- EAFC 24
- SGF24 - Július 2. napján érkezik a The First Descendant
- Battlefield 2042
- Forza sorozat (Horizon/Motorsport)
- Summer Game Fest 2024 - Az összes bejelentés egy helyen!
- Xbox Series X|S
- SGF24 - Megjelenési dátumot kapott a Dragon Ball: Sparking! Zero
- SGF24 - Érkezik a No More Room In Hell 2
- PlayStation 5
- Valorant
Új hozzászólás Aktív témák
-
zsid
senior tag
válasz #79335424 #3339 üzenetére
Van a 2014-esekben AUX, ha megrendelik hozzá. Nálunk az Euro6-os MAN-ek mind navisak, de egyikben sincs aux, mert újonnan drága volt az a 20 euros kábel (ami amúgy ebayről ugyanúgy megrendelhető..)
#dlaj Azt elfelejtettem leírni, hogy ez ilyen demóautó így gyárilag benne volt a hűtött-fűtött bőr, a nagy navi (ehhez a Scania alapból adja az AUX-ot és az USB-t), TV előkészítés (tartókonzol, áram és a második AUX csati az alsó ágy végében) stb.. Aki nem navival rendeli annak dobnak bele egy sima Pioneer fejegységet azt kész, azon meg vagy van, vagy nincs
[ Szerkesztve ]
<tRucKdriFteR>
-
-
zsid
senior tag
válasz KAMELOT #3362 üzenetére
Éh én kihagyom
Tényleg nem kötekedni akarok, de ezek nagyon sovány pénzek. Egyik ismerősöm belföldezik Ausztriában hűtővel, minden hétvége szabad és havi nettó 2200 euro.
A 4+1 hét 2000 euroért szintén sovány, az egyik hónapban megvan a 4 hét a +1 miatt a másikban nem lesz ,meg és akkor a következő hónap már csak 1500 pénz. Három éve a Hirschhofernél az állandó spanyol ADR-re fizettek 3000 eurot.
Mondom tényleg nem kötekedni akarok, de ezek ilyen fogjunk egy "keleti madarat" aki megcsinálja a munkát pénzek. Ennyit már itthon is meg lehet keresni normálisabb helyeken :/<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
válasz KAMELOT #3370 üzenetére
Mivel több mint 10 éve csinálom hidd el képben vagyok. Ismerek magyar nyírségi srácot aki ukrán cégnél nemzetközizik és nem 800 euroért dolgozik.
"Csak jól kell tudni németül és hajtanak téged. Nincs az, hogy akkor mész amikor akarsz azt azért figyelembe kell venni."
Itthon akkor dolgozol, amikor kedved van vagy mi ?"Azt is tedd hozzá, hogy mindenki képben legyen, az a nem mindegy milyen spedíciónál van az adott cég azaz melyik fuvarért mennyit fizet."
Semmi közöm hozzá. Én aláírok x pénzért és azt úgy gazdálkodják ki ahogy akarják."Tudod én szeretek itthon lenni és hazajárni, nem pedig 1000km utazni azért, hogy beüljek a kamionba és ott menjek 3 hetet majd 1000km megint utazni haza."
Én budapesti cégnél dolgozom, decemberben 11 napot voltam itthon és a hónapra adtak 1380 eurot. Amikor csak a 4 hétvégét vagy 3 hétvégét vagyok itthon, akkor ennél több jut. 1700 euroért szerintem nem buli a 3 hét, főleg úgy, hogy az ismerőseim jelentős része ennél többet keres és nálam is előfordul, hogy ugyanezt megkeresem úgy, hogy én nem uniózok. Mi csak körfuvarokat csinálunk, tehát minden héten minimum kétszer Magyarországon vagyok.
Felesleges összehasonlítani a béreket, mert egy osztrák nem fog beülni 3 hétre a kamionba, főleg nem 1700 euroért. Itthon is akad cég, ahol ezt a pénzt megkeresed úgy, hogy nem kell 3 hétig kocsiban dekkolni, ezért is írtam, hogy ez karcsú.
"Amit nem írtam itt minden 4 hét után fizetnek téged, nem pedig hónap után, úgyhogy nem kell szétbontanod neked semmit hónapokra."
Szóval akkor egyik hónapban lenyomsz 4 hetet, kifizetik. Elmész egy hét "szabira" majd megint lenyomsz 4 hetet amit szintén kifizetnek. De ebből a 4 hétből csak 3 fog esni az adott hónapra, nem mind a négy. Persze, 4 hétre ki fogják fizetni a 2000 eurot, ami a valóságban úgy néz ki, hogy egyik hónapra jut 2000, a következőre 1500, Akárhogy is számolom 5 hetes ciklusból sehogy nem jön ki 12 egy évre csak 10-11, az jobb esetben is 1830 euro átlag.
Mondom nem basztatásból írom ezeket, de szerintem ez így karcsúú
<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
válasz KAMELOT #3376 üzenetére
2015 február 5-én vettem át az autót 22km-rel, most van benne 249990km, lusta vagyok kiszámolni az átlagot, de olyan 11000km/hó környékét mehetek saccra.
Persze, amit írtam az a tiszta nettó ami a számlámra érkezik.Mi megyünk éjjel is nappal is, attól függ hogy adja ki. Ha éjjel száguldunk mondjuk Olaszországban akkor ott azért ki lehet autózni a 87-88-as átlagot.
<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
válasz KAMELOT #3385 üzenetére
Nekem mindent betartva a tavaly november a rekordom. November 2 és december 3 között 15 000km, de a havi átlag 11000-11500 között szokott lenni.
Mivel szinte csak vámárut hozok és viszek így nekem a vámolással sok időm elmegy azért nem olyan sok a futott kilométerünk ( nemzetközis szinten ). A konténerezésnek egy baromi nagy előnye van: nincs vele munka. Daru felteszi és leveszi. Ha rakodni kell menni akkor csak annyi dolgom van, hogy rakodás előtt kinyissam az ajtót majd a végeztével bezárjam. Ilyen szempontból ez a munka nagyon Hawaii
<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
válasz KAMELOT #3395 üzenetére
A vám az változó. A nagyobb cégeknél ( flextronics,dhl stb..) általában haladós. A kisebb vámügynökségeknél változó 2-8 óráig. De volt már olyan, hogy problémás (gyanús) volt a konti aztán még a kikötőben berakták a szemlesorra és három napot kellett rá várni
Meg olyan is előfordul, hogy kimatekozza a vámos, hogy kevés a vámfedezet és akkor bekér még 5-10-15 000 eurot, ami késő délutáni/esté felvételnél eléggé szívás.Rakodás szempontjából jó ez a munka ( kivéve amikor 8 órán keresztül rakják a kontit, késik a hajó, bedugul a kikötő ), elég nyugis is. Én szinte csak Budapest-(Genova)-Koper-Budapestet járom, ha minden kiadja akkor tényleg lehet sokat menni, de ez a várakozás miatt ritka. Munkatársaim csinálják általában a bremerhaveni és hamburgi fuvarokat ( én csak akkor ha nagyon nincs más), az haladósabb lenne ha nem kellene napokat várni a konténerre ott is
Igazából nagyon lájtos munka ez, cserébe nem ez fizet a legjobban, szerintem ezt meg kompenzálja, hogy nem nagyon komolyan nem dolgozom. A legjobb talán a nyári kikötői várakozás, egy héten kétszer-háromszor ingyen strandolok az Adrián
<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
-
zsid
senior tag
válasz Dexar007 #3401 üzenetére
Nekem most egész héten osztrák rakodásaim lesznek, meg van már minden papír itt nálam. Meg kaptam egy nyomtatót a fülkébe, hogy ha legközelebb ilyen van, ne kelljen utánam hozni, hanem nyomtassam ki emailből xD
A bolgár sofőrnek szívproblémái voltak, de szerencsére megúszta.
<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
válasz peterattila #3485 üzenetére
Mutatnál erre valami forrást? A vonatkozó jogszabályban én nem látok ilyet,bár lehet átsiklottam felette. Köszi!
<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
válasz #81556480 #3488 üzenetére
6. § (1)29 Az első nemzetközi kategória megszerzésének napjától számított két évig a vezetői engedély kezdő vezetői engedélynek minősül.
(2)30 A kezdő vezetői engedéllyel az „AM”, az „A” és az „A” korlátozott kategóriára, továbbá az „A1”, az „A2” és a „B1” kategóriára érvényesített bejegyzéssel utas nem szállítható, valamint a „B”, a „C” és a „D” kategóriára, továbbá a „C1” és a „D1” kategóriára érvényesített bejegyzéssel - a Magyar Honvédség kezelésében lévő járművek kivételével - pótkocsi nem vontatható.<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
Van ennek a kérdésnek egy spórolós oldala is, ugyanis az összes autót meg lehet rendelni kiegészítő szigeteléssel és akkor kevesebbet kell fűteni és klímázni...
A Volvokban jó a generátor, asszem gyárilag 140Amperessel jönnek. A Volvoknál az intelligens töltésvezérlést szúrták el, de azt nagyon. Az áramellátás vezérlését is sikerült feleslegesen túlbonyolítaniuk. Nálunk van olyan FH amiben 7 hetet bírt az akksi a cellazárlatig
Amúgy rendelhetők ezek is 4 akksival ( 4x225Ah) és akkor semmilyen akkuprobléma nem lenne, ha rendesen töltene. Sokan azt felejtik el, hogy már nem '96-ot írunk, rengeteg autóban TV, laptop,UPC plusz kályha és hűtő és állóklíma. Ez a két 225Ah-s akkunak már sok, főleg ha hétvégézni is kell...
<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
válasz #79335424 #3512 üzenetére
Persze, ezt írtam én is, hogy a Volvonál komoly gondok vannak.
A munkavégzés és felszereltség függvényében én tényleg komolyan gondolom, hogy ma már szükséges lenne sok helyen a 4 akku. Az én állóklímám 850 vagy 900Wattos,ez 35Ah-t zabál. A 450Ah-ból 105öt nappal lekajál 3 óra alatt és kapufa, az akkukban már csak 24V van. A gyakori lemerítés-feltöltés miatt hamarabb lesz cellazárlat ( lásd a Volvo akksikat) így nálam nem bírtak az akkumulátorok csak 1,5 évet. Az akkumulátor névleges kapacitása 20°C-on van megadva, télen már közel sem annyi ( én pl elég sokat álltam januárban is -15-16 fokban ) és hidegben sokkal hamarabb merül, mint nyáron. Azoknál ahol "benne laknak" és viszonylag sok az állás, van állóklíma,nyáron sokat van délen télen meg az Alpokban ott akkumulátor élettartamban, alapjáraton eltöltött időben sokat dobna a 4 akkus változat. Egy új 80-90-100 000 euro vételárú autónál az a 250-300 euro többlet nem jelentős és két év alatt megtérül.
<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
válasz #81556480 #3548 üzenetére
Az ottani 18 000 tagból egy nap alatt közel 2000 átjött, de leginkább az értelmesebbje. A végére a másikból sikerült egy réteget elüldözni, akik a színvonalat adták volna, azok viszont ebben itt vannak. Szerintem jobb lesz, de majd idővel kiderül.
[ Szerkesztve ]
<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
A tapasztalatokról nekem az a véleményem, hogy jelentős eltérés van abban ha belföldön illetve ha nemzetköziben kezdesz. Én évekig belföldeztem, moslékabbnál moslékabb helyeken kellett rakodni naponta 6-8-10 rakodás sem volt ritka. A jármű alapvető kezelését, manőverezést, tolatást jobbról, balról targoncát megkerülve, két nap nem alvás után stb... extrém tempóban lehet elsajátítani. A végén már versenyeztünk rámpára tolatásnál, volt egy munkatársam aki rendszeresen 2500-as fordulaton tolatott rámpára
Ez után könnyebb átszokni a navigálásra az ismeretlen terepen. Van akinek bejön és nemzetköziben kezd friss jogsival, négykézben állandó Budapest Barcelonával aztán az első vidéki megfordulásnál már bekerül a híradóba
Ez így hülyeségnek tűnik, vagy a rutinosabbak már észre sem veszik de egy idő után már van ahova nem fordul be az ember ránézésre sem, van ahol alapból úgy áll meg, hogy ha gáz van akkor egyszerűen kijöjjön stb.. Lényegében ez a rutin, ami sokszor megment az isten háta mögött.
Nem azt mondom, hogy kezdjen mindenki belföldön a legokádékabb cégnél, de az elején szerintem jobb olyan munkával kezdeni aminél nem csak előre mész napi 700km-t, hanem "fejlődsz" is. Igaz az elején ez a nehezebb.
<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
válasz KAMELOT #3597 üzenetére
Háát azért megnéztem volna az arcotokat amikor a második héten kaptok egy bicskei sparos éjjeli lerakást (a sajátomat láttam a tükörben)
Az oké, hogy van érzék meg két hét alatt bele lehet rázódni, de a gondok nem is az ilyen két rakodós, autópálya melletti munkáknál szoktak jönni.
<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
válasz KAMELOT #3600 üzenetére
Mondjuk egy 6 felrakós észak-olasz hegyvidéki gyűjtő, ahogy írták a belvárosi melók, extrém szar ifára épített raktárak és gyárak. A waberers-es fika posztok nagy része mind a rutintalanság miatt keletkezik. Ott volt pl a csaj aki kitolatta a kerítést, mert nem tudott megfordulni, pedig már bejárta fél Európát
Van egy állandó melónk, a kínaiaknak viszünk konténert a régi Ganzba a Kőbányai útra, de csak este 6 után mehetünk, mert akkor nincs bent forgalom. Sötétedés után, 70 fokban jobbra hátra tolass be egy 2,70 széles ajtón az épületbe úgy hogy nincs helyed előre kihúzni és nincs térvilágítás. Két hetes rutinnal nekem simán nem ment volna.
Az üllői Auchan raktárban is elég sokan szoktak rutinozni, mire betolatnak a két betoncsík közé.
Ilyen szempontól az "industriaból-industriába" az tényleg egyszerűbb.
<tRucKdriFteR>
-
-
zsid
senior tag
Pár hozzászólással korábban témáztunk itt a rutinon meg a gyakorlaton, lehet azt a mostani témával kellett volna kezdeni.
Itthon sehol nem tanítanak meg vezetni. Én anno a C-nál kivezettem minden órát, nyomtunk fusi fuvarokat is a platós Starral.
Az E kategória összes gyakorlati részét megcsináltam 10 nap alatt. Hétfőn vezettem először pótkocsis szerelvényt, következő hét közepén forgalom vizsgáztam! A sikeres vizsga után elméletileg én alkalmas voltam bármilyen pótos- vagy nyergesszerelvénnyel bárhova elmenni...Sajnos az egész C de főleg az E képzés az csak pénzlehúzás közel nulla hozzáadott tartalommal. A legtöbb iskolából kikerülő sofőrök még nagyon nem alkalmasak a közlekedésre. Egy-két autósiskolán kívül sehol nem szerzel nyergessel tapasztalatot, a többieknél meg csoda ha kivezetsz 5-6 órát. Arról nem beszélve, hogy a tanulóautók nagyobb része hulladék. Ha emlékeim nem csalnak a pótkocsi vonószemének nem lehet lógása a vonócsapon, mert akkor idővel eltörik a vonószem. A tanulóautón majd egy centi lógása volt, olyan volt az indulás/megállás mint egy tehervonatnál ( persze engem meg b@sztattak, hogy óvatosabban...).
Olyan magyarosan sz@r ez az egész képzés.
<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
válasz #79335424 #3638 üzenetére
Nem fagynak meg.
Ha kiveszed a gyújtáskapcsolóból a kulcsot akkor az ADR tartányvizsgás autóknak 30 perc múlva legkésőbb áramtalanítaniuk kell automatikusan, ez előírás. A hűtőt általában meghekkelik valami megkerülő vezetékkel, mert szívás hogy mindig lekapcsol. Sokan két kulccsal nyomják, egyet a gyújtáskapcsolóban hagynak a másikkal zárják a központit. Dolgoztam ilyen autóval,elég szívás néha<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
válasz #79335424 #3662 üzenetére
3821/85EGK rendelet 15.cikk:
"(5a) A járművezető az I. B. mellékletben foglaltaknak megfelelő
menetíró készülékbe beírja azoknak az országoknak a betűjeleit,
amelyekben munkanapját megkezdi és befejezi. Bármely tagállam előírhatja
azonban, hogy az olyan járművek vezetői, amelyek a határaikon
belül folytatnak szállításokat, az ország betűjele mellett részletesebb
földrajzi leírásokat is adjanak meg, feltéve hogy az adott tagállam
azokat még 1998. április 1. előtt bejelentette a Bizottságnál, és azok
száma nem haladja meg a húszat."A szankció:
476/2016. (XII. 27.) Korm. rend
"Kapcsoló berendezés helytelen használata NSJ 150 000
Kapcsoló berendezés helytelen használata, amennyiben az értékelhetőséget nem akadályozza 50 000"<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
-
zsid
senior tag
válasz #79335424 #3681 üzenetére
A gázpalackról van egy érdekes sztorym, pár hete történt. Az egyik autónkban a sofőrnél van ilyen 3 kilós palack két égőfejjel, összeszerelve. Új FH, a bal oldali tárolóban volt a cucc, jött a beugrósunk egy napra, kivette a bal oldali tárolóból a csapszegvágót, hogy kinyissa a konténert majd amikor végzett visszarakta. Viszont olyan szerencsétlenül sikerült visszarakni, hogy az egyik égőfejen eltekerte a gázcsapot és ez nem bimetálos cucc volt. Pár órával később érezte, hogy valami büdös, de nem jött rá mi. Lerakta a kocsit a telepen reggel, este jött vissza de akkor már brutál büdös volt a fülkében. Kiszellőztetett, elvitte leadni a konténert visszaállt a telepre és neki állt egy másik munkatársammal keresni a megromlott kaját ( azt hitték az ilyen büdös).
Ekkor érkeztem én is a telepre, mondták mi a szitu, szagoljak már be. Elsőre megéreztem, mondtam is, hogy ez merkaptán és nem kaja, hol a gázpalack? Kinyitottuk az oldalát és ki volt nyitva az egyik égőfej és szivárgott a gáz. Ha épp olyan száll be délután a kocsiba aki dohányzik, az tuti magára robbantotta volna a fülkétEz a gázpalackos buziskodás szerintem nem hülyeség.
KAMELOT:ez nem úgy működik, hogy "ne büntessen má' ezé' beztosúrrr"
Az összes kiolvasó szoftver ismeri ezt és jelzi hibának. Ha meg akar büntetni ezért is meg fog,ha egy két ilyen elmarad akkor nem szólnak érte, de a spanyoloknál ha nem ütsz tartományt az ilyen 1000 euro környéke. Nemrég egy ismerősöm vették ki ott kontrollra, volt egy pár perces túlvezetése, volt szalagja azt a rendőr visszadobta hogy őt nem érdekli és ment a csekk.
A szlovén az egyenesen gyökér az a tachográfot is kiszedi a műszerfalból, meg áttúrja a fülkédet, csak hogy találjon valamit amiért megcsekkezhet...[ Szerkesztve ]
<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
válasz KAMELOT #3684 üzenetére
Én mindig nyitok-zárok, egyszer-egyszer elfelejtem én is, olasz kontrollnál a gép kidobta, csak a hatóság eltekintett tőle
A TRACEben le van írva, hogy mikor-milyen esetekben fogadható el és mikor nem a szalag.
MaciG:
'Amikor reggel beteszem, meg esete ki akkor nem kell külön a beadás menüre menni, igaz?'
Ki kell próbálni egy kártyaberakás utáni nyomtatással, hogy mit hoz a szalagon. Nekem úgy rémlik, hogy a kártya behelyezési országa nincs rajta a szalagon, csak a kezdőország, ha beütöd( de lehet rosszul emlékszem, ki kell próbálni ).A tachográffal kapcsolatban is van tanfolyam, 25 000 forint körüli összegért találsz tachográfkezelési tanfolyamot. Amúgy a munkahelyeden igazoltan évente oktatásban kellene, hogy részesülj ha ez nem történik meg akkor nagyon megbüntetik a céget.
dlaj: A gabonázást általában kétféle módon csinálják. Sima billencs oda-vissza ez a jobbik. Van az oldalfalas ponyvás pót belülről belső ponyvával és lánccal gabonához, na az már szívás
Errefelé nagyon sok billencses mozog, hozzák a gabonát Koper, Monfalcone, Velence visszafelé meg viszik a szóját meg mikor mit. Sokszor az ürítésre várni kell, ha kis intenzitással kell garatra billenteni az meg simán vagy egy óra, de az sem ritka amikor annyian összegyűlnek, hogy egy billentésre 2-3 órát ( Csepelen a 12-sem ritka ) várnak. Amikor tehenészetbe meg hasonló tanyákra viszed az anyagot az külön jó lehet sáros időbenNem olyan rossz meló az, de annak is megvan a hátránya, mint mindennek.
Ha már könyv. Valahol korábban linkeltem a TRACE-t, ezerszer jobb , mint bármelyik könyv.
[link]<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
válasz #79335424 #3706 üzenetére
Itt a billencs a menő meg a ponyva. A billencsnél legtöbbször kifelé gabona vissza szója, a ponyvánál kifelé gabona vissza csempe
Vannak igazi perverzek nekik spéci hűtős pótjuk van, oldalanként 3-3 surrantóval, kifelé gabona, kimosat majd visszafelé zöldség,gyümölcs, hűtött áru..<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
Ebben az esetben az a lényeges, hogy vezettél-e 561 alá tartozó járművet vagy sem. Ha nem akkor van erre nyilatkozat kitöltöd és kész. Pihenőt nem célszerű visszaírni, főleg ha nem folyamatos alkalmazásban vagy az adott helyen. A nem tachográf köteles tevékenység az nem számít bele az 561-be, ott a munka törvénykönyvében megadott óráknak kell megfelelni.
<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
válasz #79335424 #3711 üzenetére
Igen, de te annál a cégnél dolgozol állandó állományban és a két hetes pihid alatt nem vezetsz tachográfos vagy 561 alá nem tartozó jármű egyikét sem. Te visszaütheted pihinek, mert mentesülsz a tev. igazoló lap kitöltése alól.
Ő viszont - ha jól értem - nem állandóban dolgozik ott.MaciG: A mtk. rád ilyen értelemben nem vonatkozik, mert az 561 magasabb szintű szabályozás. Ha szerdán kezded a bulit akkor onnantól 6*24 órán keresztül kenheted neki.
<tRucKdriFteR>
Új hozzászólás Aktív témák
- MSI H81M-P33 LGA 1150 alaplap
- Lenovo Thinkcentre M710s 7. gen i5-7500 CPU, 16 GB DDR4 RAM
- Gigabyte GA-Q77M-D2H LGA 1155 alaplap, + ajándék i5-3470 CPU
- DELL OPTIPLEX 3040 MICRO PC, i5-6500T CPU,8 GB DDR3 RAM, 500 GB HDD
- AKCIÓZVA! Lenovo ThinkBook 13s Fémházas Profi Ultrabook -60% i5-10210U 8GB 256GB SSD FHD IPS WIN10
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs