Új hozzászólás Aktív témák

  • MaUser

    addikt

    válasz gorbep #47373 üzenetére

    Na még egyszer:
    - Ha a jitternek az átviteli szakaszban lenne bármi következménye a digitális jelen, akkor nyilván a másik oldalon digitális formában nem tudnád visszaállítani a küldött adatot S/PDIF-en keresztül. Ez ugye logikus.
    - Ha az átvitel végén ugyanazt a bitsorozatot kapod vissza, akkor a jitternek nem volt szerepe. Ez stimmel, hiszen ha digitálisan rögzíted az adatot, akkor elvileg ugyanazt kell kapnod. Meg is kapod jó esetben, ez ugye eddig stimmel. Ha nem kapnád, most nem beszélgetnénk itt.

    Hol játszik akkor szerepet a jitter? A DA átalakításnál, mert ahogy egy eye diagramon is látod időbeli csúszás van, amit kompenzálni kell. Hogy védekezel ellene? Pl. mint a Sony/Philips páros anno, hogy a DAC elé kötelelzően előírtak egy FIFO buffert ezt kompenzálandó. A gond csak ott volt, hogy ezt ugyanarról a clock-ról hajtották, mint a többi részt, valamint a korabeli DAC-ik sem voltak a helyzet magaslatán, szóval ez nem nyert anno, de ez lett az irány. Sony-nál rájöttek, hogy független clock kell -> mai millió féle DAC. De van más irány is, ahol alapvetően a D/A clock-ja határozza meg a teljes rendszer clock-ját, így minimalizálva a jitter néhány fajtáját.

    Egyébként ha nekem nem hiszel, talán Bob Katz-nak talán igen. A lényeg a közepén van a levelezésben és az elején a jitter megszüntetése/csökkentése résznél. Jitter D/A-nál fontos, ezt meg nyilván úgy véded ki, hogy mérsz jittert és a legjobbat választod (nincs szebbnek hallom v. hasonló) v. simán nem törődsz vele és a vDH-ra szánt pénzt inkább egy annyival drágább DAC-ra költöd. ;)

    ''A file-cserélés öli meg a filmipart? Inkább a filmipar öli meg a file-cserélést. 2 hónapja nincsen semmi értelmes film, amit érdemes lenne letölteni...''

Új hozzászólás Aktív témák