-
GAMEPOD.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
6030D
Ármester
válasz Hasaggymeg #87203 üzenetére
Kereszttel a balomon.
andrisbandi: Naszály, Látó-hegy
yyeahh: Azért számolj egyet mielőtt megveszed, mert 9000-ért komplett pakk van.
[ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
6030D
Ármester
válasz jjeahh #87208 üzenetére
A Race King ráadásul Conti.
Elvileg (nem próbáltam) mindenből lehet tubeless-t csinálni, mert a tej megfogja. Pl a Performance Contik már tuti jók, az alatt csak a Sport van, az meg úgyis drótos. Elvileg a Schwalbe-nál is a LiteSkin és a SnakeSkin is TL, csak az oldalfal/szövet más. A többi gyártót nem tudom, de szerintem ott sem lehet gond.
Felfújni nem egyszerű, az biztos.Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
6030D
Ármester
válasz ShiTmano #87212 üzenetére
Continental: Performance jó rá, és olcsó.
Schwalbe: ebook, 29. oldal. Az oldalfalban térnek el: gondolom alacsony nyomáson, ha nagyon lefordul a lite, akkor engedhet, ezért írják, hogy csak sajáttal használd (amit meg nem is ők gyártanak, hanem a Stan's, tehát mindegy).Ha a testbike-on a 2016. októberi véleményre gondolsz, az azért elég érdekes. A Pana gumija lehet, hogy egy kilós darab volt, defektvédelemmel, jó hogy nem volt defektje. A Focusokat Performance és Race Sport gumikkal szerelik, ahol a másodiknál a gyártó meg is adja, hogy a legkönnyebb súly érdekében gyorsan kopik, kimondott versenygumi. Rózsabokros ösvényen meg bármi kaphat defektet 100 m-en is.
Nem tapad... mennyi volt a nyomás? Időfutamra... arra meg a Race meg Speed King van. Na mindegy.A videóban meg én úgy értem, hogy elsődlegesen azért dörgöli át, hogy ha koszos lesz a fehér lötty, akkor nem takarította le eléggé a gumit és ez gondot okozhat.
Egyébként esélyes, hogy a Schwalbe lesz a jobb, mert sok statisztika szerint az a kedveltebb. Lehet, hogy TL-re már én is azt veszem, bár én baromira meg vagyok elégedve az X-King tapadásával. Sokszor volt olyan helyzet, hogy nem rajtam múlt, hanem a gumi oldotta meg.
(#87210) Runner_fxr: egy megrottyantott felni is elengedheti. A 2 mm-es szöget megfogja a lötty, annyira azért csak passzol a legtöbb gumi. Tudom, hogy vannak olyanok, amikor nem jön össze, de azért általában igen. Különben a getto style sem működne.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
6030D
Ármester
válasz csodavas #87224 üzenetére
Legutóbb azt linkelte, előtte meg a RockBros-t, még azok is jók.
340-et simán megvehetitek, de érdemes átnézetni szervizben, azt bele kell számolni. Van leírásom, hogy mi minden nem jó rajta gyárilag. De ennyiért tényleg jó. Ha magas a hölgy, akkor még olcsóbban is van megoldás. (De a szín miatt úgysem ez lesz. )(#87225) ShiTmano: na neki már inkább elhiszem, hogy nem jó. Most amúgy Maxxis Ikonokon megy, és árban az is jónak tűnik, gondolom akkor nem lehet olyan rossz. Bár érdekes, hogy az alap hajtogatósra nem írják, hogy TL. Tartalékban neki is RoRo Snake van, így gondolom az a tuti.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
6030D
Ármester
válasz csodavas #87231 üzenetére
Mind a 2 kerékagyon a kónusz úgy meg volt húzva, hogy darabosan forgott, az most nagyon szépen forog, beállítottam. Fékeket kellett még, mert befogott, váltókon egy kicsit kellett.
Kottyant a monoblokk is, levettem a hajtóművet és ráhúztam. Most az is jó.
Amit azért javasolnék a közeljövőben az egy komplett vfék csere, fékkarokkal és egy normálisabb fém perselyes monoblokk. Ezek nagyon gagyik rajta. Illetve még a küllőkön húztam egy kicsit, mert volt benne egy kis 8-as. Arra azért figyeljenek oda, hogy a kerék elkezdhet kotyogni. most pont úgy van beállítva a csapágy, hogy épp nem kottyan, de ez egy kis kopás után kottyanhat, akkor ismét állítani kell rajta. Erre időnként érdemes ránézni. Illetve időnként a hajtómű csavarokat is érdemes megnéz, előfordulhat ott is lelazulás, az egy 8-as imbusz.Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
6030D
Ármester
válasz Runner_fxr #87237 üzenetére
De te írtad, csak nem tudtam, mennyire publikus.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
6030D
Ármester
válasz Hasaggymeg #87241 üzenetére
Ez még nyári történet, utána lett a Trailster. De biztos elgondolkodott rajta, amikor a keze közé szoríthatta ezt a mérnöki csodát.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
6030D
Ármester
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
6030D
Ármester
válasz fpeter07 #87269 üzenetére
Így máris jobb! Szép helyeken jártál, jó lett!
A következő elemcserénél cseréld le a villogót feketére, akkor tisztul az összkép. Előtte nekem is ez a koszos fehér volt.
(#87274) amargo: Én azt nem értem, hogy ilyet hogy lehet forgalomba hozni, főleg egy ekkora cégnek, mint a Thule. Ha erre felrakod a bringákat, akkor se a rendszám nem látszik (kisebbik baj), sem a lámpa rendesen. Maradandó élmény volt, amikor az autópályán befékezett előttem egy Bora úgy, hogy nem lehetett látni a lámpáit. Követési távolság ide vagy oda, ezt csak az tudja milyen, aki előtt már lassítottak féklámpa nélkül.
[ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
6030D
Ármester
válasz amargo #87279 üzenetére
Ezzel is csak az a csalóka, hogy a mögötted jövő nem a lökhárító magasságában ül, hanem egy méterrel feljebb. Mindegy, ez csak az én véleményem. A rendszámozási kérdésben nem tudok segíteni, tetőn hordjuk a bringákat.
(#87280) jjeahh: Slime? Ahhoz nem kell semmi átalakítás.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
6030D
Ármester
válasz Hasaggymeg #87282 üzenetére
Nyilván a tető sem mindenkinek megoldás, mert valaki nem tud oda emelni, meg meg nem használ tetőcsomagtartót, így plusz költség az is. Illetve most azt mondták, hogy esőben a 130-as tempó tud csúnya dolgot művelni a csapágyakkal.
Venni kell egy Transitot, abban keresztben elfér a bringa meg 6 ember. Vagy egy Dodge Ram-et, és bedobálni a platóra.Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
6030D
Ármester
válasz Hasaggymeg #87286 üzenetére
Szét is szedted utána megnézni, hogy van-e benne víz?
(#87285) jjeahh: a Slime valami más technológia. Darabos és sűrűbb.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
6030D
Ármester
válasz amargo #87293 üzenetére
(#87279) amargo <- ebben a hozzászólásodban a fényképező a lökhárítóaljával van egy vonalban. Ezért látni ezt.
Az emberek feje az Opelban is és nagyjából a mögötte jövő kocsiban is a középcsapágy magasságában vannak. Tehát feljebb, tehát kevesebbet lát, mert beletakar.Nem akarok ezen vitatkozni, nincs értelme, csak leírtam mit gondolok. Részemről lezárva.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
6030D
Ármester
A tegnapi tekerésem során már szállást is találtam a Naszályban.
Szarvas-hegy
Nászutas lakosztályMerida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
6030D
Ármester
válasz Vasinger! #87322 üzenetére
Lehet onnan is, de ha Vácról indulsz, akkor nem érdemes Kosd felé menni.
A bánya felső, oldalsó bejárata (sorompó) és a Látó-hegy közötti útszakasz mellett van.
Bal felső hurok, ha ránagyítasz a térképre ki is írja.Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
6030D
Ármester
válasz ShiTmano #87348 üzenetére
27,5x2,2-vel végigmentem a Mátra maratont tavaly, felütés nélkül 2,2 bar körül, belsővel. joysefke meg ugye a szokásos 1,8 bar-ral, igaz az Race King meg ő pehelysúlyú.
Én 2,0-2,5 között használom terepen, de a múltkori defekt után 1-1,2 bar körül jöttem vele haza. Annyi, hogy érezni, hogy driftelt a hátulja, de nem fordult le. Egyszer lassú tempónál fel is ütött, de nem lett baja.
2 barral simán nekikezdhetsz, annyitól nem lesz baja. Aztán mindig menj egy kicsit lejjebb.(#87342) trialboj: én rendeltem valami gagyit aliról, talán 600 Ft-ért. Az első alkalommal, amikor mentem a szervizbe elvittem, és megkértem őket, hogy hasonlítsuk már össze az ő mérőjükkel.
Volt vagy 5-6 használt láncuk, meg az enyém is, és a "szögmérős" Parktool ugyanúgy esett/nem esett bele, mint az Alis. Én is tudom, ők is mondták, hogy vannak jól sikerült darabok, van ami nem. Szerencsém volt.
Amúgy meg úgy voltam vele, hogy ugye 0,75-nél ajánlott, 1,0-nél azonnali csere. 2 lehetőség van, mivel elég kis méreteltérésekről beszélünk. Az egyik, hogy a 0,75 a mérőn valójában 1,0. Ha hetente leméred, akkor amint beleseik a 0,75-öd, tudod, hogy csere. Legyen otthon lánc (úgyis akkor kell venni, ha akciós), és lecseréled. Vagy a 0,75 igazából 0,6 és az 1,0 az meg mondjuk 0,9. Akkor sem hajtod túl a láncot.
A szervizesek is azt mondták, hogy inkább mérje valaki rendszeresen egy gagyi (szerviz által bemért) mérővel, mint semmivel.[ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
6030D
Ármester
válasz Hasaggymeg #87372 üzenetére
Dobd be a pedelec topikba, ott most pont "ilyesmit" keresnek.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
6030D
Ármester
válasz Zoli133 #87379 üzenetére
A bringánál ha megcsúszik az első kerék, akkor azt nem tudod megfogni, ha a hátsó csúszik meg, akkor azt meg lehet, olyan, mintha faralnál. Nekem, ha a hátsó elkopik, akkor hátra veszek, mert elöl még mindig látszik a kis vágás a bütykökön, tehát alig kopott, hátul meg úgyis jobban kopik, de ettől függetlenül megcserélni semmiképpen nem szabad.
Az autós hasonlattal viszont nem értek egyet. Ott inkább az eleje induljon el kifelé egy kanyarban, mint a feneke. Az első kerék hajtású autók nagy része is így viselkedik, nem véletlenül. Ezért is hülyeség, ami régen szokás volt, az elöl téli gumi, hátul nyári a Wartburgon, mert azzal felmegy az emelkedőn. Ja, csak kanyarban meg megszűnik hátul a tapadás és lehet tekerni a varázsgömböt.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
6030D
Ármester
válasz fpeter07 #87381 üzenetére
Nyilván, tapasztalat kérdése is, de egy átlagos embernek nagyobb öröm, ha a hátulja megy el.
Azt hiszem sejthető a végkimenetel. Megálltál a jég előtt, ugye?(#87382) 5381: Az autók hátsó tengelye a stabilitásért felelős, az első az irányváltásért. Ez még akkor is így van, ha egy autó nem elöl, hanem hátul hajt, netán összkerékhajtású.
Attól vonatkoztassunk el, hogy a próbán különböző gumikat raktak a tengelyre, a lényeg, hogy mi van, ha a hátulja indul el.
oda megy, ahová az eleje húzza
Ha gyorsítasz, akkor oda megy, ha kanyarban megcsúszik valamelyik tengely, akkor nem az számít, merre húz az eleje.jjeahh: szelep: igen.
[ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
6030D
Ármester
válasz csibuka85 #87392 üzenetére
El kell vinni ide.
Vagy a nyereggel próbáljatok meg játszani, vagy emelni a kormányon, hogy feljebb kerüljön a kezed, ezért kevesebb súly esik rá. Van még egy hézagolód, amivel tudtok emelni a kormányon, esetleg másik stucnival, aminek más a hossza/szöge. Vagy nem a sportos mtb geo áll hozzád közel, hanem a cross/trekking. Mennyit tekersz hetente?Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
6030D
Ármester
válasz Runner_fxr #87410 üzenetére
Komolyan, hogy itt mindenki egyből Nino Schurter, ha valami skillről van szó. A kérdés egy olyan embertől jött, aki valszeg nem tapasztalt bringás, ezért írtam, hogy az emberek nagy részénél elszáll az eleje. Én is fogtam már meg az elejét. Télen 10 percenként. De most úgy általánosságban beszélünk.
hegyimorc: parkettacsiszoló
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
6030D
Ármester
válasz ShiTmano #87432 üzenetére
Nekem valami gagyi bó'ti görgő van, de azon is mindkét oldali szorítón van vagy 5-5 cm menet, úgyhogy van játék rá bőven.
Strezi: haza se gyere még pár napig, mert szutyok idő van. (Olyan, mintha a villa alja visszafele csavarodna, de gondolom csak a kép miatt, nem estél vele akkorát.)
csibuka85: a stucni felett van még egy spacered, arra gondoltam, hogy azzal tudtok emelni. Többet nem tudsz belerakni.
[ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
6030D
Ármester
válasz SlyChocolate #87497 üzenetére
Én imádom, mert nagyon tartós. Más nem szereti, mert hamar fekete lesz tőle a lánc.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
6030D
Ármester
-
6030D
Ármester
válasz trialboj #87529 üzenetére
Ha teheted, indulj el egy versenyen. Én mondjuk maratonokon mentem, de nincs olyan, hogy hányadik vagy. Ha olyan szurkoló mellett mész el, akkor úgy tapsol, mintha a dobogóért hajtanál. Nagyon jó érzés. Az UltraBalaton futóverseny volt tavaly ennél durvább érzés, amikor 20-24 órán keresztül ezt hallod autóból, árokpartól, házból, sorfalból (én csak kísértem bringával), nem kis erőt tud adni az ilyen. Ja, és kívülről minden lassabbnak tűnik.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
6030D
Ármester
válasz eddie1978 #87551 üzenetére
Kb 12-15 éve voltunk egy gyalogos teljesítménytúrán, de mi bringával indultunk. Át ment itt is. Pontosan, ahogy elmeséled. Csak mi még vasbringával, tizenéves kákabelűként. A völgy utáni teázós pecsételőnél mindenkik csak kettőt kérdezett: Nóóórmális? Tudtátok, hogy ilyen? Nem...
Tothgera30: írtam a Schwalbe 19A könnyített belsőt, azt mondtad rápróbálsz.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
6030D
Ármester
válasz mert_csokis #87607 üzenetére
Mire használnád a bringát és milyen vidéken?
atok666: neked mi lett? Kar vagy kulcscsont? Láttam a képet, jobbulást!
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
6030D
Ármester
válasz truefx #87635 üzenetére
330 van nekem is, de nem tudom, hogy csal-e, mert nincs mivel összehasonlítani az aktuális köröket. Pontosabban rajzolja az útra a vonalat, mint korábban a telóval (nyilván ez a dolga). Ha jól be van lőve a kezdő magasság, akkor a szintkülönbséget is jól veszi, 130 m-ről 600 m-re feltekerve a csúcsot 5-10 m pontossággal adja meg (szerintem ez bőven jó)
Erre is ki tudsz tenni 6 adatot egy oldalra, meg vagy 5 oldalt összeállítani hozzá. Az 530-on talán 8 adat fér ki egy oldalra a nagyobb kijelző miatt. Nekem nem kicsik rajta a számok, de ez szem függő, ugye. Én is vacilláltam a 3 és 5 között, amikor megjött ez, kicsinek is tűnt, de már nem bánom. Az 530 szerintem nagy lenne egy mtb-ra, de a stucnin el sem férne, mert nincs vágva a villa nyaka.
A navi mindegyiken bullshit egyelőre, reméljük egy frissítés majd megoldja.
Illetve egyszer csinált olyat, hogy borús időben lejtőzésnél ráhasaltam a kormányra, lenéztem, és 18-20 km/h-t mutatott. Visszaültem a nyeregbe, akkor meg 48-at (ez volt a valós...). Tehát leárnyékoltam a testemmel. Ez nem tudom mennyire normális.
Nem bántam meg, hogy megvettem.Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
6030D
Ármester
válasz truefx #87666 üzenetére
Saját összehasonlítás ugyan azon az útvonalon
Ez meg egy almás
Garminost még nem találtam, de biztos van. Az többet számít, hogy van-e sebesség jeladó, vagy csak műholdról veszi a távolságot. Ha ez ennyire számít.(#87672) zoli03: jó ez a HuMap, ezt használom beazonosításra, ha nem tudom merre vagyok az erdőben, mert mutatja az aktuális helyet is, és az összes turistautat. Az útvonal tervezőjét még sose használtam, most megnéztem... kerékpárra állítva olyan úton küldd el, ahol gyalog megálltunk az 1 km-es szakaszon 4x, mert olyan meredek. Kis kerülővel meg végig tekerhető. A városból olyan úton visz ki, ami nincs is.
(#87685) atok666: a képről úgy tűnt, mint valami kisebb bukás. De diagram szerint is 30-ról álltál meg, az nem lehetett frankó. Sajnos csak a sokktól is lehet emlékezetkiesés, nekem amikor eltört a lábam, utána nem emlékeztem, hogy alám rúgtak, vagy én léptem rosszul. Mondjuk a másik ember sem emlékezett rá. Jobbulást még egyszer. Traktoros megállt?
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
6030D
Ármester
válasz geotigris9 #87708 üzenetére
Délután ott mindig sor van. Lehet, hogy azért indult el, mert a melletted álló autós beengedte, és gondolta, hogy te is beengeded, hiszen utána el tudsz menni mellette. Van jogsid? Figyeled a kereszteződésben álló autót, hogy megmozdul vagy nem? Érdemes.
Amúgy meg ott a bringaút 300 méterre...Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
6030D
Ármester
válasz flash- #87768 üzenetére
Igen, ez az.
Szoktak lenni minitávok, amiket nem visznek el kemény terepre, esetleg azon. Vagy ha megtetszik egy verseny, írj a szervezőknek, hogy ajánlják-e.
(#87770) jilian: nyeregtáska, mezzsebek, esetleg valami olyan tartó, ami a kulacstartó csavaroknál felfogatható.
[ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
6030D
Ármester
Nekem mostanában a google jön be legjobban. Beírod, hogy "város + időjárás", és amit kiad, ott látod a hőmérsékletet meg az esőt is. Az eső, ha 30-40% felett van, akkor tuti. Órára pontosan mutatja, és be is jön mindig. A múltkor megnéztem este, hogy mikor jön másnap az eső, az alapján terveztem az indulást, és fél órával az eső előtt haza is értem. Elvileg weather.com alapján megy, de ott nem látni ennyire jól.
Szép kis túra!
(#87785) Runner_fxr: Canyon túrára mennék én is, ha lehet off bringával.
[ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
6030D
Ármester
válasz Runner_fxr #87807 üzenetére
Trolibusz ride
+haarmaan: +1 a Börzsönyre. Bár nem tudom jelenleg melyik hétvége lenne jó nekem.
Vagy, hogy mindenkinek jó legyen:
1. nap: Bp-HHH-Pilis-Esztergom-Nagymaros
2. nap: Nagymaros-Börzsöny-Vác-BpMerida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
6030D
Ármester
-
6030D
Ármester
válasz Napfénysüti #87850 üzenetére
Ez máshol is nagyjából ennyi, itthon, német.
Én inkább abban kételkedem, hogy az akció idejére nem emelik feljebb az alapárat.(#87849) Def26: ha Bp környéki vagy, akkor hívd fel a Focus boltot, hogy ők mennyiért adnák neked. Szerintem meg tudtok egyezni.
(#87851) jjeahh: szerintem első körben menj be egy szervizbe és kérd meg, hogy mérjenek rá a láncra, cserés-e. Ha nem, akkor ráérsz nézelődni. A lánchosszt (szemszám) te állítod be, amikor láncot cserélsz, van rá több módszer hogy kell mérni. A kormánycserével én várnék, ha csak azért cseréled, mert nem tetszik. Ha a mostani kényelmes, és veszel egy másikat, ami nem, akkor az kidobott pénz, nem?
Bike-discount, bike-components szerintem tuti szállít hozzátok is.[ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Gyorsabban hozná el az önvezetést Kína
- OLED TV topic
- Politika
- antikomcsi: Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- Óra topik
- Automata kávégépek
- TCL LCD és LED TV-k
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen