Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • philoxenia

    MODERÁTOR

    válasz zsid #15104 üzenetére

    3200 t a maximális vonattömeg nagyjából. Sík terepen. Természetesen az egészen extrém méreteket trélerrel viszik, de abból nem percenként van 7 hanem mondjuk hetente az A8-on is gondolom. A kamiont vonatra, az nem igazán jó megoldás, a félpót vonatra inkább, de a legjobb a konténer. Itt ugye arról volt szó, hogy mi lesz, ha nem lesz sofőr, vagy gázolaj például. A percenkénti hét kamion az percenkénti hét sofőr. Na mondjuk most jönnek az ukránok is majd, lehet.
    Erre mondtam, hogy lesz vonat. Na meg ha igazán korszerűsödne nálunk is a vasút, akkor sokkal gyorsabb lenne a szállítás. Nincs például stau. Ellenben bevezették a mv-nél is a pihenőidőt, mint a kamionosoknál. Ugye a furgonosok is a tachográf felé haladnak.
    Nyilván nem tér vissza az "aranykor" ami azért nem volt annyira arany a vasúton sem természetesen. Viszont ha a vasúti teherszállításban is lesz akkora járműfejlesztés, mint a közútiban... Bár ha elkezdik a környezetvédelmet úgy erőltetni, mint a személygépkocsiknál, lesznek érdekes dolgok a teherautóknál is. Hasonlítsd össze a nyolcvanas évek Rábáit a mai MAN-okkal például, na most a vasútnál nincs új mozdony tulajdonképp, azokkal/olyanokkal megy nagyrészt ma is, mint akkor. Mintha most is olyan kamionok lennének a közúton, mint anno.
    A pályákban szinte semmi fejlődés nincs nálunk. '84-ben hamarabb felért a gyors Pestre Szolnokról, mint ma. Akkoriban mennyi autópálya is volt? Ma mennyi van?

    Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...

Új hozzászólás Aktív témák