-
GAMEPOD.hu
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
Qru
MODERÁTOR
válasz szabonagyur #54304 üzenetére
Meg jo, hogy 4evszakost vettem ujra, igy csak 5 evente kell kikohognom az atgumizas arat.
#nincsbennetarcsi
-
blakey
titán
válasz forceberg #54309 üzenetére
Az is lehet, hogy néhány hónap elteltével megint volt egy mérés és más eredmény született. Szerintem nincs 2 féle. Enyém 17"-os és E/C, ennek ellenére halkabb, mint a Quatrac 5, ami papíron csendesebb volt.
*** "Ne kérdezz többet, mint amennyi a hasznodra válik." - Dante *** "Csak akkor tehetsz meg mindent, ha már semmid sincs." - Harcosok klubja ***
-
Brave_86
aktív tag
Tanácsot kérnék tőletek!
Jelenleg van 2 szett 205/55 R16, külön felnin nyári (Firestone) téli (Conti Ts860) gumi garnitúrám. (III Octavia 140 hp.)
2019-es gumikkal kb összesen 40.000 km-t futottak. (nyári többet, HO-ban dolgozok Pest megyében, napi szinten nem járok autóval, pár havonta 1-1 hosszabb vidéki út autópályán)
Mit tennétek?
- Adjam el ezeket és vegyek egy szett új négyévszakosat? (Még ilyenem nem volt. Milyet?)
Külföldre nem igazán járok autóval, ha igen, inkább csak nyáron mennék.
- 1-2 éven belül feltehetően úgyis cserélném, és az árakat nézve ez csak emelkedni fog. (mint ahogyan többen is ezen gondolkodnak, ahogy olvastam) Most még ezeket el is tudnám adni és az új árába bepótolnám.
- Hagyjam az egészet és használjam amíg bírják? -
den89
tag
válasz Brave_86 #54311 üzenetére
Szerintem te pont határeset vagy. Átlagban 40-50 ezer km-t lehet számolni egy 4 évszakos garnitúrára. Itt van a 2022-es tyrereviews teszt. Vannak persze kiemelkedők és gyengébben teljesítők. Függ az egyéni vezetési stílustól és egyéb tényezőktől (garázsban tartod-e, nyáron tűző napon áll-e az autó, mennyit mész városban, városon kívül, stb). Én személy szerint az alapján döntenék, hogy ezt a 40-50 ezer km-t mennyi idő alatt teszem meg. Ha ez minimum 3, de inkább 4+ év, akkor már érdemes lehet. Én pár hete vettem a feleségem autójára Goodyear Vector 4Seasons gumikat. Évi 7-8 ezer km-nél nem is megyünk többet azzal az autóval, szóval minimum 5-6 évre számolok vele.
A helyedben most már elhasználnám a mostaniakat, és utána döntenék. Esetleg még azt számításba veheted, hogy nagyjából egy időszakban fog-e elkopni a nyári és a téli szett. Mivel ha fél-egy év különbséggel kellene mindkettőből új szettet venni, akkor adja magát a helyzet, és érdemes bepróbálni helyette egy 4 évszakosat. Nálunk faterom pl. pont így tesz.[ Szerkesztve ]
-
Bl@tty
tag
Sziasztok!
Olvasgatom a topikot (megint), mert a feleségemnek Honda Jazz-re (2006-os, GD) keresek gumit 175/65 R14 méretben. Második autó, szóval csak rövid távon, szegedi és környéki utakon lesz használva. Adja magát a 4 évszakos, és ebből 3 kiszemelt típus van, az ár annyira most nem döntő, csak mivel (újra)kezdő sofőr, nem biztos, hogy mindegy a választás. Ebben kérnék segítséget.
- GoodYear Vector 4S Gen-3
- Hankook H750
- Vredestein Quatrac 5
Tartósságot és a helyi adottságokkal elérhető megfelelő biztonságot megcélozva melyik lenne ideális? Pillanatnyilag a fenti sorrend áll a fejemben össze, de meggyőzhető vagyok...
A Hankookról olvastam, hogy jobban kopik (tartósság kérdése), de teszteken előrébb van a Vredestein-nél, ha jól látom és vetekszik a GY eredményeivel (biztonság).Előre is köszönöm a segítő kommenteket!
-
avl
aktív tag
válasz Bl@tty #54315 üzenetére
örülök a kerdesnek, en 2004-esre evek ota gondolkodok, de oly keveset megyek, hogy még nem vettem meg
epp ezek + a Nexen a kiszemeltem; nem tudom a G megéri-e a többletárát (nyilvan, ha 1szer is az megment, a legkisebb kocctol is; akkor igen) ..vagy csak a tudatnak (a "legjobbat" vettem, na nem szaguldozni es emiatt epp tulfesziteni, csak a tudatnak)
...nekem a gördülesi ellenallas is szempont, mert fogyire gyurok (hobbi, szakmai artalom, tudom, hogy az összköltsegben a gumin mulo fogyirész nem oriasi hatasu)
hetvegen tettem fel a teli Winterhawk 3-akat (6-7 eves), nem ereztem tul kemenynek a futofelületet, nem is repedezett, ...es persze 2.6-2.7 bar-ra fujtam ;-) (csak 2.2 körülig engedtek le a kb. 7 honap alatt)
-
-
lsc
nagyúr
válasz Bl@tty #54315 üzenetére
Kb 2 hete rakattam ugyanilyen méretű Hankook-ot 1000-es 1-es Yarisra, eddig jónak tűnik. Hasonló használatra vettük, csendes, jól tapad. Tartósságról nem tudok még nyilatkozni, de ha 40 körül elmegy akkor már OK, itt a város körül nem kevés év lesz az.
Az élet kegyetlen .
-
Qru
MODERÁTOR
-
athomi
veterán
Reggel 9°C, páralecsapódás az aszfalton. Igazából hasonló körülményekre vártam, mert itt szenvedtem már a CC+-szal. Ezzel az új szettel sokkal jobb volt kifordulni kis utcából dinamikusan, ahol a CC+ már elforgott volna, ezzel még nem volt gond. Kíváncsi vagyok 5°C alatt hogy működik.
(1,6 115 Le benzin)[ Szerkesztve ]
-
forceberg
veterán
Itt ugye inkább a hideg sókása jellemző, mint a hóbordázat.
Kérdés, idén is megy a showbiznisz, mint az utóbbi években, hogy szórtak ha kellett, ha nem kellett.
Aztán az út mindig nedves volt a megkötött pára miatt...Anno nekem a Dunlop Wintersport 3D öregedett rosszul havon.
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
Qru
MODERÁTOR
válasz forceberg #54331 üzenetére
Sozas lesz sztem iden is. Talan Pesten nem annyira, mert itt csoro az onkori/utkezelo. De videken ha kell hanem kiszorjak a betarolt mennyiseget.
Ez latyakos es havas/letaposott ut volt. Kikanyarodaskor az esp fogta meg a feneket. Emelkedon: felfele nem volt gond a 4wd miatt de lefele...
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
slett27
addikt
Most feleségem Fiat Punto 1.4 8V-ről 175/65 R15 nyári gumik lettek cserélve. Addig nem is volt semmi gond, miután felkerültek a Kleber 185/65 R15 gumik, mintha fékeznék az autót, egyszerűen az előzés is életveszélyes olyan "lassan" gyorsul. Pedig a 185-ös is gyári méret.
Biztos a gumival van összefüggésben, mert egyértelmű a gumicsere után lett ilyen. Ez normális ? Vagy a 77LE még ezt is megérzi ?
"Ismerősöm szerint az ő Logitech Z-623-as rendszere (bizonyos esetekben) jobban szól, mert felére feltekerve is adja a mélyet, szétveri a házat a gettób@szó számokban !" by Rasiel :DDD
-
slett27
addikt
-
kelly416
veterán
válasz F_Zolee #54341 üzenetére
Értelek, de eddig is nagyon kiszámolva a előzött, nagyon ijedős, vagy nem a méretváltás okozta az életveszélyes előzés érzetet. Ennyit azért nem jelenthet.
A befigó fék, a puha gumi rátehet nem kis lapáttal. Szerintem kell ott lennie valami másnak is a méreten túl.
[ Szerkesztve ]
-
kelly416
veterán
Sajna tapasztaltam én is hasonlót, a futó fogott be, mire meg tudtam állni, füstölt a zsír kifelé a kerékagyból és ahogy lelassítottam, be is blokkolt a kerék. Ott a ráfutó fék volt a.ludas, nem engedte vissza a fékfilyadékot a munkahenger, megtartotta a nyomást. Szerencsére 1db 10-es kulcs meg egy kis környezetszennyezés árán haza tudtam menni a fékfilyadék kiengedése után. A C-s gumi magas ívben tett a forró felnire szerencsére.
-
footy
addikt
Sziasztok!
Van olyan (forditott)kereso ami megmutatja hogy egy adott gumimeret milyen autokra passzol?
Mivel felkerultek most a 4evszakos kleberek a nyari goodyeareket eladnam...koszi
-
footy
addikt
válasz szabonagyur #54348 üzenetére
Szuper, köszi
-
Jakob.rabbi
junior tag
válasz szabonagyur #54348 üzenetére
Inkább wheel-size.com
Új hozzászólás Aktív témák
- Ukrajnai háború
- Hobby rádiós topik
- Mobil flották
- Politika
- Formula-1
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Horgász topik
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Microsoft Excel topic
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest