Új hozzászólás Aktív témák
-
zsid
senior tag
Tesóm silózik és szokott tisztességesen káromkodni, amikor olyan helyre megy ahol a lefejtőállás nem úgy van kialakítva, ahogy annak lennie kellene. Egyáltalán nem ritka - mégy új építésüeknél sem - hogy lejt oldalirányban és akkor lehet matekozni a szintezéssel meg a letalpalással...
Ilyen helyeken csak egy kicsit nem figyelsz és pikk-pakk összejön egy totálkár...
<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
Szerintem sz@r az az általános rendszer, hogy mindenki ugyanazt a fizetést kapja. Nálunk mindenkinek más az alapbére ez sokkal korrektebb.
<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
válasz HoTaZo #14136 üzenetére
Ebben semmilyen lázadás nincs. Egy útszéli akármilyen ákombákom tábla utasításait sem kell követned, csak azt ami a magyar kreszben benne van. A közútkezelőnek az elmúlt 15 évben nem sikerült adaptáltatnia a digitális megjelenítőket az illetékes minisztériummal, nem került be a kreszbe így ilyen módon nem utasíthatnak semmi.
Ha az ilyenenen megjelenítő utasítást Magyarországon figyelmen kívül hagyod azért nem tudnak megbüntetni, mert nem tudnak mire hivatkozni, nincs jogalapja.
Nem véletlenül van kitáblázva az M5-ön a lajosmizsei mérleg, az ottani pályakezelő a szabályoknak megfelelően járt el.
A bírónak nem kell magyarázni, a feljelentés után az ügy jogalap hiányában nem tud továbbmenni. Ez egy kurvanagy joghézag és a Magyar Közút zrt / ITM( valamint elödei ) közös balfaszkodása már évek óta.
>>bírónak magyarázni, hogy ez a tábla megjelenítés nem szerepel a jogtárban.<<
Pont ahogy írtad, ez a lényeg: a Kreszben nem szerepel és közlekedési szabálysértést csak a kreszben szereplő szabályok ellen tudsz elkövetni. Belenézel a kreszbe vhol a 4. paragrafus környékén részletezi:
- tábla
-rendőr
-jelzőőr
- forgalomirányító lámpa
- figyelmeztető jelzés
- útburkolati jel
-az alagút forgalmát szabályzó fényjelző készülékEzek közül melyik látható a fotóidon?
Nem ez az egyetlen olyan "szabálysértés" amit a Magyar Közút Zrt. folyamatosan elkövet, de nekik nincs felügyeleti szervük így "jóvanazúgy". Ez is egy Hungarikum.<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
válasz HoTaZo #14138 üzenetére
Nem nyomja a kezedbe a csekket, nem ismered el a szabálysértést, feljelent majd a rendőrségi előadónál elakad az ügy, szabálysértés hiányában megszünteti. Nincs ügyvéd meg tárgyalás..
Ráadásul az M1-en és Zalakomáron általában nincs is rendőr aki utánad menjen..
Lajosmizsénél van rendőr, azok is nagyon ritkán terelnek vissza kamiont a mérlegre, ott jogosan csekkeznek és általában annyi...
Minjet sokszor mértek tengelyesnek,a "speciális" jelleg miatt fizette a megbízó, de amikor még hűtöztem és össztömegen belül tengelyesek voltunk az saját zsebből mert, mert mi basztuk el...
Somatom: az átlag magyar járőrnek ehhez nincs képesítése, ilyeneket nem vizsgál ( leszámítva EÜ csomag ), az izzókészlet már rég nem kötelező...
Amekkora hiány van az állományban a közlekedésrendészeti osztály emberei nagyon ritkán vannak kint, azok viszont nem cobra11-et játszanak a mérlegnél, hanem dolgoznak :)
Amúgy nem azt írtam, hogy ne menjen ki hanem azt hogy ezt a jelzést akár figyelmen kívül is hagyhatja mivel ez szabálytalan és ezért nem büntethető. Márfelől: van már több mint 90 aszfaltba építert mérleg, mire eljut az M1-en odáig már haromszor megmérték és akár meg is csekkezték, mert az automata rendszer minden büntit kiküld.
<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
2006 és 2018 között rendszeresen próbálgattam. Abban az időszakban amikor nem váltottuk ki éjszakára a túlsúlyengedélyt volt hogy minden nap megjátszottuk
Volt munkatársaim és azok a haverjaim akik tartállyal járnak az M1-esen azok most is minden nap megjátszák ezt, különben betöltve minden alkalommal megcsekkeznék<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
válasz HoTaZo #14153 üzenetére
De itt nem is tengelyre büntettek meg, hanem össztömegre. Ha csak a mért tengelyeket összeadod az önmagában 34 tonna, a két tengelyes vontatókon a kormányzott nem nagyon szokott lenni 6 tonna alatt.
Nálam azért volt a kormányzott mindig könnyebb, mert hosszú tengelytávos 3 tengelyes vontatóval jártam, a két tengelyes gépeken volt nálunk 9 tonna felett is<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
válasz KAMELOT #14329 üzenetére
Ez a 730 XXXL ez egyedi építésű járgány, ami a normál duplahosszú crew-cabből és egy toldott topline tetőből raktak össze ( ez benne is van amúgy a videóban), ez egy EGYEDI átalakítás azért olyan amilyen.
Az eredeti Longline kabinban - amit már tizenéve nem gyártanak - nagy ágy volt és a Vlastuinnál épített Longline fülkékben is nagy ágy van.
<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
Anno volt egy Kögel pótkocsim, amin már digitális szintező volt ( rendesen olyan távirányító, mint a fülkében volt anno ). Ha rajta hagytam a vontatón a gyújtást és a szintezőn beállítottam a szintet akkor amíg gyujtáson volt tartotta azt ( nyilván leginkább lefelé, a felfelé szintezéshez levegőutánpótlás is kellett volna ). Nem akarok hülyeséget írni a pótkocsi talán valami 2000-2003 közüli doppelstockos,válaszfalas hűtőspót volt(Kögel SVKT24). Azóta lassan eltelt 20 év, de még mindig van aki sima kézi szintezőszeleppel rendeli a pótkocsit...
<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
Nem is nagyon fogsz. Nálunk az összes teherautó és nyerges ilyen volt Svájcban - pl az enyém is - aztán jött egy új munkavédelmi előírás ami szerint balesetvédelmi okokból az emelőhátfalak távirányítói nem működhetnek 1,5-2 méternél messzebbről. Augusztus végén vettem át az új Mergát, már az is ilyen ( meg néhány autónk az elmúlt 1,5 évből ).
Tök szopás, mert itt általánosságban minden teherautón és félpótkocsin van tolatókamera ás a normálisabb kijelzőkön volt hátfal jelölés is, ezzel nagyon lehetett pörögni a melóban. Napi 25-35 cím mellett nagyon nem mindegy, hogy centiméter pontosan rávered rámpára és kiszállás közben már nyitod a hátfalat, felrakónként simán 3 percet megspóroltál ami napi akár 1,5 óra is lehetett..
Nekem ilyen volt a DAFon:
<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
válasz csibe1 #14577 üzenetére
Magyarországon is rengeteg szemétégető van, nyaranta minimum két naponta lángol egy szeméttelep..
Itt megy az égetőbe a lakossági hulladék, a begyüjtött kutyasz@r,némi ipari hulladék, fahulladék, szennyvíziszap,a komposztálási maradék..Ezek a kis égetők némi távhő mellett 8-20MW teljesítményű erőművek is.
Zürichtől a munkahelyemig ~50km-en 5db szemétégető van és egy cementgyár ami éget hulladékot is.<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
válasz Somatom #14581 üzenetére
A környéken nem tudok téglagyárról, de ahogy rákerestem alig néhány darab van Svájcban.
A papírmassza az passz. Az itteni cementgyárakba járok, rendesen tele vannak autógumival.
A vasúti talpfa az a kezelésére használt anyag miatt az EUban "veszélyes hulladék", akkárhol nem lehet "ártalmatlanítani" ( ezt magyar vasutas csoportban olvastam anno ), gondolom ezért megy oda ahova. A darált fahulladék az rejtély, mert azt itt is eltüzelik.Ezeket amúgy simán lehetne vonatoztatni is, ha meglenne hozzá a fel és lerakón a vasúti infra.
<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
Ha tudnátok milyen egy jó bokorugró enduró
<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
A legjobb a 20 30 tonnás konténerek között a munkavédelmi sisak... Biztos megvédi a fejem, csak kár, hogy nyaktól lefele húsmassza lesz belőlem.
A konténertől nem véd meg a sisak, nem is azért szükséges. A konténert nem mindenhol patent minőségű betonon tárolják és simán lehet az alján sóder,föld vagy akár kavics ( többször láttam ilyen amíg kontiztam). Ha most a daru alatt a fejedre pottyan egy 10-15 dekás kő 15 méter magasból akkor lehet becsokizolEttől függetlenül valóban vannak teljesen értelmetlen szabályok.
<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
-
zsid
senior tag
válasz Geri89 #15074 üzenetére
Mennyit keresnek Nyugat-Magyarországon az otthon alvós belföldesek? Mennyit keresnek a határ túl oldalán a hetelő, osztrák cégnél dolgozók.
Értem én, hogy Magyarország,C kategóri és nettó 520k, de lehet 100-200km-re ( nem tudom hol a telep csak példa volt) ami személyautóval csak 1-2 óra, a fizetés jóval több..Van egy zempléni fuvarozó ismerősöm, ott inkább két hetesek a túrák,a pénz meg kevesebb mint Budapesten. Ő is mindig azt mondja, hogy az ott helyben milyen jó és igaza van, helyben jó. De a sofőrnek tökmindegy, hogy teherautóval vezet Budapestig majd onnan tovább, vagy beül az autójába és ha az valami szutykerák TDI Golf4 akkor 15 liter gázolajból Pesten van és onnan indul teherautóval, hó végén meg 200 000-rel több csilingen a számlán.
Kelet-Magyarországról rengeteg sofőr lelépett a fővárosi és nyugat-magyarországi cégekhez ( pl én is ) mert a sofőr az egy elég mobilis állatfaj és könnyen megy a magasabb bér/jobb autó/jobb feltételek után. Nyugat-Magyarországról rengeteg leléptek Ausztriába, Szlovéniába sőt ismerek olyat akinémet vagy olasz cégnél hetel. Szerintem az nem vitás, hogy aki nem tök hülye a szakmájához, rugalmas és még nyelvet is beszél és már tapasztalata is van az simán lelép nyugatra, már a pénz miatt is és mi marad?
Ismerősöm is hasonlókról panaszkodik, mint te csak nála durvább a helyzet. Leépült alkesz igérgetők, balfaszok, autótördelő kardánfaragók.. Szóval úgy BAZ megye legalja.
Én értem, hogy a magyar piacról nem lehet osztrák bért osztani, de a határon már nincs szögesdrót és mivel a gazdasági felzárkózás messze nem úgy halad mint kellene, a ti helyzetetek jobb már nem nagyon lesz.
Arra nem gondoltatok még ( kb sehol nem láttam még ilyet otthon ) hogy csináltok egy szerződéses rendszert és képeztek saját sofőrt aki ezért vállal X év hűségidőt? Talán ez még egy járható út, ha be tudtok képezni új munkaerőt a piacra.
P.S.: én 2014-ig dolgoztam kréziváltóssal, azóta szinte csak automata. Nekem hiányzik a 16 sebességes lekvárkeverő
[ Szerkesztve ]
<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
válasz philoxenia #15094 üzenetére
Vonatnál sem számolhatunk 2400 tonnát vonatonként. A szabvány tehervonat az 750m és bruttó 2000t körül van, nem ? 2400t(ennél kicsit több) raksúlya a dupla Taurusos Záhony-Donawitz tehervonatnak van, ami azért elég ritka.
Sok olyan árut visznek kamionnal, amit vasúton célszerűbb, olcsóbb szállítani.
A fuvarozás nem jótékonysági hivatal, ha olcsóbb és egy szerűbb lenne akkor vasúttal vinnék. Ha olcsóbb lenne és beleférne hogy nem egyszerűbb akkor is vasúttan vinnék. Nem véletlenül nem azzal viszik. A kamion rugalmasabb és a legtöbb gyár(tó) nem dolgozik 5-600-2000 tonnás nagységrendben. Ez a korszak már rég megszűnt.No offense, '83-óta vagy vasutas de látszólag nulla fogalmad nincs a közúti logisztikáról, különben nem írnál ilyeneket. Papíron elképzelés szintjén ezek tök jó dolgok, de az on-time és a rugalmasság világában ez teljesen máshogy néz ki, mint papíron. Lehet engem 83-ban még csak terveztek, de lassan 16 éve nyomom a közúti szállítmányozást ( mások itt régebb óta ) és mi azt látjuk át ( bár én fanként valamennyir a másik oldalt is, ha visszalapozol pár oldalt ott kifejtettem mi működne vasúton, mi működik vasúton és mi nem fog soha az életben ).
Van sok olyan cucc, amit eleve nem tud normál kamion elvinni, mert mondjuk ötven tonna a darabonkénti tömege.
Az utolsó nyergesen amivel hosszú távon dolgoztam 70t szerelvényössztömegre volt engedélyem, a 4 tengelyes félpótjainkkal úgy lehettem közúton műszakilag 62 tonna, hogy nem volt túlméretes a szerelvény és az önsúlya is megállt 16-17tonna körül, tehát 45 tonnát én is gond nélkül elvittem volna háztól-házig, bármikor. A spéci túlsúlyra kialakított szerelvényekkel elmehetsz 250tonna össztömegig és méretben sokkal rugalmasabban rakható egy közúti jármű, mint egy vasúti kocsi.
A vasőti fuvarozás azért nem lesz még nagyon nagyon sokáig újra domináns, mint mondjuk 1975-1980 előtt mert a rakományok mérete feladónként jelentősen változó, de általában relatív "kicsi" ( legalábbis vasutas volumenben), nem megoldható a pont-pont közvetlen kiszolgálás és a fuvarpiac az teljesen nyílt és szabad. Ahhoz, hogy egy valaki el kezdje átterelni egyfajta gyűjtőként a forgalmat a vasútra ahhoz annak a cégnek kellene birtokolnia a piac nagyon nagyon nagy részét. A 4000+ kamionos Waberers is próbálkozott a huckepackkal és nem jött össze nekik, pedig náluk van raktározás, spedíció, járműpark, szállítási volumen és európai lefedettség.
Ez a "majd mindenki felrakja hozzánk a vasútra az áruját mi elvisszük állomásról állomásra onnan meg azt csinál vele amit akar" ez egy nedves álom, a logisztika már 40 éve nem így működik és a jelen állás szerint nem is fog így működni, nem tud így működni.
Amúgy az M1 napi forgalma 9500 kamion, egy szabvány tehervonatba pedig max 45-46 zsebes kocsi fér bele ami Huckepackkal számolva napi 207 vonat, ami óránként kiátlagolva +9 tehervonat lenne azaz a jelenlegi fogalom mellé be kellene férnie az 1-es vonalra 6 percenként egy extra tehervonatnak. Hát nyilván menne
A vonatok kapacitása kétségkívül nagyobb, egy eltolható oldalfalas kocsiba belefér vagy 80 raklap, de ettől még nem lesz jobb,olcsóbb és gyorsabb ezek használata.
"Nem is beszélve arról, hogy villamos vontatás esetén nincs dízelgond, azaz vízi energiával, napenergiával szélenergiával lehet szállítani."
Főleg éjjel, szélcsendben amikor olyan aszály van, hogy a hajó megfeneklik a DunakanyarbanNem rossz a vasút, pár hónapja én is tök jó és júl működő kombinált fuvarozásos dolgokat írtam, de általánosságban nem lesz már megoldás a vasút. A világ és a logisztika annyira megváltozott, hogy a vasút elvesztette az előnyeit a közúttal szemben. Nyilván ahol továbbra is megmaradt ott olyan nagy előnye van, hogy simán veri a közutat.
<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
válasz philoxenia #15109 üzenetére
3200 t a maximális vonattömeg nagyjából. Sík terepen.
Ez elé elég is egyetlen egy darab pusztulat Szilikózis, mi?Természetesen az egészen extrém méreteket trélerrel viszik, de abból nem percenként van 7 hanem mondjuk hetente az A8-on is gondolom.
Az extrém méret/súly csak egy példa volt. A 35t raksúly az nálunk mindennapos volt Magyarországon belül, több nyergessel.A kamiont vonatra, az nem igazán jó megoldás, a félpót vonatra inkább, de a legjobb a konténer.
Fentebb pont ezért a múr elfogadhatóan működő huckepackot írtam. A konténer teljesen rossz megoldás. A konténer kialakítása miatt a befoglaló méretei kisebbek, kevesebb raklapos áru rakható bele a szabványos EURO vagy angol/amerikai raklapból. Persze az egész világ átállhat más szabványra, ennek nem lenne járulékos költsége.Na meg ha igazán korszerűsödne nálunk is a vasút, akkor sokkal gyorsabb lenne a szállítás.
Azaz basszunk bele csilliárd forintnyi állami pénzt a vasútba, hogy megcsinálja azt a munkát amit most a közút megcsinál?Nincs például stau.
Nem jön le a hegyoldal a 70-esre, nem szakad le a felsővezeték hetente, nem romlik el a biztber soha, nem megy neki soha egy kretén sem az átjáróban az IC-nek oldalról, nem tolja meg a Metransos vonat a Mercedes vonatot a Könyves Kálmán mellett, soroljam még? A normál menetrendet nem tudja a MÁV tartani - részben pálya oldali gondok miatt - de a teherforgalom az patent.Bár ha elkezdik a környezetvédelmet úgy erőltetni, mint a személygépkocsiknál, lesznek érdekes dolgok a teherautóknál is. Hasonlítsd össze a nyolcvanas évek Rábáit a mai MAN-okkal például, na most a vasútnál nincs új mozdony tulajdonképp, azokkal/olyanokkal megy nagyrészt ma is, mint akkor.
Szakadjunk ki egy kicsit a magyar valóságból, a MÁVnál nincs új mozdony. Felénk rengeteg az új mozdony, ES64-F4-ek,Vectronok, remrég próbázott a Stadler Euro9000, vannak dízel-hibrid tolatógépek. Itt nálunk a vontatójármű állomány vagy 40 évvel fiatalabb, mint a MÁVos ami öreg az is messze veri a V43/V63 duót.
Ha elkezdik a környezetvédelmet eröltetni akkor mi nem fogunk tól jól járni, mert a Visontai erőmű és társai is mennek a levesbe. Egy másik aspektusa a dolognak, hogy ha valami csodának köszönhetően átpakolnánk a közúti közlekedés felé vasútra, honnan lenne ehhez áram? Építeni kellene egy rakás 0 kibocsátású erőművet, a vasúti infrába meg rengeteget kellene beletolni, pl a mostani vontatási transzformátorok is már lefonnyadnak a terhelés alatt. Láttam olyan vezetőállásos képet ahol a felsővezetékre 21kV-ot mért az óra - a 25kV helyett!Ez eddig így rengeteg "ha" plusz olyan költségvonzat amibe belegondolni is rossz és mindezt miért? Hogy 30-50 év fejlesztés után megpróbáljuk leváltani ami jól működik? Ha a 150-es vonal kapacitásbővítését vesszük alapul az valami 4 milliárd/km. Ennél durvább beavatkozás kellene a vasúti gerinchálózatba, ami ha csak legfontosabb 2000km-t vesszük akkor 8-10 000 milliárdról indul plusz a szükséges egyéb dolgok, erőművek, vontatójárműve, kocsik stb..
Ha nem lesz gázolaj akkor a nem villamosított vonalakon sem lesz semmilyen kiszolgálás, sofőr meg bőven lesz amíg lesz aki megfizesse.
<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
Nem vitatkozni akarok, de nézz meg egy gyorshajtási határozatot - én megnéztem már párat mielőtt befizettem ).
A korrekciós limit 3km/h ( 100km/h-ig ), helyszínen +3km/h-tól csekkeznek. Kamera esetén 50-100km/h-a között az első bűntetés határa +15km/h sebességtúllépés + 3km/h korrekció így 50-nél 68-tól jön az első csekk ( egy időben 69-től jött, olyan határozatom is van ).
A kamionokat azért nem csesztetik 90-ért, mert 80+15+3 az már jóval több mint amennyivel önerőből mész, a 90km/h-s határoló jóval a büntetési limit határain belül van. Ettől még nem szabályos 90-nel menni a pályán, csak lusták volnak úgy megcsinálni a rendszert, hogy bűntethető legyen.Az sem volt szabályosa amikor a 140km/h-s órát kiakasztottam a Magnumban csak épp nem látta senki
100km/h sebességhatár felett az első bünti az 20kmh/h túllépéstől jön és a korrekció már 3%. Autópályán 154km/h-ig nem jön csekk ( kipróbáltam GPS-szel az M3-on, 152km/h-ra nem jött semmi magyar rendszámra,svájcira 180km/h-val sem ).
Hogy miért nem fordítják le normálisan? Amiért a kínaiak sem csinálnak rendes használati utasítást. Mert valami szakfordító megcsinálta, kifizették és ez a sablon van a rendszerükben - azért meg valszeg senki nem reklamált, hogy ez így szar
Nyilván tök szar a fordítás, de szerintem elég egyértelmű főleg azok után hogy gyakorlatilag a miénk is ugyanígy működik.
<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
válasz Somatom #15317 üzenetére
Légvonalban nincs 1,5km az autópálya pihenő, ami kamionnal amúgy 4,5km. Onnan ugyanúgy ki tudsz jönni rollerral.
3km sincs a buchreini vasúti megálló ahonnan nagyjából Svájc fele elérhető egy órán belül. Buchreinból Luzern max 15 perc vonattal és Luzern a Vierwaldstatterseevel együtt gyönyörű. H már meguntad tovább mész két megállót és felmehetsz a Pilatusra ahonnan ebben a szép napos időben gyönyörű a kilátás, ha a másik irányba mész akkor pedig ott a Rigi ahova felmehetsz fogaskerekűvel Vitznauból vagy gyalog Weggisből.Azért messze nem Borsodnádasdon hétvégézel bakker
Luzernből menetrendszterinti hajó jár keresztül a tavon, csinálhatsz körutazást is, ha hajlandó vagy pár megállót(40kmt) vonatozni akkor simán megnézheted az Aareschluchtot:
Egy ideig a Luzern/OW/NW túrát csináltam, azon a környéken rengeteg látványosság van és ha nincs köd akkor az a környék gyönyörű.[ Szerkesztve ]
<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
válasz Somatom #15325 üzenetére
Szóval akkor tudtad hogy van másik lehetőség csak nem akartál élni vele és direkt arra játszolttál, hogy Kamelot majd megsajnál
A gyalog az jó móka, 1200-1500 méter szintkülönbséget felsétállni az egész napos szórakozás.
Merre indulj? Hát attól függ mit szeretnél. Ha a városba/civilizációba mennél akkor Luzern. A Reuss mindkét oldalán van kerékpárút ahol hamar be tudsz csapatni Luzernbe, de mehetsz Buchrainon át is, végig a lakott területen.
Ha panorámát szeretnél akkor Pilatus vagy Rigi de azok már erősen a 20km-es körön kívül vannak. Fürdésre jelenleg a Baldeggersee két fokkal melegebb, mint a Vierwaldstettersee.
Ha kíváncsi vagy a svájcban bejegyzett magyar offshore cégekre akkor pedig irány Cham és Zug.Fesztiválok közül a most zajló Veganfestival lehet az ami a legjobban passzol hozzád
KAMELOT
Katasztrófa egy ország. Parkoló sehol, ami van oda is csak pár kamion fér be.
Igen sajnos ilyen. Nem lehet mindenki bezzegSzlovákia vagy bezzegMagyarország. Nincsenek arra berendezkedve, hogy tízezrével parkoljanak a tranzitolók az országban és nem is akarnak erre berendezkedni. Szerintem ez nem is akkora gond.<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
válasz KAMELOT #15331 üzenetére
De miért engedné olyan IZ-ban a parkolást, ahol nem állnak rendelkezésre a megfelelő szociális körülmények? Ahol megvan minden - pl ahol Somatom is áll - ott lehet, ahol nincs ott meg ne akard már körbesz@rni a bokrokat bazz.
Ennek kellene a normálisnak lennie! Ahol ipari park létesül ott létre kellene hozni egy akár minimális méretű parkolót a hozzá tartozó szociális létesítményekkel amit a helyi önkormányzat az iparűzési adóból fent tudna tartani. Ez lenne a normális. Nem az hogy az út szélén állok, bokorba h*gyozok stb..
Magyarországon az elmúlt 25 évben egy rakás ipari park létesült, parkolási lehetőség nélkül. Ha egy-egy nagyobb cég épít magának parkolót akkor van, egyéb esetben nincs...Somatom
Mert a pályán járathatod a kocsit
Itt Svájcban baromi jók a kerékpárutak, minőségben is, jelölésekben is meg úgy a hálózatot tekintve is. Itt egész jól összeszedték a környékeden lévő látványosabb kerékpárutakat: [link]<tRucKdriFteR>
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs