-
GAMEPOD.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
zoli03
őstag
Ezt a kalkulátort csináld végig, egész sokat ér, sokkal többet, mint amik csak a magasságod és belső lábhosszod veszik figyelembe. Amúgy nem a nyeregvázcső hossza a lényeges, hanem a felsőcső hossza, amit nem tudsz állítani, maximum csak kompenzálni tudod a kormányszárral.
-
-
-
zoli03
őstag
válasz imyourfriend #28778 üzenetére
Tudtommal így vannak a méretek: 20, 23, 25, 28.... 24 mm széles külsőről eddig még nem hallottam. Amúgy neked kerület kell, nem átmérő. Ha nem találsz sehol, akkor le is tudod mérni egyszerűen, sőt, úgy még pontosabb is.
-
zoli03
őstag
válasz gyulank #28810 üzenetére
Mentél már országútival terepen? Én mentem már, átlagos földúton is szinte használhatatlan már. Ne akarj országútit terepre venni, már ezerszer le lett írva, hogy a te teljesíthetetlen igényeidhez a trekking a legmegfelelőbb.
Meg amúgy miért fontos annyira a minél kisebb pedálfordulat?
[ Szerkesztve ]
-
zoli03
őstag
válasz gyulank #28815 üzenetére
"Azért, mert leírtam ezerszer, hogy főleg nagy távra kell rendes úton, gyorsan, könnyen odaérni."
Ebből nem követezik, hogy kis pedálfordulat kell. Nekem nagyobb pedálfordulattal könnyű, és gyorsan is odaérek.
És te mentél már az enyémhez hasonló MTB-al terepen, és aszfalton?
Mentem már nagyon alap, merev vázas MTB-al terepen, ég és föld a különbség az országútihoz képest. Trekkinggel is mentem terepen, szintén hatalmas volt a különbség volt az országútihoz képest.
"Mert nem tudom elhinni, hogy senki nem tudja, hogy milyen lánckerekek lehetnek különböző bicikliken elől, és hátul"
Ha jól emlékszem, már írták neked a fórumon. Én meg azt nem hiszem el, hogyha ennyire érdekel, miért nehéz megnézni Google-ban mindegyik fajtából egy-két modellt, aztán akkor egyből megtudnád a választ. Amúgy hajtóművet meg fogaskoszorút cserélni is lehet, ha nem lenne megfelelőek az áttételek.
"vagy hogy hosszabb, vagy rövidebb a pedál"
Szerintem a hajtókarra gondolsz.
"És nekem legalábbis sokkal fárasztóbb többet tekerni, mint kevesebbet erősebben."
Ezt eddig szerintem nem írtad. 26"-os MTB-on 42/11-es áttétellel kisebb pedálfordulaton (60-70) kb 30 km/h-val lehet haladni. Ez azért már nem olyan rossz tempó hosszútávon, országútin és trekkingen ennél nagyobb áttétel van, szóval szerintem felesleges azon izgulni, hogy melyik típusú kerékpáron mennyire kell pörgetni.
-
zoli03
őstag
válasz gyulank #28823 üzenetére
Na akkor: beírsz egy ismertebb kerékpármárkát a Google keresőjébe, kidobja a gyári oldalt, ha fogszámot nem is írnak, típust biztos, arra megint rákeresel Google-ban, a gyártó honlapján meg valószínűleg ott lesz a fogszám (legtöbb esetben a fogaskoszorú összes lánckerekének a fogszáma, de a kettő szélső biztos, hajtómű esetében pedig biztos, hogy ott lesz az összes lánckerék fogszáma).
Pl.:
26" MTB: Kross Level A5: Shimano Alivio M430 Octalink 44/32/22T, Shimano Alivio HG50-9 11-32T (11-12-14-16-18-21-24-28-32)
Országúti: Kross Vento 1.0: Shimano Claris FC-2403 Octalink 50/39/30T, Shimano CS-HG50 11-28T (11-13-15-17-19-21-24-28)
Trekking/cross: Kross Trans Pacific: SR Suntour XCC 48/38/28T, Shimano HG20 12-28T (12,14,16,18,21,24,28T)Van még jópár kategória, de én többet nem keresek ki. Azt már le sem írom, hogy városban egysebességest használok, amivel szoktam menni országúton is (volt, hogy egy nap 130 km-t), mégse volt gondom az áttétellel meg a pedálfordulattal.
"Hova érsz oda gyorsan, milyen táv, vertikálisan milyen út?"
Mindegy milyen hosszú az út, én akkor is a nekem kényelmes pedálfordulattal megyek, ami 80-90 rpm. Emelkedőn értelemszerűen csökken, de ott is a lehető legmagasabb pedálfordulattal tekerek. Amúgy van rajta váltó, úgyhogy olyan áttétellel tudsz tekerni, amilyet az út megkíván.
"Ha hajtókarra gondoltam, akkor már nem számít a hossza?"
Akkor már számít, de az inkább a tested adottságaival függ össze.
-
zoli03
őstag
válasz PumpkinSeed #28937 üzenetére
"Nem láttam még olyan embert aki dombnak felfele ugyan olyan sebességben tekert volna mint lefele. "
Pedig én is ilyen vagyok, amikor a fiximmel megyek.
"Ezért lenne jó egy 3 sebességes váltó, amit kértem, hogy ajánljatok egyet. "
3 sebességes láncváltót nem láttam még, Jorus pedig ajánlott agyváltót.
-
zoli03
őstag
válasz gyulank #29018 üzenetére
Ezt még én is letöltöttem tavaly, nagyjából az összes kerékpártípus fel van sorolva egész jó leírással, mindegyikhez van kép is. Ha ez alapján se tudod megkülönböztetni a típusokat, akkor még olvasgass/nézegess neten (sokat), a gyártók oldalán kategorizálva is vannak.
-
zoli03
őstag
válasz imyourfriend #29065 üzenetére
Egy normális, jól beállított kónuszos agynak se lesz nagyobb ellenállása, mint az iparisnak. Az évi 1-2 újrazsírózás meg szinte semmi idő.
-
zoli03
őstag
1. Az a párszáz gramm különbség inkább 1 kg, vagy akár több is. Lépcsőre cipeléskor nekem számít annyi is, főleg, hogy egy pontban összpontosul az a súly.
2. SSn-él a karbantartás csak annyi, hogy a csapágyakat újra kell zsírozni, vagy kicserélni, míg az agyváltót azért bonyolultabb karbantartani.
3. Ha elég egy sebesség is, akkor minek agyváltó.
4. Az agyváltónak azért nagyobb az ellenállása, mint egy SS agynak.
5. Nincs váltókar, bowden, szerelék.
6. Sokkal egyszerűbb kivenni a kereket.
5. Ár. -
zoli03
őstag
válasz Pttypang #29403 üzenetére
Hajtókarleszedővel. eBayes szerszámot biztos, hogy nem vennék. Szerszámból sose szabad rossz minőségűt venni, úgyis csak a gond van vele, meg ha szétmegy (márpedig hamar szétmegy), akkor már többe került, mintha elsőre vettél volna jót. Szerintem az Icetoolz otthonra bőven jó, és olcsó is.
-
zoli03
őstag
válasz Runner_fxr #29467 üzenetére
Itt meg tudod nézni, hogy melyik vonat milyen kocsikból áll össze (a vonatszámot meg tudod nézni Elvirán). Azért nem 100%, hogy ugyanaz a kocsi összeállítás lesz (bármilyen külső okból), de ahogy néztem, a mi vonalunkon jól mutatja.
-
-
zoli03
őstag
válasz sanzi89 #29579 üzenetére
Ha rozsdás a küllő meg a küllőnanya, akkor már lehet, hogy nem lesz olyan egyszerű centrírozni.
Acél küllőanya tudtommal nincs. Én csak réz meg alu küllőanyáról tudok.
Bringakiegészítőkön nem szokott lenni rozsdamentes csavar, azok csak horganyzottak.
Amúgy kereket fűzetni új alkatrészekből nemigen éri meg. Ha te fűződ, akkor valamivel jobb a helyzet, de teli van az apró új vagy bontott kerekekkel, meg néha nagyon olcsón vannak használtak is. -
zoli03
őstag
válasz jackbacsi87 #29621 üzenetére
Vannak átalakítók, pl ez.
-
zoli03
őstag
válasz jackbacsi87 #29623 üzenetére
Igen így van. Előnyei: ugyanúgy egyszerűen tudsz magasságot állítani, jobban néz ki (szerintem), olyan hosszú, befogójú, kinézetű stucnit veszel, amilyet akarsz, kormányt egyszerűen ki tudod venni (menetes stucniból ritka, ami elöl bontható). Én nem vettem észre, hogy merevebb lett, de nekem azelőtt se volt gondom a merevséggel.
-
zoli03
őstag
válasz imyourfriend #29768 üzenetére
Ez egy hagyományos középcsapágy. A hajtás felőli oldalt 36-os villáskulccsal tudod leszedni. Ha van mondjuk több 32-es villáskulcsod, abból akár ki is tudod köszörülni (én is így csináltam), vagy satuba fogod (ez kétemberes), és a vázat tekered, vagy vízpumpafogó, vagy csőfogó. Ez az oldal balmenetes (angol menet esetén, én olasszal még nem találkoztam).
A túloldalhoz biztos van célszerszám, de csavarhúzóval és kalapáccsal is ki tudod kocogtatni, utána én már ki tudtam tekerni hajlított telefonfogóval. Amúgy ezzel állítod be a kónuszt, ez jobbmenetes.[ Szerkesztve ]
-
zoli03
őstag
válasz imyourfriend #29848 üzenetére
Az Ultegra (FC-6500) hajtómű mióta noname?
-
zoli03
őstag
válasz HollyBoni #30118 üzenetére
Nekem nemigazán van velük rossz tapasztalatom. E-mailekre hamar válaszolnak, általában másnap. Sárga kosaras termékeket is hamar összeszedik, a piros kosarasok nagy része is megérkezik (legtöbbször azok is pár napon belül, de a leghosszabb is 2 hét körül volt). Persze hibáznak néha, nálam is volt már ilyen, de mindig jól jöttem ki a helyzetből.
Az meg, hogy mit tudnak beszerezni, meg mit nem, nem az ő hibájuk. A magyar kerékpáralkatrész nagykereskedelem szerintem nagyon alacsony színvonalú.
Amit meg lehet, külföldről kell rendelni, sokszor már egy olcsóbb láncon+fogaskoszorún megvan a postaköltség, utána meg csak nyer rajta az ember és időben se sokkal több. Lassan már csak egyszerű, kis értékű dolgokat éri meg itthon megvenni.
-
zoli03
őstag
válasz gyulank #30221 üzenetére
Én nem láttam még a gumiknál megadott teherbírást. Szerintem értelme sincs, ha számít is valamit, sokad rangú tényező. Sokkal inkább számít, hogy az adott gumit milyen nyomáson, milyen úton, milyen stílusban használod, de ott a legfontosabb tényező is, hogy milyen összetételű az adott gumi.
-
zoli03
őstag
válasz glacious #30231 üzenetére
Aki szerintem ráül, azoknak legalább a fele nincs tisztában, hogy hogyan kell váltani agyváltóval. Hiába tartós darab a Nexus 3, ha mindenki terhelésre össze-vissza váltogat vele, sokáig nem fogja húzni. Én egysebességes bringát használtam volna, azon legalább nem tudják tönkretenni a váltást.
-
zoli03
őstag
válasz gyulank #30254 üzenetére
Az egész elméleted bukik, mert nem mindegy, hogy milyen hőmérsékleten pumpálod fel a kerekedet és milyen hőmérsékleten használod. Mondjuk reggel a 15 °C-os pincében beállítod a keréknyomást, de délután már 30 °C van, de az átmelegedett aszfalt miatt ez még több, ahol tekersz, és ezért mindjárt nagyobb a nyomás a gumidban, mint amire reggel beállítottad. Semmi értelme ilyeneken görcsölni, megveszed a gumit, ami tetszik, aztán kitapasztalod, hogy neked milyen nyomáson jó használni.
Persze vannak esetek, amikor megéri játszadozni a keréknyomással: mondjuk ha aszfalton megyek terepgumival, de messze van a terep, akkor lehet, hogy mikor odaérek, eresztenék le belőle, nem 2,5 baron megyek aszfalton, ha otthon fel tudom fújni 4-re is.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen