-
GAMEPOD.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Zola007
veterán
válasz Norbika88 #11315 üzenetére
Inkább ne, főleg hogy vastagított falú belső.
#11317) -=RelakS=-: ha nem találok 1-2 héten belül, akkor kihajlítom menetes szárból és kap rá szilikoncsövet
[ Szerkesztve ]
Mʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs
-
Norbika88
senior tag
válasz Norbika88 #11319 üzenetére
Vettem belsőt, Schwalbe AV13at.
Rakom fel első, ok. Veszem ki hátsó kereket,látom olyan lötyögős a gyors zár, jobban meg nézem:Gondolom ott nem kellene törve lennie...Mér ver az ég, csak bringázni akartam..
Szerencsére csapágy golyók mind meg vannak.
Hogy keressem ezt gyors zárat? -
Zola007
veterán
-
---Lasali---
Közösségépítő
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Norbika88 #11337 üzenetére
Kónusz kulcs. Meg a racsnit jobb ha leveszed, könnyebb szerelni, kitisztítani, könnyebb berakni a zsírt, golyókat.. Szóval egy menetes racsni leszedő is jó lenne..
95 kilót padkázás és kátyúk kerülésével talán kibírják ezek a kínai cső tengelyek, a tömör tengely már magába a súlyodat se bírná ki görbülés nélkül. Jobb lenne ha beszereznél egy kazettás hátsó agyat, azzal nem lenne ilyen probléma, mert az új tengely hasonló felhasználási mód mellett ugyan így el fog törni.[ Szerkesztve ]
-
-
Zola007
veterán
válasz Norbika88 #11335 üzenetére
Ahogy a kolléga írta, az ott biza a tengely.
Mindenekelőtt annak örülj, hogy ezek szerint meg volt tépve rendesen a gyorszár, hogy így egybefogta az agyat, illetve álló helyzetben vetted észre. Valószínűleg mostanság lassan mentél vele, mert ha ez nagy sebességnél kanyarban vagy egy nagyobb kátyúban adja meg teljesen magát és beáll a hátsó agy, annak csúnya perecelés lett volna a vége!Olcsón megúszhatod, de olcsó és olcsó között is van különbség, van amelyik öntött és van amelyik köszörült / cnc kónusszal vehető meg.
Nagyobb kerékpárboltok általában tartanak jobb minőségben, nem érdemes rajta spórolni. 600-700 körül már príma csőtengelyt lehet venni.Az agy állapotától függően lehet 500 - 5000 ft a költsége a dolognak, de érdemes lenne legalább a két kereket egy alaposabb revíziónak alávetni.
Azt tudni kell, hogy ezeket a mostani agyakat 70-80kg-ra tervezik. Ha jót akarsz magadnak, akkor átnézeted a hajtást is és cserélteted amit kell.
Ha a hátsó kerék egyébként jó állapotban van (felni, küllők), akkor fűzesd át valami normálisabb aggyal.Milyen bringa, milyen kerék van benne?
[ Szerkesztve ]
Mʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs
-
Zola007
veterán
válasz Norbika88 #11351 üzenetére
Az hogy 2x kellett centrírozni új kora óta, még semmit nem jelent.
Sokszor csak az ütéseket kihúzzák nullára, de b.sznak küllőfeszességet is rendesen beállítani, mert az dupla móka és úgysem látja a vevő (meg ha rendesen meghúz minden küllőt, akkor nincs fél év múlva meló vele)Egyébként a nyeregcsövedből mennyi van még a vázban? Nem kicsi neked az a vas?
Ha ennyire belejöttél a tekerésbe, akkor viszont el kellene gondolkodni hogy szükséged van-e MTB-re, mert ahogy az állapotából látom, aszfalton kívül nem látott mást eddig.
Ha esetleg tényleg kicsi is a váz, akkor nem felújításba feccölni a pénzt, hanem eladni és venni egy fitness kerékpárt
Mʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs
-
deicide
veterán
válasz Norbika88 #11351 üzenetére
A széles gumi, a hajtás, a 26" mind-mind hozzájárul, hogy nem tudsz jóval 30 felett menni. De síkon szinte mindegy, mit raksz a mountira, nem nagyon fog menni a 35-40. Tartósan legalább is. Nekem 1.5-es gumi és 48/12-es hajtással is "csak" 34.9-es átlag megy jelenleg 20-25km-en.
Egyébként a racsni/fogaskoszorú nem feltétlen cserés, a 7 sebesség elég, inkább a hajtóművet kellene megnézni, mert ott valószínűleg egy 42/32/22-d van, amit ha mondjuk 48/36/26-ra cserélsz, máris jobban jársz. Illetve egy slick 1.5-es gumi is mindenképp. Mert ugyan én is traktorgumival erősödtem meg combban tavaly, de azzal még a 26-27-es átlag is kihívás.
Live fast - On high - Repentless - Let it ride
-
deicide
veterán
válasz Norbika88 #11358 üzenetére
Akkor az erő megvan, most már a gépet kell alakítani. Egy 48-as Alivio hajtómű nem olyan vészesen drága, ugyan nem is egy csúcsminőség, de nálam teszi a dolgát szépen. Ha meg úgyis csak aszfalton jársz, akkor egy sima felületű 1.5-es gumi és máris nyertél minimum 3-4km/h-t átlagban.
Live fast - On high - Repentless - Let it ride
-
deicide
veterán
válasz Norbika88 #11360 üzenetére
Ha nincs láncnyúlás mérőd, boltban megmondják, én cseréltettem azt is, mert nekem már több, mint 7k volt abban a bringában. 2.5k után még nem feltétlen kell, de ezt majd a nálam hozzáértőbbek esetleg kijavítják itt a topikban.
Live fast - On high - Repentless - Let it ride
-
-=RelakS=-
veterán
válasz Norbika88 #11363 üzenetére
Tólómérő?
Ez nem űrtechnika, te!
Amúgy én is csak azért kezdtem el méregetni a lánchosszt, mert takarítás közben feltűnt, hogy hátul a legnagyobb lánckeréken egyik fogtól a másikig mászik a lánc csapágya, míg körbeér.
[ Szerkesztve ]
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
Zola007
veterán
válasz Norbika88 #11366 üzenetére
700 ft a láncnyúlásmérő és ha nem hagyod el vagy nem adod kölcsön a haveroknak akkor örök darab.
havonta egyszer beleteszed láncba, ha belemegy a 0,75-s jelzés, akkor csere, ha az 1,0 akkor kuka, ha az is kotyog, akkor fogaskerekek is cserések lehetnek, de addig nem kellene hagyni elkopni.
ha 0,75 körül cseréled, akkor 3 láncot kiszolgál egy fogsor (persze ha nem mindig ugyanazon tekersz)Mʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Norbika88 #11358 üzenetére
Sokan szeretik a mtb geometriát, vannak akik városi használatra is inkább mtb-ot szeretnének használni. Viszont erre a célra egy 28-as kerekű cross treking szerintem jobb választás és azzal azért mehetsz terepre is, ha nem is durva terepre, de azért nem kell lemondani egy erdei túráról sem.
Vagy esetleg egy 29-es monti se rossz választás. 26-os a lehető legrosszabb megoldás városba.
26-os montinak akkor van értelme, ha amúgy erdőbe használod, de nem akarsz még pluszba egy városi bringát is venni és akkor felrakod rá a virsli gumikat amikor városban használod.Egyébként szerintem ha városi gumit raksz a 26"-os ra akkor érdemes minél vékonyabbat. 2.0 városinak nem sok értelme van. Inkább egy 1.5 vagy akár kicsit keskenyebb is elérhető. Nekem 1.4-es cst-k vannak a 26"-os montin és teljesen jó. Bőven elég a szélessége ahhoz, hogy ne kelljen rá annyira vigyázni, de haladni is lehet vele.
[ Szerkesztve ]
-
pc360
addikt
válasz Norbika88 #70124 üzenetére
Ez nem repedezés, hanem egyértelmű törés kezdet. Nemhogy nem ajánlom a gyerkőc hátra ültetését, de ezzel inkább már ne bicajozz így! Alólam már tört egyszer így ki az ülés, kurva nagy szerencsém volt, hogy nem estem belőle hátra, vagy nem nyársaltam magam valahogy fel.
mariuszawihegesztes.hu - Halásztelek
Ő pro ebben, nekem is ő csinált egy gyönyörű erősítést a letört váznyeregcsőmhöz. Szintereztetve lett az egész, és így eredetinek néz ki, mintha így tervezték volna a vázat. Az, hogy ezzel a szerencsétlen eredeti erősítéssel, illetve amellé lehet-e valamit kezdeni, azt a képek alapján emailben meg fogja tudni mondani.
[ Szerkesztve ]
Válogatott, rendszeresen frissített programok ► neszetools.hu
-
pc360
addikt
válasz Norbika88 #70127 üzenetére
Nem árt, ha az a valaki ért is hozzá. Az emailezést mindenesetre ajánlom, mert ha valaki tanácsot tud ebben adni, akkor ő az. Véleményem szerint a jelenlegi "erősítést" le kell róla vágni, hogy új kerülhessen rá. Nálam a toldás így néz ki:
[ Szerkesztve ]
Válogatott, rendszeresen frissített programok ► neszetools.hu
-
6030D
Ármester
válasz Norbika88 #70124 üzenetére
A kérdéshez off, de:
a múltkor linkelt valaki egy képet, ahol egy biciklitárolóban egy bringán valami "zártszelvény" volt a kormány és a nyereg között. Akkor is mondtam, hogy az egy tervezett valami, biztos van szerepe (én autón szállításnál gondoltam valami rögzítésre). Erre tessék, itt van Norbika88 bringáján ugyanaz. Tehát gyerekülés tartó. Mondjuk érdekes koncepció. Mire fekszik fel, a kormánycsapágyra? Plusz lehet, hogy azért nem bírta a váz sem, mert felette egy plusz erő nyomja a nyeregcsövet hátra felé?Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
pc360
addikt
válasz Norbika88 #70131 üzenetére
15, ha jól emlékszem. Elég komoly, 2 milli vastag lemezkét vágott oda. Pár napon belül megcsinálta. A technika miatt a vázon persze szanaszét égett a festék, de még úgy is jól nézett ki a nyers toldás, egész military-feeling volt. Azért a metálalapú szinterrel frankóbb.
[ Szerkesztve ]
Válogatott, rendszeresen frissített programok ► neszetools.hu
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Norbika88 #70124 üzenetére
Arra azért figyelj, hogy ha meg is csináltatod, a nyerget ne húzd ki a max jelzésen túl. Ha nem látszik a jelzés mert lekopott, akkor minimum 10 centi maradjon a vázban a nyeregcsőből. Ez a repedés tipikusan ilyen jellegű probléma, ami a felhasználó hibájából történik leggyakrabban. Egyébként a minőségi hegesztés nem olcsó.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest