-
GAMEPOD.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Fall-N
veterán
válasz -=RelakS=- #270510 üzenetére
Van azon minden. Babetta villa, gyémánt nagy flex korong, valami csomagtartó féle stb.
-
Fall-N
veterán
válasz parandroid #270526 üzenetére
Futógép van nekünk is itthon. Az a legnagyobb előnye, hogy nem kell keresni olyan helyet a városban ahol csak beton van és nem tenne túl jót a térdeknek. Ezenkívül direkt dönthető fajtát vettünk, így van értelme a több programnak, ahol az emelkedés/dőlés is benne van a programban nem csak a sebesség változása. Mivel egyikük sem "szerelemből" fut, így teljesen jó arra amire a futás való. Nekem a súlyzózás mellé kardiónak, bicikli mellett.
Görgőzést én megértem teljesen, sajnos télen nem a legjobb a szabadban tekerni. Mivel nálam közlekedési eszköz is a gép (autó és jogsi híján), így a napi tekerés megvan. Egyedül esőben és hóban nem szoktam tekerni, meg -5° alatt. Szerencsére az ilyen alacsony hőmérséklet ritkán van, ahogy a hó is. A sötét nem zavar, bár sajnos nem a legjobb a közvilágítás itt, ilyen félhomály az egész város a belvároson kívül.
Régen vettünk szobabiciklit, de elég hamar el is adtuk. Semmilyen biciklis érzést nem ad, tényleg sokkal jobb a görgő.
-
Fall-N
veterán
válasz parandroid #270530 üzenetére
Nekünk OMA Eternity 7010CA gép van [link] , semmi okos dolgot nem tud, persze kijelző, pulzusmérés benne stb. az van. 250ezer Ft helyett 170-ért vettük márciusban akcióban. Nem a Decában vettük, csak más honlapon nincs normális leírás. Plusz még egy tízes volt a gumilapok ára a gép alá.
-
Fall-N
veterán
válasz Hasaggymeg #270538 üzenetére
Nem csak a te generációd. Én a 35-40-es korosztálynál vegyesen látom. Én is még az analóg korszakban voltam gyerek, így később jött a PC, MP3 stb. korszak. Ezért még manapság most is megveszem digitális formában a zenéket (FLAC), pedig van YT Premium előfizetés és YT Music tagság, amit használok is. Egyedül a CD/DVD amit nem gyűjtök már, el is adtam a DVD lejátszót.
Biciklizés terén kell a szabadban tekerés is, a görgő nem pótolja, viszont megértem a funkcionális edzést, a súlyzózás is ilyen monoton, célratörő sport. Ott sincs mindig kedve az embernek hozzá, de az eredmény a lényeg, amit hoz.
-
Fall-N
veterán
válasz MPowerPH #270645 üzenetére
Elhiszem, hogy elment a kedved tőle, én az összes régi technikát utálom szerelni (négyszögtengelyes cuccok, menetes kormány, régi kónuszos/kontrás kerekek, V-fék stb.). Manapság sokszor olyan hitvány minőségűekma V-fékek is, hogy szenvedés beállítani, amikor a régi Shimano V-féket könnyen be lehetett.
-
Fall-N
veterán
válasz jjeahh #270697 üzenetére
Nehezebb is a téma, mert nehéz olyan fűzött kerekeket kapni amit 30 mm belső szélességű felnikkel fűznek és XC (DH-ban van). A váz sem mindegy, bár a modernebb vázakkal nincs gond. Az átlag felniszélesség, még mindig 19-25 mm.
Hétfőn megjönnek nekem a 27,5"-ös kerekek, ipari csapágyakkal, így bye bye 26". A vázba simán befér akár 2" szélességgel is (vagy 2,1"), többször is megmértem. Utána mehetnek is fel a kerekek apróra. Bár ha végre találnék egy tárcsafékes vázat az asszonynak, akkor nem adnám el.
Biciklizés tegnap nekem kimaradt, elkaptuk a jóféle hasmenés - hányós vírust, pedig tegnap gyönyörű idő volt, ma meg esős vacak.
-
Fall-N
veterán
válasz Dark Archon #270806 üzenetére
Van 27,5"-ra is választék, én is pont most keresek gumit a kerekekre. Continentalt néztem, abból van 1,75" meg 1,65"-os. Van Panaracer is, csak baromi drágák.
-
Fall-N
veterán
válasz Dark Archon #270832 üzenetére
Bocs, elírtam, magamnak keresek ekkora méretet. Általánosságban írtam, outinál tényleg a 700C az elterjedtebb. Gravel 650B gumik viszont vannak, csak arany áron. Az pont a kettő közti átmenet. Sajnos vagy nem sajnos a 622-es gumik a legelterjedtebbek, monti és outi esetén is. Webshopok is azokkal vannak tele.
Az viszont jó, hogy írtad a Schwalbe gumit, hogy szenvedés felrakni, így biztos hogy Conti lesz. Nem szeretnék kínlódnia a felrakással.
Hajtókarnál, ahogy írod, megvesznek belőle x raklappal és az összes vázmérethez azt szerelik. Pedig jó látni, amikor logikusan a kisebb méret felől nőnek a hajtókar hosszak.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz HEAHEA #270840 üzenetére
Biztos, hogy jó lesz, erről a Gravelking külsőről jókat olvastam. Itthon az ára jóval több, úgyhogy ennyiért megéri. Ahogy nézem hazai boltokban 15-16ezer Ft/db.
parandroid: Engem személy szerint idegesít a villogó funkció, így sosem használom. Hátul is ilyen pulzáló módot kapcsolom be, de legtöbbször ott is folyamatos fényt használom. Látni meg tényleg nem lehet vele, hülyeség arra használni.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz jojjer94 #270879 üzenetére
Sajnos ez az oldalfal repedés majdnem minden márkánál előfordul. Pont ma olvastam egy csomó testbikeos véleményt, majdnem mindegyik márkánál van ilyen tapasztalat.
Érdekes módon a jelenlegi Kenda gumijaim közül, az első tökéletes, a hátsó nálam is kirepedezett oldalt. Elvileg ugyanazok a hatások érték.
Talán a CST-t dícsérik, hogy tartós és nem repedezik, cserébe nehéz általában és kisebb a szövetsűrűség.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz chubby2o6 #270887 üzenetére
Vagy valami Fidlock cuccot. Erősen gondolkodom én is rajta. Ez a mágneses tartós kulacs, ha valaki nem ismeri még. Majd német webshopokban megnézem, itthon elég drága a cucc. Azért is tetszik, mert ha nem viszek magammal kulcsot, akkor szép letisztult a tartója, alig látszik.
Van univerzális tartó a meglévő kulacshoz is, az olcsóbb a mágneses váztartóval együtt.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz flash- #270927 üzenetére
Sajnos a testbike vélemények már nem teljesen relevánsak, mivel legalább 6-10 éves véleményeket tudsz olvasni, mert nagyon kihalt már pár éve az oldal. Azóta az alkatrészek viszont sokat fejlődtek, így például egy 2008-as Altus nem olyan, mint egy 2018-as. Persze az elavult motorja az oldalnak nem írja mikor írták a véleményt, csak azt, hogy több, mint egy éve.
Manapság már az Altus/Acera/Alivio teljesen használható, városi és trekking használatra tökéletesen elegek. Főleg a 8/9 sebességes hajtások még sokkal igénytelenebbek, jó értelemben. Tourneyt én sem vennék. Terepre nyilván Deore alá én sem mennék, bár én városba is inkább Deore felé fejlesztettem.
Ahogy múltkor írtuk itt, például az Alivio M3000 9s széria teljesen ugyanaz, mint a Deore M592, csak a felirat más. Árban is ugyannyiért kapni a kettőt, csak Deore 9s kar nincs már. Ezzel már terepen is lehet menni.
V-féket én hanyagolnám, teljesen elavult manapság. Esőben semmit sem ér, csak visít.
-
Fall-N
veterán
válasz Morris #270938 üzenetére
Attól függ. Deore-ból jelenleg 10/11 sebességes váltó van és 12-es. Előbbi is teljesen jó, az összes 4120 és 5120 10 és 11 sebességes is, a váltókartól függ épp milyen. A 12 sebességes Deore meg teljesen megegyezik felépítésben az XT-vel csak nekehezebb valamivel. Teljesen vállalható kompromisszum.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz Hasaggymeg #270948 üzenetére
Nem azt írtam, hogy egy az egyben egyforma, de a fő alapja ugyanaz. Amit írtál, annyival tud többet az XT. Itt volt megjelenésekor a cikk róla: [link]
-
Fall-N
veterán
válasz Random5400 #270983 üzenetére
Ha jó állapotban van valóban és a mérete is jó, akkor teljesen jó bicikli.
-
Fall-N
veterán
válasz Rodzser Mór #270987 üzenetére
Miért lenne az? Mindenkinek más méret való. Akinek szélesebb a válla, annak simán jó a szélesebb méret. Nekem 785 mm széles és jó. Sokkal jobban bevált, mint a keskenyebbek. Enduro/DH bicikliken meg semmire sem való a 600-680 mm szélesség, oda még a 800 mm sem elképzelhetetlen.
Próbáltad is amúgy már vagy csak úgy írod? Sokkal jobb és pontosabb a kormányzás a szélesebbekkel. Persze rövidebb kormányfej kell mellé.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz Rodzser Mór #270995 üzenetére
Túrázáshoz tényleg nem kell, de a szélesség emberfüggő. Mindenkinek más az anatómiája. Például az átlag, közlekedő biciklis egekig emelt kormánnyal megy, mégsem az az ideális. Nekem városban sem jelent hátrányt a szélesség, hirtelen felbukkanó embereket legalább gyorsan ki lehet kerülni.
-
Fall-N
veterán
válasz Rodzser Mór #270997 üzenetére
Ez most olyan dolog, hogy itt Baján rengeteg Cruiser bicikli van, azokon az a nagy íves kormány van, ami sokszor szélesebb, mint a monti kormány. Egyébként nem jártam még úgy, hogy átlógott volna a kormányom. Vagy nagyon a belső oldal felén halad a biciklis vagy a bicikliút túl keskeny. De ha rendesen jobb oldalt megy akkor nem kellene átlógnia.
Például ha megnézed, akkor a legszélesebb 800-as kormány fele is csak 40 cm, így elvileg ha csak 80 cm széles az bicikliút egy sávja, akkor sem lógna át. Saccra kábé minimum 100-120 centi körüli kéne lennie a sávoknak.
De az eredeti kérdésre, ha veszel biciklit és "túl széles" a kormány akkor le lehet vágni belőle, de kicserélni sem drága. Így emiatt szerintem már nem lesz "divatos" és "szar" a bicikli, így simán megvenném.
-
Fall-N
veterán
Megjöttek az új ipari csapágyas Rodi 27,5-ös kerekek, elmentem venni külső-belsőt. Continental DoubleFighter lett 50-584-es gumik, simán befért a vázba. A teló az 28/29"-os így van hely bőven. Könnyű volt felrakni a felnire, ujjal körbe tudtam forgatni és felment szépen.
Így már azért nagyobbak a kerekek, nem kell a 26-ost agyonpörgetni.[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz Hasaggymeg #271020 üzenetére
Most ezzel a ballonos Conti gumikkal és a nagyobb átmérő mellett gyorsultam valamennyit. Kb. 3-5 km/h a szokásos áttételek mellett. Nem is értem miért nem léptem meg előbb. A vázban bőven van sárférőhely, így hülyeség lett volna a 26"-on maradnom. Az iparis agyak szépen futnak, érezhető a különbség. Igaz van honnan, az Assess agyak azért nem Deore minőségűek.
Attiss66 kérdésével kapcsolatban, azért írtam, hogy nem biztos hogy olyan könnyen átvált 11-ről 11-re, mert a láncnak bemart váltássegítő rámpák úgy vannak kialakítva, hogy a nagyobb felé tudjon felkúszni a lánc, de itt nincs hová felmennie, mert egy szinten vannak és könnyen elakadhat a fogaskerékben a lánc, az azonos magasság miatt. Persze ki kéne próbálni élesben, de szerintem annyira szépen nem menne a történet, ha egyáltalán átváltana a lánc és nem kéne még egyet váltani, hogy kettőt fokozatot ugorjon át inkább.
Van egyszerűbb módszer is. Vannak bontható fogaskoszorúk, például a Sunrace teljesen szétszedhető és kapni külön elemenként. De a többi márkánál is az alsó három cserélhető külön, vagy egybe van a három szegecselve és úgy cserélhető külön.
-
Fall-N
veterán
válasz parandroid #271039 üzenetére
Van eszük amúgy. Ha csökken a kereslet, akkor visszatartják az alkatrészeket egy kicsit, hogy újra legyen rá igény, közben még emelhetik az árat is akár, mert készlethiányos. Most érdekes módon nem kommunikálja például a Shimano sem mennyire van lekötve az alkatrészek nagy része gyártók felé, de azt látni, hogy elég sok bicikin SRAM váltás, hajtás van, így ők lehet jobban állnak kapacitással jelenleg. Gondolom a LinkGlide miatt a régebbi váltok már nem nagyon lesznek nyomva és futnak ki az Altus/Acera/Alivio hármas.
-
Fall-N
veterán
válasz flash- #271059 üzenetére
Ahogy írtam, a 7-es SunRace is teljesen bontható és kapható hozzá elemenként fogaskerék. Nekem is ilyen van itthon, van kisebb lépésekkel fogaskoszorú, ráadásul olcsóbb is, mint a Miche. Semmilyen problémám nem volt még a SunRace sorokkal és láncokkal, jelenleg is még (szintén bontható) 8-as sort és láncot koptatom. 10 sebességes Deore mellé már Shimano sort és láncot vettem, mert itt már nem olcsóbb egyáltalán a SunRace, a Deore meg csak Deore.
-
Fall-N
veterán
válasz Hasaggymeg #271064 üzenetére
Érdekes módon gravel gumikból viszont van rengeteg 650B-s is, igaz ott a kétszeres szorzó.
-
Fall-N
veterán
válasz Ringman #271071 üzenetére
Sokszor drágább a gravel gumi, de az igaz, hogy általánosságban drágák a gumik. Tubeless estén lehet nem kétszeres a szorzó, annyira részletesen nem néztem. De például MTB és gravel között megvan a szorzó, pedig sok gravel gumi egy kevésbé bütykös MTB gumi, csak nem "alap" 47/50 széles hanem 42 például.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz flash- #271084 üzenetére
Lazítsd ki két oldalt a stucnit, majd az A-Head kupakon lazíts egy kicsit, hogy még ne kotyogjon a villa. Utána ha beállítottad egyenesbe a kormányt, mehet a visszacsavarása a stucnicsavaroknak.
Igen, ha szorul a csapágy, akkor elvileg előbb kopik. Ha rég volt kitakarítva a csapágy akkor érdemes kitisztítani, majd újra visszarakni a csapágyakat.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
Tavaly egész szép idő volt év végén, száraz idő, hideg sem volt nagyon. Év elején sem volt vészes, így kár várni tavaszig. Viccet félretéve, használd a mostanit, én azt írom ha bevált így ahogy van, akkor olcsóbb kicserélni a jelenlegin ezt-azt, ha kell, mint venni egy újat. Ha egyáltalán kell valamit cserélni. Az baj, hogy olyan bicikli nincs, ami 100%-ig jó, vagy a kerekek gagyik, vagy a hajtás, vagy a teló/villa stb. Pont ahogy tegnap volt róla szó, kicsit jobb ez rajta +500€, elektromos váltó, +1000-1500€.
Tegnap munkából hazafelé elkapott a nagy eső, így leteszteltem a Conti gumikat, amik nagyon jól viselték a nagy esőt, az 5-10 cm mély árkokat, pedig nem mentem lassan. Csak sajnos a napot kezdhettem ma az autómosóban, mert hiába próbáltam kézzel takarítani, ahogy szoktam, az undorító homok ott volt a hajtáson. (Ezért is utálom a Dél-Alföldet, mindenhol homok, még a városban is, hiába van mindenhol aszfalt és beton.) Persze hagyhattam volna rajta, mert úgyis átszerelem a hajtást, de nem bírom elviselni, ha retkes a bicikli.
Dark Achron: A 4-es sosem fog bekövetkezni. Előbb lesz Di2 váltó a Csepelen. Sajnos az 1. pont sem, nem úgy néz ki, hogy javulna a helyzet az országban. De legalább a túró rudi áfája lejjebb fog menni.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz Dark Archon #271122 üzenetére
Akkor van, de mégsincs - készleten. Jó az outi/gavel más tészta, MTB-n gondoltam elsősorban a spórolást. Outiból lehet választani vagy konfigurálni mindent, csak győzze kifizetni az ember.
-
Fall-N
veterán
válasz Because #271197 üzenetére
Nincs gond a bolttal, személyesen ismerem a dolgozókat és a vezetőt. Rendes kínálat van a biciklikből, korrekt a bolt szervize is. Egyedül az alkatrészek terén kevés már a kinálatuk egy ideje, tavaly szinte mindent lehetett kapni náluk, így régen majdnem mindent ott vettem meg.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz f4lcon #271232 üzenetére
Ezt megerősítem. Nekem "csak" az 500-as változat van az AMPP500 és sokszor csak fele fényerőn használom, mert bőven elég. Rossz közvilágítás mellett szoktam felrakni 500 lm -re, bőven elég. Sokan kérdezték milyen lámpa ez, hogy ilyen erős fénye van. Persze terepre lehetne még erősebb, de oda nem nagyon járok.
Egyébként a Cateye-hoz is kapható GoPro adapter, pont azt tervezem hogy a Bryton tartó alá rögzítem majd.
-
Fall-N
veterán
válasz jjeahh #271250 üzenetére
Cateye lámpa alján az a műanyag sín, amit rá kell húzni a FlexTight konzolra (csavaros szorítású bilincs) az cserélhető, csavarozva van. Ezenkívül rengeteg féle rögzítőt lehet kapni hozzá, van GoPro adapter is. Nem csak a drága gyári van, kapni kínait is hozzá. Ez is szempont volt amikor megvettem. Cateye híres arról, hogy tartós és van hozzá cserealkatrész. Sok jó fényű lámpa ezen bukik el, hogy béna a rögzítése, például a gumis gyorskötözős.
-
Fall-N
veterán
válasz Fishor #271310 üzenetére
Nézz körül magyar webshopokban, bár az itthoniak közül majdnem mindig az ebike a legolcsóbb. Én a Cateyet ajánlom, csak nem olcsók. Velotech lámpákkal sem lenne gond, de hullámzó a minőségük és nem tudom kapni hozzájuk egyáltalán GoPro rögzítőt. Van amelyik két év után elromlik és be sem kapcsol, valamelyik jó. Vagy itt van még Sigma, Ravemen, Moon.
A GoPro adapterrel fel fogod tudni rakni arra.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
-
Fall-N
veterán
válasz szimpláncsak #271371 üzenetére
Igen, én úgy vagyok vele, hogy legalább 10 centi legyen bent a vázban, most van az 15-20 is. Mondjuk nekem jó a váz mérete, így nincs túlzottan kihúzva. Bár a sokkal nagyobb szögben lejtő felsőcsöveknél hosszabb rész is van kint a nyeregcsőből, hiába jó a méret. Pont jó példa HEAHEA Trek biciklije. Ott is "csapottabb" a felsőcső, mint az én régebbi geometriájú vázamnál.
-
-
-
Fall-N
veterán
válasz Ixion77 #271387 üzenetére
Kicsit túl van lihegve ez a szabály. Azzal egyetértek, hogy ne játsszon senki nindszát és legyen világítás elöl és hátul is,de a prizma egyáltalán nem jó. Régi városi tanyabikeomon volt, szinte mindig elhagytam, mert leesett vagy letört. A reflexcsíkos külső sokkal feltűnőbb. Szerencsére itthon elég ha az van a gumin, nem kell a retro kinézetű prizma. Amúgy is baromi randa.
A csengő meg nonszensz, semmi köze a biztonsághoz, és nagy városi zajban sem mindig lehet hallani. Modernizálni kéne ezeket a szabályokat már. Kíváncsi lennék hány elektromos rolleren van csengő például.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz HEAHEA #271401 üzenetére
Nekem is tetszenek a részletmegoldások, sajnos ritka ha a gyártók erre figyelnek. Láttam például pár KTM biciklit, ahol a kiegészítők mind KTM narancs színűek voltak a váz pedig matt fekete. Sokkal jobban feldobta az összképet.
A te új Trekednél meg a festés szép ezzel az átmenettel, nem csak egyszínű szürke/fekete egy tucat. Persze van egy két biciki ami úgy szép ahogy van, bár tudom MTB-nél, ami elvileg kapja az ívet nem ez a legfontosabb.
Ezért szoktam mindig inkább építeni biciklit, mert szeretem kiválasztani minden alkatrészt külön. Persze ennek az a hátránya, hogy drágább lesz végül meg vannak mellékvágányok. Például vettem kormányt, nyeregcső-bilincset, majd cseréltem mert találtam szebbet/jobbat. Szerencsére eddig mindig el tudtam adni mindent, egyedül a KLS kormány ami rajtam fog maradni. Ha valakit érdekel a postaköltségért elküldöm neki (KLS Advanced 720 mm alu kormány 31,8 mm befogó). A 26-os kerékszett, Altus váltó és kar majd megy egy új épített bicikibe, amit az asszonynak fogok építeni, csak kéne egy jó női aluváz.
Kong OI csebgőm az van nekem is, bár jó drágán vettem, ez eredeti Knog. De úgy voltam vele legalább nem feltűnő így megéri az árát. Elég tartós is, nem kopott a fekete eloxálás rajta.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
Gumipánttal nincs semmi baj, egyedül hátul jó, kormányon le tud fittyenni a lámpa, így ott nem jó. Hátsó lámpánál a nyeregcsőnél nincs gond, ott közel függőlegesen van a cső, így ott nem tud le-föl mozogni a lámpa, mint a kormányon.
Nekem például a Bryton gyári tartójának a gumipántjai 4 év után sem menetek tönkre, pedig kapott UV-t, meleget és hideget.
-
Fall-N
veterán
válasz LanyUs #271479 üzenetére
Most a hónapban tart majd Black Fridayt a bolt 20-27-ig, így valószínűleg csontra le lesz fogyva. Hétfő 20-ától indul 10 %-kal és minden nap +10 % engedményt ad, így pénteken féláron lesz minden. Tavaly ilyenkor vettem a nyomatékkulcsot féláron. Most asszonynak néztem ki egy Ghost vázat, valószínűleg meg is fogom venni neki. 30-40 körül van az ára, így 15-20 körül meg tudom venni. Pontos árat nem tudott akkor mondani az eladó, amikor ott voltam. Van egy szép ffi Ghost váz is, de azt nem veszek, elvileg már tényleg nem fejlesztek semmit a gépen.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz Dark Archon #271505 üzenetére
Párszor írtunk róla, hogy sajnos a névleges nyeregcső hossz manapság semmit sem ér. MTB-nél főleg nem, mert az erősen ejtett felsőcső miatt már rövidebbek a hosszak, így egy régebbi geometriájú montinál az 50/51 cm már L/XL volt, azaz nagyobb váz, manapság a 41/43 cm is lehet simán nagy. Közben bejött a 29-es kerékméret, így eleve magasabban van a váz, mint a 26-osnál. Szóval eljutottunk odáig, hogy semmit sem ér ez a névleges méret. Az S, M, L, XL sem mond semmit, ameddig a gyártók össze - vissza használják.
Outinál is már rég nem vízszintesen van a felsőcső így ott sem mond sokat az 52 vagy 56. Bár ott legalább nincs annyira drasztikus változás, mint montinál, ahol egy váz 5 év alatt sokat változik. Például egy régi Specialized StumpJumper sehogy sem hasonlít egy maihoz.
-
Fall-N
veterán
válasz parandroid #271514 üzenetére
Sajnos ha nem pesti az ember akkor macera. Nekem is például fel kéne utazni 200 km-t, valahogy odatalálni és az ismeretlen utcákon nem elüttetni magam. Ha meg persze nem ártana szabadidő ami munka és kisgyerek mellett nem nagyon van.
Személyesen a városomban lehet talélnék ami érdekelne, de hosszútávon kipróbálni nem nagyon lehetne. Kalobike szokott tartani nyílt napot, amikor ki lehet próbálni pár márka modelljeit, de közel sem az összes márka van náluk amit megvennék. A Merida forgalmazási joga például nincs meg nekik, az az ismerős boltosnak van (BikeZone). Pont össze is rúgta a port a Meridával (BikeFunnal), mert adtak a konkurens boltnak pár biciklit, így elkezdett Cube-ot is forgalmazni. Utána szívták is a fogukat, mert elég jól mennek nála a Cubeok azóta (meg az Acid alkatrészek, kiegészítők).
-
Fall-N
veterán
válasz vlevi #271533 üzenetére
Én inkább attól tartanék, hogy az AMOLED kijelző beég. De igaz a kamerának sem tesz jót, nem erre van tervezve. Nem mindegyik kamera érzékeny rá, de én nem tesztelném le.
Másik része, hogy sokkal jobb nem érintős felületet tapicskolni, a komputeren vannak dedikált gombok, amit kesztyűben is lehet akár vezérelni. Tudom van érintős komputer is, de talán azok is a fő funkciókat lehet gombbal vezérelni. Esős idő sem tesz jót a telefonnak és nem érzékel a vizes kijelző sem.
-
Fall-N
veterán
válasz Random5400 #271621 üzenetére
Nem túl sok a nyomás a kamrában? Nekem mozog rendesen. Érdemes még ránézni a lockoutra, ha "távirányítós" a zárás, akkor jól van-e bekötve a bowden és tényleg kikapcsolja-e a zárást. Nekem a 100 kilómhoz mozog 100psi-n. Azt észrevettem, hogy lehet kicsit kevesebb a nyomás, mint amit gyárilag előír, így én is tesztelni fogom 80-90 psi-n.
Azt is érdemes megnézni, hogy van-e a friss olaj nyoma a becsúszókon. Ha nem spórolták ki/nem állt sokat gyártás után (fejjel lefelé a biciklivel!), akkor valamennyi mennyiség kijön az elején, legalábbis ez lenne a normális.
Közben eszembe jutott, hogy használtan vettél végül biciklit, így esélyes a szerviz a telónak. Gondolom az előző tulaj nem foglalkozott vele. Nekem szépen szuszog ha benyomódik a teló, az lenne a normális ha mozog szépen. Ki is b...tam volna ha a rugós után nem mozog.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz Random5400 #271684 üzenetére
Na akkor csak nem jól emlékeztem. A Riverside 920-ben nem is figyeltem sosem, hogy NCX Air van gyárilag. Jó teló, de úgy néz ki valamilyen törődés kell neki. Pár órára tedd fejjel lefelé a biciklit, hogy a szivacsokhoz follyon az olaj. Ha még nem volt eddig, akkor szükséges lesz egy telópumpa és be kell állítani a testsúlyodhoz a nyomást. Gyárilag elég sok volt benne nekem (90 psi), ami neked biztos, hogy sok lesz.
Új hozzászólás Aktív témák
- EA Sports WRC '23
- Elemlámpa, zseblámpa
- Politika
- Büszke apukák és anyukák topikja
- Windows 11
- NVIDIA: a következő nagy dolog az AI-generálta videó
- Győr és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Peugeot, Citroën topik
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- Házimozi belépő szinten
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs