-
GAMEPOD.hu
Honda topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
BlacKSouL
addikt
válasz z123456789 #46550 üzenetére
Nagy az infláció, drágul a kenyér meg a benzin is, meg rezsicsökkentés van.
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
Padkázás után már tapasztalatból mondom, hogy kerékagyra rá kell mérni, nem hajlott-e el.
Mindenkitől azt hallottam, hogy ááá, az akkora nagy vastag acéltömb, hogy az nem hajolhat el csak úgy egy padkázástól, akkora ütés éri már más törik el ne aggódj... aztán a fékcserénél meg ugye szépen előjött, hogy bizony hajlik az... és nem tűnik soknak a 0,02 gyári ütés érték helyett a 0,28-as sem, de valójában iszonyatos sok. Már szinte mintha nyolcas lenne benne. Úgyhogy a kötelező futómű geometria utánállítás mellett ezt is meg kell nézni, mert sokféle problémát okozhat. Akár ilyen elhúzást is.
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
válasz BlacKSouL #46546 üzenetére
Nnna. írtak egy emailt 10 körül, hogy 11:24 és 12:24 között szállítják a gumit, és 11:20 körül itt is volt a futár.
Nyilvánvaló, hogy a legnagyobb felhőszakadás akkor kezdődött, mikor beért a kapun, és utána 10 perccel el is állt. Mert mennyivel viccesebb kisbuszból kisbuszba pakolni meg fizetni meg átvenni szakadó esőben.
Viszont nézem a gyártási időt (mert 1 évnél nem régebbi gumit kértem, ha már egyszer meg lehet adni ilyesmit) hogy aszondja 0917... az köztünk szólva is a múlt hét Made in Poland. Nemhogy friss szaga van, de még meleg is. Ennyire friss gumim még sosenem volt.Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
Szimpatikus helyezése volt az elmúlt években, a kisebbiken jól megy, meg a vélemények is dicsérik, bár kopásállósága állítólag hasonló a PC5-höz, de annak a kopása annyira váratlanul ért, hogy azt nem merem még egyszer megkockáztatni.
Jellemző amúgy mekkorának tűnik leszerelve, hogy kollégám megkérdezte: ez a buszra lesz? És teljesen komolyan kérdezte.
Juteszembe: a kisbuszon most Hankook van téliben. Egyáltalán nincs rá panaszom, mondjuk ez már kisteher vagy milyen kategóriás, tehát lehet, hogy másképp kell nézni mint a személyautókét.
[ Szerkesztve ]
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
Na volt ma itt vendégségben tárgyaláson valaki egy Mercivel. Itt a mekkora a gumi témán felbuzdulva gyorsan lefotóztam, és meg is néztem mekkorák azok a gumik. Eleve az Octaviak milyen játékautónak tűnnek mellette. De a kerékméret a viccesen kotrasztos. Szóval a Mercin elöl 275/45/21, hátul 315/40/21 gumik voltak. Asszem Pirelli Scorpion, de nem emlékszem kristálytisztán. Jó hogy 150 körül van egy db ilyen gumi, de hiába téli, már olyan hosszbordás mintázata van, mint a nyáriaknak, mert ekkora b.szott felületen már a sima téli mintázat biztos hogy felül a vízre. Kollégám meg is jegyezte, hogy ő egy ilyen árából 3x gumizza fel az autóját
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
válasz BigBlackDog #46664 üzenetére
Ismerőseim akik voltak Amerikában, mesélik, hogy mennyi kurvasok tér van ott mindenhol, hogy ami ottani szemmel nézve zsúfolt, az itt Európában nagy légüres térnek tűnik.
Ismerőseim akik voltak Japánban, mesélik, hogy ott annyira nincs semmi hely, hogy minden négyzetméternyi szárazföld ki van használva, és az ő szemükkel nézve ez az európai zsúfoltságnak tűnő izé nagy légüres térnek tűnik. Hát szóval hogy ezeket a kockákat azért gyártják, mert ahol nálunk egy Opelastra tud parkolni, oda ilyet vagy 3-at biztos bepréselnek a japcsik. Meg mondjuk állítólag az utak sávszélessége sem 3 méter, hanem inkább csak 2. Stb. Én még nem voltam, de el tudom képzelni.Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
válasz JoolsNOS #46794 üzenetére
Erről jut eszembe. Lidlis töltő.
Kollégám meg haverok is vettek. Láttam nagyjából hogy tölt. Rátették az akksira, mutatta a feszültséget, elég alacsony volt, nem csepptöltést igényelt hanem rendest. Elindult a töltés, felment a névleges töltőfeszültségre, majd kikapcsolt és nézte a feszültségesést. Amikor határérték alá esett, újra elkezdte felnyomni, majd felső határon abbahagyta, és megint csökkent a feszültség. És így tovább. Ez ugye legalább 2-3 Volt ingadozást lüktetést adott az akksira,az meg nem szerencsés. Ez számomra azért fura, mert a Ctek eredeti az nagyon lassan, és a programban leírtak szerint emeli a feszültséget és változtatja az áramerősséget is. De a névleges töltőfeszültséget tartja akár órákig.Másik esetben egy erősen kisült akksit már a lidlis töltő el se kezdett tölteni. Behozta melóba, reggel rátettem a Ctekre, és az délután munkaidő végére pont feltöltötte, szépen a programjai szerint.
Nekem a kocsiban legalább hetente megy ugye amikor megyek vele, folyton tölti a generátor. Ha én ráteszem akkor a programokon nagyságrendekkel előbb végigfut.Tehát csak azt akarom mondani, hogy nem mondom, hogy a lidlis aldis rossz, csak annyit, hogy erősen korlátozott a működése. A Ctek meg valóban a legjobb intelligens töltő, és bizonyított, viszont nem véletlenül kerül annyiba amennyibe
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
válasz Winner_hun #46799 üzenetére
A betétvezető sínbe be tud ragadni úgy a betét, hogy azt a kereket nem is fékezi. Már figyelem utcán is, hogy sok autón látszik a megragadás, mert 3 tárcsája fényes, 1 meg már kráteres rozsdás. Nekem is ilyesmi volt már vége felé.
Aztán ha esetleg féloldalasan ragad meg, akkor simán lehet, hogy a minimális tárcsa ütést felerősíti.Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
válasz Winner_hun #46826 üzenetére
Igen, az a két nyeregfél vezetőcsapja. A két fél ennek mentén közeledik egymáshoz, vagyis a csapon megvezetve csúszik össze. Javasolt ezt a leszerelt nyeregből kivenni, óvatosan hogy a gumiharang ne szakadjon. Oda szokott tapadni. Tehát ugy néz ki, hogy a nyereg keret hüvelyébe be van csúsztatva kb. 5-6 centi hosszan, a feje maga a csavarmenetes fej, és a csapfej meg a keret között van a gumiharang, mintegy távolságtartó. A gumit a nyerefkerettől óvatosan el kell feszegetni, és utána a csapot a fejnél fogva mindeneatől kihúzni. Cuppanni kellene a zsírtól. Mindjárt folytatom csak lemerülök...
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
válasz BlacKSouL #46833 üzenetére
Tehát miután kihúztad, a gumi vagy a csapon, vagy a nyeregfélben marad, a csapra ráhúzva, a nyeregbe betolva van, szóval vedd le a gumit is, majd a csapot is és a hüvelyt is pucold meg alaposan az öreg zsírtól. Ha kész, akkor valamilyen hőálló zsírral pl. bronz zsír kend meg a csapot alaposan, és dugd a hüvelybe gumi nélkül, majd forgasd körbe hogy a hüvelyt belül alaposan összekenje zsírral. Ha szükséges ismételd. A gumi lehúzza a zsírt mielőtt a zsíros csap a hüvelybe érne, ezért kel először nélküle zsírozni. Ezután illeszd vissza a gumit a nyeregbe, és csúsztasd bele az újra megzsírozott csapot. A csap nyaka vastagított, rá kell cuppantani. Két eset lesz, hogy túl sok levegő maradt benne, akkor a gumit picit elhúzva engedni kell ki belőle, ha túl kevés, akkor meg engedni bele, hogy alaphelyzetben a gumiharang pont nyugalmi állapotban maradjon.
Ennyi. Arra figyelj, hogy az alsó és a felső csap nem egyforma, nem felcserélhetők...általában. Ezután mehet a visszaszerelés a csavarral az autóra.Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
válasz Winner_hun #46836 üzenetére
Én egy zacsko olyan ebc zsirral megkentem a négy fék összes csapjait, és a betétek csúszósarkait, valamint a betétvezető lemezeket is, és a maradékot odaadtam haveromnak Szóval okosan kend
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
Na elvittem hétfőn a kocsit Solymárra. A műhely meg a mellékutca nem egy patika, szóval plafonig csempézett, minden nap 10x lemosott hófehér helységre ne számítson senki aki majd egyszer odatéved, ellenben egy 20 centi mély 5 m2-es tócsa, meg hepehupás murvás utca amin át kell verekedni az embernek ilyen esős időkben. A műhely se a modern kor szülötte. De elsőre ne ítéljünk, gondoltam.
Az ember úgy elsőre korrektnek tűnt, körbenézte az autót, meg nagyjából elmondta a technológiát is, illetve hogy miért tart 1 hétig. Hogy 1 napon keresztül csak szereli le a fölösleges műanyag takarókat, meg tömködi a réseket ahova nem kéne mennie a cuccnak, és aztán forróvízzel mossa az alját többször is ha kell, majd 2 napig legalább csak szárad, hogy az üregek is biztosan vízmentesek legyenek. Utána megy passziválás, alapozó és ha az is rendben megszáradt, akkor a védőréteg, és annak is ad legalább 1-2 nap száradást. A küszöbhöz általában szokott lenni gyári furat a doblemezek felől, tehát ott simán megoldják, de pl. az ajtót azt mondta, hogy meg kell fúrni, és azt ott szépen kifújkálja belül, a fölösleg meg kifolyik a vízkivezetőkön. Ez a része aggasztott kicsit, de inkább az üregvédő anyag álljon az ajtó aljában mint a sós vizes sár. Az első ajtón mutatta kb. hova kell fúrni, nagyjából oda, ahova bizonyos autóknak az ajtóra szerelt hátrafelé néző piros macskaszem vagy lámpa szokott téve lenni. Utána lekeni a furatot és ledugózza műanyaggal.
Autószerelő egyébként és nyugdíj mellett csinálja.
Kulcsot és forgalmit kellett otthagyni nála, ez mondjuk fura érzés, de nem gondolok semmi rosszra.
Azt mondta még, hogy ahol fölösleg valahol kifolyik, vagy túlmegy, később esetleg, azt benzines ronggyal vagy forró vízzel lehet letörölni. És hogy egyébként a forró nagynyomású víz képes megbontani a védőréteget, ezért az alját érdemes csak langyos vízzel mosni, 40 fokra mondta hogy az még bőven jó.
Ja a küszöböt alulról is megfújja, a felhajló részt lemaszkolja, és csak alulról fújja rá oda amit elvileg már nem látni, de ahova pl. a kerék még sárvédő ellenére is odaveri alulról a sarat, kavicsot.Na majd meglátjuk. Bízom benne, hogy rosszabb állapotba nem kerül a kocsi, mint amilyenbe a kezelés nélkül folyamatosan kerülne. Ja, 70-et kér érte a komplett kezelésért.
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
válasz martillo #46888 üzenetére
Nem, kb annyi volt benne, amennyivel éppen már nem biztos hogy még hazajönnék. Mondjuk km-órát akartam fényképezni (fő a bizalom), de elfelejtettem. Viszont előtte napon fotóztam, tehát csak hozzá kell adni az odaút km-ét.
Zéegykettőháromnégystb: mármint mit nem?
[ Szerkesztve ]
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
válasz BigBlackDog #46892 üzenetére
Jaaaa, én azon már túlléptem, nagyon az autóra fókuszáltam...
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
Így van, és ha közben összetöri, akkor ingyen zsebből vesz neked egy teljesen tökugyanolyat, se nem jobbat, de se nem rosszabbat...kb. másnapra.
Azt megértem, hogy ha odébb-, el-, ki-, félre- kell állni, ahhoz kell a slusszkulcs, vagy ha jön egy akármilyen ellenőrzés, akkor nem a lopott autók tömkelege áll papír nélkül az udvaron, de azért tényleg más feleségét dugni érzés az úgy.
Ha felújíttatom a házamat, lakásomat, akkor a kőműves se ott nézi esténként a meccset az én tévémen, meg issza az én sörömet.
Nekem se szimpatikus az a hozzáállás, még ingyen sem.Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
válasz yodamester10 #46909 üzenetére
Ha valamit nem te csinálsz otthon, márpedig az alváz- és üregvédelem jellemzően ilyen, akkor muszáj otthagyni, az meg szerintem már mindegy, hogy 2-3 napra, vagy 1 hétre. Vagy van egy lélektani határ? A veszek 2 flakon bitumensprét oszt összefújkálom egy aknán az nem nevezhető alvázvédelemnek.
Az meg tényleg olyan, hogy kaptam itt a városban is olyan ajánlatot, hogy vigyem be reggel 8-ra, és délután 3-kor jöhetek érte. És szerintük az is alváz és üregvédelem, sőt, még az is lehet, hogy tényleg ráfújnának mindent amit amott is, csak kérdéses, hogy ha a vízre vagy a kicsi sárra fújják rá, akkor hogy viselkedik egy év után az a bevonat. Szóval feltételezve azt, hogy valóban indokolt, sőt kívánatos a hosszabb száradási idő, ez tűnik alapos munkának, nem a 4 óra alatt összecsapott fele pénzért.Én se szívesen hagyom ott, még fél órára sem az utcán sem, a házunk előtt, de vagy ez, vagy nézem ahogy porrá rohad néhány éven belül, és a végén ülésestől kiesek az alján.
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
válasz BlacKSouL #46934 üzenetére
Holnap megpróbálok képes beszámolót tolni, most röviden: kb. 80%-ban vagyok elégedett.
Feltételezve hogy mindazok az elemek és üregek rendesen megkapták az anyagokat, és minden védve van, maga az eredmény szerintem megfelelő. A kivitelezéssel akadnak gondok, illetve nem tudom a hibák mennyire múlnak technológiai korlátokon, odafigyelésen, lelkiismereten, alaposságon, de majd aki látott már ilyet megmondja. Sajnos ott nem csináltam fotókat, utólag csak a garázsban állva lőttem nagyjából párat, majd holnap közzéteszem. Illetve ha megint kicsit jobb idő lesz, lemossuk az egész kocsit, lepucoljuk a ragacsmaradékokat, és felállok vele aknára, és alaposan körbefotózom. Ha valakinek van neuralgikus pont, szóljon és lefotózom azt a részt is.
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
Alváz és üregvédelem
Nehéz megfogalmazni a véleményt, hogy se túl sarkos, se túl távolságtartó ne legyen, majd menet közben megértitek. Az első ugye, hogy aránylag rövid határidővel készült, mert szezon elején voltam, nem tudom nyári időszakban mennyire zsúfolódik össze nála a vendégsereg, mindenesetre 1 évet egész biztos nem kell várni. Ez jó pont. Az autó 5-7 nap alatt tud elkészülni, hőmérséklettől szárazságtól függően. 70 ezer volt.
Összefoglalva: az alapvető fő cél el van érve, tehát valószínűleg a befújt részek nem fognak rozsdásodni. Azonban kicsit talán néhol túl lett tolva.
Akkor a képek. Még mindig csak a garázsban gugolva hajolgatva tudtam képeket csinálni, tehát egy csomó részét a kocsinak nem is láttam még, de következtetni tudok. Megyek sorban a képeken és fűzöm a kommenteket:
Itt fúrta meg a bal első ajtót, és így lett ledugózva. Ez biztos jó, majd idővel kiderül.
Bal hátsó kerékjárati ív elülső fele, illetve ugyanaz kicsit tágabb nézetben. Itt látszik, hogy a futóműnél is minden be lett fújva. Még mindig a bal hátsó ív első alsó része, ide gyűlik a sok sár, kritikus pont, de kapott anyagot. Ugyanaz az ív hátulsó fele. A sárvédőt kezelés után teszi vissza.
Ezt látni a csomagtartó alá gugolva a kocsi alján. A hővédő lemezek kivételével minden kapott, annak hiányában még a dobok is, amik talán nem égető problémák, majd ott nem rozsdálnak...
Abban viszont már nem vagyok biztos, hogy szerencsés-e, hogy a futómű mellett a teljes fékrendszer is kapott egy nagy adagot. Ok, legalább nem rozsdálnak, de azért rögzítő és leeresztő csavarok, gumicsövek, rugók, bowdenek is vannak ám ott. Kapott továbbá a fröccsenésvédő lemez, ennek okán pedig a féktárcsa és a nyergek is szórtan. Ezért 50-60 km-en nem is fogott a fék rendesen.
A katalizátor és a kipufogó cső is kapott, mert 10 km után a motortérből dőlt a füst. Aztán leégett, de addig erősen büdös.
A küszöbök kívülről-alulról kaptak vastagon, az oldalra felhajló élnél a látható részt lemaszkolta, a lefelé hajlót meg megfújta. Ez eddig OK is, csak nem lett mindenhol egyenes, és úgy már feltűnő messzebbről is, hogy a sötét és világos sáv széle hullámos.
Bal hátsó ajtó is üregelődött, itt kicsit kényelmesebb a dugó, de látszik hogy szóródott az anyag mindenhova. Viszont egy darabig, főleg melegben még csepegni fog, és összefogja a küszöböt, de legalább nem a rozsdás víz folyik ki.
Itt már pont elfordult, de a féktárcsák élének negyedén legalább látszik a rászóródott barna trutymó, amit főleg ott érzek neuralgikus pontnak, hogy az első tárcsa belső hűtő résébe is belefújódott, és az ott nem igazán teszi hatékonnyá a hűtést, eltérő hőmérsékletű foltok alakulhatnak ki a tárcsában, deformálódhat, stb... A védőlemez kapott.
Az alja középtájt ilyen, a hossztartók, meg úgy minden le lett fújva vastagon, végülis ezért jöttünk.Akkor viszont jöjjön a kevésbé szimpatikus része.
Nem tudom hogy hogyan mivel szeparálta vagy sem a motorteret, de semmiképp nem sikerült jól. Emiatt kapott pl. a légszűrőház. Nem mondom, hogy nagyon nagy bajt csinál, de a perem alsó része alulról maga a tömítés. Ugyanígy jutott a testkábelekre, meg még ideoda. Az talán jó hír lehet, hogy a motortér rendezői jobb felső sarkánál is megjelenik a barna, talán ott is van elég védőanyag.
Az viszont kifejezetten kellemetlen, hogy a hűtővíz tartály szintjét konkrétan a jóisten nem látja...
Valamint a nőgyógyászati izzócserénél még a ragacsot is szaggatnom kell.
Abból kiindulva, hogy a ventilátor lapátok mennyit kaptak, feltételezem valamelyik részen a bűtő is kapott, és nem tudom mennyire jó hővezető ez a trutymó. Illetve lehet hogy a hűtővíz tartályról le tudom törölni benzinnel, de a hűtőnek a rácsából szerintem csak lángvágóval lehet kiszedni. Hogy a kisnyomású klímacső is ilyen, az egy dolog. Azt már viszont nem néztem jó szemmel, hogy az ékszíj, a görgők, a vízpumpa, a klímakompresszor is kapott bőven. Mivel tavaly volt cserélve görgő és szíj, annyira nem örülök ennek. Az meg csak isteni szerencse, hogy a klímakompresszor kuplungja be tud húzni, nem csúszik, és szét is tud oldani. Egyelőre legalábbis.
Bal első kerék mögötti rész, nem tudom mitől pattant meg a rugón. Az első kerékjárati ívek műanyagját leveszi-visszateszi, csak nem sikerült az élek szélét belőni. És az már messziről is látszik.
Kis apró folt a kilincsnél, meg egy kicsivel nagyobb a világos kárpiton...tudom, én vagyok a köcsög, hogy világos kárpittal vettem, de ez elegáns, a szürke meg semilyen. Attól még nem kell összekoszolni.
Továbbá állítólag le van mosva. Ez tulajdonképp igaz is, csak nézőpont kérdése. Az én nézőpontom az, hogy a homokkal való mosás nem igazán válik előnyére az elmúlt 8 évben gondosan óvott és karbantartott fényezésnek, sem a műanyag elemeknek.A következtetést mindenki vonja le magának.
Egyet én is levontam, amit eddig is tudtam, hogy ha valamit a saját tulajdonodon nem saját magad csinálsz meg, akkor soha senki nem fogja eltalálni, hogy te mennyire vagy igényes, és mennyire szeretnéd az alapos gondos kivitelezést. Mindenki eldöntheti, hogy az autója pillanatnyi állapota, és az ő saját elvárásaiba a fentiek mennyire férnek bele.
Úgyhogy az eddigi 80 %-os elégedettségi faktort 70%-ra módosítanám, aztán majd az autó homok nélküli lemosása, a különböző ragacsok foltbenzinnel történt eltávolítása, a négy kerék és a fékek alapos tisztítása, valamint a fényezés újra előkészítése és keményviaszozása után látható megmaradó karcok és nem eltávolítható foltok leltározása után fogom esetleg véglegesre módosítani...
Igazán elégedettnek kéne lennem, de csak elégedett vagyok, igazán nem. A tudok-e jobbat kérdésre a válaszom: nem.Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
válasz Tsebacsi #46998 üzenetére
Áhh, kiegészítő sztori: az első ajtó fogantyúnál is maszatos volt, haverom szólt neki érte, erre az öreg nekiesett valami acetilénnel, vagy nitróval vagy benzinnel... nem tudjuk, de basszus, plüsskárpitot?? Végülis a foltot kiszedte, de én 120 km-en keresztül úgy be voltam állva ettől a cucctól, hogy a hányinger fejfájás mellett a szembejövő fények is fájtak, szóval olyan lettem mint aki benitrózott. Úgyhogy a koszért nem érdemes szólni, mindenki otthon kipucolja, mert hogy utána 3 napi szellőzéssel se jön ki az oldószerszag...
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
válasz demars #47001 üzenetére
Elvileg foltbenzinnel le lehet szedni szinte mindenről. Gyakorlatilag meg majd kiderül.
Az a helyzet, hogy ha egy 20-asért alaposabb lett volna, az leginkább nem a +20-on múlik, vagyis nem kell ahhoz többet kérni, hogy ugyanannyi erőfrszítéssel kihozza a többet a dologból. De eddig, azaz 1985 óta nem nagyon találkoztam olyan autóval kapcsolatos szakemberrel, aki úgy nyúlt volna az autók bármely részéhez, amivel elégedett lennék.
És itt is kijön az, hogy talán mások a sajátjukra se vigyáznak annyira, és ezért én lógok ki a sorból mindenképp.Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
válasz BigBlackDog #47009 üzenetére
Hogy az minek van ott nem tudom, de konkrétan az ajtó belsejéből a vizet kivezető nyílásokat zárja le. De miért? A kivezető nyílást értelmetlen lezárni. Hogy logikusabb legyen, az oldalablakokon keresztül az ajtó belsejébe befolyó víznek ott kellene kifolynia, mert Feró óta tudjuk, hogy az a jó ha ami befolyik az rögtön kifolyik.
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
A fokozatmentes CVT váltó működési elve teljesen más, mint a fogaskerekekkel működő kézi vagy automata. Utóbbiaknál van egy áttételi viszonyszám, amely az egyik (hajtó) fogaskeréken meglévő fordulatszámot a másik, (hajtottra) módosítja. A két váltás között a gyorsítást a motor nyomatéka adja, ámde a motor nyomatékgörbéje nem egy vízszintes egyenes. Emiatt fordulatszámtól függően van ahol kicsi a nyomaték, van ahol nagy.
Ha a motor az alacsony nyomatékú tartományban van, akkor nem igazán gyorsít hatékonyan, de fokozatosan éri el a magas nyomatékú sávot. Mivel a fogaskerék-pár áttételi aránya azonos adott fokozatban, ezért a motor fordulatszámával kell a vezetőnek gazdálkodnia, vagyis emelkedőn, terheléskor, esetleg gyorsítási igénynél visszaváltunk, hogy a motor a kisebb fokozatban a felsőbb nyomatékgazdag tartományba kerüljön. Ezért is hívjuk ugye nyomatékváltónak.A CVT váltónál erre nincs szükség, mert ha jó a motor és a váltóvezérlés szinkronja, akkor mindig az ideális fordulatszám tartományban tartja a motort, az adott terhelés nyomatékigényéhez. Azaz egy alacsony terhelésű gurulásnál alacsonyan, a magas nyomatékigénynél magas fordulaton. A motor szempontjából az az ideális, ha egy 0-100-as 3/4 vagy padlós gyorsításnál vagy tartós emelkedőn mindig a nyomatékmaximumnál, vagy a nyomatékmaximum és a teljesítménymaximum közötti legkisebb fajlagos fogyasztású ponthoz tartozó fordulatban van a motor. Ezt csinálja a CVT váltó úgy, hogy bármely "fogaskerék" áttételi viszont meg tud valósítani. Azaz fokozatmentesen bármilyen arányt létre tud hozni, mindig az igénynek megfelelően.
A sport fokozatnak nagyjából ezt kéne csinálja, hogy minden helyzetben úgy véli hogy neked maximális nyomatékra van szükséged, ezért azt mondja, hogy akkor mindig 5500-on tartja a fordulatot, és a gázpedálra az áttétel módosításával válaszol csupán. Persze vezérléstől függően ennek vannak változatai, mondjuk csinálhatja azt is, hogy sport módban nyomatékmaximumtól teljesítménymaximumig engedi, és fokozatokat szimulál, de az csupán az emberi komforttényező miatt van, egyébként a konstans fordulat lenne az ideális.
Tehát ha egy ilyen autóban fokozatmentes a sport mód, akkor 0-végsebesség gyorsítást így csinálja meg, hogy nyomsz egy padlót, felugrik mondjuk 5500-ra a motorfordulat, és sebességtől függetlenül ott is marad, miközben a váltó folyamatosan az egyik tárcsát szűkíti, a másikat tágítja, egész a teljes tartomány végéig. Mondjuk 190-nél eléri az áttétel végét, akkor a maradék 20 km/h-t már motorból fogja gyorsítani, azaz abban a tartományban 5500-ról 6500-ra kúszik a fordulat, és eléred a végét. Persze ez nem teljesen ilyen szintetikus, és a vége se pont így van, de elméletileg így működne, vagyis 0-190-ig végig 5500-nál tartaná a fordulatot.
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
Ja, és ugye épp ezért tud kisebb fogyasztást is produkálni a CVTs autó, mint a manuális és az automata, mert ő nem fél pörgetni a motort, de csak akkor pörgeti, mikor kell, és annyira amennyire kell. Míg kézi váltóval de automatával is adott méretű/áttételű fogaskerekek közé vagyunk szorítva. Azaz rengeteget gyorsítunk "nyomatékból", tehát nem a maximális nyomatékú fordulaton, hanem alatta, ott pedig fajlagosan többet fog fogyasztani az autó. Hiszen amikor felváltunk, akkor azért jellemzően inkább 2000-3500 körüli fordulatról indulunk, és haladunk az 5500 felé. Amikor elérnénk az ideálist meg megint felváltunk Kényelem és kopáscsökkentés kontra ideális fajlagos fogyasztás.
[ Szerkesztve ]
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
Kozel 1 ev elteltevel, es 9700 km utan az a tapasztalat, hogy a 0w40 helyett 0w20 olajjal kb. 0,4-0,5 l/100 km a fogyasztascsokkenes. Mivel a motorkonstrukcio ezt megengedi es lehetove teszi, es a kenes megfelelo, ezert karos kovetkezmenye nincs. A hideginditaskori eros kopasok hossza viszont lerovidul, mert sokkal higabb a hideg olaj, es a fenti fogyasztascsokkenes az eves peruodusra, azaz kb. 10000 km-re vonatkoztatva 13340 Ft. Vagyis az olaj a sajat bekerulesi koltseget sporolta meg a benzinen.
Ha atlag 0,5 literes csalast veszunk alapul, akkor 6,5 helyett 6-6,1 a valos atlagfogyasztas a tavalyi ugyanilyen periodushoz kepest.Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
válasz zsole84 #47137 üzenetére
Ez így tévedés. A 0w40 hideg azaz 40 °C-on mért viszkozitása kb. 75 cSt, míg a 0w20-é 42 cSt.
De bármely hőmérsékleten alacsonyabb. 100 fokon 13,5 és 8,9... De mínusz 20ra is találhatsz korábbi értékeket.
Vagyis nem csak üzemmeleg állapotban, de minden hőmérsékleten takarékosabb vele a motor. Persze csak amelyik eleve megfelelő konstrukció. Hideg állapotban azonban a kopás is csökken általa.Aláírás (nem kötelező megadni)
-
-
-
BlacKSouL
addikt
Én annyit vettem észre, hogy alacsony fordulatokon kevésbé kínlódik vele a motor. Szóval hogy 2000-2200 helyett már 1800-as fordulatnál is használható, jobban nem megy tőle, csak mintha jobban tűrné az alacsonyabb fordulatokat. Illetve mintha kifinomultabbnak tűnne a járása bizonyos tartományokban. De minimális a különbség, szinte alig észrevehető. És amúgy se érdemes túl alacsony fordulatokon szórakozni a kis olajnyomás miatt. Mindenesetre városban sík vagy 1-2%-os lejtőn 50-55 között is elmegy 5-ben, míg normállal 58 alatt már muszáj 4-be visszatenni.
És ezért én azt szoktam csinálni, hogy úgy 1-2 havonta kb. fél vagy 2/3 tank 95-höz teszek 4-5 liter prémiumot (98-100), és annyi. De már 50-50%-nál sincs nagyobb hatás, ezért tiszta prémiummal sem.
Szerintem, annyi, hogy az összességében 96-97 körülre emelt oktánszámnál már a max.95-re beállított kopogásérzékelő-előgyújtás mátrix még valami véletlen oktánszám-"csökkenés", esetleg az alacsony fordulatnál előforduló véletlen kopogási hajlam esetén is a maximumra tud kompenzálni, míg sima 95-nél muszáj alá bemennie.Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
válasz DeathAdder #47187 üzenetére
Vagy az is lehet - kezdetű gondolat a jó irány..
Ezek a mai gumik kb ugy vannak legyártva mint az autók a kornyezetvédelmi tesztprogrammal.
Rohadt jók úgy 1 évig, halkak, teljesítenek, de a 3. Évtől már vasig kopnak és hangosra kemenyednek. Nekem a szuperkiraly premiumcontact5 mar a 3. evben bugott, most meg mar bubog. Igaz, csutakra is kopott...Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
válasz DeathAdder #47190 üzenetére
Nekem két garnitúra nyári szett is elbúgósodott az egy téli mellett. Pedig kb. azonos távokat futottak. Egyszerűen a téliek kevésbé öregedő keverékek. Én is mindig csapágyra tippeltem a nyáriaknál aztán felkerült a téli, és elcsendesedett.
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
válasz demars #47198 üzenetére
Én biztos nem tennék bele semmit.
Más az, hogy az ember megvesz mondjuk egy nanotechnológiás üvegápoló vagy ugyanilyen karosszéria kezelő keményviaszt, amitől bizonyos ideig víztaszítóvá válik a felület, és bár ez működik, de ha valamit mégis elb.sz az ember, akkor csupán esztétikailag szar amit néz utána egy darabig. De egy motort nem arra fejlesztenek, hogy mindenféle adalékokkal locsoljuk. Még akkor sem, ha a benzinbe elvileg szintén kevernek adalékokat, ám elvileg ellenőrzött szabványos keretek között. Amit ezen felül belelocsolnánk, az ellenőrizetlenül, találomra, kétes kimenetelű eredménnyel történik. Lehet, hogy lenne valami haszna, ám én azt gondolom, hogy ésszel használva a motort, és normális anyagokat használva tesszük vele a legjobbat, és ehhez nincs szükség semmiféle belelocsolt adalékra. Égjen csak rá valami a hónolt felületre, darálja meg a dugattyúgyűrűket, és akkor utólag lehet azon elmélkedni, hogy mit is írtak, 10 liter benzinhez kellett 1 deci adalék, vagy 100 literhez?
Az meg hogy adalékból teflon meg mittudoménmi. Ok, de pontosan melyik alkatrész igényli a teflonozást, és miért? Az is más, hogyha én az ajtó zsanér nyikorgás miatt a valamennyire tisztára pucolt felületekre fújok valami teflontartalmú kenőzsírt, hogy ne nyikorogjon, és kevésbé kopjon. De ez azért nagyon messze van a mikronos illesztésű olajtartó hónolás és dugattyúgyűrű kapcsolattól, meg mondjuk egy szelepszárszimmeringtől is.
A tisztító adalékokról meg már volt sok cikk, vélemény, általában agresszív oldószerek. Az meg biztos nagyon hiányzik a szintén mikronos alkatrészeknek.Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
válasz demars #47212 üzenetére
Nem is veled vitatkoztam a teflon kapcsán, csak mondom ha már felmerült akkor vigyük tovább a gondolatot
A teflonnak van egy súrlódáscsökkentő hatása, de van egy hővezető képessége is. Ha az adott felületet tribológiailag nézzük, akkor az eredeti felülethez képest nagy eséllyel kisebb súrlódású is lehet akár, feltéve, hogy a felületet kenéstechnikailag kenetlennek veszünk. De ha eleve ott van egy kenőanyag, akkor ahhoz képest nem biztos, hogy számottevő a javulás. Ha hőtanilag vizsgálnánk, akkor megintcsak az a kérdés, hogy a teflonrétegnek milyen hővezető képessége van, vagyis az eredeti állapothoz képest jobban vezeti-e, vagy szigeteli inkább az energiát. És akkor még mindig ott a kérdés, hogy az a teflonréteg vajon egy statikus réteg, azaz felrakódik és ottmarad, mint az edény belsejében, vagy állanóan cserélődik. Ha állandósul, képes-e a hővezetésre és hőátadásra, legalább annyira vagy jobban, mint az eredeti állapot, ha pedig cserélődik, akkor több hőt(energiát) képes-e tárolni és elszállítani, mint az eredeti. Vagyis az eredetileg eleve ott lévő állandóan cserélődő, a hőt elszállítani képes kenőanyag helyett mennyivel jobb hővezető, hőtároló képességű az esetleg szintén megújuló teflon.
És így tovább jönnének még a gondolatok, de én ezt inkább rábízom arra akinek több ideje van, meg a kenőolajra, aminek ez a dolga, szerepe, feladata. Az üzemanyag szivattyúnak, csöveknek és az injektornak pedig szerintem nincs különösebb igénye a teflonra.Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
válasz DeathAdder #47215 üzenetére
Hát ugye a csalósdízeleknél rámentek arra, hogy csak 20 perc a mérés időtartama, tehát addig kell jól teljesíteni. A gumisok meg rámentek arra, hogy az adac de a legtöbb másik teszt is kb. 1-2 nap alatt, max 1 hétig csinál teszteket. Az alatt majdnem mindent lehet vizsgálni, kivéve kopást és öregedést. Lehetne, hogy csinálnak egy szintetikus gyorsított öregedési tesztet, hogy mondjuk koncentrált UV-fénynek és ózonnak teszik ki adott ideig, 1-2 hétig, de az nem is mindig adna jó eredményt, meg idő és hely és energiaigényesebb lenne, mint a sima dinamikus tesztek.
Tehát a gumigyárak azt mondják, hogy ok, a tesztek lefutnak mondjuk jellemzően max. 5-6 hónaposnál nem öregebb gumikkal, a tesztek alatt öregszik mondjuk 2 hónapnyit, azaz a guminak ki kell bírnia ráhagyással 12 hónapot öregedés, keményedés nélkül. Ezt tehát tudják is, de többet nem kell. Az már úgyis csak a fogyasztónál derül ki, de ott meg olyan bizonythatatlan, hogy nem kell vele foglalkozniuk. A használat módja, hőmérséklet, páratartalom, uv- és ózonmennyiség, stb. Bármelyik pontba bele tudnának kötni, így az ember elhallgatja 1 vagy 2 évig a búgást bubogást, majd lecseréli.
És ez márkától, prémiumságtól, mindentől független. Autógyártók közül se csak a VW volt benne, csak mondjuk náluk csattant nagyot.Én már így is kalkulálok, hogy max.4 évente gumicsere, ha tetszik, ha nem. Mondjuk a Conti el is kopott, szóval a búgás mellett meg is ette magát, most a Dunlopról ugyanilyen erős kopást írnak, tehát 4 évnél tovább ezzel se tervezek. A Bridgestone nem kopott csak minimálisan, de felkeményedett és hangos lett. Viszont 82-ből megúsztam a 4 db-ot. Ennyi még belefér.
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
válasz demars #47216 üzenetére
Érdekesen van megfogalmazva...
Szóval gyengének érzem a klíma hűtését, kérek egy klímafeltöltést 3000-ért. Azt mondják ok.
Aztán akkor számolják hogy
Akkor egy lefejtés-feltöltés 3000 plusz egy vákuumozás plusz egy nyomáspróba plusz a hűtőközeg plusz a rendszerolaj plusz a szivárgásjelző mert az nagyon jó ha benne van aszondjahogy összesen kb.
7550 plusz áfa akkor kérnék szépen 9588 Ft-ot.
De én csak 3000-ért kértem egy feltöltést... na de ez technológiailag nem csak annyi hogy belenyomok egy kis gázt oszt viszlát...
B- verzió: jónapot, gyenge a klímám, kérek egy feltöltést, mennyibe fog kerülni? kb. 10.000 Ft. Köszönöm, viszlát.Persze lehet hogy én gondolom túl, de ha az új autómba akarok egy sötétített hátsó üveget, akkor meg kell vennem hozzá a kétmilliós navigációt, mert az kell a ledkettő fényszóróhoz, ami másfél milliós alapkövetelmény a 19 collos alufelnikhez négyszázezerért, ami össze van kapcsolva a holstenfríz marha bőr kárpittal 1 millióért, ami nélkül nem lehet csomagtartó gumipókot rendelni húszezerért, ami pedig muszáj a hátsó üvegek beikszelésekor ami egyébként ingyenesen rendelhető hozzá.
Vagy nemtom ez ismerős-e bárkinek aki az elmúlt 10 évben nézett már autókonfigurátort...Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
válasz demars #47222 üzenetére
Na mi pont ilyet vettünk, végülis 2 autó, egy lakásklíma, meg egy párátlanító gép fertőtlenítéséhez már nem árt. És valóban hasznos, hatékony.
yoda10: én télen csak néha nem felejtem el bekapcsolni a kenőanyag keringetés miatt, ezért most a melegebb időben kipróbáltam, szerintem már nem gyári hatékonyságú, de azért még mindig igen hűvöset fúj be. Szerintem én még ezt a szezont bőven meg tudom vele csinálni, jövőre meg majd megcsináltatom.
Te már érezted hogy nem az igazi, vagy csak biztos ami biztos?[ Szerkesztve ]
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
-
BlacKSouL
addikt
válasz Rolvik #47279 üzenetére
Mi számít rendes evésnek? Hogy csinálják meg? Hol hallani ilyet?Én az enyémről tudok nyilatkozni, 2008-as, kb. 4-6 decit eszik meg 10.000 km alatt. 0 km-es korától kezdve. És ez nem hiba, mondjuk nem is fícsör, de azt gondolom ez bőven megmagyarázható és elfogadható kategória.
Azért kíváncsi leszek hány R18-as tulaj fog itt ilyen jellegű javításról nyilatkozni
Régi céges 2006-os volt, az sem volt olajevős.Ja igen... megeszik 6 deci olajat 10ezrenként, de nálam mondjuk most fogyaszt kb. 6-6,1-et... erről nem hallani ott ahol amarról meg igen?
Amúgy fogadjunk hogy ezt egy olyan ismerős mesélte meggyőzően, akinek az autója húszezer alatt egy milliliter olajat nem eszik, és ugyanannyit enged le amennyit beleöntött. Se üzemanyag, se korom, se fémkopadék, se más egyéb anyagok nem "hígítják fel" azt az olajat, de a lényeg hogy nem fogy
[ Szerkesztve ]
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
válasz Tsebacsi #47300 üzenetére
Én úgy, hogy eleinte decire pontosan kértem a szerelőt, hogy öntse bele az új olajat, és megnéztem, hogy amikor fél év eltetlével már láthatóan fogyott, mennyit kellett beleönteni a maradékból, hogy visszamenjen a szint ugyanoda. 1-2 ilyen szezonközepi utántöltés után már tudja az ember, hogy a pálcán 1-1 mm mennyi fogyást jelent kb. Az utóbbi 2-3 évben viszont már beleöntik a 4 litert, ami 4 decivel több, mint az elvileg előírt, de még nem csordul túl, és most is látni meddig megy le a szint, és azt már régebbről tudom hogy kb. mennyit kéne utántölteni a visszaszintezéshez.
[ Szerkesztve ]
Aláírás (nem kötelező megadni)
Új hozzászólás Aktív témák
A nem szakmai témák megvitatására: Honda OFF topik
- Futás, futópályák
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- sziku69: Szólánc.
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Filmvilág
- Motorola Edge 30 Neo - wake up, Jr...
- RAM topik
- Háztartási gépek
- További aktív témák...
- Eladó Családi Ház Nőtincsen 70 négyzetméter Lakó rész + 40 négyzetméter beépíthető rész
- Citrusprés - RUSSELL HOBBS
- ABSINA 1 fázisú elektromos autó mobil falitöltő 3kW, 13A
- Krómozott előlapos Jura Z5 automata kávéfőző beépített profi cappuccino fejjel
- Eladó teljesen új, bontatlan Nespresso Essenza mini piros színben
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs