-
GAMEPOD.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
zoli03
őstag
válasz -=RelakS=- #98613 üzenetére
Ennél még a két ledesnél verziónál is kevés volt a hűtés, ennyi pénzért meg gondolom az anyagot is elspórolták, amennyire csak lehet, úgyhogy nem csoda, hogy nagyon melegszik.
-
zoli03
őstag
válasz Hasaggymeg #98673 üzenetére
Súlyban simán lehet vele annyit nyerni, mint egy eggyel magasabb kategóriás kerékszettel (pl DT X1900 és X1700). Ráadásul itt csak a legfontosabb részen, a kerék külső kerületén nyered meg a súlyt, nem csak részben az agyon. És két kerékszett között többszöröse az árkülönbség, mint ennek a belsőnek az ára.
-
zoli03
őstag
válasz Hasaggymeg #98676 üzenetére
Már egy alap gyári MTB kerék is elég merev, kétlem, hogy az eggyel magasabb kategóriás észrevehetően merevebb lenne. Légellenállás MTB-nél nem igazán lényeg, meg nem is változik (a drágábbikban kb ugyanolyan profilú a felni és a küllő is), a csapágyazása sem lesz jobb. Persze ha mondjuk 2-3 kategóriával feljebb megyünk, akkor ott már lehet valamivel jobb a csapágyazás (kérdés, hogy a profi versenyzésen kívül van-e jelentősége), abban sem vagyok biztos, hogy merevebb-e, mert ott már elég jelentős a súlymegtakarítás (de ilyenekről felesleges is beszélni, mert ha DT-nél maradunk, ott már 500 Euróval drágább a két szinttel feljebb levő kerékszett).
-
zoli03
őstag
válasz Strezi #98695 üzenetére
Nem azonos típusú a két kerék, ahogy korábban írtam, egyik XC, másik trail. És nem is azonos szintű/árkategóriájú. Akkor lenne értelme, ha X1700/X1900-at vagy M1700/M1900-at hasonlítanál össze. Persze valamennyi értelme így is van, csak az én írásomhoz nem kapcsolódik, mert én azonos típusút írtam példának.
-
zoli03
őstag
válasz Tothgera30 #98815 üzenetére
Írják is a leírásban, hogy trail-re szánják. Láncvezető is van rajta, meg 2,6"-os a gumija.
-
zoli03
őstag
válasz Tothgera30 #98817 üzenetére
Hát mivel egyre többen csinálnak merev trail biciklit, gondolom a Cube sem akar kimaradni. Amúgy én értelmét nem nagyon látom.
-
zoli03
őstag
válasz trialboj #98971 üzenetére
Nézel a görgődhöz teljesítmény görbét, vagy vannak kalkulátorok, azzal ki lehet számolni, hogy mekkora teljesítményt adsz le kb. De ha sík úton leadsz mondjuk 150-250W-ot, az egy óra alatt 150-250Wh, ami nem olyan sok. Azt meg nem hiszem, hogy két óráig 3-400W-ot le tudsz adni, mert az már bőven versenyzői szint. Plusz ezt akkumulátorban kell tárolni, utána váltóárammá kell alakítani, vagyis kell valamilyen inverter (már ezek több tízezer forintos tételek). Ezt valahol tárolni kell, rá kell kötni a görgőre, lekötni a görgőről, aztán megint rá kell kötni a táplálni kívánt eszközre, ha lemerül, akkor visszakötni az eszközt a hálózatra. Vagy te úgy akarsz filmet nézni, hogy félúton lemerül az akkumulátor, abbahagyod a filmet, mindent visszakötsz, aztán 10 perc múlva folytatod? Vagy rákötöd a hűtőre, aztán mire hazaérsz a munkából, ott vár a félig leolvadt fagyasztó. Az meg a másik, hogy az általad megtermelt energiát sose fogod visszanyerni, az akkumulátor töltésénél is keletkezik egy csomó veszteség, meg szerintem az inverter se 100%-os hatásfokú.
[ Szerkesztve ]
-
zoli03
őstag
válasz hegyimorc #98986 üzenetére
"Az is, hogy milyen adaptert kell venni az átütős agyhoz. (Kb tökmindegy ki gyártja, csak a végén gyorszáras legyen, mert azt tudja a görgő befogni)"
Az ütőtengelyt nem az agyhoz veszed, hanem a vázhoz. 12x142-ben is van sokféle tengely (más hossz, más a menethossz, lehet finommenetes, egyik kúpos, másik nem). És nem kell gyorszárasnak se lennie, Tacx-é se az, csak kilóg egy csonk.
trialboj: én pont ugyanezt a szenzort vette ma görgőmhöz.
[ Szerkesztve ]
-
zoli03
őstag
válasz trialboj #98992 üzenetére
Szerintem kicsit nézz utána a gumik jelölésének. A mm-es méretet nézd, ne azt, hogy 28" vagy 29", az a gumi jó a felnidhez. Ha kiveszed a belsőt, azzal hogyan lennél előbbre? Az ellentétes oldalról elkezded gyúrni a gumit úgy, hogy a két kezeddel körben haladsz arrafelé, ahol még nem ugrott fel, mintha meg akarnád nyújtani. Megnézed, hogy mindenhol középen van-e a felniben, ott mélyebb ugye. Ne egyben akard felpattintani a gumileszedővel, hanem mindig kicsiket haladva, akár két oldalról befelé (akár 2 cm-enként haladva). Ha nagyon nem megy, mondjuk szappan be is síkosíthatod. De azt a képen levő gumit simán fel lehet rakni, csak technika kell hozzá.
[ Szerkesztve ]
-
zoli03
őstag
válasz bringasisti #98991 üzenetére
Ha van otthon nyomatékkulcsa, akkor miért ne húzhatná le azzal. Tökmindegy, hogy a villáskulcsot vagy a nyomatékkulcsot veszi az ember a kezébe, az utóbbi még kényelmesebb is fogásra.
-
zoli03
őstag
válasz bringasisti #98995 üzenetére
"Csepel Landrider trekking kerékpárom a kereket rögzítő M15-ös csavart mekkora nyomatékra kell húzni, ha van nyomatékkulcs?"
-
zoli03
őstag
válasz bringasisti #98997 üzenetére
Ehhez tudni kéne, hogy mire akarod használni pontosan. A 3/8"-os általában magasabb nyomatéktartományt tud, de vannak, amik tudnak kb akkorát, mint az 1/4"-osok. Függ attól, hogy van-e már dugókulcsod, bited otthon, mert nekem pl csak 1/4" és 1/2"-os van, így biztos nem fogok 3/8"-os nyomatékkulcsot venni (persze van adapter). Egy 1/4"-ossal és 1/2"-ossal le lehet fedni az egész tartományt, felesleges a 3/8"-os. Én úgy vettem észre, hogy itthon annyira nem is használják.
-
zoli03
őstag
válasz bringasisti #98999 üzenetére
Ha van 1/2"-osod, akkor mindenképp 1/4"-ost vennék, nem 3/8"-ost.
"Általában egy kulcs olyan hosszú hogy érzésre meg leget vele bármit húzni."
Imbuszkulcsból van pl rövid, átlagos, hosszú, extra hosszú, T-fejű. Átlagos biciklin, ha valakinek van tapasztalata szerelésben, akkor azért le lehet lenni nyomattékkulcs nélkül is simán. De ha mondjuk van egy karbonvázas biciklid, vagy karbon alkatrészeid, ott azért már erősen ajánlott egy nomyatékkulcs.
-
zoli03
őstag
válasz bringasisti #99003 üzenetére
"Mikor ülsz a gépen a tengely felfekszik a vázon és az anya csak dísznek van."
Na azért ez nagyon nem így van. A kerék össze-vissza mozogna oldalirányban, gödörben meg mindenfelé. És azt se felejtsük el, hogy a biciklik elég nagy része csúszópapucsos (mint az említett Landrider).
[ Szerkesztve ]
-
zoli03
őstag
válasz bringasisti #99007 üzenetére
Azért annál jóval jobban kell tartani, minthogy ne essen a lábadra. Terepen, fékezésnél, de még városban is annál jóval nagyobb erőhatásokat kap a kerék, hogy elég legyen csak annyira meghúzni, hogy a felemelést kibírja.
-
zoli03
őstag
válasz trialboj #99164 üzenetére
Én ha rövidebb edzést csinálok (20-30 perc), akkor csak zenét hallgatok. Efölött már unom, akkor sorozatot nézek a monitoron. De a 20-30 perc sem unalmas, mert mindig kisebb célokat tűzök ki (500 m egy fokozatban, 500 m a következő nehezebb fokozatban, stb, aztán vissza a kezdőfokozatra pihenésként, ugyanez újra egy nehezebb fokozatban a görgőn). Ha nem látod a sebességet, időt, pedálfordulatot, akkor nagyon unalmas tud lenni. Amúgy mostanában inkább csak kb 30 perceket tekerek, ott is elég jól ki tudom magam fárasztani.
A ventilátor alap, miért fáznál meg tőle? Mindenhol mondják, hogy kell. Ventilátorral sokkal kevésbé izzadsz meg, szinte minimális, de törölköző akkor is kell.
[ Szerkesztve ]
-
zoli03
őstag
válasz trialboj #99182 üzenetére
Látod a grafikonon, hogy melyik fokozatban mekkora sebességnél mekkora ellenállást fejt ki a görgő. Ha akarod, akkor át lehet számolni emelkedőre is. De nehezebb embernek nagyobb teljesítményt kell leadnia, hogy ugyanakkora sebességgel felérjen az emelkedőn, mint a könnyebbnek. A görgőn viszont nem számít a súly, úgyhogy nem lehet közvetlenül emelkedőt megadni, mert az emberfüggő tényező.
Amúgy meg az 1-es fokozat nálam inkább enyhe lejtő, nem sík út. Ha jól meghajtod magad, akkor utána hogyan pihensz? Nálam kb a 2-es fokozat olyan, mintha szélcsendben, sík úton tekernék.
Ha azt akarod, hogy tovább pörögjön a kerék, vegyél olyan görgőt, amin nagyobb tömegű lendkerék van. Olcsóbb görgőknél csak kicsi van. De ez engem nem zavar, mert csak akkor hagyom abba a tekerést, mikor leszállok.
-
zoli03
őstag
válasz trialboj #99187 üzenetére
Itt egy elég normális kalkulátor. A 3-4 szerintem sok. De pár km után úgyis érzed, hogy mennyire fáradsz a valós tekeréshez képest.
Én pl úgy pihenek, hogy visszarakom egyesbe, a sebességem nem csökken olyan sokat, és tudom tartani a magas pedálfordulatot pihenés közben is. Meg 1-es fokozatban is szoktam csinálni sprinteket, sőt, én jobban szeretem gyengébb fokozatban a sprintet, mert magasabb pedálfordulaton sokkal kevésbé (semennyire) sem érezni a mágnesek szakaszos ellenállását.
-
zoli03
őstag
válasz Vadászmenyét #99261 üzenetére
Hát a kerékagy nem a legjobb.
-
zoli03
őstag
válasz Vadászmenyét #99263 üzenetére
Egyből felesleges cserélni. Neked lehet elmegy több évet, mielőtt meghal a kazettatest. A többi alkatrész rendeben van.
#99265 Hasaggymeg: az XT-vel nem vagy megelégedve, de az Alivio jó. Volt FH-M475-ös agyam, meg is halt benne a kazettatest, haveroméban is. Nekem a Shimano agyak nagyon nem szimpatikusak, nagyon sokkal gond van, nehogy már egy prémium kategóriás alkatrésznél (XT agy), azt kelljen nézegetnem, hogy melyik évjárat jó, mert a másik gyárilag konstrukcióhibás. Olcsóbb agynál inkább veszek egy normális Joytechet, SunRacet, sokkal többre tartom őket, mint egy Shimano agy, a drágábbaknál meg megintcsak bőven van alternatíva.
-
zoli03
őstag
válasz Napfénysüti #99271 üzenetére
Nekem R24 van, eddig semmi gondom vele kb 1300 km alatt (a nagyobb súlyt is jól bírja, finoman forog, a racsni nagyon hangos, de én szeretem). Az R23 meg eggyel magasabb kategóriás, úgyhogy rosszabb nem lehet .
-
zoli03
őstag
válasz Hasaggymeg #99275 üzenetére
Nem a csapágyakkal van baj, hanem a szar kazettatesttel.
-
zoli03
őstag
válasz ígyvanferi #99309 üzenetére
Vesz használtan egy telefont olcsón, aztán kész. Elég pontosak, én sosem tévedtem el miattuk terepen. Tök felesleges azért célhardvert venni.
Azt kéne eldönteni, hogy mire kell. Mert ha navigálni kell, akkor a GPS-es km óra nagyon drága (Bryton meg ilyenek kiesnek), ha meg csak adatot rögzíteni, akkor ott van a hátizsákban vagy valahol a telefon.
[ Szerkesztve ]
-
zoli03
őstag
válasz jjeahh #99326 üzenetére
Passz, én gondolkodtam rajta, hogy veszek, de elvetettem az ötletet, mert nekem így nem sokat ér. Szerintem GPX vagy valamilyen hasonló fájlt kell feltölteni rá, nem igazán néztem utána, mert nem érint. Mi van, ha van valami akadály, vagy mégsem olyan jól járható az út? Nem mész semmire se vele, nem tudsz új útvonalat tervezni. Látsz egy más utat, ami megtetszik, de nem tudsz rámenni, mert nem tudod hova visz, stb.
Én inkább vettem egy Samsung Galaxy Xcover 2-t használtan kb 15e Ft-ért (meg egy tartót), esőben is tudom használni, olyan térképet rakok rá, amilyet akarok, lényegesen sokoldalúbb és olcsóbb. Egy akkuval is egész sokat elmegy (ha nem kell, kikapcsolom a kijelzőt (ha 5 km-ig nincs elágazó, úgyse a telefont nézem, hanem a tájat), de lehet pótakkut is vinni.
-
zoli03
őstag
válasz Astroboy #99413 üzenetére
https://www.bike-discount.de/
https://www.bike-components.de/Itt szoktak jó akciók lenni, teleszkópok, kerekek, komplett szettek, vázak. De pl múltkor a Canyon nagyon leakciózta a kereket meg a fékeket, ha jól emlékszem, 55EUR volt egy CrossOne első kerék, a régebbi SLX fék is kb 40EUR volt. De ilyenkor várnod kell az akciókra, akár több hónapot is, mire összejön egy biciklire való alkatrész. Vagy vehetsz Rose-ról, ott lehet módosítani a felszereltséget. Amúgy meg nincs vám Angliából és Németországból se. Már a posta is elég elfogadható áron van.
-
zoli03
őstag
válasz Hasaggymeg #99452 üzenetére
Hát van rajta egy felesleges táracsafék (országútin nem látom sok értelmét a bowdenes tárcsaféknek), a kerékszettről ne is beszéljünk (még a leírás se stimmel, 28 lyukas az agy, a felni meg 32, megszámolva 28 küllő van). A hajtóművet is elspórolták. Annyira nem mondanám jó vételnek.
[ Szerkesztve ]
-
zoli03
őstag
válasz Hasaggymeg #99458 üzenetére
Az a baj, hogy ez nem 105-ös szintű hajtómű. Nem írják, hogy Hollowtech II-es, a súlyából is lehet rá következtetni, hogy nem üreges a hajtókar, majdnem 200 grammal nehezebb, mint a 105-ös hajtómű, ami kegyetlen sok.
Sora szintű tárcsafék van rajta, alacsonyabbat már szerintem rá se tudtak volna rakni. Én inkább kérném egy 105-ös patkófékkel.
Napfénysüti már belinkelte a sokkal jobb vételeket. -
zoli03
őstag
válasz Hasaggymeg #99501 üzenetére
Ez biztos, hogy 8-as, szerintem 2x8-as. Legalább olcsó fenntartani, bár országútin nem kopik olyan gyorsan a hajtás.
[ Szerkesztve ]
-
zoli03
őstag
válasz Vadászmenyét #99510 üzenetére
Magyarországon nagyon-nagyon ritka a -10 °C, az már extrém hidegnek számít (pár helyet kivéve). Nappal eleve melegebb van, ha nappal -10 °C lenne, akkor éjszaka mondjuk -15°C vagy kevesebb, ami még ritkább. Ilyen hidegben csak oda megy az ember, ahova muszáj, nem hinném, hogy a hobbibiciklisek kimennek ilyenkor tekerni.
-
zoli03
őstag
válasz hegyimorc #99516 üzenetére
Azért az nagyon nem mindegy, hogy hajnalban meg este kicsivel 0°C alatt van a hőmérséklet, vagy -10°C van. Én elég jól bírom a hideget, mégis eléggé megérzem, hogy -2°C vagy mondjuk -6°C fok van, -10°C-ról nem is beszélve. Lefényképeztél egy -10°C-nál hidegebb napot, de hányszor volt ilyen az előző télen? Szerintem oda másfajta ruha/több réteg kell, mint mondjuk 0°C körül, ezért írtam, hogy a hobbibiciklis nemigen fog tekerni -10°C-ban, amikor az csak pár alkalommal fordul elő télen.
-
zoli03
őstag
válasz Tothgera30 #99601 üzenetére
Ez valami fűzött a kerék a linken nem? Van ebből az agyból 28 lyukas változat?
-
zoli03
őstag
válasz jjeahh #99603 üzenetére
A Tora nem olyan rossz teló, hogy ne érné meg karbantartani. Ha lecseréled egy komolyabbra, simán el tudod adni. Szétesni semmiképp sem fog, inkább egyre gyengébben fog mozogni (ha terepen használod, akkor nagy hátrány lesz), meg kotyogni is fog, de az sok idő, meg ha el is kezdi, az sem zavaró mértékű. Rock Shoxokhoz van szerelési útmutató olajtípussal/mennyiséggel, olajat tudsz venni autószerelő boltban. Youtube-on van sok videó, de ha nem vagy biztos magadban, inkább szervizbe vinném a helyedben.
-
zoli03
őstag
Jövőre venni akarok egy össztelós MTB-t (29"), tavasszal/nyár elején, 3 típust néztem ki:
Canyon Neuron, 120/110 mm rugóút
Radon Skeen Trail, 130/120 mm rugóút
Rose Root Miller 140/140 mm rugóútÁltalános használatra kéne, mezőgazdasági földutak, erdők, Bakony. Mászni is szeretek, de nem érdekel, ha kicsit lassabban érek fel, nekem csak az a lényeg, hogy felérjek, de lefelé is szeretem megküldeni. A Canyon rugóútját hátul kicsit keveslem, a Roset kicsit sokallom. A Radon jó lenne, de még nem jött ki az új modell, nem tudom mekkora rugóútja lesz. Ti mekkora rugóutat javasolnátok?
-
zoli03
őstag
válasz TomMusic #99695 üzenetére
Ha csak első teleszkópod van, akkor gondolom 100mm rugóútja lehet. Ha normálisan be van állítva, akkor a 100 mm-t átlagos körülmények között is ki lehet mozgatni. Fék/váltó/kerék nekem nem szempont, ami kategóriát kinéztem, ott úgyis SLX vagy XT alkatrészek vannak, a kerékszett is mondjuk DT M1900/M1700 vagy hasonló kategória.
Hasaggymeg: 100 mm-t kimozgatom, 50-80 mm akkor volt, amikor XCM telóm volt, mert az nem mozgott többet . Az már el van döntve, hogy össztelóst veszek, csak a rugót kérdéses. Azért írtam a 3 típust (120/110, 130/120, 140/140), mert tapasztalat híján nem tudom, melyik lenne a megfelelő (eddig csak kettő össztelóst próbáltam haveri körben, azokat se sokat).
[ Szerkesztve ]
-
zoli03
őstag
-
zoli03
őstag
válasz lsebestyen #100073 üzenetére
És a fixire nem lehet féket rakni? Nekem is volt a fiximen.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen