Új hozzászólás Aktív témák
-
buci
tag
válasz ballington #544 üzenetére
Konkrétan mi érdekel?
-
buci
tag
válasz ballington #548 üzenetére
Igen, értek hozzé valamilyen szinten.Bár egyre kissebb lesz az invi a a nagy proe mellett.
És így, hogy nem nagyon használom, eléggé kiesnek dolgok.
Amit említettél azt konkrétan nem használtam, de a súgó ezt írja:
Hogyan vetítethető egy összeállításban használt geometria?
Egy összeállításban egy összeállítás-darab által kivágott részegység élei vetíthetők a vázlatsíkra, ha az alkatrész metszené a vázlatsíkot. A vetített vágóélek nem asszociatívak a vázlatban. A geometria vetítéskor a geometria egy ''pillanatfelvétele'', és nem frissül, ha a szülő geometria megváltozik.
Egy összeállításban létrehozhat alkatrészt a lap vagy sík, mint vázlatsík meghatározásával. Ezután vetíthet éleket, hurkokat vagy lapot a vázlatba. A vetített geometriából létrehozott sajátosságok addig asszociatívak a szülő vázlattal, míg a csatolást meg nem töri.
Na ez nekem nem teljesen világos, de lehet neked többet mond.
De visszagondolva nekem a vetítéssel soha nem volt gondom.
A geometria vetítésével mindent meg tudtam oldani.
De ha löksz egy képet amin látszik a gond, akkor talán többet
tudok mondani. -
buci
tag
válasz ballington #552 üzenetére
Így már nekem is ok, csak az nem világos, hogy miért kell asszociatívnak lennie.
Mert ha megvan a vetítés, akkor már létre tudok hozni vázlatot alkatrészben vagy
összeállításban is, amelyekből elkészítem a következő alkatrészt.
A vetített geometriát meg eltávolítom ha kész a vázlat.
De a konkrét képen majd biztos megvilágosodik elmém sötétebbik része is.
Amúgy technológusként dolgozom. A 3D jó kiegészítője a munkámnak, de nem feltétele.
Vagy 2 éve kezdtem az invit és jó 3/4 éve nyergeltem át a Proe-re.
Végülis amit csinálgatok, ahhoz bőven elég az Inventor,csak a felületmodellezés
része nagyon gizda ill. a lemezalkatrész része is hagy kivánnivalót maga után, ezért
próbálkoztam be a Proe-val.
Nem bántam meg, hogy így döntöttem. Eszméletlenül profi program!
A használatról:
Van egy bizonyos lemezalkatrészünk:[link]
Az a baj vele, hogy a két benyomás után kerül rá, a 2 kör alakú lyukasztás.
Az így elkészült lyuk viszont erőssen sorjás lesz, ezért jó lenne a képlékeny alakítás előtt
rátenni a lyukasztást:[link]
A kérdés az, hogy milyen távolságra kell ahhoz tenni, hogy deformáció után a lyukasztási
középpontok pont 90-re legyenek? Továbbá az, hogy maga a lyuk milyen alakváltozást szenved:
Ezt a Proe lemezrésze tudja, ugyanis van benne présszerszám, ami belenyomja a felületbe a formát és deformálja is a 9-es lyukat:[link]
Persze az Inventorban is van présszerszám, de kétlem, hogy az ilyet tud.
De ha ha már a lemeznél tartunk, akkor a Proe olyan kiterítéseket is megcsinál, amiket
az inventor nem tud. Pl. tipikus ilyen az alábbi alkatrész:
[link]
De nem akarok itt ódákat zengeni, csupán a kérdésedre szerettem volna válaszolni. -
buci
tag
válasz ballington #554 üzenetére
Ok, az asszociativitás világos volt az előző hozzászólásodból.
Biztos jó dolog, de még nem csináltam olyan összeállíást amiben szükségem lett
volna rá.
Sztem az Invi rajzkészítője jó. Nekem legalábbis bejött.
A Proe-ben ez a gyenge pont. Ott sokkal rosszabb a helyzet, de
annyira jó a többbi része, hogy e miatt kár lenne hanyagolni.
A kitöréssel sincs semmi gond. Ha pl. csak a pontól opciót választod, akkor
nem kell másik nézet sem . Egyszerűen megadod, hogy honnan akarod a kitörést
és megcsinálja. Az, hogy van olyan része, ami másik nézetet is használ,
külön jó dolog. Így pl. a furathoz opcióval egy furat tengelyét használhatod
fel a kitörés mélységénak megadásához.
De a súgóban még animócikat is találsz ehhez a témához.
Nekem még nem hibázott, teljesen elégedett vagyok vele.
A lyukasztás azért sorjás, mert a lyukasztó bélyeg nem a a benyomódott ferde síkra
merőleges, hanem arra a síkra, amire a benyomás készül. Így hamar kicsorbul.
Az eredeti testmodell úgy készült, hogy a benyomás után van a lyukasztás.
Természetesen a progi nem sorjásan csinálja, de a kész darab sorjás.
Egyébként a szerszám felépítését nem ismerem,a vágólapon lévő robbantáshoz sincs sok közöm. De most már majd megnézem, hogy konkrétabbat tudjak mondani. -
buci
tag
válasz ballington #554 üzenetére
Még a lyuksztás témához még annyit, hogy az eredeti alkatrészen ovállyukasztás van.
Ezt elfelejtettem megemlíteni. -
buci
tag
válasz ballington #916 üzenetére
A CATIA nem tud Stepbe menteni?
-
Atlantis
veterán
válasz ballington #916 üzenetére
A ProE-val is meg tudsz nyitni CATIA-s modellt és aztán kimentheted STEP-be.
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
válasz ballington #932 üzenetére
Utánanéztem, a ProE alapból nem hajlandó CATIA-s modellekkel foglalkozni, kell hozzá valamilyen interface. Én mondjuk még sosem próbáltam, de ha nem szupertitkos az anyagotok, egy példafájlt átküldhetsz e-mailben és megnézem, megpróbálom konvertálni. Ma ráérek ilyesmire, szabin vagyok.
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
válasz ballington #936 üzenetére
Nem értem, miért a CATIA-t szidod emiatt.
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
válasz ballington #938 üzenetére
Egyiket se szidd, pláne ne az AUDI-t! Miért nem használtok ti is CATIA-t?
Egyébként fura, mert tudtommal az egész VW konszern ProE-t használ az erőátvitel és a futómű tervezéséhez. Akárcsak a Toyota, sőt az utóbbi kiemelt ügyfele a PTC-nek. Ezt csak úgy érdekességképpen írom.>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
válasz ballington #946 üzenetére
Nem hinném, hogy a Unitis valótlant állítana. Végülis mindegy.
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
dokesz007
aktív tag
válasz ballington #946 üzenetére
nem tom mit pattogsz.....
ha nem tudsz CATIA-ban szép modellt csinálni akkor vagy nem tudod beállítani vagy egész egyszerűen nem is értesz hozzá......
nem bántásképp de fikázol egy 3,5 millás progit ami azért eddíg egy két kivételtől eltekintve nálam hibátlan....
mond mi a szar és hátha lehet rajta segíteni, vagy írj nekik h mi a problemed fognak válaszolni, de h egyből szar...cccc---C.2.A. Dokesz007 ---I'm the power---SAJTOLOK---
-
dokesz007
aktív tag
válasz ballington #949 üzenetére
okka bocsi télleg félreolvastam....
attól még nem szar h más progi nem nyitja meg az adott filet, pl ProE-s cuccot sem nyit meg a solid works csak ha IGES vagy STEP formátumban mented, ez van, ezt kell szeretni...
de akkor plz ne írd h szar modellt lehet vele készíteni mert ez nagyon nem igaz, pláne ha nem is melózol vele...---C.2.A. Dokesz007 ---I'm the power---SAJTOLOK---
-
Parson
addikt
válasz ballington #946 üzenetére
ez tévedés, az Audi használ Pro/E-t is, ugyanugy, ahogy mi is használunk Pro/E-t és Catia-t is mi többb még Ideas-t is... de ezen nem fogunk összeveszni, mert ezek tények
───────────── P r o / E N G I N E E R ─────────────
-
Atlantis
veterán
válasz ballington #960 üzenetére
Én is megkaptam azt a levelet...
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
buci
tag
válasz ballington #1449 üzenetére
Hogy otthon az túlzás, de ha már bedobtad hátha többet beszélünk majd róla. Nekem spec még nem csinált ilyet. Hardverrel hogy állsz? Meg egyáltalán hogy állsz NX téren?
-
Parson
addikt
válasz ballington #1451 üzenetére
szerintem maradj a proe-nál, ha egy mód van rá
───────────── P r o / E N G I N E E R ─────────────
-
perfag
aktív tag
válasz ballington #1863 üzenetére
1., Nem vagyok gonosz.
2., Ha úgyis tudod, hogy ki fogom szedni, minek írod be?
3., Szemem a pályán, nem szeretnék illegális linkeket látni...[ Módosította: Atlantis ]
-
Parson
addikt
válasz ballington #4814 üzenetére
Ezek ha minden igaz SolidWorks file-ok, dobd át őket az emil cimemre és lementem neked stp-be.
───────────── P r o / E N G I N E E R ─────────────
-
_Sanci_
csendes tag
válasz ballington #4817 üzenetére
Ha az összeállítást nem nyitja meg, akkor azt megpróbáltathatnád mással is Pro/E-ben.
[ Szerkesztve ]
-
perfag
aktív tag
válasz ballington #4817 üzenetére
Az NX kistestvérével (Solid Edge) is igen pozitív tapasztalataink vannak, nagyon jó hatásfokkal nyitja meg a SolidWorks szereléseket. Ha még aktuális szívesen segítek.
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung Galaxy A55 - új év, régi stratégia
- Bittorrent topik
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Miniképernyős, VIA-s Epomaker billentyűzet jött a kábelmentes szegmensbe
- Automata kávégépek
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- ASUS routerek
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Milyen CPU léghűtést vegyek?
- Autós topik
- További aktív témák...
- Vírusirtó, Antivirus VPN kulcsok
- Steam, Windows, Origin kulcsok, előfizetések közvetlenül a kiadótól, a LEGJOBB ÁRON!
- Canva Pro előfizetés - 1 éves
- Windows 10 11 Pro Office 19 21 Pro Plus Retail kulcs 1 PC Mac AKCIÓ! LEGOLCSÓBB! Automatikus 0-24
- Game Pass Ultimate előfizetések 1 - 25 hónapig azonnali kézbesítéssel a LEGOLCSÓBBAN!