Hirdetés
-
GAMEPOD.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Aktív témák
-
#56474624
törölt tag
Ma felháborodott egy autós, mert volt merszem lelépni a zebrára, és átmenni. Pedig nem két méterrel előtte tettem, egyszerűen el vannak kényelmesedve, mert a gyalogosok többsége úgy sem mer nagyon átmenni, ők meg már oda sem figyelnek igazán, csak mikor már előtte vagyok. Holott tudtommal az az előírás, ha lelépek a zebrára, akkor fékeznie kell. De ők ezt kurvára nem veszik figyelembe, talán minden 5-6. autós. Elég siralmas arány. A többiek fontos emberek, rohanniuk kell.
-
#56474624
törölt tag
Nagyon elegem van ebből az időjárásból, ma kitett magáért a g*ci!
-
#56474624
törölt tag
válasz Hasaggymeg #1679 üzenetére
Az U-lakatom se könnyebb, sőt...
-
#56474624
törölt tag
válasz rétisün #1724 üzenetére
Tegnapelőtt összesen 71-72 km-t tekertem (egy hét kihagyás után, de mostanában egyébként sem voltam rendszeresen, "logisztikai okok" miatt), abból legalább felét szembeszélben, meg esőben, vízben... Időközben be is sötétedett, a hátsó lámpámból kimerült az elem a világ végén, persze hiába vettem, nem ceruza elem megy bele. Végül átpakoltam az első lámpából a hátsóba a még jó elemeket.
Aztán tegnap dél körül mikor elindultam volna suliba, akkor derült ki, hogy a szar időjárás mellé bónuszként defektet is kaptam, valami jó lassút utólagos meglepetés gyanánt... Hogy mi lukasztotta ki, azt nem találtam meg persze.
De tegnap már jobb volt a helyzet, már csak szembeszél volt. Meg hideg.[ Szerkesztve ]
-
#56474624
törölt tag
Már láncot kéne mosnom, majd olajoznom, de egyre csak halogatom a nem túl kellemes melót. Ha most nekiállok, nem indulok el soha a mai tekerésre.
-
#56474624
törölt tag
válasz peugeotmate #1963 üzenetére
Menj át csepelre, ott is van bringaút. Outival ugyan nem a legjobb, de montival az tökéletes (ahol épp van, talán a baumaxnál felszívódik párszáz méteren, ha jól emlékszem).
Én amúgy mostanság a 17. kerületben tekerek jókat. Egyrészt mert még nem ismerem, másrészt tényleg jónak tűnik ott az a sok kertvárosi rész, szép a környezet is, az utak is tűrhetőek arrafelé, emelkedők is vannak... Csak amíg kiérek oda, az szenvedéses. Ha a kőbányai út felé megyek a jászberényi út felé, akkor hamar odaérek, de pocsék az útminőség. Ha a kerepesi út, veres péter út, majd vidámvásár utca (például) felől, akkor sem a legjobb az út mondjuk, de mindenképp nyugisabb a bicikliút miatt (amúgy az úttal sincs bajom, csak ott, ahol rossz a minősége, és autóforgalom mellett kerülgetem a nagyobb kátyúkat).
-
#56474624
törölt tag
Hű, mit álmodtam tegnap! Bringáztam, megállítottak rendőrök, és belekötöttek a küllőprizma hiányába. Hiába mutogattam a táskámból elővett törött szélű prizmát, hogy épp ma tört el nemrég, nem hatotta meg őket. Megvágtak emlékeim szerint 50 rugóra. Ez intő jel lehet, mikor már álmomban sem jön be a nagy trükk.
-
#56474624
törölt tag
Az idokep szépen előjelzett mára 7 km/h-s szelet, ahhoz képest visszanézve mondjuk csepelt, hát igen, jól éreztem én, hogy az inkább 20-30 km/h-s szél.
Másrészt nem kaptam defektet, miközben hallottam, ahogy felszisszent a kerekem (volt ennek már 5 órája), már szinte éreztem is, hogy laposodik a kerék, megálltam egy alkalmas helyen, és erre semmi. Még most is kemény. Ki érti ezt?
Persze volt nálam pótgumi, de azért az idő, főleg felfújni érdekes, bár már van normálisabb gumitömítéses átalakítóm, hogy benzinkútnál fújjam (minipumpa ugye szelepkiszaggató esetemben, kockázatos), de azért 8.5 bar-t nem hiszem, hogy nagyon bele lehetne fújni. Amúgy érezni már, hogy kopott a gumi, picit porosabb aszfalton már nem nagyon merek vitézkedni. Ezzel a bringával még eddig soha sem estem. Múltkor kanyarodás közben majdnem, mikor leért a pedál, de azt is kiegyensúlyoztam. Jó dolog, hogy ennyire érzem a bringát. De ez nem is olyan, hogy megszokja az ember idővel, már elsőre kijön kb. A rövid tengelytávú bringákat én jobban érzem. A hosszú tengelytávú favorit bringámat több hónap után sem tudtam igazán uralni, pedig elvileg az a stabilabb.[ Szerkesztve ]
-
#56474624
törölt tag
válasz DopeBob #2106 üzenetére
Én nem ismerem a gumit, de azt tudom, hogy testbike-ra, meg ilyen helyekre jellemzően azok írnak, akiknek negatív tapasztalata volt az adott termékkel, pláne mikor mindösszesen 2 véleményről beszélünk. Ismerek olyat, akinek ugyanazzal a gumival, mint ami nekem van, rendszerint jött a defekt, ahhoz képest nekem egy év alatt volt 3, a tél kivételével rendszeres használat mellett (el is kopott már eléggé, azt hiszem ez is jelzi, hogy van benne pár ezer km). Szóval két vélemény nem igazán vélemény. Ha 10-en mondanák, akkor már adnék rá valószínűleg.
Mellesleg a defekt is sokmindentől függ ugye. Én azt tapasztaltam, hogy kellően nagy nyomáson használva nem igazán jön a defekt (outi slick gumi, ráadásul puhább gumiból). Pedig az út széle gyakran teli van apró kavicsokkal, minden szeméttel, pláne a biciklisáv, aztán mégsem igazán jött a defekt, pedig sokszor áthajtottam kis kavicson, üvegszilánkon is...
[ Szerkesztve ]
-
#56474624
törölt tag
Egyébként rendbe kéne hoznom a montimat is végre, azzal sokkal szabadabban mehet az ember; primitív jószág (egy régi hauser, dögnehéz vázzal), kibír mindent.
Pénzt nem szívesen költök rá, szerintem jobban járnék, ha néznék valami jó vételt használtan.
-
#56474624
törölt tag
Ezek a szálló fehér vackok nagyon idegesítőek bringázás közben, ráadásul még veszélyes is, nem lehet úgy koncentrálni. Mikor tűnnek el ezek?
-
#56474624
törölt tag
válasz DemonDani #4282 üzenetére
Én ezt használom meridából első fékben, feltételezem, hasonló/ugyanaz a kettőnek az anyaga. Hát mit mondhatnék? Szerintem az előtte benne lévő shimano fékpofához képest nem igazán nyújt többet. Bár a dologhoz hozzátartozik az is, hogy alátéteznem kellett trükkösen, ami ugye ront valamelyest az erőátvitelen.
-
#56474624
törölt tag
Múltkor milyen szerencsétlenül jártam. Megyek át a lágymányosi híd után az egyetem felé a lámpánál. Ott elég vacakul folytatódik a bicikliút, a kiálló "szegélyre" (ez nem járdaszegély, hanem a bicikliút és az út "határvonala", ami nem éppen sima) rámentem, 1 másodperc múlva szépen le is eresztett a gumi (a hátsó). Pedig 8.3-8.4 bar-t belenyomtam épp elindulás előtt, akkor gondoltam is rá, hogy nem kellene-e még pár tized a felütéses defekt miatt, talán épp azon múlt. Ahogy észleltem, mintha minimálisan még a felni is sérült volna, bár ez inkább csak szépséghiba sasszeműeknek. Országútizni tényleg egy halál ezeken a bicikliutakon, de az utak is botrányosan pocsékak sok helyen.
-
#56474624
törölt tag
Nemrégiben Panaracer Category Train gumikat vettem az outimra (a Schwalbe Luganók egy cseppet már kopottak voltak több mint egy év után ), 1990 Ft/db a Z.P.-ben, ennyiért nagyon megéri. 300 gramm a tömege, és ebbe "hivatalosan" is belemegy a 8.5 bar, ami kell is a felütéses defektek elkerülése miatt. 23-as gumi, de szemre nem ballonosabb/vastagabb az előző 20-asnál, érzetre se különösen más, hobbikerékpározásra, túrázásra szerintem tökéletes, eddig defektügyileg is jól vizsgázott, azaz nem kaptam, de erről inkább pár hónap után illendő beszélni. De szerintem az előző schwalbe lugano is nálam azért volt jó defekt szempontból, mert mindig megkapta a maga 8.5 bar-ját.
-
#56474624
törölt tag
Fog-e ma esni...
-
#56474624
törölt tag
A bajnokban 4000 ft/pár a pezsgő shimano 105-ös, bár ez nem biztos, hogy aktuális még, de szerintem érdemes elnézni oda személyesen.
-
#56474624
törölt tag
válasz runner 125 #9982 üzenetére
Ha kifűzöd a felnit, és az teljesen kerek, akkor nem esélytelen.
-
#56474624
törölt tag
válasz Misály #10363 üzenetére
Nem kioktatásképp mondom, de egy ilyen bringa, mint ami neked is volt (lesz is, remélhetőleg ), csak úgy vonzza a tolvajokat. Munkába/suliba való bejárásra inkább érdemes szerintem valami kevésbé jót használni, én egy 200k feletti bringánál sose lennék nyugodt, mikor le van zárva 10 percnél tovább.
(#10366) Muton:
Jellemzően még azért sem lehet beérni ezeket, mert a piroson olyan természetességgel vágtatnak át, mintha zöld lenne. Nem tudom, milyen alapon hiszi azt a kerékpárosok jó 90%-a (sajnos bőven van ennyi az arány), hogy rájuk más szabályok vonatkoznak. Mi lenne, ha az autósok sem állnának meg a pirosnál?
[ Szerkesztve ]
-
#56474624
törölt tag
Bennem is erősen él pedig a versenyszellem, de már leszokóban vagyok arról is, hogy valakit visszaelőzzek, mert megelőzött. Inkább egy jót pihenek a szélárnyékában.
Amúgy azzal is nagyban lehetne javítani a közlekedést itt bp-en, ha a lámpákat normálisan beállítanák (rengeteg nagyon nincs jól belőve).
-
-
#56474624
törölt tag
válasz Misály #10380 üzenetére
Szerintem itt többen vagyunk, akik nem csak utólag okosak, hanem tanultak más szerencsétlenségéből, mert igenis lehet előre is okosnak lenni bizonyos szintig. Mindenre nem lehet felkészülni, de más esetekből mindenképp lehet tanulni, én például ha nem olvasok utána, lehet mai napig spirál zárral kötném le a bringámat, és már régen nem is lenne meg valószínűleg. De olyanról is lehetett már olvasni, hogy biztonságiak összejátszottak másokkal, vagy hogy simán csak átverték őket ("elhagyta a kulcsot" az illető).
-
#56474624
törölt tag
válasz Vasinger! #10398 üzenetére
Hát nekem mostanában volt 1-2 alkalom, hogy montis (rücskös gumis ráadásul) előzött be, aztán nagy erőlködések közepette maradtam a szélárnyékában (ahol ugye eleve könnyebb tekerni, tehát ha én ott erőlködöm, akkor ő simán gyorsabb) egy outival. Az erőnlét, edzettség számít a legtöbbet, persze azért van egy határ, mert egy csepel tacskóval valószínű Armstrong sem menne annyira komoly tempót.
-
#56474624
törölt tag
Tegnapelőtt sziszegésre lettem figyelmes, első gumi defekt (szúrásos). Hazatoltam a biciklit jó 6-7 km-en, semmi kedvem nem volt nekiállni szerelni, pláne azon a környéken akkor. A lényeg nem ez, hanem hogy itthon sem csináltam meg, reggel felkelek, hát mit látok (nem, nem javult meg magától ): szép lassan a hátsóból is kiment teljesen a nafta. Egyszerre két defekt, ilyennel sem volt még dolgom!
-
#56474624
törölt tag
válasz Vasinger! #11242 üzenetére
Kutyáról jut eszembe. Múltkor Ráckeve felé menet leálltam egy helyen inni, ahol volt valami kisebb cég, kerítésen belül 3 kis mitugrász közepes termetű közti kutya. Na azok nemhogy őrült módjára elkezdtek ugatni, ki is tudtak jönni. Én meg mintha mi sem történt volna, ittam tovább, aztán nyugodtan eltettem, lassú tempóban elindultam. Nem történt semmi fizikai kontaktus.
-
#56474624
törölt tag
Tegnapelőtt tekerés közben betévedt a rövidnadrágom alá egy darázs, habár ezt csak feltételezem, igazából egy meglehetősen erős szúrást éreztem a jobb combomban, aztán reflexszerűen odanyúltam a jobb kezemmel, és mintha egy darazsat vettem volna ki, majd eresztettem el. Látni nem láttam, olyan gyorsan történt, ezért vagyok bizonytalan. Tanulság, hogy feszülős rövidnadrágban kell tekerni (nem csak az aerodinamika miatt ). Életemben nem csípett meg eddig darázs, most legalább kiderült, hogy nem vagyok rá allergiás. Bár nem volt túl kellemes utána úgy tekerni.
-
#56474624
törölt tag
-
#56474624
törölt tag
válasz raczger #18365 üzenetére
És a kislányt utánfutóval húztátok, mi?
-
#56474624
törölt tag
Mostanában panaracer category train (23-622) külsőim voltak. Annyi defektem volt, mintha létszükséglet lenne, így most cseréltem egy Continental Ultra Race (23-622) gumira. Hát mit mondjak, nem készültem ekkora változásra ami a gördülést illeti! Utoljára akkor volt ez a "Conti-érzés", amikor a favorit biciklimen conti gp3000-es gumi volt (bár meglehetősen használt, főleg az első). Mint egy rakéta, úgy lehet előre menni, szív magába az út! Nagyon hiányzott már ez az érzés. A panaracer előtti schwalbe lugano defektügyileg kiváló volt, de már eléggé megkopott, és az sem gördült így, messze nem. Szóval nem érdemes a gumin (sem, mert sajnos valójában semmin) spórolni. Már csak a defekt miatt sem, de most végre újra versenybiciklinek érzem a bringámat.
-
#56474624
törölt tag
Ezen behaltam: Michelin Dynamic külső vélemények testbike-ról.
Egyik vélemény:
Előny
Elvileg olcsó, de ennyiért van használható is.
HátrányMint a mágnes a szöget, úgy vonzza a defekteket. Max fél év és minden nap 15km után tolhattam a kerékpárt. Rettenetes defektgyűjtő képessége van.
Ráadásul nedves úton egyáltalán nem tapad az akkor fél éves gumi. Futófelület rendben volt, ahogy a nyomás is, tapadás meg sehol.
TapasztalatAzért vettem, mert nem volt pénzem jobbra. Az elsőt 2000 körül, aztán 2500 végül most 3000 körül van. Annyiért Vittoria Zaffiro ezerszer jobb. Ráadásul a Vittoriából 20-ast is kapok, ebből csak 23-as traktorgumit.
23-as már TRAKTORGUMI!
Egyébként a Panaracer Category Train majdnem ugyanez: egy ideig nem volt igazán defektem, majd 20-30 km-enként egy.
-
#56474624
törölt tag
válasz norbee2244 #31983 üzenetére
Hát én belenyomok 8.5 bar-t, azt esetleg még másnap használom, harmadnap már újra beleeresztek 8.5 bar-ig. A Panaracer C.T. sajnos tényleg egy kalap sz*r volt defekt szempontból. Elég sok bosszúságot okozott. Komolyan most legutóbb az volt az utolsó csepp a pohárban, hogy útközben defektet kapott az első gumim, azt kicseréltem. Persze minipumpa nem volt nálam, így kereshettem még a dögmelegben biciklit tolva benzinkutat is. Végül egy motorosboltban fújták föl, mert benzinkutat persze nem találtam.
Utána szépen hazatekertem, esős napok jöttek. Mikor épp a létező legideálisabb időjárási körülmények álltak elő (nem esett, nem fújt, és kánikula sem volt, kellemes idő), akkor vettem észre, hogy suttyomban a hátsó gumi is jócskán leeresztett. Mikor szétszereltem, akkor derült ki, hogy felütéses defekt, és két akkora luk, amitől csupaszon fel sem tudtam fújni a belsőt. Ez már tényleg a vicc kategória. 8.5 bar-nál felütéses defekt (pedig vigyázok mindig az éles, kiálló részeknél)! Hihetetlen sok bosszúságot okozó külső! Inkább többet kiadni, de csomó stressztől megkíméled magad. -
#56474624
törölt tag
válasz norbee2244 #31986 üzenetére
Az a Vittoria az szingó, ugye? Nekem volt belépő kategóriás vittoria rally szingóm. Hát ha jól emlékszem, egy hétnél tovább sose bírta, az sem. Kénytelen voltam gyorsan leszokni a szingóról, mielőtt a gatyám is ráment volna.
CST-vel nekem nincs tapasztalatom, de nem is erőltetem. Ha veszek valami gumit, az vagy Schwalbe, vagy Conti mostantól. Esetleg olcsóbbak közül Vittoria Zaffiro, ami nem tudom, milyen, de túl rossz nem lehet, mert sokan szeretik. -
#56474624
törölt tag
válasz norbee2244 #31994 üzenetére
Tudom, mik a szingó előnyei, de ma már mégsem használnám. Ha defektet kapsz, nem igazán tudod javítani (gyakran tudtommal a belső és a külső egybe van vulkanizálva, talán a linkelt típusnál is), és azért majd 12 ezer Ft szerintem nem kis pénz egy defekt után.
(#32007) benedekco:
Épp mikor a szingóm volt, próbálkoztam valami (talán zéfal volt a márkája) defektjavító spray-vel. Az az égvilágon semmit nem segített, nem is tudom, mire jó az egyáltalán.
Egyébként ha jó a külső, elkerülnek a defektek. A Schwalbe Lugano nálam kiválóan teljesített. Pedig abban még állítólag nem is olyan jó a defektvédelem. Nekem mindenesetre bejött: teli volt a külső felülete szúrásokkal, vágásokkal, mégsem kaptam defektet egy éven át. Csak mostanra aránytalanul drága lett.[ Szerkesztve ]
-
#56474624
törölt tag
válasz norbee2244 #32072 üzenetére
Nekem a szingó jobban tetszett, más érzés szingóval menni. Csak a praktikátlansága miatt nem használom. De az biztos, ha lesz majd pénzem, lesz külön egy ultra könnyű szingós kerekem, amit időnként beizzítok "száguldozni".
-
#56474624
törölt tag
Komolyan a franc teli van a napi defektekkel. A Conti gumijaim defektvédelmét a hajamra kenhetem így, hogy már mentem velük párszáz km-t. Előtte jól vizsgázott, de most napi egy defekt az adag. Én már nem bízom semmiben, csak a tömörgumiban.
-
#56474624
törölt tag
válasz ludsimon #38128 üzenetére
Conti Ultra Race. 8 és fél bar-t nyomok bele. De most kiderült javításnál, hogy újfent tüske okozta a defektet. Én elhiszem, hogy üvegszilánk nem akadály, de a tüske?
De nem akarom elviccelődni, tényleg bosszantó most már. Szinte biztosra veszem, hogy a bringaúton kapom be mindig. Úton persze kresz szerint nem mehetek, és rendszerint direkt kicentiznek, meg kiabálnak a bicikliút felé mutogatva, magyarázhatja az ember, hogy defektvédelmi szempontból haladna éppen ott. Pedig hogy örültem a szabadkikötő út melletti bicikliútnak. -
#56474624
törölt tag
Tud valaki olcsón jó gumioldatot/ragasztót defektjavításhoz? Vettem egy kb. 50 darabos tapaszkészletet, de már a 10. foltnál elfogyott a ragasztó, amit adtak hozzá.
-
#56474624
törölt tag
válasz Doki-HUN1978 #39690 üzenetére
Én is ketté vágom a foltokat (mást nem is tudnék tenni outi gumihoz, nagyon nehéz felragasztani egyébként), és próbáltam amennyire lehet, vékonyan felvinni, de kevés volt a ragasztó. Soknak nézett ki pedig, de egyáltalán nem volt kitöltve a tubus. Ma derült ki, hogy a tubus, ami látszatra még 3/4-ig volt, épphogy tartalmazott annyi ragasztót, hogy egyetlen foltot felragasszak.
Tehát nyakamon maradt úgy 40 folt, ezért kéne hozzá jó ragasztó. -
#56474624
törölt tag
válasz ---Lasali--- #39692 üzenetére
150 és 490 között van némi különbség. Előbbi áron képzelném el én is. Utóbbi elég húzós egy kis tubus ragasztóért.
-
#56474624
törölt tag
Aktív témák
● Olvasnivaló az
1. hozzászólásban.
● 2013.04.01-től fokozottan ellenőrzik a rendőrök a kerékpárosokat!
● Bringás jókívánságok:
- Ésszel!
- Széles utat, gumifákat!
- Örökös hátszelet!
Itt a jó idő (és a magas UV sugárzás), úgyhogy hosszú túrák előtt kenjétek be magatokat naptejjel!
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Apple iPad Air 13” (M2, 2024) - a méret a lényeg
- Milyen monitort vegyek?
- EA Sports WRC '23
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Napelem
- BestBuy topik
- Xiaomi Watch 2 Pro - oké, Google, itt vagyunk mi is
- Kompakt vízhűtés
- További aktív témák...
- Logitech ASTRO A50 Wireless + Base Station
- Corsair DDR5 32GB KIT 6000MHz CL36 Dominator Platinum RGB (7 év alza gari)
- IPHONE, SAMSUNG, HUAWEI, XIAOMI SZERVIZ A LEGJOBB ÁRON!
- GAMER PC: RYZEN 9 5900X - RTX 3070 8GB GDDR6 - 1TB-4TB NVMe SSD - 16/32GB DDR4 - GAR/SZÁMLA!!!
- HP EliteDesk 800 G3 DM i5-7500T/16GB/1TB SATA SSD/WIN10PRO
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen