- Nintendo Switch
- Senua's Saga: Hellblade II - Íme a végleges gépigény
- Bestbuy játékok
- Star Citizen
- PlayStation 5
- Fortnite - Battle Royale & Save the World (PC, XO, PS4, Switch, Mobil)
- Elite: Dangerous
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- Arena Breakout: Infinite
- Ghost of Tsushima - A PC-s kiadás több mint 170 régióban elérhetetlen lesz
-
GAMEPOD.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Tothgera30
Ármester
#55490 szjoci: Nekem még 29er-en sem volt 28-as küllőknél törés, vagy 8-as. De a 24-est is be merném vállalni előre. Szóval ez már csak használatfüggő, aki odaveri rendszeresen, az fűzzön csak 32-est nyugodtan.
[ Szerkesztve ]
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz andrisbandi #55570 üzenetére
Erre már van pár webshop is... persze új bringát mindenképpen megéri kint venni, viszont a helyedben megnézném a fél-egy éves használt gépeket is, mivel talán a Fat és a Pedelec is kezd itthon befutni, kereskedőnél is akad néha.
#55512 Hasaggymeg: Mint minden KTM. Viszont olcsóbban meg már spórolás megy. Azért Carbon gépre, 400-500k-s ársávban ne Deore alkatrészeket tegyenek már, nem mint ha baj lenne vele, csak csúcs aluban megszokja az user az SLX/XT verziókat, egy havi fizetéssel többért pedig csökken a színvonal a setupban.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz rétisün #55575 üzenetére
Bár (ahogy írtad) részemről sokkal több értelmét látom egy könnyű alu vázra felső kategóriás alkatrészeket szerelni (említetted: 105, Ultegra vagy Dura), mert könnyű kerékszettel, szinte carbon szintre hozható (lesz mondjuk 500-700g eltérés), de egy tartós, jó minőségű gépet kap. Viszont a
magyar f@szparaszta carbon gépre ugrik, mióta feldobtam apróra a RazerBlade-t, az érdeklődők fele mondhatni hogy egy új alap 29er árát kínálta érte, mert annyi van rá, de kell a carbon (mikor sohasem fogja kihasználni). De kérdem én, miből fogja ezt szervizelni, fenntartani, stb.?"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
Höh... most úgy alkudozott a Merida forgalmazó hogy nem tudott mibe belekötni, de azért rendes voltam . Nagy gondok vannak ha tőlem kell venni a bringákat . -1 Big Nine .
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
Kellys Thorx 10 2015 27.5-ös bringát igen jó áron tudok most, ami konkrétan 225 ezer Ft. Ennyiért szerintem best/buy jelenleg, mivel használtan is drágábban adogatják az ilyen setup-os gépeket.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz ---Lasali--- #55610 üzenetére
Negatív véleményt csak most hallok tőled először. A vázára nem lehet panasz, nagyon rendben van, setup is kiváló, talán a kerékszetten könnyítenék valamelyest. Személyesen boltban nézegettem, ott nagyon tetszett, masszív gépnek tűnt. Az Avid fékek meg olyanok amilyenek, persze a Shimano cserével jól jár az user, szóval itt még érezhető is hogy normális support van. Vázméretben kissé túloztál, persze S-es 415/580-al olyan 170cm-hez ideális, az M-es 465/600-as, az mondjuk nekem még elmegy, de kissé nagyobb is elférne, viszont az L-es, ami 515/600-as, már túl hosszú. De összességében ha most 220-250k körül keresnék új, versenyen is bevethető 27.5/650B bringát, biztosan ezt venném.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
Hétvégén megrendezésre került a Tirpák Cross (Cyclocross) verseny első fordulója Nyíregyházán, az egykori salakmotor pályán. Még 3 verseny várható (ha minden jól megy), aki szeretne még részt venni, Decathlon kupafutam - 2015.11.29, Szilveszter kupafutam - 2015.12.31, TMC kupafutam - 2016.01.31. rendezvényeken teheti ezt meg.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz fpeter07 #55653 üzenetére
A pályán nagyon előjött a montik előnye, ahol CX géppel óvatoskodni kellett, ott egy MTB-vel simán verették a nagyok. Viszont ugye 11-12kg-os (vagy még több) bringák emelgetése, és velük való ugrándozás igen fárasztó. Ennek kiküszöbölésére létesítettek több helyen chicken way-t, ami 5mp-el hosszabb időt, vászont biztonságos haladást tettek lehetővé. Nem saját tapasztalatomat írom, csak a tesóm volt a Meridával, Simpon-t meg kölcsönadtam egy haveromnak kipróbálni.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
Megjött az új kerékszettem... Sun Ringlé Charger Expert lett végül .
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
-
Tothgera30
Ármester
válasz venember83 #55874 üzenetére
Rendben is lenne a dolog, de azért az LTD/Race One sem olcsó kategória. Radon Race-nál is átütős. Elől letojom hogy az-e, mert azt egy teleszkópcserével a későbbiekben megoldja az ember, de hátul már nem fúr-farag.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz TakiUZ #55876 üzenetére
Ezt egy percig sem vitatom, akkor én is nagyon nézegettem, de ez akkor is 300k+, amit itthon kevesen engedhetnek meg maguknak, aki pedig igen, ők igen körülményesen válogatnak.
#55877 venember83: Átlag felhasználóként átgondolva, akkor jön el az ideje bringát venni, mikor a "régi" elavult, tehát ők nem fogják észrevenni a különbséget, de én mégis inkább a full SLX-es 2 éves Big Nine-ért adok ki 250k-t, ami hátul átütős, mint hogy egy új QR9-est vegyek. Persze nagyon mások vagyunk, máshogy gondolkodunk, én eleve falra tudok mászni az új bringán ejtett első karctól, amik más csak nevet egy nagyot.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz Runner_fxr #55882 üzenetére
De azért érezhetően merevebb tőle az egész bringa.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz szjoci #56057 üzenetére
Pont ezen tanakodok. Nekem 42T Cog-hoz kellene, amit talán az SGS bírna, mert ugye 11-42 között azért van egy meredek áttétel. Viszont ismerősi körben a közép kanalas X9-es simán bírja. Csak az XT váltókarját imádom, és a "kuplungos" (kapcsolhatós) váltók igen jól sikerültek az 1x10/11-hez.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz szjoci #56102 üzenetére
Az M8000-es is több verzióban lett kiadva, kínáltak nekem is 11-42-est, elől 30-as tányérral, és bizony kevéske lesz. Nem egészen, mivel nagyon nem mindegy hány fogas a tányér. Versenyzők 34-36 körülit használnak, inkább utóbbi, mert erősek. Nekem a 34-es bőven elég lenne, mászni és asfalra is, mert a 38-as tányérral sem mindig tudom kiforgatni a 11-es sor alját (29er, Nobby Nic 2.25).
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
Működő megoldás lehet egy Mid cage XT M786 Shadow+, 11-42-es sorral, és elől 34T-s Wolftooth tányérral?
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz ---Lasali--- #56194 üzenetére
Pedig van rá példa...
#56195 szjoci: Ezzel sem lenne bajom, bár kiforratlan, vékonyabb láncú rendszert nem igazán vallanék be, de lényegi előrelépés a 11-es rendszerrel sem lenne, árban pedig jóval drágább a szett.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
Komolyabb fék/váltó szetteket honnan érdemes rendelni? Most egy XT 785-ös szettet szeretnék.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz Hasaggymeg #56268 üzenetére
Sajnos nincs nekik ilyesmi. Bike-discount.de-től kb. mennyi a szállítás egy 130-150eur-os termékre?
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz bunddog #56298 üzenetére
Komplett SLX rendszert cserélek XT-re. Bár az 1x11-es rendszert is nyálazom, csak nekem az nagyon új-drága-rövid életű lenne a rendszer. Így még az 1x10 (32T vagy 34T narrow wide - 11-40 vagy 11-42) és számomra oldschool 2x10-es (38/24 - 11-36 vagy 11-40) rendszeren filózom. Mindkettőnek sok előnye van, de pár bosszantó hátrány, itt is, ott is akad. Persze régi motorosok 3x10-el bőven elvannak, és el is lesznek, ők csak röhögnek az eszmefuttatásaimon. Viszont nem szeretem amit többen csinálnak versenyen, hogy középre beteszik a láncot, ott végigszaladnak a soron, a pálya adott szakaszához mérten, és mikor fogy az erő, akkor recsegtetik a hátsóváltót.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz ---Lasali--- #56307 üzenetére
Kissé tévesek az információid. Egy tányérosoknál narrow wide lánckerék van, arról nem esik le a lánc, legalábbis ahhoz szándékosan kell leemelni róla. 11-34-es sort említettél, mit én javítanék mért legtöbbször 11-36-ossal találkozom, már kb. 5 éves bringáknál is. De még egyedi agy sem kell hozzá, csak egy nagyobb Cog (40T vagy 42T a gyakori) a 36-os mögé, és két kisebbet egyre cserélni a sorban. Újabb (2015 közepe!!!) 1x11-es rendszereknél meg pl.: Shimano-nál nem kell speciális kazettatest, amire a 10-es sor ráment, arra a 11-es is rá fog menni.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz ---Lasali--- #56325 üzenetére
A váltón feszíteni kell, vagy a kapcsolhatós váltón a feszítőt be kell kapcsolni, és nem dobálja úgy le, sőt szinte egyáltalán nem, és a lánc hossza is mérvadó. Egy tányérost leginkább 2-esekből lehet átalakítani, persze ott sem mindegy hogy milyen tányérokat dobálunk rá.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
-
Tothgera30
Ármester
-
Tothgera30
Ármester
-
Tothgera30
Ármester
Fox 32 Factory Series Fit CTD 100mm QR15-re érdemes lecserélni a 14'-es Evolution-omat? Van valami szériahibája, vagy csak fejlődött azóta? Volt már egy Fit CTD-m, de nem volt használatba véve, akkor nekem kissé darabosnak tűnt a mozgása a használt Evo-hoz képest.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz ---Lasali--- #56589 üzenetére
Ha nem írok hülyeséget: Air spring pressure, ez már CTD-s.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz ---Lasali--- #56624 üzenetére
Ennyi különlegessége van. Amúgy sima rugós.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
Runner koma: KTM Macina Lycan
ui.: Kész a Sun Ringlé Charger Expert szettem csapágycseréje. Koyo-t kapott, ami a gyártól minőségibb, reménykedek benne hogy hosszabb élettartammal is kecsegtet. Még mindig nagyon állat rotorhangja van, nyáron ütős lesz a járókelők között "recsetelni".
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz szjoci #56715 üzenetére
Az lehetséges, de hosszú távú tervem lenne vele. Most darabokban van a Big Nine, épp átépítem, de az titok hogy mi lesz a végleges elképzelés.
#56716 ---Lasali--- : Már miért ne bírná? Amiben eddig cserélt, ilyenre, vagy SKF-re, mindegyik több szezont bírt, verseny használat mellett. A gyári meg mondjuk szépen 1-2-t ha kibír.
#56717 Runner_fxr: Épp ezért néztem, mert árban nagyon kedvező a műszer. De ugye használt bringákkal kereskedő egyéneknél is bőven szokott akadni pedelec nyáron, és nem is olyan rossz árakon. Azok eredete sem biztos hogy túl világos.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz Runner_fxr #56747 üzenetére
A modellfrissítés is legfőképp csak a színekben történő változással jár, vagy épp kihozzák az aktuális kedvenc versenyző Team replikás gépének színeivel fényezett cangát. Mondjuk 2016-ra kihozzák felsőbb szegmensben a 11-es szetteket, akkor várhatóan a teleszkópok gagyibbak lesznek, mert valahol meg kell fogni a pénzt.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz Runner_fxr #56750 üzenetére
Persze, de most ugye a fogyasztói társadalomra rárerőltetik az 1x11-et, ami nagyon frankó, és f@sza dolog, de gondoljuk csak végig, egy 10-es Sunrace sor is 11-42 kiosztással van, és a 10-es sorból is építhető 11-40/11-42, és tököm tudja még hány verzió, tehát csak egy fogaskereket bukunk, de vastagabb marad a pénztárcánk és a láncunk. Oh, a lánc, nézzük meg a 9-es rendszerekhez való láncot, pl.: tesóm Sram rendszere (9-es), és igénytelen felhasználás után sem rozsdásodik, vagy korrodál, bezzeg az újabb 10/11-es szetteknél már gyengébb a minőség. Amit még nem értek, az a túlkönnyítés, lásd Sram X0 váltókar. Ez az egy darab műremek machmakere orrba-szájba letörik.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz Normi™ #56756 üzenetére
Hátul attól függ hogy távtartóval van-e feltéve a 160-as, vagy alapból 140-es rakható rá. Esetleg IS rögzítésnél szerintem szintén nem nagyon kapható 160mm-es tárcsától kisebbhez való. Szerintem 160/160 a legjobb döntés. Outinál nem hiába tesznek olyan kicsit, első az erőkar, második hogy keskeny a tapadás, tehát ha nagyobbat teszel rá, akkor csak blokkol, és nem fékez. Az már egy másik kérdés hogy szerintem outi-n semmi létjogosultsága nincs egy disc féknek, még cyclocrossban sem teljesen egyértelmű hogy előnyös-e a dolog. De fogyasztói társadalomban élünk, ha le kell nyelni, hát nyeljük.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz Normi™ #56759 üzenetére
Jelenleg hűtött XT fékbetétet használok, XT tárcsákkal, XT 785-ös fékekkel, és hosszabb leejtőzések, maratonokra is elégnek érzem a 160-as tárcsákat.
Korábban próbáltam 180/180-ban is... de az sok volt, állandóan összeült a teleszkóp, és hátul pedig farolt.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz ---Lasali--- #56764 üzenetére
Még az M8000-esre kíváncsi vagyok, majdnem berendeltem szettben, de utánaolvasva nem győzött meg. De ha kipróbálnám, lehet változna a véleményem.
#56765 Normi01: Ennél egyszerűbb/gyengébb tárcsákból is elég a 160mm-es. Ha trekking/túra felhasználásra szánsz ilyet, szerintem olcsóbb szett is megfelelő lesz.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
Ki vitte el előlem a hirdetett 27.5-es Bianchi Methanol-t ? Azóta ilyesmire csorgatom a nyálam...
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz ---Lasali--- #56807 üzenetére
Van Ethanol is... de igazából csak a 29er felé hajlok. Igények márpedig bőven vannak, és eddig a Big Nine Lite viszi a prímet, ár/érték arányban.
A BB30-al sincs semmi gond, ezek elég strapabíróak, bár én a PressFit-nek sem látom lényegi előnyét, inkább csak a szervizek járnak megint jól. Meg ugye otthon már egy csapágyat nem fog kiütni a vázából az átlag user, míg egy Hollowtech-hez már megvolt a szerszám.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
Ahogy nézem, nem eget rengető dolog ez a Carbon váz javítás... simán megtanulom a szakmát .
#56811 ---Lasali--- : Ha valaki b@lfasz (már elnézést a kifejezésért), mindent szét tud cseszni. Pressfit előnye hogy magasnyomásúval való mosást jobban bírja, illetve hogy elviekben merevebbnek tűnik a gép közepe, aminél itt Carbon vázaknál van lényegi jelentősége.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
Új hozzászólás Aktív témák
- Apple notebookok
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Házimozi haladó szinten
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Autós topik
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Mobil flották
- Poco F3 - a mindenes, de nem mindenkinek
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- További aktív témák...
- DJI MAVIC 3 PRO DRONE, GARANCIA, CARE/ DJI BESZÁMÍTÁSA LEHETSÉGES
- Timex Model 23 TW2T88500 női karóra BOLTI ÁR ALATT! ELADÓ - 19.990.-
- PULSAR Accelerator Solar Chronograph PZ5111X1 3év garival eladó!
- Absima Jimny 1:24 micro crawler rc autó
- Adidas UEFA Champions League tolltartó, neszesszer szinte ingyen elvihető
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest