-
GAMEPOD.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
imyourfriend
őstag
Személy szerint még eszembe se jutott hogy kipróbáljam a paripát ezen időjárási körülmények között, egyrészt nincs kedvem 2 óráig takarítani másrészt vissza kellene pakoljam a 12-28-as sort mivel féltem az ultegra sort valamint a kmc gold láncot is.
-
imyourfriend
őstag
válasz fpeter07 #58332 üzenetére
Még a régebbi szett is teljesen jól használható, az egy Tiagra/105 12-28 + kmc silver 10-es lánc. Azóta beszereztem egy 12-25-öt meg x10sl gold láncot, most karácsonyra pedig egy 11-23 jött a cn6701-el bár a láncot nem biztos hogy elhasználom. Sorok bírni fogják, viszont olcsó volt ezért vettem egyet a 2000km-es mellé. Napok óta akarok csinálni az állapotukról egy képet, mármint hogy milyen az új és a picit használt sor, de lusta vagyok szerelni.
-
imyourfriend
őstag
válasz JackFeryll #58334 üzenetére
Annyira azért nem drága mint egy autó, de drága az tény a prémium kategória. Kiszámolva esetenként elérhető a 20-25-30ft/km is ami már egy egész komoly működési költség viszont azért kerékpározunk mert szeretjük, hozzátevődik az egészségesebb életmód meg az hogy nem alkoholra cigarettára és droga költi az ember a pénzét jobb esetben.
-
imyourfriend
őstag
válasz Daniel Alves #58339 üzenetére
Milyen költségekbe kerül illetve mennyi időt vesz igénybe egy ilyen beállítás? Az eredményről majd megkérlek számolj be, újdonság ez számomra.
-
imyourfriend
őstag
Különösebb panaszom nincs, viszont kíváncsi vagyok az eredményre mivel nem kevés pénzt költöttem kerékpárra és úgy érzem kényelmesen ülök rajta, sőt a kormányt még lejjebb szeretném vinni de már nincs hézagoló alatta. Belegondolva egy idő után a kényelem és a komfortérzet sokkal fontosabb mint maga a kerékpár milyensége, példának okán azt közel lényegtelennek tartom amatőr szinten hogy ultegra vagy dura-ace szintet hajt valaki, sokkal fontosabb hogy kényelmes legyen a kerékpár + a ruha valamint a cipő, a jó beállítás sokat hozhat a konyhára.
-
imyourfriend
őstag
válasz Daniel Alves #58381 üzenetére
-
imyourfriend
őstag
válasz Daniel Alves #58394 üzenetére
Városi cirkálónak teljesen megfelel, kivihető bármilyen időjárási körülmények között s épp ezért megérte ennyiért.
-
-
imyourfriend
őstag
Ma kivittem a gépet jó 40km-re, s nemrég hazaérve edzésről gondoltam meg is kellene pucolni. Egész jól ment amúgy, valamivel 30 feletti átlag jött ki de a végére már majd megfagytam a paripán. Gondoltam felteszem a 622-24-es gumikat hát szükség is volt rájuk mert vízen nem nagyon lehet dönteni a 23-as külsőket..
-
imyourfriend
őstag
válasz Napfénysüti #58482 üzenetére
Continental mindket par, egyik Grand Prix a masik Ultrarace es az utobbi a 23-as.
-
imyourfriend
őstag
válasz Napfénysüti #58487 üzenetére
GP az jól működik, a másik nem nagyon akar.. viszont a GP-ben van már majd 4000km azért egyszer elkopik az is, picivel lassabb mint a 23-as külső. Persze ilyenkor nem számottevő, sűrűbb a levegő és lassabban lehet haladni emiatt.
-
imyourfriend
őstag
Ma egész jó idő van itt nyugat dunántúlon, egy kerekezést vagy futást megejtek ebben a tavaszias időben.
-
imyourfriend
őstag
válasz Daniel Alves #58503 üzenetére
Egy ilyen géppel megfizethetetlen élmény lehet erdőben kerekezni.
-
imyourfriend
őstag
-
imyourfriend
őstag
válasz Hasaggymeg #58559 üzenetére
Egy dologban viszont megegyeznek a kerékpárok.. bármely kerékméretű is legyen a kerékpár, hajtani kell. Erről még szerencsére nem oszlanak meg a vélemények és nem alakul ki a vita, bár kitudja.. manapság bármi megtörténhet.
-
imyourfriend
őstag
válasz Hasaggymeg #59222 üzenetére
Ideje beszerezned egy kerékpárláncot végre, pl egy X10SL-t rosebikes-ról.
-
imyourfriend
őstag
válasz Hasaggymeg #59253 üzenetére
Shimano? Nekem is van két láncom, egy CN-6701 meg egy CN-6600 bár az utóbbit nemrég hozta a postás.. de mindkettő a dobozban pihen, azt nem mondom hogy az x10sl elkopásáig pihennek mert az 8-10ezer km de nyárig biztosan.
-
imyourfriend
őstag
Rose nagyon jól csinálja a dolgait, lassan megtetszenek a bringáik is. Karbont csak ismerőstől vennék, ezt az első bringát is ismerőstől vettem. Vagy egy trek vázas karbon gépet, úgy tudom már a merida is élettartam garanciát ad a vázaira. Az új kerékpárnak is meg van a varázsa, mikor te járatod be elsőként és tudod az előéletét valamint rendben karban tudod tartani. Ezen kerékpárok megszolgálják a karbantartást, valamint azt is ha megkíméled a sótól és az esős időjárástól. Elsődleges szempont lett számomra hogy UCI minősítése legyen a váznak, így a c12 és egyéb ötvözetek nem játszanak.
[ Szerkesztve ]
-
imyourfriend
őstag
válasz Napfénysüti #59693 üzenetére
Nem feltétlen az, lényege a minősítésnek az hogy minőségbiztosítás miatt minősítve legyen a váz, azt nem tudom hogy ez miből áll de gondolom törésteszt fizikai igénybevételek ésatöbbi. Egyszóval ne a felhasználó győződjön meg arról hogy mennyire strapabíró a váz hanem azt minősítse pl a Nemzetközi Kerékpáros-Szövetség. Más kérdés ez nem mindenkinek fontos, személy szerint szeretném magam biztonságban érezni a kerékpáron és tudni azt hogy minőségi vázon tekerek. Lehet a c12 is minőségi váz, de akkor végezzenek rajta tesztet akár az UCI akár más szervezet mely áldását adja arra hogy kiváló cucc. (erről eddig nem szereztem tudomást)
-
imyourfriend
őstag
válasz Buster17 #61598 üzenetére
Ennyi pénzért nem tudom mit várhat az ember, személy szerint 200-220ezer forint alatt nem nagyon nézelődnék. Annyiért is kizárólag használtat, gyűjts szerintem még és vegyél egy márkásabb vázas bringát.
más: Nemrégiben bevittem a kerékpárboltba egy átnézésre a bringám, a kerekes társak azt mondják nem változott semmit sem a bringa szépen egyben van pár kisebb karcot eltekintve szinte gyári állapotban. Persze azon kevesek közé tartozom aki sűrűn karbantartja a gépet, s a gép meghálálja ezt.
-
imyourfriend
őstag
válasz Pttypang #61634 üzenetére
Megesik az ilyen, személy szerint építettem egy bringát majd vettem egy használtat helyette és most úgy vagyok vele hogy kezdtem volna a karbon géppel, fele annyiból kijöttem volna. Olcsóbb kategória ugyan jó kezdésnek, de meg kell érezni azt a pontot ahol már van olyan erős az illető hogy egy masszívabb cucc kell mert nagyobbak az igénybevételek mint amikor vette az adott bringát. Mondjuk más kérdés ki mennyire veszi komolyan, azért 2-3 év után el lehet érni egy tisztességes szintet ha az ember beleadja azt a minimálisat.
-
imyourfriend
őstag
[link] Beköszönök egy sovány 30-as karikával.
-
imyourfriend
őstag
válasz Hasaggymeg #67470 üzenetére
Megteszi ez a nyereg, van már benne majd 8ezer km viszont érzésre olyan mintha először ülnék rajta. Azt nem mondom hogy nem fogom lecserélni, majd eljön az ideje ha tönkremegy illetve találok egy komfortosabb darabot.
-
imyourfriend
őstag
-
imyourfriend
őstag
-
imyourfriend
őstag
válasz rétisün #67817 üzenetére
Nekem ilyen most a kormányszáram, mármint ami a felső felvételen van. Már nyár elején is gondolkoztam hogy miként tudom lejjebb tenni a stucnit, vagy veszek egy nagyobb meredekségűt vagy igyekszem beszerezni olyan kormánycsapágyat ami még lejjebb engedi tenni.. nincs hézagoló ugye alatta és vagyok olyan hajlékony hogy még jobban elbújjak a szél elől.
(#67897) atok666: Utóbbi időben magasan szárnyal az én pulzusom is, van hogy átlagban 178-179 környékén van ami persze nem túl egészséges de amíg jól érzem magam addig nyugodtan mehet felfelé.. 186-188 körül már kezdenek gondok adódni.
-
imyourfriend
őstag
válasz Valkűr #67917 üzenetére
+1, mióta megvettem a Rudy Project sisakomat ~20ezer forint környékén hazai boltból azóta minden kerekezésnél a fejem van, veszek alá egy kendőt és szeretem használni a sisakot pedig előtte nem igazán kedveltem a sisakokat bevallom őszintén.. azt nem mondom hogy 100ezer forintos sisakot kell venni elsőre már, de 15-20ezer forint alatt nem nagyon nézelődnék hisz mégis az ember a saját fejét védi, a bringa nem számít ha összetörik de legalább a fejem maradjon egyben alapon.
-
imyourfriend
őstag
válasz Napfénysüti #68144 üzenetére
Ideje lenne ellátogatnod a nyugati régióba, itt néhol a 34-25-el egész jókat kell küzdeni hogy fel tudjon érni a tetőre az ember, persze ezeket nem 30-35 fokban küzdi le az ember de azért na.. vannak olyan fószerek Ausztriában.. múlt héten találkoztam egy közel 80 évessel, úgy ment fel a hegyen hogy azt sok 80 év környéki megirigyelheti, felfelé otthagyott engem is a szerény 80 kilómmal, úgy tűnik ideje 75-re váltani. Irigylem amúgy őket, ez a kultúra meg ez a sport szeretet.. ma Ausztria felé jöttem haza és kedvesek, van hogy még intenek is pl a traktorosok, a bringás előre köszön már jó 150 méterrel. Bezzeg itthon, inkább ide se néz csak ne kelljen köszönnie.
-
imyourfriend
őstag
válasz r.levente75 #68252 üzenetére
Én még meggondolom, őrségi vásár van ugyan de tegnapi meg tegnapelőtti tekerés picit erősebb volt a kelleténél így ma lehet pihenő lesz. tegnap 34km 33,8-as átlaggal tegnapelőtt hazafelé mértem csak az 44,1 km 32,5-el.
-
imyourfriend
őstag
válasz atok666 #68300 üzenetére
Szeretem őket, bár igazából csak saját magamnak önigazolás hogy hol járok épp és mennyire sikerült fejlődnöm tavalyhoz képest. Ezt az összehasonlítást viszont fenntartásokkal kezelem mivel még 35-el sem tekerek nem hogy 45-el így egy TT kerék nem tudná elérni a hatását, másrészt van domborzat bőven ahol országútival jobb és könnyebb felmenni pl gondolok itt az Írott-kő-re vagy a güssingi várba vezető útra. Költeni költhetnék rá, rákölthetném a fotós felszerelésemet is de úgy lennék vele ha lenne itt egy 750-800ezer forintos országúti új ultegra 11-es szettel meg egész jó kerékszettel akkor is a mostani gépet hajtanám.. megkedveltem és ez így is marad, valami nagy változás kell történjen ahhoz hogy ezt a bringát lecseréljem és itt nem anyagiakra gondolok elsősorban. Ettől függetlenül szívesen kipróbálnék egy ilyen TT gépet majd csorgatnám rá a nyálat úgy 5-6 évig mire összeszedném rá a pénzt.
Amúgy a triatlon könyöklős dolog érdekes, semmi pénzért nem raknék fel könyöklőt az országútimra mert így kezdtem el tekerni vele, és így könnyebb mikor megyek felfelé a dombra/hegyre. Sokszor volt már hogy könyöklős ürge csak nézett, én meg kerekeztem el mellette a hegyre felfelé.
[ Szerkesztve ]
-
imyourfriend
őstag
válasz deicide #68308 üzenetére
Személy szerint nem feltétlen erre törekszem, nyilván legyen meg a jó tempó meg legyen jó és könnyű a gép de egy TT bringával azért nem olyan egyszerű manőverezni, főleg nem közlekedni Budapesten úgy vélem.. te sokat jársz arrafelé, főleg a 6-7-es utakon. Mondjuk tudom milyen érzés, itt halad el falum mellett a 8-as főút és mindig ki kell menjek rá ha valamerre tekerni akarok. A grazi utat is úgy tervezem hogy végig főúton, annak a minősége is hagy maga után néhány szót. Mondhatni egy TT gépet nehéz lenne elhajtani rajta mert van ahol menthetetlen kategória már. (persze kitapasztaltam így van ahol a sáv közepén vagyok kénytelen tekerni 4-500m-t az útminőség miatt).
-
imyourfriend
őstag
Lassan én is, kezd elvonulni a felhőzet így egy 45-50km-re vevő vagyok ha a kerékpár és az időjárás is engedi, várok még egy 30-35 percet és indulás.
-
imyourfriend
őstag
Nehéz mit mondani rá, számít a geometria számít a kényelem és nem véletlen vettem annó Strada 3500-as ktm-et.. 529 volt a bolti ára, de nagyon kényelmes és pazar egy gép s most kezd előjönni a jó oldala hogy megerősödöm. Másik oldala hogy költeni nem nagyon kell rá, 105-ös szett 2x10 és Ultegra sorral valamint fulcrum racing 5cx kerékszett, csak hajtani kell. Kérdés mennyire szeretnéd komolyabban venni az országútizást, kezdésnek nem rossz a Btwin 520, később majd elgondolkodsz hogy mit szeretnél.
Hozzátenném nem a bringa teszi a kerékpárost, mindre ugyanúgy fel kell ülni és hajtani kell.. így az ember erőnléte a meghatározóbb inkább.
[ Szerkesztve ]
-
imyourfriend
őstag
Pl amit deicide teker: "És erre azért ma még ráraktunk párosban egy lapáttal, 130km, 36.5-es átlag, az én normalizált teljesítményem az éles menetre 292W, 3.5 órán keresztül! Társam megrogyott, az "utolsó" 60km-en már csak én mentem előtt. Na ezért kellene egy TT alám."
Úgy hiszem pár ilyen menet alatt olyanokat kapna a gép hogy komoly károsodás érné, nincs olyan minősége valamint nincs úgy felszerelve hogy kibírja a komolyabb kiképzéseket véleményem szerint. Bár ma tekertem egy fürgét én is, egy Btwin bringával nem mertem volna 52mk/h-s kilómétert hajtani biztos ami biztos. Amúgy teljesen megbízható csak nem árt vigyázni vele, nagy tempónál lényegében a kerékpáron múlik javarészt az ember egészsége/élete is akár.. nagy tempónál 35-40km/h-t értem.
Más: mai tekerés egész jóra sikeredett 53,61km | 33,90 agv no kérem alakul ez csak kis lábizmot kell felszedjek még és menni fog ez 34-el is.
-
imyourfriend
őstag
válasz Pttypang #68352 üzenetére
Szkeptikus vagyok a dologgal kapcsolatban, tapasztalni nyilván nem fogom mivel jó ideig ez a bringa lesz utána meg majd kitudja.. tekertem annó az acél vázas paripával is 35 feletti átlagot, de az közel sem volt oly kellemes mint most a ktm-el. Lehet minden kerékpárral ilyen gyorsan menni, de pl egy Claris vagy egy Sora szett nem nyúzható szerintem annyira mint egy jobb, pl Tiagra vagy 105-ös. Kényelem, geo felszereltség súly kerékszett és pl az aero ami a legjobban közrejátszik 30 felett, az ember fizikuma után. Lehet hogy csak a félelem beszél belőlem, nem mernék ilyen tempót menni egy C12-vel sem sőt ma picit megijedtem mikor 50 felett oldalról befújt a szél és elkezdett cikázni a kerékpár pedig jól össze van rakva és karbantartom minden héten.. amúgy annyira nem komoly ez a mai de egy kisebb domb azért volt benne 300m 10%-al, vannak itt a környéken becsesebb emelkedők is. no off részemről, nem célom vitát indítani.
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Hardcore café
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- Posta, csomagküldés
- Milyen program, ami...?
- Zimbabwébe ment a Starlink
- Jó dolog az AI, de emberek nélkül nincs játékfejlesztés
- Milyen autót vegyek?
- OLED TV topic
- E-roller topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen