Új hozzászólás Aktív témák
-
Mondjuk az olaszoknál már évtizedek óta megy az északiak leszakadási törekvése. Északi dolgozik mint a barom, a déli meg... hát... nem.
Spanyoloknál is ez van, a baszkok sem véletlenül csinálták az ETA-t, és a katalánok sem véletlenül akarnak (ők legalább demokratikusan) elszakadni Spanyolországtól. Olvastam valahol, hogy Katalónia valami 6,5%-a területileg Spanyolországnak, de a gdp közel 20%-át ők csinálják. Nem véletlen az El Classico sem, Barca vs Madrid...どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
-
-
Qtya123
őstag
Szerintem is brutális függőségi viszonyt alakított így ki.
De mondom, én arra vagyok kíváncsi, hogyha az elején tisztázzák, hogy ezt így nem, akkor azért van-e annyi esze a cégnek, hogy nem hajtja el, vagy simán.
Illetve ez egy adott cég. A többi is ilyen és fehér holló, ahol nem 2 ember munkáját szeretnék csináltatni egy emberrel, vagy azért nem ennyire rossz a helyzet?[ Szerkesztve ]
-
Qtya123
őstag
Értem, köszi. Akkor olyan vegyes a helyzet. Minden esetre akkor azért jobb, ha az ember az ilyennek nem úgy vág neki, hogy mindent egy lapra tesz fel. Persze van amikor ez nem opció és kényszerpályán van.
Mondjuk azért biztos sok helyen volt már ilyen bevállalok mindent ember. Főleg mikor még nem volt ilyen sofőrhiány és ment a klasszikus duma, hogy van helyetted 100 másik.
[ Szerkesztve ]
-
Qtya123
őstag
Talán szépen lassan az újabb generációkkal (már amennyi kamionos akar lenni) egy kicsit visszaszorul ez a mindent szó nélkül elsőre mentalitás (persze a ló túloldalára sem kell esni).
Sosem fogom megérteni, hogy a mai napig találkozni olyan sofőrrel aki nosztalgiával kevert büszkeségel mondja, hogy bezzeg régen hogyan dobálták el a korongokat és mászkáltak éjjel-nappal.
-
zsid
senior tag
Nagyon egyszerűen: a van a sofőrnek is buksija és (jobb esetben )van az irányítójának is. Ha a sofőr látja, hogy grízes lesz a dolog ( és tételezzük fel, hogy látja azért kapja a fizetését hogy a vis maior helyzetektől eltekintve tudjon már 9 órára előre gondolkodni ) akkor megemeli a telefont és szól az irányítójának, hogy ez így nem fog menni és valami kiokoskodnak közösen:
-nem lép be Szlovéniába
-belép és beáll egy hofba (amiből jó ha 5 van )
-belép és horvát tranzittal jön haza. Ljubljanatól Zágrábon át az M7-es csak 14km-rel van messzebb, az nem tétel és ott a kutya nem szól a 25 órán felüli parkolásért.Ha amúgy is kevés vezetéssel lépnél be akkor Fernetti simán opció, Ha van vezetés de max Mariborig tart ki és sietni kell akkor irány Horvátország, ott sem harapnak az emberek.
SzívesenTüzi
Pont ez jött fel kérdésként nekem is. Ha ott él utoé a 45 akkor mi van?Elméletileg ilyen ugyen nem lehetséges, mert azt csak telepen..
Qtya123:
Van nyugaton bőven olyna cég, aki az olyanokra vadászik akik ezt szó nélkül csinálják évekig. Arányaiban valamivel kevesebb, mint amennyi otthon volt a korongdobálós időkben de azért van. Nagy hiba ilyenbe belemenni, főleg úgy hogy Németországban minden második faluban sofőrt keresnek. Nem mondom, hogy általános a dolog, de több ilyen sztoriról hallottam már és majdnem minden esetben (idegen)nyelvet nem beszélő sofőr és a sofőr nyelvén beszélő diszpécser volt a sztoryban. Ha már Németország: ha beszélsz alap szinten németül akkor akármelyik normálisabb céghez felvesznek. Tőlem is kérdezték már párszor magyarok itt kint: " magyar irányítás van? ". Az ilyen munkavállalók ( nem csak a sofőrök ) azért valamennyire behúzhatóak mindenhol a világon ( és elég gyakran meg is történik, más szakmákban is, itt is volt ilyen Svájcban ).Tudok olyan cégről itt Svájcban ahol a kártya nélküli rakodás reggel és délután elvárás, ráadásul ez az egyik legnagyobb fuvarozócég az országban. Nyilván csak így férnek bele a sofőrök a munkaidőkeretbe, abba meg papíron bele kell férni egy nagy, piacvezető,példamutató cégnél...
"Sosem fogom megérteni, hogy a mai napig találkozni olyan sofőrrel aki nosztalgiával kevert büszkeségel mondja, hogy bezzeg régen hogyan dobálták el a korongokat és mászkáltak éjjel-nappal."
Sajnos én is ezek közé tartozom. Szerencsémre nekem hosszabb volt az az időszak, amikor Pest megyén belül volt kevés a havi 60 korong, ez bár teljesen szabálytalan volt de elég nyugis volt. Jobb volt, mitn azok a hónapok amikor 19-20 000km jött össze belföldön, akkor elég szarul néztünk ki hónap végére Sokan büszkék rá, szerintem nettó szar volt az egész, mi meglepő módon a pénz miatt csináltuk. A fizetés az elég korrekt volt, 2010 körül össze lehetett kalapozni a 450-500 000-ret is plusz a mellékes okosságok, nem volt gond a telefonnal, nem volt gond a szigorú külföldi kontrollal, nem kellett vezetési időt meg ilyen hülyeségeket számolni, aggóni hogy hány órát kell majd Szlovéniában parkolni. A gyengébb hónapokban is megvolt a nettó 350 + okosság és akkoriban azért a nemzetközi sem fizetett (lényegesen) jobban.
Az volt a durva, hogy voltak olyan munkáink amiket teljesen tisztán tudott volna két sofőr váltva csinálni és a kamion motorja ugyanúgy nem hűlt volna ki, de a góré kapzsi volt és csak egy embert akart hajtani autónként...<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
Nincs 23 euro kamionra Letenyétől a breganai határig plusz a szezonális és feltöltésenkénti ENC kedvezmény. Szlovéniából kifelé anno mindig haladós volt Bregana is és Pasjak is - befelé általában nem. A teljes horvát szakasz Pasjaktól 64 euro + ott a szlovén oldalon is be kell dobni pár eurot viszont kikerülsz mindent ( meg 40 tonnában jó nagy szopás Rijekától a hegymászás ), előzni tilos és forgalom nincs.
A teljes szlovén szakasz 106 és 97 euro annál azért olcsóbb jócskán, még akkor is ha Kozináig fizetned kell.De hagy ne én oldjam már meg a problémádat, a főnöködnek is meg kell dolgozni a pénzéért.
<tRucKdriFteR>
-
HoTaZo
addikt
-
Szemerey pluszhoz? Az jó cég Dolgoztam a wszl-es korszakomban a pennynél pluszosokkal, voltak 8-an10-en, nagyon ritka volt amikor akár csak egyiküknek is stimmelt a lóvéja, persze mindig mínuszban voltak... 30-50-70-80 ezrekkel. Túlfogyasztás. Károkozás, ilyesmi.
Sőt, wszl-nél (de a wabi meg a szemi ugyan az csak a szín más) volt egy srác, mocskosul meg volt szorulva, bank akarta vinni a házat, három gyerek, stb, megállapodtak, hogy tolja, és nem lesz levonás. 30 napból 30ban, kártya csak dísznek, aludt ilyen két órát naponta, Pest-Kőszeg-Pest, onnan Pest-Debrecen-Nyíregy-Pest utakat kell elképzelni egy napra, összedolgozott 1.1 misit, erre utaltak neki 680-at... emelte kalapját.
Szóval azért csak óvatosan.
Aztán ha nagyon keresnél céget, akkor írj rámどんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
-
SidCorky
senior tag
Létezik cég, aki fizetne szállást? Gondolom inkább az a trend, hogy vagy megoldom, vagy fizetem a büntit, ha úgy alakul, főleg a legendás kezdőbarát, mindenre levonós napocskás cégnél lepődnék meg, ha bármelyiket is állnák.
Nyilván kezdőként az utolsó pontig inkább arra mennék, hogy betartsak mindent, csak kíváncsi vagyok, mennyire van ez komolyan véve. Amilyen jól felszerelt kamionok vannak, elég hülyeségnek tartom, bár gondolom ezt nem én fogalmaztam meg először.
Ryzen 5 3600 // GTX 1660 Ti // iPhone 14 Pro // iPad Pro M2 // Nintendo Switch OLED // Fujifilm X-T30 II
-
HoTaZo
addikt
Azért óvatosan az ifjú Padawan tájékoztatásával!
Ha mindannyian töltöttünk is "45-öst" gond nélkül a kabinban, azért a Mobilitás csomaggal, a jármű honos országába visszatérési kötelezettséggel másik irányból tudják megfogni az embert.
Persze, megértem SidCorkyt is.
Ha kész a jogsi + egyéb, menne, pénzt akar keresni. Csak nehogy hamar jöjjenek a büntik.
Mert, amit lehet, azt nem biztos, hogy szabad is!
Inkább szakítom meg a 45 órás pihenőmet egy ½-1 órás, jól időzített munkával, hogy 44- 44½ óra pihenő legyen, mintsem az induláskor kapjak egy csekket.Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.
-
-
Viccelsz? Az pénzbe kerül.
A pénz pedig olyan mint az áram. Csak egy irányba képes folyni
Ezek a saját anyjukat is meghúznák két euróért, nem is értem, hogy milyen őrzött parkolót akartok :D
Mondjuk nekem aztán mondhatná a rendőr, hogy menjek szállodába, kiröhögném.
Aztán ha nagyon erőlködik, akkor gugli fordító, írnék egy papírt gyorsan, hogy a kamion, a rakomány, és a fülkében található összes értékért a visszaérkezésem pillanatáig ő a felelős mert ő kényszerített rá, hogy ott hagyjam, aztán ha aláírja, lepecsételi, akkor vidáman elballagok szállodába.
Ha nem, akkor megköszönném a segítséget, és fetrengenék tovább az ágyban.どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
-
Somatom
veterán
Jajj, nemááá... Síma ügy.
- Bocs, de nekem viszont most fel kell hívnom, hogy ne hagyjon el.
Vagy, bármi más magánügyre hivatkozol és magadra csukod a fülkeajtót. 10 esetből hét így végződik, de a maradék három jó fej, akivel szórakoztatóan el lehet tölteni az időt.Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Aham... világos akkor.
Mondjuk, őszintén szólva tök jogos, ezzel egyetértek.
Az országkódos baromsággal már nem.
Köszi
Mondjuk nem kabotázsolok, de mindegy, akkor ez lesz az...Más:
Osztrák lidliben akciós a braun elektromos fogkefe, 45ről 17 euró.
Vettem egyet, két fej jár hozzá, töltö, etc.
Szerintem megéri, sokkal jobb mint a sima kefe.[ Szerkesztve ]
どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
-
Somatom
veterán
Meddig vagy ott? Ha azt mondják, hogy két óra a rakodás, akkor két órán keresztül szabadon rendelkezel az időddel. Akár ott is hagyhatod az autót. De, ha nem mondanak időt, hanem addig vagy ott, amíg meg nem raknak, akkor nem rendelkezel szabadon az időddel, ergo nem vagy pihenőn.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
HoTaZo
addikt
Ahogy Somatom írta, ha tudod, hogy X ideig fog tartani a le-, felrakodás akkor már te rendelkezel az időddel. Ha nem tudod, hogy mennyi idő alatt végzel és nem kell részt venned, akkor készenlét. Németeknél eszembe se jutna megjátszani a pihenőt.
Spanyolban, most el is mentem a boltba. Megbeszéltem a rakodóval, hogy addig elugrok boltba. Még a blokkot is megtartom 28 napig.Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.
-
Teodor52
senior tag
"Még az a 144 óra érdekel, hogy az honnan jön és kivel van?"
144 óra"tacho nem a helyi idő szerint számol, hanem utc időben, de ez téged nem kell hogy zavarjon."
Hetfő 00:00-kor nulláz?Elnézést a kérdésemért, de honnan tudja a tachograf hogy melyik két hetet kell nullázni?
Somatom: nem semmi
-
Somatom
veterán
Én a célt nem értem. Nem az lenne, hogy adott két munkahéten ne vezethess többet 90 -nél, mert az szerintük túl megterhelő lenne?
"Abban az esetben, ha valaki pl. szerdán reggel 6 órakor indul, un. „tiszta időkkel”, akkor nem kötelező (de nem is tilos!) hétvégén heti pihenőt tartania, hanem dolgozhat kedd reggel 5:59-ig, ha olyan országban tartózkodik, ahol nincsen hétvégén tilalom, vagy pedig mentes a közlekedési korlátozások alól."
Ha vki szerda reggel hatkor kezd, az kedd reggelig vezethet 56 órát. Aztán tart ugyanannyi pihenőt, mint az, aki a hétvégére áll meg. Akkor a következő hat napjában mennyit vezethet? Mivel a tachográf a második vasárnapján törli az indulás hetén szerda reggel 6 -tól, vasárnap 24:00 -ig vezetett idejét, ezért csak a hétfői, keddi vezetőidejét fogja mutatni, ami lehet csak 18 az 56 -ból. Erre símán rádobhatja a következő 56 -ot, a tachográf szerint nem fogja elérni a 90 -et. A valóságban viszont jóval túlvezeti a két munkahetén.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
Sztem ugyanazt írtuk. Ha hétfőn kezdesz, és a következő hét szombaton végzel, akkor 13 napot töltöttél a kamionban. Ebből 90 órát tölthettél vezetéssel.
Ha szerdán kezdesz és következő utáni héten kedden végzel, akkor14 napot töltöttél a kamionban. Ebből hány órát tölthettél vezetéssel?Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
Tegyük fel, hogy annyi, bár nem értem, hogy a 90 hogyan jött ki, ha szerdai kezdésnél csak egy teli naptári hetet töltesz az autóban. Tehát az egyik esetben 13 napra jut max. 90 óra vezetés, a másikban meg ugyanannyi időre, ugyanannyi pihenővel 100 óra. Szted ez rendben van? Akkor miért találták ki a max 90 -et, ha ugyanannyi idő alatt lehet akár 100 is? Nem attól fáradsz, hogy többször lesz közben új naptári hét, hanem az eltelt napok alatt vezetett óráktól.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
De, ugyanígy kelnél csütörtök reggel, ha 6 munkanap után szerdán tartanád a heti pihenődet. Mégis, a két munkaheted alatt legalább 10 órával többet vezethetsz (értsd: többet követelhetnek tőled), mint ha hétfőn kezdenél.
Egyébként más a véleményem a fülkében alvásról. Teljesen jól tudok aludni. Legalábbis a normál pihenőimben. A csökkentetteket kevésnek tartom, azt a lehetőséget eltörölném. Csak 13/11 lenne és pont.[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
zsid
senior tag
Nem is nagyon fogsz. Nálunk az összes teherautó és nyerges ilyen volt Svájcban - pl az enyém is - aztán jött egy új munkavédelmi előírás ami szerint balesetvédelmi okokból az emelőhátfalak távirányítói nem működhetnek 1,5-2 méternél messzebbről. Augusztus végén vettem át az új Mergát, már az is ilyen ( meg néhány autónk az elmúlt 1,5 évből ).
Tök szopás, mert itt általánosságban minden teherautón és félpótkocsin van tolatókamera ás a normálisabb kijelzőkön volt hátfal jelölés is, ezzel nagyon lehetett pörögni a melóban. Napi 25-35 cím mellett nagyon nem mindegy, hogy centiméter pontosan rávered rámpára és kiszállás közben már nyitod a hátfalat, felrakónként simán 3 percet megspóroltál ami napi akár 1,5 óra is lehetett..
Nekem ilyen volt a DAFon:
<tRucKdriFteR>
Új hozzászólás Aktív témák
- AKCIÓZVA! HP EliteBook 850 G7 Fémházas Szuper Strapabíró Laptop 15,6" -65% i7-10610U 32/512 FHD HUN
- AKCIÓZVA! HP EliteBook 850 G7 Fémházas Szuper Strapabíró Laptop 15,6" -65% i7-10610U 16/512 FHD HUN
- Dell SE2216H 22" 1920x1080 Full HD LED Monitor
- Dell Latitude 7390, 13,3" FHD IPS, I7-8650UU CPU, 8-16GB DDR4, 256GB NVMe SSD, WIN 10/11, Számla, Ga
- Dell UltraSharp U2722DE gyári garancia
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen