-
GAMEPOD.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Tothgera30
Ármester
Jövő hétvégén tervezek egy kisebb Szlovák bringás kört a hidegre való tekintettel. Szóval aki erre lakik, és tervez jönni, az hozzon MTB-t/Cyclocross-t, és Újhelynél találkozunk.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz IMIIKE1998 #79623 üzenetére
Enne több oka van: Egyrészt költséghatékonyság. Másrészt hogy kisebb váz, hosszabb stucnival kiváltod a nagyobb méretet, ennek pedig megint csak előnye hogy a váz merevebb, könnyebb. Pölö: A KTM-em 19"-es váza mondjuk legyen 1600g, ezen van egy 100mm-es 102g-os stucni. Ha nagyobb vázat vennék, mondjuk 20"-ast, az már legyen 1800g, és a stucni mondjuk 80mm-es 94g-os. Így gondolom érthető a matek.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz Emtra Prime #79646 üzenetére
Annyiért odaadom a Formiglim. Ha jó a méret, ne habozz.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz Emtra Prime #79654 üzenetére
Emlékszem is hogy írtad már korábban is hogy keresel outit, akkor és most is azt mondom/mondtam hogy 300k-ért használt Carbont vegyél, legalább 11-es 105, vagy Ultegra szettel. Alatta smafu, Tiagra felejtős, Sora se lesz az igazi. Bár az általad linkelt gépek alapján nagyon más ligában játszunk, egyik mellé se tenném oda az outim, mivel felesleges hasonlítgatni egy alig 7kg-os Carbon versenygépet egy alu, belépő hétvégi outisnak szánt 9-10kg-os bringával.
Jah, a Raguel méretei: (c-c): 55,5cm / (c-c): 53cm / (c-t): 56cm. Még szerintem jó lenne neked, de persze ha nem vagy benne tuti, akkor (M) 54-es méretűt nézz.
#79665 rétisün: Az is jó vétel volt, legalábbis nekem tettszik, ugye a Felt is eléggé ismeretlen itthon, de ezért teper a gyár, és olyan bringákat akasztanak le a fogasról, hogy néha csak lesek.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz Emtra Prime #79684 üzenetére
Az a sztori hogy nem nagyon használom ki. De nyáron valószínű fogok venni valami olcsóbb Carbon-t, mert beteg vagyok.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz Hasaggymeg #79781 üzenetére
Persze ezzel nincs baj, csak a szimering ennyi idő alatt szétrepedezik, még ha szabad szemmel nem is látható, és a becsúszó alsó részét szépen összekaristolja az oda rakódott por. Fél évente (szezon előtt-után) vinni kell szervizbe, ez a titok, akkor szinte bármilyen felhasználást kibír. Nekem a fehér Fox is volt ősszel, de még 500km-t se tekertem a bringával, de így újszerű marad a kezeim között.
#79783 attila206: Nyáron ugyan ilyen kritériumokkal kerestem bringát, egy Pegasus Avanti lett végül, 28"-as kerekekkel, 7005 Alu vázzal, Shimano Nexus 7-el, Suntour CR 100P telóval, világítással és parkolófénnyel, ráadsul az elejére tettünk egy jó nagy fonott kosarat, ami egy mozdulattal leszedhető. Anyám imádja, Schwinn-Csepel Landrider-t váltott le, attól jóval könnyebb, gyorsabb, és gondozásmentesebb. Napi 2x5-8km-t teker vele, ettől jobb nem kell.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz Hasaggymeg #79792 üzenetére
Áh, mai kormánycsapágyak már nem is csapágyak, csak két lemezdarab egymáson jellegű szerkezetek. Azért lesd meg a becsúszód, vagy hátha csináltak képet az alsóbb szegmensről, és megkuksizod, hogy nem-e karistos.
#79797 attila206: Nem a reklám helye, de jófogáson találtam (feleségnek vette, de az agyváltó nem tettszett neki), és a poén hogy lefutottam már a szükséges köröket, még ebay-en is szétnéztem. Néha hirdetnek itthon is jó állapotban lévő darabokat, de szezonban kb. egy hét alatt el is viszi őket.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
-
Tothgera30
Ármester
Szerintetek Fulcrum Red 44 vagy 66 lenne a tuti választás?
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz Hasaggymeg #79838 üzenetére
...de teljes szerviz,minden tömítés cseréjével.2 évente elviselhető...
Akkor nem lesz hosszú életű a tag.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz Hasaggymeg #79843 üzenetére
Ahová én hordom a telóimat, ott már évek óta jóba vagyok a szervizes sráccal/tulajjal, és sok elhanyagolt teleszkópot bontott már szét, ahol bizony hozzá kellett nyúlni. Inkább viszem félévente, és egy 5k-s olajcserét, vagy szimeringcserét végeztetek el rajta, mint hogy gebasz esetén mélyen zsebbe kelljen nyúlni.
Magam is eléggé fanatikus órakedvelőnek vallom, de már redukáltam a gyűjteményt két tagra: SRP313 és egy SKX007. Őket viszont nem viszem vízbe, JHP hivatalos szervizébe hordom, és nem hordom, csak heti 3-4 alkalommal.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
Ebben a topikban már elég off, de igazából aki nem órás, azt úgy sem lehet megtéríteni, és persze nem is akarom. Viszont az első mondatoddal nagyjából le is írtad hogy elég szűklátókörűen tekintesz a témára. Illetve én elemes, quartz órát se nevezném órának, az "csak" időmérő, nem óra. Egy mechanikus, automata óra már más, az egy kis mestermű, egy ketyegő szerkezet, úszó mutatóval, amit nem elem hajt, hanem egy felhúzott rugó. Azt azért hozzátenném hogy elég fontos még a mai világban is az óra egy férfi kezén (manapság lányoknál is kezd elterjedni), és nem az iPhone vagy akármilyen divattelefon az egzisztencia nyilvános mutatója, mert azzal körberöhögnek. Bár ezt sajnos tönkre vágta a sok replika és hamisítvány órákat hordó/viselő fontosnak látszani akaró egyének. Személyes véleményem hogy a férfinek egy ékszere legyen, az pedig az óra, a többi már csak homoszexualitási faktor fokozója.
#79846 Hasaggymeg: Az lehetséges, bár versenyzésnek nem ne nevezném. Ebben a szétszedésben semmi ártalmas nincs, olajcsere úgy is kell, szimeringet, ami érintkezik a becsúszóval, pár szerelés után úgy is cserélni kell, és az alatta lévő szivacs is csere érett lesz addigra. Ez e 4R36 Seiko szerkezet nekem heti pár másodpercet szed össze, és inkább siet. Azért ez már nem a Seiko 5 kategória.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz Strezi #79929 üzenetére
Az első mondatod sajnos áthatja a topikban ténykedő hozzászólók nagy részét, ugye a legtöbben összekeverik a hétköznapi setup-os bringájukat a versenytechnikával. Azt hozzátenném hogy versenyfelhasználásra, tehát XCO és XCM szezon alatt 2x11-es M8000 XT-be 2000km után szakadt el, előbb a patentszemnél, utána már bárhol a lánc. 1x10-es szettnél (32 : 11-42) havernak is hamar megette a láncot, neked meg a 11-46-os sor miatt is szétfeszegeti szerencsétlent. Bár sejtésem szerint 1000-1500km-t neked is le kell futnia, de ez legyen a jövő zenéje, addig még kell egy kis tapasztalat.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz maximilian4 #79931 üzenetére
Akkor csak annyit, hogy szerinted az 500 km reális vagy sem...? - Erre a kérdésedre az előző hsz.-em utolsó mondata lenne a válasz. Ez felhasználásfüggő. Mivel nem szakadt a lánca, csak nyúlt, ezért ebből nem vonnék le konklúziót. Az megint más tészta hogy én kímélem a gépet, általában sokat elmegy egy-egy alkatrész, amit inkább modernizálás miatt cserélgetek.
Runner-nek meg azért lehet a szavára adni, sőt ha van olyan ember akinek itt a szavára adok az pont Ő. Jópár év óta elég sok bringa megfordult a kezei között munkájából kifolyólag , jópár tekerésen vett részt ahol találkozott nem akármilyen techikával, valamint az ő gépe sem 2 ft-os technika (inkább szorozzuk meg 1 millióval). - Ez most hogy tartozik ide? István munkásságának egy részét ismerem, de amit leírtál, azt szinte bármelyik régebbi bringás ismerősömről írhattam volna.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz Runner_fxr #79934 üzenetére
Reálisnak én sem mondanám, de olyan piti dolog, hogy ez legyen a legkevesebb probléma. Lehet hogy hibás a lánc, lehet 46-os COG-on volt sokat, és még ezer egy lehetőség, erról nem is beszélve hogy takarítva nem hinném hogy volt, a sár meg szépen megzabálja. Az viszont biztos hogy 2k km-t mennek nyélen ezek a (minőségibb) 11-es láncok (KMC X11), utána le fog szakadni.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz Runner_fxr #79940 üzenetére
Elbeszélünk egymás mellett, a lánc áráról beszéltem a többi alkatrészhez viszonyítva.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz Emtra Prime #79985 üzenetére
Szerintem előbb döntsd el hogy milyen kerékpár lenne a céljaidnak megfelelő, mert elég összeszedetlenül keresed az igazit. Eddigi ajánlásokhoz képest, nagy részben, elég komolytalan kerékpárokat találtál. A Raceride 200 pedig belépő kat. outi kerékpár, Claris szettel nem váltod meg a világot, vázból ahogy látom a 200 és 300 ugyan az lehet, első országútinak megfelel.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz Strezi #79998 üzenetére
Ez már igen, szép kis Raven, vázon kívűl mindent szívesen átvennék, kerékszettet, telót, nyerget, XTR hajtást főleg, nah meg a hátsó gumit.
#80008 pc360: Azt tegyük hozzá, hogy csak 2x10-es lesz az amire te gondolsz, viszont 2x11-es 105-ös pariban van a korábbi Tegrás szettel.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
Topmaratonra fog valaki nevezni?
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
-
Tothgera30
Ármester
Számomra az idei év eléggé negatív lett, három munkahelyen is dolgoztam, plusz még az egyetemet levelezőn tolom, szóval felesleges szabadidőm mondhatni a nullához konvergált, de hát valamit, valamiért. Korábban tettem fel képeket, tesóm az igazi függő, ő minden helyi versenyen ott van, meg hát rá is ér. Ebben kár hogy ritkán tudok részt venni. Végül is a költség nem is lenne sok, mert mégiscsak négy versenyről lenne szó, ha pedig egyesével vesszük, majdnem egy István király-t kérnek el érte. Bár nem szeretem mikor lehúzás az egész, és azért adok ki pénzt, amit egy baráti társaság kicsit puritánabb kivitelben össze tud hozni egy helyi pályán. A bringán lévő setup, szerintem nem igazán lényeges, középkategória fölött. Az XTR-t meg olyan szinten el lehet felejteni, hogy Shimano szinten ultra könnyű, és ez sajnos néhol a veszte lett, mert rohadt drága, és törik, tehát XC versenyeken a legtöbb bringa SLX vagy XT szettel szalad.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
Fulcrum Red 44 (29"/29er) kerékszett súlya 1830g. Most lestem meg.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
-
Tothgera30
Ármester
Nem szoktam ok nélkül nézelődni, így ráharaptam a képeken látható szettre. Igen, elég hamar elvitték, kissé meg is bántam hogy eladtam.
Az kérlek szépen, egy ilyen top tube protection akar lenni:
#80113 TomMusic: Hol, mi? A láncvillán? Gumibelsőt tartja.
#80118 Hasaggymeg: Ő alap tartozék, nem opció. Kis fotómodell.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
Sima borulás alatt nem tudom mit értesz, de egy erős esésnél a két csavart a vázból simán kifordítja, a csapágyas (pölö: BlockLock) megoldását, ami megcincálja a vázat is. Nekem utóbbi megoldás volt, az állandóan kilazult, utánaállította magát, ergo néha bal oldalra nem tudtad a kormányt elfordítani ameddig szeretted (volna), néha jobb oldalra, és ez akció közben tud vicceskedni. Ha meg visszatérünk a komolyabb esésre, az is belenyomja a felső csőbe a kormányt, mert az erőt valahol el kell vezetni. Így több online vélemény, szösszenet, blog alapján kipróbáltam ezt a DIX/Homemade vázvédelmet, és ez eddig bejött.
#80149 rétisün: Mindenhol idióták. De még pofátlanok is.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz Napfénysüti #80176 üzenetére
Majdnem, de talpra érkeztem. Bár benne volt a zakóveszély, mert a megtett út nagy része konkrétan jég volt.
#80178 dbala: Ez RockBros szivacs markolat. Pár éve ezt használom, néha aszimmetrikus színekben is, nekem nagyon bevált.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz Hasaggymeg #80180 üzenetére
Nyeregtáska? Nem használok olyan ocsmányságot. Valószínűleg többször leírtam már, nyeregcsőre fekete szigetelőszalaggal felragasztok két belsőt, apró vagy bankkártya a zsebbe a csoki/müzli mellé, két imbuszkulcsot a mez/felső ruházat zsebébe teszek, Garmin a stucnira vagy telefon a zsebbe, és mehet a móka. Persze kulacsba lövök vizet. Többi csak felesleges súly.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz Hasaggymeg #80182 üzenetére
Minek? Ha lerobbanok, oda úgy is sok minden kell hogy összerakjam. Esetleg műanyag gumileszedőt, és patront bedobok, de nem volt még rá szükség.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz zoli03 #80193 üzenetére
Most nem akarok Alu/Carbon/Acél/Stb. vitát indítani, de már többször, és sok helyen írtam hogy belépő Carbont hanyagoljátok, mivel annyiból high end Alu van, ami ezerszer jobb. Itt nem a felület számít, hanem a szövetsűrűség, de utánaolvasva találsz róla infót. Szóval próbálj meg állítani az első váltón, picit lehet bele fog érni, de nem lesz vészes.
#80187 Hasaggymeg: Mindenki más érveket tart szem előtt. Nekem a nyeregtáska egy olyan dolog amit akkor se tennék cangára, ha fizetnének sem.
Ui.: Németeknél ez a Cube Agree C:62 nagyon el lett találva. Ma néztem meg egyet, áh, minőségben és merevségben is nagyon komoly ketyere.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz zoli03 #80210 üzenetére
És akkor egy olcsóbb Fuji vagy Felt minek számít? - Nem kezdünk "és"-el mondatot. Az is belépő szint. Egyedül a Felt F5-F6 széria (2016), ami valami iszonyú merev (egyik pedálra ráállva sem tekeredett jelentősen), és az is ebben az árkategóriában volt.
Mi alapján lehet eldönteni? - Általában az hogy a karbon kompozit technológia mennyi karbonszövet és mennyi gyantát tartalmaz, a többi a kialakításon, tömegen múlik.
Mert a gyártók nem adnak túl bő leírást a vázról, meg egymással nem is igazán összehasonlíthatók a leírások. - Ebben sajnos nem vagyok benne, de biztos joggal nem adnak ki pontosabb adatokat, mert a technológia primitív, már akár otthon is össze lehetne rakni egy komplett vázat, megfelelő eszközökkel.
A Tour magazin tesztjében nem említik meg, hogy ennyire csavarodna a közepe, pedig csak kipróbálták azt is. - Most mondanám hogy az elég nagy baj hogy egy bringás újságban szereplő cikk szentírásnak számít. Ugyan azt veszem észre néha a bikemag kapcsán. De összességében ez annyira piti dolog hogy szerintem nincs jelentősége, az is lehet hogy pusztán nem jól lett beállítva. Ha mégis zavar, akkor küldd vissza.
Kellemes békés ünnepeket kívánok mindenkinek.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz rétisün #80218 üzenetére
Az a bringa ami 1000eur-os maximum limittel nézve pozitív csalódás volt. Persze a Tiagrát ledobnán róla, legalább egy 105-ös szettet kapna, könnyű kerékszettel. Meg a versenygeo-s gépeket komfort vázakkal nem szabad keverni, mert abból vicces helyzetek születhetnek.
#80221 Runner_fxr: Bizony, sok jó bringaváz van, még a Tesóm Meridája azért csavarodik, a KTM-em Pressfit miatt már kevésbé (ezek alu vázak), de a Formigli-n (Carbon váz) például nem éreztem erre hajlandóságot.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz zoli03 #80227 üzenetére
Azért azt nem írnám le ilyen bátran hogy specifikáció alapján nem állapítható meg melyik belépő, és melyik versenygeometriás, high end Carbon vázas bringa. Hivatalos ár (nem leértékelt raktáron maradt), geometria, tömeg, setup (néha), listában lévő sorrend mind mind árulkodó jelek. A "márkás" Carbon váz jelzőt meg szerintem felejtsd is el. A vázak nagy része made in China, igen, nagyobb gyártóké is, kivéve a kicsi olasz (sötöbö) manufaktúrákat, de lehet ők is onnan veszik. Illúziókat kergetni felesleges, nem ragoznám tovább, érted.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz zoli03 #80231 üzenetére
"Az is belépő szint. Egyedül a Felt F5-F6 széria (2016), ami valami iszonyú merev..." - Lefordítva: Ugyan az a kategória, de kivételt képez, mert kategórián belül elég merev. Ezzel tapasztalatom van, azért merem leírni, nem újságból olvasom, vagy online tesztekből. Eleve Felt kis gyártó, teperniük kell hogy jó vázakat adjanak el. Ultimate CF és Saga árban sem egyenlőek, és itt hivatalos, friss forrásról beszelünk, nem himi-homi raktárban maradt, leértékelt gépekről. De mint írtam ezerszer, nem mérvadó a hiba, ha háromszor-ötször ennyiért veszel bringát, akkor talán jogosnak érzem a felvetést, így teljesen irreleváns az elvárás.
#80230 parkr: Számból vetted ki a szót.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz fpeter07 #80240 üzenetére
Mondjuk nekem sem volt még szükségem rá, de eleve könnyű és egyszerű megoldás. Szerintem:
#80238 zoli03: Nem akarom a szakmai tapasztalataidat kétségbe vonni. Adott gyártó lehet épp a vázon spórol. De a véleményem leírtam, lezártnak tekintem a témát.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
Kéne: Myroon Prime 29
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz Hp Canon #80350 üzenetére
Már linkeltem egyet, azt ész nélkül hoznám. Várom a sört. Fejleszteni a Recon-t, kerékszettet és fékeket kell kicsit később, bár az már versenyezésre is megfelelő lesz. A magasságodhoz pedig 19"-es váz tökéletes lesz, esetleg dobsz rá egy 100"-as stucnit, ahogy nekem van, de untig kiszolgál majd.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz Vasinger! #80354 üzenetére
Méretben passzolni fog, tesóm is ekkora, 19"-es elég. Ár/érték arányban elég korrekt, persze ahogy írtad, alu vázasból jobbat lehet kifogni, ezt az "attól hogy Carbon" témát szerintem dobjuk, ha visszaolvasol, megérted. A 110kg-ot röhögve elviszi szinte bármelyik váz, ezen nem aggódnék, fék fejlesztést pedig írtam. Mondjuk személyes véleményem hogy ilyen aszfalt/terep felhasználásra egy alu CX-et keresnék.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz Vasinger! #80358 üzenetére
Ebből a Greed 9.50-ből kiindulva, pont olyan súlyban van mint egy felső kat. alu hasonló szettes bringa. De mivel ez nem állna meg 300k környékén, hanem bőven fölötte, ezért szerintem bőven elég lenne neki, úgy hogy nem versenykörülmények között használja, később meg mondjuk tesz bele egy ésszerű kerékszettet, és Deore fékszettet, és mondjuk egy Reba-t. Merevség meghatározásában nem lőttél nagyon messzire, de a Greed vázak bizony nem olyan rosszak, itt inkább azért van leárazás, mert bőven kifutó modellek, a másik hogy aki komoly felhasználásra venné, többet kellene rá tenni, mint amennyiért kap egy sokkal komolyabb, erősebb/könnyebb vázas cangát. Bár már másodjára írom, amire a delikvensnek szüksége van, egy alu 105 vagy hasonló szettes CX univerzálisabb döntés lenne, máskülönben pedig 29er, Deore-SLX-XT szett mix-el túrázásra, erdőbe járásra, kikapcsolódni megtenné, és talán picit használt gépeknél, 200-250k-ból meg is állna a dolog.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
Tegnap elhoztam egy 55-ös Bianchi Zurigo-t. Még nem volt időm tesztelni, de január elején rá szentelem minden szabadidőm, és beszámolok róla.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
Új hozzászólás Aktív témák
- Politika
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- Azonnali fáradt gőzös kérdések órája
- Szinte bankkkártya méretű a LattePanda x86-os SBC-je
- Azonnali mobilos kérdések órája
- Mesterséges intelligencia topik
- Gaming notebook topik
- Vezetékes FÜLhallgatók
- World of Tanks - MMO
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen