Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • thomasrc

    tag

    válasz kingpython #30764 üzenetére

    MPC-HC + madVR?
    https://codecguide.com/download_kl.htm

    A Standard verziót elég letölteni és telepítéskor válaszd ki a madVR-t. Egyébként az összes film elérhető még "normál" 1080p változatban is, semmit nem vesztesz vele, ha azt nézed inkább.

  • thomasrc

    tag

    válasz SunMount3r #30768 üzenetére

    Az originál MPC-HC-t már nem fejlesztik. Azért javasoltam a Codec Guide-s változatot helyette, mert gyakorlatilag ugyanaz, csak frissen tartják alatta a codeckeket a srácok és a madVR-t is integrálták a telepítőbe.

    Még alternatíva lehet esetleg az MPC-BE, de nekem az annyira nem tetszett.

  • thomasrc

    tag

    válasz SunMount3r #30775 üzenetére

    Köszi, akkor legyen ez az ajánlott link, nem akarok vitázni. :) Tudom, hogy az XP-s időkben szidták a K-Lite codec packot, de a standard verzió szerintem teljesen korrekt.

    [ Szerkesztve ]

  • thomasrc

    tag

    válasz TeeJay #30789 üzenetére

    Technikai szempontból nincs különbség között, ugyanúgy MPC (media player classic) mindkettő. Használd azt, amelyik jobban tetszik. madVR-t külön fel lehet telepíteni és ugyanúgy be lehet állítani MPC-BE alatt is video renderernek.

  • thomasrc

    tag

    válasz TeeJay #30791 üzenetére

    MPC-HC-ban a filtereket tartják frissen és kisebb hibajavításokat csinálnak, új funkciót várhatóan már nem fognak implementálni a programba.

    MPC-BE-vel annyira nem vagyok képben, de ez alapján eléggé aktívnak tűnik a projekt.

  • thomasrc

    tag

    válasz TeeJay #30799 üzenetére

    srt-hez teljesen jó a beépített sub filter.

    A felirattal kapcsolatban ezeket a beállításokat nézd át, ha ki akarod maxolni a lejátszó tudását :) :
    https://imgur.com/a/2DlY52P

    A képeken az én beállításaim vannak, nem muszáj lemásolni, bekereteztem a fontosabb dolgokat.

    A LAV Splitternél a hangsáv és feliratsáv kiválasztását érdemes bekonfigurálni, akkor azt sem kell manuálisan kiválasztani mindig. :) Segítséget itt találsz hozzá, de szívesen elmagyarázom a képen láthatóakat én is, ha gondolod (neked biztosan nem lesznek jók ezek a beállítások).

    A madvr-ben a zoom control azért fontos, mert ha 21:9-es filmnél fekete sáv van alul-felül, akkor az mpc oda fogja tenni a feliratot, a madvr viszont a képen látható beállításokkal átmozgatja a tényleges képre, így nem kell manuálisan állítgatni a tartalomhoz a felirat pozícióját. Egyetlen bökkenő van, amire még én is szeretnék megoldást találni, hogy imax filmeknél ez nem működik az ugráló kép miatt (pontosabban ezért, mert azoknál a filmeknél a film része a fekete sáv)...

    [ Szerkesztve ]

  • thomasrc

    tag

    válasz hajraolaj1 #30932 üzenetére

    Az ominózus settings.bin-t én sem találtam meg, nálam a registry-ben van eltárolva minden, ezt kell exportálni (regedit.exe -> kitallózod -> jobb klikk a mappára és exportálás):

    HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\madshi\madVR

    Ui.: Importálás pedig annyi, hogy friss madvr telepítés után duplán rákattintasz az így készült .reg fájlra és beleegyezel, hogy igen, mókolhat a registry-ben. :DD

    [ Szerkesztve ]

  • thomasrc

    tag

    válasz makinen #31433 üzenetére

    Nem tudom segít-e, de ugyanez a jelenség történik akkor, amikor madVR fekete sávot észlel a video körül. Ilyenkor a feliratot nem úgy pozicionálja a képre, hogy feljebb mozgatja, hanem kizoomolja, így kisebb lesz a felirat, viszont jó helyre kerül.

  • thomasrc

    tag

    válasz Lauda #31739 üzenetére

    A képernyő natív felbontását célszerű oda beírni és a képernyő által támogatott képfrissítési frekvenciákat. Persze csak ha akarod, hogy pl. 24 fps film esetén átváltson 24 Hz-be a képernyő (kadenciahelyes visszajátszás). Ha átkattintasz a "custom modes" fülre, akkor a "standard mode" státuszú sorokból kimásolhatod a frekvenciákat ("hz" oszlop), azokat biztosan támogatja a kijelző. Gondolom a kijelző natív felbontását tudod, hogy mennyi.

    A nem natív felbontásokat azért nem célszerű beírni, mert épp az lenne a lényeg, hogy a madvr végezze a nagyobb és kisebb felbontású anyagok átméretezését.

  • thomasrc

    tag

    válasz Lauda #31741 üzenetére

    A felső képen úgy látom, hogy csak a 60 Hz-et támogatja a monitor, annál így nem szükséges beírni semmit, mert úgy sem fog frekvenciát váltani, hiszen alapból 60 Hz-en van használva a monitor. De ha gondolod, beírhatod, rosszat nem teszel vele.

    A második képen igen, pontosan úgy, ahogy írod.

    Downscaling, upscaling:

    Ezeket ki kell tapasztalni és tényleg van benne placebo faktor.

    DXVA2-höz képest kell látni különbséget laikusként is, ez egészen biztos, de onnantól kezdve, hogy a maradék filter közül melyik a legjobb, az véleményfüggő.

    Két opció van: Vagy mások ajánlása alapján választasz egyet vagy ott van jobb oldalt a diagram ("sharpness, hide source artifacts, ..."), ami áttekintést ad arról, hogy elvi szinten mi várható a filtertől.

    Nyilván az a jobb, amelyiknél a legkevesebb az artifact (piros sávok a diagramnál) és a legnagyobb a sharpness. Viszont, végig nyomkodva a kínálatot, szerintem belátható, hogy nem lehet egyértelmű győztest hirdetni, tehát innentől kezdve szubjektív a dolog. Meg persze ott van az erőforrás használat is, amiről sajnos nincsen előzetes becslés.

    Ami fontos, hogy chroma upscaling mindig történik és az fontos a színfelbontás miatt, ezért azt célszerű valami jóra beállítani.

    Az image upscaling és downscaling algoritmusok között én bevallom őszintén, nem látok szembetűnő képi különbséget, viszont az erőforrásigényük nagyon különböző. Ha ajánlások mentén próbálod a legjobbat megtalálni, úgy sem lehet nagyot hibázni, csak arra kell figyelni, hogy a gép is elég legyen hozzá.

    Hogy a gép elég-e választott filterhez, azt úgy tudod megnézni, hogy elkezded nézni a filmet és nyomsz egy CTRL+J-t. Megnézed hány ms-ot ír a "frame"-hez ennél a sornál:

    > "vsync ... ms, frame ... ms" (régi madvr verzióban "vsync interval" és "movie frame interval")

    Utána megnézed legalul az "average stats" és a "max stats"-ot. Itt a rendering+preset értékeknek (összeadva a kettőt) kisebbnek kell lenniük, mint a frame ms. Ha beletekersz a filmbe és felugrik miatta a "max stats", akkor az nem számít, inkább az average alakulását figyeld.

    Ha kadenciahelyesen nézed a filmet (24 fps videót 24 Hz kijelzőn), akkor a "dropped frames"-nek minimálisnak kell lennie, 0-nak vagy nagyon akörülinek. De itt is az van, hogy ha beletekersz, akkor droppot fog kiírni, az természetesen nem számít itt sem (ha zavar, akkor CTRL+R-el lehet resetelni).

    Értelemszerűen: Ha downscaling filtert tesztelsz, akkor a natív felbontásnál nagyobb felbontású filmmel kell tesztelni, mert azt fogja nekiállni leskálázni. Ha upscalinget, akkor ugyanígy kisebb felbontású filmmel kell elvégezni a tesztet. Ha van rá lehetőség, akkor rendes filmmel tesztelj, amit nézni is fogsz, mert azoknak nagyobb a bitrátájuk (=több erőforrás kell feldolgozni), mint a demo anyagoknak és így csalóka lehet.

  • thomasrc

    tag

    válasz PuMbA #31971 üzenetére

    Én ezt nem értem, konkrétan mi hiányzik belőle vagy mi működik hibásan, ami miatt új verziót kellene kiadnia? Egyébként egészen biztosan fog belőle új verzió kijönni a jövőben, mert Windows 11-nél változtatott valamit a Microsoft a képernyők kezelésén, ami bedöntötte az EDID-re épülő programokat, köztük a madVR-t is (bugreport).

  • thomasrc

    tag

    A HDR->SDR-el kapcsolatban nekem minimális konfigurálás után ilyen a kép:

    Gyakorlatilag csak a target nits-el játszadoztam. Bal oldalt a HDR változat, jobbra mellette az SDR. A képkocka sajnos nem ugyanaz, de szerintem a lényeget átadja. Ez a kép, ha jól emlékszem tavaly készült, de a mai napig ugyanezeket a beállításokat használom és nem érzem, hogy hibás lenne a konverzió. Az más kérdés, hogy én sem preferálom a HDR-t, nem is nagyon nézek olyan tartalmakat, de kísérletezni jó volt vele. :) Ha valakinél fakó a kép HDR-el, akkor ott valami rosszul van beállítva, de ehhez látni kellene a komplett konfigurációt, ami a hibás végeredményt adja (windows képernyő, nvidia/amd, madvr, kijelzőn a beállítások).

    Ui.: Egyébként aki hibás képet tapasztal az véletlenül nem Windows 11-et használ?

    [ Szerkesztve ]

  • thomasrc

    tag

    válasz Joshi #32042 üzenetére

    A HDR változat a mintaképen a madvr által lekonvertált HDR. Valahol korábban említette valaki, hogy neki teljesen hülye képet ad a madvr HDR tartalommal, ezért tettem be a képet, hogy ez nem igaz, mert szinte ugyanolyanra kihozható, mint az SDR változata a filmnek, amit stúdióban kevernek ki. Vagy lehet, hogy félreértettem valamit, nem tudom... A képet napokig kerestem, addigra egy csomó új hsz. érkezett be és elveszett a szál.

  • thomasrc

    tag

    Én a kommentáradat óta döbbentem olvasom, hogy mi folyik itt. Az MPC-BE + madVR kombó tökéletesen működik nálam, nem tudom nálatok miért nem működik jól. :D Előtte az MPC-HC-vel is jól ment nálam minden. HDR->SDR konverzió és HDR módba váltás is (HDR-képes megjelenítőn).

    Egy korábbi hozzászólásra refektálva, az, hogy az MPC Video Renderer kevesebb erőforrást használ... Eleve a gyári beállítások olyan algoritmusokat kínálnak fel, amik kevesebb erőforrással beérik, szóval ez miért olyan nagy szenzáció? :F madVR-ben ugyanúgy kiválasztható a bilinear-lanczos3-hamming kombináció igény szerint és akkor ugyanolyan folyékonyan fog menni minden.

    A madVR talán annyiban rosszabb, hogy haladó szintű konfigurációt igényel, cserébe olyat kínál, amit más renderer jelen pillanatban nem, pl. többképernyős konfiguráció, képjavítási lehetőségek, feliratszabályozás, scriptelési lehetőség, stb. Akinek ez a tudás nem kell, annak elképzelhető, hogy mindez tényleg sok neki és jobb egy egyszerűbb alternatíva a felhasználásához, de attól még nem kéne leganézni a madVR-t, mint egy tízéves magára hagyott projektet, ami már a használhatatlanság szintjén van (mert nem ez a helyzet jelen pillanatban).

    Egy dolog van amire felhívnám a figyelmet ismét (és esetleg be lehetne tenni az összefoglalóba is, ameddig nem oldódik meg): Windows 11 alatt változott valami a képernyők detektálásával kapcsolatban, ami pár szoftvernek betett. A madVR esetén is ennek a javítására várunk, a fejlesztő pedig arra vár, hogy még változtatnak-e rajta Microsofték, mert nyilván nem akar potyamunkát csinálni. Csak azért hangsúlyozom ezt annyira, mert nem tiszta, hogy aki hibát tapasztal az melyik Windows verziót használja, mivel ez is benne lehet a pakliban, ha 11-et használ, többképernyős felállásban.

    Egyébként az MPC Video Rendererre ránéztem én is és ígéretes projektnek tűnik, de jelen pillanatában sajnos kevés a tudása a setupomhoz, így nem tudok róla véleményt alkotni. Viszont mint alternatíva tényleg bele lehetne írni az összefoglalóba, ártani nem árt.

  • thomasrc

    tag

    válasz TeeJay #32115 üzenetére

    A HDR váltást csak érintőlegesen teszteltem, mert nem műfajom, de nálam rendben váltott oda és vissza is módot a képernyő.

    A frame bevillanást én akkor tapasztalom, amikor ki van kapcsolva a gyorskeresés (MPC-BE ennek hívja a kulcskockára ugrást), de a pillanatnyi villanástól eltekintve nekem ment tovább szépen a lejátszás, de nyilván meg kell várni, hogy beletekerés után felteljen a buffer, utána lesz folyamatos a kép.

    4K-nál nálam képkockaeldobás nincs, csak 10 percenkénti ismétlés, de ez tudtommal NVIDIA "sajátosság", jelentkezik más anyagnál is. Egyáltalán a kártyád támogatja a HEVC dekódolását? Nem lehet, hogy az a baj, hogy a CPU végzi helyette a dekódolást és nem elég hozzá az ereje, ezért dobálja a képkockákat?

    "Tesztelem az MPC video renderert, ezt legalább fejlesztik és várjuk mi lesz belőle"

    Legyen úgy. Igyekszem én is szemmel tartani a projektet, mert amúgy tetszik a letisztultsága, de az nekem nagyon hiányzik belőle, hogy a feliratot a képre igazítsa plusz a képernyőnkénti kalibrációs opciók. Lehet, hogy egyik nap összeírom ezeket a hiányosságokat és felterjesztem a fejlesztője felé. :U

  • thomasrc

    tag

    Kérdés, a felirat tényleges képi tartalom aljára való mozgatására van valami módszer? Engem per pillanat csak ez tántorít el az MPC Video Renderer hosszú távú tesztelésétől. Az alapproblémám az, hogy vegyesen nézek 16:9, 21:9 (ezeken általában van fekete sáv alul-felül, de néha nincs) filmeket feliratosan és ugye az MPC nem tudja detektálni a fekete sávot, ezért ha van, akkor félig lelógatja a képről a fekete sávba a feliratot, ami iszonyatosan irritáló tud lenni. Ha nem érthető, akkor készítek képeket is, hogy mire gondolok.

  • thomasrc

    tag

    válasz PuMbA #32132 üzenetére

    Az a baj, hogy ha felülbírálom, akkor a másik verzió/képarány esetén kerül rossz helyre a felirat. A releasekre nincs ráhatásom, én csak annyit tudok, hogy a remux release-k többségében (ilyeneket nézek 90%-ban) ott van a fekete sáv és mivel az MPC nem foglalkozik ezzel, ezért lelóg róla a felirat alapértelmezett beállítások mellett.

    Vázolom a problémát egy képen: [kép]

    Bal oldalon: alapértelmezés szerinti elhelyezés.
    Jobb oldal: felülbírált elhelyezés.

    Az IMAX releasekről meg ne is beszéljünk, ahol folyamatosan ugrál a kép... Ha legalább a fentire lenne megoldás, én már annak örülnék.

    [ Szerkesztve ]

  • thomasrc

    tag

    válasz PuMbA #32134 üzenetére

    Hát, azért kösz, hogy megpróbáltál segíteni. A kérdés nyitott marad, hátha valaki tud megoldást erre... Azon nyomban izzítom is az MPC Video Renderer-t. :D

    Egyébként ha jól látom, akkor az MPCVR (nevezzük így röviden) szinkronizálja a video sebességét a képernyő frissítési rátájához (legalábbis az információknál kiír egy olyat, hogy "Sync offset", gondolom ez az lehet), talán emiatt is van az, hogy nem dobálja a frameket és simább a lejátszás. madVR esetén, ha jól tudom, akkor elvárás, hogy a képernyő frissítési rátája egyezzen az fps-el (vagy pontosan többszöröse legyen), ami általában probléma szokott lenni NVIDIA kártya esetén, de úgy általánossában a PC-ről történő lejátszással. Nálam is emiatt van 10 percenként egy frame ismétlés, amit rövid teszt alapján az MPCVR mintha kiküszöbölne, de biztosra még nem merem ezt állítani. Mindenesetre ha ezt tényleg így van, ahogy gondolom, akkor ez is egy nagy pozitívum.

  • thomasrc

    tag

    válasz VoidXs #32136 üzenetére

    A madVR ezt úgy oldja meg, hogy a felirat réteget kizoomolja, így ugyan kisebb lesz, de a megfelelő területre helyeződik át. Viszont ennek feltétele a DXVA copy-back ugye, gondolom azért, mert csak így tud belenyúlni, az általad említett okok miatt.

  • thomasrc

    tag

    válasz gordonfreemN #32201 üzenetére

    CTRL+J és az adatoknál nézd meg, hogy egyáltalán tényleg HDR jelet küld-e.

    A HDR Processing: Passthrough, 1000 nits sor a lényeg ezen a mintaképen. Ha nálad is írja ezt, akkor a HDR-t kiküldi, csak a TV nem vált át valamiért.

    Hogy a TV HDR módban van-e, azt szerintem szemmel is észreveszi az ember. :U Kisüti a retinát a kép, stb. érzet.

    [ Szerkesztve ]

  • thomasrc

    tag

    válasz gordonfreemN #32217 üzenetére

    Ami nekem feltűnik, hogy a HDR ON/OFF fullscreen-re van állítva, de a lejátszó window-ed módban fut (második sor). Lehet, hogy ez a probléma. Próbáld meg a HDR-t "always"-re állítani vagy pipáld be az exclusive fullscreen opciót és nézd meg mi történik.

    Egyébként ma reggel jött az email, hogy új release van, amiben javítottak a HDR kezelésén, szóval a frissítés is megérne egy próbát, ha sehogy sem akar működni.

    https://github.com/Aleksoid1978/VideoRenderer/releases/

    [ Szerkesztve ]

  • thomasrc

    tag

    válasz Joshi #32240 üzenetére

    A "used for fullscreen" opció alatt a windowed fullscreen-t érti a program? Akkor igen és valóban téves a következtetésem.

  • thomasrc

    tag

    válasz TeeJay #32270 üzenetére

    Be lehet állítani rendesen, csak nem intuitív a felület, ezért vakarja az ember a fejét. Ugye, ugye, hogy mennyire nem egyszerű az élet így madVR után? :DDD

    A Teljes képernyős monitor listából kiválasztod az "Aktuális"-at. Ott csak a Default - - sor-t hagyod kipipálva.

    Kiválasztod a listából a konfigurálni kívánt kijelzőt ("Display ( 1 ) - [id: ...") és beállítod a neked szükséges képi módokat. Ezt megcsinálod mindegyik kijelző esetén.

    Ha nem akarod, hogy valamelyiknél képi módot váltson, mert mondjuk nem azon nézel filmet és zavarónak találod a váltogatást, akkor annál a kijelzőnél is csak a Default - - sort hagyjad kipipálva.

    A végén visszaállítod a Teljes képernyős monitor-t "Aktuális"-ra, hogy ha kirakod a filmet fullscreenbe, akkor ne a kiválasztott kijelzőre dobja át a képet. Vagy ha mégis ez lenne a cél, akkor nyilván kiválasztva hagyod a megfelelő kijelzőt.

    Amit én még szeretni szoktam, de egyéni preferencia kérdése, hogy az "Alap monitor módra váltás teljes képernyőből való kilépéskor" legyen kipipálva, ilyenkor bezáráskor visszaáll arra a képi módra, ami a lejátszás előtt aktív volt.

    [ Szerkesztve ]

  • thomasrc

    tag

    válasz Yodamest #32272 üzenetére

    Fura, pedig elvileg hardverazonosítók alapján tudnia kellene, hogy melyik kijelző melyik. Ha tényleg nem működik egyforma kijelzők esetén, akkor az kellemetlen... De én eleve azt sem értem, hogy miért kellett ennyire zavarosra csinálniuk ezt a szakaszt. Most pl. észrevettem, hogy ha a listában görgővel választom ki a kijelzőt, nem pedig egérkattintással, akkor a táblázat nem változik meg. Tulajdonképpen ez is egy bug, ha így nézzük. Az embernek olyan érzése van, mintha eredetileg egy monitoros felállásra tervezték volna meg a programot és később egészítették ki a kódot több kijelzős felállásra, csak nem dizájnolták át. De nem akarom savazni a fejlesztőket, csak nekem fura kissé.

  • thomasrc

    tag

    válasz xwerson #32367 üzenetére

    Remuxot nézz, az az eredeti kiadással egyenértékű minőségben. Az x265 (hevc) és x264 tömörítve vannak, habár ha jól van megcsinálva, akkor nem szabadna rosszabbnak látni (a trinity ilyen szempontból jó releaser, amennyire én tudom). A képélességről még annyit, hogy egyes filmek tűélesek, mások nem, nagyon függ attól, hogy a stúdióban hogyan készítették el. Meg gondolom ebbe beleszól az is, hogy mivel, hogyan vették fel. TV adásnál még azt is el tudom képzelni, hogy transzkódolják a filmet és utólag rátesznek mesterséges élesítést...

  • thomasrc

    tag

    válasz Wade0303 #32399 üzenetére

    > "Az ami a lemezekre kerül már mindig egy processing eredménye, sok esetben a rendező arra rá sem néz, tőle függetlenül csinálják, tehát téves amit írsz, hogy a bluray remux az ami legközelebb áll a rendező elképzeléséhez. Pont, hogy bizonyos esetekben a BluRay forgalmazók annyira meggyalázzák ezernyi filterrel a filmeket, hogy a rajongók inkább mozis filmszalagokat vásárolnak fel és gyártanak belőle sokkal autentikusabb verziót pl. régi SW trilógiából a 4K77, 4K83."

    Eddig rendben van a dolog, de aztán itt jönnek képbe az encodeok, amikben még rátesznek filtereket a valós vagy vélt hibák kijavítása miatt. Ilyenekből lesz például olyan release, hogy autentikus rajzfilmen a mosott körvonalakat kristálytisztává teszik és az egész rajzfilmnek a képi világát elrontják. Vagy eleve egy szándékosan zajos filmet leszűrnek, mert szerintük az nem jó úgy. Persze ez most csak a rossz példa, normális oldalak ilyen releaseket nem tűrnek meg, de a lényeg az, hogy encode esetén semmi garancia nincsen a végeredményre. Még neves releaserek esetén is előfordul, hogy hiba csúszik a képbe és javítást kell rá kiadniuk.

    A másik probléma pedig magával a tömörítéssel van. Ha nem jól csinálják meg, akkor minimum veszít a kép az élességéből (jó projektoron, nagy vásznon ez jobban kijön, mint képernyőn), esetleg még zajos is lesz, bandinges, stb. Ez megint olyan dolog, amire nincsen garancia. Szóval ha az a cél, hogy az eredeti, hivatalos bluray kiadást nézze valaki, de nem magát a lemezt akarja *khm* beszerezni (menüvel, demoanyagokkal, mindennel együtt) akkor igenis azt gondolom, hogy az egyezőséget csakis a remux tudja garantálni.

    Egyébként a linkelt Montos képek közül a legelső nagyon durva, olyan rossz képpel talán legutoljára trailer anyagban, ha találkoztam.

  • thomasrc

    tag

    válasz Yodamest #32769 üzenetére

    A Kodinak erről van egy jó összefoglalója, képekkel illusztrálva.

    https://kodi.wiki/view/Video_levels_and_color_space

    Lényegében a (full, full, full) vagy (limited, full, limited) a legjobb beállítás RGB esetén.

  • thomasrc

    tag

    válasz Atilla001 #32969 üzenetére

    Én még nem éreztem, hogy rosszabb lenne az uhd hdr lekonvertálva sdr fullhd-ra. Viszont a madvr alapbeállításai hdr-hez nekem nem jöttek be, szerintem határozottan tweakelni kell (ezt úgy mondom, hogy a testing buildet használom). Érdemes jó leskálázó algoritmust választani, hogy éles legyen a kép, de az erőforrásokat se zabálja fel, hogy a hdr feldolgozása is zökkenőmentes legyen (pl. SSIM 1D 25%-100% ízléstől függően vagy Bicubic150).

    Mutatok pár mintaképet, hogy mire lehet számítani:

    Star Wars
    https://i.imgur.com/jpOdTej.png
    https://i.imgur.com/dd9vy6j.png

    https://i.imgur.com/0mQpPKg.png
    https://i.imgur.com/5eM3Wdl.png

    https://i.imgur.com/bK9UtEZ.png
    https://i.imgur.com/nU7pTPE.png

    https://i.imgur.com/ogcvhvI.png
    https://i.imgur.com/TpGQhkr.png

    The Croods
    https://i.imgur.com/F9Bg6um.png
    https://i.imgur.com/nBXrscx.png

    Tippelj, hogy melyik-melyik.

    Hogy kerek legyen a dolog, a Croods-nál csaltam egy kicsit, mert az már más metódust használ, emiatt szaturáltabbak a színek (időközben finomítattam még a beállításokon), de nem ez a lényeg. Azért raktam be, mert annál a filmnél nagyon látszódik, hogy az sdr változata a filmnek külön készült a stúdióban és emiatt nagyon szembetűnő a különbség. A korabeli hdr tartalmaknál nagyjából ilyen különbségekre lehet számítani az sdr változathoz képest, de az újabb filmeknél én úgy vettem észre, hogy azok már mind a hdr változatból vannak lekonvertálva. Konkrétan néhány perces próbálgatás útján megtippelhető a használt algoritmus, ami ~98%-ban az sdr képet adja vissza, a maradék pedig a finomhangolás része lenne.

    Nekem a lekonvertálással kifejezetten az volt a célom, hogy kiírtsam a hdr effektet a filmből és ki tudjam használni az uhd kiadás nagyobb színterét. Eddig lekopogom, eléggé jól működik a dolog.

    [ Szerkesztve ]

  • thomasrc

    tag

    válasz Khaosz55 #32981 üzenetére

    Ezeket a beállításokat használom jelenleg, de nem mondanám véglegesnek, mert még én is finomítgatom, így kezeljétek fenntartásokkal:

    Még egyszer hangsúlyozom, hogy nálam kifejezetten az a cél, hogy a képről lekerüljön a "hdr fényesség" effekt és olyan legyen a kép, mintha sdr-t néznék, ezért a display peak luminance-nál fontos a 48 nits körüli értéket beállítani és a dynamic target nitsnél a 20-80 körülit. Tapasztalatom szerint ezek az értékek adják a legközelebbi képet a film sdr verziójához (összehasonlítás alapján), de ízlés szerint lehet játszadozni vele. Például, ha jobb oldalt a lum methodnál valamelyik sötétít a képen és utána alexposnak hat, akkor azt itt lehet kompenzálni.

    A lum method-nál érdemes a sep-norm-max-ot próbálgatni, esetleg a dumb-ot. Nekem egyelőre a max tetszik a legjobban. A Star Wars-os képek még a dumb method-al készültek, de rájöttem, hogy az nagyon deszaturálja a képet és összességében inkább nem tetszett az eredmény több film megnézése után.

    Amibe még úgy közben belefutottam:

    * highlight recovery: Először használtam, aztán végül ki kellett kapcsolnom, mert bizonyos filmeknél észrevettem, hogy a csúcsfények körül kiégéses artifactek jelennek meg. Utána megnéztem Dolby demoanyagokkal is és belenagyítva ott is látszódtak ugyanezek az artifactek. Jobb oldalon a roll-off clipped pixels ezt "kijavítaná" a megfelelő paraméterezéssel, de az nekem már nagyon mesterkélt úgy, ezért inkább lemondtam a recovery-ről.

    * Flicker protection: Kellett, mert bizonyos filmeknél vibráltak a jelenetek a túl nagy csúcsfények miatt. A Dolby Vision Core Universe demoanyagon nagyon látványos a vibrálás, amikor a Golden Gate-t mutatják, ha valaki tesztelni akarná.

    ---

    * 3D LUT: Ez nem a HDR lekonvertálással kapcsolatos, de érdemes tudni, hogy a madVR-hez 0-255 dinamikatartomány beállítással kell elkészíteni a 3D LUT-ot, akkor is, ha a kijelző 16-235-re van állítva, különben olyan clippelődések lesznek a képen, hogy ihajj'... Minta: [rossz] vs [jó].

    * rendering -> trade quality for performance: Itt egyik "compromise on HDR..." sort sem érdemes bepipálni, mert teljesen elrontja a színeket. Viszont így kell mögé erős videókártya, hogy ne akadjon a kép. GTX 1060 3G-ról tudok nyilatkozni, az még éppen elegendő, de 60 fps 4K HDR demoanyagoknál már ezis elkezd szaggatni. :( Szerencsére a filmek többsége még mindig 24 fps-ben van, ott nincs fennakadás...

    Nagyjából ennyi, köszönöm, hogy elolvastátok. :R

    Mivel nem tippelt senki, ezért leírom a megfejtést a #32973 mintaképeihez. :)

    Fentről lefelé a képek:

    SDR - HDR (SW1)
    HDR - SDR (SW2)
    SDR - HDR (SW3)
    HDR - SDR (SW4)

    HDR - SDR (Croods)

    [ Szerkesztve ]

  • thomasrc

    tag

    válasz Khaosz55 #32988 üzenetére

    Ezen az oldalon mindig fent van a legfrissebb Test Build linkje:
    https://www.videohelp.com/software/madVR

    A 0.92.17-es madVR-t kell feltenni először és utána felülírni a Test Buildben lévő fájlokkal. Az avsforumon már találgatják, hogy mikor jön a következő test build, mert a mostani elvileg már hamarosan lejár és frissíteni kell. :U Ha csak próbaképp teszed fel, akkor előtte próbáld meg elmenteni a beállításokat, mert a downgrade nem támogatott, olyankor resetelni kell a configot.

  • thomasrc

    tag

    válasz Khaosz55 #32999 üzenetére

    Szerintem első körben ott ezeket érdemes piszkálni:

    Színekkel jelöltem, hogy melyik opció mennyire van hatással a képre (piros->zöld: nagyon->kevésbé). Ha módosítás előtt a bal oldalon megduplikálod copy-val a kijelzőt vagy csinálsz egy screenshotot, akkor marad referenciád az alapbeállításokról, így vissza tudsz térni arra szükség esetén.

    A display peak luminance-hez elvi szinten*** a megjelenítőn mért képfényességet kellene írni cd/m^2-ben értve, de nekem úgy értelmezhetetlenül fényes lett a kép (a projektoron 14 fL-t mértem akkor, így lett nálam 48 beállítva), ezért finomítottam a dynamic target nits-en.

    A konkrét algoritmust nem találtam meg közzétéve, de nagy vonalakban amit olvastam róla az arról szólt, hogy alapesetben a peak luminance alapján működik az algoritmus. Ezzel az a probléma, hogy nem szabályozható a kép dinamikatartománya, mert az arról szóló döntés be van drótozva az algoritmusba, ezért ki lett egészítve a dynamic target nits-el, amivel mindez szabályozhatóvá vált (konyhanyelven megfogalmazva így már lehet finomhangolni, hogy mennyire próbálja meg megtartani a hdr effektet a képen belül).

    A don't add peak nits kiveszi az algoritmusból az aktuális képkockán mért csúcsfényességet. Ez is utólag lett berakva egy felvetésre. Egyébként a hatása annyi, hogy bepipálva a csúcsfények fényesebbé válnak úgy, hogy a sötét részek nem változnak meg. Ha nincs bepipálva (default), akkor viszont fényes jeleneteknél kontrasztosabb a képérzet, de tompábbak a csúcsfények, szóval ezzel is lehet akár kísérletezni egy sort, hogy összességében melyik állásban tetszik jobban.

    A recovery opciók szerintem érthetőek maguktól is, azokat nem akarom magyarázni... Ugye arról van szó, hogy a lekonvertálás során a dinamikatartomány megváltozik, ami hatással van a csúcsfényekre, kontrasztra, árnyékokra is és ezeket az elveszett képi jellemzőket próbálja visszahozni a recovery.

    A highlight recovery-vel kapcsolatban esetleg annyit, hogy én minimális különbséget vettem észre, pedig kimerevítve is egy tucat jeleneten próbáltam végig... Ahol volt különbség, ott minimális élességérzetet adott a megjelenő plusz részlet, de szinte mindenhol nem kívánt artifactet is rakott mellé. Lehet, hogy más beállítások mellett ez jól működik, de nálam ilyesformán nem volt pozitív befolyással a képre.

    *** Na és miért mondom, hogy elvi szinten: Ennek a koncepciója ugye az, hogy a megjelenítő képességéhez mérten a legjobb hdr élményt adja vissza a madvr. Magyarul, ha én mindhárom képernyőn, ami előttem van, más-más peak luminance-t állítok be, akkor mindhárom képernyőn tök más képet kapok a lekonvertálás után. Viszont, ha az a cél, hogy maga a kép ne változzon meg attól, hogy áthúzom egy másik monitorra, akkor mindegyik monitoron pontosan ugyanazokat a beállításokat kell használnom, ami már nem egy kijelzőn mért érték lesz.

    [ Szerkesztve ]

  • thomasrc

    tag

    válasz Khaosz55 #33006 üzenetére

    Nagyon fényes jeleneteknél tud hasznos lenni, de nem minden filmnél jön ki.

    Mutatom a problémát, amit orvosolni tud, mert pont van kéznél egy film, amiben szerintem túlzásba vitték a hdr-t.

    - Dynamic nits OFF, Target nits: 48
    https://i.imgur.com/du8XvJk.png
    Túl fényes a kép. Kompenzálásként növelem a target nits-et 160-ra.

    - Dynamic nits OFF, Target nits: 160
    https://i.imgur.com/kYM6RaT.png
    Itt már elfogadható a kép.

    Beletekerek a filmbe, jön egy kevésbé jól bevilágított jelenet:
    https://i.imgur.com/3dhqZe2.png

    Hát itt meg túl sötét a kép. Basszus, elrontottam! Kompenzálésként megpróbálok visszatérni 48 nitre.

    - Dynamic nits OFF, Target nits: 48
    https://i.imgur.com/ntcdsXS.png

    Kissé világos lett, de nagyjából látom, hogy ennek a környékén kezd jó lenni. Na jó, de ha 48 környékén mozgok, akkor a világosban játszódó jelenetek meg túl fényesek lesznek. Mi a megoldás?

    - Dynamic nits ON 20-80, Target nits: 48
    https://i.imgur.com/v4IosE4.png
    Jó a kép, elfogadom.

    Vissza a legelső jelenetre, hogy az mit mutat.

    - Dynamic nits ON 20-80, Target nits: 48
    https://i.imgur.com/Y9L3QUP.png
    Ez is jó, nem rontotta el.

    A 20-80 beállítást próba alapon csináltam, azt még variálni fogom, mert nem érzem teljesnek...

    A kiindulási javaslat egyébként az, hogy a dynamic target nits-et érdemes 50-en vagy afelett tartani és a no compr limit-et legfeljebb a display peak luminance-el egyezőre állítani vagy 0-ra (0 esetén gyakorlatilag átveszi a display peak luminance-ben beállított értéket).

    Ha van kedved olvasgatni angol írásokat, akkor itt van egy elméleti anyag a tone mappingről, ami érinti a dynamic targets nitset és a compression limitet is:
    https://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=223175&pid=2046309#pid2046309

    Ui.: Igazából a fentiek alapján azt mondanám, hogy ha a dynamic target nits-et akarod tesztelni, akkor próbáld ki először 50-0 beállításon, hogy mit mutat (0 helyére mehet a display peak luminance-ben beállított érték is, ugyanazt kell kapnod úgy is).

    Ha 24 fL-t tud a projektor, akkor papírforma szerint a display peak luminance nálad 82, de mondom, érdemes ezzel kísérletezni, hiába az elmélet...

    [ Szerkesztve ]

  • thomasrc

    tag

    válasz Khaosz55 #33010 üzenetére

    Ezt én is tapasztalom, hogy eléggé változó a HDR. A Shazam! például nagyon túl van tolva és nagyon szemcsés a képe. Mondjuk SDR változatban is az, de SSIM 1D 25%-al leskálázva sokkal élesebben kirajzolódnak a szemcsék a HDR változatban.

    SW 7-9-et nem éreztem rossznak a konverzió után, sőt nekem sokkal jobban tetszett a tone mappelt kép, mert az SDR változatban az űrhajó fehér beltere enyhén zöldes árnyalatú, a tone mappelt képnél viszont teljesen fehér és természetesebbnek érződött.

    A Croods határozottan jobb, sokkal élettel telibb a lekonvertált HDR képe. De úgy vettem észre, hogy ez általánosságban így van a legtöbb rajzfilmnél, ami a szaturált képi világra épít. Ezeknél nagyon sokat dob a látványvilágon a nagyobb színtérben való visszanézés.

    A Thor is és a Black Adam is tetszett.

    Hirtelen ennyi, amit a közelmúltban néztem újra UHD HDR forrásból. Egyébként ha rajtam múlna, akkor nem foglalkoznék az egész HDR-rel, csak éppen az összes release, ami nagyobb színtérben van, az már mind HDR is egyben és én szeretném kihasználni a projektorom P3-közeli színterét...

  • thomasrc

    tag

    válasz Khaosz55 #33017 üzenetére

    Én az SW 9. epizódját direkt össze is hasonlítottam az SDR verzióval és a sötét jeleneteknél nem láttam kevesebbet részletet ahhoz képest a lekonvertált képen. Vagy arra gondolsz, hogy a HDR változatból több részlet is kihozható még azon felül? Az igaz, de az ellenkezője is: Be lehet állítani úgy is, hogy a sötét jeleneteknél elvesszenek a részletek.

    > "A “szemcsésség” (film grain) nem a HDR vs. SDR függvénye."

    Persze, de amire céloztam, hogy a Shazam! esetén a leskálázás a HDR változaton kiélesíti a szemcsézettséget. Ezt más filmek esetén még nem tapasztaltam, hogy ennyire markáns különbség legyen a lekonvertált HDR és az SDR kép szemcsézettsége között. Olyan, mintha ennél a filmnél az UHD HDR kiadás gyengébb minőségű lenne a megszokottnál.

  • thomasrc

    tag

    válasz Khaosz55 #33022 üzenetére

    Ja, így értem mire gondolsz. :) Én amikor HDR-t írok, akkor azt mindig úgy értem, hogy a film HDR kiadásáról beszélek, amit lekonvertálva "értékelek ki" (pl. írtam korábban, hogy a HDR változaton én nem látok elvesző részleteket, azt itt is úgy értettem, hogy az általam használt HDR->SDR beállítások mellett nézve a film HDR kiadását).

    A monitorom az tud natívan HDR-t megjeleníteni, de sosem néztem még rajta úgy filmet, meg amúgy sem filmnézésre való (gaming monitor). Amikor beszereltem, akkor kíváncsiságból kipróbáltam demoanyagokkal, de pozitív tapasztalatról nem tudok beszámolni. Én azon a véleményen vagyok, hogy a HDR arra jó, hogy kézbe ad egy olyan anyagot, amit utána kiválóan lehet tone mappelni a körülményekhez igazítva. Persze itt van a bökkenő is, hogy ezzel el is lehet rontani a rendező szándékait. Én emiatt igyekszem abba az irányba terelni a madVR beállításait, hogy adjon nagyjából egyező képet az SDR kiadás képi világával, mert az egy jó referencia a rendezői szándékról.

    @SunMount3r
    > "A "média lejátszós" Topic-ban a HDR-es projektoros kérdés is alapból úgy van kezelve, hogy "olyan projektor nincsen", legalábbis kb."

    Ezt a kérdést a Dolby úgy kezeli, hogy van az ún. SDR CINEMA 48 nits csúcsfényességgel és van a HDR CINEMA 108 nits-el, amiket a HOME MASTER-ből készítenek el (javaslat). Amennyire én tudom, szabványosításban eddig jutottak el, de a Dolby Vision kicsit más témakör, mert ugye az fizetős. Egyáltalán nem is tudom, hogy ezek a cinema master anyagok elérhetőek-e otthoni felhasználó számára, de egy HDR-es Dolby Cinema-ban szívesen megnézném, hogy milyen a végeredmény.

    @Atilla001
    > "Ilyen a konverzió ami nekem nem teszik. ezen a képen meg kikapcsoltam a konverziót. [kép]"

    A kikapcsolt konverziós kép szerintem is jobban ki van exponálva, de teljesen elveszik a kép szaturációja (fószer arca a háttérben szinte hullafehér), ennyi hibát látok benne.

    [ Szerkesztve ]

  • thomasrc

    tag

    válasz Khaosz55 #33090 üzenetére

    Én újabban a Neo-t próbálgatom ott, az nem tesz akkor kontrasztot a képre. Most éppen 1.0, de az Equalizer változata sem tűnik rossznak. Változtattam máson is, de még nem néztem meg annyi filmet, hogy szummázni tudjam jó-e az irány. Viszont nálam továbbra is a 20-80 dynamic nits adja a legjobb eredményt 48 target nitshez, hiába ajánlják avs forumon, hogy 50 alá azt nem érdemes állítani. :U Szerintem nálam ez maradni fog így, mert elégedett vagyok vele.

  • thomasrc

    tag

    válasz thomasrc #33093 üzenetére

    Érdekességképpen Boba Fettnél elcsíptem egy jelenetet, ahol a contrast recovery nagyon erősen működik.

    Itt van az SDR<>HDR összehasonlításom róla:
    https://imgsli.com/MTUwNjY4/0/1

    A legördülő listában még van +3 összehasonlítás, ahol az látszódik, hogy más jeleneteknél mennyire minimálisan nyúl csak bele a képbe, ahogyan az optimális lenne. Ez egyébként konkrétan a Neo-XP's 1.0 High volt, ami hasonló eredményt ad az Equalizerhez.

    Igazából ez volt az a pont, ahol egyelőre kikapcsoltam én is a contrast recovery-t, mert ha amúgy a jelenetek nagy részében csak minimálisan nyúl bele a képbe, de időnként ennyire drasztikusan, akkor összességében ilyen formában szerintem nincs értelme használni.

    Utána még átnéztem az elrakott referencia anyagaimat is és a SW IX. részénél észrevettem, hogy kikapcsolt contrast recovery-nél a felhők jobban kirajzolódnak, szóval valószínűleg jó az irány. Tényleg az van, amit Khaosz55 is említett, hogy a nagyon fehérközeli részletek elvesznek, ha van olyan a képen.

  • thomasrc

    tag

    válasz Khaosz55 #33099 üzenetére

    Igen, amikor HDR-ről írok, akkor mindig a HDR->SDR utáni konverzió képére gondolok. Igyekszem a jövőben egyértelműen jelölni majd, csak mindig elfelejtem...

    Ui.: És a képeknél az "sdr" nevű az az sdr releasenek a képe, de gondolom az egyértelmű.

    [ Szerkesztve ]

  • thomasrc

    tag

    válasz SunMount3r #33102 üzenetére

    Ha már felmerült a színbeli eltérés (egyébként tök jó, hogy ezt valaki észrevette :D), akkor csináltam összehasonlító képeket arról is, ezúttal már contrast recovery nélkül.

    https://imgsli.com/MTUwOTA4/0/1

    Ezek random képkockák az első epizódból. Arra próbáltam csak figyelni, hogy legyen olyan tartalom a képen, aminél szerepet játszik a színárnyalat (arc, homok, égbolt, tűz).

    Amit látni kell, hogy az SDR változat képe vöröses árnyalatú, míg a HDR->SDR konverzió képe zöldes.

    Én jelenleg lum_method-nál a sep custom beállítást használom, ami nem deszaturálja a képet (legjobban a tűz lángnyelvein látszódik), ezért egyértelműen látszódik a zöldes árnyalat.

    Egyébként az a megfigyelésem, hogy SW filmeknél a deszaturáló dumb + hue corr. közelíti legjobban az SDR képi világát, annál a zöldes árnyalat nem érvényesül annyira a deszaturálás miatt, de a vöröses árnyalatot az sem rakja rá. Nekem az a következtetésem, hogy az SDR kiadás képe tudatosan vörösbe van húzva, hogy a bőrszínt feldobja, én legalábbis nem tudom elképzelni, hogy az összes algoritmus hibásan zöldbe húzná a vöröset a HDR verzió tone mappingje során... De az valóban tény, hogy a HDR->SDR változatnál nem annyira kiemelkedő a bőrszín.

  • thomasrc

    tag

    válasz Khaosz55 #33104 üzenetére

    Így van nálam most beállítva:

    A legnagyobb különbség, amin változtattam, az talán jobb oldalon az alternative histogram bekapcsolása. Egy pöppet világosít a csúcsfényeken.

    A lum_method továbbra is ízlés kérdése szerintem. A sep custom, a norm, a max mind jónak tűnik, egyikre sem tudom azt mondani, hogy van közöttük legjobb vagy legrosszabb. A különbség a nagyon szaturált színeknél és a csúcsfényekben van, ahogy nézem.

    https://imgsli.com/MTUwOTk2/0/1
    (lényegi rész: háttérben a függöny)

    A dumb+hue-t is beraktam az összehasonlításba érdekességképpen. Az olyan értelemben jó, hogy természetes képet ad, de deszaturálja a képet. SW sorozatoknál azt tapasztaltam, hogy ez közelíti meg legjobban az SDR kiadás képi világát, de csak emiatt szerintem nem érdemes fixre beállítani. A stim-et is csak érdekességképpen raktam be, mert az sem tűnik rossznak. A többit vagy nem próbáltam vagy világosítanak a képen, ami nekem nem tetszik.

    Ui.: Egyébként tényleg jó az imgsli, nekem is tetszik. :D Régebbről már emlékeztem rá, hogy volt ilyen képfeltöltő oldal, de csak azután találtam meg újra, hogy valamelyik av forumon így linkelte be a képét.

    [ Szerkesztve ]

  • thomasrc

    tag

    válasz Lauda #33106 üzenetére

    Én azt szörnyen egyszerűen csinálom. :D MPC-BE van nálam. A "Vegyes" beállításoknál be van pipálva a "Gyors keresés (kulcspozícióban)" és a "Lejátszó" beállításoknál az "Új folyamat minden fájlhoz", legalábbis ameddig így mentegetek, hogy tudjak ugrálni a fájlok között.

    A kép mentése annyi, hogy a videót nem indítom el, csak rábökök egy időpontra az idősávon, majd ALT+I-vel elmentem a képet. Ezután megnyitom a film másik verzióját és ugyanarra az időpontra rábökök a keresősávon és azt is kimentem. Ha a két videón azonosak a keyframek, akkor a két kép ugyanaz lesz. Ha eltérés van, akkor macerásabb, mert CTRL+nyilakkal lehet keresgélni az egyező frame-t, ha precíz akarsz lenni. Olyat láttam még, hogy valamelyik verzió néhány másodperccel hosszabb vagy rövidebb, olyankor ezt az eltolást bele kell kalkulálni, de esélyes, hogy olyankor a keyframek is mások lesznek.

  • thomasrc

    tag

    válasz thomasrc #33107 üzenetére

    Bocs, már nem tudom szerkeszteni, de ami fontos még, hogy madVR screenshotsnál ki legyen kapcsolva minden belenyúlás a képbe:

  • thomasrc

    tag

    válasz m3ss #33127 üzenetére

    Én a papírformából indultam ki, tehát először a display peak luminance-hez beírtam, amit a colorimeter kimért a projektoron.

    Utána fogtam több filmet, aminek beszereztem az sdr és a hdr változatát is, majd az sdr-t referenciaként használva elkezdtem nézegetni, hogy mit mutat a hdr->sdr konverzió. Láttam, hogy a kettőnek köze nincs egymáshoz... :D

    Szóval a dynamic target nits sorral elkezdtem játszadozni, hogy érzetre megközelítőleg azonos legyen a konverzió képe az sdr-ével a lehető legtöbb jelenetben.

    Úgy érdemes kísérletezni, hogy a filmben keresel nagyon sötét, nagyon világos és vegyes megvilágítottságú jeleneteket és azokat hasonlítod az sdr képéhez, már ha ugyanez a célod, mint ami nekem is.

    Én azt tapasztaltam, hogy a dynamic target nits a világos jelenetek expoján változtat sokat, a no compr limit pedig a sötét jeleneteken, ezért ilyen jeleneteknél állítottam be első körben, ha jól emlékszem ilyen 30-120 körüli értéket. Utána újracsekkoltam több jeleneten, majd néztem vegyes megvilágítottságú jeleneteket, ahol a két értéket variálva próbáltam még az árnyékos területeket és a világosakat sdr-hez minél azonosabbra belőni. Nekem így az jött ki, hogy 48 nits mellé a 20-80 ad hasonló eredményt a filmek többségénél egy-két kivétellel (amiket eddig megnéztem).

    Ha nem az a célod, hogy az sdr képét utánozd le, akkor is áll ez, tehát hogy ha az árnyékos részek expoján akarsz emelni, akkor csökkentsd a no compr limitet, ha a világos részek expoját akarod növelni, akkor csökkentsd a dynamic target nits-t és fordítva (expo csökkentéséhez növeld az értékeket).

    Hogy pontosan milyen algoritmust paramétezel ezzel, azt szerintem csak a fejlesztő tudná megmondani... A legjobb leírás amit találtam róla az annyit mond, hogy "a hdr effekt mértékét állítod vele".

    Amivel még lehet játszadozni expo ügyben az a don't add peak nits (előnye, hogy csak a világos részek expoja nő meg tőle, az árnyékos részek maradnak érintetlenül, de ez úgy tapasztaltam, hogy nagyon szórt eredményt ad; valamelyik filmnél jó, valamelyiknél már zavaróan fényes képet eredményez) és jobb oldalon az alternative histogram (csúcsfényeket egy kicsit világosabbá teszi).

    Illetve a lum method-oknál van amelyik sötétít, van amelyik világosít kicsit a képen, de hamarosan jön az új teszt build, amiben elvileg lesz valami variálás itt, szóval ne menjünk bele.

  • thomasrc

    tag

    válasz m3ss #33126 üzenetére

    GTX 1060 3GB-os változat van nekem. Nyugodt szívvel nem tudom ajánlani. :( Nekem a hdr filmek lejátszása már kimaxolja a gpu-t, igaz én 3dlut-al és a copy-back módban használom, mert a feliratpozicionáló részét is használom. A kimaxolás azt jelenti, hogy 24 fps uhd anyagot még elbír 25 ms körüli renderidőkkel, de a hfr demoanyagok már szaggatnak. Az említett compromise... bekapcsolásával még talán éppen elbírná a hfr-t is megfelelő beállításokkal, de nem vagyok hajlandó bekapcsolni, mert teljesen elrontja a színeket.

    Egyébként a highlight recovery-vel vigyázz, mert látszólag állít vissza részleteket, de én azt vettem észre, hogy belenagyítva kiégéses artifacteket is generál a képre. Lehet, hogy lum_method függő és adhat jó eredményt is, ezt viszont már nem teszteltem.

    Ha nem tűröd a kiégéseket, akkor esetleg próbáld meg valamelyik max lum_method-ot használni, hátha segít. A fejlesztő a napokban azt írta, hogy max-ok közül a max3-at és a max3 54-et fogja megtartani valószínűleg a jövőben, de lehet, hogy átnevezi a következő build-ben, mert vak tesztet akar csináltatni... Szóval ez a komment sem biztos, hogy jövőtálló lesz. :D

    [ Szerkesztve ]

  • thomasrc

    tag

    válasz Khaosz55 #33133 üzenetére

    Mindent én sem tudok, de ha nyárig nem születik ilyen iromány, akkor összedobok valamit. :) Igazából én egy wiki-re gondoltam, mert a test buildek változhatnak és annyi témakör van madvr-el kapcsolatosan, hogy egyetlen írásban lehetetlen összefoglalni. Szerintem a fő probléma itt az, hogy a neten fellelhető írások nagy része nem naprakész. A test buildekről meg konkrétan semmi nincs, ott egy 800 oldalas fórumtopikot kellene átolvasni, hogy teljesen képbe kerüljön az ember mindennel (ilyenre még én sem vállalkozok, pedig 200 oldalnyi hozzászólást már átnyálaztam belőle).

  • thomasrc

    tag

    válasz m3ss #33135 üzenetére

    Hétvégére ígérték az új buildet, de mivel febr. 1-én lejárt a mostani, ezért írja ki az üzenetet.

    A legfrisebb info az, hogy a dumb várhatóan ki lesz véve, mert a konszenzus alapján valóban nem jó algoritmus. A max3 54 tűnik a befutónak, de alatta green: 1000, red: 850, blue: 600, max3 lum: 150 paraméterekkel (most vagy ezek lesznek a default értékek vagy ezek lesznek hardcode-olva állíthatatlanul; számomra nem volt teljesen világos a tájékoztatás ezen része). A red-nél még megy a dillema, hogy 850, 900 vagy 875 legyen. Ezen kívül a sep-et tervezik még biztosan megtartani meg még talán 1-2 algoritmust.

    Scaling: Chroma-ra én NGU-t használok, Downscaling-re SSIM-et, Upscaling-re a régi időkből Jinc van beállítva, de ez utóbbiban bizonytalan vagyok, hogy a legjobb-e. Nagyon nem nézek alacsony felbontású videókat, így nem igazán foglalkoztam vele tüzetesebben.

    Egyébként ha fullhd a kijelző és módosítatlan méretben nézed a videót, akkor uhd hdr releaseknél már nem történik chroma upscaling. ctrl+j-vel meg is tudod nézni, hogy csak image scalinget ír ki, chroma-t nem (persze rakd ki teljes képernyőre előtte a videót). Chroma downscaling-et meg, ha szükség van rá, akkor nem tudod külön állítani, arra ha jól tudom, akkor az image upscaling-ben beállítottaktól függően bicubic-ot vagy dxva-t fog használni. :)

    > "amugy miert 25 ms koruli renderidoket celzol meg?"

    Hát, igazából 10-13 ms-ot céloznék meg, mert projektor mellett ott van egy monitor is, amin a smooth motion-t használom. Olyankor ugye a vsync ideje is fontos, nem csak a frame interval. Most ez úgy alakult, hogy ha uhd hdr filmeket lejátszik 20-25 ms renderidővel a kártya, akkor hagyományos/gyengébb kódolású tartalmaknál még megvan ez a 10-13 ms körüli érték, így még jó vagyok a monitoron is, mert ott amúgyis olyan tartalmakat nézek, nem filmeket. Lehet, hogy lenne értelme még extra profilokat létrehozni és még jobban kimaxolni a videokártyát, de egyelőre nem tudom érdemes-e foglalkozni ezzel. Én inkább videokártya vásárlás irányába gondolkodom, mert a magas frame sebességű uhd hdr tartalmak kompromisszum nélkül amúgy sem mennek, márpedig a jövőben azt is szeretnék majd nézni néha. Jön majd pl. az Avatar 2, jó lenne újranézni a Hobbit-ot is hfr-ben, stb.

    [ Szerkesztve ]

  • thomasrc

    tag

    válasz m3ss #33137 üzenetére

    Kipróbálhatod azt a paraméterezést is, ha gondolod... Kicsit fényesebbé teszi a világos területeket és más a bőrszín, ez a két legnagyobb különbség, amit én látok. Majd kiderül tényleg bekerül-e a következő buildbe.

    Ha felkonvertálva nézed, akkor az NGU az bőven jó a chroma-hoz. Általában az Anti-Alias és a Sharp szokott elhangozni mindenhol, de én bevallom nem látok képi különbséget közöttük. Megszokásból a Sharp-ot használom High-on, de ahogyan írtad, a színre nem annyira érzékeny a szem, ezért ez lenne az első, amin spórolnék renderidőben.

    Ha jól értem, akkor 2160p-t fogad a kijelző, tehát nálad uhd hdr anyag esetén nem is kell image downscaling, mert natív felbontásban megy a film? Ha ez így van, akkor megspórolod a leskálázást, ami elég sok renderidőt jelent. Lehet, hogy nálad a GTX 1060 így jobb renderidőt adna.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák