Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz rii #12812 üzenetére

    Azt elismerem, hogy vannak barom kerékpárosok is, de talán ha lenne normális KERÉKPÁR ÚT, akkor nem kéne a járdán is kerékpározni. Ezt most nem konkrétan a te általad említett eset miatt írom, hanem úgy általánosságban. Én megfordítom a dolgot, nehogy már nekem mondja meg egy xy jóska vagy marinéni, hogy mikor és hol kockáztassam az életem mert nincs rendes kerékpárút. Ha elég széles a járda és én normálisan közlekedek nekem ne mutogasson meg szólogasson be. Ott megyek ahol tudok, persze úgy, hogy mást ne veszélyeztessek. Persze vannak olyan szakaszok ahol megyek az autóúton, de a nagyon veszélyes részek helyett inkább a járda, akár tetszik akár nem tetszik.
    Az utóbbi időben a gyalogosoknak is nagy lett az arca, ha meglátnak egy békésen kerékpározó embert, teljesen mindegy, már úgy néznek vagy be szólnak mintha éppen direkt el akarná őt ütni. Szerintem egyik félnek sem kéne a konfliktust keresni, se a kerékpárosnak azzal, hogy túl gyorsan megy a gyalogosok között, se a gyalogosoknak azzal, hogy beszólogatnak meg mutogatnak mindenkinek aki csak kerékpáron ül és éppen nem az autóúton megy hanem a járdán el merészel menni mellette.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz rii #12840 üzenetére

    A rakparton a járda egyik fele a bicajosoké, de a legtöbb gyalogos ezt telibesz@rja, kóvájognak összevissza mint az ökörhugyozás.
    Abban igazat adok, hogy a kerékpáros ne száguldozzon a gyalogosok közt, akkor valóban menjen az autóúton. Viszont ha normálisan közlekedik a járdán akkor a gyalogos se pofázzon. Én inkább úgy vettem észre, hogy többnyire a gyalogosok pattognak nem a bicajosok.

    Több kerékpárút kéne, még ennél is több bicajos lenne Budapesten, pedig már így sincs kevés. Majd talán egyszer...

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Gyufaaa #12861 üzenetére

    A trelock lámpák szarok, mármint nem szar, csak a teljesítményéhez képest nagyon drága.
    Mondjuk ez elmondható a legtöbb lámpáról. Én azt javaslom, hogy vegyél egy cree ledes lámpát. Nekem cree xml-t6 ledes van. 1db ilyen leddel elég komolyat világít (1200 lumen). Hidd el, 35-40 ezerért veszel egy ilyen trelock lámpát és nagyon megbánod. Egyébként ezekkel az olcsó cree ledes lámpákkal csak az a baj, hogy a rögzítése nem a legjobb. Hát valamit valamiért. Viszont kb 15 ezer újonnan, én használtan 8-ért vettem.
    A trelockból az LS750-es van kb egy árban az én cree ledes lámpámmal, na most az enyém szó szerint kb 8-10 szer erősebb, nem vicc. Ha minőségibb gyártótól akarsz lámpát akkor kb 40-50 ezerért vannak bbb lámpák, hasonló tudással mint az olcsóbb cree ledes 15-ért. A csúcs a lupine, de annak olyan ára van, hogy abból egy elég jó bringát is lehetne venni és szerintem nem világít jobban mint a kínai utánzat, elvégre ugyan azt a ledet használják. Az olcsóbb cree ledes lámpáknak csak a rögzítése gagyi, de néhány gyors kötözővel lehet rajta segíteni.

    Nekem egy ilyen szettem van, csak van hozzá műanyag rögzítő bilincs amivel a kormányra rögzítem.

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz rii #12896 üzenetére

    Nézd, lehet kicsit csípősen fogalmaztam, én alapvetően tök nyugodt ember vagyok, előzékeny is. Nem terrorizálok én senkit sem, a gyalogosokat sem. Még egyszer mondom, engem az bosszant fel, hogy némely ember úgy beszél velem mint akit a seggéből rángatott elő, holott semmi veszélyeset nem csináltam rá nézve. Valószínű nem véletlenül dühös ő sem, biztos sokan száguldoztak el már mellette, aztán ha meglát egy kerékpárost már mutogat meg magyaráz, akkor is ha tőle 3 méterre gurul el.

    Már ne is haragudj, de a gyökér az, akinek lehetősége lenne egy élhetőbb Budapestet kialakítani, de b@szik rá és az autóknak rendel alá mindent. Nem érdekli, hogy lassan már megfulladnunk a szmogtól, de csak nem tesz semmit. Az kurvár@ nem a kerékpáros hibája, hogy felterelik a járdára. És attól még nem gyökér mert nem óhajtja elüttetni magát egy barom autóssal mondjuk épp a te kedvedért, mert téged zavar a 3 méter széles járdán a kerékpáros. És igen sétáltam már a rakparton, nem katonásan, de a gyalogos sávba húzódva , van ott elegendő hely a gyalogosnak, pont annyi mint a kerékpárosnak. Szerintem ha már ez van meg kéne próbálni normálisan egymás mellett meglenni, a kerékpáros se veszélyeztesse száguldozásával a gyalogost, de a gyalogos se akarja lezavarni a kerékpárost az autók közé. A kerékpár út a kerékpárosoknak is jobb lenne elhiheted.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz rii #12899 üzenetére

    Nem mondom, hogy nincs igazság abban is amit te mondasz, de valahogy akkor is meg kell próbálni kulturáltan egymás mellett meglenni, ha már a város vezetése nem tesz semmit.

    deicide: 44 km terepen az szép kis túra. :) Nekem a legnagyobb élmény a hegyi kerékpározás, de az igazi élményhez szükségeltetik egy megfelelő paripa is. Lehet még építesz majd egy össztelósat. :)
    120-140mm rugóút az igazi élmény, mert az még nem hátráltat a felfeléken, de a lefelék nagyon élvezetesek.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz deicide #12916 üzenetére

    Egy valóban jó össztelóssal tényleg nagy élmény a hegyi kerékpározás. Rengeteget számít egy jó minőségű hátsó teló. 120mm rugóút szerintem a minimum, a 100-as xc/marathon összetelósok is jó gépek, nekem is ilyen van most, de ez inkább a merevhez hasonlít, csak azért kicsit kényelmesebb. 120mm-től már érzed, hogy dolgozik alattad a váz is. Persze a 100-ast is érzem, de az nem akkora élmény.
    Véleményem szerint egy 140-es az igazi aranyközépút, itt tényleg az van, hogy gondtalanul mész vele szinte bármilyen terepen. Nem gond ha jön egy nagy emelkedő, de az se gond ha dh pályára keveredsz.
    Ami e fölött van, ott már inkább a lefelé száguldozás a mérvadó és kezd háttérbe szorulni a mászás, persze azért még egy viszonylag könnyű 160-as gép is jó lehet, de ott már inkább a lefelé a döntő, olyan 70/30 arányban. A mai modern össztelós gépek hihetetlenül jó bringák, már egész könnyűek.
    Nekem az első komolyabb össztelósom az a kona stinky primo volt, abból építettem endurót. Jó gép volt, de kő nehéz. 180mm rugóút és volt vagy 18-19 kiló. Az ma már egy dh gépnek is nagyon sok. Még is csináltam vele 40-50 kilométeres túrákat, feltekertem vele normafára, hármas határ hegyre. Mondjuk nagy meló volt, de a lefelé kárpótolt mindenért. Én rengeteget mentem merevvel, jó alap volt, de amikor átültem a stinky-re, az akkora ugrás volt, hogy ahol előtte fékezgettem már lefelé, ott a stinkyvel teljes erőből még tekertem. Egyszerűen nem hittem el. Akármilyen terepre mentem rá, tiszta erőből lehetett hajtani, odatapadt a földhöz. Ma már a felfüggesztési rendszerek annyit fejlődtek, hogy egy kisebb rugóút is nagyobbnak érződik. Ráadásul súlyban egy belépő kategóriás xc bringával kb egy szinten vannak, 12-13 kiló egy modern all mountain gép, 140 mm rugóúttal ami szerintem simán többnek is érződik némely jobb modell esetében.

    Ezzel a merev gép sokáig megvolt, nem volt rossz gép: [link]

    Utána összeraktam az össztelóst: [link]

    Utána lecseréltem a vázat a primo-ra, ezen volt fék függetlenítő (floater) is :[link]

    Majd még kicsit fejlesztettem, rc3-as villa, atlas kormány, új nyereg és végül így is adtam el: [link]
    [link]

    Utána volt egy ilyenem is: [link]

    Most pedig ez, ami ép eladó :) [link]

    Ha el tudom adni az epic-et, akkor valami all mountain vagy enduró gép következik, lehetőleg jó könnyű. 160-as rugóúttal vagy 140-es-el.
    Vagy Focus: [link]

    Vagy Bergamont: [link]

    A Bergamont mellett az szól, hogy fél áron meg tudnám venni, így lehet még is csak ő lesz a befutó.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz deicide #12920 üzenetére

    120 vagy 140mm rugóútban érdemes szerintem gondolkoznod, de meggondolnám a használtat is a helyedben. 300 körül olyan gépeket kifoghatsz, amik alig használtak és 5-6 az új ára. Az a baj, hogy 300-350 ért nagyon a belépő kategóriát kapod, ez soknak hangzik, de az össztelónál egész más a belépő kategória mint a merevnél. Persze ki lehet fogni új gépekből is jót ezen az áron, pl nálunk is volt 2012-es kifutó modell 120mm rugóúttal, baromi jó áron, 250 körül: [link]

    2014-től pedig a 26-os kerék eléggé háttérbe fog szorulni össztelós vonalon.

    fpeter07 Egy hosszú rugóutas freeride gép olyan embernek nem való aki csak maszatol lefelé, persze nem tudom te milyen stílusban jössz, de egy átlag montisnak az valóban nem alternatíva, de ha kipróbálnál egy könnyű all mountain-t szerintem egész más lenne a véleményed.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz deicide #12920 üzenetére

    Kb ez a kategória van újban a te általad megjelölt árkategóriában: [link]
    Illetve ott vannak még az intersportos genesis, a decathlonos btwin és a hervises x-fact kerékpárok, ezekből biztos kapsz össztelós változatban 300 körül. Viszont ez nem fogja azt nyújtani mint amit szerintem elvárnál ezért a pénzért. Én biztos nem vennék olyat. Normális márkából 120/140-es all mountain újonnan 5-600 ezer-től indul. Ezért javasoltam a használtat. Én például nyáron láttam a bike mag aprón egy lapierre zesty-t 350-ért! [link]
    140-es rugóút és ez a bicó egy etalon minőség. Képek alapján gyönyörű szép állapotban volt, na most egy ilyen újonnan kb 800-900 ezer.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Daniel Alves #12924 üzenetére

    Ez a gép inkább túrakerékpár mint élmény bringa. Csak olyan embernek ajánlanám aki nem túl nagy testsúlyú és kizárólag hobbi túrázásra használná, ezzel nem lehet vadulni, kicsit se. Illetve lehet, de nem fogja bírni. A váz forgáspontjai gyengék. A villát és a rugóstagot pedig kapásból cserélni kéne, ha normális csillapítást is akarsz, ez a kategóriás suntour villa inkább városi/túra használatra optimális, semmi köze ahhoz az élmény kerékpározáshoz mint amit egy jó Am gép tud nyújtani. Mondjuk igaz 200 ezerért mit várunk. Tehát nem rossz bicaj csak arra kell használni amire való. Deicide-nak ez biztos, hogy nem lehet alternatíva, ez durva terepre nem való.

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Daniel Alves #12926 üzenetére

    Abból a szempontból valóban felesleges, hogy az xc össztelós kategória az inkább 100mm rugóút, nem 120, mert a 120 inkább AM kategória. Viszont felszereltségét nézve meg semmi köze az AM-hez, nyilván 200-ba nem fér bele több. Ahhoz, hogy olyan gépet építs belőle ami mondjuk megfelel egy zúzósabb használathoz egy csomó pénzt rákölthetsz, új villa, új levegős tag, hidraulikus fék stb. És akkor még mindig ott van, hogy a váza egy lutri, ha nem elég masszív a forgáspontja, cseszheted az egészet mert akkor alapjaiban véve szar az egész. Ezen az áron sokkal több értelme van egy jó merevet venni, új össztelósat akkor érdemes venni ha meg van rá a szükséges összeg, legalább 450-500 ezer. Ez alatt merevben érdemes gondolkozni. Persze ki lehet fogni jó akciókat. Ez mondjuk elég jó ennyiért, bár nem a 200 ezres kategória: [link]

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Runner_fxr #12927 üzenetére

    Mondjuk ránézésre ennek a mongoose-nak a hátsó felfüggesztése nem tűnik olyan rossznak, de ez nem jelent semmit, meg ha hozzáveszed azt az összeget amit rá kéne költeni a fejlesztéshez, hogy rendes Am gép legyen belőle, annyiból már normálisabb márkából is választhatnál.

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz TripleB #12933 üzenetére

    Ez egy gyönyörű és kiváló bringa, de XC/marathon felhasználásra. Vagy versenyzőknek való, vagy olyan embereknek akiknél inkább a teljesítmény számít, a megtett út hossza, élmény bringázásra ez nem annyira jó. Rövid a rugóút. A scalpel mindössze 80mm-t rugózik hátul. Bár egy igazán ötletes megoldással, a láncvillán nincs is forgáspont, hanem a karbon láncvilla rugalmasságát használva rugózik és csak felül van forgáspont ahol összenyomódik a tag. XC/marathon versenyekre kiváló, könnyű, de az All mountain-hez semmi köze! Am bringa 120-140mm között van. Az azért egész más. Azzal lehet csapatni, élmény bringázni, akár több métereket ugratni. XC gépekkel nem szokás több méter repkedni, nem arra való!

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Zola007 #12946 üzenetére

    A Cannondale egy legendás gyártó, annak idején a 90-es években rengeteget nyertek Cannondale bringákkal, főként DH-ban Missy Giove [link]
    Jó bringák, szart nem adnak ki a kezükből. nekem nem volt scalpel bringám, a tartósságáról nem tudok nyilatkozni, de ha rendeletetés szerűen van használva szerintem nincs vele gond. A lefty villa meg ne tévesszen meg, baromi erős az, lehet egy lába van, de dupla válla.

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz deicide #12948 üzenetére

    Az AM-el is lehet nagy távokat megtenni, akár a földet meg lehet vele kerülni, ez egy olyan kategória aminél a mtb esszenciáját akarták átadni. Igazából ezt érzeni kéne, gyakorlati tapasztalat nélkül nehéz elképzelni, de mivel nekem tulajdonképpen az összes mtb kategóriához volt szerencsém, így gyakorlati tapasztalat alapján tudok véleményt mondani, persze nem vagyunk egyformák, más embernek más érzései lennének.
    Az AM-nél egy abszolút középpont van, ami azt jelenti, hogy már érződik rajta a lejtőzős feeling, de azért ott az XC vonal is, tehát tekerhető marad, simán megmászhatunk vele egy jókora hegyet is, igény szerint lock-oljuk a villát, a rugóstagot climb fokozatba állítjuk és ez nagyban hozzájárul a pogózás mentességhez, de ezért nyilván nem véletlenül kerül 5-6 száz ezerbe a belépő kategória. Ezeknél a gépeknél van igazán értelme a kormányról állítható nyeregcsőnek, mivel szinte bármely terepen megállják a helyüket. Itt bátran beleugorhatunk egy köves részbe, nagyobb tempóval is, a gép stabil marad. Igazán olyan embereknek lehet ajánlani akik nem csak egy hosszútávú edzésként tekintenek a mtb-ra, hanem egy élményt akarnak. Szeretnek lefelé merész dolgokat csinálni és ehhez egy igazán megbízható partnert akarnak. Itt most nem kell hatalmas ugratásokra gondolni, egyszerűen csak egy lefelé biztonságosabb gépre vágynak mert szeretik csapatni, de ugyanakkor nem akarnak egy olyan bringát ami már feleslegesen sokat rugózik, nehéz és ezek miatt nagyon megnehezíti a felfelé tekerést. Itt nem számít a versenyzés, csak az élmény lefelé-felfelé, hegyen-völgyön át. A fent leírtakat igazán egy elöl-hátul 140mm-t rugózó, mai modern gép tudja nyújtani, aminek a súlya max 13-13,5 kiló körül van.
    Az XC/Marathon kategória meg inkább a versenyzésről szól, a teljesítményről. Ez a kategória 80-100mm ig terjed. Ami e fölött van rugóútban az már nem ez a kategória.
    Ilyen bringát jellemzően versenyzők és teljesítmény orientált emberek használnak, akiknél a megtett út mennyisége a döntő és nem csak az élmény. Illetve olyan emberek akik nem szeretnek vagy nem mernek lefelé annyira csapatni, vagy csak mérsékelten és náluk az igények mások, többet tesz az ő élményükhöz az, hogy ezek a gépek össztelós kivitelben 10,5-11,5 kg súlyúak (persze ez nem a 200-300 ezres kategória) és szinte repülnek felfelé, csak úgy falják az erdei kilométereket.
    Nem véletlenül hagytam ki a 120mm-t rugózó kategóriát. Személy szerint én azt nem kedvelem. Persze ez egyéni vélemény. Tapasztalataim alapján az még kevés ahhoz, hogy lefelé élménynek nevezzem, ugyanakkor felfelé azért már nem egészen XC. Ez még majdhogynem XC kategória, de hangyaf@szniyval több rugózással. :) Persze ez is olyan, hogy 26-os kerékkel volt szerencsém hozzá, egy 29-es 120mm-es gépről valószínű egész más véleménnyel lennék. Olyat még nem próbáltam. 140-est meg 27,5-ös kerékkel próbáltam. 180-ast 26-osal. A kerékméret is sokat számít. Pl a 140-es 27,5-öst nem sokkal éreztem kevesebbnek mint a 180-as 26-ost. Kb olyan lehet mint a 160-as 26-os.
    Amiről idáig beszéltem azok kizárólag össztelós gépek voltak.
    A merev az más világ, az egy olyan korlát amit az ember csak akkor érez igazán ha megfelelő terepen kipróbál egy jó minőségű fully-t is, hogy legyen viszonyítási alapja. Ha a kerékpárod váza jó minőségű építhetsz köré egy jó merev XC bicajt is, de én azt javaslom próbálj ki egy jó fully-t. Több kereskedő is lehetőséget biztosít rá. Ha azt mondod vásárláson gondolkozol biztos lesz lehetőséged próbára.
    Az enduro kategória 160-180mm-ig pedig már egyértelműen a lejtőzés szerelmeseinek van kitalálva, akik azért valahogy fel is akarnak jutni a hegyre, de itt már egyértelműen a lefelé száguldozás alá van rendelve a mászás olyan 65-35 százalékban kb.

    De egyébként ha XC mellett döntesz, ajánlom az enyémet is akár :) [link]

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Gergő_ #12953 üzenetére

    A cyclocross és 29-es mtb kb olyan messze van egymástól mint makó jeruzsálemtől. :)
    A cyclo cross gépek inkább az országúti kerékpárosok téli edzésére valók. Illetve kerékpár kezelési technika tanulására is jó, országútisoknak.
    Átlag embernek a cyclo cross totál értelmetlen, hangsúlyozom szerintem!
    A 29-es mtb pedig jó választás lehet mindenes gépnek kezdőknek, hobbistáknak.
    Egy amolyan városban is és hegyen is megfelelő masina.
    Ezek között is baromi nagy eltérések vannak, az "olcsóbb" típusok geometriája többnyire olyan "parasztbiciklis" :) ez nem feltétlenül rossz, de a sportosság, gyors manőverezhetőség nem nagyon jellemző rájuk. Viszont megvan az az előnyük, hogy a nagyobb kerék miatt jobba tartják a tempót városban és terepen pedig stabilabbak mint egy 26-os. A felsőbb kategóriás 29-es gépek pedig elég jól manőverezhetőek, de az már árban felső kategória.

    Egy jó ár érték arányú 29-es, viszonylag sportos geometriával. (próbáltam :) ) [link]

    cyclocross gépből ez a belépő a Bergamont-ba: [link]

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz deicide #12960 üzenetére

    Suntour telót szerintem felejtsd el, Rock Shox, Manitou, Fox, Marzocchi, X-Fusion. Ezek közül válassz.
    Fékből a shimano szerintem jobb választás mint az avid, én személy szerint nagyon nem kedvelem az avid hidraulikus fékeket. A belinkelt slx szett sokkal jobb cucc, én a 2013-as deore-t próbáltam és már az is nagyon jó volt. Esetleg még a Hayes Stroker trail szett is jó lehet, előre ha nagy súlyú vagy egy 180-as tárcsát feltehetsz nyugodtan, amennyiben egy normális villát veszel.
    Villából szerintem újat vegyél, ne használtat és lehetőleg fékből is újat. Persze ki lehet fogni jó használtakat is, de az új nagyobb élmény lesz és az tuti jó.
    Plusz költség még a kerékfűzés lesz tárcsás agyakkal.
    Ez a Marzocchi jó áron van, ebből kell egy 100mm-es változat. Olcsó és jó villa. De lehet a 120mm-es még jó lehet bele. Annál nagyobb már valóban nagyon elrontja a geometriát.

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Runner_fxr #12976 üzenetére

    Persze lehet venni ilyet is 130-ért, 1499g :) [link]
    Vagy eladod a bringád úgy ahogy van és megveszed az enyémet és raksz rá tárcsaféket. Odaadom 160-ért, szerintem az jó ár érte. :)

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz lsebestyen #12965 üzenetére

    Persze, lehet menni ilyen gépekkel is, de nem mindegy, hogy 25 km/h-nál már úgy pattog a gép a köveken, hogy az ember már tépi a féket vagy 50-60 nál is stabil marad mert a telók kimozogják az egyenetlenséget.
    Országúti az is egy jó dolog, de arra sajnos Magyarország úthálózata nem igazán alkalmas, illetve az autósok közlekedés morálja is olyan, hogy vásárra viszed a bőröd ha a közutakra merészkedsz.

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Moric #12986 üzenetére

    203-as tárcsához azért elég masszív villa kell, pontosan milyen típusú a tárcsaféked? Ha ilyen noname bowdenes akkor inkább cserélni kéne az egészet.

    Ha jobb minőségű akkor elég csak az adapter és persze a hozzá való tárcsa. A mechanikus tárcsafékek úgy tudom mind úgy működnek, hogy csak az egyik oldali betét mozog és a másiknak a távolságát tudod állítani. Illetve a bowden feszességgel a másik betétet.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz fpeter07 #12989 üzenetére

    Ha valaki csak 30-35-el megy terepen, akkor is nagyobb élmény az össztelós mint a merev és biztonságosabb is, ebből a szempontból mellékes a sebesség.
    Persze kell egy bizonyos fokú bevállalósság a száguldozáshoz, de mondjuk én nem tartom magam különösebben őrültnek, némely ismerősöm sokkal őrültebb dolgot bevállal.
    Viszont montizok már 92 óta és nyilván megedződtem ilyen téren. :)
    Hidd el sok montis megy 40km/h felett is terepen. Én az epiccel is mentem már 50 körül a hármashatár hegyről lefelé és az azért jó kis terep.
    Normafa felé tekerve az egyik útvonalon az erdőben kb félúton van egy kb 100 méter hosszú meredek fal amit siratófalnak hívunk. :) Feltekerni rajta képtelenség, csak feltolni tudod a bicajt, mert olyan meredek. Azon a falon kb a háromnegyedéig feltoltam a bringát, ezt az epiccel azért nem csináltam meg. ) A Kona Stinky-vel lejöttem rajta többször is és az aljáig tekertem a bringát, ami a csövön kifért 75-80 km/h-ra fel lehet gyorsulni. Leérve az aljára egy tisztásra gurulsz, utána szemben van egy másik domb ami előtt egy kis ugrató van, arra lendületből rágurultam, felugrattam a dombra kb 10-12 métert és olyan érzés volt mintha 1 métert ugrattam volna. Ezt azért merevvel nem ajánlanám senkinek. :)

    Moric: Ó van annál gagyibb is. :) Elvileg van hozzá 203-as tárcsa és adapter, hogy honnan szerezd be azt nem tudom: [link]

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz ati012 #12857 üzenetére

    Most vettem észre, így válaszolok rá. :) Hogy miért nem jó a napraforgó olaj a kerékpár láncra?
    Egész egyszerűen azért mert nem arra találták ki, a jó minőségű kerékpár láncolaj egy bevonatot képez ami nem engedi annyira hogy beleragadjon a kosz, na most az étolaj ilyet nem hiszem hogy tud. Tiszta olajos ragacsos kosz lesz az egész láncod, mindemellett megfelelő kenést sem biztosít. Nem véletlenül van többféle olaj.

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz fpeter07 #12999 üzenetére

    Hogy őszinte legyek, nekem egy merev monti mindenhogy kényelmetlen a terepen. :)
    Amikor a merev vázas kona chute-om volt, a vége felé már nagyon fájtak a térdeim. Egy merev vázas bicónál az összes ütést ami a hátsó kereket éri a térded nyeli el. Mivel én a merevvel is szerettem azért csapatni, ráadásul egy elég jó 125mm-t rugózó RS Psylo volt benne, de a térdemnek már sok volt. Meg ugye a kona chute egy baromi merev alu váz ami még rátett egy lapáttal. Amikor összeraktam a Stinky-t az maga volt a megváltás. :) A térdfájásom elmúlt, emellett kb kétszer olyan gyorsan mentem mindenhol mint a merevvel. Néha még visszasírom a stinky-t nagyon imádtam mind a kettőt ami volt, de eljárt felettük az idő, dögnehéz bringák, amivel igazán csak lefelé jó csapatni.

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz fpeter07 #13004 üzenetére

    A gumin rengeteg minden múlik ez valóban így van. Egyébként az össztelóson is kell dolgozni lábbal, csak azok a beton kemény ütések nincsenek. Nagyon dinamikusan lehet vele menni, egész testből dolgozol azon egy komolyabb tempónál, ne gondold, hogy nem. :) Egy nagyobb rugóutas gép eleve akkor mozog jól ha van tempó is, kb 40 km/h tól kezd jó lenni. :) Én már el sem tudom a montizást máshogy képzelni, persze különböző emberek, más igények vannak...

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Szakbarbár #13007 üzenetére

    kb. 540-545mm-es felső cső hossz a jó a te testmagasságodhoz, azt mérd le csőközéptől csőközépig, és ez alapján dönts.

    lecsokolbi: De egy jó merev karbon gép egy jó alu fully ára, az sem elhanyagolható, persze valóban kényelmesebb is lehet mint egy merev alu, na meg könnyebb is. Ez is attól függ mik az igények, akinek a súly mindenek felett és annyira nem is akarja csapatni, ott valóban jó választás lehet egy karbon. Én karbon 29-est próbáltam, verseny geometriával, baromi fordulékony gép, pille könnyű és tényleg kényelmesebb volt mint egy alu gép. De azért a karbonok közt is vannak különbségek, ott is vannak merevebb vázak.
    Nekem is szimpatikus a karbon, de azt is csak össztelós kivitelben tudnám elképzelni, az az igazi az biztos, baromi könnyű, de az már olyan árkategória amiről egyenlőre nem nagyon álmodozhatok. :)

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz deicide #13011 üzenetére

    Szerintem nem gond, hogy fehér, bár én személy szerint nem vennék suntour villát, viszont az általad említett típussal nincs tapasztalatom.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz deicide #13013 üzenetére

    Biztos bírja, de a kérdés az, hogy mennyire mozog jól? Én inkább vennék egy közép kategóriás Rock Shox vagy Marzocchi villát.

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz deicide #13017 üzenetére

    szinte az összes bringát suntour villával szerelik úgy 200 ezres kategóriáig. ez azért nem kis bevétel lehet, belépő kategóriába jó, de felette felejtős. tipikusan olyan villák amik ha beszarnak akkor kukázod és veszel egy normálisat. nyilván amit te néztél az már valamivel jobb de 70 ezerért suntour nagyon soknak hangzik. akkor inkább nézz a bikemagon egy olyan rs-t ami új. 70 körül biztos találsz.

    pár éve az olcsóbb marzo 55 be suntour csillapítást tettek. az összes olyan villa szar volt.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz D.Orion #13062 üzenetére

    A mtb kerékpároknál kisebb nyeregvázcsövű vázakat szokás használni mint pl országútinál.
    Egyébként meg gyártónként eltérő méretek is vannak, van akinél az XL kisebb méretet takar mint egy másik gyártónál.
    Bergamontnál pl 26-os merev montiból van 38, 42, 47, 51, 56cm.
    Leginkább a felső cső hosszakat kell nézni.

    Nézegettem az új Cube montikat, a legelképesztőbb a súlyuk, a csúcs 27,5-ös enduró gépük 10,9kg 160mm-es rugóúttal! [link] mondjuk ez egy 5000 eurós bicaj.
    Számomra ez érdekes: [link]
    ez a gép "mindössze" 2000 euró. Tudását nézve nagyon rendben van. Idáig a legolcsóbb 27,5-ös 160mm-es enduró amit láttam. A súlya is rendben van, 13,8kg.
    Viszont ha a Bergamontot választom: [link] akkor itt jelentős kedvezményem van, mivel netto nagykeráron meg tudnám venni. De ez "csak" 140-es all mountain.
    KTM bringáink is lesznek jövőre, így ott is van kedvezményem, de azok túl drágák még úgy is. Lehet rá kéne beszélnem a főnököt a Cube-ra.:)

    Egyébként érdekesség képen ez a Cube sem akármi: [link]
    29-es össztelós monti, 120mm rugóút és 9,2kg!

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz D.Orion #13071 üzenetére

    Szerintem egy 20"-as merev hobby monti jó lenne neked. Persze sok múlik a geometrián is. A kona stinkyből pl nekem a 15,5"-ös volt a jó méret 178cm magassághoz, persze az más kategória. Minél sportosabb mtb kategóriából választasz, annál rövidebbek a nyeregvázcsövek, így az teljesen félrevezető lehet. Országúti méretezéssel meg fölösleges összehasonlítani.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Daniel Alves #13078 üzenetére

    Amit 2014-re mutatott a Cube, az nem viccel! :)
    Ezt a kategóriát már nem tudom hova tenni, de kipróbálnám azért.
    Az elektromos össztelós felhozatal is érdekes: [link]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Daniel Alves #13084 üzenetére

    Vannak húzós árak: Stereo 120 Super HPC SLT 29 9,2kg!

    Cube Stereo Super HPC 160 SLT 650B 9,95kg!

    Ez viszont tudásához mérten szerintem jó árban van: Cube Stereo Super HPC 160 Race 650B 12,3kg!

    Ez is elég jó ár/érték arányú bringa: Fritzz 160 HPA Pro 27.5

    Road: Litening SUPER HPC SLT DI2 compact 6,2kg!

    Peloton 9,1kg!

    Agree GTC Compact carbon 8,7kg!

    SL Road 10,4kg!

    Hyde 12,65kg!

    Nagyon nagy a választék, szerintem sok jó ár/érték arányú bringa van a Cube kínálatában.

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz xLt` #13100 üzenetére

    Nekem egy tizen pár ezerért vett cateye vezeték nélkülim volt, össze vissza mért. Mármint jól mért amikor mért, de sokszor magától is mért. Valami bezavarta és akkor mentek bele a kilométerek csak úgy, szerintem jobb a vezetékes. majdhogynem mindegy milyen, nekem egy filléres kelly-s vezetékes van és hibátlan, de ami igazán jó az a cateye enduro 8 vastag vezetékkel.

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz deicide #13123 üzenetére

    Én azért egy ilyen versenyen szívesen elindulnék, tökmindegy a helyezés, csak maga az élmény, hogy teljesítettem. :)

    Hasaggymeg: Jobbulást!
    Nem szeretem a szarvakat.
    Ismerős a sztorid annyiból, hogy amikor nekem történt a síbalesetem én is a hirtelen sokktól úgy gondoltam, hogy semmi bajom és fel akartam állni, ha nincsen ott velem egy barátom akkor szerintem meg is próbálom, ami elég nagy butaság lett volna, mert akkor valószínűleg átszúrta volna a bőrt a törött sípcsontom.
    A csontod helyre jön attól nem kell aggódni, erősebb lesz ott mint a törés előtt, ami a maradandó lehet az a térd szalag sérülés. Erre figyelj majd oda, azt majd nézesd meg, hogy minden rendbe e vele. Most valószínű csak a töréssel foglalkoztak az orvosok. Nekem sem szakadtak el, csak nyúltak kicsit.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Hasaggymeg #13127 üzenetére

    Mivel a csontod tört, így a keletkezett feszültség nagy része ott távozott. A szalagok és porcok kisebb eséllyel sérültek. Ha a térded sérüt volna inkább akkor a csontod mem valószínű , hogy törik. Ebben az esetben a rérded tekeredett volna abba az irányba ahogy az erőhatás érte és az adott szalag elszakad így engedve a térdednek a nem természetes elmozdulást. Persze nem vagyok orvos, de jó pár durva sérülésem volt már.

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Daniel Alves #13132 üzenetére

    Ezek hasonló minőségű, belépő kategóriás villák, olajpatronnal. Hobbi használatra, nem túl durva terepre egy ideig jó lesz, aztán úgy is érdemes lecserélni valami minőségibb darabra.

    fpeter07: Mivel egyikőnk se orvos, így nyilván mérget nem vehetünk semmire se, de én nekem soha semmi bajom nem volt a törött csontommal utólag. Mindkét sípcsontom spirálisan tört el, amikor megcsavarta a síléc, a röntgenen úgy nézett ki mint amikor egy száraz gallyat megcsavarsz és az széttörik. Rendbe jött, azóta is jó, soha nem fáj, nem érzem, hogy gyenge lenne. Viszont a térdem viseli a következményeket, szalagok nyúltak kicsit, azóta a térdem gyengébb.

    lorcsi: Vannak kicsivel jobb ár érték arányú bicajok is, de 180-ért csodára ne számítsunk ha új bringát akarunk venni. Ez soknak hangzik, de valójában nem olyan sok ha minőségi bicajról van szó.

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Solad #13140 üzenetére

    Az orvoson is sok múlik, vannak sajnos olyan orvosok akiknél a szakértelem megkérdőjelezhető. Én pár éve végigjártam pár ortopédust, mivel a térdeim kezdtek eléggé panaszosak lenni a régi sérülés miatt.
    Olyan elképesztő, egymásnak teljesen ellentmondó vélemények születek az állapotommal kapcsolatban, hogy az nem viccelt. Ha hittem volna az elsőnek, lehet el is cseszték volna.
    Szerencsére találtam egy nagyon jó orvost a sportkórházban, engem ő kezelt: [link]

    Daniel Alves: Én nem erőltetném ezt a Malit, ezek közül választanék: [link]
    Esetleg ezt: [link]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Muton #13160 üzenetére

    Egy ismerősömnek még középiskolában tesiórán eltört a térdkalácsa. Olyan szerencsétlenül ugrott amikor a magasugrás volt, hogy térdel ráesett a lécre. Na most a János kórházban szépen össze is drótozták a térdkalácsát. Ami nem lett volna baj, de a műtét után folyamatosan begyulladt, nem akart gyógyulni, többször műtötték, fúrták faragták a térdkalácsát, mire rájöttek, hogy hoppá itt fém allergia van, talán ki kéne venni azokat a drótokat és máshogy kezelni. Vagy legalább is más fémmel, vagy a fene tudja, de nem össze vissza fúrni, faragni. Amikor kivették a drótokat, idővel rendbe jött, de mindig érzete, hogy nem az igazi, néhány év eltelt, egyre panaszosabb lett. Elment megint orvoshoz vele, de már másik orvoshoz, megröntgenezték és közölték vele, hogy a térdét olyan szinten trehányul csinálták meg, hogy egy állatorvos szebb munkát végez. A hosszú ideig tartó gyulladás elpusztította a porcot az egyik térdében. Mondta neki a doki, hogy olyan állapotban van a jobb térde mint egy 80 évesnek, csakhogy az ismerősöm 28 éves. Néhány év és protézise lesz. Pedig ha jó kezekbe kerül most semmi baja nem lenne.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz pengemetal #13166 üzenetére

    Én nem gondolom, hogy jó lenne ha bizniszt csinálnának az egészségügyből. Ugyan az a (mindenki tudja milyen népcsoporthoz tartozó) társaság venné át, akik a bankrendszert és az egész gazdaságot irányítja.
    Akinek nincs pénze, ide mondjuk Magyarország lakósságának nagyobbik része beletartozik, az nem hinném, hogy ki tudná fizetni azokat a minőségi műtéteket és ellátást mint amit említettél. Például maradjunk egy térd sérülésnél, egy sima első keresztszalag pótló műtét nem tb alapon, magán rendelésen elvégezve 250-300 ezer ft. Tb alapon meg ugye ingyen, még ha adsz 50 ezer csúszó pénzt a dokinak akkor is jelentősen kevesebb. Az árak meg kitudja hogy alakulnának akkor ha szabad kezet kapnának ezek a harácsoló gazemberek, akik jelenleg is nyomorgatják a népet. Szerintem lenne egy "olcsóbb" biztosítás, ami valószínű drágább lenne mint amit most tb járulék néven levonnak, ezért cserébe valószínűleg nem sok mindent kapnál, míg lenne egy drágább verzió is, amit csak a "gazdagok" tudnának megfizetni és azért kapnád az általad is említett magas színvonalú szolgáltatást. Ez szerintem a jelenleginél sokkal rosszabb lenne. Még ha uniós színvonalú bérek lennének talán működne is, de ilyen nevetséges bérek mellett ez a rendszer maga lenne a kegyelemdöfés a Magyar népnek. A gazdagok egészségesek maradnának, míg a csóró az út szélén pusztulna el, kis túlzással. A jelenlegi rendszer is szar (ilyen bérek mellett a legtöbb orvos odébb áll), de ha találsz egy normális orvost, akkor azért nagy valószínűség szerint korrektül kezelnek. Annyi a lényeg, hogy nem szabad az első orvosnak elhinni mindent és beleegyezni a kezelésbe. Végig kell járni akár 3-4 dokit is és akkor le lehet szűrni az igazságot, én is így tettem amikor erre szükségem volt.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz pengemetal #13170 üzenetére

    Ezzel a gondolkodással az a baj, hogy abból indulsz ki, hogy TE fiatal vagy MÉG és nincs rá most jelenleg szükséged, a többi helyett meg ne te fizessél. Meglehetne így is oldani, de akkor meg azok akik használják ténylegesen az egészségügyi szolgáltatásokat, sokkal többet fizetnének. Egy idősebb ember szempontjából nézve, aki egész életét végigdolgozta, adózott, méltánytalan az, hogy amikor ténylegesen szüksége lesz az egészségügyi ellátásra, akkor minden pénzét arra költheti, bár most se rózsás a helyzet, hát még akkor mi lenne, ha csak azok fizetnének TB-t akik mondjuk évente x-szer használják vagy x betegségük van. Mondjuk abban van valami, hogy aki bagózik, alkoholizál, pláne ha drogozik, azt nagyobb járulék fizetésre kötelezni, de ez meg olyan, hogy azért nehezen bizonyítható. Nincs erre kapacitás, hogy minden embert ennyire vizsgáljanak és az alapján szabják meg a járulék fizetést.
    A fő probléma az, hogy kifosztotta az Országot a fentebb említett népcsoport, politikusok stb. Minden probléma innen gyökeredzik. Szerintem az egész jelenlegi helyzet ott van elcseszve, hogy létrehozták az uniót, de nem egységes pénzzel. Mármint van ugye az euro, de nem minden uniós országban van bevezetve. Ezzel lehet játszani, így lehet kifosztani a népet. Amíg nálunk nem lesz euró, addig javulás kizárt. Hiába akarnánk itt béreket emelni ft-ban, ha ezt nem engedik az unióban az említett emberek. Ha eurónk lenne, akkor nem tudnának ebbe beleszólni, de így akármikor variálhatnak a ft értékével és ezzel orrunknál fogva vezetnek minket.

    Solad: Én is azt vallom, ha már adok csúszópénzt, azt utólag és nem előre. Az valóban igaz, hogy az az orvos aki e nélkül nem hajlandó normálisan kezelni valakit, az semmit nem érdemel, arra sem méltó, hogy orvos legyen. Viszont ez a csúszópénz se véletlenül terjedt el, ha normális fizetés lenne, akkor erre se lenne szükség.

    D.Orion: A Gepida nagyjából a 100 ezer ft-ig terjedő kategóriában versenyképes. Persze sokan másképp gondolják és kedvelik a márkát, véleményem szerint 100 ezer ft felett Gepidát venni baromság.
    Ott már nagyjából ugyan azon az áron kínálják a bringáikat mint a minőségibb gyártók.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Mewryck #13217 üzenetére

    BB7 valóban jó fék, nekem is volt 203-as tárcsával, nagyon durván fog. Egy középkategóriás hidrással egyenértékű fékerőben. Amiben viszont egyértelműen alulmarad, az az adagolhatóság. A bb7 fog mint a disznó, de sokkal könnyebben blokkolja a kereket mint egy hidrás. Ez van, azért összességében egy hidraulikus tárcsa az igazi.

    lorcsi: Egy nem hozzáértőnek nagy lutri a használt, hiába kérdez meg mindent a fórumon, egy kerékpárban tapasztalatlan embert könnyen átverhetnek. Abban se lennék biztos, hogy egy xt-vel aztán soha nem lesz gondja. Én egyáltalán nem vagyok elájulva a mai shimano váltóktól. Hiába xt, egy sram sokkal jobb, nekem ez a véleményem. Shimano fékekben viszont nagyon jó. Hajtókarok, agyak is jók. A váltással nem vagyok megelégedve maradéktalanul.
    Meg aztán egy új bringát birtokolni azért más érzés mint egy használtat. Még ha jó állapotú használt, akkor is az új az új. Persze ettől még igaz, hogy ha valaki ért hozzá és szerencséje is van, ki lehet fogni nagyon jó gépeket, a bolti ár töredékéért.

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Muton #13231 üzenetére

    Ennyire lenne képes az avid elixir 5? Mekkora tárcsával használod elöl? Az nagyon trének hangzik, hogy sima aszfalton 60-70-nél ne legyen elég. Nekem a hayes stroker trail szettem 203-as tárcsával mindenhol elég volt, egy újjal fékezve, kb. 80 kilós testsúllyal és egy közel 20 kilós FR gépet kellett megfognia. Később elöl lecseréltem Stroker ace-re, viszont ott már 4 dugattyú dolgozott fékeként, az meg úgy bele tudott harapni a tárcsába, hogy azt hittem kitépi az első kerekem. :) Mindig egy újjal fékeztem.
    Avid hidrás fékeket én soha nem kedveltem. Viszont az avid féktárcsái nagyon jók. A hayes fékem használtam avid g2-es tárcsákkal is és úgy még jobban fogott mint a hayes tárcsákkal.
    Nálam a Hayes és Shimano fékek váltak be.

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz ---Lasali--- #13317 üzenetére

    Régóta foglalkozom bringákkal, de a hidraulika működését ilyen mélységekben nem ismerem. :) A villák és rugós\levegős tagok szervize egy külön világ. :) Ezt tényleg csak úgy lehet megtanulni ha az ember fogja és szétszedi. Én ezt a műveletet még mindig mással végeztettem el, magam még nem nyúltam hozzá. De minden tiszteletem azoké, akik ezt ilyen mélységekben ismerik.

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz ---Lasali--- #13329 üzenetére

    Egyszerűbb suntour villákat már szedtem szét, volt, hogy nem működött a lockout, szétszedtem, összeraktam és jó lett, azt nem tudom megmondani miért nem volt jó előtte, talán egy csavar túlzottan meg volt húzva, vagy talán kevésbé, de jó lett.
    Komolyabb villáknak meg azért nem álltam neki, még a sajátomnak se, mert attól tartottam elrontok valamit.
    Hidraulikus féket tudok légteleníteni, ennyi közöm van a hidraulikus szervizekhez. :)
    Egyébként mindenképpen meg szeretném tanulni. Mai mércével nézve, az nem igazi kerékpár szerelő aki nem tud hidraulikus teleszkópot és féket szervizelni.

    fpeter07: Hidraulikus villákra vonatkozóan mondtam, szerintem szétszedés nélkül, csak leírásból olvasva nem igazán lehet megtanulni. Neki kell állni, persze előtte informálódni szakemberektől.

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz ---Lasali--- #13331 üzenetére

    Én Budapesten a Probike kerékpárboltba hordtam mindig a villát/tagot szervire. Bennük bízom ilyen téren leginkább.
    Engem is nagyon érdekel ez a téma, de mint te is írtad, ahhoz, hogy a körülmények adottak legyenek nem kevés pénz kell.
    Éppen ezért vannak terveim külföldön ezzel a bringa szervizeléssel kapcsolatban...
    Ausztria, Németország.

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz rii #13354 üzenetére

    A legjobban a térdre kell figyelni, persze érdemes az egész testet megfelelően óvni a hidegtől.
    Talán a legfontosabb egy olyan térdmelegítő, amin nem fúj át a szél. Hiába veszel fel több gatyát, ha a szél átfújja. A térdmelegítőt sokan összekeverik a lábmelegítővel, ami olyan mint egy téli bringás nadrág levágott láb része. A térdmelegítő egy vastag neoprén szerű anyagból készült szélálló ruhadarab, ami kizárólag a térded fedi be. Szerintem a legjobb a tépőzáras verzió. Én motorosboltban vettem. A kerékpáros üzletekben kaphatóak legtöbbször túl vékonyak. A nem tépőzáras pedig könnyen lecsúszik tekerés közben a térdedről.
    0 fok körül nekem egy db sí aláöltöző, rá a térdmelegítő és felülre egy nadrág elegendő szokott lenni. Bringázás után amikor leveszem a térdem teljesen meleg, szóval rendesen ellátja a feladatát.
    Felülre szintén sí aláöltöző, polár pulcsi és egy soft shell kabát is elegendő szokott lenni. Sisak alá soft shell sapka, jó minőségű téli kesztyű. 0 fok alatt már nem szívesen ülök bringára, de ahhoz is fel lehet öltözni. A kabátnál az fontos, hogy védje a nyakad és a csuklónál is be lehessen tépő zárazni, mert ha befúj a szél akkor nem ér semmit akármilyen vastag.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz sanzi89 #13365 üzenetére

    Az a baj, hogy 0 fok körül már kevés a téli futónadrág vagy bringás nadrág, oda vastag szélálló térdmelegítő kell, különben lehül a térded. Pláne ha te egész télen bringával akarsz járni, szerezz be mindenképpen.

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz sanzi89 #13374 üzenetére

    Sajnos ez kevés a térded megóvása érdekében. Valami ilyen kell: [link] Egy jó térdmelegítő sokkal vastagabb mint egy téli futó/kerékpáros nadrág. Olyasmi vastagságú és anyagú mint a búvár ruhák. Tekerni benne nem annyira kényelmes mint egy sima bringás nadrágban, de megszokható. És ha valóban szeretnéd elkerülni a porckopást, akkor kell.

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Runner_fxr #13377 üzenetére

    Én most télre beszereztem egy ilyet is: [link]
    Melegít is és télen még szennyezettebb a levegő.

Új hozzászólás Aktív témák