Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Véreshurka

    senior tag

    válasz Godimodi #102504 üzenetére

    Mi a cél? Mármint olvastam, de egyszer majd outizni akarsz, vagy túrázni (akár csomaggal), vagy valami városi rombolót tervezel venni (SS/agyváltós) amivel azért lehet csapatni máshol is? Mert ami bringákat belinkeltél egyik-másik pl. városi alapnak szerintem így képről ránézve nem tűnik rossznak. Ha outizni szeretnél a későbbiekben akkor ezek a bringák max nagyon kezdésnek lesznek jók, tehát pár éven (akár 1-2) belül biztos kinövöd.

    Ha városiban gondolkodsz amivel lehet csapatni akkor pár dolgot érdemes szem előtt tartani ha a vázméret megfelelő:

    1. sárvédőtartó szem elöl, hátul (esőben/latyakban/hóban látod legfőképpen a hasznát)

    2. hátul kovácsolt, csúszópapucsos legyen lehetőleg, 120-130 mm közötti papucstávval

    3. Cr-Mo váz, persze nem gond ha "csak" sima szénacél, de a Cr-Mo könnyebb, és elvileg tartósabb is

    4. a nyeregcső átmérője legyen nagyobb vagy egyenlő 25mm-nél (már nem lehet 25mm-nél keskenyebb nyeregcsövet kapni, viszont régebben voltak ilyenek, kellemetlen ha utólag derül ki, hogy hosszabb nyeregcső kellene)

    5. a monoblokk lehetőleg angol 68mm-es legyen (pusztán egyszerűbb és olcsóbb ilyen monoblokkokat venni)

    6. nem lenne rossz ha már alapból 622-es és nem 630-as kerék lenne bennük normális benyúlású fékkel (duplafalú felni és normális, nem hosszúbenyúlású fék, nagyobb külső gumi választék miatt)

    7. lehetőleg rendes fékhíd legyen hátul, ne a lemezes (pl. az általad linkelt Puch Clubman-en lemez fékhíd van, a többin ahogy láttam normális)

    Nekem városi témához hirtelen ennyi jutott az eszembe. Ha ezek közül a bringák közül valamelyik elnyeri a tetszésed, jó méretben is és nagyjából megfelelnek a mai szabványoknak, akkor az egy jó kiindulási alap lehet egy jó városi bringához amivel azért még akár balatont is lehet kerülni.

    El Psy Kongroo

  • Véreshurka

    senior tag

    válasz Godimodi #102552 üzenetére

    Az a Bianchi nagyon ott van! Még akár én is megvenném ha jó lenne méretben ;] Felszereltségről (váltók) nem tudok nyilatkozni, mert már jó 10 éve utoljára kellett ilyenekkel foglalkoznom, azóta csak single speed-ezés volt, most meg egy éve agyváltó, de valaki biztos van itt aki jobban ért hozzá. Mondjuk nem tudom, hogy a rajta lévő fék-váltókar mennyire kompatibilis a váltókkal, nekem olyan emlékeim vannak, hogy egy outi váltó más bowdenhúzást igényel, mint egy trekking váltó + azt sem tudom, hogyan oldották meg, hogy az első váltókar 3 sebességhez van, de a bringán csak 2 sebesség van elől, illetve annyira nekem nem bejövős ez a fajta fék-váltókar egy ilyen retro outin, de megértem az igényt, főleg, hogy most kezded újra a bringázást. Szarvkormány városba szerintem nem az igazi, bár tény, hogy a sokféle fogás miatt lehet kényelmesebb. Én a kényelmet egy Ergon markolattal próbálom helyettesíteni :) @ivana-nak igaza van, sárvédőszem nem feltétlenül gáz, hogy nincs rajta, meg lehet oldani anélkül is a felrakást, de hidd el, hiába tűnik száraznak az idő, egy laza eső bármikor beeshet, és akkor jól tud jönni egy sárvédő, hogy legalább alulról nem ázol :)

    Nekem megérne egy Bianchi 65k-t, még akkor is ha egy szezont futnának el a felszerelések rajta, max menet közben cserélgetném őket jobbra/másra. LÉNYEG, HOGY A MÉRET LEGYEN JÓ, illetve hogy neked tetszen, és jó szívvel adj ki érte annyit amennyibe kerül! És az árba kalkulálj bele legalább egy Kryptonit Keeper lakatot, bármelyik bringánál kötsz ki, de ha ennél a Bianchinál, akkor ide legalább számolj egy 15 - 20 e Ft-al valami jobb ulakatra, vagy láncos lakatra (pl: Kryptonit Series 4)

    (#102542) ivana: jó megjegyzések, köszi a kiegészítéseket! :R Mondjuk szerintem annyira nem vészesek a csepel szénacél bringák, bár tény, hogy még nem ültem rajtuk sokat hosszútávon, de sokan kedvelik őket.
    szerk: még a gumihoz: mióta SS-ezek csak 28 széles gumik voltak fennt, nem voltak vészesek sem esőben sem hóban. Kivéve idén ősszel: már tavaly tavasz óta Schwalbe Marathon Plus-al nyomom (természetesen 28x622, 7 baron tartva), és ebben a nyálkás őszben itt Bp-en pl. a Margit hídon a pirossal festett bringaúton lefelé haladva a budai rakpart felé voltak pillanatok amikor fostam rendesen, hogy taknyolni fogok. Ilyen érzésem még nem volt az előtte lévő Conti SuperSport Plus-al (8 baron tartva), de mivel defekt szempontjából bejött a Marathon Plus, így idén tavasszal átváltok 32x622-re, meglátjuk milyen lesz.

    [ Szerkesztve ]

    El Psy Kongroo

  • ivana

    Ármester

    válasz Godimodi #102552 üzenetére

    65-ért nincs túl jó hajtás a bianchin, meg ennyiért már full tricolor 600 szokott lenni, néha fékváltós 8-as campa.

    Itt is nézelődhetsz, olcsóbb szokott lenni és kellemes hangulatú csopi.

    (#102556) Véreshurka A pirosra festett bringaúton sajnos minden csúszik, az egy nagy baromság volt, azóta elvileg újonnan nem csinálják.
    Nem a csepel szénacél a gáz, pl. egy mátra elég merev [link], hanem a "félverseny" borzalmak. Ja igen súlyban nem nehezebb mint egy mai trekking egy ilyen mátra (nyilván a dongó nélküli verzió :) )

    [ Szerkesztve ]

  • Véreshurka

    senior tag

    válasz Godimodi #102568 üzenetére

    Nem egyszerű használt bringát venni, legalábbis olyat amit én keresnék... Tavaly egy rohadt jó trekkingről maradtam le, aztán mivel abból nem lett semmi, így inkább beleöltem 200e-et a sajátomba :C Azóta nem is nézelődtem ilyen téren és inkább elkezdtem gyűjteni egy merényi / hunor bringára.

    (#102560) ivana: a pirosfelületűből is a legdurvább a fényes piros, a matt (kopott?) annyira nem vészes...

    [ Szerkesztve ]

    El Psy Kongroo

  • dunkel

    őstag

    válasz Godimodi #104388 üzenetére

    Olcsóbb nyergek közt a WTB-t tudnám javasolni próbára. Több helyről is lehet vinni teszt nyerget.

  • Véreshurka

    senior tag

    válasz Godimodi #104459 üzenetére

    Ha csak 12 ezer ft-od van akkor vagy vegyél 2 db keepert, vagy egy kryptolok series 2 ulakatot. Később akár elgondolkodhatsz akár egy pinhead vagy pitlock rendszeren is. Én a pinheadet ismerem, az elsőkerekemet és a kormánycsapágyamat védi.

    san01: én is csak szép lassan cserélgetem a szerszámaimat, a kiinduló bázisom egy anno 10ezer ft-ért vásárolt acor táskás szett. :DDD

    Alu: én egy szavazatot adnék a kryptolok+abus granit x plus kombóra.

    [ Szerkesztve ]

    El Psy Kongroo

Új hozzászólás Aktív témák