-
GAMEPOD.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
DjKoxi
senior tag
válasz Tothgera30 #32645 üzenetére
Azt választanám én is Lealkudnám egy 520-as pedál árát, de a kiírt áron is jobb vétel az ennyiért kapható alapkerékpároknál, amiket sima rugós " teleszkópokkal" árulnak.
-
belaazallat
addikt
válasz Tothgera30 #33508 üzenetére
1992-ben már élt az a szabály(akkor tanultam először kreszt, ugyanis csak akkor lehetett suliba bringával járni, ha részt vettél egy oktatáson, és a rendőrbácsik előtt levizsgáztál, volt elmélet és gyakorlat), mely szerint zanzásítva zebrán csak gyalog lehet átkelni, biciklit tolva, ott megengedett, ahol külön fel van festve kerékpár sáv.
"Ha valami el tud romlani, az el is romlik. Ha nem tud elromlani, akkor oda kell adni Bélának, és el fog... ;]" by peterkeT \__/ Online FPS nick: Celpont \__/ Minden út járható. ... Harckocsival! Hummer rulez!
-
veterán
válasz Tothgera30 #33511 üzenetére
Bringaut a jardara festve, a tobbsavos ut mellett halad, a rakanyarodo meroleges utcakbol erkezo autosoknak az uttestre festett bohom szeles piros vonal mogott kellene megallniuk, mielott kikanyarodnak, tehat az egyenesen halado kerekparosnak ott is elsobbsege van, nem?
Mert sokszor elofordul, hogy az autos siman 40-el bevág az utig, majd ott megall es var, hogy kikanyarodhasson.
Ez akkor kellemetlen, ha olyan helyen, ahol nem latok ra a meroleges utra a keriteseken keresztul, vagy hasonlo, en is megerkezem ugyanoda, es vagy megfog a satu, vagy nem.
Ilyenkor en vagyok a hibas, mert nem 10-el mentem a gyalogos uttal egybevont kerekparos uton, vagy az autos, amiert nem adta meg az elsobbseget?Everybody lies.
-
lsebestyen
addikt
válasz Tothgera30 #33508 üzenetére
Ne zebrának hívd hanem gyalogátkelőhelynek, és akkor mindjárt tiszta a kép.
Zebrángyalogátkelőhelyen csak gyalogosan megyünk át. Én olyan gyalogátkelőhelyet még nem láttam, amin szabályos átmenni bringával de biztos van. (jöhet link) Azokat úgy oldják meg h vagy mellé festik fel, vagy kiraknak egy bringasáv/út vége táblát.(#33513) Crytec210: Nagy valószínűséggel igen, neked van elsőbbséged ha piros jelzőcsíkkal látják el a keresztező bringasávot, de meg kell nézni, hogy van e elsőbbségadás kötelező tábla kiegészítő táblával együtt az autósoknak.
-
D.Orion
veterán
válasz Tothgera30 #34036 üzenetére
Köszi, sikerrel jártam a leírtakat követve.
-
LonGleY
veterán
válasz Tothgera30 #34036 üzenetére
Tudtommal egy hidraulikus tárcsaféken sincs olyan állítási lehetőség, ami a pofák jobb-bal irányú pozícióját igazítja (elvileg automatikusan kell beállniuk a tárcsára, amíg nincsenek lehasználva) - marad az általad leírt megoldás. A Juicy 7-esnél csak az a plusz, hogy a "húzás" pontját állíthatod a fékkaron, amivel finomhangolható, hogy hogyan harapjon az első és hátsó fék egymáshoz képest.
A BB5 és a BB7 közti különbségre gondolhattál, ahol is a mechanikus BB7-en van jobb és bal oldalt külön-külön pofaállítási, illetve a fékkaron erőkar-állítási lehetőség.
[ Szerkesztve ]
-
Kickass
őstag
válasz Tothgera30 #34312 üzenetére
75ezer magyar valuta volt az ára
tulajdonképp azt kaptam érte amit akartam, egy azonnal használható de később fejleszthető gépet
a középrész is cserés lesz, de viszonylag új monoblokk van benne és hajtókarok is faszák így nincs szívem kidobni belőle, szépen fut -
ati012
senior tag
válasz Tothgera30 #34366 üzenetére
Azután az ember rááll irdatlan kis féktávokat tolni a géppel
....és a kedves autós a balra kanyarodást megoldja a te sávodba, mert fontos az ideális ív, de te már ott vagy a kihajtás vonalánál. Grátiszba a kecskére felvan kötve egy 120centis LCD TV hátra. Aztán csinálj valamit hogy ne üsd el a babakocsist a járdán, de a tévére is figyelj, de ott van még egy bokor.
Mai napig nem tudom hogy oldottam meg...
-
planbmokus
senior tag
válasz Tothgera30 #34415 üzenetére
Az árat nem mondhatom meg, szinte ajándék volt!
Reba RL Solo Air, X.0 szett... ezek magukért beszélnek!
gyártói oldal"Minden állat egyenlő, de egyes állatok egyenlőbbek a többinél." (George Orwell - Állatfarm)
-
nagyúr
-
D.Orion
veterán
válasz Tothgera30 #34906 üzenetére
A matt fekete festés sokkal szebb, mint a metál. Erősre sikerült az a fejcső, zúzni kell vele. Én feketére cserélném a markolatot és a szarvakat. Miért nincs rajta még pedál? Hétfő-kedd talán az utolsó két nap ebben az évben amikor még igazán jó idő lesz.
(#34906) Tothgera30:
Ja akkor azt mondod, hogy tanács kell. Szerintem itt ebben a topikban még senkinek nem volt negatív tapasztalata a márkával. Én is meg vagyok elégedve az mtb-vel, bírja a strapát.[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
-
kovsol
titán
válasz Tothgera30 #34912 üzenetére
Ha nem lenne már meg a bicajom akkor 200k-ért én is meggondolnám most ezt a bicajt.
May the Force be with you!
-
D.Orion
veterán
válasz Tothgera30 #34906 üzenetére
De egyébként, ha már kérded akkor valami alkatrész listát dobhattál volna be.
Mindenesetre gyorsan kitúrtam, 2011-es modell. Egyébként Black Raider 2.0 néven is előfordult régi árlistán. Akkor 1400Euro volt.
LTD Series váz, de ez egészen pontosan Focus Black Raider XT. Az LTD teljesen más felszereltségű.Én egy jelentősen átépített használt Raven-t hoztam el nemrég 130K-ért boltból, de annak az évjáratát(tippre 2008-2010) még nem sikerült beazonosítani, mivel a vázon valószínűleg semmi nem maradt a gyári felszereltségből. Fox Float 100RLC, LX hajtómű, XT sor+lánc, Avid Juice Five fékek, Mavic CrossRide kerekek.
Nagyon megalkudnék erre a gépre és rengeteget kérdeznék. Teleszkóp pl. mikor lett szervizelve, sort meg kell nézni. Bár a festése nincs agyonverve, de azért nagyon nézd át a vázat. Érdemes megnézni, hogy a támvillák és láncvillák esetében a kerék egyenlő távolságra van-e a villáktól. Ha nem, akkor azt a vázat valszeg megtekerték. Rengeteg kérdés és idő után én mondanék rá 150K-t!
(#34915) Tothgera30: Mekkorát tippeltem! Ez tippmix baszki!
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Tothgera30 #34918 üzenetére
Sajnos csak ez van.
-
aktív tag
válasz Tothgera30 #34906 üzenetére
Na végre, még egy Focus! Nem sokat látok itt belőle
-
kovsol
titán
válasz Tothgera30 #34915 üzenetére
akkor másik hirdetést találtam a neten
May the Force be with you!
-
D.Orion
veterán
válasz Tothgera30 #34918 üzenetére
Na, mert mit hallottál az eladótól? Lehet, hogy én tévedek, mert a gyári oldalon még nem sikerült előtúrnom a hivatalos katalógust és az a biztos. A felső csőn az a folt lehet akár egy festék javítás is, így egy képről nehéz bármit is mondani.
A Raven-ről semmit nem tudok mondani, csak amit felsoroltam. Majd talán írok a Focus-nak, ők biztos meg tudják mondani mikori váz. Anno hazaérkezéskor feldobtam egy hsz-ben pár képet róla. Természetesen a villa jó irányban van, cska a képnél nem figyeltem rá, csak odatámasztottam. De szemfüles fórumozó azonnal kiszúrta.
-
planbmokus
senior tag
válasz Tothgera30 #34906 üzenetére
Bikemag aprón van egy frissebb évjáratú: [link]
"Minden állat egyenlő, de egyes állatok egyenlőbbek a többinél." (George Orwell - Állatfarm)
-
Kazimír
őstag
válasz Tothgera30 #34973 üzenetére
De cross is jó szerintem, csomagtartót arra is lehet szerelni, ha akar majd.
Nekem is olyan van.
Egyébként 168cm magas.Be köll fizetni, azt' jólvan...
-
venember83
nagyúr
válasz Tothgera30 #34975 üzenetére
Ne panaszkodj, ha már az eladás mellett döntöttél. Lesz más, jobb.
-
Xantomas
őstag
válasz Tothgera30 #35013 üzenetére
Súly? Hát, csomaggal együtt 100 felett Súlyos terepet évek óta nem láttam, inkább mászok. Lusta is vagyok menni terepre, barátnőm is aggódós fajta.
Amit az olcsóbb RS villákból hiányolok, az a helyzetfixáló lock. Ott lockol a villa, ahol éppen van. Ezt már a belépő olajpatronos Suntourok is tudják.
Nem tappered a vázam, így a Niner karbon villája kiesik.
Karbon villából a Ritchey Pro Carbon villáját próbáltam, ami van már-már klasszikus méterben, az nem jött be, az árát is sokallom. (vagyis nem sokallom, csak annyit nem adnék ki villáért)
Még az első nagyszériás sorozatgyártott 29es vázak között van (2010-es Superior 929, de már a 2008-as széria is ezt a vázat használta) [link]Bikecomponents kuponnal, 120 euro lenne a Solo air XC32, szóval árban verhetetlen.
A Foxért nem rajongok, se újonnan, se használtan. Nem tudom megmagyarázni miért, de nem.[ Szerkesztve ]
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
zoli03
őstag
válasz Tothgera30 #35019 üzenetére
Sose vennék MTB-ba merev karbon villát, számomra úgy már félig elvesztené az értelmét a MTB. Főleg nem annyiért, amennyiért adják őket. Ha 2 évig nem nyúl hozzá az XC32-höz, még akkor is sokkal többre megy vele, mint egy merev karbon villával.
-
fpeter07
veterán
válasz Tothgera30 #35006 üzenetére
Uh, ez egy rázósabb úton kemény lehet.
-
Teasüti
nagyúr
válasz Tothgera30 #35027 üzenetére
És mi tartja a kereket az "úton"? Ha már a csuklóknak mindegy... (Emelném a tétet egy erős marokkal is, hogy a kormány ki ne essen a kezedből.)
A light XC verseny az kb olyasmi, mint a CX? Végülis ami egy CX géppel teljesíthető, ott még el lehet evickélni teló nélkül.A gravitációs gyorsulás kevés ahhoz, hogy ne pattogj el. Egy nagyobb döccenőnél amit egy teló vígan kimozog, egy merev villával elrepülsz.
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Tothgera30 #35027 üzenetére
Amilyen sárban egy CX géppel nem megyek (csillió képtalálat erre a példára Google-ben), ott XC-vel sem megyek. Meg gyalog se szívesen, csak talán vmi 4x4-essel.
-
zoli03
őstag
válasz Tothgera30 #35027 üzenetére
Nem próbáltam, nem is vágyok rá. Mentem merev acél villával gyengébb terepen, egy életre elég volt, átlagos minőségű földúton se jó már. A bicikli tömege nem érdekel, nem versenyzek, azért tekerek, mert élvezem (ezért is veszek össztelós biciklit, amint lehetőségem lesz rá).
Persze lehet használni merev villát, de az nagyon kompromisszumos megoldás, hobbi szinten semmi előnyét nem látom (egyedül a karbantartás mentességet).
Mint ahogy az egy sebességnek se látom értelmét MTB-n. Ha kicsit is keményebb terepen mész, az egy sebesség nem elég. Városban én is egy sebességet használok, de terepen nincs létjogosultsága, használhatatlan. -
fpeter07
veterán
válasz Tothgera30 #35027 üzenetére
Sőt tulajdonképpen nem is a rázós út lenne a gond vele. Most ősz van, kezdenek hullani a falevelek. Az utat elég nehéz belátni, ezért könnyen előfordulhat hogy gödörbe mész. Plusz rengeteg eséstől mentett már meg a teleszkóp.
-
kovsol
titán
válasz Tothgera30 #35054 üzenetére
Azt látom te szeretsz az árral szemben úszni.
May the Force be with you!
-
Teasüti
nagyúr
válasz Tothgera30 #35054 üzenetére
Mert rázós úton kevesebb ideig érintkezik a futófelület a talajjal, éppen azért, mert a gravitáción kívül semmi nem tartja a talajon. Egy teló berugózás után visszanyomja a kereket az útra és kellően finom rugózás esetén a kerék kvázi leköveti a talaj kontúrját. Na most egy merev villával a keréknyomástól függően berugózás helyett felpattan a levegőbe és ahelyett, hogy egy rugó visszanyomná a talajra, csak jóval később ér földet.
Azt remélem nem kell magyarázni, hogy amíg a levegőben van, addig elég nehéz irányítani a gépet.
Persze ha az XC-zést úgy kell érteni, hogy tépem a féket lejtőzésnél, mert elpattog a bringa 20 kmph felett, akkor oké, igazad lehet. De aki nem tépi a féket és elereszti akár 40 kmph fölé is, annak terepen szinte kötelező a teló. Legalább elől az irányítás miatt.
40 kmph-nál egy igazi rázós pályán a kerék jó ha pár tíz százaléknyi időegységben érintkezik csak a talajjal. Egy jó telóval ez fordított arányban van, vagyis pár tíz százalék híján folyamatosan érintkezik a talajjal.(#35073) LonGleY
Hallgatom az érveidet.[ Szerkesztve ]
-
feka007
nagyúr
válasz Tothgera30 #35109 üzenetére
Kinek mennyi van meg belőle? Nekem konvergál a nullához..
-
Tothgera30
Ármester
válasz Tothgera30 #35103 üzenetére
Csak nekem hiányzik az XT féle mono? Mennyire tartós ez LX-hez, XT-hez képpest?
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
venember83
nagyúr
válasz Tothgera30 #35156 üzenetére
Tudtommal nem, 1 1/8 homlokcsőbe nem OK a tapered. De biztos, hogy kell neked Fox? Mostanában nem sok jót hallottam róluk. Ilyen áron meg...
Ez meg kis mosolyt csalt az arcomra: „180 mm-es vágatlan nyak” - tudtommal gyárilag 265 mm-esek a telónyakak.
[ Szerkesztve ]
-
DjKoxi
senior tag
válasz Tothgera30 #35156 üzenetére
A tesztbike aprón nem ilyen van 130e Ft-ért?
Fox -
LonGleY
veterán
válasz Tothgera30 #35161 üzenetére
A FOX egyetlen hátránya a karbantartásigény ($). De ha rendszeresen olajcserélsz, akkor 5 év után is ugyanúgy fog mozogni. Előnye a jobb FOX-oknak a finom mozgás mellé járó oldalirányú merevség és kiszámíthatóság. Az, hogy ez a FOX mennyire komoly, azt nem tudom.
Az állítható rugóhosszos FOX-okat viszont nagyon nem tudom ajánlani! Kikopnak hamar, drága a javításuk és alapból értelmetlen.
[ Szerkesztve ]
-
venember83
nagyúr
válasz Tothgera30 #35161 üzenetére
Nem mozog annyira szépen, kopnak a becsúszók, FIT patron karbantarthatósága, így hirtelen ennyi rémlik. Mindez emlékeim szerint debreceni bringaszervizes elmondása szerint, nevet nem mondanék.
[ Szerkesztve ]
-
LonGleY
veterán
válasz Tothgera30 #35164 üzenetére
Milyen bicajba? Milyen célra használnád? A Leftynél az első agyat is cserélned kellene... Volt már egyáltalán valamirevaló teleszkópod?
Ha még nem, egy sima Rebát ajánlanék. Megtapasztalhatod vele a vajpuhaságot, nem megy rá a gatyád (legalábbis egy Lefty-hez képest), és el tudod dönteni, hogy szükséged lesz-e komolyabbra a későbbiekben.
[ Szerkesztve ]
-
venember83
nagyúr
válasz Tothgera30 #35164 üzenetére
A Lefty is drága, és igen, karbantartásigényes. De látom értelmét.
-
venember83
nagyúr
válasz Tothgera30 #35167 üzenetére
Ha volt szerencséd próbálni, netán valamilyen elfogadható szervizháttért is tud Lefty-tulaj ismerős, valamint a pénzed is megvan rá, akkor mire vársz? Ébresztő!
-
venember83
nagyúr
válasz Tothgera30 #35169 üzenetére
Leftyt én is próbáltam jó pár éve, azóta is fontolgatom, de ami eddig megállított:
-korlátozott szervizháttér,
-csak Cannondale vázba megy, hacsak nem veszel adaptert is,
-pénzhiány,
-specializált rendszerektől való moderált ódzkodás, mióta megégettem magam egy Brainnel.Azonban, ha van pénz rá, megvan a szervizháttér, esetleg hozzá való váz is lesz, akkor nem nagyon látom, mi a gond. Viszont tényleg a te döntésed, elnézést, nem akarom túlzottan sulykolni a nézőpontom.
-
nagyúr
-
Szakbarbár
aktív tag
válasz Tothgera30 #35211 üzenetére
Van ám Mountain biker is! [link]
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
fpeter07
veterán
válasz Tothgera30 #35214 üzenetére
[ Szerkesztve ]
-
Zola007
veterán
válasz Tothgera30 #35233 üzenetére
Ha kifizeted, ígérem én hozzád vágom izomból
Mʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs
-
kovsol
titán
válasz Tothgera30 #35235 üzenetére
Ez licitálós aukció Mire ennek vége az ár nagyon nem így fog kinézni valószínűleg.
May the Force be with you!
-
Zola007
veterán
válasz Tothgera30 #35235 üzenetére
én olyan 250.000 környékére saccolom a végét
Mʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs
-
fpeter07
veterán
válasz Tothgera30 #35233 üzenetére
Most akartam megvenni, de ha ráér...
A 10k+ árkategóriás kamáslik mennyivel jobbak ár/érték arányban, mint az olcsók? Érdemes egyáltalán venni?
-
Coyot
őstag
válasz Tothgera30 #35253 üzenetére
Köszi! Jelenleg a teraszon parkol. Kicsit azért megnyugodtam 1-2 hete még pólóban bringáztam most meg 6 fok volt reggel, jövő héten ráadásul várható hogy reggelente fagyni fog emiatt kicsit beparáztam. Sok melóm volt vele mire ilyen szuper lett a bringám nem szeretném ezt elrontani
Má' nem
-
fpeter07
veterán
válasz Tothgera30 #35306 üzenetére
Az alsó váz nem gyenge. Ezt azért nem meri nálam.[link]
-
Manitou
addikt
válasz Tothgera30 #35306 üzenetére
Ez azért elég messze van a full XT-től Fék a legolcsóbb shimano (acera), agyak deore. A sor és lánc sem XT . De az dícséretes, hogy a hajtómű XT. Bár ha én raktam volna össze, akkor a hajtómű és a fék lenne deore vagy SLX. Úgy kiegyensúlyozottabb lenne.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Politika
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Alternatív kriptopénzek, altcoinok bányászata
- Diablo IV
- Skoda, VW, Audi, Seat topik
- Google Pixel topik
- További aktív témák...