-
GAMEPOD.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Runner_fxr
Ármester
válasz tolvaj! #27342 üzenetére
Félreértesz, nem az össztelóval van a baj, merev montit el se tudnék magamnak képzelni, hanem ezzel a kínai szeméttel van a baj, ami kb egy ipari hulladék!! Ilyeneket árulni se lett volna szabad. Az emberek megtévesztése, semmi több. Össztelós gépek 450-500 ezertől indulnak újonnan amik használhatók is.
-
Runner_fxr
Ármester
Motorlánchoz hasonlítani hülyeség, az egy többszörösen túlméretezett alkatrész, a bringa lánc a töredéke.
Azt felejtik el az emberek, hogy a kerékpároknál rendkívül alacsony súly mellett kell produkálni nagy ellenállóságot. Pl a teleszkópok, egy komoly villa 2 kiló alatt van, egy új pike 160mm rugóút mellett 1800g, ami nagyon durva terhelést képes elviselni, tény, hogy sűrűbben kell szervizelni mint egy motorba vagy autóba való lengéscsillapítót, ez minden kerékpár alkatrésszel így van, de a terhelés/súly arányt is figyelembe kell venni. Ettől függetlenül valóban létező dolog az amit leírsz, autóknál, műszaki cikkeknél mindenképpen.Biztos lehetne gyártani titánból, meg nagyon kemény anyagokból 10-11-es bringaláncot, de az annyiba kerülne mint egy középkategóriás kerékpár, ki a fene venné meg?
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Zola007 #27355 üzenetére
Árakon szerintem fölösleges kiakadni, a csúcskategóriás termékek mindig drágák. Ilyen erővel bármit felsorolhatnánk, hogy hú de drága, meg itt van a Magyar bérek kérdése, ehhez mérten minden drága, még egy buszjegy is. Egy épkézláb ország állampolgárának havi bére 5-8 szorosa egy magyar átlag ember béréhez képest, nekik nyilván teljesen más a véleményük ezekről az árakról. Meg aztán hány embert látok nap mint nap, bejön az üzletbe, a 2 ezer ft-os műanyag sárvédőt drágálja, hogy nincs e olcsóbb, a pincében félig elrohadt, pókhálós kerékpárra 5 ezer ft-ot már úgy sajnál mintha fogát húznák, de előkapja a zsebéből az ájfón 5-öt!
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Zola007 #27358 üzenetére
Mindig is voltak olyan kerékpár alkatrészek amik ár/értékben nem voltak jók, hozzáértők ezeket ismerik és nem veszik meg, csak ha tényleg nincs értelmes alternatíva.
Nyilván egy francia vagy német bringás se hülye, azért mert több a pénze, ha ért hozzá akkor tudja, hogy mi az amiért nem érdemes kiadni azt az összeget.Én egy szóval se mondtam azt, hogy minden csúcskategóriás termék megéri azt az összeget, szerintem is irreálisan drága. Annyit mondtam, hogy ez más csúcskategóriás vagy annak mondott terméknél sincs másként. Nyugodtan elmondhatod a véleményed, engem nem zavar.
Nekem is hasonló, csak kiegészítettem annyival, hogy ilyen erővel sok minden más is drága. Ilyen világot élünk. Viszont azt hozzáteszem, jelen van az értelmes kategória is, ami véleményem szerint megéri az árát csak embere válogatja, hogy ki kire költ szívesebben, van aki nem sajnál 250 ezret egy telefonra és meg van róla győződve, hogy milyen okos döntés volt megvenni azt az eszközt, míg más meg egy 200 ezres teleszkópos villáról gondolja ezt, vagy mondjuk egy 50-60 ezer ft-os hátsó váltóról.Egyébként meg nyilván nem azért gyárt valaki egy terméket, hogy ne keressen rajta, ha te gyártanál egy terméket amit mondjuk 30% haszon mellett úgy vesznek, hogy nem tudsz eleget gyártani, akkor megemeled 40%-ra a hasznot, ha még úgy is bőven viszik lesz belőle 50%, hülye lennél olcsóbban adni addig amíg fogy. Valahol érthető. Azt meg ne felejtsük el, hogy tesztelések is vannak, meg rengeteg költség ami viszi a pénzt, a mérnökök se 2 fillérért dolgoznak, amikor külföldön még egy mosogató vagy takarító is egy kisebb vagyont keres egy magyar emberhez képest, gondolhatod mit kapnak a mérnökök. Szóval ha jól is akarnak élni kell lennie árrésnek, nem kicsinek. Amúgy meg vannak alkatrészek amiknek az előállítása se olyan egyszerű, jó most nem pont a nyeregcsőre gondolok. Ott van mondjuk a csúcs sram 11-es kazetta, több mint egy órát dolgozik rajta a cnc gép, míg egy középkategóriást fossa kis magából, érthető a többszörös ár is.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz deicide #27409 üzenetére
2.35-ös gumimba 1,8 bar nyomást szoktam fújni, de max 2. Ennél nagyobb nyomáson nem tapad úgy ahogy szeretem. 3.8 bar-nak montin kb semmi ételme, terepen elcsúszik, elpattog, még a 3 bar is rengeteg. Aszfalton hajtva van értelme a nagyobb myomásnak, de aszfaltra minek mtb?
-
Runner_fxr
Ármester
válasz cashback #27415 üzenetére
az nem rugóstag persely, normális össztelós mtb-on csapágyazott a forgáspomt, amit cserélni is lehet, ezért nem szabad többek között gagyi össztelós utánzatot venni, mert az nem csapágyazott, műanyag vacak az egész, nem tudod cserélni, kuka, vagy valami sufni tuning esetleg.
Relaks: Na jó, az más, de én 50-60 között csapatok erdőben, szeretek éles kanyarokat is venni 2 bar felett már csúszok ki a kanyarban.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Balazska15 #27439 üzenetére
karbon vázról szó nem volt csak bátorkodtam megkérdezni, hogy aszfaltra minek a mtb? akkor már inkánbb a cross trekking, de nekem mindegx, csak mondom, felőlem hajtsál 2.1- es gumit aszfalton
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Zola007 #27362 üzenetére
Egyetértek veled, igen, sajnos sok minden túl van árazva, de vannak termékek amik jó ár/érték arányúak. Ezeket mindig meg lehetett találni, ez most is így van. Szerintem aki egy ilyen fórumon informálódik már tesz annyit az ügy érdekében, hogy még ha nem is ért nagyon hozzá, de megkapja azokat az információkat, hogy hol és mit érdemes vennie.
A következő információ mindenkinek szól itt a fórumban, 3 kerékpárt leakcióztunk az üzletben, ez nem hivatalos akció, csak gondoltam bedobom ide a fórumba, hátha érdekel valakit. Elég komoly bringák, de régóta megvannak már, nagyon akciósan meg lehet venni.
Az első bringa: 2012 Bergamont Fastlane Team
Ez a bringa kb 500 km-t futott, volt a Velo.hu-nál is teszten és a szeptemberi mozgásvilág tesztnapon.
Van rajta néhány karc, de összességében egy újszerű állapotú kerékpár. A linken minden fontos információ ott van, ez egy össztelós verseny-maraton kerékpár (100mm rugóút elöl-hátul), nagyon profi alkatrészekkel, a váz hátsó része karbon, első része alu, súlya 11,4kg. Eredeti ára 2012-ben 3000 euró volt, azaz kb 950 ezer ft körül.
Akciós ára: 480 ezer ft. M-es méretben van.A második bringa: 2013 Bergamont Contrail LTD C2
Ez a bringa csak a mozgásvilág tesztnapon volt, illetve én mentem vele egy hétvégét a Budai-hegységben.
Van benne kb 150km, de lehet sokat mondtam, teljesen karcmentes, gyakorlatilag új bringa.
Itt is minden fontos info a linken, ez a bicó 120mm-es rugóúttal rendelkezik elöl-hátul. Tulajdonképpen még ezt is lehet maraton felhasználásra használni, de ez inkább All mountain kategória, élmény bringa, túrára, csapatós, sportos terep felhasználásra. Súlya ennek se vészes, 12,8kg. Eredeti ára 2013-ban 1800 euró volt, azaz kb 570 ezer ft. Akcióas ára: 380 ezer ft. L-es méretben van.A harmadik bringa: 2012 Bergamont Dolce 8.2
Ő egy országúti bringa, alu váz, karbon villa, majdnem teljes Ultegra szett. Teljesen új, ez egy métert sem ment!
Eredeti ára 500 ezer ft, akciós ára 350 ezer ft.Akit érdekel valamelyik bringa, dobjon egy privát üzenetet nekem.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Runner_fxr #27455 üzenetére
Az országúti bringa méretét kifelejtettem, 59-es vázméretben van.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz fpeter07 #27457 üzenetére
Erre találták ki a cross trekinget, montiból mindenesnek akkor már inkább a 29"-es. 26"-os városba, aszfalton ráadásul terep külsőkkel egy kínszenvedés, nekem ez a véleményem.
Deicide más kategória. Ő egy fanatikus kerékpáros aki élvezi a szenvedést. El is hiszem, hogy a terep külsőkkel sok virsligumist megszégyenít. meg aztán neki van pár bringája.
Egyéb esetben, olyan embereknek akik hétköznapibb felhasználok, szerintem a 26"-os monti terep külsőkkel, aszfalton csak egy nyűg. Vagy kell rá tenni valami virsli aszfalt gumit, én is használtam így 26"-ost, vagy inkább valami trekking féle. Sokan ragaszkodnak a montihoz mindenesnek, talán nincs viszonyítási alap, pedig érdemes olykor mást is kipróbálni. Én aztán imádom a montikat, de aszfalton nem rajongok érte, mert tudom, hogy van erre alkalmasabb bringa is, ami nem feltétlenül drága.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz #16729600 #27460 üzenetére
Nyilván edzettség kérdése is, de az edzettebb emberek is jobban haladnak aszfalton egy aszfaltra való bringával mint a terep masinával. Lehet, hogy én már kritikusabb szemmel nézem a bringákat, ez már szakmai ártalom is ,de úgy vagyok vele, ha már van egy csomó kategória, akkor érdemes a felhasználási területünkhöz a legmegfelelőbb bringát választani, ami nem feltétlenül több pénz kérdése, inkább tapasztalat és helyes döntés. Szerintem annál nagyobb az élménye is a kerékpározásnak.
Persze nincs olyan bringa ami mindenhova jó, van amikor mindenképpen 2 kerékpár a megoldás.Zola0007: Bocsánat, de nem 75 kiló vagyok, hanem 82! Voltam 75 is, sőt még kevesebb is, de most kezdem összeszedni magam.
Egyébként nyilván számít valamilyen szinten a súly is, de egy ballonos terep külsőnél, terepen nem lehet nagy nyomást belefújni akkor se ha 100 kiló vagy, elpattog, lecsúszik az ívről, persze ha valaki aszfalton megy az megint más. Én saját magam vettem alapul, intenzív terep használat mellett. Egyik haverom is bő 90 kiló, 2,2 bar főlé soha nem fújja a gumikat, mert oda lesz a tapadás. Szóval ez inkább bringázási stílus függvénye is, meg terepviszonyok függvénye.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Tothgera30 #27466 üzenetére
Szia, sajnos a 29"-es bringák elfogytak, egy darab van most, ez:
Ha esetleg érdekel akkor utána tudok kérdezni, hogy valami barátibb áron meg tudd venni, de szerintem te ennél komolyabbat keresel.Zola007: Aszfalt az más, ott valóban kell a 3 bar, az alatt érezhetően nehezebb hajtani, de terepen a terepgumi 3 bar körül már rengeteget veszít a tapadásából, persze a legtöbben felfújják betonkeményre, meg nem is igazán mennek olyan terepen, meg úgy, hogy ennek jelentősége lenne. Viszont aki komolyabban montizik erre mindig figyel. Ha mész majd olyan terepen, persze nem az 1.9-el, hanem legalább 2.1-el vagy 2.2 vel, próbálgasd a nyomást lejjebb vinni és figyeld, hogy viselkedik a kanyarban. Hidd el rengeteget számít, még akkor is ha amúgy egy komolyabb bringa van alattad. Optimális nyomáson nagyon keményen be lehet dönteni, míg kemény gumival sokkal könnyebben lecsúszik az ívről az első kerék. Nálam most az vált be, hogy 2.2 bar hátul és 2.0 bar elöl, de 1,8 is elég jó volt elöl, akkor 2.0 volt hátul. Ezek 2.35-ös gumikra értendőek a 82 kilómhoz. 2.5 bar nyomást még el tudok képzelni egy köztes megoldásnak, amikor már viszonylag tapad is, de még jobban hajtható akár aszfalton is.
fpeter07: Bocs, hogy megkérdezem, de miféle caprine bringa az amivel 50 felett mentél terepen? Az már azért elég tempós.
Van még egy teszt bringa, ami akciósan megvehető: 2014 Bergamont Big Air 6.4 Az eredeti ára 1900 euro, ezzel a géppel is mentek egy pár száz km-t, látszik rajta pár karc, de nem vészes.
Ha valakit érdekel, tudok rá intézni egy jelentős kedvezményt. M-es méretben van.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Runner_fxr #27490 üzenetére
Illetve van még egy Head Trenton I 26" karbon mtb, nagyon keveset mentek vele egy teszt erejéig, kb új, itt is lehet szó jelentősebb kedvezményről.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz belaazallat #27497 üzenetére
Szia, nincsen sajnos váz külön, csak komplett kerékpárok vannak. Fitnesz bringa egyáltalán nincs. Országúti van. A fentebb linkelt Bergamont, illetve van egy KTM strada is, sora szettel.
djula: Az agyváltós bringák nem olcsók, egyébként remek választás, megbízható, igénytelen szerkezet, de 2 probléma van, az egyik, hogy ha használt mellett döntesz, akkor ahhoz bizony érteni kell, máskülönben csúnyán átverhetnek. A másik meg az, hogy ha új akkor a 150 az 1db bringára lesz nagyjából elég, nem a kettőre. Egyébként ki lehet fogni jó állapotú használtat is, de azt képről senki nem fogja tudni neked megmondani, hogy valóban jó e. Én épp ezért nem hozzáértőknek mindig az újat javaslom, viszont az értelemszerűen zsebbenyúlósabb lesz.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz -HajTömeg- #27481 üzenetére
Arra a felhasználásra a cross treking biztos jobb lesz neki mint a monti, KTM bringák nem rosszak, de mivel manapság egy divat márka, olyasmi mint régebben a Merida, szóval most mindenkinek KTM kell, ezért az ára is 10-20%-al magasabb mint amit a felszereltsége indokolna. Ha mindenképpen KTM akkor is az intresportos és hervis-es példányokat elkerülném, csak olyan típust érdemes venni, ami a KTM hivatalos katalógusában is szerepel.
A konkrét típust linkeld be ide, úgy könnyebb megmondani, hogy mennyire érné meg.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz -HajTömeg- #27504 üzenetére
Ezekből már annyi típus van, különféle felszereltséggel, hogy így ennyiből nehéz megmondani, megérné e 150-ért vagy nem.
Rendes kerékpárboltban vennék igen, ahol forgalmaznak KTM bringákat, az intersportban és hervisben nem az alkatrészekkel trükköznek, hanem külön nekik gyárt a KTM olyan típusokat amik nem is szerepelnek a KTM weboldalán, csak ott van, ezeknek a váza már nem biztos, hogy azt a minőséget képviseli mint amik a hivatalos katalógusokban is szerepelnek. Átgondolnám.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Tothgera30 #27507 üzenetére
Véletlenül kitöröltem melyik típus is van most nekünk, szóval ez: [link]
A 270 ezres árból tudunk lefaragni, ez amúgy 0km-es, nem teszt bicaj volt. -
Runner_fxr
Ármester
válasz troland26 #27513 üzenetére
Nem arról van szó, hogy most ez el fog törni, erre igen kicsi az esély, pláne egy trekingnél.
Átlag ember nem teszi ki olyan terhelésnek úgy sem.
Decathlon meg élettartam garanciát osztogat a rockriderekre aztán azok a vázak sem a minőség mintaszobrai.
Tervezés, hajtás merevség stb. A síléceket tudom még felhozni konkrét példának, a hivatalos Magyarországi Völkl forgalmazó kb 15 éve a Vadonsport, az összes Völkl termék innen kerül Magyarországon más üzletekbe. Az intersportnak meg a hervisnek is sikerült szerezni Völkl-t, nem tőlünk, a főnököm fel is hívta a gyárat, mivel elég jó viszonyba van a Német vezetőséggel és közölték vele, hogy azok B kategóriás termékek, azaz a nem annyira jól sikerült darabok (nálunk ezek a kölcsönzőbe vannak), illetve olyan finomságok, hogy a komolyabb léc festése egy gyengébb lécen, tehát ránézésre úgy nézett ki mint egy komolyabb modell, holott egy alap volt, csak sokan nem értenek hozzá csak azt látják ez az rtm77-es itt 160 ezer ott meg 90 ezer, holott az nem 77-es csak 74-es vagy 75-ös csak a 77-es fényezésével.
Egyébként a KTM gyártja az intersportos Genesis kerékpárokat is, aztán azok se a minőségről híresek.
A KTM is hasonlóan csinálja, a főnököm ismeri jól őket. Azok valamilyen szinten alacsonyabb minőségi színvonalat képviselnek, ez akár tetszik akár nem, így van. Ettől függetlenül néha vannak olyan akciók amikor a felszereltség és ár viszonya olyan, hogy megéri a bevásárló központos KTM is. Alap helyzetben azért inkább olyan modellt választanék ami megtalálható a katalógusban is és nem a nagy áruházaknak készült, hanem az igényesebb kerékpárosoknak. -
Runner_fxr
Ármester
válasz troland26 #27518 üzenetére
Bizonyos minőségi követelményeknek eleget is tesz.
Én nem azt mondtam, hogy az egy vacak, csak fenntartással kezelem, ennyi.Egyébként ettől függetlenül én nem vagyok elájulva a KTM kerékpár részlegétől, tudom, hogy most nagyon menő a KTM név, de nekem mondjuk az sem olyan szimpatikus, hogy a kerékpár részleg egy az egyben el van adva egy Taiwan-i cégnek, oké, hogy mindent ma már ott gyártanak, de azért teljesen átadni nekik, hát fene tudja. Szívesebben vásárolok Német tulajdonban lévő gyártótól.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz troland26 #27520 üzenetére
Pont ezt írtam, hogy néha a felszereltség miatt megéri a multinál is venni ha akció van. 130-ért valóban jó vétel volt az a bringa, annyiért jó vétel volt, jó bringázást hozzá! Amiről előzőleg beszéltem az normál vagy akár kiskernél is drágább nagyáruházi bringákra vonatkozott.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz imyourfriend #27521 üzenetére
Se kellys se merida nincs nálunk. Ellenben ktm van! Mivel túl sok konkrétumot nem tudsz mondani csak személyeskedésre telik így veled nincs is nagyon miről beszélgetni. Egy szóval nem mondtam olyat hogy a ktm fos.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz DjKoxi #27522 üzenetére
Én is tekerek fullyval aszfalton, de azt tegyük hozzá, hogy egy komolyabb fullyba egy értelmes kerékszett felgumizva fék tárcsákkal egy cross trekking ára is lehet. Én arra értettem a célirányos kerékpár vásárlást hogy ha valaki állandóan aszfalton teker akkor nem érdemes montiban gondolkozni, amúgy persze lehet mindenes egy könnyű fully, pláne 2 kerékszettel.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz vendingo #29175 üzenetére
Szerintem egy 60mm körüli rugóútnál édes mindegy hogy van e lock vagy nincs, ez az én véleményem.
Én még a 140mm rugóutas villát is igen ritkán szoktam lockolni, viszont a rugóstag lezárását elég gyakran használom, szóval szerintem ennek igazán össztelós montinál van jelentősége, hogy a hátsó telót le tudd zárni, az valóban sokat elvesz a hajtáshatékonyságból.A linkelt két teló közül én mindenképpen a Marzocchi-t választanám, azért az egy minőségibb gyártó mint a Suntour.
Egyébként meg talán az is megfontolandó, hogy eladd a cross-t és egy 29"-es mtb-ot vegyél helyette. Cross bringa nem igazán terepezésre van kitalálva, max jó minőségű földutakra. 29"-es montira meg rakhatsz vékony gumikat ha inkább aszfalton használnád, szerintem praktikusabb mint egy cross treking. Terepezni meg egyértelműen sokkal jobb lesz.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz vendingo #29211 üzenetére
Megfelelő külsőkkel egy 29"-es monti is kb ugyanolyan jól hajtható aszfalton mint a cross. Abba lehet venni értelmes telókat is 100mm körüli rugóúttal, cross-ba nehéz lesz értelmes telót találni.
Cross bicajtól, meg 60mm rugóúttól nem lehet csodákat várni terepen, azt neked kell tudni mennyire fontos az a 20% terep, hogy kényelmes, élvezetes legyen. Vagy kompromisszumokat kötsz a cross-al vagy lecseréled egy merev vázas 29"-es montira. Én a 29"-et venném, mivel egy univerzálisabban használható kerékpárnak tartom mint a cross trekinget.gergo5991: Az egy 19C-s felni, elvileg a 28-as szélességű külsőtől egészen 62-ig rakhastz rá, azért én 32-nél keskenyebbet nem tennék rá, az már elég haladós lesz aszfalton. De vannak köztes megoldások is, amik aszfalton is jók valamennyire meg terepen is valamennyire.
Fitnessz bicajban egyébként keskenyebb felnik vannak, az inkább országúti kerék, ott lehet használni 28-nál keskenyebb gumikat is.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
-
Runner_fxr
Ármester
válasz vendingo #29234 üzenetére
Én biztos, hogy a Marzocchit venném, pláne olcsóbban. Nekem nem lenne fontos a lock. (Ha többet mész aszfalton kicsit túlfújod és nagyon jó lesz lock nélkül is)
A levegős telók azért jók mert könnyebbek, mivel nincs acél rugó (ez legalább fél kiló mínusz), illetve a telópumpával szinte bármilyen testsúlyhoz pontosan beállítható. Egyébként egy rugós villa finomabban indul meg mint egy levegős, bár vannak olyan levegős villák amik már szinte ugyan úgy megindulnak mint egy rugós, csak az nem ez a kategória. Amiben sokkal jobbak ezek a villák mint a mostani alap telód az inkább a csillapítás. Mivel ezekben van olaj, az alap Suntour-ban meg semmi csillapítás nincs.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Zola007 #29459 üzenetére
Hát igen, az lenne a normális, amennyi pénzt elkérnek manapság egy vonatjegyért igazán lehetne kulturáltabb.
Balatonra megyünk, 2 bringát viszek magammal. Kölcsön kaptam egy országútit, azt autóval lehozza öcsém, de a montit is le akarom vinni mert lesz egy terepezős túra is. -
Runner_fxr
Ármester
válasz Cathfaern #29475 üzenetére
Hát ez nem hangzik túl jól. Az biztos, hogy nem hagynám őrizetlenül, ahhoz igen drága volt, meg azt se szeretném ha összekarcolódna, mert eldől vagy nekidöntenek egy másik bringát. Már látom, hogy nem lesz egyszerű ez...
zoli03: Köszi, ez jó, akkor megpróbálok olyan vonatot választani ahol többcélú tér is van.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz csokszi #29516 üzenetére
Ilyen feltételek mellett én inkább a 29-es mtb-ot ajánlom. Cross bringa az alapvetően egy sportosabb trekking, aszfaltra és egy kis földútra, de jó minőségűre. A geometriája miatt sem alkalmas változatos terep használatra.
A 29-es montit viszont át tudod alakítani aszfalt használatra is vékony külsőkkel, a cross-ból mtb-ot nem tudsz csinálni. A 29-es montival sok mindent ki tudsz próbálni, nem fog zavarba jönni változatos "komolyabb" tereptől sem. Pláne 300 ezer körüli kategóriában, ott már normális teleszkópos villa is van. Én a 29-es mtb-ot venném a helyedben. Hát nem csak fizikum, hanem bátorság és technikai tudás is kell a komolyabb terepezéshez. 29-es jó tanuló bringa a nagyobb kerék miatt.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Teasüti #29535 üzenetére
XC30 van benne. A normálisabb teleszkópot nyilván az alap, csillapítás nélküli, rugós suntour és társaihoz mérten gondoltam. Azokhoz képest normális, amúgy nyilván egy alap teló ez is, de legalább már van valami csillapítása. Valóban érdemes cserélni, ezt a bikemag tesztben is leírták.
Mondraker nekem is nagy kedvencem, erősen gondolkodtam, hogy olyat veszek, csak valahogy a 2014-es design nem jött be. Viszont 2015-re nagyon összekapták magukat: 2015 Foxy XR Carbon Egyébként a 2014-es Foxy a világ egyik legjobb AM mtb, több teszt szerint. Azt is írták egy tesztben, hogy azon vették észre magukat egy nagyobb teszten a tesztelők, ahol volt vagy 10-15 különböző teszt mtb, hogy mindenki a mondraker foxy-val akar menni. Szóval biztos nem lehet rossz gép.
Ha a Dune is hasonlóan szép lesz, akkor nincs kizárva, hogy 2015-ben lecserélem egy Mondraker-re a Bergamont-ot.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz ígyvanferi #29547 üzenetére
A crank brothers iodine kerékszett sokat dob rajta. (Én is vadászom most egy olyanra, csak kék színben.)
Nagyon el van találva szerintem is. Fekete arany színösszeállítás tényleg gyönyörű.Az AM kategória lényegében az igen, amit mondtál, fel is lehet vele tekerni a hegyre és lefelé is élvezetes.
Általában 120-140mm rugóút tartományban mozognak ezek a bringák. 140-es a legideálisabb. AM-nél ugyan olyan fontos a lefelé is mint a mászás, egy aranyközépút, tulajdonképpen szórakozásra lettek kitalálva ezek a gépek, nem versenyre, csak hobbi.
Egyébként az Enduro kategóriával is fel lehet tekerni a hegyre, az AM felett van egyel. Ezek a bringák általában 150-170mm rugóút tartományban vannak, laposabb fejcsőszöggel rendelkeznek és az első teló is vaskosabb becsúszókkal rendelkezik mint az AM esetén. Itt már a lefelén van a hangsúly, de feltekerhetők ezek is a hegyre. Pláne egy modern Enduro, nagyjából egy súlyban van az AM-el. A mászás itt már azért nehézkesebb a nagyobb rugóút és a geometria miatt. Ezzel a kategóriával viszont versenyeznek is.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Narakh #30054 üzenetére
Szia, ha megnézed a képeket, látszik, hogy ezen a pedálon nem élesek a szegecsek, le vannak kerekítve.
Az ilyen lekerekített szegecs semmit nem ér, vizesen meg pláne semmit. Lecsúszik a lábad róla. Tény, hogy nem annyira veszélyes sérülés szempontjából, de nem is fog semmit.
Ha olcsón akarsz használhatót, akkor valami ilyesmit nézzél, amin ilyen éles, lecsapott fejűek a szegecsek: [link]
Egyébként a komolyabb csapággyal rendelkező pedálok sajnos nem olcsók, 15-20 ezer.
Én sokáig elvoltam ilyen olcsóbb megoldásokkal is, de most ezt használom: [link] Az igazat megvallva ez a drágább pedál sem jobb használhatóságban, csak szebb és könnyebb, meg komolyabb csapágy van benne.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz vendingo #30310 üzenetére
Ez a típus már rég elfogyott sajnos. Jelenleg ez van: Dolce 8.2
Illetve egy ilyen: Dolce 6.2
A 6.2-es már nem új, teszt bicaj volt, most ilyen céges canga. Én is körbetekertem vele a Balatont. Jó kis gép az biztos, pedig nem vagyok országúti rajongó, de azt kell mondjam tetszett.
2015-ben jönnek új bringák. Persze lehet, hogy van még elfekvőben a német raktárban pár darab régebbi modell, de azt meg kell nézni.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
Rászántam magam és vettem végre egy normális órát a bicajra, nekem tulajdonképpen semmi bajom nem volt a madzagossal, vagy ahogy az egyik kedves fórumtárs fogalmazott "szandál+zokni"
Megbízhatóan működött a régi is, de azért ez más világ. Szerettem volna egy olyat mai mindent tud, legalább is szinte mindent. Nagyon tetszik, pontos és végre nem zavarja semmi se vezeték nélküli átvitelt, mert rendesen le van kódolva. Nem mellesleg azért a bicaj is szebben néz ki ezzel mint a régi madzagossal, össze vissza gyors kötözőzve:
[link]
[link]
[link]
[link]Egy valami nem tetszett, képesek voltak kispórolni a csomagból az usb dokkolót és a hozzá való szoftvert, amivel pc-re tudom kötni, áttölteni az adatokat. Nem hiszem el, hogy egy 50 ezres óra mellé nem tudták volna hozzádobni. A szoftver külön még 3 ezer (mondjuk volt a csomagban egy kupon amivel 50%-al olcsóbb) és a dokkoló is 6-7 ezer körül van. Ettől eltekintve meg vagyok vele elégedve, a pulzusmérő pánt is egész kényelmes, a magasságmérés is egész pontos. Bátran ajánlom mindenkinek, aki akar egy normális órát.
Múltkor csináltam még pár videót a kis mobius-al, most kicsit szokatlan kameranézetből.
[link]
[link]
[link]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen