Új hozzászólás Aktív témák

  • #27070592

    törölt tag

    válasz MaciG #406 üzenetére

    Én is melóztam ilyennel, nem igazán sofőrbarát. Hosszú távú munkára még elmegy, ha valahol felrakodsz aztán egy hétig egy irányba hajtasz, de rövid távon nagy szívás, kiváltképp ha egy napra négy-öt lerakóhelyed is van. Állandóan akasztgatni kell a pótot le és fel. Azon kell agyalnod hogy milyen sorrendben rakd meg a gépet és a pótot hogy ne kelljen ötvenszer szétakasztani, lehetőleg ne terheld túl a pótot mert letol az útról ha a gép már üres. Üresen nehezebb mint egy nyerges, fémdobozos felépítménnyel 19 tonna, a nyerges csak 16.

    Ami ennél is rosszabb, ha a komplett felépítményt ("csereszekrény") is le kell cserélned az alvázról nap mint nap (pl ha olyan helyen rakodsz ahol a cég előre odaszállít üres csereszekrényeket, ezeket előre megrakják hogy ne kelljen neked a rakodásra várnod, majd viszed a saját üres szekrényeidet, lerakod és felveszed a telerakottat). Ha nincs hozzá segítséged akkor nagyobb szívást nem ismerek. Csináltam pár hétig de most is hányingerem van tőle. Inkább tolatok forgózsámolyos póttal tíz kilométert.

    Nyergesnél nincs ilyesmi. Illetve én nap mint nap félpótot cserélek, de az olyan szinten rutin már hogy percek alatt odafigyelés nélkül csinálom.

    Egyetlen előnyét ismerem a tandem-szerelvénynek, hóban sokkal nehezebben akad el mint egy nyerges, jobb a súlyelosztása, a hajtott kerekek jobban le vannak terhelve ezért jobban kapaszkodik.

Új hozzászólás Aktív témák