-
GAMEPOD.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
zoli03
őstag
Amúgy meg tök egyszerű a kérdés, pár hétig nem használja a váltót a biciklijén, aztán kiderül, hogy tetszik neki. Ezt amúgy is érdemes megtenni, hogy megtudja az illető, milyen áttételt rakjon a singlespeedre kezdésnek.
-
zoli03
őstag
válasz IMIIKE1998 #100222 üzenetére
Én a 23-as Schwalbe One gumimmal 1000 km alatt egy defektet sem kaptam eddig (pedig 205g).
-
zoli03
őstag
válasz skroy #100379 üzenetére
Ha nem lötyög, akkor nem nagy. Igazából egy kis lötyögés még bőven belefér, ha jól emlékszem, olyat olvastam, hogyha egy ujjad befé a sisak meg fejed közé, az még oké. Inkább örülj, hogy elsőre jót találtál, én legalább 6-8-at kipróbáltam, mire jól illeszkedőt találtam.
-
zoli03
őstag
válasz cozmo #100410 üzenetére
"Köszönöm ez 29-esnél már elavult. Ahogy a topik gazdánk Hasaggymeg is írta."
Miért lenne elavult? Mindkét haverom be tudta állítani, és mindegyiknek volt már több váza is. Meg ehhez mi köze van a stucninak? Attól, hogy más stucnit raksz fel, nem fogsz máshol ülni a nyergen.
[ Szerkesztve ]
-
zoli03
őstag
válasz Hasaggymeg #100536 üzenetére
Azért negyed fordulatnál többet kéne megtennie. Az meg a másik, hogy az ilyen pedálok nem arról híresek, hogy gyárilag jól be vannak állítva.
[ Szerkesztve ]
-
zoli03
őstag
válasz Runner_fxr #100585 üzenetére
Oké, hogy jóval több, de azért a fogaskoszorút, váltókat, rövidebb láncot is illene beleszámolni.
IMIIKE1998: 3 sebesség nem elég mászni (márpedig nem mindenki csak síkon akarja használni), meg amúgy sem olyan finom a fokozatok eloszlása, országútin az meg elég fontos.
-
zoli03
őstag
válasz Runner_fxr #100590 üzenetére
Igen, írtam is, hogy még így is nehezebb lesz. Városba tökéletes az agyváltó, trekkingbe/túrabiciklibe is oké még, MTB-n is el tudom képzelni (csakis Rohloff-ot), de országútiba tényleg nem való.
-
zoli03
őstag
válasz Foose #100804 üzenetére
Hát akkor még a 290e Ft-os is ár is kegyetlen sok. RM35 agy, M315 fék, acélrugós XC30. Nem is értem, miért raktak bele SLX hajtóművet meg 11-es rendszert, ennél átgondolatlanabb már nem is lehetne a felszereltség. Kintről nem is egy, hanem 2 kategóriával jobbat lehet venni.
-
zoli03
őstag
válasz Foose #100811 üzenetére
Kérdeztem korábban, de nem válaszoltál. Mégis milyen garanciális gondokra gondolsz? A biciklin található alkatrészek nagyon nagy része kopó alkatrész, garancia nemigen lesz rá, vagy amúgy is cseréled magadtól. Ha nem tartod karban, garancia se lesz rá (pl teleszkóp, kerékagy). Az sem biztos, hogy ahol veszed, normálisan beállítják, vagy ha lesz valami baja (pl kattog valami), nem hajtanak el, hogy ők nem hallják. Szerintem gyakorlatilag csak vázra fontos a garancia.
Mondjuk ha gonosz akarok lenni, az RM35 agyra sem árt, ha adnak garanciát . -
-
zoli03
őstag
válasz IMIIKE1998 #100938 üzenetére
MTB-n hajlított kormányon is kibírok 200 km-t egy nap, pedig szarv sincs. Akkor váltasz, ha valahol kezd zsibbadni, vagy adott helyzet miatt máshogy kell fogni, nem kell ezt túlmisztifikálni. 20-30 km-re még szarv sem kell.
-
zoli03
őstag
válasz IMIIKE1998 #100943 üzenetére
De nem egészen értem, van most is biciklid, letekersz vele 20-30 km-t, aztán meglátod, mennyire kényelmes. De ahogy írták többen is, 20-30 km-es távon tök mindegy, milyen kormányod van.
-
zoli03
őstag
válasz -=RelakS=- #100947 üzenetére
Állítsd be a kormányt, egyenes kormánynál se úgy van, hogy berakom valahogy, aztán kész. Ha úgyse jó, akkor vegyél mondjuk hajlítottat.
-
zoli03
őstag
Én a merretekerjeket szoktam használni, nem hiszem, hogy van nála jobb. Kinézel egy útvonalat (GPS-szel szoktam menni), ha nagyon nem járható, akkor alternatív útvonalat nézek), aztán szépen feltérképezem a környékemet. Minden alkalommal távolabb, másfele, aztán egy idő után össze tudod kötni a bejárt utakat, meg tudod, hogy merre nem érdemes/nem lehet menni. Még szoktam nézni a Google Earht-ön a képeket, sokszor van az útról is fénykép, így nagyjából tudom, hogy mire számítsak. Vagy ma már egyre több videó van YouTube-on is, én pl egyre többet találok a Kőris-hegyről, ami egész közel van hozzánk, pár éve még alig volt videó, ezekből is sok ötletet lehet meríteni.
[ Szerkesztve ]
-
zoli03
őstag
válasz cozmo #101153 üzenetére
"XT agyam sosem volt a shimanonak semmi köze a kerék gyártáshoz. Szerintem az sem tudják miért forog."
Ott vannak a régi agyaik (országúti és MTB is), azok között voltak nagyon jók is. Vagy ott vannak az agyváltóik, haverom most cserélte a 8-as Nexusát, kb 10e km alatt semmi baja nem lett. Szóval ha akarnak, tudnak ők jót is csinálni.
-
zoli03
őstag
válasz IMIIKE1998 #101391 üzenetére
Amennyivel olcsóbban beveszik, mint a valódi ára, annyival te is tudod olcsóbban adni, és akkor te is könnyen eladod.
-
zoli03
őstag
Akinek van Reverb nyeregcsöve, milyen gyakran szokta karbantartani? Ahogy látom, van hozzá egy alap szervizkészlet, meg egy teljes. Gondolom a teljes csak akkor kell, ha már nagy baja van. Mennyire ajánlott betartani az 50 órát? Vagy ez is olyan 50 óra, mint a teleszkópoknál, hogy versenykörülmények közötti 50 óra? Meg mennyire normális, hogy van egy kis hangja? Teljesen új bicikli, gyárilag volt beszerelve, de már halkabbnak tűnik.
-
zoli03
őstag
válasz Runner_fxr #101660 üzenetére
Én is 1-2 szétszedésre gondoltam, az bőven belefér. Bár én inkább kerülöm a sarat, ha lehetséges. Le és felengedéskor is ad hangot, mintha egy villanymotor mozgatná , alsó állás végén meg nyöszörög egy kicsit. De halkabbnak tűnik, mint az első pár próba után. Majd lehet csinálok videót.
-
zoli03
őstag
válasz IMIIKE1998 #101835 üzenetére
eddie1978 jól leírta. Nagyon kis esély van rá, hogy mindent át tudsz pakolni, gyakorlatilag lehetetlen. Vázat találtál már?
-
zoli03
őstag
válasz IMIIKE1998 #101928 üzenetére
Sokkal komolyabb váza van. De a kettő bicikli tökre más kategória, nemigazán lehet összehasonlítani. Amúgy a Merida túlárazott márka.
-
zoli03
őstag
válasz IMIIKE1998 #101930 üzenetére
Súlyra sincs értelme hasonlítani. Ahogy az előbb is írtam, más kategória a kettő. Minőségre biztos, hogy komolyabb a Merida, elég ránézni a B'TWIN papucsára. De nem tudom, hogy mit akarsz a kettőn összehasonlítani, mert nemhogy árban nem egyeznek, hanem kategóriában sem.
-
zoli03
őstag
válasz 6030D #101960 üzenetére
Értem, de más belerakni egy olyan biciklibe, amin mást már nemigen lehet fejleszteni, és olyan terepen versenyeznek vele XC futamon, ahol én lehet, hogy le sem mernék menni (bár ott sem annyira látom értelmét, nagyon megdobja a súlyt). Ez meg egy aluvázas bicikli, szinte mindent lehet rajta fejleszteni, nem hinném, hogy az első ésszerű fejlesztés az útállítós nyeregcső (a második és a harmadik sem). Az meg a másik, hogy akkor fúrjanak egy lyukat a felsőcsőbe, aztán ha valaki akarja, ott el tudja vezetni, mert a külső bowdenes útállítós nyeregcső szerintem igen szarul néz ki.
-
zoli03
őstag
válasz Hasaggymeg #102143 üzenetére
Az miért jobb, ha inkább mozog? Jobban kopik a persely, a becsúszó, a szimering.
-
zoli03
őstag
válasz Hasaggymeg #102147 üzenetére
Olajos csillapítás van benne, pár mm-t akkor is fog mozogni egy normális teló, ha lezárod. Ami nem mozog, azt felesleges kenni, így legalább nem fogy belőle az olaj, és nem is használódik el hamarabb. Mégis milyen elemeknek van kitéve aszfalton? Ahogy írtam, ezekben nem mechanikus lockout van, hanem hidraulikus, nem lesz baj az aszfalton kapott ütésektől.
"Azt mondták a szervizben,hogy még tároláskor is jobb ha nincs kizárva."
Mert mégis mi történne vele? Tároláskor semerre nem folyik az olaj benne. Minden hülyeséget nem kell elhinni. Persze, a szerviznek sokkal jobb, ha többet mozog, hamarabb fogod karbantartásra vinni.
-
zoli03
őstag
válasz Hasaggymeg #102161 üzenetére
Nekem a Pike lezárva is mozog centiket, ha erősebben megnyomom. Haverom Reba RL-je szintén mozog azért, másik haverom Fox F32-je is mozog. Ha a tiednek nincs, az más tészta, de elég soknak van, és ott baj se lesz abból, ha lezárod. Simán bevállalok kátyút a fent említett telókkal, a Rock Shox még írja is, hogy van kioldási küszöb a csillapításban.
De még mindig nem értem, hogy ha nem mozog, akkor minek kenni addig? Nem súrlódik, nem fog kopni. Ennyi erővel állásában is locsolni kéne rá az olajat. Pár mm-t a fent említett telók lezárva is mozognak, úgyhogy a kenés akkor is megvan.
Hasított persellyel amúgy felfordítás nélkül is elég jó a kenés felül is.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest