Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz Oppenheimer #4337 üzenetére
Igen, esetleg a puffer létrehozására kell figyelni még.
Emellett: ConcurrentLinkedQueue<E>
-
trisztan94
őstag
válasz Oppenheimer #4356 üzenetére
Szerintem sokkal, de sokkal jobban járnál, ha libgdx-ben írnád a játékot. Igaz, hogy androidra van kitalálva, de desktopon nagyon szépen megy vele minden. Én már 2 kisebb játékot csináltam vele, nagyon jó
https://heureka-kreativ.hu
-
Karma
félisten
válasz Oppenheimer #4356 üzenetére
A másodikhoz nézd meg a MigLayoutot.
“All nothings are not equal.”
-
veterán
válasz Oppenheimer #4400 üzenetére
Hát bizony PS-olnom kell.
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.lovemap.lovemapandroid
-
Karma
félisten
válasz Oppenheimer #4401 üzenetére
Hát kelleni nem kell, ha a Path2D osztályt használod.
“All nothings are not equal.”
-
gygabor88
tag
válasz Oppenheimer #4400 üzenetére
Remlik, hogy apache batikban mintha lett volna erre support.
-
trisztan94
őstag
-
Karma
félisten
válasz Oppenheimer #4405 üzenetére
Nem tudja. Külső libet viszont tolhatsz rá, nekem pl. ezt dobta a Google.
“All nothings are not equal.”
-
PandaMonium
őstag
válasz Oppenheimer #4405 üzenetére
Nem beleduma, csak szólnék, hogy ha nem muszáj vektografikus képeket használni akkor érdemes bitmapokkal dolgozni, sokkal kevesebb fejfájást okoznak az embernek és a betöltési/renderelési idő is jóval alacsonyabb ha ez számít. Csak kíváncsiságból, meg szabad tudni mi a projekt lényege (játék, kisfilm, vagy csak tesztelgetés)?
What I cannot create, I do not understand
-
Karma
félisten
válasz Oppenheimer #4439 üzenetére
Gyorskérdés, amíg tovább olvasom: miért nem használsz foreach ciklust manuális iterátorozás helyett?
Második: a rajzolási ciklusodból takarítsd kifelé a destroyEmeny hívást! Semmi köze hozzá, rajzolja csak ki a pillanatnyi állapotot, de semmi logika.
Harmadik: ezzel a Move implementációval biztosan pofonba szaladsz. Egyrészt a 20 ms fix idő semmilyen körülmények között nem garantálható, ezért úgy szokták megoldani ezt, hogy a Move paraméterben megkap egy legutolsó frissítés óta eltelt időt (pl. milliszekundumban), és azzal számolja a képleteket.
[ Szerkesztve ]
“All nothings are not equal.”
-
Karma
félisten
válasz Oppenheimer #4439 üzenetére
Folyt.: A kódban ki az a GA? A Move most viewport (ablak) vagy világ (0-100) koordinátákban számol? Mert egyértelműen az utóbbiban kéne, és csak rajzolásnál konvertálni pixelpozíciókra. PROTIP: a játékmotor és a konkrét ablak két egymástól független dolog.
Egyébként a game loopodat kicsit rendbe kéne szedni, mert a mostani elnevezésekkel nem jön át hogy mi mit csinál. Ennek kellene történnie:
1) Kiszámolod a legutolsó periódus óta eltelt időt.
2) Ezzel az értékkel mozgatod a modell szinten (world koordinátákban) az objektumokat.
3) Kiszámolod és kezeled az ütközéseket - a ConcurrentModificationExceptionök miatt okosan kezelve a pusztulásokat - pl. naívan egy listát gyűjtesz minden meghaló entitásról, és az ütköztetés után külön ciklusban törlöd őket a világból.
4) Eltárolod az időt az első lépéshez, most.
5) Invalidálod a panelt.
6) Vársz. Várakozás helyett lehet, hogy egy jó időzítőosztályt kéne használnod amúgy.Rajzolásnál meg, ami aszinkron meghívódik, az aktuális állapotot rajzold ki. Semmi mást ne csinálj. Egyébként azt is lehetne, hogy egy másik ciklus hívogatja a rajzolást, de nem biztos hogy szükséges. Duplapufferelést is lehetne írni, nem sokból tart.
Ez így egy hótprimitív játékciklus, de egyszerű dolgokhoz elég lehet.
[ Szerkesztve ]
“All nothings are not equal.”
-
Karma
félisten
válasz Oppenheimer #4443 üzenetére
A ciklust nem így gondoltam. Attól szakítsd el az animátort, hogy 20 ms-enként meg kelljen hívni; ezt a konstanst töröld mindenhonnan (kivéve a sleepet, legalábbis amíg nem állsz át Timerre), és helyette az eltelt idő paraméter legyen. Azaz a timeDiffet kell átadnod és azzal számolni az elmozdulásokat.
A duplapufferelés helyes használatának utánaolvasgattam, és még annál is sokkal könnyebb, mint amit elképzeltem. Itt van egy használható példa a BufferStrategy használatára, sőt a végén a példakódban van Timer is, meg billentyűkezelés. Szóval bátran emeld át
A Java Timerek egyébként háttérszálon futnak, úgyhogy amit kitaláltál, könnyen megvalósítható a példa követésével.
A kódoddal kapcsolatban: ha az ellenségek között a különbség csak a kép és az a négy konstans ami a pályát befolyásolja, ne csinálj külön osztályokat miattuk. Egy "OscillatingEnemy" elég, ami konstruktorban kap képet és számokat. Ha más ellenségféle is kéne, akkor is használhatsz strategy mintát a viselkedés leírására subclassok helyett.
[ Szerkesztve ]
“All nothings are not equal.”
-
Karma
félisten
-
Karma
félisten
-
veterán
válasz Oppenheimer #4541 üzenetére
Lehet, hogy ezért van?
panelLeft = new LeftPanel(panelMiddle);
panelMiddle = new GameArea(panelLeft, panelRight);hmmm.... felcseréltem a két sort és már nem dobál exceptionöket. csak teljesen rosszul működik. Most sehogy sem tudok mozogni az űrhajóval.
Mindig a gomb van kijelölve, így ha spacet nyomok, akkor is az nyomódik le, pedig az űrhajóval mozognék.
[ Szerkesztve ]
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.lovemap.lovemapandroid
-
M_AND_Ms
addikt
válasz Oppenheimer #4541 üzenetére
A gameArea null ez a baj. Mikor és hol adsz neki értéket? Ezt gondold végig!
Szerk: akkor ennek az oka megvan.
[ Szerkesztve ]
Aki tejszínhabot szeretne, az inkább verje ki a fejéből!
-
veterán
válasz Oppenheimer #4548 üzenetére
Erre valaki? Valami iránymutatás is nagy segítség lenne.
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.lovemap.lovemapandroid
-
veterán
válasz Oppenheimer #4553 üzenetére
Lehet, hogy Focus traversal policyt kene allitanom? Valahogy mindig a középső panelt kene Fókuszban tartani, es akkor talán tudnek mozogni az űrhajóval. Ezt hogy lehet megcsinálni?
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.lovemap.lovemapandroid
-
WonderCSabo
félisten
válasz Oppenheimer #4602 üzenetére
Azért sok oldalas, hivatkozás JavaDoc HTML-ből pdf-et csinálni nem triviális feladat. Akkor inkább a pdfdoclet.
-
M_AND_Ms
addikt
válasz Oppenheimer #4604 üzenetére
Az Acrobat az fizetős, nem?
Aki tejszínhabot szeretne, az inkább verje ki a fejéből!
-
WonderCSabo
félisten
válasz Oppenheimer #4604 üzenetére
Az zsír akkor, bár a kérdésem nekem is az, mint M_AND_Ms-nek.
[ Szerkesztve ]
-
modder
aktív tag
-
Karma
félisten
válasz Oppenheimer #4780 üzenetére
Mondjuk ez a bezárásos szöveg szerintem eléggé sablon marhaság (mármint hogy így adják elő órán). Miért zárnád be a streamet ha van még mit kiírni? Ott van a reset metódus erre.
[ Szerkesztve ]
“All nothings are not equal.”
-
Spam123
tag
válasz Oppenheimer #4780 üzenetére
És miből készültél fel? Vagy honnan tudtad volna erre a választ, ha nem látod előtte ezt a példát? Ahogy mondtad, ezt nem adták le külön előadáson, hogy OOS lezárással mi a helyzet.
-
WonderCSabo
félisten
válasz Oppenheimer #4784 üzenetére
Ezek szerint erre Te emlékeztél. Azt hiszem Te voltál az egyetlen. Grat! Pontosan a 2. dia írja le ennek a példának a trükkjét.
-
Spam123
tag
válasz Oppenheimer #4784 üzenetére
Oké, nyertél, ott a dia. Ha bemagolja az ember őket, valószínűleg tudni fogja, bár azért a magoláson kívül érteni is kéne mindet, de az előadásból nem biztos hogy minden teljesen világos lesz. Egyébként ha én a magolás császára és favorizálója lennék bölcsésznek mentem volna, nem mérnöknek. Gyakorlat nélkül Java-t tanítani olyan mint a sexet könyvből megtanulni.
Persze lehetne otthon is gyakorolni Java-t, de akkor teljesen felesleges egyetemre járni, ha úgy is mindent otthon tanulsz meg és nem segítenek benne.
[ Szerkesztve ]
-
Spam123
tag
válasz Oppenheimer #4788 üzenetére
Annyi itt a probléma, hogy szoftlab 3 nem kell a szofttech-hez, tehát ha buktam a 2-t, akkor is simán felvehetem a szofttechet. És ha már ennyire jó a szoftlab 3. Miről is szólt idén? Bemész, önállóan/társaddal megírod a feladatod és kész. Házi miről szólt? Önállóan megírod és bemutatod.
Szoftlab 3 nem egy tárgy, hanem számonkérés, mivel ott nem oktatnak, csak számon kérnek. Ennyi erővel miért nem otthon gyakorolja az ember, annyit amennyit akarja?
Nekem szinte semmit se tett hozzá a szoftlab 3 tárgy a tudásomhoz, csak az, amit én magamtól készültem.
Egyébként én 5-ös lettem mindkettő, tárgyból, tehát nem azért tettem be ezt ide, hogy bosszút álljak, csak kíváncsi voltam arra, hogy ez mennyire nehéz egy átlag programozónak.
-
sutszi
veterán
válasz Oppenheimer #4800 üzenetére
Tök ugyanezt akartam kérdezni, ráadásul ugyanígy...
Mondja, Mr. Babbage, ha rossz adatokat ad meg a gépnek, akkor is jó válasz fog kijönni belőle?" Képtelen vagyok felfogni azt az értelmi zavart, ami valakit egy ilyen kérdés feltevésére késztethet. - by Charles Babbage
-
modder
aktív tag
válasz Oppenheimer #4800 üzenetére
mert a netbeans egy sz*r
-
M_AND_Ms
addikt
válasz Oppenheimer #4800 üzenetére
Talán azért, mert egy tapasztalt java fejlesztő mögött sok év van már. Amikor kezdtek (2005 előtt), akkor már az Eclipse egy kiforrott ide volt, míg a Netbeans egy használhatatlan valami.
Ezt a hátrányt több éve (2006, 2007 körül) ledolgozta a Netbeans és remek eszközzé vált, de akik ez előtt kezdtek javazni, azok már az Eclipse-nél maradtak.
Egy jól belakott ide-t nehezen cseréli a fejlesztő.Aki tejszínhabot szeretne, az inkább verje ki a fejéből!
-
Karma
félisten
válasz Oppenheimer #4800 üzenetére
Az elv egyébként: "if it ain't broken, don't fix it". Elsősorban Androidozok, amihez ugye Eclipse vagy előbb-utóbb az iDEA van bejáratva, de ahogy előttem is volt, rengeteg toolchain és egyéb eszköz épít rá. Ebből azért párat használok is a mindennapokban.
Szóval nekem nincs se igényem, se betöltendő űröm hozzá.
“All nothings are not equal.”
-
axioma
veterán
válasz Oppenheimer #5104 üzenetére
Me'g nem, bar terveztem, de ido nincs most ra igazan (na meg en netbeansben application-t fejlesztek, eclipse-et nem toltenek le emiatt pluszban, meg ra kene kicsit mennem az applet specialitasaira).
Viszont ha te mar bent vagy: a CV - ez is vicces, angol kell amikor itthonra keresnek? -, meg a reklamba beleegyezes az feltetel? Csak hogy mennyire kamu adatokat adjak meg bar a valos cv egyszerubb lenne, az van. Viszont jelenleg hazai allasbol absz. nem erdekel masik. -
axioma
veterán
válasz Oppenheimer #5108 üzenetére
Koszi, akkor megprobalom a pipak nelkul, ha a cv nelkul is megy. Inkabb utobbi volt nalam a kerdes. (Meg akkor se toltenek fel, ha nem kotelezo, ha keresne'k: ne is tudjanak rola, hogy keresek, akkor jobb az alkupozicio )
-
veterán
válasz Oppenheimer #5138 üzenetére
Most eszembejutott az hogy az entitynek lehetne tobb dodamage metódusa es mindegyik torony a magához valót hivja meg. Ez mennyivel jobb/rosszabb, mint a jelenlegi?
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.lovemap.lovemapandroid
-
Karma
félisten
válasz Oppenheimer #5139 üzenetére
Sokkal rosszabb, de az eredeti felállás se jó.
Szerintem a legtisztábban úgy tudnád megoldani, hogy a modelledet kiegészíted egy kicsit: a doDamage nem egy számot vár, hanem egy olyan struktúrát, ami tartalmazza a sebzés mértékét (szám), típusát (pl. enum), távolságot (szám, ha akarsz shotgun jellegű fegyvert); az áldozat meg ezekből illetve a saját védelmi paramétereiből kiszámolja az okozott sebzést.
Így senkinek nem kell konkrétan ismernie a másik felet.
“All nothings are not equal.”
-
floatr
veterán
válasz Oppenheimer #5400 üzenetére
Épp hogy a pénz miatt problémázik, mert elesett a semmirevaló j2me bevételeitől. Hogy mi lesz, azt egyelőre csak találgatja mindenki.
-
Aethelstone
addikt
válasz Oppenheimer #5404 üzenetére
MI 10T Pro 8/256 , Arsenal FC - Go Gunnarz...
-
WonderCSabo
félisten
válasz Oppenheimer #5406 üzenetére
C++ -ban fejlesztett repülő? Szerintem inkább FORTRAN-ban írják azok vezérlőszoftvereit.
-
WonderCSabo
félisten
válasz Oppenheimer #5408 üzenetére
OK, rosszul emlékeztem, régebben ADA volt a fő programozási nyelv a repcsiknél, mi ezt még egyetemen tanultuk is. Ahogy most nézem valóban C/C++ -t használnak.
-
Aethelstone
addikt
válasz Oppenheimer #5411 üzenetére
Annyira én sem vágom a témát, de Ez a cég csinál ilyeneket. Autók, orvois műszerek szoftverei ha jól látom...
MI 10T Pro 8/256 , Arsenal FC - Go Gunnarz...
-
WonderCSabo
félisten
válasz Oppenheimer #5420 üzenetére
-
Aethelstone
addikt
válasz Oppenheimer #5423 üzenetére
Egyébként remek megoldás. Mert ha neadjisten lesz egy rendszer, ahol pl. a 1-5 pozitív szám lesz, de az 1+5 negatív, akkor is tökéletes megoldást fog adni
[ Szerkesztve ]
MI 10T Pro 8/256 , Arsenal FC - Go Gunnarz...
-
Aethelstone
addikt
válasz Oppenheimer #5420 üzenetére
Ez egy kiváló poszt. Mivel nincs leírása a topicnak, ezt simán be lehetne tenni
MI 10T Pro 8/256 , Arsenal FC - Go Gunnarz...
-
nagyúr
válasz Oppenheimer #5437 üzenetére
Fizika nálam offos
Nálunk önképzés van csak tudnám minek fizetik a tanárokat, a googleből tanultam eddig a legtöbbet
[ Szerkesztve ]
-
pokerecske1
csendes tag
válasz Oppenheimer #5448 üzenetére
PhD (in mathematics) 1999, Budapest University of Technology and Economics
PhD (in Computer Science) 1994, The University of Chicago
MSc in mathematics 1983, Eötvös Loránd University -
-v-
addikt
válasz Oppenheimer #5450 üzenetére
Hát ott a cs tanszéken senki sem szarral gurít
-
nagyúr
válasz Oppenheimer #6445 üzenetére
A programnyelv tokmindegy, a domain a kerdes.
while (!sleep) sheep++;
-
nagyúr
válasz Oppenheimer #6447 üzenetére
Azt akarom mondani, hogy az a lenyeg, hogy mit csinalsz, a nyelv az nem annyira fontos. Valtani meg ugyis csomoszor fogsz.
while (!sleep) sheep++;
-
Aethelstone
addikt
válasz Oppenheimer #6445 üzenetére
Ne a Java-t féltsd, hanem magadat, ha még nem találtad ki
MI 10T Pro 8/256 , Arsenal FC - Go Gunnarz...
Új hozzászólás Aktív témák
A topicot kiemeltem. Valaki nem akar egy nyitó hsz-t írni?:))
- Léghűtés topik
- Érkezik Magyarországa az LG szuper dizájnos hordozható projektora
- World of Tanks - MMO
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Ukrajnai háború
- Stellar Blade
- AMD off topik: VGA, CPU, APU és minden, ami AMD
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Így építsd a billentyűzeted!
- Linux felhasználók OFF topikja
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen