Hirdetés

Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • bringasisti

    őstag

    válasz emiki6 #123667 üzenetére

    Mert mindenkinek más a vérkeringése. Én például olyan rétegeket veszek a kabát alá ami elől nyitható mert míg leérek a 10 ről az utcára megpusztulnék ha be lennék gombolva

    BENEFON DELTA--------N8

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz emiki6 #123667 üzenetére

    Meg sokan azért vannak tévedésben (és ezáltal beszélnek butaságot) a téli öltözködés kapcsán, mert azt nem feltétlen érzed, hogy fázik egy ízületed, simán lehetsz abban a tudatban, hogy minden ok, közben meg gyötröd a térded, csípőd, stb.

    jjeahh: A kerékpáriparban mindig is megvoltak az épp aktuális trendek, a többségi igény alapján. Nyilván ez egy üzlet, nem csak szerelemből, szenvedélyből gyártanak, reklámoznak kerékpárokat.
    A Trail/Enduro manapság nagyon elterjedt, főleg külföldön, ahol komolyabb terepek vannak, jóval több Trail és Enduro gép fogy mint komolyabb XC. Nyilván ezek marketingje ezáltal még erősebb lesz, a gyártók arra felé teszik a hangsúlyt ami épp pörög.

    A te igényed más, ez teljesen elfogadható, vannak még sokan így, számodra a legfontosabb a fölfelé, nyilván XC-ben gondolkodsz. Viszont a legtöbb ember nem így van vele, hanem egy egész napos, élvezetes és biztonságos bringázást szeretnének művelni. Márpedig ehhez, ha monti vonalon maradunk, akkor csak is a Trail, (aki pedig a lejtőzést is ki szeretné maxolni, annak Enduro) fully-k jöhetnek szóba. Tapasztalat nélkül nehéz valóban, de ha kipróbálnál egyet, magad is meglátnád, hogy bizony egy 140mm-es fully-val simán lemész ott, ahol az XC-vel már nem biztos, vagy ha le is mész az XC-vel, a 140-es fully-val jóval gyorsabban és magabiztosabban, biztonságosabban. Egy tempós köves, gyökeres szakasz is egész más egy XC-vel, meg más a Trail/Enduro-val. Lejtőzés szempontjából nem lehet a kettőt összehasonlítani. Az kétségtelen, hogy egy komolyabb XC elhúz fölfelé, de átlag kerékpáros szemszögéből, a fölfelé, nem lesz annyira kompromisszumos egy jól felszerelt Trail géppel, mint amennyire kompromisszumos az XC lefelé, pláne ha nem egy tapasztalt riderről van szó. Nem fér ahhoz kétség, hogy a nagy többség számára melyik kategória az élvezetesebb. Ettől még a te igényed is érthető, simán lehet, hogy ha kipróbálnál minden kategóriából egy komolyabb gépet, te akkor is egy csúcs XC-t választanál, de a nagy többség nem, ezt sajnos el kell fogadni, mást nem nagyon tudsz tenni. Nyilván a tesztek, videók ezekhez az igényekhez alkalmazkodnak, mert erre húz a többség. Emlékszem anno, úgy kb 10-15 éve, mindenki DH gépet épített. :) Az pedig aztán tényleg ágyúval verébre tipikus esete volt a legtöbb embernél, de mégis évekig az volt a divat, hogy sokan még városi gépnek is 200+mm utas DH szörnyet építettek. Ehhez képest a mai trend már akkor sokkal jobb, mert egy Trail bicó azért jóval sokoldalúbb. Persze a tökéletes mindenes bringa nem létezik, ebbe mindenki belefut, sokan kergetik a mindenre tökéletes bringát, de aztán előbb utóbb mindenki rájön, hogy csak több bringával érheted el a mindenre tökéletes állapotot. :) A pedelec gépek némileg javítottak a helyzeten, de persze ezek a gépek sem alkalmasak mindenre maradéktalanul, kompromisszumok itt is megvannak.

    Abban pedig ne legyél biztos, hogy egy karbon XC mindenféle képen gyorsabb mint mondjuk egy karbon Trail vagy Enduro, ez terepviszony kérdése, van olyan terep ahol az XC gyorsabb lesz, de bőven van olyan terep ahol meg az XC-vel nem lesz esélyed a végén. Ennek az összehasonlításnak így kb semmi értelme. Az XC gép egy rétegigény lett, a Trail, Enduro meg tömeg igény.
    Egyébként a videóban szereplő Propain egy Enduro bicaj, amivel lehet fölfelé is tekerni, igaz kompromisszumosan, de ettől még nem csak épített pályára alkalmas. Rengetegen bicajoznak ilyen gépekkel egész nap a hegyekben, még magyar viszonylatban is.

    Videókra visszatérve, lehet azért találni némi XC bemutatót is: [link]

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák