Hirdetés

Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • 6030D

    Ármester

    válasz -=RelakS=- #75886 üzenetére

    Csak egy világ körüli túrát 11-es lánccal etetni nem annyira költséghatékony. :)

    Erdőben milyen helyeken mész? Laza a talaj? Köves? Ha igen, akkor miért nem jó 2,5-3 bar-on kimenni, és élvezni az erdőt?

    (#75887) -=RelakS=-: Akkor ezért "száguldozik" Crytec mindig az erődben. :)

    [ Szerkesztve ]

    Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla

  • joysefke

    veterán

    válasz -=RelakS=- #75886 üzenetére

    http://www.bicyclerollingresistance.com/mtb-reviews/compare/continental-race-king-performance-2015-vs-schwalbe-nobby-nic-snakeskin-2015-vs-schwalbe-rocket-ron-liteskin-2015

    Ami meg a guminyomást illeti, én be szoktam lőni kb 3,5 körülre, aztán hadd szóljon. Elég vegyes a környék, meg hirtelen tud elfogyni az aszfalt, hogy ne tudjam specializálni a nyomást egyik vagy másik irányba.

    Szvsz ha csak nem vagy 100Kg fölött teljesen fölösleges felnyomni a nyomást 3.5bar-ra egy montin, főleg ha terepen is mész. Egy jól kiválasztott minőségi terepguminak aszfalton alacsony nyomásra fújva sem olyan nagy a gördülési ellenállása, hogy érdemes legyen nagy nyomásra fújni és terepen elviselni a pattogását, meg hogy minden apró akadály veri az ember seggét, ráadásul az én személyes tapasztalatom, hogy 3.5 barral kemény terepen már érezhetően szarul mászik a gép (72-73Kg vagyok most). Vannak olyan emelkedők (Lajosforrástól Dobogókőre a sárga), amit a merevfarú 26"-os montimmal nem tudnék 3.5 baron kitekerni, de 1.7-1.8bar-on probléma nélkül megy, nem pattog el a kerék, nem esek le a gépről.

    A fenti linken 3 jó minőségű abroncs van összehasonlítva (két felső és egy középkategóriás) és elég egyértelmű, hogy a Rocket Ron-t ha csak a gördülési ellenállást nézzük (felütésveszélyt figyelmen kívül hagyva) semmi szüksége nincs a 25PSI (1.7bar)-nál magasabb nyomásra, mert alig javul valamit az amúgy is nagyon jó gördülési ellenállása. De ez a másik két gumira is igaz:

    A Race King performance-nál (nekem ilyenem van, ez egy akciótól függően reálisan 4-10E forint között kapható gumi) 42,5Kg tengelyterhelés és 29Km/h mellett a puha és az atomkemény gumi gördülési ellenállása között van 4W. Szóval két kerékre és 85Kg-ra vetítve 8W a különbség, ami ha csak nem az óra ellen mész, akkor aszfalton is jelentéktelen (1Km/h nagyon max 2Km/h lehet a különbség elérhető sebességben), cserébe terepen érezhetően jobban megy az alacsonyabb nyomással.

    J.

Új hozzászólás Aktív témák