-
GAMEPOD.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
6030D
Ármester
válasz lsebestyen #255345 üzenetére
Szerintem ez máshol is így van, pl Elitebe csak licensszel mehetsz. Ami egy OB-n nyilván nem számít, de az elite megy az ob címért. Meg a sok másik a korosztályosért.
[ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
6030D
Ármester
Arra azért kell folyadék bőven, mert nem úgy szívódik fel. Szóval vagy úgy van hogy kis gél majd víz (szakzsargon szerint egyet szopsz egyet nyelsz ), vagy bele is teheted kulacsba vízzel, ha tudod mennyit akarsz megenni. Én például ezt szoktam, mert egyrészt egy kézzel megoldod a frissítést egy lépésben, másrészt a ragacsos géles zacsit nem kell visszagyűrni a mezzsebbe, és nem is fog kiesni/szemetelni.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
6030D
Ármester
válasz ZavaBalazs #255405 üzenetére
Zsír. Mentségemre szóljon, hogy mobilon néztem. Biztos jó bicó, de az apja járgánya jobban érdekel.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
6030D
Ármester
válasz ZavaBalazs #255415 üzenetére
Uhh, a Jazzért is kár, de a Corvette a kincs.
Kérdezd meg öket gyorsan ez elég-e. [link]
Ha nem, akkor szólj, van B-terv.Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
6030D
Ármester
válasz ZavaBalazs #255443 üzenetére
Akin látszik, hogy sportol, annak hamar megvan. Téged rendesen megvizsgálnak, hogy túléled-e a versenyt.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
6030D
Ármester
válasz Hasaggymeg #255496 üzenetére
Ja, a papucs alapján meg valami Csepel váz lesz.
Zárójelben jegyezném meg, hogy 34T van elöl és simán kitekerte a NHH végét meg Csóvit is. Mondjuk lazsálni nem lehet, itt ha nincs sebességed, akkor nyomhatod a 20-as falusi boltba járós pedálfordulatot.Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
6030D
Ármester
válasz Rodzser Mór #255591 üzenetére
Felemeled a bringát két kézzel, ahogy ZolkoW írta, és a kerekeket berakod a sínbe. Utána felemeled függőbe a vázat, és az egyik kezeddel tartva a bringa függőleges helyzetben marad. Utána a tartót csak felemeled az alsócsőhöz, és mivel előtte kitekerted a zárógombot a menet végéig, ezért simán csak az alsócső köré/mellé húzod a tartót. Összeszorítod a kezeddel, onnantól az fogja a bringát, a másik kezeddel meg betekered a szorítót. Végén beigazítod a műanyag csúszkákat a kerekek alá, és ott is rögzíted. Leírni bonyolultabb, mint megcsinálni.
Pro tipp: ha félted a kocsit, vagy a ruhád, akkor ha kinyitod a hátsó ajtót, közelebb tudsz állni, és nem érsz hozzá (belóg a hasad az utastérbe ). Ha alacsony vagy, vagy magas a kocsi, és jó az egyensúly érzéked, akkor ott fel is tudsz állni a küszöbre. Vagy viszel kis sámlit, 2 fokú fellépőt.Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
6030D
Ármester
válasz Csokicsibesz #255592 üzenetére
Maradjunk annyiban, hogy ez nem volt sár, főleg nem olyan, ami tönkre vágja a technikát, én se vagyok hülye, hogy ilyennel szopassam magam egy hétvégi túrán. Csak a betegség miatt neked kicsit máshogy jött át.
És ez a túra vége volt, ami előtt direkt megkérdeztem, hogy érdekel-e valakit még egy kilátó, meg egy jó út, ahol lehet sár. A többség az igenre szavazott. Szóval őket okold.A versenyen sarazás teljesen más. Túrán ha van egy tócsa, akkor kikerülöm, ha teljes szélességben van sár, akkor felveszem a bringát és elmegyek a fák között, illetve ha full besz*pjuk a híg agyagos sarat, akkor megkeressük a legrövidebb utat kifelé és go haza. Versenyen nem, ott mész bármi van. Persze csak akkor, ha megéri, mert mondjuk az előtte lévő hónapokban azért tekertél, azért vitatkoztál a családdal, azért toltál bele pénzt, mert végig akarsz menni a versenyen. És akkor nem számít, mibe kerül, mert ezt akarod csinálni, ezt szereted csinálni. Ha nem éri meg, mert nem készültél, van éppen fontosabb, és annyira nem is érdekel, akkor el kell engedni, mert csak a nagyszervíz díját fogod látni.
Ha szeretnék költeni 1,3M-t erre a sportra, én előbb vennék belőle 800-ért egy fullos használt HT-t és versenyezném el a maradék 500-at, mint egy nagyon jó fullyt, amivel aztán tekergek az erdőben, meg átemelem a sáron. De ezt mondtam is neked, nem vagyunk egyformák, és ez így jó. Majd megyünk outizni, ott nincs sár.Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
6030D
Ármester
válasz Csokicsibesz #255607 üzenetére
Igen, a sérülés, törés az ilyen sajnos, utána mindent 3x meggondol az ember, és jobban is fél minden kétes szituációban (Csabinak kb 1 évig tartott a borda- és a medencetörés után is, mire ugyanúgy mert lefelé jönni).
Meg már nem csak magadról kell gondoskodnod, szóval ezért sem fogsz úgy menni, mint a fiatalok.
Monti dolgot nem kell elengedni, csak többet kell menni, lehetőleg másokkal, hogy tanulj. Az állóképességet azért is kell fejleszteni, mert ha nem döglesz bele a mászásba, akkor jobban tudsz koncentrálni a lefeléken.Rodzser Mór: ha régebbi a váz, akkor a szegecselésnél tud egy picit mozogni, de nem vészes. Ha lassan mész, akkor hallani, hogy kattog, de baja nem lesz (nekem ilyen, tart, mint a taft, esőben, szélben, pályán).
Írtad, hogy keresztléc már van. Téglalap keresztmetszetű gumis/műanyag bevonatú vagy alu sínes? Utóbbihoz kell T csavar, az U csavar nem jó, amit a tartókhoz adnak. A T-csavar méretek meg tartónként eltérhetnek, de boltban kaphatók, otthon mókolni meg nem éri meg.Hasaggymeg: Terepen szinte nincs is olyan, hogy folyamatosan fékezel -> Násznép barlangtól le a kéken, NHH sípályán, de van még pár. Régi mátra maratonon is volt valami ilyen, a sotterről kellett balra lefordulni, és meredek sziklás lefelé kb 5 percig, a végén olyan volt az alkarod, mint amibe tűket szúrtak.
(#255632) Csokicsibesz: milyen szervizbe? A Dr. Bike megcsinálta, ugyanolyan lett, a Zoli meg a falu közepén egy francia kulccsal (++) megszerelte. Csókakőre jelentkezz be, ne szervizre.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
6030D
Ármester
válasz Rodzser Mór #255656 üzenetére
Mert az U-nak alul van egy kis hupli, ami belemar a gumi tarzóba, így stabilizálja oldalra is. Alunál nem tud, vagy behorpasztja, de egyik sem a gyárilag kitalált kötés. A T csavart belehúzof oldalról, és fixen tart. Nem érdemes elspórolni. Milyen keresztléc?
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
6030D
Ármester
válasz Muton #255683 üzenetére
Azért 200 km 3/2-3 óra osztásban ilyen sebességgel 24 óra Szerintem bruttó 12-13 óránál hosszabb körnél már senkinek sem őszinte a mosolya, szóval ha ez a sebesség, akkor szerintem menj 2 órákat, közte 15:20 perces pihikkel, amiből az egyik lehet egy hosszabb ebéd (1 óra). Ha mész egy nap 80-100 km-t és leülsz 2-3 órára, akkor nem lesz kedved újra elindulni.
Lacerta: csak a szélvédőn nem tudod áztatni 1 percig törlés előtt.
[ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
6030D
Ármester
válasz Muton #255692 üzenetére
Az kimaradt, hogy szerintem 2 nap alatt tekerd körbe.
ZolkoW: montira jó a zokni + gyorskötöző a váltókarra is ráhúzva. Átfúj rajta a szél, így annyira nem vitorla, de a sűrűjét megfogja. Viszont ha bármi rögzítés lelazul, akkor a kocsi tetején fog integetni a védelem, amiről te semmit nem fogsz észre venni. Jobb esetben csak összekarcolja a dolgokat, rosszabb esetben szétveri.
[ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
6030D
Ármester
válasz szuszinho #255697 üzenetére
Én azt se tudom,milyen outid meg fitnessed van, úgy nehéz lebeszélni. Kellene típus, méret, meg hogy mennyiért válnál meg tőle.
Esni bármivel lehet, szóval a gravel sem akadály. Flanel ing kelleni fog hozzá.[ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
6030D
Ármester
válasz Hasaggymeg #255713 üzenetére
Nem jó példák, ez alapján én is graveleznék.
szuszinho: reggel kellett logisztikáznom a ~1,2x5 m-es tárolónkban a bringákat, hát a futóknak ez is könnyebb. Nekem van most 3, asszonynak 1, gyereknek egy pedálos + egy motor meg egy futóbringa a falon. Meg a sok sallang. És a hosszú kialakítás miatt még a falra se tudom fellógatni rendesen őket.
Próbaként nem lehetne a két bringából csinálni a Boteccsia vázra egy gravelt? Ha már úgyis az. Elvileg mindened van hozzá, egy gumi kell.Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
6030D
Ármester
válasz Hasaggymeg #255861 üzenetére
Tél volt, hosszú cuccban voltam, és nem kaptam levegőt. Másra nem emlékszem. Ja de, jó volt a társaság!
Tessék szervezni egy kedvélyes (höhöhö) topiktalit!gergo5991: nálunk 15-20 %-kal alacsonyabb az árfolyam, mint ősszel, amikor beárazták a bringákat (kocsiknál szintén). Nem nagy dolog ebből engedni. Azon kívül mindennek esik az ára, csak eddig a boltokban ez nem jelentkezett, most már igen. Kötelezzük a boltokat akcióra, mi? haha.. A kereslet határozza meg az árakat. Van olyan szegmens, ahova eddig két havi rendszerességgel szállítottunk Mo-ra beépített alapanyagot, de idén még nem vettek semmit, mert nem fogy (élelmiszerre meg rezsire költenek az emberek, nem használati tárgyakra).
[ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
6030D
Ármester
válasz Hasaggymeg #255926 üzenetére
Ezért kell 2,1-re fújni, akkor nincs gond, lehet ereszteni.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
6030D
Ármester
válasz Hasaggymeg #255929 üzenetére
Fathez van szokva, abban vákum van.
Wombath, lesz beszámoló a hétvégi tevékenységetekről? Legyen.
[ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
6030D
Ármester
válasz Dark Archon #255933 üzenetére
Még mindig nem a súlycsökkentés miatt kell a TL, csak ez ilyen berögződés. 5 éve nem volt defektem, akkor is csak azért, mert akkor vettem a bringát belsővel és Ikonokkal, és gondoltam használom egy darabig. Két defektig bírtam. Azóta jó. Hazudok, egy defektem volt, amikor nem volt benne tej (user error).
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
6030D
Ármester
válasz Hasaggymeg #255939 üzenetére
Szerintem ez onnan ragadt meg az emberekben, hogy anno kitoltad a boltból a bringát és volt benne egy 210 g-os belső, meg egy drótos 900 g-os gumi. Kellett venni hozzá valami TL-ready gumit, ami mondjuk 6-700 g, meg a tej+szelep+szalag, ami mondjuk legyen max 200 g, még ha nem spórolod ki a tejet akkor is, így 300 g-mal kevesebb az új setup. Kerekenként. Mostanában már 120 g-os belsőkkel jönnek a bringák, meg hajtogatós gumival, szóval "csak" a defektmentességet nyered rajta. Meg az alacsonyabb nyomást.
sepyi: gyönyörű. Lehet, hogy én is meghegesztetem a hajtókart. Ez 11-es Ultegra? 32 euro az új...
[ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
6030D
Ármester
válasz Dark Archon #255938 üzenetére
Nyilván irreleváns más véleménye, tapasztalata. Ha jól sejtem nem derült ki, hogy mi okozta a defektedet. Volt egy lyuk a perem mentén, ami lehet szerelési hiba, felütéses defekt, vagy egy rosszul választott külső miatt is, aminek nem volt megfelelő oldalvédelme. A tejet már le se írom. Ez előfordul, de meg kell nézni, hogy hogyan lehetne elkerülni. Nem kijelenteni, hogy a TL sz*r. Erre jó más véleménye, mások tapasztalat. Én mentem sokat Conti Performance gumival TL-ként, amire mindenki azt mondta, hogy nem lehet TL használni, meg kell venni a Protection-t kétszer annyiért. A jégesős Szilvás maratonról lehozott fél bárt engedve úgy, hogy egy drót volt benne, ami a futófelületnél ment be, és oldalt kiállt belőle. Alapból könnyeznek azok a gumik, és kaptak többen is vágásos defektet is Protectionnel. Azóta van az, ami, és nincs probléma. Senkinek a környezetemben, kivéve a user errort (kevés tej). Ugyanilyen a nyomás kérdés. Lehet, hogy alacsony nyomáson mentél. Nem táblázat alapján kell belőni a nyomást, hanem egyrészt saját tapasztalat, másrészt más tapasztalata (már megint..) alapján, aki úgy bringázik, olyan adottságokkal, mint te. Én elhiszem, hogy valakinek jó az 1,6 bar nyomás 80 kg-hoz, nekem nem, mert nem tudok úgy bringázni és/vagy gyorsabban megyek esetleg lefelé, és nem kerülök ki mindent.
Szóval nem durcáskodni kell, hanem utána járni a dolgoknak.Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
6030D
Ármester
válasz stickermajom #255980 üzenetére
Igaz, hogy futós soft flask, de a rendszer ugyanaz: én csak vízzel használom, de aki ajánlotta, ő tesz bele mindent. Azt mondta, sima protkótisztító pezsitabi egy estére, és nincs szag.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
6030D
Ármester
válasz szimpláncsak #256023 üzenetére
Nem rakhatja bele a 1,5 m-t a kresz-be, mert nem mérhető. Azt rakhatja bele, hogy úgy kell előzni, hogy nem vagytok azonos sávban. De ha a bringás a 3 m-es sáv közepén megy a kátyú miatt, és te a másik sávban előzöd, akkor rendben van, de így sincs meg a 1,5 m. Ez csak egy hülye marketing szám, amit kitaláltak. Amúgy aki keveset teker forgalomban, az fel se fogja a távolságokat. Tud elmenni melletted úgy busz, hogy van 2 m, de befosol, de lehet kerülni 50 cm-re is, ha a bringás egyenesen halad és nincs nagy sebességkülönbség. Utóbbiért én pl nem puffogok.
A lámpasornál előre csorgás is egy vicc. Elvárjuk, hogy szabályosan kikerüljön az autó, akár úgy, hogy vár mögöttünk km-eket, de a lámpánál mi visszaelőzhetjük, hogy 5-10-50 m-ről előrébb induljunk. Minek? Illetve ott nem zavarja a bringást, hogy a tükörtől 40 centire gurul el, de fordítva legyen 1,5 m. Én autóban ülve ugyanúgy nem bízom meg a bringásban, hogy nem tesz kárt a kocsiban, mint ahogy ha az erdőben túrázok, és szemből vágtat le valaki bringával, hogy tudja mit csinál, és el fog férni mellettem. Persze, ha én vagyok a bringán, akkor tudom, hogy nem lesz baj. Na, ez hiányzik az emberekből, a másik fejével gondolkodás. Bringás fronton is. Uff!
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
6030D
Ármester
válasz Hasaggymeg #256062 üzenetére
Én trackstandelve szoktam fizetni.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
6030D
Ármester
válasz szimpláncsak #256085 üzenetére
Ugyanezek igazak arra is, hogy vonatozzon mögötted a sor, vagy megelőzzön egy méterre. Érted, nézőpont kérdése. A bringás nem mentő, hogy ne tudna várni.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
6030D
Ármester
Jó, én elengedtem a dolgot, mert szerintem kicsit elbeszélünk egymás mellett. Vagy én mindenki mellett. Holnap megyek 2,5-3 órát országutizni, majd jövök köpködni.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
6030D
Ármester
-
6030D
Ármester
válasz Zoliwrc #256253 üzenetére
Ma összelőttem indulás után Subival a radart, mert lehet olyat, hogy másnak van, de te is látod. Már tekerés közben volt, fél kézzel, valami hátsó lámpa kapcsolgatási hibát villogtatott, szóval inkább kikapcsoltam (fél percig jöttek a krumplik, tök jó), onnantól pulzus se volt, fej-lábba nyomtam. Viszont ha nem volt szélzaj, hallottam, ha csippan, illletve sokszor kiabált, hogy kocsi, amikor én nem is hallottam a hangját. És ez jellemzően saccra 5 mp+, ami nagyon sok. Van időd korrigálni, nézni merre menj, hogy segítsd az autót, de neked is legyen helyed. Legjobb találmány aszfaltra evör.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
6030D
Ármester
Balatonkörre én még mindig hambit, kólát és egyéb szilárd kaját terveznék, nem gélt. Kivéve, ha azt is 30cal akarod nyomni.
dellfanboy: ez viccesen nézhet ki, majd egy képet dobj róla, ha fent van. Inkább valami big apple szerű.
[ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
6030D
Ármester
Azért egyrészt folyamatosan 7 órát a nyeregben ülni sem egyszerű, másrészt a bringaúton nem tudsz egyenletes tempót menni, lesznek emberek, kereszteződések, eltévedés, szóval a "menettempónak" inkább 31-32-nek kell lennie. Átlagban. Ez majd jusson eszedbe Kenesén az Árpád úton.
Szél tud megszívatni, tegnap nekünk is az ütött be. A végén már 3-4 percenként forogtunk, nekem ugye a pánt elment világgá, de haverom mondta, hogy elöl 160, hátul 130 a pulzus. Nem mindegy. Egyedül azért nagyon más.Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
6030D
Ármester
Nem tudom, edzett se vagyok meg jó országútim sincs. Az biztos, hogy a minél kisebb légellenállás segít, de én montin is tudok úgy menni, hogy a stucni mellett fogom, és lefekszem. A szélsebességet meg sose nézem, nem tudom mi a nagy vagy kicsi.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
6030D
Ármester
A 30-as átlagos Balcsikörhöz jó szerencsét kívánok, főleg bringaúton. Az még főúton is szép teljesítmény, főleg egyedül. De hát akivel protour versenyzők szelfiznek, annak legyenek is céljai.
Én jelenleg nem tartom magam edzettnek, de azért van már km a lábamban, meg tényleg más világ a 23-as gumi a 2,25"-hoz képest (meg a 7,5 bar a 3 barhoz, aszfalton). A tegnapi szeles meneten azért kellett dolgozni rendesen (egyébként 72 km/630m lett a vége), de a másik srác sem kezdő sport terén (terepfutó bajnok (?), úgy kezeli a montit, mint a magyar amatőr mezőny 10 %-a se, és most elkezdett outizni is). Elég jó aszfalton mentünk, de azért itt is voltak hiányosságok, ott elveszi az ember.
De a szél az nagyon bele tud szólni, 2 hete mentem egy 52 km/274 m-t 31,6-tal egyedül, de akkor nem volt szél. Virsli gumi jól gurul.stickermajom: kis koromban a forró partról ugráltam a hideg vízbe, azzal edződtem.
[ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
6030D
Ármester
válasz stickermajom #256408 üzenetére
Remélem én varrhatom rád, az ágyékcsigolyáid fölé.
Tin, ahol vannak utcák, ott van körpálya. Mondj egy város, még jobb, ha városrészt, és lesz rá ötlet is.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
6030D
Ármester
Már csak imike hiányzik, aki szerint minél nehezebb a bringa, annál jobban erősödsz.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
6030D
Ármester
válasz Mezga Aladár #256469 üzenetére
A mai bringások is ezért edzenek nehéz alu bringákkal, drótos külsővel a téli edzőtáborban.
Hasaggymeg: mi nem loptunk a horgászboltból
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest