Új hozzászólás Aktív témák
-
zsid
senior tag
válasz Quiksilver #987 üzenetére
Az előbb írtam msnen, Volvo S80 T6 Executive Geartronic. Há' mit nem ééétessz ?
<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
Valszeg nem megy be, mert a húzón a tengelyterhelés ~11t, és hamar elsüllyed így eső után. Ha 6m széles útról fordul 5-6m széles útra akkor a "sarok" és a kapu között nem árt ha van min. 12-13 méter. Attól is függ,hogy pótos vagy nyerges viszi,mert eltérö a fordulási sugaruk.
<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
Valszeg nem megy be, mert a húzón a tengelyterhelés ~11t, és hamar elsüllyed így eső után. Ha 6m széles útról fordul 5-6m széles útra akkor a "sarok" és a kapu között nem árt ha van min. 12-13 méter. Attól is függ,hogy pótos vagy nyerges viszi,mert eltérö a fordulási sugaruk.
<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
válasz phanfantom #996 üzenetére
Nálunk a hűtős tarifa az 192Ft/km, a szárazpótos az 160-175Ft/km. A billencsek szerintem 130-160Ft/km áron mehetnek, de ez nem tuti. Egy nyerges billencses szerelvényre 24-26 tonna szén megy fel( ha tértfogatban felfér ). Szerintem roszabb esetben is elviszik a 400kmt 60-65 000ért.
<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
Hi!
Ez mindenhol ismerős probléma
Érdemes a problémát mindkét oldalról megszemlélni:a: Amikor a gépjárművezető több km-t ír a menetlevélre. A cég is többet kap és valószínűleg ő is.
b: Amikor racionális okai vannak a többlet távolságnak, például baleset miatti útzár, terelés ( persze ez nem mindennapos, és jelezni lehet a menetlevélen).Az is előfordulhat, hogy nem a legrövidebb útvonalon megy, mert annyira rosz az út, hogy szétesik az autó ha rakottan tartósan arra jár. Erre egy jó példa:
Gyál - Szombathely-Gyál:
-M5-M0-M1-85-86 és vissza 501km
-M5-M0-M7-8-84-87-86 és vissza 504km
-M5-M0-M7-710-8-87-86 és vissza 510km, így kikerülöm a 86os út Csorna-Vát közötti szakaszát, valamint a 8as út Veszprém-Várpalota-Inotai Erőmű szakaszt. Mindkettő útszakasz minősége vetekszik a szántófölddel.( Nem utolsó sorban a 86-os úton Répcelak és Beled között 24 órában működik a tengelykontroll. )Én az egyes felvetést elvetném, mert viszonylag macerás. Lehet kérni a fuvarozótól GPS nyomkövetést, de ez növeli a fuvarköltséget, másrészt szerintem nem olyan értékű a rakomány, hogy megérje beleinvesztálni (főleg, hogy nem is a rakomány célbajutása a probléma).
Vannak elég komoly logisztikai útvonaltervező szoftverek, bár nem vagyok benne biztos, hogy mind 100%-ig naprakész. A legegyszerűbb módszer, ha megtörténik egy személyautós útvonalbejárás, és a főbb fuvarirányokon rendelkeztek mért távolságadattal, erre rászámoltok valamennyi pluszt, ami a rakodás, ürítés során keletkezik, és ezt foglaljátok a fuvarszerződésbe.
Az útvonalakat számolhatjárok netes kalkulátorokkal ( google maps, utvonalterv.hu, etc.. ), de a kapott eredményt mindenképp ellenőriztessétek valakivel, ne legyen benne főldút, súlykorlátozás, behajtási engedéllyel megközelíthető útvonal stb.
Nekünk is vannak olyan fuvarjaink, ahol fix távolság van megállapítva, mondok példát Gyál-Karcag-Ebes és vissza 465km, Gyál-Sárvár és vissza 470km.
Szvsz ,ez a módszer a legegyszerűbb
[ Szerkesztve ]
<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
készítette: Qicksilver XD
[ Szerkesztve ]
<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
válasz PaleeGy #1013 üzenetére
Magával a raktárral semmi baj, csak ahogy csökken a Nestlé forgalma, úgy vállal el a Geodis mindent. Kiszállításnál megy a Nestlés kocsira fűszer, csomagolóanyag, elektronikai cucc, sör ... Régebben nyugisnak számítottak a Nestlés melók, most nem vágyom rájuk.
<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
Szerda hajnalban a tatai shell kút közelében az M1esen átfordult a Magnum km számlálója. Megvan az 1 000 000 km . Csináltam videót, majd valamikor a hétvégén feltöltöm. ( karácsonyra lett egy 0 kmes autóm .. XD )
<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
válasz Quiksilver #1034 üzenetére
De az, csak gondoltam feltöltöm, úgy is pang a topic
<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
Hi!
Visszajött a szervízből a karambolos paripám. Most én vettem kezelésbe, egyelőre a fülke belseje van szétbontva. Kiszedtem a kárpitozást, a szekrényeket, majdnem mindent A tető és oldalkárpitot újrahuzatom, lehet hogy bőrös lesz. Kap új padlókárpitot, "új" ülést, 2db 70 centis kürtöt, 4 felső szúrót, megjavítjuk a légkondit... még a végén full extrés lesz az öreg magnum
Képek hamarosan
<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
Nagyon leült a topic!
Múlt héten, csak Pest körül forogtam, a kilóméter nem szaladt a kocsiba, de a kályha az ment 24 órában, így az akksik ma éjjel nem voltak a toppon. Meg sem bírták tekerni a motort -20°C-ban. Még jó, hogy előre beprogramoztam a kályhát, hogy ne kelljen hideg autóba ülni, a védelem meg nem engedte elindulni ...
[ Szerkesztve ]
<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
válasz werszomjas #1057 üzenetére
Munkatársam egy szutyok LG navival és IGOval járta Európát. Szerintem egy normálisabb készülék egy friss IGOval bőven jó már, és nem is drága.
<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
Egyszer beszélgettem egy német sofőrrel, valamikor 2009-ben, akkor keresett 2800 eurot.
Külföldi székhelyű magyar cégnél 1500-1700 euro körül mennek a fizetések, ahogy hallom. Anno kínáltak norvég munkát, ott 3000 eurot ígértek 2008ban. Itthon meg úgy keresünk 1000 eurot, hogy az AETR-t hírből sem ismerjük,szánalom.<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
Az EPC-k nem ingyenesek. A MANtis az az MAN gyári EPC-je ( electronic parts catalogue), benne van az összes MAN haszongépjármű technikai leírása, szerelési útmutatói, alkatrészek listája meg minden létező információ, ami a szervizeléshez kell.
Le lehet torrentezni, csak ügyesen kell keresgélni, vagy a youtube már erre is jó :[link]
Volt kifejezetten EPCkkel foglalkozó oldal, de nemrég kettőt is bezártak :/
<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
Előremenetnél nincs nagy különbség. Ahol a csuklós ikarus elmegy, ott elmegy a pótos teherautó is.
A sima pótos íven futása hasonló, mint az önkormányzott hátsó tengelyes ik280-nak. A tandem inkább úgy fordul, mint egy hajtott hátsó tengelyes 18 méteres csuklós, az már többet vág le a belső ívből. A nyergesnél- mivel nagyon elől van a csukláspont - meg tök más minden. Ahol a csuklós busz elmegy, ott nem biztos, hogy el fog menni a nyerges<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
válasz MPowerPH #1144 üzenetére
Üdv a klubban
A fifth wheel az a nyereg ( de jól gondoltad ), a kingpin pedig a királycsap lenne magyarul.
A kingpin relase handle-re nem nagyon tudok magyar szót, az önmagában a kihúzható kar, ami oldja a nyeregben a zárat ( ezen egyértelműen lerajzolták: [link] ). Szétakasztásnál ezzel tudod szétkapcsolni a nyerget, de ezen van egy kis biztonsági reteszes megoldás, az lesz a dog-clit. A lényege, hogy ha rendesen összezárt a nyereg, akkor a relase handle tejlesen becsúszik a helyére. Ezen van egy kis bemarás, amibe ilyenkor beleilleszkedik a dog-clit, ez biztosítja a véletlen kioldódás ellen. Ezen általában lánc, drót vagy ( pl Volvok esetén ) egy kis kallantyú van.Előbb a dog clitet kell oldani, azután tudod csak kihúzni a relase handle-t.Lehet ez így kicsit katyvasz. Most itthon vagyok, ha kell akkor kedden tudok csinálni képet/videót akármit ami segít.
A másik, ami tök homály: On a draw-bar unit of these should you check for wear or damage? -Eyelet coupling
Az eyelet coupling az egy elég gyökér megoldás. Ilyennel nem szívesen húznék pótkocsit. Ha jól értem ennél azt kell megnézni, hogy a pótkocsi vonórúdján nincs-e kopás vagy sérülés ? Ilyen itthon is van. Ha vonórúdnak nem igazán lehet hosszanti holtjátéka, különben a két rögzítő csapszeget eltöri és elhagyod a pótkocsit. Szilárdsági okokból deformáció sem engedélyezett.Ha jól gugliztam, akkor a synchromesh gearbox az a mezei szinkronizált sebességváltó. Itt azért nem kell duplázni, mert a szinkronizálást megoldják a szinkrongyűrűk, ugyanúgy mint a személyautókban. A duplázás miatti kopást legfeljebb a kuplungszerkezetben, kinyomócsapágyban tudom ilyenkor elképzelni. Nekem a Magnum új korában szinkronváltós volt, mára pár szinkrongyűrű elkopott, a 3-5-7 már nálam is dupla kuplungos ha haladni akarok
Úgy látom nem is alszik a topic, esetleg kevés a táma?
[ Szerkesztve ]
<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
válasz SzalaiG #1147 üzenetére
Ingyen neteket ahol hot-spot van, nem tudom nem járok külföldre. Viszont pár cimbi mondta, hogy kint vesznek Lidlben meg össze vissza 20 euro körül usb-stickeket és mobil net powaaa. Alap dolgokra megfelelő.
A térképeket passzolom, én már csak a google maps-nek hiszek.
<tRucKdriFteR>
Új hozzászólás Aktív témák
- Honor 200 Lite - nem százas a kétszázas
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Forza sorozat (Horizon/Motorsport)
- Mercedes topic
- Megérkezett Magyarországra a Samsung új OLED gaming monitora
- Autós topik
- PlayerUnknown’s Battlegrounds
- Milyen TV-t vegyek?
- Star Trek Online -=MMORPG=-
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- További aktív témák...
- XFX GTS RX 580 8GB OC - eladó!
- Samsung Galaxy Watch 4 Classic 46mm, E-SIM, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Samsung Galaxy S21+ 5G 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Beats Studio 3 Wireless /// Makulátlan Állapot // Számla + 6 Hónap Garancia
- 1More ComfoBuds Pro Vezeték nélküli fejhallgató ZAJSZŰRÉSSEL /// ÚJ // Számla + garancia