Hirdetés
-
GAMEPOD.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
ZolkoW
őstag
válasz Hasaggymeg #234875 üzenetére
régen volt, amit olvasgattam, de nem tudom, bicós lámpa mennyire fordul elő rajtuk.
Candlepowerforums, budgetlightforum ..lelkes amatőrök amúgy iszonyat munkát beleölnek 1-1 lámpa kivesézésébe, görbékkel, mindennel. a BLF fórumra hivatkozva régen Simon a hivatalos Convoy Alis shopban még kedvezményt is adott, ez lehet hogy most is működik.. nekem küldött ingyen pár alkatrészt, mikor S2+-t próbáltam átalakítani
[ Szerkesztve ]
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
jjeahh
nagyúr
válasz Hasaggymeg #234878 üzenetére
A kínaiak általában direct to consumer módszerrel vásárolhatóak meg, vagy pl. Banggoodról, a teszterek meg általában forgalmazóktól kapnak tesztelésre lámpákat, gondolom ez az egyik oka, hogy bringás oldalakon nincs egy Lumintop vagy Astrolux teszt sem. Ha meg egy kínai márkát elkezdenek forgalmazni EU boltokban is, azt már a kínai ellenes tábor valamiért már nem is sorolja a lenézett kínaiak közé, lásd Xiaomi, Bryton, Giant, Huawei stb. Valszeg a linkeden lévő Moon is ilyen, mert ugy-e ha jól tudom ők is kínaiak, csak már vannak EU-s forgalmazóik .
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Ringman
nagyúr
válasz Hasaggymeg #234904 üzenetére
Eladó használt nyergek: SQLab 611 Ergowave CrMo 14 cm: 30e | Ergon SR comp men road S/M 22e | Pro Turnix Perf. AF 275x132 mm 25e || Használt Cane Creek eeSilk 27.2 x 350mm Road 20 mm 63e
-
Fall-N
veterán
válasz Hasaggymeg #234944 üzenetére
Az jó kérdés. Nekem azért nem volt furcsa, mert a Niner RDO-t tartják a legjobbnak és az meg ilyen egyenes, így megszokta a szemem. Ezért is volt nekem is fura az OG-Evkin. Más villák meg nem egyenesek, hanem egyenes vonalban törnek a villanyaknál kifelé, nem hajlítottak. Gyanítom a merevség miatt egyenes a Niner.
De kínaiak között is van sok egyenes, például Toseek.
[ Szerkesztve ]
-
bardi
aktív tag
válasz Hasaggymeg #234952 üzenetére
Én mintha pont itt olvastam volna, de nem esküszöm meg rá.
'92 Honda VFR 750
-
ZolkoW
őstag
válasz Hasaggymeg #234944 üzenetére
az út második felében sok volt a latyak, szórta rendesen a kerék. az első a térdemre, a hátsó a hátsómra, a softshell gatya pillanatok alatt átázott.
nem is tudom, mit gondoltam, pedig a sízokni tetszett....volna, ha a cipő orrán nem jön be a vízja, FLR a téli csuka.
eddig nem volt gyanús, de most két vizeset mentem, és már az.[ Szerkesztve ]
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
jjeahh
nagyúr
válasz Hasaggymeg #234962 üzenetére
Szerintem nem lenne annyi embernek szüksége telóra, mint amennyire elterjedt. Pár gondolat:
- olcsóbban megúszhatod, de persze nem minden esetben
- egy Kashimás Foxot vagy bármilyen telót évente kétszer szervizelni kell, a kis szerviz még oké, de az éves nagy szerviz azt jelenti, hogy ki kell cserélni egy rakás tömítést, szimeringet is benne. Na most ez egy rakás plusz költség és macera, ráadásul járhatsz úgy, mint én, hogy egyik legnépszerűbb xc telót használod, mégsincs hozzá alkatrész, szal működik amíg működik, aztán kuka . Ehhez képest egy merev villa örök élet, nem jár plusz költségekkel és problémamentes.
- a merev karbon villa sokkal könnyebbUgyanakkor lejtőn gondolom tuti lassabb vagy vele, kérdés, hogy mennyire? Egy gyökeres vagy sziklás lefelén kell miatta a szélesebb gumi? Ha kell, mennyivel legyen szélesebb? Egy széles gumi mennyit lassít? Engem vonzz a téma és valszeg idővel én is ki fogok próbálni egy karbon villát. Egy 2.6 vagy 2.8" gumi merev villával a kisebb egyenetlenségeket valszeg sokkal jobban csillapítja, mint egy 2.25" gumi 100mm telóval, a gond csak akkor jön, ha elfogy a gumi "rugóútja". Bár ha belegondolsz a telók sem mozogják ki általában mind a 10 centit, csak kb 70-et, annyit meg lehet egy 2.6" gumi is csillapít .
Vicces amúgy ez az egész téma, amikor a trend a fullyké, az egyre összetettebb felfüggesztéseké, egyre nehezebben javítható hajtásoké, már egy rohadt szelep is elektromos és wireless küld adatokat a garminra[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Maximum1
őstag
válasz Hasaggymeg #234986 üzenetére
Az megértem hogy nem engedik fel, konkrétan csak járda van, potyognának szépen.
Amit nem értek, hogy a köztereseket ki fizeti, olcsóbb lenne zárva tartani amíg nem készül el, vagy engedjék át az autósokat is.
A gyalogos rész amúgy is le van zárva, esélye nincs oda bemenni senkinek.
Vicc amilyen politikai viszály van a híd körül. -
MPowerPH
félisten
válasz Hasaggymeg #235003 üzenetére
Inkabb koztes. Nem egy Enduro. Azt a geot meg nem talaltak ki, amelyik minden felhasznalasra tokeletes.
Maszas egyebkent is gyotrelem volt, foleg ma. Fagyott falevel takaro olyan volt, minta full lapos gumival tekernek.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
jjeahh
nagyúr
válasz Hasaggymeg #235145 üzenetére
Még szép, hogy jobban tetszik, kb ilyenek egymás mellett
Más, kitekerném a belemet én is, annyira jó idő van mostanában, jelenleg is -8 fok és verőfényes napsütés, szénné van fagyva a terep. Ehelyett úgy köhögök, hogy a hasamban és az oldalamban már kemény izomláz van . Kemény mínuszokban tekerek, soha semmi bajom tőle és amikor hazajövök, itthon a család mindíg megtölt valami vírussal
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
chubby2o6
senior tag
válasz Hasaggymeg #235073 üzenetére
Köszi, akkor nekem kikapcsolva marad, nem flancolok ilyesmivel .
-
andrisbandi
őstag
válasz Hasaggymeg #235168 üzenetére
Dell 5580 - i7 -akku 5ó _ https://hardverapro.hu/apro/dell_latitude_5580_15_6_fhd_i7_8gb_ddr4_512gb_ssd/friss.html
-
Speedy007
őstag
válasz Hasaggymeg #235168 üzenetére
#235168Hasaggymeg Ha autója van biztosan van neki vagy akad a ház körül.
#235165Dark Archon,#235169ZolkoW,#235170Ringman szerintem egy menetes hüvely van gyárilag bepréselve a vázba gyárilag olyan csavar alátételel amivel a kerékpár dinamókat szoktál rögzeteni a vázhoz ezzel meg akadályozva az elforgását.Okos megoldás az biztos ilyet én még nem láttam pedig nem egy levedlett kerékpára megfordult már a kezem között
[ Szerkesztve ]
-
ZolkoW
őstag
válasz Hasaggymeg #235203 üzenetére
nem rémlik, hogy a shimi olcsóbb volna, legalábbis a fémes, amit előtte használtam. ráadásul azt még németből rendeltem békeidőben, ezt itthonról most. komoly különbség nincsen, na. komolyabb lejtőre leszek még kíváncsi, mit tud, de az nem sok van felénk
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
andrisbandi
őstag
válasz Hasaggymeg #235214 üzenetére
Shimano féknél nem tudom mennyire van értelme a tuning fékpofáknak.
Alapból túl harapós a rendszer, gyári betéttel. (Normál bicózásra ok, ügyeseknek bármilyenre.)
Az utángyártottak sokszor mégjobban.
Így szinte csak az árban lehet válogatni a betétek között.A másik iskola szerintiek; Magura, Sram, stb, nem hirtelen fognak, sőt, direkt apránként adagolható a fékerő. (Tanítványtól mesterig pofonegyszerű kezelés.)
Ezeknél van értelme, érezhető a fékbetét különbség, átlagemberként is.SwissStop hasonlító teszt.
Overall SwissStop Comparison Review
To sum up, SwissStop pads cost at least twice that of the cheaper pads in this test, and are often 50 percent more expensive than the Shimano or SRAM own-brand pads. Is it worth it?
SwissStop pads do seem to have a higher heat tolerance, almost twice the longevity, and a consistently better feel and performance than the cheaper competition.
Overall, then, it can be concluded that while you could purchase three pairs of some of these cheaper pads for the price of one pair of SwissStop pads; the purchase of a SwissStop pad set will deliver better performance and potentially better value in the long run.Dell 5580 - i7 -akku 5ó _ https://hardverapro.hu/apro/dell_latitude_5580_15_6_fhd_i7_8gb_ddr4_512gb_ssd/friss.html
-
chubby2o6
senior tag
válasz Hasaggymeg #235219 üzenetére
Szerintem ez már eldőlt. Neked KELL az a SwissStop betét. Persze felhozhatsz észérveket ellene, de valahol mélyen, legbelül te is tudod, hogy egész egyszerűen MUSZÁJ kipróbálnod .
[ Szerkesztve ]
-
jjeahh
nagyúr
válasz Hasaggymeg #235219 üzenetére
Tudom, neked az is bevált, de nekem a 3-ik generációs resin Shimanoval volt gondom, amit most használsz, 5-ik generációs, az nem tudom milyen. A félfémes betét előnyét én is csak akkor éreztem, amikor 20-25km lejtőn jöttem be csajjal és mivel nem merte engedni befele, szinte folyamatosan húznom kellett a féket, hogy ne hagyjam le. Olyankor feltűnt, hogy full felforrósodva mennyire jól harap a fék, de lehet csak placebo. Én még mindíg nem találtam meg a tökéletes betétet, valami olyan kéne ami:
- nem kopik annyira eszement gyorsan, mint a Shimano
- nem fényesedik-üvegesedik fel a felülete, mint a Shimano resinnek
- vizesen ne hangoskodjon sokáig
- gyorsan kopjon beVan egy olyan érzésem amúgy, hogy a Shimano neked azért vált be, mert mivel a tiéd a világ legtisztább montija (túlzás nélkül ), ezért nem tűnik fel a legnagyobb hibája: hogy extrém érzékeny a szennyeződésre, emiatt kifényesedik és attól kezdve gyengül a fékerő. Nálad egy 1000km-re tervezett Deore lánc is annyit fut, mint egy csúcs Sram és a telódat elég szökőévente szervizelni, mert úgyis patyolat . Valszeg a tisztaság miatt nálad minden tovább tart.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
válasz Hasaggymeg #235225 üzenetére
Pedig ott somlyón mászol te is eleget, bár azt nem néztem, hogy mennyire meredekek a lejtők. Felénk a közeli dombocskákon, rövid körökön is rendszeresen elégetik a haverok az SLX, XT tárcsákat 70-80 kilós testsúllyal, ehhez elég egy random 20%-os lejtő is, amit én még nem mondanék annyira extrémnek. Én 55-60kg súllyal még nem égettem el tárcsát, csak a tárcsával a vádlimat
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
chubby2o6
senior tag
válasz Hasaggymeg #235225 üzenetére
Tudod, hogy ha rábeszélést vársz valami "értelmetlen" pénzköltésre, rám mindig számíthatsz .
A Sigma Rox 4.0-t megvetted végül? Én is szemeztem a feketével, csak aztán rájöttem, hogy a tök alap Bryton Rider10e is sokkal több információt mutat, mint amennyire kíváncsi vagyok . Egy kis rábeszélés jól jött volna akkor, de mindegy... -
varsam
őstag
válasz Hasaggymeg #235231 üzenetére
Én pont ilyet vettem kb 1 hónapja. Félintegrált kormánycsapágy fészket ütöttem ki vele, nem volt gond. Tény, hogy a "tüskéit" vagy mit, lehet kézzel hajlítani (inkább tőben hajlik, nem a közepén), de számomra ez pont az előnyére vált, mivel a tapered kormánycsapágy miatt alul ugye sokkal szélesebb a lyuk. Kihajtogattam a körmöket méretre, úgy már szorult rendesen és ki tudtam ütni gond nélkül. A felső csapágynál pedig kicsit összenyomtam és az is jött ahogy kellett neki, óvatosan ütögetve.
Összehasonlítási alapom nincs, nem tudom egy parktool mennyivel más.Ugye a különböző tengelyátmérők miatt valószínüleg ebből is több típus kellene, külön kormányhoz, külön középcsapágyhoz... de vesz a fene ebből is hármat. Én tudtam használni ezt.
Fékpofához
Nekem eddig félfémes Miles betéteim voltak (Sram G2 R fék), de ezek egy hosszabb pálya végére már gyengültek és egyre erősebben kellett húznom a féket, meg is égette az egyik tárcsát. Normál használatra tök jók, jól harapnak, de egy 5 perces mondjuk 300m szintes pálya végére elfogynak, enduro felhasználás mellett. Most vettem full fémes A2Z betéteket, még nem cseréltem, próba még visszavan.[ Szerkesztve ]
-
varsam
őstag
válasz Hasaggymeg #235237 üzenetére
Pont így voltam vele én is. Csináltam már csavarhúzóval is, de ott sokkal jobban kell figyelni meg az könnyebben kiugrik.
-
Ringman
nagyúr
válasz Hasaggymeg #235263 üzenetére
ez felénk is tragédia, van akinek tényleg nincs választása, de aki megtehetné, az is eltüzel minden szart.
én meg vehetek légszűrőt minden helyiségbeEladó használt nyergek: SQLab 611 Ergowave CrMo 14 cm: 30e | Ergon SR comp men road S/M 22e | Pro Turnix Perf. AF 275x132 mm 25e || Használt Cane Creek eeSilk 27.2 x 350mm Road 20 mm 63e
-
RexpecT
addikt
válasz Hasaggymeg #235263 üzenetére
Volt erről már videó is: [link]
-
Zoliwrc
aktív tag
válasz Hasaggymeg #235225 üzenetére
Csak olvasni jöttem és kuncogni hogy kik szenvednek a pulzussal
De látom emlegettél.
Hátul nekem is szinte tök új Swiss Stop betét van bent most, de nem tudok róla még nyilatkozni, keveset mentem vele. Mostanába áll a monti, de straván látod, inkább futok. Ezt se gondoltam volna 2 hónappal ezelőtt. De hogy a csóványosra futkossak szinte minden nap azt végképp nem. -
Fall-N
veterán
válasz Hasaggymeg #235263 üzenetére
Erről csinált videót H. András, ő is Csobánkán lakik.
[ Szerkesztve ]
-
bardi
aktív tag
válasz Hasaggymeg #235316 üzenetére
Ráadásul pont a Giant az, akik letudnak gyártani egy pressfites vázat anélkül, hogy nyikorogna a középcsapágy.
'92 Honda VFR 750
-
Ringman
nagyúr
válasz Hasaggymeg #235316 üzenetére
végül a vékonyabb maradt, de azt is vágni kellett. majd kiderül, hogy szuperál.
[ Szerkesztve ]
Eladó használt nyergek: SQLab 611 Ergowave CrMo 14 cm: 30e | Ergon SR comp men road S/M 22e | Pro Turnix Perf. AF 275x132 mm 25e || Használt Cane Creek eeSilk 27.2 x 350mm Road 20 mm 63e
-
jjeahh
nagyúr
válasz Hasaggymeg #235316 üzenetére
Igen, vékonyabb a falvastagság, de ettől nem lett törékenyebb a váz, mert bevettek pár király trükköt, a Giant váznál meg félő, hogy nincs semmi nagy innováció, csak vékonyabb a falvastagság, ami járhat néhány hátránnyal... olvass utánna a Chisel meg Allez vázaknak. Egyrészt nagyobb felületen heggesztik, másrészt a csövek széleit ahol lehet behajlítják, ami lehetővé teszi, hogy vékonyabb legyen a fala, mert még így is merevebb, mint egy átlagos alu váz. Az összehasonlítás kedvéért két ujjal próbáld meg benyomni egy sörös doboz közepét, majd próbáld meg az alját, ahol vissza van hajlítva. Ugy-e, hogy az alja sokkal merevebb? Ha ez nem lenne elég, az Allez Sprinttel az is kitalálták, hogy eltolják a heggesztéseket olyan területekre, ahol kisebb terhelés éri, így még ellenállóbb a váz, még többet lehet a súlyon spórolni. Persze jó kérdés, hogy ha kap egy nagyobb ütést, mennyire sérül, de hát nem ettől félnek a karbonnál is? Ráadásul az aluval mi lesz? Max behorpad, törni ütéstől valszeg nem fog. Én pár cikket, tesztet elolvastam már a témában, nekem tetszik a d'aluisio smartweld dolog, ha valakit még érdekel a téma, olvasson utánna. Az alunak igenis van jövője, bőven vannak még lehetőségek benne, csak gondolkozni kéne . A Speci nekem úgy tűnik megtette, már sokadjára. Ha üres marketingduma lenne az egész, már tele lenne a net törött Chisel és Allez vázakkal, de nincs, megbízható gépek.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Ringman
nagyúr
válasz Hasaggymeg #235319 üzenetére
köszi az infót.
ha nem felejtem el, majd sötétben lefotózom egymás mellett a lumintop b01-et és a buster 700-at.
Eladó használt nyergek: SQLab 611 Ergowave CrMo 14 cm: 30e | Ergon SR comp men road S/M 22e | Pro Turnix Perf. AF 275x132 mm 25e || Használt Cane Creek eeSilk 27.2 x 350mm Road 20 mm 63e
-
jjeahh
nagyúr
válasz Hasaggymeg #235324 üzenetére
Mondom, nem hinni kell, utánna kell olvasni, nekem legalábbis logikusnak tűnik amit csinálnak. Nem a spanyol viaszt találták fel, hanem újragondolták az alu váz konstrukcióját, ésszel spóroltak súlyt úgy, hogy közben merevebb lett. A Radonról meg annyit, hogy 1680g a váza (átlagos aluhoz képest picivel könnyebb), mert egyszerűen vékonyabb a csövek falvastagsága, ezért csak 115kg a terhelhetősége. Az összehasonlítás kedvéért a Chisel váza 1400g és 136kg a terhelhetősége! Gondolom ez azért már sejttet valamit . Amit én sem hiszek el, hogy a Rockriderek alu váza 1500g, na az tutira vagy kamu, vagy törékenyek, vagy titkon lemásolták a Specit
#235326 Hasaggymeg: durva, de képes voltál egy kis koszt kenni rá a fotó erejéig?
#235333 bardi: igen talán így lenne, de egy átlagos vázon ha megfigyeled ott jóval több az anyag (fölöslegesen), amiket a Speci onnan "lefaragott", így több súlyt csökkenthetett ezzel is, mint amennyit felszedett a visszahajlított felületekkel. Legalábbis nekem ez jött le. Plusz ezek a behajlított felületek sokkal bolondbiztosabb hegesztést tesznek lehetővé. Így belegondolva ha a valvastagságon nem csökkentettek volna, valszeg túl merev is lenne már egy ilyen váz . Az Allez Sprint állítólag így is nagyon üt, versenygép.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
válasz Hasaggymeg #235337 üzenetére
Szezon közepén önts rá még egy kicsit és tavasszal cseréld ki teljesen. Szerintem ilyen egyszerű. Amikor már meg van barnulva amúgy sem hatékony. Ha majd időközben rájössz, hogy te túl sok szúrásos defektet szoktál kapni és neked nem elég ennyi tej, mert hamar elfogy, akkor önts bele szezononként kétszer. Nem kell olyan sebészi pontossággal adagolni szerintem, tökmindegy, hogy 80 vagy 120ml van benne, a lényeg, hogy legyen benne friss tej ami elvégzi a dolgát.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Speedy007
őstag
válasz Hasaggymeg #235344 üzenetére
Kezdek már rá jönni a dolgokra köszönöm szépen a tippeket. Csak fura az egész eddig abban a hitben voltam hogy "ráz" az egész meg a legapróbb porszemet is megérzem a kerék alatt is (ez igaz is) ez folyik mindenhonnan de arra még álmomban sem gondoltam hogy a mechanikus zörejeket is hallani/érezni is fogom az alu váznál. Neuzeren jobban kotyog a fék sőt felsem tűnt eddig ott az acél sokat tompított meg a ballonos gumi is
[ Szerkesztve ]
-
Speedy007
őstag
válasz Hasaggymeg #235346 üzenetére
Majd hozzá szokok ehhez is, de majd nem úgy jártam mint az egyszeri a ember a tekegolyójával a csomagtartóban
-
Speedy007
őstag
válasz Hasaggymeg #235350 üzenetére
Hát a Kolikentől állítólag még így is jobb nekem így mondták
-
andrisbandi
őstag
válasz Hasaggymeg #235364 üzenetére
mtbiker.shop
Most 219 EURösszesen ~88e FT
Ingyenes Packeta pick up point-ra
- Paypal nincs, webkártyával fizettem. Egyszer vásároltam itt, minden okés volt.Dell 5580 - i7 -akku 5ó _ https://hardverapro.hu/apro/dell_latitude_5580_15_6_fhd_i7_8gb_ddr4_512gb_ssd/friss.html
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Hasaggymeg #235364 üzenetére
Sram esetében a garbaruk és az xx1 sor között van 100 euro különbség, nekem ennyit megérne a gyári xx1.
-
MPowerPH
félisten
válasz Hasaggymeg #235369 üzenetére
Tartossag is egy szempont, na meg a valtas minoseg, ami szinten hosszutavu.
En nem tervezek sort cserelni.Ismerosnel megbukott a Mikroshift valtas, es a kinai zto vagy milyen sor.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
Toobee
veterán
válasz Hasaggymeg #235399 üzenetére
Ez használt ár, valóban jó vétel!
-
draco31
veterán
válasz Hasaggymeg #235410 üzenetére
Nem fel-le van a fullámzása a tárcsa oldalon, hanem oldal irányba, a két végpontnál fél centitől több is meg van. Holnap majd csinálok egy kis videót róla.
ASUS S14 S410U /\/\ Xiaomi Redmi Note 12 pro 5G /\/\ Switch Lite /\/\ Amazfit T-Rex Pro /\/\ Blitzwolf BW-FYE15 /\/\
-
draco31
veterán
válasz Hasaggymeg #235428 üzenetére
Holnap kipróbálom, az első kereke is tárcsás, az rendben van.
A történet röviden annyi, hogy egy használt boltban vette ezt a bicajt pár éve, de a hátsó kerék ki volt cserélve benne V fékesre. A napokban vettem ezt a kereket neten aukciós oldalon, így nem tudtam kipróbálni.
Holnap akkor megcserélem a két tárcsát, és kiderül. Bár ha a tárcsa a görbe, akkor leszedés után ha sima felületre rakom, ott ki is derül rögtön.ASUS S14 S410U /\/\ Xiaomi Redmi Note 12 pro 5G /\/\ Switch Lite /\/\ Amazfit T-Rex Pro /\/\ Blitzwolf BW-FYE15 /\/\
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Hasaggymeg #235438 üzenetére
A 12-es XT egy kifejezetten jól sikerült széria, de ettől még neki sem mindegy a bowden. Egyrészt múlik azon is, hogy mennyire jó minőségű a bowdenház, másrészt meg az sem mindegy, hogy merev váz vagy fully. A fully-n van inkább probléma a bowdennel, mivel valahol állandóan mozog rugózáskor, és az elvezetése is kacifántosabb. Véleményem szerint a mai modern fully vázak már rég meghaladták a bowdenes váltást.
[ Szerkesztve ]
-
rin33
senior tag
válasz Hasaggymeg #235438 üzenetére
Szerintem is elég, mert ,,dolgozik" a láb így nem hűl ki annyira. Több ismerősöm (50-es korosztály) motorozott fiatal korában, mindnek fájnak az ízületeik, főként a térdeik a menetszél miatt.. ezért merült fel, hogy mi a helyzet a téli kerékpározással.
-
Ringman
nagyúr
válasz Hasaggymeg #235450 üzenetére
ahogy látom a varia radarral a 750-es modell kompatibilis, az is 80 fölött van.
Eladó használt nyergek: SQLab 611 Ergowave CrMo 14 cm: 30e | Ergon SR comp men road S/M 22e | Pro Turnix Perf. AF 275x132 mm 25e || Használt Cane Creek eeSilk 27.2 x 350mm Road 20 mm 63e
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Hasaggymeg #235441 üzenetére
Eddig jókat hallottam róla, én csak párszor találkoztam vele, gyors, pontos. A lényege, hogy megúszod a bowdent. Amúgy tény, hogy ha nem bonyolult a bowden elvezetése, merev váz esetén, nincs baj az analóg váltóval se. Jagwire lex sl egy jóféle bowdenház. Én is ezt használom a komolyabb bringákon.
Országútin többször találkoztam elektromos váltóval, ott is gyorsabb és határozottabb a váltás. Nincs baj ezekkel, csak ha odavered a hátsó váltót, akkor jelentős lesz a kár.[ Szerkesztve ]
-
jjeahh
nagyúr
válasz Hasaggymeg #235491 üzenetére
Nem kell semmi fox,axs,e-fully, de egy Pinionos merevfarkú jöhetne a zokni helyett
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Ringman
nagyúr
válasz Hasaggymeg #235525 üzenetére
ott van a cikkben mindegyik szettnél, hogy mit számolt bele, egy hátsó agyat is, mert úgy lehet összehasonlítani az agyváltós rendszerrel:
I’ve also added the weight of a DT Swiss 350 hub to each drivetrain so we can draw a direct comparison to the internally geared hubs below.
(+ – The SRAM Force1 and Shimano Ultegra drivetrains include the brake lever(s) as they’re integrated with the shifter.)
ezen felül a kábelek (és a kábelházak) súlya nincs a linkeden, illetve az 1x, az összehasonlítós cikkben meg 2x van, meg ugye 165 mm-es hajtókarral számolni elég marketingszagúShimano SLX 2X // 2700 grams
Crankset/chainrings/BB (822g), shifters (246g), derailleurs (456g), cassette (369g), chain (257g), hub (300g), cables (250g)
csak nem akartam bemásolni a fél cikket.Eladó használt nyergek: SQLab 611 Ergowave CrMo 14 cm: 30e | Ergon SR comp men road S/M 22e | Pro Turnix Perf. AF 275x132 mm 25e || Használt Cane Creek eeSilk 27.2 x 350mm Road 20 mm 63e
-
Ringman
nagyúr
válasz Hasaggymeg #235528 üzenetére
Gewicht selbst gewogen: ab ca. 1860g (inklusive 32 Zähne Kettenblatt; ohne Innenlager)
ehhez add hozzá a ~300 grammot (hátsó agy, hogy az agyváltóval össze lehessen hasonlítani), a középcsapágyat (80g), meg mondjuk 150 g kábelezést (bowden+védőcső) ~2390g.
+ a cyclingaboutnál a 2700g az 2x-es rendszer.
Eladó használt nyergek: SQLab 611 Ergowave CrMo 14 cm: 30e | Ergon SR comp men road S/M 22e | Pro Turnix Perf. AF 275x132 mm 25e || Használt Cane Creek eeSilk 27.2 x 350mm Road 20 mm 63e
-
jjeahh
nagyúr
válasz Hasaggymeg #235537 üzenetére
Miért, Microshift vagy Ingrid váltót láttál worldcup-on? Berg kerekeket? Titánium vázat? Nem. Ettől még lehetnek jók? Igen. Versenyen nem feltétlen a legjobb cuccokat használják szerintem, hanem amit kapnak a szponzoroktól. A Pinion amúgy kétlem, hogy mindenben jobb, így cikkek, tesztek alapján vannak hátrányai is:
- számomra ijesztő, hogy terhelés alatt nem vált
- állítólag érezhetően nagyobb az ellenállása
- nehezebbGondolom nem véletlen, hogy kb. nem is létezik Pinionos xc versenygép, inkább bikepacking bringákban és lejtő orientált tankokban gyakoribb, ahol a súly és hajtás hatékonyság helyett a hosszú távú megbízhatóság, esetleg a tökéletesebb hátsó felfüggesztés a fontosabb, veretős gépeken az is előny, hogy szíjhajtással nagyon csendes a cucc. Én azért kipróbálnám, hogy egy xc-n mennyire kompromisszumos.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Khelben
nagyúr
válasz Hasaggymeg #235540 üzenetére
Egy versenyen szerintem egészen mások a szempontok, mint egy bikepacking túrán. Ami az egyikre jó, az a másikra nem feltétlen.
-
jjeahh
nagyúr
válasz Hasaggymeg #235540 üzenetére
Leftyvel sokan versenyeznek . Szvsz a versenyeket még mindíg a nagyobb márkák szponzorálják, a kisebb nevek, vagy akik nem szponzorálnak egy csapatot sem, ettől még lehetnek jók. Nem is értem egyáltalán mi köze a használható minőségi cuccoknak a versenyekhez. Kicsit olyan ez, mint a haverom, aki nem hajlandó semmilyen bringás cuccot, vagy bringát venni, ami nincs ott az EWS-en, mert csak az jó, amivel ott versenyeznek, amivel nem, az mind sz*r. Gondolom vannak akik szerint csak az a jó, ami outis versenyeken is jelen van. Na de most pl. bikepacking versenyről hallottatok már? Pl: [link] . Lauf, Rohloff, singlespeed, Pinion, titánium, aluminium, acél, karbon, van minden. Nyilván itt a többség maga építi a bringáját, nem azt használja, amit a szponzor ad. Ettől még nem hiszem, hogy rosszak, ezekkel 4-5000km versenyeket nyomnak le, nem csak egy pár kilóméteres XCO pályán körözgetnek.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen