- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Szevam: Érzelmi magabiztosság/biztonság - miért megyünk sokan külföldre valójában?
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
-
GAMEPOD.hu
Sziasztok kedves otthon barkácsolók!
A közelmúltban felmerült ötletek, reakciók alapján úgy éreztem, itt az ideje egy topik összefoglaló készítésének. Ugyanakkor a nyitó hozzászólás erre tökéletesen megfelel, így ezek után következzenek a topiknyitó fórumtársunk szavai:
Új hozzászólás Aktív témák
-
Cleinor
tag
Nos. A probléma megoldása igen időigényes, de szerintem kifizetődő volt.
Szigszalag, olló és saccperkb alapon sok sok kis csík.
Plexi méretre vágva. Kb 5órás melóval felragasztottam a csíkokat azok helyére, úgy hogy alatta volt egy felnagyított rajz.
Lefújtam, hagytam száradni s az eredmény magáért beszél.
Időközben a gépház tetjét is lefújtam.
S a gép elejébe lyukat vágtam.
Csak volt még egy kis iciri piciri gondom.
Tetőtől talpig vashátról van szó.A képen látható hova szántam a kis plexit.
Nos miután leszedtem a müanyag front részt realizálódott bennem a mögötte a házegy szerves része... Vas... lukacsos 1miliméter vastag vaslemez ott is.
Noh hát így nem tudom belülről megvilágítani majd.
Megoldás: Dekopír
Ki a konyhába a gép, dekopír előkap. Hál istennek pont belefért a fűrészlap egyik lukba.
Iszonyat nagy robajjal lekiláttam a felesleges rész eltávolításához...
Természetesen arra nem volt időm és kedvem hogy a vinyón kívül bármit kivegyek a gépből..
Alaplapostul procistul, sőt procihűtőstül vágtam.
Kegyetlen mód rezonált és rázkódott az egész ház. Annyira hogy fogni nem bírtam...
Nos kb 15perc aktív szenvedés után kész a luk. Már megvilágítható.Következő lépés az oldal lap kivágása volt szép íves formában erre plexi jött.
Festés, cicomázás elött a gép így nézett ki.
1 kép
2 képÉs utánna a beszerelt kék fénycsővel pedig így:
RészeredményItt még korán sincs vége a cicomázásnak, de azért már sokkal szebba gép.
Jah és a lényeg, hogy dekopírozás közben nem lett bajaFolyt köv, s meglátjátok hogynézki most
"Elméletileg az elmélet és a gyakorlat ugyan az. Gyakorlatilag nem..."
-
Cleinor
tag
A oldala csupasz volt számomra...
Nos hát akkor gyújtsuk fel!!!!
A terv
Eljárás ugyan az. Matrica aztán festék aztán matrica le.
Kivitelezés
Ezt már csak le kellett fújni.
A képet interneten találtam, módosítottam picit, átrajzoltam itt ott.
Utánna jóbarátom tanácsára nem magam vágtam ki(bár elkezdtem de majd bele őrültem egy csöppet lehetetlen egyben, 2óra elteltével magam is beláttam) hanem rányomtattattam egy öntapadós papírra s egy gép ki is vágta. Ez 1000ft-mba került de még mindig azt mondhatom hogy saját kezemmel csináltam a gépet.
Ez lett belőle!
A VégeredményAhoz képest miből indult szerintem jó lett.
A zúgást, csörgést is megolodottam.
Be mentem a parketta boltba és vettem a parketta alá való vékony "szivacsot" ezzel fixáltam pár alkatrészt, pl a táegységet.
Sufni tuning, de bevált"Elméletileg az elmélet és a gyakorlat ugyan az. Gyakorlatilag nem..."
-
Dimitryj
aktív tag
Másik megoldás: elmész festékboltba ahol autókhoz való festéket lehet kapni normális fetékből veszel max 2 decit!!! És kereesel valakit aki tud fújni, vagy elviszed autófényezőhöz h fújja le.
Erredmény: sokkal jobb minőségű festés mint a gyári, tetszőleges szín.
A festékek ára kb:
-sima metál - 800-1500 ft
-gyöngyház - 2500 ft
-flip-flop - 15k-20k -
Flow
senior tag
-
george11
senior tag
Ha nincs kompresszorod, és tudsz kétkomponensű lakkal dolgozni, akkor el lehet felejteni a lakkozást, mert nem lesz olyan tartós kemény réteg rajta, mint amilyen az autókon van.
Ezek a bolti előre kiszelet hajtógázas lakkok semmit sem érnek. belenyomod a körmöd, és ottmarad a helye.
A csiszolást meg még festés előtt kell jól megcsinálni, és nem a festett részt csiszolni.
Lecsiszolod a felületet simára( ezzel szívni fogsz, mert a spray festéket le kell dúrnod róla ... próbálkozz nitorhígítós ronggyal, ha mákod van, akkor lejön vele a java, aztán jöhet a csiszolás vizes vászonnal olyan 600-as magasságában érdemes kezdeni, majd 800-assal) aztán nyomsz rá alapozót, majd ezt is felcsiszolod vízpapírral (kb. 800-1500-asig).
Ezután jöhet a festék 1-2 rétegben. Ha jó az aládolgozás, akkor ezt már nem kell csiszolnod sehova, és jöhet rá a lakk.
De a spray formátumban kapható lakkokkal ne is próbálkozz, mert csak elcseszed vele a pénzed és az időd.
Szánj rá egy kis pénzt és csináltasd meg egy fényezővel. Ha az aládolgozást (csiszolás, gittelés) te magad megcsinálod, akkor szerintem max 6-8K magasságában lefújja egy autófényező. ( ha otthon csinálod akkor megúszod 2-3K-ból a festék+lakk kombót, de csak addig lesz szép, amíg hozzá nem ér valami)
Ui.: a csiszolásnál arra figyelj, hogy eleve "vízpapírt" vegyél, és mindig legyen vizes a felület amit csiszolsz.
A másik, hogy soha ne csiszolj körkörös mozdulatokkal, mert akkor nem lesz egyenes a felület."5 millióból kijön? Fater megállt, visszafordult mint egy veszkó hős és annyit kérdezett teljesen rezzenéstelen arccal: -Mit is mondott azokról a pillangókról...?"
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest