Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • HSM

    félisten

    válasz h1mpi #13141 üzenetére

    Attól függ, mire. A HT jelentősen növeli a proci valós kihasználhatóságát, akár 30-40%-al nagyobb átbocsájtóképességet eredményezve, ugyanakkor elrontja a priorizálhatóságát és emiatt nőhet a válaszidő.

    Játékoknál ez a kritikus kérdés, hogy miből profitál többet a játék, a nagyobb "nyers" erőből, vagy a jobban priorizálható, garantált, de kevesebb erőforrásokból. GTA4-nél egyértalműen jobban fut kikapcsolt HT-val, az ugye csak 3 szálas, tehát semmiféleképpen nem is futhatna jobban HT-val. :)
    Itt írtam egy példát, mitől lehet baja a HT-nek [link], bár itt nem foglalkoztam azzal az esettel, amikor a HT-val gyorsabban fut a játék. Bár ha gyorsabban is fut, egészen biztos érzékenyebb marad a rndszerben futó egyéb háttérfolyamatokra, amik szerencsétlen esetben bármikor beleronthatnak az élménybe kisebb-nagyobb mértékben.

    Ezért nagyon jó a HT-nak például a renderelés, ahol gyakorlatilag egymástól függetlenül tudnak számolni a magok, és nem ront bele semmi a képbe, mivel a folyamatok nem függnek egymás eredményeitől, ha egy mag picit belassul a másiktól, semmi baj nem törénik, megy tovább az összes többi szálon a feldolgozás. Sajnos egy játékban viszont sokkal több függőség van a folyamatok között.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák