Új hozzászólás Aktív témák
-
Teodor52
senior tag
Sziasztok!
Nagy segítségre lenne szükségem!
Tudtok olyan céget ajánlani lehet ez külföldi és belföldi is ami déli irányba fuvaroz?
Lehet Spanyol,de lehet Görög is illetve közelebbi desztinációk is megfelelnek pl Románia Szerbia,Horvátország stb.Előre is köszönöm!
-
Teodor52
senior tag
Sziasztok!
Kedves fórumtársak egy két információra lenne szükségem!
Schmitz félpótkocsi bal hátulján van egy fékszelep amit be kell nyomni ha szétakasztanak.
Miért kell azt megnyomni mikor a töltővezeték lecsatlakoztatásakor automatikusan befékez a pótkocsi?A másik kérdésem az euro6-os actrosal kapcsolatban lenne.
Van egy gomb a kormányoszloptól jobbra amin egy kanyaros út és egy pótkocsi hátulja látszik.
Mi az a gomb,mit lehet vele kikapcsolni?Harmadik kérdésem, hogy van egy vészfékasszisztens kapcsoló amivel inaktiválni lehet ezt a biztonsági funkciót hogy ne blokkoljon.
Tempomatnál és tempomat nélkül is blokkol egy bizonyos távolságon belül ha be van kapcsolva?A negyedik kérdésem hogy PPC-vel vagyis előrelátó tempomattal rendelkezik az autó vajon az adaptív tempomatot is tudják azért kérdezem mert ugye előbb említettem a vészfékasszisztenst?
Azt mondják, hogy az ablakot automatikusan felhúzza,ezt hogyan lehet kipróbálni?
Végül az utolsó kérdésem van két nyomtatványom.Az egyik aetr a másik 561-es rendeletről szól.
aetr szerint ha elkezdem a 45-ás pihenőt pl vasárnap 12:00-kor és átlépjük a hetet és kedden 9:00-kor megvan,mert az egyik héten kezdődő heti pihenő ami a következő hétbe nyúlik bármelyik héthez csatolható.561-es szerint a hét hétfő 00:00-tól vasárnap 24:00-ig tart tehát az adott időtartományban kell meglennie a 45nek.
Melyiket érdemes követni?
-
Teodor52
senior tag
válasz Teodor52 #6247 üzenetére
Valamelyest sikerült találnom választ a kérdéseimre.
Az elsőnél ki kell húzni a piros gombot, akkor rögzítődik a póton a fék még akkor is ha a töltővezeték rá van kapcsolva így érthető a fordított folyamata is.
A második kérdésemre a válasz az az esp gomb
3-6-ig még nem sikerült választ találnom.
-
Teodor52
senior tag
Sziasztok!
Van ez az osztott pihenőidő (3+9), ha ezt használom egy adott nap, akkor ezzel ellövök egy 15 órás munkaidőt, vagy másképpen egy 9 órás csökkentett napi pihenőidőt?
Másik: Azt írja az 561 rendelet hogy a hét, hétfő 00:00-tól kezdődik és vasárnap 24:00-ig tart,ellenben a két rendszeres heti pihenőidő között 144 óra kell, hogy elteljen.
A kérdésem a 144 órában vagy az 561 rendelet szerinti hét napra tehetem be a 3 15 órás munkaidőt?
Harmadik kérdésem hűtőssel megindulhatók vasárnap pl 19:00-kor üresen vagy göngyöleggel lerakóra vagy felrakóra?
-
Teodor52
senior tag
Sziasztok!
Egy kis infóra lenne szükségem!
Eco roll funkcióban sorváltót, a tartományváltót vagy pedig az alapváltót kapcsolja üresbe az elektronika?
Honnan kapja a váltó a kenést: motor lendkereke, vagy a váltóban lévő előtéttengely álltal hajtott olajszivattyún keresztűl?
Ha nincs bezsírozva a nyeregszerkezet valóban húzhat az autó jobbra vagy balra, mert első megítélésem szerint, vonó és tólóerők a királycsapon keresztűl adódnak át, ami ugye központosítva van, maximum kanyarodáskor és azt követő egyenesbe húzásakor érezhető ellenállás, ami miatt alulkormányzottnak ítélnénk a szerelvényt?
Mi a különbség a C” osztályú fokozott hőszigetelésű hűtőgépes szállítóeszköz: FRC és a A” osztályú fokozott hőszigetelésű hűtőgépes szállítóeszköz: FRA között?
-
Teodor52
senior tag
válasz Somatom #10346 üzenetére
Oké, félreértés ne essék, de ebben a videóban 6:44- nél nem látok kormánykorrekciót, persze elhiszem az álltalatok leírtakat!
Zolás:
Azt tudom hogy, akkor kap kenést a váltó, ha jár a motor mert még vontatásnál motorhiba esetén, lekell kötni a kardánt mert különben nem kap kenést a váltó, de csak azért kérdeztem mert maga a megvalósítása érdekelne?Amúgy köszi neked is az infót.
Tényleg: központi zsírzó rendszer van az újabb autókban mert egyes márka kezelési utasításaiban nem említik?
-
Teodor52
senior tag
Sziasztok!
Volna ismét egy műszaki jellegű kérdésem.
Adblue 32.5% tömegszázalékos karbamid-víz oldat.
Első kérdésem, ez a víz sima csapvíz vagy valamilyen speciális vegytiszta víz, mert hallani, hogy utána öntenek csapvizet ezzel higítva az oldatot amit érzékel a minőség szenzor, mire reagálva meghatároz az ecu részére egy max 20-30 km/h-ás sebességet, de lehet olyat is hallani, hogy letilt és nem is tud megmozdulni az autó ennek ellenére öntenek és mennek.Hogy van ez, valóban lehet csapvízzel szórakozni?
-
Teodor52
senior tag
válasz KAMELOT #10372 üzenetére
Vili
Még egy kérdés 3 tengelyes félpótkocsi kerékkopással kapcsolatban.
A harmadik tengelyen lévő gumikat éri a legtávolabbról a húzóerő, így a kopás a középső tengelyhez képest a duplája is lehet
olvastam!Nem értem ezt a húzóerőt mi köze hozzá, mert, ha a kanyarodási sugarat veszem figyelembe illetve a középpontját, akkor pont a leghátsó keréknek kell kisebb elfordulási szöget felvennie, ennél fogva az a kerék kopik kisebb mértékben a másik két tengelyen lévőkhöz képest.
Vélemény?
Egy-két alkalommal még régebben láttam mélybölcsős trélert mikor kanyarodott direkt néztem a kerekeit és valóban hozta a papírformát.
-
Teodor52
senior tag
válasz KAMELOT #10374 üzenetére
Nekem is ez volt az első reakcióm, de a szaklap szerint a harmadik tengely kerekei kopnak a legjobban a fentebb leírtak plusz még annyit említ, hogy járműgeometriából adódóan.
Tehát a abroncskopás mértékének sorrendje: 3-1-2
Nekem se áll össze ez a 3-ik tengely az első helyett!?
-
Teodor52
senior tag
válasz Somatom #8954 üzenetére
Szia!
Két aprócska kérdés.
Van ugye a 144 órás munkahét, ami alatt tartok egy 24 órás pihenőt(rendszeres csökkentett heti pihenő) akkor az a pihenő idő végétől kezdődik az újabb munkahét(144óra)?
Egy kis csavar:
A hiányzó 21+9órát még az a naptári héten belüll tudom teljesíteni, szabályt követő ez így?
Például:
Hétfőn bekezdek 00:00-kor miután lejárt a 45-öm, szerdán megállok 15:00-kor egy 24-re, csütörtök 15:00-tól kezdődik egy újabb munkahét(144 óra)?
Szombat délután 15:00-től vasárnap 21:00-ig tudok pihenőt tartani, amivel visszapotlóm a fent említett 24 órás csökkentett heti pihenő idö hátralévő részét egy 30 órás pihivel.
Rendben van ez így?
[ Szerkesztve ]
-
Teodor52
senior tag
válasz KAMELOT #10637 üzenetére
Megvolt a 45, de mivel a szabályzat úgy szól,hogy a következő rendszeres heti pihenőidő megkezdéséig max 144 óra telhet el, így az is lehet alternatíva, ha korábban veszem ki a 24-et és újra kezdem a munkahetemet, figyelmen kívül hagyva maga a hét fogalmát.
10625-ös hsz-ben a naptári hétre vonatkoztattam a kérdésem, ami igen ritka eset ezért írok egy másikat(előre is elnézést, ha sok vagyok):
Hétfőn bekezdek 10:00-kor mindent betartva 144 óra helyett 120 óra leteltét követően szombat 09:59-kor megállok.Kiveszek 24 órás csökkentett heti pihenőt,(feltételezésem és egyben kérdésem, hogy ezzel le is zártam a munkahetemet, kezdhetek egy újat!?), majd kezdek ismét, ami vasárnap délelőtt 10:00 óra megyek 2 órát és már délben elkezdem a min (21+9) órás kompenzálást.
Hétfőn kezdek 18:00-kor,de figyelembe véve az előző hét vasárnap 10:00 órás kezdésemet(ezúttal kivárva a 144 órát) szombat 9:59-kor megkezdem a 45 órát.Szabályos?
-
Teodor52
senior tag
Sziasztok!
Egy kérdés:
Szerelvényben vagyok, kiállhatok a pót alól és elmehetek a boltba traktorba?
-
Teodor52
senior tag
Sziasztok!
Ha sokáig járatom az autót alapjáraton akkor igaz az, hogy a kipufogógáz hőmérséklete ami terheli a turbót károsodhat, a motor és így az olajszivattyú alacsony fordulatából(bár erre megoldás lenne pl a 2017-es Daf amiben változó szállítási kapacitású víz-kormánymű-olajszivattyú) adódó nem kielégítő hűtés és kenés miatt?
Plusz fokozottabban telítődik a koromszűrő ami miatt korábban történik regeneráció, bár ez üzemi szempontból nem tudom mennyire káros vagy nem.Ui: Daf-al kapcsolatban, ha már felmerült a neve:
Traxon váltó duplakuplungos ez az a fajta váltó ami a Volvonak van az a dsg féle?
Végül még egy kérdés: az említett Daf ami Truck of the year címet is elnyerte mi a pontos megnevezése és ez a kérdés több márkát is említhet?
Régen volt 95-ös majd jött a 95xf aztán xf95 és 2004-2005 körül a xf105, de most nincsen külön megnevezésük csak annyit hallunk, hogy kijött az új euró 6-os. -
Teodor52
senior tag
Köszi az infót.
KAMELOT: Tuti
Most nézem csak mióta nevezik 106-nak a Daf-ot???
Ezért kérdeztem feljebb, hogy pl akkor az új Scaniat, hogy hívják, hogy nevén nevezzem a dolgokat érted/értitek?Mert ha mondom azt, hogy euro 6-os scaniával dolgozom, akkor lehet gondolni a Streamline-re is ami 2013-ban debütált és már a második generációs eu6-os motorral.
Még egy valami:
Csak hallásból: az igaz hogy a barum márkának van kormányzott tengelyre olyan gumiabroncsa, aminek felhelyezésekor nem kell figyelembe venni a forgásirányát mert véleményem szerint egy gumiabroncs sincs legalábbis tehergépkocsi kategóriában ami forgásiránymentes vagy független lenne?
[ Szerkesztve ]
-
Teodor52
senior tag
Sziasztok!
Milyen műszaki megoldás áll a háttérben egyes Scania vontatók esetében, hogy ha "átkapcsol turbó fokozatba(hallomásból írom)", ezzel csopper hangot adva az autónak, megnöveli a nyomatékát és teljesítményét?
Mi mit kapcsol át?
Nekem dinamikus feltöltés jut eszembe változó szívócsőhosszal, de a tuningolt kipufogórendszert illetően nem tudok átkapcsoló szelepről ami a fent említett hatásokat váltaná ki.
Pontosan mi a megoldás és mi a hatásmechanizmusa?
[ Szerkesztve ]
-
Teodor52
senior tag
Sziasztok!
Üzemanyagtakarékosságra vonatkozó kérdésem lenne!
Domborzatkövető tempomattal(új kamionokban már szériafelszereltség) érdemes gyorsítani a memóriában elmentett sebességre, vagy kétharmad gázpedál lenyomással érjük el a kívánt sebességet, majd azt követően kapcsoljuk be a tempomatot?
A másik kérdésem mi a véleményetek az lng(cseppfolyósított földgáz) üzemanyagról pl emisszió csökkenésen túl egyszerűsödött a kipufogógáz utánkezelő egység, komoly alternatíva a dízel motoroknak hosszútávú fuvarozás tekintetében?
-
Teodor52
senior tag
CNG-vel kapcsolatban szerintem az LNG lesz a befutó, mert cseppfolyósított, így energiatartalma nagyobb, ennél fogva azonos térfogatú tartályok esetében hosszabb táv tehető meg kisebb a fogyasztással emisszióval.
Hogy bonyolultabb a rendszer, nem láttam még, de szerintem annyival nem lehet bonyolultabb a CNG-rendszernél, hogy TCO-t figyelembe véve ne érné meg alkalmazni főleg, ha bioLNG-ről van szó.Persze az infrastruktúra még nem olyan nagy mint CNG esetében, de pl Európa szerte LNG töltőállomás egyenlőre a fő közlekedési útvonalak mentén 400-nál is több van(PAN-LNG Projekt keretében Szigetszentmiklóson is van már egy) és kb 200 építés alatt áll gyorsan kitudják építeni.
Volna itt egy másik kérdésem: egy beindítást követően mennyi idő kell, hogy visszatermelje a generátor azt az elektromos energiát amit indítással kivontunk az akkumátorból?
[ Szerkesztve ]
-
Teodor52
senior tag
Sziasztok!
A kérdés valóban nem volt egzakt, de nem is volt annyira rossz, hogy úgy átlagosan ne lehessen megválaszolni, ha szabad úgy fogalmazni egy időtartománnyal.
Köszönöm HoTaZo-nak, valóban műszaki szempontvól kíváncsiság, érdeklődés, információkra éhség motivál, mikor felteszem kérdéseim a fórumtársaknak.
Remélem nem terhelem feleslegesen a topicot és többnyire jók a kérdések, nem csak a magam szemszögéből nézve, hanem azon fórumtársak részére is kiket szintén érdekel a műszaki téma.
Lenne egy kérdésem:
2003-ban volt Madridban tga-val teszt 495/45 R 22.5 gumikkal a húzón, aminek az eredménye kisebb tömeg(kb 200kg az árú javára) szélesebb nyomtáv, jobb úttartás, kisebb gördülési ellenállás-alacsonyabb fogyasztás.
Hogy hogy nem látni a vontatókon?
Ui: #11396 csibe1: Nem szoktam olyan sokszor feltenni kérdést, de ha valamit nem tudok, inkább kérdezek.
[ Szerkesztve ]
-
Teodor52
senior tag
Köszi az infót!
A fogyasztás tekintetében annyit hogy 2003-as Rábaringes Michelin XOne teszt 2%-os fogyasztáscsökkenésről számolt be és ez az érték még növelhető 6%-al amennyiben kormányzott és félpótkocsi tengelyein A2 Energy abroncsokat alkalmaznak.
Csökkentett nyersanyag mennyiség is hozzájárúl a környezetszennyezés csökkentéséhez.
Durrdefektet is előidéztek és a szerelvény meg sem billent, egyenesen ment tovább.Most néztem egy szaklapot az eActros is szuper széles abroncsokkal köszöntött be 2018-as stuttgarti bemutatón.
Észak-Amerikában igen népszerű.
Egy videó, ahól igen gyorsan cserél gumiabroncsot.
Szerintem nincs még leírva ez az abroncs..
[ Szerkesztve ]
-
Teodor52
senior tag
Igen, ezt tudom, de említettem egy spanyol tesztet is.
A másik, hogy te a nagyobb felületi nyomásból eredően azonnal elvetetted a fogyasztás csökkenést és mint innovációt is, hogy ment a süllyesztőbe.
Erre szerettem volna rácáfolni, hogy szerintem nincs leírva nem hiába használja Amerika, most tudom más világ, de azért annyira még sem járműtechnikai szempontból mint ahogy azt írtad(légrugó, abs).
Nézd meg a Paccar csoporthoz tartozó Kenworth T610-t vagy Peterbilt 567-est ebs fékrendszerrel többek között és egyben a rendszer részeként vonóerő-szabályzással, esp, légrugós felfüggesztéssel.
Ott van Daimler AG-hez tartozó Western Star WS5700 XE Detroit tengelyeihez Hendrickson Airtek légrugózással.
Volvo VNR szintén európai haszonjárművekben megtalálható technikákkal.
Nem beszéltem még a világ legnagyobb 2019-es Las Vegasban rendezett elektrotechnikai szakkiállítastól(CES) ahól bemutatkozott szintén a Daimler-hez tartozó eCascadia.Ha annyire nem lenne létjogosultsága(több aspektust tekintve), akkor nem is használnák.
Majd kiforja magát, de a véleményem szerint fentebb említett eActros sem hiába mutatkozott be szóló abroncsokkal és tudom van bőven más tényező ahól nagyobbat lehet fogni üzemanyag fogyasztás csökkentés terén, de sok kicsi sokra megy és én csak a gumiabroncsot hoztam fel témaként.
-
Teodor52
senior tag
Sziasztok!
Out-al kapcsolatban lenne kérdésem.
Mikor használható egy 40 tonnás szerelvény esetében az out?
Pl: rakodóhelyeken, logisztikákban nyugodtan alkalmazható, akár egész délután pl, vagy a földes útón tartózkodik a szerelvény míg megnem rakják gabonával és ha igen meddig?
-
Teodor52
senior tag
válasz #49155328 #11674 üzenetére
Ilyenkor nyomtatni kell kezdéskor és befejezéskor is majd egy rakodó cég bélyegző, aláírás és a gépkocsivezető aláírása?
Pl egy logisztikai területen végzett várakozás, rakodás mentes tevékenységnek minősül mert közterület elől elzárt terület, csak annyi a dolgom, hogy figyelembe vegyem a 24 órás ciklust?
Az igaz és ha igen, akkor mi az értelme az alábbiaknak:
Ha részben hajtunk végre mentes tevékenységet, akkor kötelesek vagyunk a vezetői kártyát a tachográf készülékbe hagyni, amennyiben egész nap mentes tevékeségben vagyunk kivehetjük a kártyát.
Outban a tevékenységek a készülékben rögzülnek csak kártyára nem, így tehát részmentes tevékenység idejére is kivehetném a kártyát nem? -
Teodor52
senior tag
Értem.
Halottam olyan tachograf készülékről amire, illetve amiben a kártya visszahelyezését követően nem kell visszaírni különböző tevékenységeket mert a készülék ezt megoldja manuális beavatkozás nélkül, tényleg van ilyen?(Nem a gps-es tachografra gondoltam, amúgy arról is hallottam, hogy menet közben többek között megtudják állapítani a készülék manipulálva volt-e már mint a gps-es verzió)
[ Szerkesztve ]
-
Teodor52
senior tag
Köszönöm szépen az információkat.
-
Teodor52
senior tag
Sziasztok!
Van olyan jogszabály, rendelet arra vonatkozólag, hogy nemzetközi viszonylatban közlekedő tehergépkocsi-vezető mentesűl a rakodás alól?
Másik kérdésem a fordítottja, mint pl itt az első két percen belül.Van egy raktár, arra gondoltam oda azon sofőrök léphetnek be, akik kapnak beléptető kártyát így lehetőséget biztosítva az árú felrakását tehergépkocsira.
Kötelezhető a sofőr a rakodásra vagy nem nemzetközi viszonylatban?
-
Teodor52
senior tag
Sziasztok!
Kérdésem volna a fórumtársak felé elektromosság illetve autóelektronika terén.
Itt vannak a nagy mínuszok meg amúgy is a téli időszakban tartva az akkummulátor lemerülésétől egy hosszabb hétvégi pihenés alatt állófűtést használva van értelme emelt motorfordulaton járatni az autót mert van egy két szaki ki azt mondja alig tőlt a generátor a szakkönyv pedig 1:2- es áttétel esetében pl 800-as motorfordulat esetén 1600-as generátor fordulatszámot érünk el ami jelentős áramot szolgáltat.Plusz, ott a feszabályozó elvi képletét figyelembe véve Ui= c•n•fi(nem találtam a telóm billentyűkiosztásán) ami csökkenő fordulat esetén növeli a gerjesztő áramot amivel nagyobb mágneses fluxust(fi) így nagyobb indukált feszültséget érünk el mivel nagyobb töltőáramot is von maga után.A generátor töltése elméletileg nem terhelésfüggő hanem fordulatszám függvénye indukciótörvényt figyelembe véve mégis azt mondják terhelés közben jobban tölt a generátor.
Szóval most,hogy van ez, van-e értelme járatni és ha igen mennyi ideig, mennyi az az amper mivel tölt 800-as fordulaton és mit értenek terhelés alatt mert akkor is a feszültségszabályozó korrigál és kiegyenlíti azt a töltéshiányt amit egy másik fogyasztó elvon? -
-
Teodor52
senior tag
Erre gondolsz?
Én szerintem egy extraként rendelhető verzió de gondolom engedély köteles már, viszont az itt olvasottak szerint előre felé meglehet nyújtani a fülkét és ahogy észre vettem (bár ez csak az én teóriám) majd minden márka kijött egy új szériával az elmúlt évben/években(max 2-3 év) de a Renault még nem jelent meg és tőle "várom" az eu parlament által engedélyezett hosszított fülkét.
[ Szerkesztve ]
-
Teodor52
senior tag
válasz HoTaZo #11980 üzenetére
Mekkora a különbség a két üzemállapot között aku töltésre vonatkozóan?
Bikázásnál is azt mondják emeljük a fordulatot mert ott produkál a generátor 70 amper körüli értéket és álló helyzetben vagyunk.
Szóval nem értem a villamos szakik véleményét, hogy elenyésző az álló helyzetben való járatás aku töltés szempontjából!
Miért?
Új hozzászólás Aktív témák
- Windows 11
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- Székesfehérvár és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Facebook és Messenger
- Autós topik
- Mozilla Firefox
- HP notebook topic
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- Azonnali informatikai kérdések órája
- A Gigabyte is visszaveszi alaplapjainak alapértelmezett tuningját
- További aktív témák...
- LG NanoCell 55NANO766QA Halvány píxel csík
- Philips 58PUS8545/12 1 ÉV GARANCIA Játék üzemmód
- Tyű-ha! HP EliteBook 850 G7 Fémházas Szuper Strapabíró Laptop 15,6" -65% i7-10610U 32/512 FHD HUN
- Bomba ár! HP EliteBook 840 G5 - i5-8G I 8GB I 128GB SSD I 14" FHD I HDMI I Cam I W10 I Gari!
- The Last of Us Part I Ps5