-
GAMEPOD.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
zoli03
őstag
válasz IMIIKE1998 #78746 üzenetére
Ez mondjuk függ attól, hogy mekkora az ember belső lábhossza, adott magassághoz nem mindenkinek nő ugyanakkorára a lába. Meg függ a váztól, mennyire lejt a felsőcsöve, van-e benne merevítés, ha igen, mekkora. Magyarul nem lehet megmondani. De nem tudom, miért ez a fontos neked, a felsőcső hossz a fontos, de eddig nem tudtál felrakni egy olyan képet, amin látszana, hogy ez jó-e neked.
-
zoli03
őstag
válasz Doki-HUN1978 #79029 üzenetére
Ennyiért még nem láttam, de ez nem is karbon, hanem alu.
-
zoli03
őstag
válasz Hasaggymeg #79050 üzenetére
Mi az, hogy ne bikázd agyon? Meg van adva, hogy mekkora nyomatékra kell húzni, és a középcsapágyat elég jól meg kell húzni.
-
zoli03
őstag
válasz Hasaggymeg #79060 üzenetére
Attól még, hogy nincs valakinek, akkor is 35-50 Nm-re kell lehúzni, amire nem mondanám azt, hogy ne "bikázd agyon", mert elég jól meg kell húzni a biciklin előforduló többi csavarhoz képest.
-
zoli03
őstag
válasz Hasaggymeg #79073 üzenetére
Hogy jön ide az, hogy bármit túl lehet húzni? Szó sem volt ilyenről. Mitől lenne zsíros? Azt a műanyag távtartót nem kell megzsírozni. Elszakadni sem tud, maximum eltörni. A gépészetes példád sem tudom, hogy jön ide, ez nem O-gyűrű, nem is tömítés, ráadásul meg sincs kenve.
-
zoli03
őstag
válasz Hasaggymeg #79075 üzenetére
Írsz egy hülyeséget: hogy ne húzzuk meg nagyon a középcsapágy házat, pedig azt eléggé meg kell húzni. Felhívtam erre a figyelmedet, hogy ez nem így van, azóta minden válaszod tökre másról szól, nem kapcsolódik a témához (az emberek 15-20%-ának van nyomatékkulcsa/bármit túl lehet húzni/zsíros lesz a távtartó, elcsúszik egymáson, elszakad). Most akkor te mennyire értelmesen vitázol? Belekötöttem egy mondatodba, ami nem igaz, azóta meg másról beszélsz.
-
zoli03
őstag
válasz IMIIKE1998 #79079 üzenetére
Még mindig ezen rugózol? A képen szerintem egy kisgyerek van, ott nem hülyeség nagyobb vázat venni, mert a jelenleg jó méretű jövőre már valószínűleg kicsi lesz.
-
zoli03
őstag
Fánál pont, hogy nem előnyös a philips (már ha philips lenne, mert ott pozidriv fej van). Nyomni se kell, maximum azért, hogy ne ugorjon ki a bit, a menet miatt behúzza magát a csavar. Egy komolyabb, nagyobb facsavarnak torx vagy hatlap feje van (még véletlenül se PZ), máshogy elég nehéz is lenne becsavarni.
-
zoli03
őstag
válasz Vasinger! #79542 üzenetére
Látszik a becsúszó hosszából, egy 100 mm-esnek szemmel láthatóan rövidebb a becsúszója. Ha te erről a képről nem látod, az csak azt mutatja, hogy nem értesz hozzá, nem azt, hogy nem lehet eldönteni, hogy 100 mm, vagy több. Meg amúgy is írta, hogy nagyon megemelte a bicikli elejét.
-
zoli03
őstag
válasz IMIIKE1998 #79623 üzenetére
Mert gondolom sokba kerülne minden vázméretet legyártani. Ha nem jó a méret, nézel más gyártót, akinél páros méretek vannak, vagy más csőhosszal tervezte a vázat.. Amúgy a Cubenak vannak modelljei, amik 1 collonként lépkednek, nem 2.
-
zoli03
őstag
válasz IMIIKE1998 #79625 üzenetére
Még mindig ezen gondolkodsz?
-
zoli03
őstag
-
zoli03
őstag
válasz maximilian4 #79786 üzenetére
És ez hogy jön ide?
-
zoli03
őstag
Jövő héten megjön az országútim, eddig csak egy MTB-m volt (a városi biciklit meg a fixit nem számítva), azt platformpedállal használtam. Az országúti elég hülyén nézne ki platformpedállal, SPD-SL-t nem akarok, mert ha új helyre tekerek, ott körbe is szoktam nézni (pl kilátók), SPD-SL cipőben meg tudtommal nem olyan kényelmes mászkálni. Nagy szentségtörés lenne, ha országútira is sima SPD pedált raknék? Mert így azért könnyebben tudnék gyalogolni, meg elég lenne egy cipő a két biciklihez.
-
zoli03
őstag
Nekem már tört el nyeregcsövem, szerencsére éppen nem estem el. Ha láttam volna, hogy van előjele, egyből cseréltem volna. Ha mondjuk aszfalton esel 20 km/h-val, már ott is úgy le tudod nyúzni a bőröd, hogy jópár napig elég kellemetlen lesz (én már emiatt kicserélném, egy nagyobb sérülésről nem is beszélve).
-
zoli03
őstag
válasz Napfénysüti #80014 üzenetére
Neki a régi, 4600-as Tiagrával van szerelve.
-
zoli03
őstag
válasz Tothgera30 #80179 üzenetére
Kb mennyit bír a markolat?
Más:
Megjött a héten az országútim (Radon Sage Carbon Ultegra), de ettől az FC-6800 hajtóműtől többet vártam. A nagytányérban van egy kb 0,5 mm-es nyolcas, ezzel nincs is bajom, de kb 1 mm-re állítva a váltót a lánctól, 50/11-ben erősebben odalépve beleér a váltó a láncba. Mindenhol azt írják, hogy milyen atom merev, de nekem eddig nem ez jött le.[ Szerkesztve ]
-
zoli03
őstag
válasz Tothgera30 #80186 üzenetére
Aluváznál jobb a helyzet? Amúgy a középagynál nagyon nagy a felület, plusz a váltó is elég közel van a hajtóműhöz, így ha mondjuk szar is a váz, ott akkor is kevésbé kéne csavarodnia.
-
zoli03
őstag
válasz Tothgera30 #80196 üzenetére
Most le van árazva, eredetileg 1600 € volt, a 2017-es már 1700 € (a színétől eltekintve kb ugyanaz). Ez most belépő karbonnak számít? A Canyon Endurance CFis kb ennyi, 105-ös szettel az Ultimate CF is kb ennyi. Akkor most azok se érnek kb semmit?
Mit gondolsz egy jobb alunak? Mert komolyabb felszereltséggel lassan alig van pár modell.Runner_fxr: tudok még állítani a váltón, de nem gondoltam volna, hogy ennyit kell.
-
zoli03
őstag
válasz Tothgera30 #80209 üzenetére
És akkor egy olcsóbb Fuji vagy Felt minek számít? Mi alapján lehet eldönteni? Mert a gyártók nem adnak túl bő leírást a vázról, meg egymással nem is igazán összehasonlíthatók a leírások. Nem kötekedésből kérdezem, mert akkor inkább visszaküldöm vagy eladom, aztán rakok még hozzá pénzt, hogy jobbat vegyek. A Tour magazin tesztjében nem említik meg, hogy ennyire csavarodna a közepe, pedig csak kipróbálták azt is.
Többieknek: köszönöm a váltóállítási tanácsokat, de nézzük a követező helyzetet: ha direkt rosszul állítanám be a váltót (se a magassága nem jó, ferdén is áll), de állványon semmihez nem ér hozzá a lánc, akkor egy 500e Ft-os biciklitől elvárnám, hogy abban a fokozatban, amiben állványon jól futott, megtaposva se súrolja a lánc a terelőlemezt adott fokozatban (50-11). Persze lehet játszani addig a beállításokkal, hogy ne érjen bele, meg lefele is tűrhetően váltson, de azt hittem, ilyen kategóriában már nem kell.
-
zoli03
őstag
válasz Hasaggymeg #80212 üzenetére
Én nem írtam olyat, hogy nem kell finomhangolni, vagy állványon le lehet-e terhelni, vagy hogy nem lehet beállítani. Nekem az a bajom, hogy észrevehetően hajlik, aztán mindenhol azt írják, hogy szupermerev hajtómű, szupermerev karbonváz, aztán ehhez képest egy jobb négyszöges is egész merevnek tűnik.
És ez nem egyedi eset:
Altric Cougar Race vázban Alivio FC-M4050 hajtóművön hozzáér a lánc a terelőlemezhez (mondjuk ez egy 13e Ft-os hajtómű egy olcsón vázban, úgyhogy nem is várom el, hogy ne hajoljon)
ROSE THE UPRISING vázban (ezt azért már szerintem vehetjük felsőkategóriás alu XC váznak) az SLX FC-M677 hajtóművön hozzáér a lánc a terelőlemezhez
Radon R1 2016-os aluvázban az FC-5750 hajtóművön hozzáér a lánc a terelőlemezhezEzek ismerőseim/saját biciklijeim, amiket kipróbáltam, nem csak úgy hallottam.
És akkor még egyszer: be lehet állítani, de szórakozni kell vele, és ha nem ér bele, attól az még az akkor is csavarodik. Akkor a súlyán kívül milyen előnnyel bír mondjuk egy aluváz+Tiagra kombóhoz képest?
[ Szerkesztve ]
-
zoli03
őstag
A láncvillának pont, hogy minél rövidebbnek és merevebbnek kell lennie, a támvilla szokott rugózni. Arra inkább nem is írok semmit, hogy 2 mm-re állítsam a váltót, ez 11 sebességes rendszernél elég érdekesen nézne ki, gyakorlatilag lehetetlen is.
#80217 Tothgera30: akkor magyarul tapasztalat/vélemények alapján lehet csak eldönteni, hogy merev/nem merev középen az adott váz. A gyártó leírásából ugye nem derül ki, és az ár sem garancia ezek szerint. Én sajnos sokkal egyértelműbbnek gondoltam a helyzetet (mondjuk egy átlagos, valamennyire márkás karbonváz már nem csavarodik középen), de úgy néz ki, hogy ez közel sem ilyen egyszerű. A magazintesztet csak iránymutatásként linkeltem be, én inkább csak segítségként használom fel a bennük írtakat, 100%-ban nem bízok meg bennük.
(#80224) Acef: tudom, hogy van finomhangoló fokozat (vagy nem tudom, hogyan hívják), természetesen használtam is.
Részemről befejezettnek tekintem a témát, ezek szerint a hajtómű merev, a váz nem. Igazából a hajtómű merevségével sokra nem megyek, ha a váz meg csavarodik, és csak a közép/felsőkategóriás vázak nem csavarodnak annyira. Így összességében azért nagyot csalódtam, de mivel le volt árazva a bicikli, ezért inkább vettem egy Ultegra szettes karbonvázast, mint egy 100 euróval olcsóbb aluvázast 105-ös szettel (tisztában vagyok vele, hogy nekem még a 105-ös szett is bőven elég, de mivel több évre vettem, így a név/kinézet is megérte azt a kevés felárat az Ultegra javára ).
-
zoli03
őstag
válasz Tothgera30 #80229 üzenetére
Írtad, hogy az Ultimate CF az merev. Az Endurance CF ugyanannyi, mint a Sage Carbon, most akkor az merev lesz, vagy nem? Felt F5/F6 azt mondtad, hogy merev, pedig ez szerintem belépő karbonváznak számít, olcsóbb is, mint a nem merev Sage Carbon. Én ezek alapján azt szűrtem le, hogy az belépőkategória lehet merev is, meg nem is, a felsőkategória meg nagyobb eséllyel merev. Persze lehet találgatni meg elemezni, de mivel nincs rá egységes mérőszám (még egyedi se), ezért közel se biztos, hogy igaz lesz az ember megérzése.
A márkás karbon váz alatt arra gondoltam, mint pl egy Cube, Specialized, Canyon, stb, ezzel szemben meg mondjuk egy Planet X. Az meg tök mindegy, hol készül, egy nagyobb gyár maga tervezi még és az alapján gyártat, így gondolom a tervezés során figyel az adott részek merevségére/csillapítására, nem egy katalógusból találomra választja ki, bár alaposabban utánajárva azzal sincs gond (és igen, azt is tudom, hogy 5 karbonszövet beszállító anyagából készül kb az összes váz). Az meg tök lényegtelen, hol gyártják, akár ugyanabban a gyárban is gyártanak neked high end carbon vázat, meg egy belépőkategóriás tucatvázat, csak attól függ, mit kérsz.
-
zoli03
őstag
válasz Tothgera30 #80237 üzenetére
Endurance CF-et írtam, ami hasonló felszereltségben kb 100 €-val drágább, mint a Sage. Ultimate CF-et nem írtam, tudom, hogy kb 300 €-val drágább, mint a Sage. A himi-homi raktárban maradt, leértékelt gépeket nem tudom, honnan veszed. Azért ennyi az ára, mert már itt a 2017-es modell. Ha elfogy, akkor ugyanazt a biciklit nem leértékelve 100 €-val drágábban kapod meg más színben, felesleges a leértékelt árát nézni.
3-5x ennyiért már megkapom a az adott gyártó csúcskategóriás, legjobb karbonvázával, (akár aero vázas, magasperemes kerékszettes), legalább Ultegrával szerelt modelljeit, nehogy már csak ott legyen alapelvárás a merev középrész. -
zoli03
őstag
válasz Vasinger! #80274 üzenetére
Nem tudok, mert nem is akarok. Én erre a kérdésedre válaszoltam: "Nem azért a két fillérért, de az a bringa csak szerintem nagyon jó vétel ennyiért?" Tőlem aztán lehetne rajta XTR szett is, akkor sem tartanám jó vételnek. Minek bele XT szett, ha a teleszkópon meg a keréken spórolnak?
Ez a taperedes fejcsőben sima teló szerintem undorítóan néz ki, ha ilyen biciklim lenne, mindig ez tűnne először szembe, ha ránéznék. A gyorszáras telóval az a baj, hogy nem merev, erről régen is sokat vitatkoztunk (lehet, hogy 26"-ban nem volt vele gond, de egy 29"-os teló más méretekkel rendelkezik). Igen, simán elvárható az átütőtengely egy 300e Ft-os bringában, ma már akár hátul is (persze nem XT szettel). Persze egy Recon azért gyorszárral is egész merev, de engem pl zavarna, ha egy 300000 Ft-os biciklinél a kanyarban beleérne a tárcsa a betétbe. -
zoli03
őstag
válasz Vasinger! #80281 üzenetére
Kellys Thorx 30: 300e Ft, tapered teló, elöl/hátul átütőtengely. Igaz, ez 27,5", de nem volt kritérium, hogy csak 29" lehet.
Nekem nem szegecselt a tárcsám, még sincs benne akkora nyolcas, hogy beleérne a betéte. Haveromén se, meg az előző biciklijén se volt szegecselt, még sem ért bele.
Az a baj, ha a váz fogadja a taperedes telót, akkor rakják már bele, mert merevebb lesz. De gondolom a gyár megkapja pár %-al olcsóbban, aztán belerakja, ha meg nem tetszik, vedd meg a drágább modellt.
[ Szerkesztve ]
-
zoli03
őstag
válasz Vasinger! #80283 üzenetére
Látszik a váll méretén, ahol a nyak belecsatlakozik a vállba. A Kellysen látszik, hogy a váll középen majdnem akkora átmérőjű, mint a fejcső, a Cubeon látszik, hogy sokkal kisebb váll átmérője középen, mert csak 1 1/8"-os a nyak, ami egy sokkal nagyobb, 1,5"-os fejcsőbe megy.
-
zoli03
őstag
válasz Hasaggymeg #80289 üzenetére
Írtam, hogy a Recon valószínűleg nem fog beleérni. De láttam olyan 29"-os DT-t, ami nagyon könnyen beleért. És ez személyes tapasztalat, olvasva még többről hallani.
-
zoli03
őstag
-
zoli03
őstag
válasz ShiTmano #80295 üzenetére
Nem érted. Azért raknak a vázba tapered kormánycsapágyat, mert mást nem lehet. Mégis milyen kormánycsapágyat raknának bele? Külön vázat meg nem fognak gyártani azokhoz a biciklihez, amibe nem tapered teló megy.
"Elárulok Neked egy titkot. Az 1 1/8" és a 1 1/2"-t a VILLANYAKON mérik, az nem a fejcső belső átmérője."
Nagyon nagy titok. Valakinek biztos, nekem nem. Én hol írtam olyat, hogy a váznak ekkora a mérete?Hogy jön ide a magyar oldal? Felmész a Cube hivatalos oldalára, az összes bicikli képét ki tudod nagyítani.
Azon kép alapján, amit ki lehet nagyítani a Cube hivatalos oldalán, nem tapered teló van a 2016-os Race One-ban. Akármeddig ragozod, ez így van.
-
zoli03
őstag
válasz Tothgera30 #80484 üzenetére
Ez most saját?
-
zoli03
őstag
válasz Runner_fxr #80538 üzenetére
Én is autófóliásnál vettem fóliát, kis mennyiséget is adnak, neki szerintem mindegy, hogy mennyit viszel, lehet, hogy neked éppen a megmaradt darabok is jók méretre, érdemes megkérdezni 1-2 helyen.
-
zoli03
őstag
válasz rétisün #80547 üzenetére
Oké, de attól még kicsit furcsa, hogy Ultegra felszereltség+tárcsafék mellett menetes közepe van. Nekem egy karbonvázban sokkal jobban tetszik a press fites középrész, függetlenül attól, hogy jobb vagy rosszab-e.
ShiTmano: nekem már ment szét menetes alumínium MTB vázamban a középrész. Nem húztam túl, kicsit ovális lett a csapágyház. Úgyhogy nekem a menetes középrésszel is volt már rossz tapasztalatom.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest