- Alkoholista nevelde
- Red Dead Redemption 2 (PC)
- Xbox Series X|S
- Dragon Age: Origins
- PlayStation 5
- Fortnite - Battle Royale & Save the World (PC, XO, PS4, Switch, Mobil)
- Dead Island 2 - Túl a 7 millió játékoson
- Forza sorozat (Horizon/Motorsport)
- Battlefield 2042
- Már elérhető Steamen a klasszikus Marathon
-
GAMEPOD.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
ivana
Ármester
válasz polonic #180203 üzenetére
Ugyan az mint az összes ilyen fancy cuccról. Irtó drága. Alapvetően láncot olajjal, vagy viasszal lehet kenni. Az olaj az nem túl különleges dolog, kb. bármi jó ami nem direkt koszgyűjtő tulajdonságú (motorolaj, váltóolaj stb.). A viaszt régebben ritkán alkalmazták, mert macerás (leszedni, olvasztani stb.). Ma már vannak oldott viaszok (squirt) amiket viszonylag egyszerű használni, ezek drágábbak, de ez indokolt (nehéz előállítani).
[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz polonic #180287 üzenetére
Én mindent ezzel kenek, ezért is szeretem. Megy a hajtásra, váltásra, becsúszóra és minden síkos, tiszta és fényes lesz tőle. Váltógörgők csapágyára minden lánckenés alkalmával fújok (50-150km-ként, felhasználástól függően) 1-1 szisszenésnyit, de a váltókat csak mosás, szárítás után kenem, akkor minden csaphoz, rugóhoz, mozgó részhez szisszentek egyet, majd miután alaposan átmozgattam kézzel a váltókat még alaposabban törlöm minden zugát.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Arcképgyáros
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz polonic #180686 üzenetére
Nem marad ez így sokáig, ne búsulj.
jjeahh...na látod ezért nem sztrávázok, hiányzik neked a puccs?!
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
jjeahh
nagyúr
válasz polonic #189968 üzenetére
Szerintem inkább műanyag gumileszedő szerszámmal nyomd vissza.
Más, van ott a hátsó felfüggesztésen "néhány" szervizelendő csapágy
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
ZolkoW
őstag
válasz polonic #189968 üzenetére
én fékbetéttel együtt szoktam visszanyomni, ha ilyen van, de kelleni szokott a csavarhúzó, legalábbis az én gumileszedőim nem voltak elég masszívak a művelethez. A betét is sérülhet, de ezért kell valami rongy, vagy egyéb. A dugattyú nem tudom, mennyire sérülékeny, a kerámia nem tűnik annak.
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
Alg
veterán
válasz polonic #190070 üzenetére
Jó esetben utánállítás, kicsit súlyosabb esetben a tartó görbült el, még súlyosabb esetben maga a váltómechanizmus deformálódott... szerviz tudja megmondani
[ Szerkesztve ]
"I love not man the less, but Nature more" // Giant TCR Adv. '16 Di2 // Fenix 7 SS // FiiO BTR3 + Truthear ZERO
-
balintbaba
tag
válasz polonic #190081 üzenetére
Ahol a bovden befut a váltóba kell lennie egy feszességállítónak. A te esetedben a kisebb fogaskerekekre váltásnál van baj, lazítani kell a feszességen. A feszességállítón próbálj meg óramútató járásával megegyező irányba tekerni.
Youtubon keress rá a "how to index gears" szavakra, videóból tuti egyszerűbb megérteni.
-
Hínár929
tag
válasz polonic #190070 üzenetére
Szia,
Ha előtte jól működött, akkor valami deformálódott. A legtöbbször a váltótartó görbül, ez veszi fel a terhelést, hogy ne a váz törjön vagy egy drága váltót kelljen eldobni.
Filléres alkatrész, de rengeteg féle van belőle, nem mindig egyszerű a beazonosítás.
Hátulról nézd meg, valószínű ezt fogod látni, befelé hajlik a váltótartó, a bicaj síkjával kellene párhuzamosnak lenni.
A végállás és a bowden feszesség állítás nem fog segíteni. Használni sem érdemes így mert beváltasz a küllők közé és szakad minden.
[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz polonic #190081 üzenetére
Ne járj a beállításokkal, befelé görbült a fül, tehát vissza kell húzni, de ha most elállítod akkor majd a helyén már nem lesz jó elállított bowdenhúzással. Tehát hagyj mindent ahogy most van, válts a középső tányérokra, lánckerekekre és nézz bele hátulról szemeddel a lánc vonalába mert látni fogod merre csavarodott, görbült el a fül...így né, ez a tökéletes láncvonal, egyenesen indul a lánc az egyik kerékről és ugyanúgy érkezik a másikra. utána belenézel a váltó állásába és látni fogod mennyire van elgörbülve a váltófül. Utána veszel egy állítós kulcsot melynek pofáit szépen rápászítod kotyogásmentesen a váltórögzítő csavarra ahogy itt a képen látod a 2 piros vonal a kulcs pofái.Ha ez megvan akkor egy második kulccsal, fogóval akármivel megfogva a rátett állítható kulcsot óvatosan oda húzod, esetleg csavarod ahova éppen akarod míg teljesen nem párhuzamos a váltó a váz középvonalával.
ivana...tegnapelőtt eldőlt a kerékpárom kemény, sima járólapon, látszólag a pedál és kormány ért földet, ugyanakkor hintázhatott egyet és visszafelé kapott egy lepattanót a váltó is. Nem esett nagyot, inkább csak elcsúszott így nem tulajdonítottam figyelmet a dolognak, de másnap vacakolt a váltó és nem értettem miért amíg meg nem pillantottam egy tűhegynyi festék leverődést a váltón amitől azonnal eszembe jutott az eldőlés. Otthon, a fentebb leírt módon belenéztem és láttam a pici eltérést, állítható kulccsal finoman visszahúztam és ennyi, pedig az 1/12 olyan érzékeny, hogy a karnál már csak a finomállítóval egy nagyobbat tekerve egy egész sebességet átugrathatsz. Az a fül (mind2 Cubomon) olyan mint a gyurma, szinte mindig az görbül, nagyon meg kell ütni egy váltót ahhoz , hogy az görbüljön.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hínár929
tag
válasz polonic #190121 üzenetére
A világért sem akarlak paráztatni, de az egyengetés nem mindig szokott sikerülni.
Ha cserélni kell a váltótartót akkor a bicaj típus-évjárat alapján kereshető a megfelelő. Ahogy már meg lett említve lehet húzós az ár, ez a gyárira jellemző, de van olcsóbban teljes értékű „után gyártott” 2-3 ezer Ft-ért. Van pár (kb. 300) különböző, úgyhogy nem egyszerű a beazonosítás.
Itt talán megtalálod a bicaj alapján,
[link]
ha nem akkor a képeket végignézve kiszúrod a jót. Van hazai forgalmazó, a kódja alapján talán lesz valamelyik üzletben -
zsocy
őstag
válasz polonic #190237 üzenetére
Tudod hogy nyerget nem lehet ajánlani, ami nekem jó az neked lehet kínzóeszköz, és fordítva is.
De hogy ajánlás is legyen, Mark Beaumont pl. most állított fel egy rekordot, 79 nap alatt körbetekerte a földet. Ő Selle Smp Pro nyerget használt, lehet neked is beválna.[ Szerkesztve ]
-
arcitec
addikt
válasz polonic #191020 üzenetére
Szerintem azt el kell felejteni. 100 óra? Mi az, semmi. Ne má. Mit karbantartanak azon, tök felesleges szétszedni, ha jó csak ártanak vele. Ha nem megfelelően működik akkor kell szervizbe vinni. Használat után mindig letakarítom és még mindig tökéletes, pedig több éves.
Apropó gyárilag a tiéden miféle lánc van? Ki a gyártó?[ Szerkesztve ]
-
6030D
Ármester
válasz polonic #191027 üzenetére
Évente érdemes csinálni rajta egy kis szervizt, megnéz(et)ni mi van belül. Szerintem a nem fanatikus trekkingesnél ezzel ki is jön a 100 óra (100x22-25, 2200-2500 km/év). Ha esetleg nagyon elázol, akkor érdemes még széthúzni.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz polonic #191027 üzenetére
Strava szerint 102 óránál tartok, évi 400 körül szokott lenni nekem ami 4 szervizelést jelent...ene ha vinném. Verseny szintem elhiszem, hogy kell is, de a mi szintünkön túlzásnak és roppant költségesnek érzem. Tény, hogy bár eddig 2 évente vittem el (Manitou Marvel Expert) , most talán évente egyszer el fogom vinni telómat egy nagy generálra, szeretném ha ez a SBS ( kispukliérzékenyég ) ilyen maradna mint most.
#191046arcitec...Egyébiránt érdekes, hogy a németek - német lánc - azzal szerelik és majd minden Shimano rajta...és köröket is ver a Shimanora...legalábbis a 8-10 sebességes tartományban.
zsolti72837...ha van sztrávád nézz rá profilomra mert ott már minden részről meg volt környékezve a Somlyó.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Runner_fxr
Ármester
válasz polonic #191020 üzenetére
Paragon a villa? A 100 órás szerviz abban az esetben kell ha nagyon szélsőséges körülmények között van használva. Általában 50 órás kisszerviz és 200 órás nagy szokott megadva lenni. Átlag felhasználás mellett évente elég egy tisztítás, kenőolajcsere (kisszerviz), 3 évente a nagyszerviz, de akkor minden tömítés, szimmering újra legyen cserélve. Az a hozzáállás sem jó ha csak akkor viszed szervizbe ha baja van, de azért nem is kell túlgondolni.
[ Szerkesztve ]
-
arcitec
addikt
válasz polonic #191159 üzenetére
Azért ezt a levegős telót nem értem. Akkor mi a jó ebben, ha 1500km-ként szét kell kapni? Gondolom nem ingyé van a szervize, pláne ha pont neki tudnak állni.(vagy nem)
Az olajos nekem tök jól működik ami épp csak picit könnyezik és a karbantartás annyi, hogy egy túra után letöröl... -
Runner_fxr
Ármester
válasz polonic #191159 üzenetére
Érdemes lehet lehúzni a lábat, újrakenni a szimmeringet és adni neki egy kis kenő olajat. Gyárilag nem biztos, hogy sok kenést kapott. Szebben fog mozogni. Amúgy olajpatronos, semmi extra teendő nincs most vele. Esetleg még a levegő oldali részt szétszedni, friss zsírt bele aztán kész. Aszfalton nem kell ezt túlaggódni, sok kosz nem jut be.
[ Szerkesztve ]
-
zsocy
őstag
válasz polonic #191282 üzenetére
Kompatibilis vele, ez egy SPD cipő, és a pedál is az. Azt a kis, két csavarral rögzített gumi burkolatot kell majd levenned és oda felcsavarnod a stoplit, amit vagy a pedálhoz kapsz, vagy külön veszel. Kezdőknek ajánlottabb az SPD-SH56 stopli, az több irányban is oldható.
Arra is figyeljetek hogy Shimanonál a méretezés elég furcsa, inkább egy mérettel nagyobb szokott kelleni. -
válasz polonic #191287 üzenetére
Ha csak túrázgattok, akkor maradhat. Gondolom nem fenyeget a veszély, hogy emelkedőn sprintelve olyan erősen húzza, hogy kiakad (az mtb-s cipőn nekem is ez van, az országútison az erősebb). Amúgy a pedálon is lehet állítani, ha túl könnyen (vagy nehezen) old ki.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
6030D
Ármester
válasz polonic #191287 üzenetére
Még annyit hozzá, hogy felemás a pedál, ha a cipőben van a stopli, nem hiszem, hogy jó lesz a platform résszel. Tehát vagy spd+stopli, vagy platform+másik cipő/csavarozott gumirész vissza. 56 szerintem maradhat neki, nem fogja kitépkedni 36-os lábbal trekkingen.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
6030D
Ármester
válasz polonic #191290 üzenetére
Nem ismerem közelről sem a pedált sem a cipőt, de általában az stopli kilóg mindegyik cipőtalp síkjából (=kopog a járólapon). Ha a pedál olyan, hogy a tengely felett lévő rész egy vonalban van a kerettel, akkor a stopli felfeküdhet középen. De már megvan a cipő, össze kell szerelni és rátenni kézben a pedálra, az megmutatja. Lehet még a tüskékkel játszani, de itt én nem próbálkoznék (trekking, hölgy, bibis sípcsont).
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
arcitec
addikt
válasz polonic #191365 üzenetére
Hát igen németben a DHL a posta. Jómagam az Amazonról már párszor megszenvedtem a postát, sőt tűnt is el csomag. De az Amazon-nál nem gond , mert visszautalták a pénzt.
Azóta, "extra" szállítással kérem a rendelést talán 1-2eft-al drágább, de van nyomkövetés , gyorsan érkezik, futárszolgálat hozza itthon, még ha a DHL is indította akkor is.
Ráadásul épp most legutóbb 2 küldeményben kaptam u.a áron és egy futár egy időben hozta a 2 csomagot. Indokolták is, azért mert így gyorsabban megkapom. Szóval van színvonal.[ Szerkesztve ]
-
válasz polonic #191419 üzenetére
Bike24-ről rendeltem vasárnap, ma kaptam emailt, hogy indítják a csomagot, ledig direkt figyeltem, hogy minden volt raktáron. Általában vagy aznap, vagy legkésőbb másnap már át szokták adni a dhl-nek. Szóval ja, van némi lassulás itt is. Mondjuk mindegy is, amilyen szar idő volt a héten, úgysem szívesen tekertem volna kint.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
andrisbandi
őstag
válasz polonic #192104 üzenetére
Ha rákeresel;
a teló nedves ronggyal tisztítása,
majd szárazra törlés,
kevés fújás egy tiszta száraz rongyra és azzal átkenni a becsúszókat.Sokat nem érdemes használni a szakik szerint, mert kimosod vele a teló belsejében lévő kenést. Elég az áttörlés, egy láthatatlan filmrétegre van csak szükség.
Esetleg, ha már szervízre szorulna a teló; hiányzik belőle a zsír/olaj; akkor gondolom már nem árthat ha a szimeringekre is fújsz kicsit, majd megjáratod. A szervízelésig segít.
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
arcitec
addikt
válasz polonic #192281 üzenetére
Magam részéről a kantárost nem preferálom. Plusz húzás a vállon felső részen, engem nagyon zavarna. Tökéletesen fog a a nadrág. Megfelelő minőséget kell választani.
Ellenben ha felpróbáltad és a kantáros jön be , akkor hajrá ..
Neked bélelt nadrág kell egyébként mi értelme? (Hogy ne alsóban tekerj ).
Megfelelő minőségűt kell venni, ocsó húsnak .......[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz polonic #192284 üzenetére
Én ilyesmiben tolom betét nélkül, ilyen alsóval, évi 6-8 ezret/4-500 órát. 130 euró egy rövidnadrágért meglehetősen eszement pénz. Ha azt (nem úgy mint én alsóval, hanem) előírás szerint, alsó nélkül hordod, akkor egy menet = 1 mosás, vagyis végül az öltözködésed többe fog kerülni mint a kerékpár karbantartása.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
arcitec
addikt
válasz polonic #192287 üzenetére
Ajaj vannak itt bajok már bocsi. De nézzük, hiszen azért vagyunk itt. A betétes bringás nadrág az egy komplett gatyó: [link] , ami lehet mint a linkelt és ugyan az van kantárosban is. Kinek mi. A betét és a nadrág egy egységet képez egybe van építve. A betét az többnyire valami szivacs szerű. Maga ez egész konstrukció jól szellőző is egyben, mint úgy általában a bringás cuccok. Igen és alsóneműt nyilván kell használni hozzá. Higiénia az itt is játszik. Sőt létezik technikai alsó is: [link] (Alsónemű mindig kell + ba ami a hétköznapi is)
Itt példul lehet látni mi az a betét és , hogy van beépítve : [link]
Nekem komplett bringás szerelésem van saját izlés szerint összeválogatva felső rövíd , felső hosszú nyári/öszi sőt van őszi betétes hosszúnadrágom is. Áprilisban pl azzal tekertem ..
Egyszer kell megvenni sok sok évig a megfelelő minőség bírja. kinek mi lehet dönteni én NEM bántam meg és nagyon tartósak ,példul a bringás felsők is úgy vannak megalkotva, hogy hónaljban jobban szellőzzön, lélegzőek nem marad a pára a testen, így kevesebb a megfázás esélye, kényelmes stb ... Nyilván saját véleményem pl a topikgazdának is van szerelése a maga igényére és bizton megelégedett vele. Ki ki döntse el mi a jó a maga részére[ Szerkesztve ]
-
andrisbandi
őstag
válasz polonic #192287 üzenetére
betétes alsógatya= Endura Padded Clickfast™ Liner
Sose próbáltam, de létezik.
Endura, és Fox rövidgatyókhoz is adtak. Bepatentozható, az utolsó képen látszik.Alsógatya nem kell a betétes kerékpáros mezek alá. Nem is kényelmes. Persze tisztán kell belebújni, és érdemes 1 használat után mosni. Kevés folyékony mosószerrel, nem/vagy kis fordulaton centrizve.
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
maximilian4
addikt
válasz polonic #192634 üzenetére
Mind a 3 csavart meg kell majd lazítanod (nem szokta mindenki a felsőt, én igen ), utána tudsz állítani. Viszont meghúzásnál nagyon figyelj arra, hogy a felsőt húzd meg először, mert az húzza össze a csapágyakat. Utána a stucnin lévő csavarokat. Ha fordítva csinálnád, utána lehet kotyogna a villád.
[ Szerkesztve ]
Maxi
Új hozzászólás Aktív témák
- Autós topik
- Redmi Note 13 Pro+ - a fejlődés íve
- Villanyszerelés
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- Alkoholista nevelde
- Motoros topic
- Sorozatok
- Milyen okostelefont vegyek?
- LEGO klub
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- További aktív témák...
- Giant Stance 29 kerékpár (L-es méret)
- Új Bontatlan Ducati Elektromos Roller PRO-II PLUS Irányjelzők - Számla & Garancia
- DJI Mavic 3 FMC drón szett - 2 kamera, 4/3" CMOS - 3 akku, 2 táv, koffer
- FREEWELL 8/16/32/64 ND/PL szűrőkészlet - DJI Mavic 3 drónhoz
- DJI Mini 4 pro FMC drón - 3 akku, RC2 táv, 2 táska, Filterek, 2025. decemberig garancia, DJI Care
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest