Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • BlacKSouL

    addikt

    válasz orbano #10041 üzenetére

    Mi történik 3500-as fordulaton egy (közúti forgalomban)0 km-nyit járt motor esetében, ami 2000 esetén nem? Nagyobb a súrlódás? Jobban szorulnak a gyűrűk? Jobban melegszik? (1-2 másodperc alatt kétlem) Vagy még mindig az a helyzet, hogy nagy fémdarabkák törnek le a dugattyúból, hengerfalból, gyűrűből, tengelyekből, és ezek magasabb fordulaton károsítják a súrlódó alkatrészek felületét?
    Részemről károsabbnak tartom a nagyon alacsony fordulaton kövér gáz megoldást, nagyobb terhelést kap ettől a motor, mint a határozott, nyomatékban erős tartományban határozottabb gyorsítástól, és még a 'kézikönyv' is említi, hogy a túlzottan magas, és a túlzottan alacsony fordulatszámot is javasolt elkerülni. Természetesen én sem gondolom hogy 7000-en kell húzatni állandóan, de szerintem benzines esetén bejáratáskor is a nyomatékgörbe középső harmadát bátran lehet használni, ha nem is tartós haladásra, de gyorsításokra mindenesetre.
    Számtalan véleményt olvastam szak- és kevésbé szakértőktől is, és számomra sem egyértelmű hogy akkor igen vagy nem. Ezért úgy gondolom, hogy a megoldás a kettő között van, vagyis nem feltétlenül bejáratás szükséges, de a fokozatosságot betartva a mai motoroknál meglévő gyártási technológia miatt is a 'bejáratási' idő szerintem arányosan lerövidíthető. Hozzám azok a vélemények állnak közelebb, amelyek a fokozatosan történő, egyre nagyobb terhelést, időnként 1-1 erősebb rövid kihúzatást(nem tiltásig persze), és az átlagos vezetést preferálják az első 1000-1500 km-en.

    Aláírás (nem kötelező megadni)

Új hozzászólás Aktív témák