-
GAMEPOD.hu
Szeretettel köszöntünk a sztereó otthoni/szobai Hi-Fi világában !
Új hozzászólás Aktív témák
-
Smiley
őstag
válasz denesdr #120946 üzenetére
Teljesen baromsag az egesz. Betesznek meg x halozati eszkozt aminek az elejen meg kell tanulnia, hogy kit merre talal. Ha ez 3 switch-el odebb akkor annyit. A valaszidot novelik minimalisan. Plusz hibaforras es teljesen ertelmetlen plusz felesleges.
Ha switch hivok ertenenek a halozatok mukodesehez, akkor tutira kulon vlan-ba raknak a hifi-t es azt fuggetlenitenek telekomosom/egyeb IPTV-s smarthome-os ergo az otthoni belso halozattol. Kulon szabalyokkal engednek ki a netre es a mindenfele multicast-os csomagokat nem engednek ra erre a "hifi" halozatra. Igy lehetne tehermentesiteni kicsit a "hifi"-re kotott switch-ek CPU-jat, aminek az elonye, hogy kevesbe melegszik es nem fog ciceregni a 25 forintos kinai tap, es nem bassza a csorod mikozben valami nagyon lossless jazz-t hallgatsz. Megprobaltam valamennyire szakmai lenni.VoidXs: bash_history-bol elek evek ota, ha kifut valami onnan akkor aztan megy a fejvakaras.
Én mondol, Maga mondol, Én mondol. Így kell normál beszélgetni...
-
válasz denesdr #121017 üzenetére
A sziszegés és agresszió akkor inkább torzítás, nem pedig magas többlet miatt van? Jól értem? Hiába, hogy érzetre kevesebb a treble.
Ezek alapján nem tudom, hogy kellene-e nekem jobb kondi, vagy sem.Érdekes egyébként, most sokan talán jogosan háborodnak fel. Mit kellene még mérni?
Nem szotkam hibázni.
-
PuMbA
titán
válasz denesdr #121032 üzenetére
Szerintem a lényeg, hogy részletgazdag és észlelhető térrel rendelkező zene legyen. Ilyen számoknál a legkönnyebb észlelnem a különbségeket nekem. Ami ilyen "elsimított" zene, ahol mondjuk a hangszerekből kikompresszálták az apró rezdüléseket / nüanszokat, ott jóval nehezebb különbségeket találnom, ha egyáltalán sikerül.
[ Szerkesztve ]
-
Mathiask
senior tag
válasz denesdr #121021 üzenetére
"Mindenesetre vannak olcsó, meg drága kondik, különféle műszaki megoldásokkal, lehet, hogy nem véletlenül és talán nem csak azért születtek ezek a alkatrészek/megvalósítások, hogy az audiofileket jól lehúzzák."
Hallani olyan városi legendákat is, hogy a váltóban valaki a gagyi kondit akarta kiváltani jófajta fóliakondikkal, de egy tucat drága kondi kipróbálása után visszatért a régihez.
VoidXs most fogja be a fülét, de gyártótól hallani olyat is, hogy ez egy viszonylag szubjektív terület és egy gyártón belül is az egyik termékhez x márkájú kondi válik be másik termékhez y márkájú és ha kicseréled őket, mindkét terméknek szar lesz a hangja.
És a kondi bejáratásról még sok szó nem is esett. Nekem kimeneti kondis erősítőm van és a gyártó mondta, hogy kell neki egy hét használat, mire jó lesz. Hát nem tudom... -
VoidXs
Topikgazda
válasz denesdr #121048 üzenetére
Sara K 2 így változik az 1-hez képest:
5 dB különbségekről beszélünk, többek közt két konkrét szakadásról beszédtartományban. Ezt hogyhogy nem lehetett megmérni?
Null testen is szól jel, tehát a fáziskülönbség néhol legalább 90 fok.
[ Szerkesztve ]
W̘h̘̹̥̼a̝t̪̝͓̠̪ ̞͔s̼̱̣o͚̻̟un͚d̖̣̗̭̞̹ ̬ḏ̩̤͉o̹ͅe̟͚͕̺s͕̱̙ s̝̮̯͍̝̺o̰̪̲͓̦u̥̻͎n̘̳̟̗d̼ ̞̫̣̲̼̜m͚̼̳ak̪̩̻e̘̹̜?
-
VoidXs
Topikgazda
válasz denesdr #121054 üzenetére
Hasonló jelenségek vannak. Akkor válik igazán pontossá, ha sweepeket küldesz. Egyébként REW-ben a trace arithmetic alatti osztás mutat különbséget. Mérd meg mindkét esetet, csináld meg az osztást, és látszani fog, hogyan torzul a spektrum és a fázis.
[ Szerkesztve ]
W̘h̘̹̥̼a̝t̪̝͓̠̪ ̞͔s̼̱̣o͚̻̟un͚d̖̣̗̭̞̹ ̬ḏ̩̤͉o̹ͅe̟͚͕̺s͕̱̙ s̝̮̯͍̝̺o̰̪̲͓̦u̥̻͎n̘̳̟̗d̼ ̞̫̣̲̼̜m͚̼̳ak̪̩̻e̘̹̜?
-
VoidXs
Topikgazda
válasz denesdr #121061 üzenetére
Néztem, és bár nem olyan durva a fázistolás mértéke, mint gondoltam, az osztott impulzus 20%-os kilengése asin(0.2) = 12 fokos tolást jelent. Ez tényleg egész hallható különbség, és néhány esetben a van tér - nincs tér különbség is függhet tőle.
#121058 CRTs: Benchmarkoltam neked a terméket, 2^17 mintát 8192-es késleltetéssel tud. Ahogy a szűrő méretét csökkented, úgy viszi le a késleltetést. Ez a szint megfelel, vagy jobbat szeretnél?
[ Szerkesztve ]
W̘h̘̹̥̼a̝t̪̝͓̠̪ ̞͔s̼̱̣o͚̻̟un͚d̖̣̗̭̞̹ ̬ḏ̩̤͉o̹ͅe̟͚͕̺s͕̱̙ s̝̮̯͍̝̺o̰̪̲͓̦u̥̻͎n̘̳̟̗d̼ ̞̫̣̲̼̜m͚̼̳ak̪̩̻e̘̹̜?
-
barack1997
senior tag
válasz denesdr #121075 üzenetére
Igen a potméter állását. Meg se kottyan neki ez a 2 kicsi D320. Teljesen kezdő vagyok a témában. Valamit szeretnék fejleszteni, az alját, a meéyeket kevésnek találom alacsony hangerőn. Sajnos nem állványon vannak, hanem asztalon, nem tudom máshogy elhelyezni őket hely hiánya miatt. Legfőképp Elektronikus zenét hallgatok (house, dance, trance, d&b), hangszeresbol keveset, néha rock, hip-hop, szóval ha tudsz esetleg ajánlani valami jó hangfalat mellé, szívesen fogadom a tanácsod.
[ Szerkesztve ]
-
barack1997
senior tag
válasz denesdr #121077 üzenetére
Tehát akkor a DAC magas jelszintje miatt lehet ez a jelenség, mint ha érzékeny lenne a potméter. 3 méterről hallgatom a hangfalak viszonylag közel vannak egymáshoz kB 120cm-re. Az elektronikus korrekció alatt mire gondolsz? Az erősítőn bekapcsolva hagytam a soft clipping-et ha ez számít.
Eddig ketten mondták, hogy jó választás lenne Dali mellé, szóval jövő hónapban lesz egy köröm Pestre meghallgatni.
[ Szerkesztve ]
-
Dißnäëß
veterán
válasz denesdr #121077 üzenetére
Egy kis kieg.:
ALPS log. poti karakterisztikája, kb. ilyennel él mindenki szinte:
Függőleges tengely a kimeneti feszültség (abszolút vagy % is lehet), vízszintes tengely a fordulat mértéke, itt 0-300 fok közötti a poti tartománya, tehát 150-nél vagyunk középállásban, 12 óránál.
Az látszik, hogy (erősítőbe téve és így értelmezve) 150 foknál még közelében sem vagyunk a félteljesítménynek sem, nemhogy többnek, ha a bemeneti érzékenység maximuma a DAC kimeneti maximumára esik (ergo, a függőleges tengely teteje = a maximális névleges kimenő teljesítményével a végfoknak).
Ezt manapság módosítja a modern DAC-ok régebbi készülékeihez illesztése esetén a magas bemeneti érzékenység, ahogy írod.
Ami történik ilyenkor az az, hogy a görbe teteje, "plafonja" lentebb jön, a 100% teljesítmény-kivezérlés már a poti (csak mondok valamit) 15-30% körüli feszültségszintjén el van érve, ergo igen, az ehhez tartozó 150-180° környéki potiállásban már elértük az erősítés maximumát, efelett túlvezéreljük vagy a bemenetet, vagy a driver stage-et, vagy a végfok oldalt, vagy ezek tetszőleges egyikét, vagy mindet
Ez a forráshoz képesti "túlérzékenység" másik oldalon viszont SNR-t is ront, nem véletlen az, hogy rekord SINAD-okat csak "érzéketlen" bemenetű erősítőkkel lehet elérni (de itt is a trükk az, hogy nem feszültségosztóval lesz a bemenet érzéketlen, hanem újabban simán elhagyják a szokásos 3 lépcsős erősítésből a bemeneti fokozatot úgy ahogy van, és/vagy az bufferként szolgál csak és az erősítése 1 (unity gain)), mert a tényleges legelső fesz. erősítés a DAC seggén történik meg, egy (jó esetben) nagyon alacsony zajú félvezetős megoldással.
Szóval logikailag a DAC-ba átkerül a PRE fokozat az erősítőből, ha így tetszik.
Ha egy ilyen modern DAC-al hajtunk olyan erősítőt, aminek van PRE fokozata, ahogy az lenni szokott régen is és most is gyakran még, kicsit vagy nagyon, de túlvezérelhetjük simán az erősítőt a forrással, lényegében 2 PRE fokozat is dolgozik egymásra.
Ha túl nagyot erősít a DAC mint forrás (ez most relatív ugye), akkor az erősítő bemenetét csillapítani kell potival -> gyengülő SNR.
Ha viszont azt csináljuk, mint a Hypex és Purifi vonal (és mások is még amúgy, de inkább kevesebben, mint többen), hogy elhagyják az előfokot komplett és azt mondják, hogy alacsony bemeneti érzékenységű az erősítő modulunk, tegyél elé valami normális PRE fokozatot, mert ezt hajtani kell rendesen, ezek sokkal jobban illeszkednek a mai modern, 2Vrms (unbalanced) / 4Vrms (balanced) DAC-okhoz, mert a PRE-ként is funkcionáló DAC "potiállásának" maximumában fogják az erősítők is elérni a maximális teljesítményüket kb.
Én azért vagyok SINAD rovására híve annak, hogy egy erősítő érzékenyebb bemenetű legyen KICSIT (nem nagyon) a DAC-hoz képest, mert a forrás oldalt hiába illesztjük elektromosan nagyjából jóra, hogy max. kimeneti jelre max teljesítményt kapjunk a lánc túlvégén, ha a felhasznált forrás anyag viszont alacsonyabb amplitúdójú, ami meg ugye a DAC (vagy TAPE, LP. stb.) kimeneti jelszintjét determinálja a nap végén. Azaz elején.
Szóval míg ha egy Ava Max-ot, vagy bármilyen mai modern felvételt ráengedek erre a "tökéletes" láncra, az a zene kihozza belőle az elméleti teljesítmény maximumot a gyakorlatban is (ha minden más, táp, stb. bírja) , egy Karajannal, vagy sok más klasszikussal, halkabb zenével, régebbi zenével nem tudom ezt megtenni, mert egyszerűen halkabbra lett masterelve. Tehát hasznos, ha van a kezemben eszköz arra, hogy az elméleti kivezérlés-maximumot átlépjem forrás oldalon olyan anyag további erősítésének érdekében, ami mondjuk közepesen halkra vagy halkra lett keverve.
Egy időben sportot űztem (még kamaszkoromban) abból, hogy halkabb felvételeket kitettem WAV-ba és Steinberg Wavelab alatt normalizáltam, a legmagasabb amplitúdójú hang üssön fel plafonig, 0 clippinget tartva. Nem érdekelt, hogy zajt is hozok fel ezáltal, a zene olyan volt, hogy a zaj még így sem lépett át egy szubjektíven hallható küszöbértéket, cserébe mikor kitettem az akkori láncomra, úúúúú véééégre, van itt "oomph" Pedig ezeknek csak a formátuma volt CD, nyilván boldog-boldogtalan szalagra masterelt még anno.
denesdr mondandójára mindezek mentén ráerősítve, tegnap megkapta hugom az öreg Onkyo hm vasam az 5.0 szettel, brahiból kipróbáltam a Topping E30-at a CD bemeneten, ami pont egy ilyen konstelláció, hogy érzékenyebb bemenet, nagy jelet kap.
Betettem a jó kis fenékzsír-rázós hip-hop-ot, hát alig mertem húzni neki, 70% körül pedig már túlvezérlés jelei mutatkoztak az Onkyo-n, pedig amúgy nagyon nem szokása, mikor a saját DAC-áról megy (optikán).
Aztán betettem említett Karajan egyik kedvencem is, 100-on sem akart nagyon falat bontani az üstdob, pedig a Verdi Requiem - Dies Irae nem az a bealvós darab. Az ilyenekre jó az, ha van egy szolíd mismatch bemeneti érzékenység és a bemenetre adott jelszint között és még többet is tud a forrás, mint amivel maximumra vezérli az erősítőt.
Hogy a szitut bonyolítsam, az erősítő maximum teljesítménye ha több, mint a rátett hangfalé, könnyen hajtja azt, az a mai modern cuccokon ideális felállás.
(Tisztességes csöves teljesen más téma, egy Ongakut ráteszel egy 200W képességű motyóra és nem azon fogsz besírni, hogy az erősítő erőlködik, amikor a potit felkoccintod max-ra, miközben a hangfalak még csak éppen ébredeznek Csipkerózsika decibeleikből)
POKE 16017,44 ..... SYS 2077
-
-
barack1997
senior tag
válasz denesdr #121098 üzenetére
Köszönöm a válaszod. Ez a jelszint csökkentő milyen minőséget képvisel? Szerintem ő lesz a megoldás egyelőre DAC-ot nem szeretnék cserélni, meg az tetszik, hogy jelenleg a gyari elofokrol hajtva ugye így megy a távirányítorol is a hangerő.
Dißnäëß: van fent marketplacen 2db Tannoy Jupiter 308. 32hz-rol indul a móka, de viszont nem tudom helyhiany miatt hova tenni. Szóval egyelőre marad a polcsugarzo szegmens.
[ Szerkesztve ]
-
barack1997
senior tag
-
válasz denesdr #121105 üzenetére
Mondom, nem értek az adott modellekhez. De műszaki szempontból fura, egyrészt messze van egymástól a tweeter meg a supertweeter (fázisproblémák közelről), márészt 50-60 évesen már nem is hallod a supertweetert. Persze amíg hallasz, addig gondolom biztos ad egy kellemes csillogást a ribbon, csak furcsa megoldásnak tartom, verébre ágyúgolyó.
[ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
-
Dißnäëß
veterán
válasz denesdr #121164 üzenetére
Jaja. Még emlékszem a "diszkókra" amikbe jártunk (ma már kluboknak hívják őket, mert nem divat a disco, ugyanúgy, ahogy a programozás is fejlesztés lett).
Emlékszem a No Limit-re, amikor nyolcadik végén osztálytársam hugával összekavartunk, életem első csókja a debreceni IPK-ban.. utána meg egy GNR Don't Cry ...
Dzsízösz. Vénülünk.
POKE 16017,44 ..... SYS 2077
-
Dißnäëß
veterán
válasz denesdr #121174 üzenetére
++1
zoltanz: ezek a magas bitmélységű és mintavételezésű formátumok csak formátumok. Dobozok. Óriási dobozok. CD-hez képest kb. egy úszómedence, amibe Te beletöltesz egy másfél literes kólát, hogy elfogyaszd. Meghaladja mind a szobai technikád (vagy fejhallgatód), mind a hallási képességeidet.
Szóval, hogy mi kerül bele, az teljesen elválik ettől, a fájl erről semmit nem mond, hogy amikor pl. egy Boris Brejcha vagy akárki (aki nem csak DJ hanem producer is, maga is készít számokat) milyen mintákkal dolgozik, mikor egy számot összerak, vagy akár a DJ-k által játszott megannyi többmillió előadó, akkor az a dob minta éssatöbbi hogyan lett vagy felvéve, vagy legenerálva szintetikusan úgymond.
Szóval ja, ahogy kolléga írta, semmi nem garantálja, hogy az is van benne.
Ezért nem szabad erőltetni. Kicsit ez is átverés, csak azért nem ekézem őket, mert továbbra is egy szabad, licenszmentes és veszteségmentes formátum (legalábbis a flac), nem egy tényleg parasztvakító MQA, amit a fél világ megevett, mire rájöttek, hogy csak árt az eredeti anyagnak.Nyilván a mai világban meglehetősen vállvonós számomra, hogy egy 24/192-es (vagy 24/96-os vagy akármilyen) redbook-nál nagyobb képességű fájlom van, nem fáj annyira a mérettöbblet, mint 20 évvel ezelőtt.
Csak... jó lenne az extra helyre tenni is valamit a zajon vagy nullákon kívül, ez pedig konzumer felhasználási területen felesleges, a CD képességeit sem használja ki senki.
Serato, rekordbox, a legtöbb tudja ezeket a HiRes formátumokat. Most veszek én is egy FLX4-et, kíváncsi leszek.
Bár a kimenete még a DDJ-FLX10-nek is "csak" 24bit 44.1kHz, szóval a nap végén nem vagyunk előrébb azzal, hogy 24/192-vel eteti az ember.
[ Szerkesztve ]
POKE 16017,44 ..... SYS 2077
-
fehér_ember
addikt
válasz denesdr #121215 üzenetére
Elhiszem (mert úgy néz ki ránézésre), hogy a fő panel ugyanaz, de a Teac-ben van még ez-az. Szóval lehet hogy jobban szól és nem csak átverésből (vagy deprez kiszolgálásra) vannak benne a plusz cuccok.
Persze az más kérdés, hogy az kinek mennyit ér meg.Amúgy én még mindig az AP-505-össel szemezek, csak meglepődtem a 701-es itthoni árán.
-
fehér_ember
addikt
válasz denesdr #121232 üzenetére
Már egy opa is "sokat" tud számítani/változtatni. Előbb néztem a audiophonics-os purifisnél hogy ott is használnak.
Nekem a Teac fejeserősítőmben pl. nagyon bejött a muses8920 illetve az egész fajin; bár mégtöbb erő is elkélne néha (vannak olyan fejesek).
Szóval én inkább Teac-ebb párti vagyok így hallatlanban is :-) ha erősítő építésről/összerakásról/módosításról van szó.Amit hallottam ugyan nem volt rossz, de attól jobbat szeretnék.
[ Szerkesztve ]
-
fehér_ember
addikt
válasz denesdr #121238 üzenetére
Figyelgetem ott is, meg ebay-en is; pár napja 999€ volt a hififabrikon a 21%-os áfával (ha jól gondolom akkor az úgy 1049+szállítás lett volna). Aztán vásárolni már nem biztos hogy fogok
"Hagyományos" nekem tetsző erősítőkből is van most bőven itthoni használtpiacon. Csak helyem nem nagyon van már; azért is lenne jó valami kicsi.
Lehet inkább eladni kellene a cuccaimból.[ Szerkesztve ]
-
barack1997
senior tag
válasz denesdr #121256 üzenetére
Akkor nem bonyolodok bele jobban. Gondolom a streamer sem egy olyan minőségű holmi ami ezt feltétlenül megkivanja. Ár érték arányban egy korrekt cucc minden esetre.
Igazából azt az athidalot gondoltam kivaltani valami aranyozott rca illetve minőségi kábel komboval. Az Audioquestnek van egy ilyen gyári megoldása, de ahogy néztem a Kácsa is gyárt ilyet.
-
ozzy711
őstag
válasz denesdr #121255 üzenetére
Gondolom össze-vissza dobálták a dobozt a szállítás során.
Viszont a sziloplast biztos megoldja a problémát ( az jó üveg-szerű síkos felületre is ), ahogy kivettem, a srác azzal tervezi visszaragasztani.
Egyelőre a T34B kis testvére van nekem, de stabilnak tűnik a mágnese!A szívbaj kerülgetne, ha így kapnám meg.
-
barack1997
senior tag
válasz denesdr #121261 üzenetére
Köszönöm a válaszod, akkor marad az athidalo. Igen tisztában vagyok vele, hogy egy belépő modell, de ennek ellenére nem rossz. EQ-t tud ez is, bár még nem astam bele jobban magam
Ismerem a Wiim Pro-t és abban már egy elég korrekt DAC is van tudtommal, bár nem tudom hova lehet elhelyezni a jelenlegi DAC-hoz képest minőségben.[ Szerkesztve ]
-
Mathiask
senior tag
válasz denesdr #121263 üzenetére
Ha jól olvasom a Wiim Pro-ba van lehetőség 4 lépcsőben állítani a kimeneti jelszintet. (2V, 1V, 0,8V, 0,5V) Lehet így nem is lenne szükség a jelcsillapítóra. Sőt a zaj+torzítása a 0,5V-os állásban a legalacsonyabb. (mondjuk a mai DAC-ok között még így se túl acélos ez az értéke, de valószínűleg ez is túl van normál körülmények között érzékelési küszöbön)
[link][ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Tudástár Parazitaeffektusok az áramkörben 1.
- Tudástár Melyik áram merre folyik a NYÁK földhálózatán?
- Tudástár Erősítők tápellátása
- Bemutató DSD: divatőrület vagy a zene új dimenziója?
- Bemutató Audio-gd Precision 2 erősítő teszt
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Samsung Galaxy A52s 5G - jó S-tehetség
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- Politika
- Milyen TV-t vegyek?
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Medence topik
- További aktív témák...
- DJI Avata 2 Fly More Combo (Three Batteries)
- -59% HP EliteBook x360 830 G7:i5 10310U,16GB,256GB,vil.MAGYAR bilI.,IR,13.3" Touch,100%sRGB,WWAN 4G
- Sony PS5 (1116A) + 2TB Samsung SSD bővítés a gyári 825GB mellett, két karral + venom töltőhub
- HP Laptop 15-fd051ne - ÚJ - 15,6" FullHD IPS notebook - Core i5-1335U, 8GB, 512SSD, Win11
- Brother DCP-L2532DW wifis, multifunkciós lézernyomtató
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs