Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Godimodi

    tag

    Üdv!

    A segítségeteket szeretném kérni.Tizen x év után újra megjött a kedvem a biciklizéshez,legutóbb középiskolás koromban bringáztam,most úgy döntöttem veszek egy outi gépezetet.Kezdő vagyok a témában,az első hozzászólást elolvastam,és néhány napja read only módban követtem a fórumot is,ezek alapján kezdtem nézelődni.

    Felhasználás célja:
    Hobbi célra választok,városon belüli bicikliutak,kisebb budai karikák,ha pedig otthonosan érzem már vele magam a forgalomban,akkor néha elmennék rövidebb túrákra agglomeráció szinten,nyáron Balaton,ilyesmik.Igazából egy használható alapot keresek,amit majd alkalomadtán tudok fejlesztgetni,szerszámaim,tároló rendelkezésre áll.
    182 cm vagyok és 75kg.

    Keret:
    55.000 Forintot tudok magára a biciklire szánni.Nem túl acélos,tudom,sajnos kolis vagyok, egyelőre ennél több nem igazán fér bele.Ezen felül bekalkuláltam egy biciklizárat,plusz egyéb költségeket.

    Az első hozzászólásban megjelölt boltokat,oldalakat nézegettem, első körben ezeket találtam:
    Wigabringa Bianchi Clubman
    Wigabringa Puch Mistral
    Wigabringa Raleigh Racing Equipe
    Wigabringa Atala Corsa GS

    Tudom,hogy ezeken vannak olyan alkatrészek amik nem ajánlottak,de ezen majd javítok idővel.
    Tudnátok néhány tanácsot adni azzal kapcsolatban,hogy ezeket érdemes-e megvenni,vagy mi az amit mindenképpen kerüljek el és ne adjak érte pénzt?

    ############ KIÁRUSÍTÁS ############ BMW - MINI gyári, új alkatrészek kedvezménnyel: http://bit.ly/m/kekfeher ############

  • Godimodi

    tag

    válasz Véreshurka #102535 üzenetére

    Köszönöm a válaszod! :R Először csak külön kijelölt bicikliúton közlekednék városon belül,tehát ilyen klasszik tanuló útvonalak,nem mennék ki országútra,csak később,ahogy írod városi használat lenne első körben csomag nélkül,városon kívül másodlagos.Ha minden igaz,65.000-ig el tudok menni árban és ilyen áron ezt néztem még.Ha jól olvastam akkor a Colombus Aelle váz CrMo,tűrhető váltók stb van rajta.A féket,egyebet ki tudom cserélni,ha gatya,az nem gond.Nem sokat találtam aminek a kormányán van a váltókar,ez így nekem szimpibb elsőre,a szarvkormány pedig gondolom városon belül az alacsonyabb tempók,sűrűbb megállások miatt nem annyira releváns, mint azon kívül.Sárvédőtartó szem nincs rajta ha jól látom,de szerintem eleinte biztosan annyira koca biciklis lennék hogy esőben,stb nem hajtanám,így ha ennyi negatívumot kell találnom,hát legyen.Ez a bringa szerintetek megéri azt a 10.000 forint többletköltséget?

    Ezen kívül aprón találtam még Csepel Royalt, de ez leírás alapján elég más ahhoz képest,ami a csepel oldalán fent van,gondolom nem véletlenül kerül ennyibe.Találtam még néhány a Bianchihoz hasonló bringát,de a bolt valamiféle garanciát vállal rá,ami vonzóbb.

    ############ KIÁRUSÍTÁS ############ BMW - MINI gyári, új alkatrészek kedvezménnyel: http://bit.ly/m/kekfeher ############

  • Godimodi

    tag

    Köszi mindenkinek,sokat segítettetek :R

    ############ KIÁRUSÍTÁS ############ BMW - MINI gyári, új alkatrészek kedvezménnyel: http://bit.ly/m/kekfeher ############

  • Godimodi

    tag

    Üdv!

    Először is köszönöm a korábbi segítségeteket,lassan 2 hete megvettem a bringámat,egy oldschool Bianchit.A bicikli szuper,élvezek vele minden métert, de mindenképpen kell vennem lakatot,mert nem csak otthon szeretném használni most már.
    Korábban Kryptonite series 4-et ajánlottátok,viszont nem tudok 20ezer forintot áldozni rá,kell vennem kötelező kiegészítőket is, és a nyereg is kemény a hátsómnak, abból is szeretnék másikat.Ilyen bringához egy Kryptonite Keeper 12-es U-lakat "kevés",mindenképpen mást kellene választanom?Esetleg láncot?Sajnos 8 ezer forint körül tudok erre költeni. Tudnátok valamit ajánlani?
    Volna egy másik kérdésem a nyergekkel kapcsolatban. Hallottam olyat, hogy a kemény nyereg hosszútávon előnyös lehet.Ezt tapasztaltátok ti is, vagy csak urban legend? Eddig max 1 órát bicikliztem egyhuzamban és vegyesek az érzések a nyereg keménységével kapcsolatban, bár az igaz, az út is elég gány volt néhány részen. 4-6 ezer forint körül tudnátok tippet adni egy magamfajta -egyelőre- koca bringásnak?
    Utolsó bónusz kérdés: Valahol lehet esetleg olyan prizmát kapni,aminek a búrája sötét,de mondjuk a belseje sárga, ezért ha rávilágítanak, akkor végülis megfelel klasszik prizmának?

    ############ KIÁRUSÍTÁS ############ BMW - MINI gyári, új alkatrészek kedvezménnyel: http://bit.ly/m/kekfeher ############

  • Godimodi

    tag

    válasz Véreshurka #104389 üzenetére

    Köszi a meggyőző linket.Ha így elmehetek 12ezer forintig,akkor milyen zárat válasszak? Első,hátsó agy is gyorszáras,egy U lakat+huzal jó megoldás, vagy másban gondolkodjak?Ha van megoldás ,akkor ma pesten boltban meg is venném.

    ############ KIÁRUSÍTÁS ############ BMW - MINI gyári, új alkatrészek kedvezménnyel: http://bit.ly/m/kekfeher ############

  • Godimodi

    tag

    Sziasztok!

    A segítségeteket, véleményeteket szeretném kérni.
    Adott egy régi Bianchi bicikli (Cr-Mo váz,korabeli Campa váltók és agyak,Mavic MA40 felnik, elöl Conti, hátul michelin régi gumikkal).Olyan problémám van vele,hogy elkezdett kotyogni a kormánycsapágyam, ha behúzom az első féket és előre hátra mozgatom a biciklit, akkor érezhető holtjátéka van a villának. Vigyáztam rá, de a 25-ös gumi és a kecskeméti "bicikliút", ami tele van repedésekkel, csatornafedővel egyébbel,nem tett jót neki, gondolom.
    Első kérdésem az volna,hogy ez ilyen finom cucc, hogy egy hónap lájtos használat után reccs,vagy rossz minőségű lehetett benne? A biciklit úgy vettem, hogy át volt nézve, beállítva, stb. Látszódott a fejcső és villa találkozásánál a kék kenőcs,frissnek tűnt.
    Nem ugrattam padkára, vigyáztam a kátyúkkal, semmi extrát nem csináltam vele.Megnéztem a neten, ez elvileg egy sima menetes villa, vagyis imbusszal leszedem a stucnit, utána oldom az anyát,szétszedem, elviszem csapágyboltba,hazahozom,összeszerelem és kész. Ezzel az a gondom, hogy a franciakulcsom 1 mm híján nem nyílik ki ekkorára :D Szerintetek vegyek egy másikat és zsírt, egyebeket a cseréhez és csináljam meg itthon, mert egy egyszerű dolog, vagy hagyjam a fenébe és toljam be egy szervízbe? Nagy élményt ad, de mióta ez feltűnt, nem használom és szeretnék visszapattani a nyeregbe :D
    A másik kérdés a gumikkal, felnikkel kapcsolatos.Szintén kb 1 hónap alatt az első felni lényegesen jobban megkopott, mint a hátsó, azon nincsen kopásnak nyoma sem. Nem mondanám, hogy nagyokat fékeztem vele, próbálok olyan keveset, amennyire tudok. A fékpofák szemre jónak tűnnek,nem zárnak be szöget egymással. Én csinálok rosszul valamit, vagy ez normális és ne foglalkozzak vele?
    Gumi témában pedig a véleményeteket kérném,hogy cseréljek-e , vagy sem.A mintázatuk hibátlan,az oldalukon még megtalálhatóak a szőrök, de repedezettek, nem tudom hány évesek lehetnek, ezzel vettem a bringát.

    Cangaa
    Első felni, gumi
    Hátsó gumi állapota

    Bocs, ha hosszúra nyúltam.

    [ Szerkesztve ]

    ############ KIÁRUSÍTÁS ############ BMW - MINI gyári, új alkatrészek kedvezménnyel: http://bit.ly/m/kekfeher ############

Új hozzászólás Aktív témák