-
GAMEPOD.hu
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
rbalint88
addikt
válasz MPeter87 #35989 üzenetére
hasonló szempontok mellett választottam én is a barumot, de nálunk dedikáltan hétvégi/hobbiautóra lett. ha napi szinten használnám az autót, biztos komolyabb gumit vettem volna. plusz azért a 30i már el tudja rakni a seggét, lehet érdemes kicsit feljebb nézelődni (kléber felett is)
-
rbalint88
addikt
válasz MPeter87 #35995 üzenetére
Ha nem rakod el keresztbe, kar volt 30i-t venni krisalp 1-2 kalap szar volt, volt mindketto sajnos. Dunlopbol egy regi wintersport 3 es ujabb wintersport 5 tapasztalat van, azok jok. A barumot tegnap raktam fel es eddig csak az automosoig es haza jottem vele, ez kb 20km
a megsporolt penznek mindig lenne helye, suzukitol bentley tulajig senki nem mondana azt szerintem, hogy ahh, ugyis csak berohadna a penzhegy aljan az a plusz partiz-szazezer, legyen a legdragabb. De abban biztos vagyok, hogy a jobb gumira elkoltott plusz penz nem
kidobott penz. A barum es a kleber is inkabb a kisebb meretekben jo, ezert nem feltetlenul ajanlanam oket mar a te autodra. Valoszinu nem fogsz leesni veluk az utrol, de egy meg jobb gumival meg kisebb az eselye. Plusz szerintem eladasnal is hitelesebbe teszi a gondos gazda poziciot egy premium gumi -
Csabroncka
addikt
válasz MPeter87 #35995 üzenetére
Nem csak ettől függ! Itthon rengeteg helyen használnak az aszfaltba azbeszt zúzalék helyett vagy mellett dolomitot - Tesco gazdaságos aszfalt (ez a bizonyos fehér vagy fehérebb színű aszfalt) namost 1-2 év alatt a dolomit zuzalék felülete felpolírozódik és esőben vagy hóban korcsolyapályává változik. Példa: Veszprém - Cholnoky - Aldi körforgalom, egy kis víz és enyhe kigyorsításra is kipörög az első kerék (fél éves Conti TS 860 10 fokban).... Állatkodás és bivalyerős forgatónyomaték nélkül
[ Szerkesztve ]
"in medias res"
-
MPeter87
őstag
válasz MPeter87 #35999 üzenetére
Ezt a hsz-t nem tudom hogyan sikerült elküldeni, mert még szerkesztettem.
Szóval.. péntekre végül is tudok rendelni másfélét is, csak kérdés, hogy akkor milyen irányban nézelődjek? Sokkal drágábbat biztosan nem szeretnék. Megkérdezem a Dunlopot, illetve teszt alapján pl Uniroyal MS Plus 77? Autobild szerint a Hankook Winter iCept RS2 is jónak tűnik.
Bivalyerőstől azért messze van (gyári adat szerint 300Nm), az Octavia kicsivel több volt, mondjuk 'némileg' kevesebb ló mellett, de ez már más téma.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz MPeter87 #36166 üzenetére
Akkor ez vmi cuccolós autó lehet ha ekkora a difi az első és a hátsó között. Ha nem pakolod meg felesleges hátra olyan sokat fújni. De nézd meg a matrica mit ír az adott gumimérethez.
mod:
Nem az a tipik cuccolós akkor. 2.7 bar nem sok, nekünk a Passat gyári értéke 2.8 bar. Ami fura, hogy nagy a difi az eslő/hátsó között. Eltérő a kerékméret is?
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Ngtx
aktív tag
válasz MPeter87 #36166 üzenetére
Télen nyáron 2.5 - re fújom az összes gumit. Soha semmi probléma nem volt ez miatt.
Ugyanitt érdeklődnek, hogy használ-e valaki Barum Polaris 5 teli gumit? Tesztek alapján engem meggyőzött. Gyakorlatban valaki mást?
Jelenleg Michelin Alpine 5 van fent, de többet az nem lesz.[ Szerkesztve ]
iPhone 14 Pro , Macbook Air M1
-
Qru
MODERÁTOR
válasz MPeter87 #51901 üzenetére
A gumiban a teherviselo elem a levego, tehat nagyobb gumi nyomast visel el a simanal az XL. Ehhez a nyomasmegtarto reteget erositik meg, kb 1-3%-al nehzebb mint a nonXL (tehat noveli a rugozatlan tomeget).
Kanyarban a nagyobb nyomas merevebb oldaltartast eredmenyez tehat kevesbe “rogyik” meg. Viszont a tul magas nyomas meg torz kopaskepet eredmenyezhet a gumin (nem a teljes futofeluleten kopik).
#nincsbennetarcsi
-
rbalint88
addikt
válasz MPeter87 #51903 üzenetére
Hyundai i30 a ceges autom, 225/45r17 gumival es 91-es terhelesi indexu van rajta. Nem taknyol vele kanyarban - Michelin Primacy 4. Szerintem a ceedre is felesleges az xl.
Amugy a cegesen es a sajaton is (Audi A4 cabrio, 235/45R17, Michelin Pilot Sport 4) azt vettem eszre, hogy azert ezek a Michelinek szeretik es igenylik a meleget a jo tapadashoz, de akkor nagyon tudnak. Ebben a tavaszias 15-20 fokos idoben meg egyik sincs elemeben. A Hankook Ventus Prime 3 szerintem ilyen idoben jobban tapadt, melegben viszont hamarabb feladta.