-
GAMEPOD.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
imyourfriend
őstag
válasz Napfénysüti #68383 üzenetére
Tegnap picit megszenvedtem én is azon a kisebb emelkedőn, de tudtam hogy nem tart sokáig így kiállva felértem és jött az egészséges lejtmenet mely a hegy tetejétől kb a jennersdorfi körforgalomig gurít.
-
imyourfriend
őstag
válasz Napfénysüti #68387 üzenetére
Errefelé nyugaton majd minden nap esik az eső, mennék szívesen többet de ma is tiszta felhő és leszakadt az ég.. pedig vannak szép dombos részek a kertek alatt, az ember nem is gondolná. Szép a táj és a domborzat somogyban is.
-
imyourfriend
őstag
válasz Napfénysüti #68391 üzenetére
Néha én is szeretek, nyaranként lejárok Izsák környékére tekerni s jó kikapcsolódni valamint máshol róni a kilómétereket, új környezetben tekerni egyszóval. Vannak már itt az ausztriai határ mentén is komolyabb emelkedők, elég említeni a Berstein-nél lévőt, vagy Stegersbachnál is van egy egész jó emelkedő. Persze nem lehet felmenni 1000m fölé, de így szép és jó ez ahogy van.. egy alföldről jött embernek maga a kánaán. Amúgy Salzburg mellé megyek valamikor augusztus környékén, ismerős ott dolgozik és meglátogatom s tekerünk egy-két kört biztosan mivel jön velem a bringa is.
-
imyourfriend
őstag
Akit esetlegesen érdekel, váltógörgők: [link] sekutyám semacskám, láttam 6 pénzért adnak valami adok veszek topicban f*szbukon egy ilyet de inkább innen szereztem be töredéke áron.
-
imyourfriend
őstag
-
imyourfriend
őstag
válasz concret_hp #68585 üzenetére
Attól függ, ha van mikor visszanyílik akkor a bowdennel lesz a gond szerintem. Fújj be némi wd40-et a fékbowden házába, ha nem változik a helyzet akkor házastul cseréld ki az első fékbowdent és a forgáspontokat fújd át wd40-el. Az első féknél nagyon kevés a bowden hossza, így ha prímán meg van csinálva akkor majdhogynem harapnia kell a féknek és mindig vissza kell állnia alaphelyzetbe ez fontos. videó
[ Szerkesztve ]
-
imyourfriend
őstag
válasz Hasaggymeg #68622 üzenetére
Azt nem tudom montinál mennyire számít a kerékpár illetve az ember erőnléte, egy versenyző ismerősöm mondta ki országútizik hogy országútinál 20-25%-ot számít a bringa és a többit az ember teszi ki.. úgy vélem a 26" és 29"-nál is az erő és az erőnlét számít, bizonyos tempóig pl 30km/h nem igazán szól bele a szél illetve az időjárás abban hogy miként teker az ember (értsd nem számottevő a szél, dombok éssatöbbi). Így inkább az illető fizikuma a számottevő.. ha nincs jó erőben akkor lényegtelen hogy milyen járművet hajt.
-
imyourfriend
őstag
válasz Hasaggymeg #68626 üzenetére
Mellesleg úgy vagyok vele, csak bringa legyen amit hajthassak.. egy idő után már nem nagyon érdekli az embert hogy milyen paripán teker.. na jó pici szinten igen, de a kerekezés élvezete többet nyújt mint hogy most egy pinarello dogmán vagy egy lapierre xeliuson vagy egy ktm relevatoron vagy egy 3500-as stradan tekerek.. mindet hajtani kell s itt a lényeg.
-
imyourfriend
őstag
válasz rétisün #68635 üzenetére
Nekem az 50-34-hez egy 12-25 meg egy 11-23-as ultegra 6700-as sor van + még pár fogaskerék szintúgy a 6700-as ultegrából, mikor síkon kell tekerni pl megyek alföldre gondolkozom hogy 11-19 lesz fent és kihézagolom a többit, majd sorbarakom a 11-től 19-ig őket. Amúgy én az 50-34 kompakt hajtóművet erőltetném, 39 helyett a 34 fog rengeteget számít elől. 34-23-al a 10-12% már teljesíthető de jobb lenne hátra a 28-as és az már kényelmes.
-
imyourfriend
őstag
válasz -=RelakS=- #68746 üzenetére
Nekem már alapvetően a felületi rozsda tűnik furcsának.. pontosan milyen KMC láncot használsz? Adott esetben ha váltok ST5800-as szettre akkor is szintúgy KMC x SL gold lánc lesz csak kíváncsi vagyok. Számomra eddig ez a legkiválóbb lánc amit valaha használtam, az Ultegra sorral együtt.
-
imyourfriend
őstag
válasz -=RelakS=- #68748 üzenetére
Jó kérdés.. szárazon nem szabad hagyni őket az tuti, én 100-150km-enként tisztítom és újrakenem a láncot de amikor teljesen kitisztítom ilyen 5-600-anként akkor kenés előtt járatom 15-20km-t hogy kijöjjön a belsejéből is a mocsok majd újrakenem. Eddig csak az aranyozott felirat kopott le róla, de nyúlásnak semmi nyoma.
-
imyourfriend
őstag
válasz -=RelakS=- #68752 üzenetére
Mikor át van pucolva akkor lényegében lánczsír nélkül futok vele, valami kenés biztos van rajta mert nem kopik a lánc de ez már bevált recept. ennyit róla
-
imyourfriend
őstag
válasz Napfénysüti #68793 üzenetére
Ez vagy 50ezerbe kerül az egyik szombathelyi boltban, nem egy olcsó szemüveg de ha a bringa árát nézem azért egy szemüvegért relatíve soknak tartom. neon zöld színű ami a legjobban tetszik, de akkor is rengeteg érte.
-
imyourfriend
őstag
válasz Napfénysüti #68808 üzenetére
[link] itt pl 39900-tól írják de amúgy 45-ért simán szerezhető szerintem, ahova járok szervizeltetni ők hivatalosak úgy tudom.
-
imyourfriend
őstag
válasz Runner_fxr #68812 üzenetére
Tudatlan vagyok akkor e-téren de egy ilyen elektromotoros országútist előbb küldök el a p*csába mint hogy vele kerékpározzak az is biztos.. gyengéknek valamint a vasárnapi kerékpárosoknak való dolog ez,de ez magánvélemény.
-
imyourfriend
őstag
válasz Runner_fxr #68842 üzenetére
Próbáltam, egy Benelli elektromos bringát hajtottam pár km erejéig de mindig is úgy leszek vele hogy amit el akarok érni azt saját erőből fogom elérni, nem kell hozzá rásegítés és itt meg is állt a dolog. Aki nem így vall országúti kerékpárosok közül, ő nincs miért kerekezzen velem. Erősödjön meg majd üljön kerékpárra és hajtsa élvezettel, de már előre látom azokat a postokat mikor valaki ráül egy ilyen "csodagépre" és postolja hogy micsoda átlagot ment, vagy ahogy írod körbetekerte a balatont vagy letekert X kilómétert. Letekerem én is meg a többiek is akik motor nélkül saját erőből hajtják a bringát, és itt a saját erőn van a hangsúly meg azon hogy az illető érte el azt amit segítség nélkül.
-
imyourfriend
őstag
válasz Runner_fxr #68845 üzenetére
Nem nézem le őket, az elveim között van hogy országútizáshoz nem használok semmiféle ilyen kütyüt. Innentől kezdve eldönthetem hogy kit tartok kerékpáros társnak és kit nem, én edzés után bármikor elmegyek egy 60-80km-t pedig a crossfitt nem tartozik a legkönnyebb edzésfajták közé. Másik oldala hogy ez egy kerékpár melyet az ember hajt, felülhetek egy motorra ha szeretnék és akkor élvezem a motor adta segítséget. Felőlem megelőzhet bárki, bármiféle csoda kerékpárral mivel azért tekerek hogy élvezzem és hogy nekem jó legyen. Emellett nem kívánom megérteni az egésznek a lényegét, ha 50km-t tudok tekerni akkor 50-et is fogok, egy méterrel sem szeretnék többet hajtani mint amennyit a képességeim és a fizikumom megenged. részemről off
-
imyourfriend
őstag
válasz Runner_fxr #68876 üzenetére
Elolvasom, de a montis és erdős részhez nem tudok hozzáfűzni mert nincs tapasztalatom. Nyilván szép és jó dolog mindez, van aki örömét leli benne így nincs probléma. Majd egyszer ha áttérek montira akkor lehet máshogy fogom gondolni de addig sok víz lefolyik még a dunán. jóccakát'
-
imyourfriend
őstag
válasz hegyimorc #68956 üzenetére
Az árak után néztem nagyot én is és 590.., majd megemeltem a bringát és volt vagy 20 kiló.. (valami országúti féle gép volt egyenes kormánnyal, 3x8 sebesség) mondom ez wtf.. ismerősnek lapierre spicy 327 van az jóval könnyebb pedig egy monitról beszélünk 160 és 165mm rugóúttal. Biztos vannak kisebb súllyal is, de számomra akkor sem mérvadó a dolog.. majd ha elmegy 200km-t és 10kg alatt lesz akkor visszatérek rá hogy specifikációt nézzek, no meg miután lemerül csak egy kolonc marad a rásegítés és van hazáig 30km dombos terep?
-
imyourfriend
őstag
válasz Runner_fxr #68963 üzenetére
Nehéz kérdés és tuti nem itt fogjuk megtalálni az arany középutat. Lényeg az hogy élvezze az ember a kerekezést, csak hirtelen morcos lettem és elképzeltem hogy mikor eljárok egy társaságba kerekezni akkor ilyen illetők vesznek körül, csodás..
más: Vannak sokkal nagyobb gondok a kerékpározás terén, most beszélnek a doppingolásról és hogy az ellenőrök mindig ellenőrizhetik a kerekest. egészen jó lenne ha nem a doppingolással kellene foglalkozni hanem csak a tiszta sportról szólna az egész. Részemről arról szól, eszembe nem jutna doppingolni semmi pénzért.
-
imyourfriend
őstag
válasz hegyimorc #68975 üzenetére
Engem annyira ez nem érint, mármint a csapatos tekerés mivel sokszor magam tekerek. Elsősorban azért hogy az erősebbek ne várjanak rám, de ez fordítva is legyen így. Másrészt így a kellemesebb, igaz szélben nem feltétlen de megoldom. Szerencsére a sport visszaadja azt amit az ember beletesz így megéri egyedül is művelni.
-
imyourfriend
őstag
Minap néztem 2800km van a sorban és láncban de a kmc x10sl goldnak semmi baja, kmc nyúlásmérő szinte újnak mutatja. Gondoltam beszámolok róla, elég drága lánc de megéri az árát bőven. Egy shimano lánc jó ha eddig kibírta annó, ez meg még csak elkezdett bekopni.
-
imyourfriend
őstag
válasz Napfénysüti #69109 üzenetére
11-12ezer forintot megér, mondjuk én már notóriusnak számítok a karbantartás terén de ez pénzben és a kerékpár szépségében visszajön.
-
imyourfriend
őstag
válasz imyourfriend #69170 üzenetére
Mondjuk a következő darab már valószínűleg a KMC x11 EL lesz, ha minden igaz lehet használni 10-es sorral is és vagy 5€-vel olcsóbb mint a 10-es lánc.
-
imyourfriend
őstag
válasz maximilian4 #69162 üzenetére
Nosza, legalább a kolléga írt egy mókás szösszenetet (ha kályhacső van az autóján ha nincs ).
-
imyourfriend
őstag
válasz Pttypang #69182 üzenetére
Városban sok jó dolog szokott történni, kedvencem mikor tempósan tekerek a főúton és integet az autós hogy ott van a keskeny és dombos kerékpárút, rajta olyan autós kihajtók amik beláthatatlanok és nem hogy 30-al de 15-el is nehéz közlekedni rajta.. általában magamban mosolygok egyet, és használom a főutat a veszélyes kerékpárút helyett. Persze lehet rajta kerekezni, ha az ember nem siet meg nem sportol. Azt nehéz bevállalni ha elüt az ember valakit mivel túl gyorsan közlekedik..
-
imyourfriend
őstag
válasz Pttypang #69184 üzenetére
Miskolc nem egyszerű ilyen szempontból, bár 1 hétig voltam ott de nem igazán mernék kerékpározni, főleg nem az avas környékén. Amúgy hiába hívom a hatóságokat, tekerek tovább odakint mert eddig még nem állítottak meg (de jó lenne valami hivatalos forma is). Ausztriában szabad a főúton kerékpározni, ha van kerékpárút ha nincs. Persze nehéz kérdés a rendőrségnek is, a 8-as főút nem egy kisebb rendű meg valamelyest akadályozza egy kerékpáros a fogalmat de úgy vélem csak sikerül valami megoldást találni rajta. Elméletileg mikor Grazba indulok, ezt a pár km-t letudom a határig de utána szintúgy a 8-ason kell végig Grazig tekerni.. szerencse kint jobban figyelnek a kerékpárosokra.
-
imyourfriend
őstag
válasz Pttypang #69196 üzenetére
Lehet csak a szóbeszéd miatt félek, mikor EFOTT-on voltam ott akkor nem volt túl barátságos a környék.. persze azóta sokat változott, lehet hogy biztonságos csak nekem nem tűnt annak? Felénk itt vas megyében kezd egészen jól helyreállni a rend, persze vannak sötétebb falvak de az idegent maximum a kocsmából nézik ki az emberek.
-
imyourfriend
őstag
Mai napon Osztrák körversenyt néztünk, igyekeztem hogy a mezőny előtt érjek fel az Írott-kő-n kiszemelt helyemre ami sikerült is. Szereztem egy kulacsot, 50km-en 1:27-es időt futottam majd utána egy levezető 33,4-es átlag Rohoncról Szombathelyre.
-
imyourfriend
őstag
válasz gergo5991 #69372 üzenetére
Nem szokik el szerintem, csak karban kell tartani. Ezért járok súlyemelésre + kettlebellre meg crossfitt a bringa mellett, valamint a házimunka mellett. Így mindenféle igénybevételnek ki van téve és komplexen fejlődik. Bár mostanában attól hogy picit visszavettem a pedálfordulatot néha fáj az oldalam, de erősíteni kell és megy szépen feljebb az átlag. A kerékpár nem csinál hasizmot..
-
imyourfriend
őstag
-
imyourfriend
őstag
válasz JackFeryll #69414 üzenetére
Csökkenthetnék viszont nem ezen múlik szerintem egy profi versenyzőnél, ott lényegtelen hogy mindketten 6 vagy 7kg-os bringával hajtanak.
-
imyourfriend
őstag
válasz ShiTmano #69487 üzenetére
300-500km-enként megpucolja az ember meg vigyáz rá akkor teljesen máshogy fest a helyzet. Azért az a heti fél óra hogy a hajtást áttörli valaki, meg a bringát lemossa szerintem nem sok idő. Igaz ez inkább a drágább cuccoknál ér valamit, az olcsó 2-3ezer forintos lánc meg a hasonló árba kerülő sornál oly mind1, közel örök életűek.
-
imyourfriend
őstag
válasz ShiTmano #69496 üzenetére
Nekem néha a hátsó váltó bowdenezése nem teszi úgy a dolgát ahogy kellene, ma pl nehezebben jött vissza a fékváltó alaphelyzetbe mint ahogy kellett volna, meg kicsit később is így cserélem a bowdenezést és hajtok tovább. Egyéb gond nincs vele, teszi a dolgát rendesen a gép csak hajtani kell. Strada 3500-as van igen, 2012-es modell.
-
imyourfriend
őstag
válasz Pttypang #69526 üzenetére
Furcsa, nálam az x10sl már majd 4500km óta fent van és nem tapasztalok nyúlást se a soron se a láncon pedig a 10-es rendszer érzékenyebb. Apropó ma kicseréltem a váltógörgőket, bowdent és a bowdenházat s most príma módon vált a szerkezet. Persze ez mind semmiség másoknak, csak szeretek igényes lenni a hobbimat nézve. Amúgy csak ajánlani tudom ezt a kmc láncot, shimanohoz képest ég és föld..
-
imyourfriend
őstag
válasz JackFeryll #69597 üzenetére
Köszönöm az ötletet, EFOTT után kipróbálom. Amúgy gondolkozom a váltáson most jó áron van az új 105-ös szett, csak sajnálom eladni az Ultegra soraim meg a kmc láncom melyek 10-eshez vannak.. mellesleg 12-25-ös meg egy 11-23-as sor van, plusz külön egy 18 fogaskerék.
-
imyourfriend
őstag
válasz Hasaggymeg #69612 üzenetére
Lassan már ideje lenne megfogalmazni egy karbantartási útmutatót úgy érzem.
-
imyourfriend
őstag
válasz Hasaggymeg #69616 üzenetére
[link] Ez már a ló másik oldalán van, de általában ennyire tiszta a bringa.
[ Szerkesztve ]
-
imyourfriend
őstag
válasz Runner_fxr #70134 üzenetére
Úgy nézem speciális váz ez, de elgondolkoznék egy ilyen repedés után hogy egy új vázat szerezzek be. Egyrészt mert kisgyereket szállít rajt az illető másrészt nem gyerekjáték, ha meghegesztik ha nem..
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen