-
GAMEPOD.hu
Házimozi haladó szinten
Ebben a topikban alsó-középkategória feletti rendszerekkel foglalkozunk, de bármilyen házimozival kapcsolatos kérdésre (ha tudunk) szívesen válaszolunk.
Ha nem vagy járatos a témában és kezdő szett vásárlásában kérsz segítséget, kérlek kérdésedet itt: Házimozi belépő szinten tedd fel.
Új hozzászólás Aktív témák
-
skippper
senior tag
Sziasztok!
Milyen mennyezeti hangszórót ajánlanátok filmezéshez? (5 hangszóró földön, 4 a plafonon, Atmosban)
Ami az én fülemnek nagyon fontos az a dialógusok tisztasága, minél kristályosabban szóljanak az emberi hangok, nem kell dübörgő basszus bele.
Ár/érték arány a legfontosabb, darabonként max 50k-t szánok (de jobban örülnék 30 körül).
Ilyeneket néztem eddig, esetleg tapasztalat valamelyikkel?
https://homemovie.hu/termek/polk-audio-sc60-beepitheto-hangsugarzo-par/
https://www.extremeaudio.hu/klipsch-cs-16c-ii-beepitheto-hangszoro?keyword=klipsch%20cs-16
https://www.extremeaudio.hu/klipsch-cs-18c-beepitheto-hangszoro
https://www.extremeaudio.hu/yamaha-ns-ic600-beepitheto-hangfal-par
https://www.extremeaudio.hu/yamaha-ns-ic800-beepitheto-hangfal-parKöszi előre is a segítséget!
[ Szerkesztve ]
-
skippper
senior tag
válasz Gedeon 77 #172875 üzenetére
HDMI kábeled 2.1-es, illetve az erősítőn és TV-n be van kapcsolva annak támogatása? (LG HDMI Ultra Deep Color, Yamahán nem tudom, Denonnál 8K Enhanced módnak hívják). Nekem Denon 3700-al és LG C9-el gyönyörűen működik az eArc passthrough, simán lejön a DTS HD-MA meg a TrueHD-ba csomagolt Atmos is.
-
skippper
senior tag
válasz Gedeon 77 #172877 üzenetére
Már megint az AudioQuest meg a jó kis leírásaik... azt írják, hogy 18gbps, ami a HDMI 2.0 szabvány megfelelője, javaslom cseréld le egy 2.1-es kábelre.
Pl.:
https://kabelvilag.hu/Gembird-Premium-HDMI-2-1-8K-60Hz-kabel-2m
vagy
https://www.emag.hu/a-hdmi-2-1-v-kabel-apa-apa-8k-aranyozott-3-m-uhsp2-1-3/pd/D0RHBMMBM/ -
skippper
senior tag
válasz Gedeon 77 #172877 üzenetére
Sima ARC-n átmegy az Atmos, de nem TrueHD-n, csak DD+-on, azaz tömörítve. Onnan tudod biztosan, hogy eARC vagy sima ARC, hogy tudsz-e TrueHD vagy DTS HD:MA contentet hallgatni rajta. Tölts le pár demot, ami fixen ebben a kódolásban van és azzal teszteld le. Amúgy a sávszélesség különbség elég komoly, ARC az kb 1 mbps, eArc az 37 mbps.
-
skippper
senior tag
válasz Gedeon 77 #172877 üzenetére
Illetve nekem még az is kellett a C9-en, hogy a hangnál átállítsam ARC-ról eARC-ra, hogy működjön. Utána az erősítőn lehet információt nézni arról, hogy milyen kapcsolat van az eszközök között, ott szépen lehet látni a linket, hogy 2.1 vagy 2.0-nak észleli (8K/60Hz kompatibilitás, 4K/120Hz HDR kompatibilitás). Én is épp a napokban játszottam végig, hogy az egész rendszer 2.1-es HDMI-ken megy keresztül és megérte. 4K, 120Hz, 10bit, full RGB, HDR, G-Sync, így azért egész más SuperMariozni, közben meg jön a Dolby TrueHD ugyanezen a linken
-
skippper
senior tag
válasz Gedeon 77 #172884 üzenetére
Ha 3 méter alatti hosszúságot vásárolsz, akkor elég egy passzív kábel, onnantól pedig nem igazán számít a márka. Mivel digitális jelet továbbít, így vagy működik, vagy nem. Max akkor lehet érdemes többet áldozni rá, ha sokat húzogatod ki-be, olyankor lehet értelme annak, hogy jobb a borítása, jobb a csatlakozója, stb.
https://www.hdmi.org/spec/hdmi2_1
Itt van egy jó hosszú kérdezz-felelek, ami segít eligazodni ebben a világban.[ Szerkesztve ]
-
-
skippper
senior tag
válasz renatto #172896 üzenetére
Nem gondolkodtam túl sokat, rendeltem egyet én is. Túl csábító volt ez a 20% (bár egy kicsit gyanús lett, hogy US-ben 800 dodó az ára, akkor nálunk miért 1000 EUR). Mindenesetre 800 EUR még pont belefért a lélektani határomba, hogy lecseréljem a korosodó Wharfedale 10.MX-et. Kiváncsi leszek mit húz.
-
skippper
senior tag
Van arra objektív mérése valakinek, hogy mondjuk egy Audyssey XT32, Ratbuddysseyn keresztül beállítva és egy Cavernes EQ, ugyanarra a target curvere mennyiben tér el? Megéri az extra szüttyögést a Cavern?
-
skippper
senior tag
Megjött a Monolith 12... sejtettem, hogy méretes darab, de így kirakva... atyaég. Csak úgy kíváncsiságból kérdem, hogy van valami olyan mélyláda, amit nyugdt szívvel ajánlotok, de azért egy fokkal kisebb ennél a szörnyetegnél és érdemi előrelépés egy Wharfedale 10.MX után?
-
skippper
senior tag
válasz powerup2 #172941 üzenetére
Pár órája bontottam ki és alszik felette egy 3 éves gyerkőc, így csak a méretét tudom megítélni - az nagy Mindenesetre teljesítménytől függetlenül valószínűleg mennie kell majd, annyira kilóg a nappali bútorzatból, így ha valaki beszeráron szeretne egy ilyet, még most szóljon (200 euros kedvezménnyel együtt)
[ Szerkesztve ]
-
skippper
senior tag
válasz ctrlaltdel13 #172943 üzenetére
A műszaki dolgokért én felelek itthon, a szobadesignért nem, IYKWIM
-
skippper
senior tag
válasz Quetz #172965 üzenetére
https://www.mahasz.hu/hirek&hir=191
Morálisan védhető és jogos lehet a kijelentés, de a letöltés önmagában nem illegális, így mint olyan, teljesen jogos a kérdező kérdése. Az más kérdés, hogy visszaseedeli-e a fél világnak.
[ Szerkesztve ]
-
skippper
senior tag
válasz Saughassy #172976 üzenetére
Szerintem ugyanarról beszélünk:
https://www.monoprice.eu/products/monolith-by-monoprice-12in-thx-ultra-certified-500-watt-powered-subwoofer43x59x60, míg az SVS 44x53x60
Nem igazán vagyok előrébb
Klipsch 112 vs PB1000 Pro hogy állnak? Van kettejük között 80k különbség, van annyival jobb az SVS? Számomra a pontos, csattanós basszus a fontos, nem a földrengés, ha ez számít valamit.
[ Szerkesztve ]
-
skippper
senior tag
Na megjött Monopriceéktől a "vissza a feladónak" címke. Még van pár napja annak, aki szeretné átvenni esetleg a discount áron, utána viszi vissza a biciklis postás.
Egyelőre úgy gondolom, hogy a Klipsch R-112 lesz a győztes, hasonló méretben/árban nem nagyon találtam alternatíváját (aki esetleg tud, ne tartsa magában ) . Lehet jobbat szól az SVS, de másfélszer annyit nem biztos, hogy megér, ráadásul lényegesen nagyobb is.
-
skippper
senior tag
válasz I'am Dony #173022 üzenetére
Ebben az igazság annyi, hogy teljesen szubjektív, hogy Te mit érzel jónak, Neked mi tetszik. Ettől függetlenül mind a film, mind a zene művészet, ahol a szerzők, rendezők, hangmérnökök által megszabott hangerő és képi világ az original, de facto standard. Előfordulhat, hogy jobban fog tetszeni egy Rembrandt kép, ha piros-kék szemüvegen keresztül nézed, diszkógömbbel megvilágítva, mert izgalmasabb lesz, attól még azt nem úgy álmodták meg. Ugyanez igaz a mozira - lehet, hogy neked jól esik, ha nagyobbat robban a bomba, de attól az még egy módosított alkotás lesz és nem állíthatod általánosságban, hogy az mindenkinek jól jön. (tudom, hogy mindenkinél módosított a gyakorlatban, de ha az elv az, hogy minél inkább az eredeti felé húzunk, akkor annál kevésbé lesz módosítva). Same shit a kadenciahelyes lejátszás vs soap-opera mániás, agyonsmootholt nézők.
[ Szerkesztve ]
-
skippper
senior tag
válasz alphamooncam #173027 üzenetére
Látom nem jött át, amit leírtam, lehet túl hosszúra sikerült. Két tény van egymás mellett - az egyik, hogy a művész valahogy megálmodta a művét, elkészült valahogy, bemutatta valahogy és az az eredeti, original. Ezen szerintem nincs mit vitázni, Te is leírtad, ez az egyik standard, amit érdemes lehet követni, minél inkább előállítani azt a környezetet (referencia szintek kergetése). A másik tény, hogy a művészetek befogadása egy szubjektív műfaj, így mindenkinek más az ízlése és máshogy élvezi a tartalmakat. Nektek fontos a mély, ezért húztok rajta, nekem fontos a kristálytiszta dialógus, ezért arra fókuszálok, ez is egy teljesen valid standard. De azt kijelenteni, hogy a mozi mélyeken húzni kell, mert az úgy a jó és a zenén meg nem, mert az úgy a jó az már a hallgató saját ízlését próbálja standardizálni másokra, aminek aztán semmi létjogosultsága nincs a tapasztalatmegosztáson túl. Vagy a saját ízlésedre szabod és úgy hallgatod/nézed, vagy törekszel a leginkább természetes, eredeti hangzásvilágát/képi világát visszaadni, mindkettő teljesen jó megoldás. Az meg szerintem nem érv, hogy a drága erősítő mérnökei belerakták, akkor az biztos úgy van jól, különben mindenki automatán hagyná az összes EQ beállítást meg kalibrációs SW-t. Audysseyn is úgy találták ki a mérnökök, hogy használj MRC-t meg 0-20kHz EQ-t, dynamic volumeal (ezt is javasolják a tutorialjaikban is), az összes TV pedig általában olyan csillogós villogó túlszaturált okádék képi világgal jön ki a mérnökök kezei közül, hogy rossz nézni.
-
skippper
senior tag
válasz alphamooncam #173033 üzenetére
"Az meg hogy kergetni egy in jure egy egyalkalmas víziót ( azért vízió, mert felteszem egy film készítésében sem vettél részt, és csak elképzelésed lehet arról, hogy az hogy nézett és ki és hogy hangzott ), hogyan tudom minél jobban megközelíteni de facto lehetetlen."
Minél jobban megközelíteni lehetetlen? Dehogyis. Pont ez a lényeg, hogy ugyanazt visszaadni, amit a mastering monitoron láttak, kvázi lehetetlen, de minél jobban megközelíteni egy elv, amit vagy alkalmazol, vagy nem és ha csak egy gyufaszálat arrébbteszel a dolog érdekében, akkor közeledsz hozzá.
Ha fogsz egy katódsugárcsöves TV-t, mert az van otthon, aztán fogod az elektromágnesedet és kihúzod belőle a piros foltokat, amiket a hangszóró otthagyott, akkor "minél jobban megközelítetted" az eredeti tartalmat. Még mindig távol vagy tőle, de legalább törekedtél rá. Ha viszont viccesnek tartod, hogy itt piros, ott meg zöld, ezért még rá is rakod a horgolt terítőre a neodímiumot, akkor nem törekedsz rá, hanem a saját ízlésednek felelsz meg.
A Blu-Ray lemez formátuma fix, levalidálta a kiadó, adott színtéren megjeleníti a kijelző - ahogy csak tudja - illetve az adott hangsávokat kiadja az erősítő - ahogy csak tudja. Ha ezeket referenciaszintekre kalibrálod, akkor megkapod azt, ami a Te rendszereden a lehető legjobban hasonlít arra, ahogy a szerző elképzelte.
Igen, szeretem a kisarkított példákat, mert abból lehet jól kiolvasni, hogy mi az elv mögötte, aminek meg lehet feleltetni.
[ Szerkesztve ]
-
skippper
senior tag
válasz I'am Dony #173043 üzenetére
KP és BBéci nyilatkozhatna arról is, hogy interpolációval vagy anélkül szeretnek filmezni, mert ha véletlen szeretik az interpolációt, akkor mihamarabb szólni kellene a TV-gyártóknak, hogy hagyják a p*csába a Filmmaker mód fejlesztéseket
(nem nektek szól, a jó viták mindig előreviszik a világot, csak mókás érvként felhozni, hogy Ti így látjátok, szal az úgy van)
[ Szerkesztve ]
-
skippper
senior tag
válasz ada19 #172982 üzenetére
Megjött a 112. Imádom, piszok jól szól, átlagos hangerőn nem igazán érzek különbséget a Monopricehoz képest, pedig jó nagy szobában lakik (igaz nem vagyok basshead, ez része a történetnek). Kapott egy Toole+Bass görbét és lubickol az Atmos contentben. Bőven megérte azt a ~120k-t ami így a zsebemben maradt.
Köszi a javaslatokat!
[ Szerkesztve ]
-
skippper
senior tag
válasz renatto #173066 üzenetére
De, biztosan fog változni idővel, mondjuk a mértékében nem vagyok biztos. Amit tudok, hogy kb egy hétig pörgött itt a Monoprice, utána pár napig a Klipsch, ugyanolyan körülmények között nem éreztem nagyságrendi különbséget a teljesítményben (és igazából már a Klipsch pontosságával is teljesen elégedett vagyok), miközben árban több mint másfélszer annyi.
Ehhez az is hozzátartozik, hogy én nem hallgatom a rendszert túlzottan hangosan. 50 nm-es nappaliban (kanapé 3m-re a TVtől/hangszóróktól) az erősítő még nem igazán járt 50-es volume felett.
[ Szerkesztve ]
-
skippper
senior tag
Ezt amúgy már akartam kérdezni, hogy itt ki milyen hangerőn használja az eszközét házimozizás közben? Most kiváncsiságból átállítottam dB skálára a hangerőt, én -15 és -30db között élek gyakorlatilag, annál bármi több az már szinte fájdalmat okoz. Eközben pedig elvileg a 0dB lenne a referencia, nem? A "standard, ahogy a hangmérnök megálmodta" hogy ebbe a soha be nem gyógyuló sebbe beletérdeljek (mindenkitől meg is kapom, hogy kicsik ezek a hangszórók ebbe a szobába, soha nem is értem miért mondják)
-
skippper
senior tag
válasz Dorian #173072 üzenetére
Még akkor sem, ha azt feltételezzük, hogy ugyanarra a target curvere van kalibrálva? Fogom ugyanazt az erősítőt, rárakok 5 különböző hangfalszettet, majd tolok egy-egy Audysseyt mindegyiken, akkor nem ugyanazt a hangerőt kapom? (Bocs, ha amatőr a kérdés, tanulni járok ide )
"0 dB on the receiver scale represents "reference" level and is arbitrary but is a well-known convention" -> ez a Denon leírása, ebből gondoltam, hogy ez a referencia szint - ha már ők is ezt a kifejezést használják rá. Bár gyanús, hogy idézőjelben van...
[ Szerkesztve ]
-
skippper
senior tag
válasz Dorian #173072 üzenetére
"85 db would equate to what you'd expect reference to be in a cinema, if calibrated correctly.
I'd suggest you'd never actually be portraying anything at reference regardless of whether you set reference as being 75db or 85db. This is very loud, too loud for most households and adjoining neighbours. Set it at 75db and then adjust the volume by ear. Most people won't exceed -15db regardless of what the actual SPL reference was when calibrated.
All movie soundtracks are technically authored using an 85db reference though, so if truly wanting to portray a soundtrack as close as the person who mixed it intended (with the same dynamic range), you'd set reference to 85db, turn the volume up to 0fb and let rip. As said, this is very LOUD."
Csak nem értettem annyira félre akkor, csak nem gondolkodtam. Valóban a 0dB az a referencia hangerőszint -> amit egy moziban érdemes lenne használni.
[ Szerkesztve ]
-
skippper
senior tag
válasz Dorian #173075 üzenetére
Az alap feltevés onnan indult ki, hogy fogod ugyanazt az erősítőt, ugyanabban a szobában, ugyanazzal a kalibrációval (újra és újra lefuttatva a hangfalakra) és csak a hangfalakat cseréled le. De még ettől eltekintve is, ha jól értem, akkor az Audyssey azt lövi be, hogy ha feltekered a hangerőt 0dB-re, akkor amit ő (attól az erősítőtől abban a szobában hall a mikrofonon) az 75dB lesz. Ha pedig valaki más, más hangszórón, más erősítővel futtatja, akkor is arra lő az Audyssey, hogy amit a mikrofonon hall, az 75dB legyen, nem?
Empirikus élmény: a 100W-os mélynyomó és az 500W-os mélnyomó kalibráció után érzésre pont ugyanolyan hangos volt.
[ Szerkesztve ]
-
skippper
senior tag
válasz renatto #173094 üzenetére
Jó kis teszt írás Én a Monolithról váltottam vissza a Klipschre és nem bántam meg (árkülönbséget tekintve), az írásodból kiolvasva lehet, hogy pont azért, mert alapvetően halkabban mozizom - ha jól értem a Klipscheknek a nagy hangerőnél szétesett a pontossága.
Ami érdekes lehet még, hogy ha a Monolithot lezárod a dugókkal, miként változik meg a karakterisztikája. Arról is írhatnál egy picit.[ Szerkesztve ]
-
skippper
senior tag
Kábelminőség témakörben egy jó kis objektív teszt: https://www.youtube.com/watch?v=kR12Ttuxobs
-
skippper
senior tag
-
skippper
senior tag
UMIK-1-et lehet még valahol venni Európában? Nem igazán találtam raktáron sehol.
[ Szerkesztve ]
-
skippper
senior tag
Azt amúgy jól sejtem, hogy ha nem equalizer presetet akarok gyártani, csak szimplán a szoba akkusztikán javítani és a beszakadásokat megtalálni akkor arra az Audysseys mikrofon + REW kombináció is tökéletes?
[ Szerkesztve ]
-
skippper
senior tag
Segítsetek kérlek, HDMI 2.1 témakör:
Én hülye kitaláltam, hogy milyen jó lenne, hogy ha már van egy LG C9-em, akkor a teljes házimozi lánc HDMI 2.1-en menne. A következő felállás van most itthon:
Asztali gép RTX 3080-al (elvileg fullos 48Gbps-es HDMI 2.1)
Médialejátszó gép RX 6600-al (ha jól sejtem, akkor 40Gbps-es HDMI 2.1)
Denon X3700H (új szériás, HDMI 2.1 bug javított verzió, ha jól sejtem, akkor 40Gbps-es portokkal befelé is, kifelé is)
LG C9 3db full speed 48Gbps-es porttal
kistalicskányi 3m-es Ultra High Speed certified kábel (mind 48Gbps-es)A következő esetek vannak:
RX6600 -> Denon 8K input -> 8K enhanced beállítva AVR-en -> C9 -> 4K/120Hz/4:4:4/HDR/10bit kép tökéletesen megy, de nem megy át a TrueHD/DTS HD:MA, csak a DD-be csomagoltRX6600 -> Denon 8K input -> 4K enhanced beállítva AVR-en -> C9 -> 4K/30Hz/4:4:4/HDR/10bit kép tökéletesen megy, átmegy szépen a TrueHD
RX6600 -> LGC9 -> eARC -> Denon -> 4K/120Hz/4:4:4/HDR/10bit kép tökéletesen megy, eARC-n nem jön vissza a TrueHD
RTX3080 -> Denon 8K input -> 8K enhanced beállítva AVR-en -> C9 -> 4K/120Hz/4:4:4/HDR/10bit kép nem megy, valamiért 60Hz fölé nem engedi állítani, de megy a TrueHD
RTX3080 -> C9 -> eARC -> Denon -> 4K/120Hz/4:4:4/HDR/12bit megy tökéletesen és lejön az erősítőre a TrueHD
Kérdés 1: mi a szentszar van az AMD-vel, hogy ha a Denont 8K enhanced módba kapcsolom, akkor képbeállítástól függetlenül nem veszi az erősítő a lossless codeceket?
Kérdés 2: mi lehet a gond az RTX3080/Denon kombinációval?
Kérdés 3: melyikbe állítsam bele a kisbaltát először?Amiket próbáltam:
- DDU driver reset
- friss MPC-HC mindkét gépen, pöccre megegyező beállításokkal
- C9-en az inputokat random cserélgettem, ugyanez maradt az eredmény
- kábeleket cserélgettem, ugyanez maradt az eredményAmit szeretnék elérni
- RX6600 -> Denon 8K mód -> C9 -> 4k/120Hz/4:4:4/HDR/10bit/TrueHD -> ez elvben lehetséges a 40Gbps HDMI-n, igaz?
- alternatívaként RX6600 -> C9 -> eARC -> 4k/120Hz/4:4:4/HDR/10bit/TrueHD -> ez biztos, hogy működnie kell, hiszen az RTX3080-al ugyanez a lánc simán tudja ezt, még 12biten is. -
skippper
senior tag
-
skippper
senior tag
Egy hirtelen ötlettől vezérelve sikerült megoldanom a korábban felvetett problémát itthagyom a megoldást az utókornak, hátha más is belefut. Az jutott eszembe, hogy nagyon furcsa, hogy ha HDMI 2.1 módba kapcsolom az erősítőt, akkor még úgy se küldi át rendesen a TrueHD hangot, ha a világ összes sávszélessége rendelkezésre áll, így valószínűleg nem a 40Gbps a gond (amúgy is úgy néz ki nekem, hogy inkább a 40Gbps lesz a standard, nem a 48...). Kipróbáltam, hogy felcsapom 4k/120Hz/4:4:4/10bit-re, amit kizárólag akkor tud abszolválni, ha működik a HDMI 2.1, majd kikapcsoltam MadVR-ban a kadenciahelyes lejátszást és láss csodát, tökéletesen működik. Úgy néz ki, hogy valószínűleg az AMD driver újfent nincs a helyzet magaslatán... Öröm az ürömben, hogy mivel a 120Hz pont egész többszöröse a 24-nek, így igazából így is kadenciahelyes maradt a lejátszás (legalábbis 45mp-enként 1 frame duplán nem fog feltűnni), ráadásul 120Hz-en az asztalon kavirnyászás fényévekkel könnyebb egy ilyen ölbetouchpados billentyűzeten.
[ Szerkesztve ]
-
skippper
senior tag
válasz Melorin #173346 üzenetére
Nekem is nagyon korrektek és gyorsak voltak a 12"-es visszaküldésénél, viszont sosem felejtem el a futár arcát, amikor ajtót nyitottam neki és csak annyit mondott, hogy "ap*csába, reméltem, hogy nem ezért kell visszajönni" nem komálták azt az 50 kilós csomagot, amit szegénynek egyedül kell toszigálni az autóban
-
skippper
senior tag
válasz BBéci #173404 üzenetére
"Ezt milyen mikrofonnal és műszerrel lehet érzékelni és mérni?"
Bármilyennel, mert ha nem tudod mérni, akkor amit hallasz csak érzéki csalódás és nem reprodukálható. Nem kell túlmisztifikálni a hangokat, nagyon egyszerű fizikai jelenségről van szó, hullámként terjedő rezgés a levegőben (vagy vízben, kinek mi jön be lakhatásnak), ami tökéletesen és minden aspektusában mérhető műszerekkel, az emberi érzékszerveknél sok sok nagyságrenddel pontosabban. Aztán erre a fizikai alapra lehet rápakolni a pszichoakusztikát, ott jön be a képbe, hogy kinek milyen füle van a zenéhez. Ha más a mikrofon által mért hang, akkor onnantól hullámgörbéket nézegetve nehéz megmondani, hogy melyik szól jobban, DE amíg nincs fizikai változás két hullám között, addig nincs értelme beszélni arról, hogy az egyik jobb/rosszabb. Ha Neked meggyőződésed, hogy konzisztensen hallasz olyat, amit semmilyen mikrofon nem tud kimutatni, akkor bizony egy aurahallóval van dolgunk és nincs értelme szakmai vitát folytatni a dologról egy szakmai fórumon.
[ Szerkesztve ]
-
skippper
senior tag
válasz alphamooncam #173420 üzenetére
Azért ez erősen demagógra sikerült. A gondolatmeneted akkor állja meg a helyét, ha azt a feltételezést tesszük, hogy a hangok fizikájában és az emberi hallásban van egy olyan - az emberi tudomány számára egyelőre ismeretlen - tényező is, ami alapjaiban változtatja meg azt, hogy mit és hogyan hallunk. Ezt azért erősen kétlem és szomorú lennék, ha így lenne, bár cáfolni lehetetlen. Ez minden áltudomány alapvetése, hogy azt bebizonyítani, hogy nem tudsz valamit alapvetően teljesen lehetetlen. Innentől kezdve valóban az auralátás, homeopátia, laposföld és vallások területére tévedünk, hiszen olyasvalamivel kellene érveket szembeállítani, ahol az érvrendszer alapköve az, hogy "de itt van valami, amit senki nem lát, senki nem ismer és senki nem tud megmagyarázni, de hidd el, hogy létezik".
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Kompakt "házimozi" szettekkel és hangprojektorokkal (soundbars) tapasztalatok híján nem foglalkozik a topik.
- hozzászólás előtt olvasd el az összefoglalót!
- HÁZIMOZI, HIFI, TV beárazás topic
- Házimozi belépő szinten topic
- Hi-Fi-ről általánosságban topic
- Hangprojektor/Sound Projector/Front Surround/SoundBar topic
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Az USA nem akarja visszafogni Kína növekedését
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Melyik tápegységet vegyem?
- Készülőben a Xiaomi 2021-es csúcsmodelljeinek HyperOS frissítése
- Spórolós topik
- Politika
- PlayStation 5
- The Division 2 (PC, XO, PS4)
- Napelem - 100%-os támogatású pályázat
- További aktív témák...