Új hozzászólás Aktív témák
-
I_Am
veterán
Én a helyedben nem mennék emberrel.
Vágj bele egyedül, bízz magadban, ne kapkodj és menni fog.
Haverom elkövette azt a ''hibát'' amire Te most készülsz. Nem mert egyedül közlekedni eleinte. 2 év alatt végre sikerült leküzdenie a félelmét és még most is figyelmetlen néha. Persze, mert mindig volt aki rászólt.Ha teszed ami a célod, akkor arra vagy hivatott az életben.
-
I_Am
veterán
Nem kell elsietni, elsőnek arra menj amit már ismersz. Pölö vizsgaútvonalak, ha az oktatód volt olyan jó fej és ''betanította''.
Vagy a lakhelyed körül, hogy megszokd a kocsit. Aztán ha már jól érzed magad a kocsiban, akkor irány a város, de még ott is óvatosan. Egy a lényeg, bízz magadban és a többi autósban. Ha betartod a megfelelő sebességet akkor az apróbb bakik is beleférnek és nem kell félni, mert a többi autós is figyel Rád, ahogyan Te is figyelsz rájuk. (bizalmi elv)
Csak ügyesen.
Én friss jogsisan felhajtottam a Mexikói úton a villamos sinekre a megállóba, mert elnéztem a kanyarodó sávot. Nevettek páran, én meg rüki és letolattam, aztán megköszöntem a részvételt a nézőknek és nyugodtan folytattam az utam.Ha teszed ami a célod, akkor arra vagy hivatott az életben.
-
I_Am
veterán
válasz Dictator^ #592 üzenetére
Nem vagy köteles átülni, ha úgy érzed, hogy még nem megy a vezetés a forgalomban. Egészen a rutin vizsgáig visszautasíthatod.
Viszont sok elönyt jelent, ha már az első órától van benned bátorság, hogy átülj. Az oktató ott ül melletted, ha akar akkor anyósülésről is tud helyetted vezetni, szóval nem kell félni.Ha teszed ami a célod, akkor arra vagy hivatott az életben.
-
I_Am
veterán
Nagy vagy degu.
Én az első önálló autókázásomnál mentem az Erzsébet királyné útján, mert persze eltévedtem mint állat és a végén mikor a Mexikói útra kellene kanyarodni elnéztem a sávot és bementem a villamosmegállóba.Ha teszed ami a célod, akkor arra vagy hivatott az életben.
-
I_Am
veterán
válasz zsiga667 #1328 üzenetére
Nekem idegesen még jobban megy a vezetés. Olyankor tolom is neki és a mellettem ülök egyböl elhallgatnak mikor 120-al zúgok át egy keresztezödésen a kövér sárgán.
Tavaly nyáron kicsit összekaptunk párommal mikor jöttünk hozzánk. Üllőin fogtam 80-nál satu, vissza kettő, teljes alákormányzás és megfordultam a záróvonalon, aztán padló. 3 perc alatt hazavittem az átlag 15 perces úton, végig need for speed stilusban mentem. Na azóta nem húz fel, illetve ha kezdi és én figyelmeztetőleg kicsit odalépek a gáznak, tudja, hogy abba kell hagynia. Én még az életemben nem láttam olyan gyorsan biztonsági övet bekapcsolni embert, mint Őt akkor.Ha teszed ami a célod, akkor arra vagy hivatott az életben.
-
I_Am
veterán
Nem mindegy miért ideges valaki. Ha a vezetés közbeni környezeti tényezők okozzák, akkor lehet igaz az állításod, de a többit had hintsem már el pls, ha már tapasztaltam nem is egyszer. Én nem dragonfx vagyok aki csak a levegőbe beszél. Nálam valóban működik a stresszhelyzet által kiváltott fokozott figyelem és koncentrációképesség. Így reagálom le a dolgokat, ez van. Minél nagyobb a nyomás annál jobban mennek a dolgok.
szerk: az adrenalinos okosságra meg 2perc, aha. Az a 2 perc akár órák is lehetnek. Nem egyszer fordult már elő a történelem során, hogy olyan helyzeteket éltek túl emberek amiket nem lehetett volna, emberfeletti erővel mozgattak tárgyakat és nem csak 2 percig tartott. Az adrenalin-t nem csak 2 percig képes a mellékvesekéreg termelni, hanem folyamatosan és mivel olyan mint a drog, ezért folyamatos a hatása is.Ha teszed ami a célod, akkor arra vagy hivatott az életben.
-
I_Am
veterán
válasz Calogero #1334 üzenetére
Faterom nagy mondása a régi időkből:
Kuka utas vésd az észbe, ne ugass bele a vezetésbe!
tbs: Elte Pszicho szakra felvételizek az idén a gyúrás az más téma. Ja és kabbe.
szerk:
Hoppá, ott van a glükóz szint emelkedése. Ugye a glükúzról meg illik tudni, hogy az agy tápláléka és minél magasabb szinten van jelen a vérben, annál jobban nő a koncentrációképessége az agynak.Ha teszed ami a célod, akkor arra vagy hivatott az életben.
-
I_Am
veterán
válasz Irukanji #1347 üzenetére
De hol gurult volna ki labda, meg gyerek elém éjjel? Ja igen a nyóckerben.
Amugy a hungárián mentem és a need for speed style alatt azért ne a full sebességet értsd, hanem a kigyorsításokat. Az meg elég érezhető a gépemben, mert mikor zár a torsen difi ilyenkor akkorát rúg, hogy beleültet keményen az ülésbe.
Nem szoktam én sem ön sem közveszélyes lenni, mert a gyors autókázás nem egyenlő a felelőtlen vezetéssel.
Jó most jön a kövezés a nyugdíjasoktól.
szerk:
tusi: az én párom viszont bika jegyű, tehát ilyenkor csak ezek a módszerek jönnek be. Azóta amugy nem szol bele, mit hol merre.Ha teszed ami a célod, akkor arra vagy hivatott az életben.
-
I_Am
veterán
A nyóckert ironikusan írtam. Végig 3 sávoson mentem a belsőben. Üllöin is (határ út előtt fordultam meg) és a hungárián is a belsöben. Szóval csak ezért írtam a labdára a nyóckert, mert labdázós helynek még a közelében sem voltam.
chokeee: audim van, jöhet az általánosítás, meg a komplexusaim elemzése, akár az avataromat is belekeverhetjük az általánosításba.Ha teszed ami a célod, akkor arra vagy hivatott az életben.
-
I_Am
veterán
válasz Irukanji #1408 üzenetére
Jah igazi autósmacsó vagyok.
Mikor röhögök azon, hogy toporzékolnak mögöttem a suzukisok, mert a hungárián kényelmes 60-as tempoval ötödikben gurulgatok, fogyasztáskimélő üzemmódban, mikor ha látom, hogy a lámpa piros, akkor nem repülök rá a sor végére, hanem kinyomom a kuplungot és annyira lelassítok, hogy mire a sor végére érek a lámpa váltson és ne kelljen újra álló helyzetből indulnom (ugyancsak a fogyasztáskímélés miatt), nem törödve azzal, hogy a vad mustángok (aka kisverdák) vezetői már ütik a kormányt és vadul kicsapnak mögöttem, hogy a másik sávban rárepüljenek a sor végére.
Igazi macsó vagyok, aki inkább hallgatja a zenét a kocsiban és kényelmesen körültekintve vezetget és élvezi a motornak minden hangját, rezdülését és örömmel autózik a kocsijában.
Igen igazi macsó vagyok, mert alapjáraton mindig igy vezetek. Szeretem a kocsimat és nem hajtom állandóan, nem érdekel már, hogy ha egy trabantos legyorsul a lámpánál. Tegnap pont egy bmw-st tréfáltam meg nagyon a Stefánián.
Állunk a Hungária - Salgótarjáni lámpánál. Én elsőként, Ő egy sávval beljebb és egy autó elötte. Zöldre vált a lámpa, én kicsit dinamikusabban indulok (összkerékhajtás miatt), Ő már látja ezt és már vág is be mögém, aztán mikor hely van, már megy is a másik sávba vissza és nyomja neki. Én felgyorsítok 70-re. Következő lámpa, Ő áll, én meg mire odaérek vált a lámpa és gurulok tovább, Ő álló helyzetből megint gyorsít és lenyom. Na ezt eljátszottuk a Népstadionig, ott a balra kanyarodó sávban én voltam előrébb. (véletlenül megint elszámolta a lámpákat. én addig 3-as alá nem váltottam, mert már ismerem hogyan váltanak) Na szóval megérkezünk a Stefánia - Thököly kereszteződéshez, Ő a belsőben én a szélsőben (kanyarodó sáv). Nézegetem a felnijeit, mert tetszettek, erre azt hitte versenyezni akarok. Na mondom barátom akkor most tréfálunk. Kicsit megbőgettem a motort és direkt nem indexeltem, hogy én jobbra fogok fordulni. Sárga-zöld, kilőtt mint egy állat és úgy zúgott át a Thököly-n, hogy nekem fájt, nem a kocsi lengéscsillapítójának. Én nyugisan elfordultam jobbra és mentem páromért.
Szóval ennyit arról, hogyan veszélyeztetem a környezetem.
Olajfoltra visszatérve a Hungárián. 225-ös gumikkal és összkerékhajtással megnézném én azt a buszjegynyi olajfoltot amin meg tudok csúszni. (nem tartom kizártnak, de azért mégis ) Igen autósmacsó vagyok.
És nem ismered az autós múltam, tehát tényleg nem ismered hogyan vezetek és vezettem már sok helyzetben. Viszont nem vagyok az a fajta képmutató emberke aki nem meri elismerni ha hibázik, vagy hibázott. Nem is azt írtam, hogy mi lett volna ha és nem megyek egyből el a jövőbe és nem képzelgek semmin. Igen volt, hogy kibuktam és lereagáltam valahogy de az ilyen messzemenő és felelőtlen megjegyzéseken, hogy egyből gyilkost csináltok belőlem csak nevetni tudok. Azokon is, hogy egyből a saját tapasztalataitokat irjátok le, hogy mi lett volna ha a Budaörsin a kifelejtett aknafedélnél csinálom ezt meg, mert ugye én vak is vagyok és nem látok csak 5 méterre előre, nem veszem észre és fejreállok. Azért ilyenkor kellene kicsit elgondolkozni, hogy ki is aki nemnormális, és ki lesz előbb kórházban. Én lehet majd egyszer az intenzíven Te meg a sok fantázia miatt máshol? (na jó ezt a magaslabdát nem tudtam kihagyni , tényleg csak viccnek szántam, nehogy komolyra vedd, nem volt szándékom sértegetni. )
Igen autósmacsó vagyok, akinek a szíve a lowriderekért dobog és ha ismered a lowridereket, akkor tudod, hogy nem a gyorshajtásra tervezik őket. Kinőttem már a gyorshajtásból, de elismerem, néha kell egy kicsit hajtani, hogy érezd nem tunyultál még el, ahogyan az autód sem. (remélem a műszaki hozzáértésed is akkora, hogy tudd, hogy az autó eltunyul ha nem hajtod neki néhanapján) És az dobja rám az első követ aki nem hajtja meg néha magát az autójával együtt.
Igen, igazi autóbuzi autósmacsó vagyok.Ha teszed ami a célod, akkor arra vagy hivatott az életben.
-
I_Am
veterán
A táblák, mivel hazánkban jobbrahajts van ezért jobb oldalról érvényesek ugye. Valamint egy kereszteződés esetében a kereszteződés túloldalára az egyenesen haladónak nem raknak ki a kereszteződésre érvényes táblát értelemszerűen tehát valószínű a szél elfordította. Ilyen esetben meg ha nem látható a tábla az illetékes önkormányzat a felelős a rendőr nem büntethet meg. Én egyszer egy piroson hajtottam át és a rendőr is igazat adott nekem a Fiumei úton, mert egy fa teljesen kitakarta a rám vonatkozó egyetlen lámpát és a következő lámpa meg zöld volt, ezért én mentem. Azóta a fának az ágait már lecsapkodták és látható a lámpa.
Ha teszed ami a célod, akkor arra vagy hivatott az életben.
-
I_Am
veterán
válasz deicide #1539 üzenetére
Anno én is több emberrel vizsgáztam egy pályán, meg tanulókkal. De nem volt gond, mert mindenki mást csinált. Láttuk foglalt a tolatóparkoló és megkérdezte, hogy egy Y-hoz nincs-e kedvem. Mondtam miért ne és megcsináltam inkább azt. (azt senki nem merte ) Aztán mikor a szlalomhoz értem, akkor ott pont előttem ment egy másik vizsgázó, mi meg szépen megvártuk amig Ő is megcsinálja aztán mentem én.
Ha teszed ami a célod, akkor arra vagy hivatott az életben.
-
I_Am
veterán
Szólj neki, hogy:
- Volume down! nem fogja érteni és visszakérdez, aztán akkor magyarul:
- Kérem kicsit halkabban, mert nem vagyok sem süket, sem hülye. Most tanulok, de ilyen körülmények között ez csak nehezíti a folyamatot.Ha teszed ami a célod, akkor arra vagy hivatott az életben.
-
I_Am
veterán
Nekem nagyon nyugis volt anno. Jókat beszélgettünk, észre sem vettem, hogy ha beleszólt a vezetésbe, mindig higgadtan korrigált és nyugodt mozdulatokkal, ha kellett.
Ha valamit nem a kresznek megfelelően csináltam nem volt letolás. Pölö kanyarodáskor egy sávról két sávosra egyből a belsőbe kanyarodtam mert a másik megszűnik, akkor nem letolt, hanem nyugodtan és mosolyogva megkérdezte, hogy na mi maradt ki? Mondom külsőbe kell érkezni és onnan már balra indexel sávot váltani. Elkönyvelte, hogy tudom és a vizsgán igy fogom majd csinálni és annyi. Tudta, hogy mindenki ugy kanyarodik, ahogyan én, még Ő is, ezért nem avatkozott bele.Ha teszed ami a célod, akkor arra vagy hivatott az életben.
-
I_Am
veterán
-
I_Am
veterán
válasz Kalandor #2818 üzenetére
Nekem anno az oktatóm igazodott hozzám. Volt, hogy reggel 6-ra és 7-re jött, vagy este 7-kor mentünk.
A rutinpálya más dolog, ott Neked is kell egy picit faragni az idődből, mert annak is van nyitvatartási ideje.
btw: ha kell rutingyakorlás csörgess meg, aztán kimegyünk Népliget mögé picit gyakorolni.
milyen lett a kresz? Hány pontos, mennyi idő alatt?
[ Szerkesztve ]
Ha teszed ami a célod, akkor arra vagy hivatott az életben.
-
I_Am
veterán
válasz concret_hp #2872 üzenetére
Én a vöröskereszt központban voltam vizsgázni, éppen véradás is volt. Aki adott vért azonnal megkapta az eü-t. Erről ennyit. Amugy azt is elmondják a mentősök, hogy hiába tudod a stabilt ne próbáld meg, mert az esetek 85%-ában ártasz vele. Ha meg menteni kell valakit, akkor nem az eü vizsgára fogsz emlékezni, hanem ösztönösen csinálod.
Ne légy mérges és undok, hanem gondolkozz el, hogy mennyi maradt meg az eü-ből számodra. Tudnád-e azonnal a stabil oldalfektetést és a lélegeztetést rutinból. Hogy egy nyomókötést artériás és vénás vérzésre hogyan raksz fel és hol keresed a nyomási pontokat adott testrészen.
[ Szerkesztve ]
Ha teszed ami a célod, akkor arra vagy hivatott az életben.
-
I_Am
veterán
válasz mefistofeles #3150 üzenetére
De csakis vizsga közben. Egyéb esetekben be kell kapcsolni. Vizsgabiztosnak sem kell ha vizsgáztat.
Ha teszed ami a célod, akkor arra vagy hivatott az életben.
-
I_Am
veterán
-
I_Am
veterán
válasz mefistofeles #3407 üzenetére
Gyere fel pestre, de vastag bukszával...
Az a baj a vidéki rendőrökkel, hogy buták. Nem alultájékozottak, hanem szimplán buták, ahoz, hogy rendesen megtanulják a jogszabályokat.
Ha teszed ami a célod, akkor arra vagy hivatott az életben.
Új hozzászólás Aktív témák
A topicban jogvédett szellemi termékeket (szkennelt szervízkönyv, stb.) megosztani szigorúan tilos!
Aki mégis megteszi, azt figyelmeztetés nélkül véglegesen kitiltjuk.
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest