-
GAMEPOD.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Szakbarbár
aktív tag
válasz tatabike #28829 üzenetére
A múltkor volt szerencsém egy ilyen Tesco-s GTX rettenethez. "összteleszkóp", 17,5 kg, 2,1 " terepgumi, a lánctányérban akkora hullám, hogy az első váltónak mindkét oldalába beleér, de azért 27-es átlagot sikerült mennem vele.
Egyébként nem tudom miért mondják rá, hogy ipari hulladék kategória. Jó, nehéznek nehéz, meg a váltást is kétszer meggondolja az ember, de ha helyén kezelik ezeket a bicikliket akkor egész használható. Persze nem indulnék el vele egy Balaton kerülésre, de helyben mászkálásra amire a vásárlók 95 százaléka használja szerintem bőven megteszi.Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
Szakbarbár
aktív tag
válasz tatabike #28839 üzenetére
Tárcsafékes kivitelhez még nem volt szerencsém, ez V fékes, de ismeretlen gyártójú, ellenben meglepően jól fog és könnyű beállítani. Bár biztos hogy hosszabb a fékút mint nevesebb féknek, egyáltalán nem tartom balesetveszélyesnek. A kerékben sincs nyolcas, meg is lepődtem rajta, pedig a tulajdonosa nem egy nádszál kisasszony. Szóval lehet hogy csak egy jobban összerakott darabot sikerült kifognom, a többi még lehet pocsék.
(#28841) DjKoxi
23 km volt a táv, teljesen sík odafelé enyhe hátszéllel visszafelé szemből. Az átlagot rontotta, hogy az első 5 km-ben pocsék a bicikliút és muszáj volt lassítanom a kereszteződésekben is.[ Szerkesztve ]
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
Szakbarbár
aktív tag
válasz HollyBoni #29150 üzenetére
Nem biztos hogy jó ötlet, mert a 6-7-8-as rendszereknél azonos szélességű, az felett pedig vékonyabb a lánctányér. Az, hogy ez okoz-e gondot nem tudom. A láncoknál 6-7-8 sebességig 2,381 mm a szélessége, a 9 - 10 - 11 sebességesnél 2,182 mm.
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
Szakbarbár
aktív tag
-
Szakbarbár
aktív tag
válasz petrusz82 #29297 üzenetére
Nekem a tavalyi verzió van, az kcal-t számol, de csak egy c-t ír elé. De hogy mennyire pontos, azt már nem tudom. Ma mentem 63 km-t, 2 óra 15 perc alatt kb. 700 m szintkülönbséggel, 151-es átlagpulzussal, az óra ~1500 kcal-t ír ki.
[ Szerkesztve ]
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
Szakbarbár
aktív tag
válasz deicide #29646 üzenetére
Szerintem ha kibírja addig, akkor kb 15-20 km után hajítanád be az árokba.
Az én 60 kilómat egész jól bírják ezek a gépek, csak ne lenne mindegyiken marokváltó. Egyébként az miért terjedt el ennyire? Olcsóbb, mint a hagyományos váltókar?Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
Szakbarbár
aktív tag
válasz deicide #29705 üzenetére
Nem tudom, benne van a versenyzés a használati útmutatásban, vagy az már nem rendeltetésszerű használatnak felel meg? Akkor nem terjed ki rá a garancia.
(#29706) HollyBoni
A rokonságban van legalább 5 bicikli ami marokváltós. Nekem személy szerint nem jött be, főleg a pozicionálás nélküli verzió. Az folyamatosan elállítódik. A legrosszabb amikor berohad a bovden és nem mozdul a váltó.(#29707) Balazska15
Rapidfire rendszert már próbáltam, nekem kényelmesebb mint a marokváltó.
A marokváltó egyetlen előnye, hogy borulásnál nem tud olyan könnyen eltörni.[ Szerkesztve ]
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
Szakbarbár
aktív tag
válasz V.Stryker #29719 üzenetére
Már írtam volna az enyémet, XLC alpha PU-T01, de az csak 6 bar-ig jó. Nekem elég 6 bar hogy hazajöjjek, amúgy is max 7-ig szoktam fújni a belsőt.
Más: Tapasztalt már valaki émelygést energia zselé fogyasztás után?
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
Szakbarbár
aktív tag
válasz Zola007 #29726 üzenetére
Igen, ittam de nem volt 3 deci. Mondjuk előtte hajtottam le egy fél kulacs vizet, az számít? Szerintem az volt a gond, hogy már 4 órája nem sok minden volt a gyomromban csokin és müzliszeleten kívül. De az íze sem volt a legjobb, ráadásul nekem túl édes is. Szerencsére 10 perc után enyhült az émelygés.
(#29724) beteg
Ez volt az első alkalom, hogy kipróbáltam a zselét, ha később is ilyen lesz, akkor hanyagolom.(#29725) yodamester10
180 dollárért 2 biciklinek látszó tárgyat kapsz a Tescoban[ Szerkesztve ]
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
Szakbarbár
aktív tag
Hamarosan elkészül a Komárom–Karva kerékpárút
Már ideje lenne ha a Magyar oldalon is megoldanák a kerékpárút problémáját, mert a 10-es főúton egyszerűen életveszélyes tekerni akkora a kamionforgalom hétköznap.
„Már most számtalan német, osztrák, olasz, svájci, holland kerékpáros turista közlekedik ezen az útvonalon. Márciustól októberig naponta százával haladnak át az érintett községeken. Arányuk a jövőben emelkedni fog, hiszen a Komárom–Karva kerékpárút az Eurovelo 6 kerékpárút része lesz”
Ezt tanúsíthatom, tényleg rengeteg biciklis túrázó teker erre nap mint nap. Most majd átmennek a szomszédokhoz, mert ott lesz nekik a kiépített infrastruktúra és ott költik el a pénzüket.[link]
"A 2,2 milliós beruházás Dunamocs mellett Komáromot, Izsát, Dunaradványt és Karvát érinti a Duna szlovákiai oldalán. A négy magyarországi partner – Neszmély, Dunaalmás, Almásfüzitő és Oroszlány – a rájuk eső 300 ezer euróból tervdokumentációt készít jövőbeni kerékpárútjukhoz."
Kíváncsi vagyok, hogy ezekből a tervekből meg fog-e valósulni bármi is az elkövetkezendő 10 évben.Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
Szakbarbár
aktív tag
válasz gergo5991 #30312 üzenetére
Pedig nem egy bonyolult művelet a foltozás. A második kép durva, nem tudom mit kentél rá, de hogy nem ilyennek kell lennie, az tuti. Az országúti bringámon is foltozva van mindkét belső, pedig ott 7 bar nyomás van.
Itt érthetően elmagyarázzák az egész műveletet.
[link](#30329) vendingo
Nincs olyan ismerősöd akinek van ilyen méretű országútija és kölcsön tudná adni egy hétre? Az Alpinbike-nál van tesztelési lehetőség, esetleg ott is érdeklődhetsz mikor szerveznek tesztnapot.
Azt sem értem miért szidja mindenki a Sora szettet, nekem teljes mértékben megfelel.[ Szerkesztve ]
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
Szakbarbár
aktív tag
-
Szakbarbár
aktív tag
válasz tatabike #30457 üzenetére
Nekem azt hiszem ST-2300-as fékváltókarom van, azon lefelé váltáshoz az oldalán van egy kis pöcök, felfelé pedig a fékkart kell mozgatni. Ez az olcsóbb fékváltókarokon van.
A Claristól felfelé pedig a fékkar mögött van egy másik kar.Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
Szakbarbár
aktív tag
Nekem az országútimon is van küllőprizma, nem az a 20 gramm miatt nem megy gyorsan Hátra a nyeregtáskára raktam egy piros fényvisszaverő pántot, elöl pedig a kormányra tekertem láthatósági mellényről fényvisszaverő csíkot. Egyedül a csengő ami hiányzik de azt már tényleg nem tudnám hová tenni. Eddig még nem állított meg rendőr.
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
Szakbarbár
aktív tag
Üdv
Hajtómű ékből létezik 9,5 mm-nél kisebb méretű is? A szomszéd áthozta a biciklijét, ékes hajtóművel, de a 9.5-ös ék nem rögzíti rendesen a hajtókart. Beütőcsészés, úgyhogy nem tudom átépíteni négyszögtengelyesre.
De már rohadtul unom, hogy minden szemetet áthordanak amit a kamrában találnak.Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
Szakbarbár
aktív tag
Üdv
Szerintetek az izotóniás italpor az energiaszelet, zselé beletartozik a fogyasztásra nem kész élelmiszerek kategóriájába? Van egy csomó Top Premium utalványom ami idén lejár, gondoltam feltankolnék belőle a következő szezonra.
Ez áll az utalványon.
Felhasználható: Fogyasztásra nem kész élelmiszer, melegétel, kultúra, ruházat, utazás, bútor, elektronika, szépségápolás, háztartási cikk.(#31553) freelanced
Egy oldalon azt találtam, hogy 28-622c külső kell rá, a márkát neked kell eldönteni. Én CST Czar-t nyüstöltem 5-6000 kilométeren keresztül és most cseréltem le egy ugyan olyanra. 3000 Ft körül van az ára. A régi gumit nem biztos hogy érdemes nagy nyomásra felfújni, alacsonyon pedig felütheted a felnit.[ Szerkesztve ]
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
Szakbarbár
aktív tag
válasz freelanced #31553 üzenetére
Lejárt a szerkesztési idő.
Nem 28-622 hanem 25-622, itt írják.Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
Szakbarbár
aktív tag
válasz deicide #31826 üzenetére
Mekkora lépéstávolságotok van? Nekem már az 5-6 km/h is kihívásnak számít. Túrákon sosem sikerült még 5-ös átlag fölé mennem.
(#31832) Cathfaern
Van valami ajánlott márka a szobakerékpároknál? Nekem a görgő nem jó, mert nem csak én használnám.[ Szerkesztve ]
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
Szakbarbár
aktív tag
válasz deicide #31929 üzenetére
Országútival járdán nem szoktam menni csak ha tényleg másfelé nem lehet menni, de a jó minőségű kerékpárutakat nem vetem meg. Pl Nyergesújfalu - Tát, Tata - Tatabánya Szob - Kismaros vagy Dunabogdány - Tahitótfalu között is teljesen jól használható. A kismarosi már határeset, mert betonból van és a dilatációs hézagoknál néhol van szintkülönbség. Persze ahol használhatatlan azt én is messzire elkerülöm, nem akarom tönkretenni a biciklit.
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
Szakbarbár
aktív tag
Üdv
Még mindig segítséget kérnék beárazásban. Ez a Wenson vázszett mennyit érhet? Jár még hozzá egy nyeregcső is, illetve a kormánycsapágy is hozzá tartozik.
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
-
Szakbarbár
aktív tag
Üdv
Frikciós alsócsöves váltókar helyett lehet alkalmazni pozicionált váltókart? A váltó egy régi hat sebességes Sachs-Hurret.
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
Szakbarbár
aktív tag
[link] Már megint a járdázás miatt sérült meg valaki. Csak azt nem értem, hogy sikerült ezt összehozniuk. Nem nézett hátra a bringás amikor ráhajtott az útra?
Ezen a helyen történt. A féknyomból az látszik hogy hiába széles a sáv, az autós teljesen a jobb széléhez húzódott. Pedig itt még a kamion is elfér a biciklis mellett sávon belül.
Csak megemlítem, hogy ez az Eurovelo 6 útvonal része, de a főútról ki vannak tiltva a kerékpárosok, bicikliút nincs csak járda.Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
Szakbarbár
aktív tag
válasz Mukorka #33491 üzenetére
A Shimano R064-es cipőnek van SPD és SPD-SL rögzítési pontja is, így kétféle pedállal is használhatod és nem kell új cipőt venned ha mégsem az M520-as pedált használnád.
Én pl országútin PD-M505-ös pedált használok B'TWIN road 300-as cipővel.(#33495) Balazska15
Ennél már csak az a szebb, amikor a koskormány van fejjel lefelé[ Szerkesztve ]
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
Szakbarbár
aktív tag
válasz Pttypang #33500 üzenetére
Mindkét csészét ki lehet szedni, a hajtás felőli része viszont ha jól tudom balmenetes. 32-es vagy 34-es villáskulcs kell hozzá de esetleg vízpumpafogóval is lehet próbálkozni.
Esetleg így is ki lehet szedni: [link]
[ Szerkesztve ]
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
Szakbarbár
aktív tag
Csak Komárom - Esztergom megyében tiltják ki egyre több főútról a kerékpárosokat, vagy ez máshol is így van? Azt vettem észre, hogy ha valahol volt útfelújítás, akkor ott egyből kiteszik a hármas tiltó táblát. Most építenek egy teherkompot Esztergomnál, fogadni merek, hogy azt az utat is végig kitáblázzák.
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
Szakbarbár
aktív tag
válasz beleszólok #34050 üzenetére
Nekem is ez a bajom. Oké tiltsák ki a nagy forgalmú utakról a bicikliseket, de akkor minimum építsenek oda használható kerékpárutat, vagy gondoskodjanak alternatív útvonalról.
Almásfüzitőn is ki vannak tiltva a kerékpárosok, pedig ott megy keresztül az Eurovelo 6. Nyaranta rengeteg turista jár erre biciklivel, velük mi lesz? Majd átmennek a Szlovákokhoz, ott úgyis most adták át a Komárno - Gúta közötti 30 kilométeres kerékpárutat, onnan pedig simán van olyan széles a főút, mint nálunk 3 forgalmi sáv. [link]Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
Szakbarbár
aktív tag
válasz beleszólok #34104 üzenetére
Véletlenül nem te írtál a Homárra is? Túl sok a hasonlóság a kettő között...
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
Szakbarbár
aktív tag
válasz lsebestyen #34164 üzenetére
Biztos vagy te abban, hogy a 10-es főúton szeretnél hazamenni? Én ha tehetném messzire elkerülném, főleg hétköznap. Számomra túl nagy a forgalom hogy arra menjek, ráadásul kamionok is akadnak szép számmal. A helyedben én Esztergomból elmennék Visegrádra onnan Pilisszentlászlón keresztül Szentendre, majd vissza Budapest. Nagyjából hasonló a táv, de sokkal kisebb a forgalom. [link]
[ Szerkesztve ]
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
Szakbarbár
aktív tag
válasz lsebestyen #34170 üzenetére
A Szentendre és Budapest közötti kerékpáros "infrastruktúrához" nekem is volt szerencsém országútival. Azóta nincs vesekövem. Sajnos kerülőútról nincs tudomásom.
(#34171) imyourfriend
Akkor nektek kötélből vannak az idegeitek, vagy ott kisebb a teherforgalom, mint a 10-es főúton. Amikor percenként 2-3 tréler megy el melletted karnyújtásnyira, akkor azért én inkább keresek másik utat. A személyautókkal nincs problémám, inkább a túl nagy kamionforgalom zavar. Ezért is félek előre az Esztergomi teherkomptól, mert még nagyobb forgalmat zúdít a környékre.[ Szerkesztve ]
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
Szakbarbár
aktív tag
válasz beleszólok #34175 üzenetére
A Pomáz felőli oldalon levő kerékpárúton mentem, de az sem országútinak való vidék. De Szentendréig viszont semmi gond nincs. Dunabogdánynál is nagyon jó minőségű végig a kerékpárút.
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
Szakbarbár
aktív tag
válasz HollyBoni #34849 üzenetére
Azért nem menetes, mert az oldható kötés. A csavaros rögzítésnél fennállhat a kilazulás esélye és olyankor eltudnak csúszni egymáshoz képest a lánckerekek vagy elnyírhatja a csavart.
Ha tudsz szerezni ugyan ilyen méretű szegecseket, akkor utána összerakhatod, csak alaposan össze kell zömíteni és akkor nem fog széthullani. A motoromon is cseréltem már kuplungszegecset és még bírja, pedig ott jóval nagyobb nyomatékot kap.
Ha nincs ilyen méretű szegecs, akkor (ránézésre) M4-es D fejű csavarral is megoldható, csak legyen legalább 8.8-as keménységű. A kérdés az, hogy elfér-e a csavarfej a legnagyobb lánckeréknél, mert a szegecsnek jóval laposabb a feje.
De ha futárbiciklin akarnám használni, ott nem érdekelne hogy néz ki a hátsó sor.[ Szerkesztve ]
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
Szakbarbár
aktív tag
válasz Tothgera30 #35211 üzenetére
Van ám Mountain biker is! [link]
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
Szakbarbár
aktív tag
Megvan a mai győztes kerékpárhirdetés: [link]
Egyébként ez az a kerékpár amit a hipermarketekben is árulnak? A típusa ugyan az, de a felszereltsége gyanús.Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
-
Szakbarbár
aktív tag
válasz hegyimorc #35476 üzenetére
Nekem kicsit túlárazottnak tűnik. Oké, prémium kategória, de akkor ne is várjanak túl gyors elterjedést. Én szívesen kipróbálnám, érdekelnek az újdonságok, de ennyiért inkább maradok a jó régi lánchajtásnál.
Más:
Tud valaki egytányéros 42 fogas ékes hajtóművet 170 mm-es hajtókarral? Csak 46 fogasat tartanak a boltokban. A mostani csak 150 mm hosszú és egyszerűen képtelen vagyok megszokni, meg a nyomaték is kevesebb.Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
Szakbarbár
aktív tag
Az emberek mindig kitalálnak valami eget rengető baromságot.Kormányra szerelhető rádiós kilométeróra.
Erről a bicikliről mi a véleményetek? Nekem gyanúsan olcsónak tűnik. [link] Boltba, munkába járni kellene, a kormányt kapásból cserélném.
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
Szakbarbár
aktív tag
válasz lsebestyen #35598 üzenetére
"Ha csak az a cél h 7 óra alatt körbe gurulj, akkor szerintem fölösleges figyelni a kajálásra és a pulzusokra, persze hacsaknem túlsúlyos vagy, vagy valami van a szíveddel."
Azért ez így szerintem kicsit meredek kijelentés, hogy 200 km-es távon nem kell figyelni a kajálásra. Én pl 200 km-t nem tudnék letekerni, mert utánfutóval kellene magammal kaját vinni, annyit eszek. Egy versenyen nem mehet be az ember az első boltba ha megéhezik.
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
Szakbarbár
aktív tag
Na ilyet láttatok-e már? Google kerékpár
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
Szakbarbár
aktív tag
Üdv
Ezekről a biciklikről mi a véleményetek? Olcsó, munkába járáshoz és jövőre túrázáshoz keresek biciklit. 28" kerék, kb 52-54-es vázméret lenne jó.
Peugeot
Puch
Neuzer
Caprine WheelmanEz a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
Szakbarbár
aktív tag
Üdv!
Trekking vásárlásra adnám a fejem, de előtte kérdeznék pár dolgot erről a típusról. Elsősorban napi munkába járáshoz lenne, illetve tervezünk néhány napos bringatúrákat is a Fertő-tó és a Balaton körül. Használt bicikliket nézegetek, a keret egyelőre 50.000 Ft. Ezért az árért mit várhatok, vagy mi az amit érdemes megnézni? Gondolom ebben az árkategóriában a hátsó agy racsnis és nem kazettás, 3x7 fokozat Tourney váltókkal, markolatváltót és merev acél villát adnak. Az utóbbi lehet hogy jobb is mint egy belépő szintű teleszkóp az alacsonyabb súly miatt?
Vagy vegyek egy leharcoltat olcsón amit idővel a saját elképzelésem alapján tudok felszerelni?Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
Szakbarbár
aktív tag
Üdv!
Egy olyan kérdésem van, hogy a hátsó villasaru (papucs) távolság ugyanakkora a 7 és 8 sebességes bicikliken? Tegyük fel veszek egy 7 sebességes, racsnis biciklit, abba tudok később egy 8-as kazettás hátsó kereket tenni?
Ez a három kerékpár közül érdemes valamelyiket közelebbről megnézni? A Magellan és a Pegasus nekem szimpatikus, bár az utóbbinak ismeretlen a felszereltsége.
Mongoose
Magellan Cygnus
Pegasus MilanoEz a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
Szakbarbár
aktív tag
Üdv!
Trekkingnél az L-es méret már nagy lehet a 169 cm-es magasságomhoz? Az országútim M-es és 54 cm, de a trekkingeknél nem tudom hogy van a méret, ráadásul ott majdnem mind sloopingos vázzal rendelkezik.
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen