- Akciófigyelő: Humble Games Bundle - Nightdive FPS Remasters
- Call of Duty: Modern Warfare III - Új szezon, újabb ingyenes hétvége jön
- Hunt: Showdown - Jön az engine csere, befutnak az újgenerációs verziók
- Steamre tart a Crime Boss: Rockay City
- The Witcher - Befutott a TV sorozat folytatásának első rövid kedvcsinálója
-
GAMEPOD.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Runner_fxr
Ármester
válasz fpeter07 #37860 üzenetére
A német nekem is tetszik. Sok ismerősöm hülyének is néz miatta, de nekem akkor is jobban tetszik mint az angol.
Holnapra el kéne döntenem, hogy melyik bringát rendeljem meg. C6.0 vagy 110 ezerrel drágábban a C8.0? A C8.0 megéri a felárat, egyértelmű, de vajon eladásnál is visszajön a különbség? Ezzel is számolni kell, mert ha nem jön be akkor megválok tőle.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz fpeter07 #37869 üzenetére
Hát épp ezaz, ha fel akarom fejleszteni arra a szintre mint a c8.0, akkor az jóval többe lesz mint most ez a 110 többlet. Eladásnál viszont nem vagyok benne biztos, hogy többet kapnék a c80-ért
(#37874) FIREBLADE78: Nem tudom, hogy feltűnt e, hogy ez egy ebike. Rásegítéssel még könnyebb is hajtani mint egy középkategóriás, könnyű montit. Rásegítés nélkül valóban combos.
[ Szerkesztve ]
-
-
Runner_fxr
Ármester
Na erre kíváncsi leszek!
-
Runner_fxr
Ármester
válasz FIREBLADE78 #37900 üzenetére
-
Runner_fxr
Ármester
válasz FIREBLADE78 #37902 üzenetére
Csak arra akartam rávilágítani, hogy talán egy olcsóbb fully is megtenné kezdésnek, de ahogy gondolod.
Én az spd pedálokat csak városban szeretem, erdőben taposópedált használok.
Nekem northwave cipőm van egyébként, nincs vele gond, pedig egy alap modell.Def26: Eldöntöttem, C8-as lesz, bőven megéri a felárat. Illetve a deore agyakra sem vágyom. Nem forognak valami szépen. Egy DT azért más világ. Március végére tudja szállítani a Bergamont. Már várom.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Because #37919 üzenetére
Csak nem. Ha az elmúlt 20 év montizása alatt eddig nem jött össze az a súlyos baleset, akkor talán a későbbiekben se fog, persze sose lehet tudni.
Def26: Köszi az infot, eddig kábeles megoldásokat láttam csak, de ahhoz motort kell bontani. Ott elvileg 50-ig gyorsít bár a 40-44 is elég szerintem.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz lsebestyen #37965 üzenetére
Szerintem teljesen egyértelmű, hogy mi volt a célja. Kereskedő, népszerűsíteni akarja a portékáját. Egy ilyen rendezvényen való szereplés sokkal hatásosabb, mint ha egyedül felteker és azt felteszi a youtube-ra. A cikkben is írta, hogy egy csomóan odamentek hozzá és kérdezősködtek. Amúgy meg a verseny leírásban sem volt kizárva az elektromos kerékpár, tehát még fainak is voltak, hogy rajtszám nélkül indultak.
Ez nem trollkodás volt, hanem reklám maguknak. -
Runner_fxr
Ármester
Szerintem cipőt netről rendelni abban az esetben érdemes, ha előtte konkrétan azt a modellt már felpróbáltad valahol. Látatlanban ilyet biztos nem rendelnék, még ha el is találod a méreted, akkor is simán lehet, hogy nem lesz kényelmes az a modell amit választasz, mert pl nem a te lábformádhoz ideális. Persze visszaküldheted, de a postaköltséget bukod.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Napfénysüti #38029 üzenetére
Na ez egy jó vétel lehet. Fel is hívtam, de már megy valaki megnézni. Azt mondta az eladó, hogy ha nekiáll alkudozni az érdeklődő, akkor nekem adja le inkább. Jó lenne második bringának.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Because #38038 üzenetére
Nekem az a tapasztalatom, hogy a Suntour villák akkor sem jók ár/értékben. Nyilván nem kell mindenkinek 100k-ért villa, de a Raidon és Epicon alatt az összes Suntour alkalmatlan mindenféle terephasználatra.
Én inkább ajánlanék belépő, közepes szintű Rock Shox villát, mint Suntour-t.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Because #38041 üzenetére
Egy normális minőségű teleszkóp majdnem ugyan úgy viselkedik hidegben is mint melegben, a különbség nem számottevő, átlag felhasználó nem is veszi észre a különbséget.
Egy jó nyílt olajfürdős villa télen is kimozogja az útját. Egy XCM-be meg gondolom megdermed a zsír, meg ugye a kosz is könnyen belemegy, nincs rendes tömítése se, aztán persze, hogy nem mozog rendesen. Mondjuk nyáron se sokra mész vele, mert a merevsége olyan mint egy kolbásznak, és csillapítás sincs benne.
Városba, aszfaltra persze használható, de én terepre nem merészkednék vele. Epicon-hoz (most már epixon) volt szerencsém, az nem olyan rossz villa. Raidon-ból is a levegős verzió a használhatóbb. De akkor már inkább egy X fusion-ban gondolkodnék, az minőségi alkatrészekből készült villa, elérhetőbb áron. -
Runner_fxr
Ármester
válasz zoli03 #38049 üzenetére
Természetesen erősen felhasználó függő, meg ugye a testsúly sem mindegy. Viszont ha megtapasztalod milyen egy rendes teleszkóp, akkor már sokkal jobban kijönnek egy Suntour XCM kategóriájú teló gyengeségei. Én azt nem mondom, hogy nem lehet vele terepen közlekedni, vagy, hogy szétesik pillanatok alatt, de közelébe nincs egy rendes telónak. Mondjuk az is tény, hogy egy normálisabb villa legalább a duplája árban, vagy még kicsit több is. Az én véleményem mindenképpen az, hogy montiba nem igazán optimális választás, hiába olcsó.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Mr. Erikszon #38080 üzenetére
Szerintem nem, de ha lecseréled Sram-ra a hátsó váltót és a váltókart, az biztos fog javítani a váltás teljesítményen.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
Azért ez nem tréfa! De 24 óra alatt 11 szer a Mont Ventoux se viccel! Örülnék ha egyszer megmásznám, főleg lefelé lenne hatalmas élmény.
-
Runner_fxr
Ármester
Szerintem módosítanod kéne az árat kicsit felfelé, mert amit te szeretnél az nem a 70 ezres kategória, hanem legalább a duplája.
Illetve ne dirt bringában gondolkodj, hanem xc mtb-ban. A dirt gépeknek kicsi a vázuk, nem tudsz velük ideális pozícióban tekerni hosszabb távokat és többnyire nehezek is.
Milyen magas vagy? A méretre nagyon figyelj oda, mert ha túl nagyot vagy túl kicsit veszel, akkor nem fogod jól érezni magad a bicajon.
Ha legalább 175 centi vagy, akkor akár 29"-es mtb is szóba jöhet, persze 70-ért olyat nem kapsz.
Jobban jársz ha eleve tárcsafékest veszel, mert utólag sokba lesz az átépítés.
[link] -
-
Runner_fxr
Ármester
A KTM kerékpárok jó minőségűek, egy középkategóriás gyártó. Az új áruk viszont picit magasabb mint a többi márka hasonló felszereltségű kerékpárja, mert most eléggé felkapott márka, ha úgy tetszik divat márka is.
Ez amit kinéztél kb reális ár érte, ha nem nagyon kell rá költeni, tehát tényleg csak a fogaskeréksor a cserés, persze 50-ig lealkudnám azért. De ezt csak személyes megtekintés és szakszerű átvizsgálás után adnám meg érte, neten keresztül ezt senki nem tudja neked megmondani, hogy okés e a bringa.
A váz mérete 17"-es, én nem gondolnám, hogy ez kicsi lenne a 158 centidhez, sőt, szerintem még kicsit nagy is lesz. 15"-16" körüli kéne neked, de valószínű fogod tudni használni a 17"-et is azért.
Hogy ez a bringa jó e? Az felhasználási terület függő. A deore cuccok bőven jók hobbi szinten, ha még nincs leharcolva és használható az állapota, a vázzal se hiszem hogy gondod lesz ha nincs rajta sérülés. A v-fék az olyan amilyen, meg lehet vele állni, de meg se közelít egy jó tárcsát. A villa meg egy hulladék, de nyilván ilyen árért ez van. Ha tárcsafékesre szeretnéd alakítani, akkor az utólag sokkal többe lesz, alsó hangon 50-60 ezer (tárcsás agyak, kerékfűzés, tárcsafékszett) de ahogy nézem nincs a vázon tárcsafék rögzítési lehetőség, így csak a villára tudsz tárcsaféket rakni, hátra nem. Plusz egy valamire való villa is legalább 40-50 ezer. Ezért javasoltam, hogy jobb ha kapásból többet szánsz a bicajra, de persze ahogy pénzed van.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz csaabz #38150 üzenetére
Én nem állítom, hogy a Merida bringák ne lennének jók, de azért elájulni sem kell a márkától. Egy középkategóriás gyártó. A Specialized-ben nem tudom, hogy ténylegesen van e 49%-os részesedése, de ha igen, akkor se említeném egy lapon a Specialized-el. Nekem leginkább a mtb vonala ami soha nem tetszett a Meridának, lehet országútiban jobbak, azt annyira nem ismerem, de a monti vázaik innen onnan leutánzott megoldásoktól hemzsegtek. Nyilván hozzák az elvárható minőséget, de semmi különlegesség, unalmasak voltak régen is és most is. Százszor előbb veszek Cube-ot, Specialized-et, Mondraker-t, Scott-ot mint egy Meridát. Ettől még nem érzem magam sznobnak, pláne nem hülyének.
Ár-értékben se látom kimagaslóan jónak.Kross-hoz hozzászólva, valóban kezdenek elszállni az árakkal, de nagyon. Pedig tényleg nagyon jó ár-értékűek voltak pár éve a Kross kerékpárok, ennek manapság már híre sincs. Pedig annyira azért nem jók a vázaik. Sőt ott tartunk, hogy van pofájuk, közel 1,4 millióért egy sár nehéz, 15,2kg-os aluvázas enduro-t adni. Moon z3.
Ezért a pénzért a Cube karbon vázas enduro-t ad 12,6kg-os súlyal. Stereo 160 super hpc, sőt még kicsit olcsóbb is mint a kross. link.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Runner_fxr #38160 üzenetére
Arról nem is beszélve, hogy nekem is úgy rémlik épp a Merida volt a sznob, nem hozzáértő emberek vesszőparipája, ha kerékpárról volt szó. Akárcsak manapság a KTM. Ettől még egyiket sem tartom rossz minőségűnek, illetve akció esetén jó vétel is lehet akár mindkettő. És elég ritkán hallok sznob, nem hozzáértő ember szájából Mondrakert, Scott-ot vagy akkár Specialized-et, ez is tény.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz ---Lasali--- #38162 üzenetére
Én mostanában a KTM-el vagyok így, tényleg megdöbbentő, hogy a 2 gyerekes anyukától kezdve a 70 éves nagyfateron át kb minden második érdeklődő a KTM-et tartja A kerékpárnak, persze nem rossz, mindig kiemelem, de ez az agy mosott felfogás engem is megdöbbent. Nem érdekli őket, hogy drágább, csak rajta van a vázon az a 3 betű és nem látnak tovább. Megutáltatják velem a márkát, már ott tartok ha meghallom, hogy KTM, kiráz a hideg és nem jó értelemben.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz ---Lasali--- #38162 üzenetére
Amitől még a hajam égnek áll, igen sokat hallom a boltba betérőktől, "úgy hallottam, hogy most ezek a KTM-ek a legjobbak". Hát persze, a legjobbak.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz ---Lasali--- #38165 üzenetére
Hát ez kemény sztori, a hülye ügyfél és a szakképzetlen szervizes találkozása.
Sajnos mindig lesznek olyan emberek akik az éppen aktuális divat után mennek és nem logikusan cselekszenek.imyourfriend: Nem lenne a KTM bringákkal baj, ha nem kérnének értük többet, mint amit ténylegesen érnek. Minőségileg teljesen rendben vannak, senki nem állítja itt az ellenkezőjét.
Azért ebben van némi elfogultság, hogy kizárólag KTM-et hajtanál. A Merida nekem sem tetszik, de azért van még a KTM-en kívül bőven más alternatíva, ami semmivel sem rosszabb, vagy akár jobb is.
Rengeteg KTM tulaj képzeli azt, hogy ez a márka jelenti A kerékérpárt, a többi meg egy szar. Ez persze nem a KTM hibája, de ettől még röhejes és ellenszenves. És tényleg ne érts félre, én nem cikizni akarom itt a KTM bringákat, jó bringák, csupán nem értek egyet a KTM felsőbbrendűségével, vagyis annak a képzeletével, mert nem különb mint sok más gyártó.Narakh: Nekem az a véleményem, hogy a 27,5"-ös kerék 27,5"-ös vázba való, persze van, hogy belemegy egy 26"-os vázba meg villába, de az akkor sem ahhoz a kerékmérethez lett tervezve.
Ha valaki mindenképpen 27,5"-re szeretné lecserélni a 26"-os bringát, szerintem értelmesebb döntés eladni kompletten a 26"-os bicajt és venni egy gyárilag 27,5"-öst.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Tothgera30 #38229 üzenetére
Persze lehet próbálkozni, meg nyilván van egy két gyártó akinek a 26"-os váza fogadja a 27,5"-ös kereket is, de ettől függetlenül maradnék a gyárilag 27,5"-ös bringánál.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Tothgera30 #38233 üzenetére
Ez igaz, de én is úgy gondolom, hogy aki 2013-2014-ben 300-400k-t kiadott 26"-ért, annak nincs értelme lecserélnie 27,5"-re, mert nyilván 26"-ot akart ha akkor azt vett. Új bringa eladás meg mindenképpen bukó, ha nem nagyon akciósan vetted.
Nyilván lehet használni a 26"-os vázat 27,5"-ös kerékkel, de sok értelmét nem látom. 26" és 27,5" között egyébként is minimális a különbség. És nyilván módosul valamelyest az irányíthatóság, mert a 650b vázak láncvillája picit mindig hosszabb mint a 26"-os vázaknak. Össztelósban gondolkodva, meg szerintem teljesen felejtős.
Ha én is gonosz akarnék lenni, akkor meg azt mondanám, hogy aki 2013-ban, de főleg 2014-ben, újonnan 26"-ot vett 300-400 körül, 27,5" vagy 29" helyett, az nem gondolta át és hülyeséget csinált.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz RichieTri #38263 üzenetére
Az jó, akkor kb ugyan annyi a tapasztalatunk.
Természetesen nem szó szerint kell érteni amit írtam, ez összetett kérdés.
Ha neked eleve preferencia volt a 26" akkor az megint más szitu. Illetve az se mindegy mennyiért vetted.
Viszont az is tény, hogy a 26"-os komolyabb alkatrészek ki fognak szorulni a piacról, mivel minden valamire való gyártó a 27,5" és 29"-es montikat gyártja leginkább, ennek tükrében érdemes megfontolni a a 26" kontra 27,5" kérdést.
Egyébként én is pont 178cm vagyok és tökéletesnek éreztem a 27,5"-ös bringám, abszolút fürge volt, ugyan olyan fordulékony mint egy 26". Nekem a 26" egyáltalán nem hiányzott, de persze nem vagyunk egyformák. -
Runner_fxr
Ármester
válasz Tothgera30 #38267 üzenetére
Nem tudom mikor és hol olvastál olyat, hogy én a 29"-es gépeket jónak tartom csiki csuki kanyarokban, fürge csapatós pályákon? Oda nyilván a 26" vagy 27,5" a nyerő. Ismerem jól a kategóriákat.
Szerinted hülyeség, szerintem nem, de továbbra is úgy gondolom, hogy 27,5" az gyárilag legyen 27,5".
Persze meg lehet oldani, keskenyebb külsővel, azt is elhiszem,hogy nem lesz túl nagy a differencia egy gyárilag 27,5"-ös géphez képest, de akkor se ugyan az. Az árakat illetően sem feltétlenül igaz, hogy a 27,5" drágább, nincs már jelentős eltérés ha komplett bringában gondolkodunk. Akció meg mindig van egy régebbi modellre, most már a 27,5" sem egy akkora újdonság. Mindegy, részemről is lezárom, másképp látjuk ezt a kérdést, mindenki azt vesz amit jónak lát. -
Runner_fxr
Ármester
válasz Pttypang #38292 üzenetére
Felfele váltást úgy érted, hogy amikor hátul a nagyobb fogaskerékre kapcsolsz, azaz könnyebb áttételbe? Mert akkor nem elég feszes a bovden, azaz nincs jól beállítva. De egy váltó állításnál sok mindenre kell figyelni, szorulhat is a bovden a házban. Ilyenkor érdemes cserélni a házat és a bovdent. Illetve a váltó rugó előfeszítése is lehet túl feszes, akkor is válthat pontatlanul, még ha megfelelő is a bovden feszesség (bár az RD TY21-en nincs rugó előfeszítő csavar, szóval ott erre nem kell figyelni.)
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Pttypang #38296 üzenetére
Azt nézted, hogy szorul e a bovden? Felváltasz a legnagyobb fogaskerékre hátul, majd a váltókaron leváltasz legkisebbre, úgy hogy nem tekered a pedált és a láncot fent hagyod a felső fogaskeréken. Ekkor fellazul a bovden, ki tudod akasztani a házakat is a helyéről és le tudod ellenőrizni, hogy szépen, akadás mentesen jár e a bovden. Ha valahol szorulás van akkor valószínűleg meg van a hiba forrása.
8 sebességes sorhoz már kazettás agy kell.
Egyébként 300km után az alap tourney-nek sem szabadna elállítódnia. Ott más gond lesz.troland26: Rengeteg leírás van a neten, váltó állításról, de akár youtube videók is. [link]
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz HEAHEA #38352 üzenetére
Szia, szerintem ha online megveszed a jegyet, akkor küldenek egy kódot és az alapján kapod meg a helyszínen, de pontosan nem tudom. Tavaly dolgoztam kint, idén sajnos nem megyünk, de én azért meglátogatom a kiállítást barátnőmmel.
Most leginkább az ebike-ok miatt megyek. Ki is lehet próbálni.
Radon-hoz hasonló gyártó még a Rose és Canyon.
De egyébként valóban boltfüggő is a dolog, egy normálisabb kerékpárboltban többnyire nem jelent gondot, ha te esetleg jobb villával, vagy egyéb jobb alkatrészekkel kéred a bringát, akár be is számítják ott helyben az új alkatrészeket. Nagyáruházakban ez a lehetőség biztos, hogy felejtős.
A te magasságodhoz mtb-ból 47-48 centis vázak lehetnek jók, cross trekkingből meg olyan 51-52 centis.
A felső cső és a szerszám között legyen hely, nem kell sok, elférjen ha le kell ugrani a nyeregből.
Amúgy a legfontosabb adat inkább a felsőcső hossz. 55-56 centi kb ami jó lehet neked.FIREBLADE78: Na mégse lesz stereo? Nekem meg az ebike lett kérdéses, mert lehet nem tudnak már küldeni a Bergamont-tól, állítólag mind elfogyott. Bár kissé fura ez így februárban, hogy ennyire kicentizve gyártanak le mindent, kizárólag az előrendelések alapján.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz FIREBLADE78 #38362 üzenetére
Rugóút és villanyak. Gondolom sima 1/18-ad nyak kell bele és 100mm rugóút, de max 120mm.
Illetve kerékméret.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz FIREBLADE78 #38360 üzenetére
Gyengék voltak a fékek vagy inkább kevés volt benne az olaj? Mert nem mindegy, azok az új XT fékek elég brutálisan fognak. Egyébként egy telópumpát mindenképpen vegyél hozzá ha megveszed a bringát, hiába állítják be a súlyodhoz, elképzelhető, hogy te majd állítasz még a nyomáson. Nálam általában mindig ott volt a telópumpa amikor bringázni mentem. Sokszor állítgattam rajta, mire megtaláltam az ideális nyomást.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz FIREBLADE78 #38378 üzenetére
Persze, nem hinném, hogy ez problémát jelentene. Meg írják, hogy ajándék az első nagy szerviz, futárral viszik a bringát is.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz jackbacsi87 #38414 üzenetére
Szia, én Budapestit tudok ajánlani. Sportkothaz, Dr. Dobos Jozsef. Knoll az egyből műt mindent, mert neki az a penz. Mri vizsgalatot csinaltak mar?
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz jackbacsi87 #38416 üzenetére
Nekem is tizenpár éve volt a sérülés, hátsó keresztszalag nyúlás, és a meniszkusz be van kicsit repedve elöl. MRI derítette ki, illetve a rutinszerű fizikai vizsgálatok. Knoll egyből nekiesett volna, aztán végül csak panaszmentes lett megfelelő gyógytornával és sporttal. Persze van, hogy műteni kell, akkor azzal felesleges szembe menni, csak nem mindegy, hogy melyik orvos akarja megműteni. Ha a Doboshoz elmész és azt mondja műtét, akkor abban biztos lehetsz, hogy műteni kell, de ha nem kell, azt is el fogja mondani. Persze biztos vannak még jó orvosok, én mondjuk végigjártam jó párat, máshoz biztos nem mennék, mert egyik nagyobb baromságot beszélt mint a másik.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz jackbacsi87 #38427 üzenetére
A futást nekem se szereti a térdem, de a bringázást jól bírja. Egyébként sokféle térd sérülés van, a térd ízület az egész test legbonyolultabb ízülete. Nem mindegy, hogy egy meniszkusz gyűrű hol van berepedve. Van, hogy műteni kell, van hogy nem. Illetve ha nem a meniszkusz sérült, hanem a csontvégeken lévő porcból vált le egy kis darab, vagy ott van repedés, az megint egészen más téma és elképzelhető, hogy műtétet igényel.
Szerintem először is keress egy normális orvost, vizsgáljon meg alaposan (MRI) és fogadd el a kezelést amit javasol. A sport kórházban még a Hidas Pétert is tudom ajánlani, ő is kiváló orvos.
A futás egyébként lehet eléggé térdgyilkos sport tevékenység is, ha pl nincs jó futócipőd, vagy a futócipőd már elhasználódott. (Futócipő nem akkor van elhasználódva amikor már kiszakad vagy teljesen elkopik a talpa, hanem amikor már nem tart, illetve nem csillapít a talpa rendesen, kb 800-1200km, utána cserélni kellene.)
Ezenkívül nem mindenkinek a térde alkalmas a sportszerűen űzött futásra, lehet, hogy tök jól elvagy a mindennapokban, túrázni, bringázni is tudsz, de a hosszabb futásokat a térded nem bírja, ezt is tudomásul kell venni, elfogadni és nem szétcseszni magad.
Egyébként porcerősítő tabletta helyett vagy mellé, megfontolandó a hialuron sav injekció. Ezt közvetlenül az ízületbe adják, persze csak ortopéd sebész adhatja be, nekem az egyik könyökömbe adták már kétszer is, olyan mintha kicserélték volna. Kb 1,5-2 évig hat és 100-szor többet ér, mint akár egy zsák porcerősítő tabletta. Persze ezt majd az orvosoddal kell megbeszélned, de ha ajánlja, fogadd el, mert nagyon hatásos. -
Runner_fxr
Ármester
Abban se lennék biztos, hogy a Knoll doktor privátban, egy kisebb vagyonért, jobban megcsinálja, mint mondjuk egy jó orvos a sportkórházban tb-re.
Én úgy emlékszem, hogy 250-et mondott nekem egy hátsó keresztszalag műtétre. A vizsgálatért elkért 25-öt, abban volt egy röntgen meg egy fizikai vizsgálat (megtekerte a térdem minden irányba).[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz jackbacsi87 #38441 üzenetére
Én csak Budapesti dokikat ismerek, egyébként a fentebb említett Abkarovits doktor műtötte a munkatársam térdét, jól megcsinálta. Első keresztszalag pótlás volt és a meniszkuszból is ki kellett venni egy nagyobb darabot.Tb-re csinálták neki.
Pénteken megnézem ezt a Ghost ebike-ot, elvileg 3000km van benne. Megpróbálok még a 290-ből lecigánykodni egy kicsit. Ha rendbe van lehet elhozom, nincs rossz árban.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz LonGleY #38498 üzenetére
Ha tényleg lenne rálátásod egy kerékpárbolt működésére, akkor nem akadnál fent az ilyen árakon.
És mint már fentebb említették, aki sokkalja a szolgáltatás árát az nyugodtan bevásárolhat szerelő állványt, szerszám készletet és csinálhatja maga is. Természetesen ezzel nem azt akarom mondani, hogy minden kerékpárboltosnak igaza van mindenben, mert sok kókler is van, de vannak korrektek és nem egy könnyű biznisz ez, hiába gondolnak egyesek mást. Illetve meg lehet próbálni nyitni egy szervizt/üzletet, aztán utána érdemes árakról beszélgetni.(#38519) raczger: Szia! Hosszabb távú tapasztalatom nincsen 29"-el, de azért használtam már többféle 29"-es modellt is, hosszabb távú 26"-al van és 27,5"-el.
Nekem az a véleményem, hogy semmiképp se magasság szempontjából kell megközelíteni a kérdést, hanem inkább felhasználási terület szempontjából. Azért a nagyon alacsony növésűeknek tényleg nem annyira ideális a 29"-es monti, de elmondható, hogy a nagy többségnek jó, kb 175 centitől.
A lényeg, hogy a nagyobb kerék jobban tartja a tempót, ezáltal hatékonyabb lehet nagyobb távok leküzdésében mint a kisebb kerék, valóban jobban átgördül az akadályokon is, bár ez erősen teleszkóp függvénye is. Viszont kanyarodni soha nem fog olyan könnyen és fürgén mint a kisebb kerék (26" és 27,5")
Tehát csapatósabb bringának jobb a "kiskerék", de itt a személyes véleményem az, hogy merev vázas mtb-ban gondolkodva mindenképp a 29" a nyerő. Azért, mert merev vázas mtb-al soha a büdös életben nem tudsz úgy csapatni lefelé, technikásabb ösvényen, hogy számítson a kisebb kerék fürgébb irányíthatósága. Többet profitálsz a 29"-es kerék jobb gördüléséből, mint a kisebb kerék jobb irányíthatóságából. A jobb irányíthatóság akkor jön szóba, amikor már érdemes elgondolkodni kisebb keréken is (26" és 27,5"), ha össztelósban gondolkozol 140mm-től. Itt már tényleg kevésbé hatékony a 29", mert zavaró lehet a lomhább kanyarodása. Ami ez alatt van rugóútban, akár merev akár fully, ott szerintem a 29" a nyerő.
Egyébként az is árnyalja a képet, hogy 29"-es gépek között sem mindegy melyik gyártót választod, mert vannak sportosabb geometriával rendelkező 29"-ek és "parasztbiciklisebb" 29"-ek is.Karbon/aluváz kérdéshez annyit tudok hozzászólni, hogy ha 300k a keret akkor értelemszerűen az új kilőve, mert 300-ért nincs új, karbonvázas 29". Sőt, sokszor a 400-500 ezer körüli gépeknél is silány minőségű karbon vázakat láthatunk, mert nem tiszta karbon, hanem jócskán van benne üvegszál is, ami nem tesz jót a súlynak és merevségnek. Használtan már kifoghatsz talán, de én 300k körül inkább az alut javasolnám. Kevésbé sérülékeny, ebben az árkategóriában már minőségit is kapsz. Persze 300 körül már ha szerencséd van kifoghatsz egy jobb minőségű karbon-t is, de itt oda kell figyelni, mert ezeket a bringákat gyakran versenyzésre használják.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz raczger #38555 üzenetére
Valóban nehezebben indítod meg a nagyobb kereket, de a tempót jobban tartja, ami hosszabb távon szerintem inkább előny mint hátrány. Tudom, hogy nem csapatós bringát keresel, leírtad egyértelműen mit keresel, csak leírtam röviden az én tapasztalataimat a kerékméretekkel kapcsolatban, segítség gyanánt. Nem az enduro kategóriára gondoltam, úgy írtam, 140mm től javaslom a kisebb kereket, 140mm az még All mountain, nem enduro kategória. Enduro-t bár a specialized készít 29"-es kerékkel, kizárólag kisebb kerékkel gyárt mindenki, nem véletlen, szóval ott el van döntve nagyjából, aki olyat akar az alig talál nagy kerékkel.
Mivel te merev vázast keresel, szerintem 29"-ben gondolkodj, megint csak ismételni tudom magam, hogy szerintem több előnyét fogod élvezni ebben a kategóriában a nagyobb keréknek mint a kisebbnek. De próbálj ki pár bringát mindenképpen mielőtt megveszed.Ma elhoztam a Ghost bicajt a maxi bike-től. Azt írták teljesen átnézve, leszervizelve, a valóságban ez annyit jelentett szerintem, hogy úgy ahogy megvettek egy halom bringát külföldről már tették is fel az apróra, mert ez bizony semmilyen szinten nincs leszervizelve, de összességében szép az állapota. Villa becsúszók sértetlenek, csapágyak nem kotyognak, lánc sincs megnyúlva, fékbetétek jók, egyedül a hátsó külső kopott. Az órája szerint 3000-et futott. Az 1,1 milliós eredeti ár töredékéért adták, kerestem, hogy hol a turpisság, hogy ennyire olcsó, de azonkívül, hogy a gyári XT fékek helyett Avid elixir 5-ös van rajta, minden az eredeti.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz raczger #38555 üzenetére
Ja még egy fontos dolog, bár sokszor kecsegtető egy használt bringa nagyon kedvező ára, azért sok buktató van, sok lehajtott darabot akarnak rásózni a gyanútlan emberre, szóval használtat csak akkor javaslok ha jól értesz a bringákhoz, vagy van olyan ismerősöd aki jól ért hozzá.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Napfénysüti #38585 üzenetére
Ezt még nem tudom, az a baj, hogy van ott egy idióta ügyintéző csaj, mármint a németeknél és össze vissza beszél. Egyszer azt mondja van és küldik ha kell, utána azt mondja már elfogytak az ebike-ok. Majd holnap megkérem a főnököm, hogy telefonáljon oda, hátha azzal többre megyünk mint a levelezgetéssel. Az a baj, hogy kicsit úgy érzem leszarják a Magyar piacot, ráadásul az az export manager, akit odaültettek valami huszonéves kis csaj, olyan hülye mint a f.szom. Fogalma nincs a magyar piaci helyzetről, meg úgy kb semmiről se, múltkor kérdezte tőlünk, hogy nem e akarjuk, hogy magyarra is lefordítsák a német bergamont oldalt, kérdeztük, hogy és akkor az összes bringa bármikor elérhető számunkra is? Válasz, hát rendeljünk egy konténert a drágákból is. 240db 600 ezer meg 1 milliós bicajt, ráadásul méretenként 10 db-ot, nem is tudom ezek hol élnek? Szóval nagyjából az a helyzet, hogy az van amit konténerre rendelünk, az meg csak az olcsóbb kategória. Ha szerencsénk van akkor elvétve marad egy két drágább modell amit kegyeskednek elküldeni.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Pttypang #38696 üzenetére
Ezen mar en is gondolkodtam, talan azert mert igy kisebb lukat kell furni a felnibe es ezaltal erosebb.
Egyebkent nekem sosem volt gondom a presta szeleppel. Nem ertem miert lenne nagyobb szopas mint egy schrader? A ma kaphato osszes pumpa tudja mindket szelepet fujni. Ha meg valakinek megse lenne pumpaja, 200ft egy atalakito amit racsavarsz a presta szelepre es mar fujhatod is barmelyik benzinkuton.tome001: Nekem rox 6.0 van. Ennek barometeres a magassagmeroje. Itt valoban kell neha kalibralni, meg adni az indulo magassagot es legnyomast. Nem tud 100%-ig pontos lenni, de egesz jo. Viszont a rox 10-es tudtommal gps-es es ugy meri a magassagot is. Annak tuti pontosnak kene lennie.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz fjudors #38729 üzenetére
Alap hobbi montiknál általában schrader van, komolyabb montiknál meg presta. Nyilván egy alap hobbi montinál nem érdekel annyira a folyadék plusz súlya, de egy komolyabb montinál én biztos nem nehezíteném a kerekeket "defektgátló" folyadékkal. Szóval ez nálam nem szempont. Ráadásul jó pár slime-os kereket láttam már defektesen. Éppen ezért tuti megoldás nincs a defekt ellen, bármikor kaphatsz. Az egyetlen tuti megoldás ha van nálad új belső, gumileszedő, és kis pumpa. Illetve valami hegyes szerszám ha a tüskét vagy üvegszilánkot ki kell piszkálni a külsőből.
Ettől függetlenül ha mindenképpen ragaszkodsz a folyadékhoz, lehet kapni gyárilag töltött belsőket is. Én magam soha nem használtam, de a felhasználói visszajelzések alapján úgy látom, hogy a gyárilag töltött jobban bírja, mint az utólag töltött, pedig elvileg ugyan az, de ezek szerint nem teljesen.
Ha városi bringában gondolkodunk, akkor egy átlag trekkingnél még látom értelmét, de egy könnyű országútiba biztos nem töltenék folyadékot, plusz nehezéknek.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen