmit nem konyítok a hidrós tárcsafékhez.
Barátnőm bringájában viszont tárcsafék van, és gyorszár (tehát nem átütő tengely!). Az a problémám, hogy kiveszem az első kereket, és amikor visszarakom, fixen "féloldalas" a téma, tehát mintha a gyorszár aszimmetrikusan fogná a kereket a kivétel előtti állapothoz képest....
Ha csavargatom az egyik oldalon az anyát, másik oldalon a gyorszár szárát, akkor 10 és 90 perc közötti intervallumban valahol eltalálok egy olyan optimális állást, ahol épp középre kerül a tárcsa.... De ez normális? Erre nincs valami konvenciális megoldás?
Féltem is feltenni a kérdést, mert hiába keresgettem a neten, nem találkoztam hasonló problémával.... És így visszagondolva, egy másik ismerősömmel tavaly ugyanígy jártunk, asszem még a fék típusa is ugyanaz volt.Egy fix. A féket nem húztuk be, amikor nem volt benn a kerék, és a tárcsa sem deformálódhatott el szállítás közben, mindkettőre extra mód figyeltünk.
-
_adaml21_
őstag
Canyon Endurace 2022-es modellek
Kijöttek az "új" Endurace modellek. Elképesztőt drágultak ezek is. Emlékszem, még a COVID karanténozás elején (2020 április) hezitáltam, hogy berendeljek-e egy Alu felnifékes modellt Tiagrával, 900 EUR volt. Most ugyanaz 1150 EUR (2020-ban a felnifékes 105-ös, és a tárcsás Tiagra is olcsóbb volt, asszem 1100). Nem figyeltem más márkákat, gondolom ott is hasonló mértékű emelkedés volt, de ez engem letaglózott.
Maga a lineup is eléggé csalódás - a felnifékes alu modellek ugyanazok, mint az elmúlt 3-4 évben, a leggázabb szerintem a felsőcsövön kívül vezetett fékbowden...
Karbonból meg már nincs is felnifékes, valószínűleg hamarosan teljesen eltűnnek a RB-k.
Új hozzászólás Aktív témák
- Videó stream letöltése
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Ubiquiti hálózati eszközök
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Motorola Edge 40 neo - színre és formára
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Autós kamerák
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Ukrajnai háború
- További aktív témák...
- Eladó 0km-es új elektromos roller (iScooter i9)
- DJI Mini 4 pro FMC drón - 3 akku, RC2 táv, 2 táska, Filterek, 2025. decemberig garancia, DJI Care
- DJI Mavic 3 FMC drón szett - 2 kamera, 4/3" CMOS - 3 akku, koffer
- Insportline Airbike Pro 2022 otthoni / edzőtermi szobakerékpár (air bike)
- Mata összteleszkópos kerékpár