Keresés

Aktív témák

  • asturel

    őstag

    udv minden gentoosnak :)
    a make.conf-ba accept_keywords=''~amd64'' van es szeretnek egy regebbi fontconfigot feltenni mivel a cedegam nem igazan akar mukodni a 2.3.2-vel es olvastam a gentoo forumon hogy 2.2.3-al tokeletesen megy, ezt a hibat produlja

    Fontconfig error: ''conf.d'', line 1: no element found
    /usr/lib/transgaming_cedega//winex/bin/wine: can't exec 'Steam.exe': error=21

    na szoval fogtam is es beleirtam az
    /etc/portage/package.keywords -be hogy:
    =media-libs/fontconfig-2.2.3 amd64
    de mikor nyomok egy emerge -pv fontconfigot akkor a 2.3.2 -t irja
    probaltam hogy felrakom ugy hogy emerge fontconfig-2-2.3 de igy meg ezt irja :

    bitbox asturel # emerge fontconfig-2.2.3
    Calculating dependencies

    !!! Problem in media-libs/fontconfig-2.2.3 dependencies.
    !!! ''Specific key requires an operator (media-libs/fontconfig-2.2.3) (try adding an '=')'' exceptions

    apropo eterm menujet hogy kell eltuntetni ?:) koszi

    [Szerkesztve]

  • asturel

    őstag

    válasz Sipi #4424 üzenetére

    probaltam mar ugyis de ugyanugy a 2.3.2-t akarja nekem feltenni, de a gentoo mirroron van 2.2.3 szoval nem ertem h miert nem azt akarja ;)

    eterm menut meg nem teljesen igy gondoltam eltuntetni, meg 1 problema h firefoxba eleg erdekes nehany betu, itt 1 screenshot rola
    Bővebben: link ez miert van? gondolom valami font kornyeken de hogy mi ;)

    mod: most latom h vudeot irtam video helyett, de mind1 mert make.confomba ugyis ~amd64 van;)

    [Szerkesztve]

  • asturel

    őstag

    válasz Sipi #4427 üzenetére

    na sikerult felrakni cedega orul, csak mikor elinditom monitort ki is kapcsolja, a gep nem fagy le, de ha atvaltok consolra akkor se kapcsol vissza, esetleg erre valami 5leted van?

    a fontokat mar korabban is alltitottam de ugynezki 10bol 8 ilyen hulyen nezki, az adobe font meg masked, probaltam szorakozni az /etc/portage/package.unmask -al de nem sok sikerrel;)

    lm_sensors tudtommal, meg ahogy az oldalon elneztem az abit ugurut nem supportalja, viszont van lm63 ami a vgam homersekletet merne de nem sikerul beloni, illetve nem ir ki semmit a sensors, nyomtam enis autodetectet de csak egy winbond chipet ismert fel ami elegge false ertekeket ad ;)

  • asturel

    őstag

    helo ismet

    van meg 1 kis problemam igazabol nem is problema de elegge idegesito a dolog:
    szoval ha lealllitom a gepet nem menti el a hangerot es mikor elinditom ujra a linuxot letiltva es teljesen 0an van a pcm, meg a master, ugyszint a tobbi

    2, tunert belovom de ha elotte windozbol hasznaltam mar akkor minden csatornan az a csatorna megy amit korabban neztem, ha nem akkor no signal, pedig 100% h a driver jo mert mar ment igy, viszont ezt irja a tvtime:

    Running tvtime 0.99.
    Reading configuration from /etc/tvtime/tvtime.xml
    Reading configuration from /home/asturel/.tvtime/tvtime.xml
    mixer: Can't open device /dev/mixer, mixer volume and mute unavailable.
    Thank you for using tvtime.


    3, a modules.conf vagy a modprobe.conf -ba kell irnom a module options ?;) mert ugyanis a bttv-nek megkell mondanom hogy meik kartyat hasznalja mert autodetectel nem talalja meg :(((


    4, mplayernek szeretnek feltenni codecet ha jol gondolom win32codecs -t kell emergelni aztan ujraforgatni, meg sosem raktam fel emergevel (elotte mar probaltam az /usr/local/lib/codecs -be belemasolni de nem ott keresi)

    5, mplayer wmv9dmod codecje eleg szar, akad vele a wmv9 stream, ezert megprobaltam xine-vel de az meg aztmondja hogy:
    xine engine error: there is no demuxer plugin available to handle 'url'.
    Uusually this means that the file format was not recognized. :O

    koszi az eddigi helpet, ahogy lecsereltem a ff fontjat meg felraktam azokat a fontokat amit Sipi mester ajanlott, tokeletes igy mar :R

    mod: es arra van valakinek 5lete, hogyha mpalyerrel akarok tv-t nezni, es ha csatornat valtok miert ezt kapom ?:)
    Az MPlayer futása 11-es szignál miatt megszakadt a(z) key_events modulban
    probaltam mar regebbi mplayert is a mostani MPlayer 1.0pre7try2-3.4.4


    [Szerkesztve]

  • asturel

    őstag

    válasz escie #4458 üzenetére

    alsasoundot addolta, remelem jolesz

    mplayer tuti nem a video out miatt akad (windowsra portolt is akad, meg nem csak nekem akad)

    dmesg-be a bttv-nel egy kulonleges dologra lettem figyelmes:
    bttv: driver version 0.9.15 loaded
    bttv: using 8 buffers with 2080k (520 pages) each for capture
    bttv: Bt8xx card found (0).
    ACPI: PCI Interrupt 0000:00:0b.0[A] -> GSI 19 (level, low) -> IRQ 193
    bttv0: Bt878 (rev 17) at 0000:00:0b.0, irq: 193, latency: 64, mmio: 0xfdffd000
    bttv0: using: Jetway TV/Capture JW-TV878-FBK, Kworld KW-TV878RF [card=78,insmod option]
    bttv0: gpio: en=00000000, out=00000000 in=003fffff [init]
    bttv0: using tuner=5
    bttv0: i2c: checking for TDA9875 @ 0xb0... not found
    bttv0: i2c: checking for TDA7432 @ 0x8a... not found
    bttv0: i2c: checking for TDA9887 @ 0x86... not found
    bttv0: registered device video0
    bttv0: registered device vbi0
    bttv0: registered device radio0
    bttv0: PLL: 28636363 => 35468950 . ok



    0000:00:0b.0 Multimedia video controller: Brooktree Corporation Bt878 Video Capture (rev 11)


    lehet emiatt nem mukodik a tuner?

  • asturel

    őstag

    válasz Sipi #4464 üzenetére

    Igy mar mukodik, marmint hogy a modult ezekkel a parameterekkel toltse be, viszont a tunerem tovabbra se akar, pedig 1 honappal ezelott amikor stage3-bol raktam fel, akkor tokeletesen ment ezekkel a beallitasokkal, mostmeg 1 csatornat se talal.

    Amikor beirom h emerge -pv mplayer, es elotte az use flaghoz beirom hogy win32codecs, akkor is -win32codecset ir az emerge ( lehet h az a baj h 64 bites gentoom van? de az mplayer is 32 bitre fordul, illetve azt irja h x86-64-re lett forgata de 3dnow, 3dnowext, mmx,sse, sse2 flagokat hasznal amit a 64 bites mplayer meg nem tudott, probaltam hogy az /etc/portage/package.use -ba beleirom h media-video/mplayer win32codecs de igyse akarja, csak ennel a bizonyos streamnal akadna, ha menne a codecs, de igy nicns is wmv9dmod codecem, amugy tuti nem vo problema mert mast minden jol lejaccik

    mplayerrel nem feltetlen akarok tvt nezni de mencoderrel szeretnek tvrol rippelni ;) es gondoltam h mplayer elcrashel akkor mencoder is hasonloan cselekszik majd

    az /etc/init.d/alsasound status meg aszondja h elindult, de megsincs ijen mixerem

    a cedega problemat sikerult megoldani, en buta az extmodnaal betoltottem a dga-t is, es a cedega hasznalta is, gondolom osszeakadt a shared memory ?! na mind1 igy tokeletes megy h kiszedtem xorg.conf-bol meg a cedega configbol - gondoltam leirom hatha valaki veletlen ilyen szituacioba esik ( nekem xawtv is hasonlokepp reagalt )

  • asturel

    őstag

    válasz Sipi #4478 üzenetére

    ''beta'' cuccokat hasznalok, mar kezdetektol fogva ~amd64 keywordot hasznalom ;) gondolom ezaz: [ebuild N ] media-libs/win32codecs-20050412 +quicktime +real 0 kB

    na igen, csak mplayerrel meg akartam nezni meik channel meik csatorna ;) ennyire kellett volna

    Running tvtime 0.99.
    Reading configuration from /etc/tvtime/tvtime.xml
    Reading configuration from /home/asturel/.tvtime/tvtime.xml
    mixer: Can't open device /dev/mixer, mixer volume and mute unavailable.


    a tvtime konfigba a mixer /dev/mixer:line


    aa megorulok hogy nemmegy a tv, most ahogy bebootoltam winbe es elinditottam tvt, aztan vissza gentoo, es minden csatornan az a csatorna megy amit korabban neztem aa nem hiszem el, pedig anno meg ment :(

  • asturel

    őstag

    válasz Sipi #4480 üzenetére

    marmint a /etc/portage/package.use -be irjam be ezt:
    media-video/mplayer win32codecs
    ? mert ez benvan, nincs fenn a win32codecs megse irja h fel akarna rakni

    a felhasznalom bennevan az audio groupba es /dev/snd dir van
    alsa-oss nincs fenn, en asszittem ha az /etc/conf.d/alsasound -ba a ENABLE_OSS_EMUL=''yes'' akkor nem kell semmi mast felrakni, felraktam de igy se nagyon akarja megnyitni a /dev/mixer -t
    ja es udev-et hasznalok

    alsa-drivernel nincs az oss bekapcsolva, akkor use flaghoz beirjam hogy ''oss'' es emerge alsa-driver ?;)

    kitoroltem de igy meg sose sikerult eletet lehelni a tunerbe:
    bttv: driver version 0.9.15 loaded
    bttv: using 8 buffers with 2080k (520 pages) each for capture
    bttv: Bt8xx card found (0).
    ACPI: PCI Interrupt 0000:00:0b.0[A] -> GSI 19 (level, low) -> IRQ 201
    bttv0: Bt878 (rev 17) at 0000:00:0b.0, irq: 201, latency: 64, mmio: 0xfdffd000
    bttv0: using: *** UNKNOWN/GENERIC *** [card=0,autodetected]
    bttv0: gpio: en=00000000, out=00000000 in=003fffff [init]
    tveeprom(bttv internal): Huh, no eeprom present (err=-121)?
    bttv0: using tuner=-1
    bttv0: i2c: checking for MSP34xx @ 0x80... not found
    bttv0: i2c: checking for TDA9875 @ 0xb0... not found
    bttv0: i2c: checking for TDA7432 @ 0x8a... not found
    bttv0: i2c: checking for TDA9887 @ 0x86... not found
    bttv0: registered device video0
    bttv0: registered device vbi0

    amugy egy kworld tuner ez (card 78)

    mod: a tuner 5-t azt nem en adtam meg kezzel, en regen a tuner 23-mat hasznaltam de azzal se mukodik.

    [Szerkesztve]

  • asturel

    őstag

    válasz Sipi #4483 üzenetére

    alsa kernel moduljait hasznalom

    nem speci kartya, mert elozo gentoomon card=78 tuner=23 -al tokeletes ment ;) ezert nemertem h miert nem megy most

    win32codecset feltettem elotte de igyse huzta be mplayer

    valamit nemtudok ugy emergelni hogy amikre az dependel azokat ne upgradelje csak azt a csomagot amit en megadok ?:)

  • asturel

    őstag

    válasz Sipi #4485 üzenetére

    hat en mar probaltam beletenni kernelbe ezeket de ezt irta, es inkabb kivettem:
    *** Warning: ''snd_oss_info_register'' [sound/core/seq/oss/snd-seq-oss.ko] undefined!
    *** Warning: ''snd_register_oss_device'' [sound/core/seq/oss/snd-seq-oss.ko] undefined!
    *** Warning: ''snd_unregister_oss_device'' [sound/core/seq/oss/snd-seq-oss.ko] undefined!
    *** Warning: ''snd_oss_info_register'' [sound/core/oss/snd-pcm-oss.ko] undefined!
    *** Warning: ''snd_register_oss_device'' [sound/core/oss/snd-pcm-oss.ko] undefined!
    *** Warning: ''snd_unregister_oss_device'' [sound/core/oss/snd-pcm-oss.ko] undefined!
    *** Warning: ''snd_oss_info_register'' [sound/core/oss/snd-mixer-oss.ko] undefined!
    *** Warning: ''snd_mixer_oss_notify_callback'' [sound/core/oss/snd-mixer-oss.ko] undefined!
    *** Warning: ''snd_register_oss_device'' [sound/core/oss/snd-mixer-oss.ko] undefined!
    *** Warning: ''snd_unregister_oss_device'' [sound/core/oss/snd-mixer-oss.ko] undefined!


    kernel u.e. volt emlekeim szerint (talan nem 2.6.12 r9 hanem r7, most meg felraktam a 2.6.13-r1 et), make.conf use-nel ottvan a win32codecs meg /etc/portage/packages.use -nal is beleirtam h media-video/mplayer win32codecs , hogy kapcsoljam be maskeppen?

    az upgradeval meg az a baj hogy xorg-x11 legujabb nem fordul le se a gcc (1el ujabb verzio mind2) viszont pl links csak azert dependel ra mert ugye van graphich modja is.. annyira nagy oka szerintem nem lehet h 1el regebbi xorgnal ne menne azuj :)

    [Szerkesztve]

  • asturel

    őstag

    válasz asturel #4487 üzenetére

    alsarol jut eszembe ha master, pcm 95-95 fele megy erosen elkezd torzitani az alatt meg egy nagyot halkul, es a magas se annyira szep tiszta mint pl windozba, miert van ez? nemhiszem h tul vajtfulu lennek ;)

    akkor vegyem ki kernelbol es alsa-driver ?;) mert igy nem igazan fog menni unknow symbol sajnos

  • asturel

    őstag

    válasz Sipi #4491 üzenetére

    igen de 95 - 95 alatt nekem elegge halk meg igyis, winbe hangosabb, tisztabb ;)
    akkor kiveszem kernelbol az alsa hangkartya driveremet, es felrakom az alsa-drivert

    mplayer: nyomtam egy emerge mplayert aztan megneztem a configure.log-t ahogy irtad, de nem talaltam benne semmi olyat ami arra utal h merne lenne, gondolom itt kene lennie ha irna, hogy miert nem talalja mint pl az alatta levo codecnel h no such dir

    ============ Checking for Win32 codec DLL support ============
    Result is: no
    ##########################################

    configure kozbe: Checking for Win32 codec DLL support ... no

    van par uj stuff ami nemreg johetett ki de nem igazan tudom oket leforditani ;)

    most enlightenment dr16-t hasznalok, de fel akarom tenni cvs-bol a dr17-et de felek hogy nagyon bugos lesz :O aztan meg szenvedhetem le

    apropo valahol olvastam itta forumba hogy fontosabb sys appokat lehet testelni mit is kell a make.conf-ba irni ehhez? elolvastam kb 1000 hszt utana meguntam keresni, pedig valahol lattam

    btw, van valami emerge parameter arra, hogy a letoltott stuffokat torolje? most foglal 4 gigat a gentoom, es szinte semmi sincs fenn;) nemtom mi foglalhat ennyit a multkor meg 1.9gb volt

    [Szerkesztve]

  • asturel

    őstag

    válasz Sipi #4493 üzenetére

    mplayer: felraktam az mplayer-bin -t a descriptionba azvolt irva h pre-build for amd64 system, es hoppa minden codecs megy (igaz semmien flag nincs emergenel az mplayer-bin-nel), probalgattam en a kimeneteket de sehogyse megy, feltoltottem webre egy par megas reszt belole, megnezned? Bővebben: link

    letoroltem a /var/tmp/portage -t ez kozel 1.5 giga volt :D a tobbi par talan 2mega?!;)

    sajnos a tuner meg mindig nem akar funkcionalni, unalmamba mar lirc-et is belottem, de valahogy az ha irexec-t hasznalok behujul az app, xmms-t irexec-el akartam inditani igy:
    begin
    prog = irexec
    button = power
    repeat = 0
    config = xmms
    end

    ez igy elivleg jonak kene lennie nem? el is indul, csak bezarom xmmst rogton elindul 1 uj, aztan 1x csak segfaultolt a playlistem eltunt, es utana meg 1x bezartam es vegre nem indult el ujra

    drivernek via82xx-t hasznalom (ac97)

    btw jut eszembe, meg azzal is probalkoztam elotte mplayerrel hogy kezzel atirtam az ebuildot hogy mindenkepp hasznajja a win32 codecs-t, erre meg nem fordult le itt a make vege Bővebben: link

    letezik valami equalizer amivel az egesz kimenetet hangszinet tudom allitani ?:)

    firefox flash supporthoz a netscape-flash -t kell felrakni?

    fel akartam tenni az azureust (de lehet rtorrentnel maradok vagy bittornado) es masked v olt, de az azureus-bin meg nem ;)

  • asturel

    őstag

    válasz Sipi #4518 üzenetére

    jelentkezem ujra;)

    mplayer-bin mostmar fajintosan mukodik, lirc is jo a prog vegen a & -val;)
    make.profile jo helyre mutat, beleirtam a make.conf-ba a multilibet de ahogy nezegettem semmit se azzal fordit (mondjuk useba nekem van meg mmx,mmxext,3dnow,3dnowext es amikor az mplayert emergelnem akkor ezek is - )

    osszesen 3 bajom van ''csak'' :)

    tv azota se akar megnyikkanni, a stream meg akad, olvastam olyat h xine-ui -val megy de az meg nem tudja nekem a demuxert meghivni valamie?! kartyan nemhiszem h van hw-s eqva, valami sw kene ami az osszes kimeno hangot korrigalja picit :)

    masik hogy amikor a captive-t emergelnem felraka a lufis-t lufs-t es mikor jon a captive ilyen patchet alkalmaz: * Applying do-not-check-for-lufsd.patch ... es utana nem is talalja meg a lufs-t

    checking lufs/fs.h usability... no
    checking lufs/fs.h presence... no
    checking for lufs/fs.h... no
    checking lufs/proto.h usability... no
    checking lufs/proto.h presence... no
    checking for lufs/proto.h... no
    configure: error: LUFS client was requested (--enable-lufs) but no LUFS include files were found. Install 'lufs-*-*captive*' package.


    amkor a lufs fordul ilyet kapok, valszeg emiatt nem akarja?!
    * Lufs Kernel support and lufsd,lufsmnt have been disabled in favour
    * of lufis, please use lufis to mount lufs-filesystems, eg:
    # lufis fs=ftpfs,host=ftp.kernel.org /mnt/lufis/ -s
    * If something does not work for you with this setup please
    * complain to bugs.gentoo.org
    * Note: There is also the native sshfs-fuse implementation now
    * lufs-sshfs does not work on amd64 and is disabled there.


    van erre valami 5leted?;)

    gentoo talira sajnos nem megyek

  • asturel

    őstag

    válasz Sipi #4568 üzenetére

    gepemet tuti nem vinnem, kb 20kilo, es nem is midi torony ;) (es gondolom nincs nalad 64 bites cucc)
    amit linkeltem azt lerippeltem, windows media player tokeletesen lejatsza, csak mplayer nem, amugy 99% h wmv9dmo codeccel lesz a baj, elvileg xine viszi de az meg nem tudja megnyitni a demuxert ;)

    hangkartya VIA8233A ( via_82xx driver )

    mindjar megnezem a lufst, csak windows alatt vagyok, nagyon csipi a fulemet az alsa, nemtom miert szol ilyen ratyin, a magas eleg tompa a mely se az igazi, es vagy rohadt halk vagy torzit

    felraktam amugy dr17-et szerintem nagyon ottvan a toppon Bővebben: link

  • asturel

    őstag

    válasz asturel #4569 üzenetére

    igy mar latja a lufs-t csak nem fordul le itt a makelog
    Bővebben: link
    remelem nem az a baja h unknow cpu es csak x86-on fordul le :(((

  • asturel

    őstag

    válasz Sipi #4576 üzenetére

    a captive errorozik nem a lufs, lufs frankon felmegy meg is talalja a captive
    probaltam default_abi -val is meg chost-nak is adtam i686-pc-linux-gnu erteket de igy meg

    checking for poptParseArgvString in -lpopt... no
    configure: error: Captive requires popt library.

    alsa-t mar kivettem kernelbol es az alsa-driver -t hasznalom

    ense szeretem az egesz windows media videot de ezzel kuldi a tonline a streamot;)

    (nyomtam egy alsaconf -t es mostmar mintha jobb lenne ;), omfg de lama vagyok, csak legeloszor nem latta a bt_8xx cardot aztan rajottem h nem is kell nekem olyan mivel jack kabelel jatsza at a hangot)

    mod: emulok kozul csak a app-emulation/emul-linux-x86-qtlibs nincs fenn, gondolom ez nem is kene neki

    [Szerkesztve]

  • asturel

    őstag

    válasz escie #4590 üzenetére

    ''van valakinek elsőkézből tapasztalat a64-ről?''

    64 bites gentoom van, captive nem fordul le mivel unknow cpu, btw captiven kivul van mas ntfs writer cucc?

    mplayerrel mint lathattad volt 1 kis problemam, de imho ha 32 biten leforditom frankon mukodne, de az mplayer-bin-be is szerintem eleg jol belevan forgatva minden

    keresgettem gentoo forumon is, es nem csak nekem van az a problemam hogy a tuner azokkal a parameterekkel tokeletesen mukodik pl 32 bites gentoon de 64 bitesen no signal
    ja, es van par csomag ami unmasked, mondjuk fellehet rakni (accept_keywords = ''~amd64'')

    cnq kiralyul mukodik :)

    ha valamire kivancsi vagy, kerdezz (ha tudok valaszolok)

    configom megtalalod alaplapomon

  • asturel

    őstag

    válasz escie #4592 üzenetére

    igen az, es nekem a kernel ''vezerli'', nincs kulon damond

    powernow-k8: Found 1 AMD Athlon 64 / Opteron processors (version 1.50.3)
    powernow-k8: 0 : fid 0xa (1800 MHz), vid 0x6 (1400 mV)
    powernow-k8: 1 : fid 0x2 (1000 MHz), vid 0x12 (1100 mV)

    igaz huzva van es most a valos 2200 cnq meg 1200, de tokeletesen leveszi csak mikor megnezem a scaling_cur_freq-t akkor 1000 mhz-t ir :)

  • asturel

    őstag

    válasz escie #4594 üzenetére

    hat koztes freqi ertek nincs, vagy max vagy min

    /proc/cpuinfo ..power management: ts fid vid ttp
    az osszes a64 proci, lap tudja (biosba kell engedelyezni), csakha szorzot allitasz akkor nem fog menni a cnq

  • asturel

    őstag

    válasz tierbatyo #4614 üzenetére

    wiki howto Bővebben: link en meg nem probaltam, de biztos mukodik

    Sipi: keresgeltem gentoo forumokon es tobb usernek is no signalt ad 64 bites gentoo alatt a tunerje, mikor 32 bites gentoo alatt mukodik, most akkor a kernel bttv resze a ludas vagy a gentoo ?;) (esetleg user error ;))

    fel akartam rakni az ujabb gcc-t (4.0.2pre) de nem fordult le, sot a 3.4.4-r1 se forudul le igy jelenleg 3.4.4-t hasznalok, mind1 nem erdekes ;), amugy amik emergenel zarojelbe vannak irva azokat nem lehet bekapcsolni? mert pl ilyen a multilib is gcc-nel de amikor configure fut akkor meg enable multilib van;)

  • asturel

    őstag

    válasz Sipi #4620 üzenetére

    ha jol emlexek, csak generic 64, amd64/opteron, meg intel emt64 van a cpuknak nincs sima athlonxp vagy hasonlo :)
    lamakerdesamugy ez mien ''optimizacio'' vagy mire valo hogy a kernelbe beallitom a cpu tipust?

  • asturel

    őstag

    válasz Sipi #4622 üzenetére

    na mukodik a tv, de alig merem leirni hogy miert nem ment, mert akkor az ultralama flagot megkapnam ;)
    szoval bttv nem huzta be a tuner modult ;) ezert nem valtott csatornat :Y:Y:Y:Y omfg istenem ne;)

    captireve van valami 5leted? popt lib fennvan de ha 32 biten akarom forgatni (CFLAGS=''-march=i386 -m32'' LDFLAGS=''-m32'' emerge captive) ugy nem talalja:

    checking for poptParseArgvString in -lpopt... no
    configure: error: Captive requires popt library.

    na ha ez menne utana tenyleg bekussolnek a problemaimmal;)

  • asturel

    őstag

    válasz Sipi #4627 üzenetére

    hatha flagok nelkul nyomom akkor ezvan: Bővebben: link unknow cpu ;)
    a tobbi cucc mind 64 biten van leforgatva, igazabol meg semmit se sikerult 32 biten leforgatni, ha adok root passt megnezed?

  • asturel

    őstag

    válasz Sipi #4630 üzenetére

    ok raer, holnap ~kb mikor ersz ra ? vagy mikor van 1 kis szabad idod, ha nem banod felveszlek msn-en :)

  • asturel

    őstag

    válasz PGee #4680 üzenetére

    az elso valtozatba sajat magadnak kell ''beallitanod'' a kernelt, mig a genkernel automatikusan ''beallitja'' es leforditja neked (amugy a genkernelt nem --config parameterrel kene?)

  • asturel

    őstag

    válasz Yom #4756 üzenetére

    2.6 kernelnel nem a bttv-nek, ebben az esetben a saa-nak kell megadni a tuner parametert is? es a tuner modult csak siman modprobezni ( ha emlekeim nem csalnak a 2.4 kernelnel lehetett a tuner modult parameterezni )

    nemtudja valaki a wxGTK-nak mennyi hely kell h leforduljon?

    [Szerkesztve]

  • asturel

    őstag

    válasz escie #4761 üzenetére

    te mien cflagokat hasznalsz?

    mplayered vanmar?;) majd ha sikerult win32codecsel felrakni ird mar le, enha 32 biten forditom popt libet hianyol :(, hanyas glibc-t hasznalsz?

    egy hdparm -tT /dev/hdX -t bemasolsz? kivancsi vagyok hogy mien az nf4 idekezelese enyem:
    Timing cached reads: 3764 MB in 2.00 seconds = 1882.29 MB/sec
    Timing buffered disk reads: 160 MB in 3.02 seconds = 53.06 MB/sec


    felraktam ma a 8.16.20-t ati drivert, erre eger mozditasnal az e17 dr17 olyan szep elszallt :) ugyhogy vissza is kerult

    merjek menet kozbe glibc-t emergelni? vagy hogyan frissitsem?:) van 1el ujabb verzio es unatkozok

    mencoder tv:// -tv driver=v4l2:width=640:height=480:norm=pal -oac copy -ovc lavc -lavcopts vcodec=mpeg4:vbitrate=2500 -o ize.avi <- elvileg ennek mukodnie kene nem?
    mikor a configurenel nezem xvid... yes, meg libavcodecset is irja a codecs-nel a configure vegen, es megse jo, 5let?:) (ha mplayerrel nezheto igy a tv) error: (neztem a topicba hogy mar masnak is volt ilyen gondja, de nekem bele van forditva a codecs, szoval nem ertem mi baja)

    ========= Sajnos ez a fájlformátum ismeretlen vagy nem támogatott ===========
    = Ha ez egy AVI, ASF vagy MPEG fájl, lépj kapcsolatba a készítõkkel (hiba)! =
    Demuxer meghívása sikertelen.


    mod: nemtok irni enis betegeskedem ;)


    [Szerkesztve]

  • asturel

    őstag

    válasz escie #4766 üzenetére

    igen, le is toltottem win64codecs ebuildot de ebuild fajl digestnel hibazott is mar, aztan lattam meg olyan megoldast h teljesen felhuzott a gepere egy athlonxps staget, es ott forditotta le, etc.., azt eni megtalaltam az en make.conf-om (amugy amd.com oldalon vannak recommended dolgok)
    CFLAGS=''-march=athlon64 -O3 -ffast-math -funroll-all-loops -fpeel-loops -ftracer -funswitch-loops -funit-at-a-time''
    CHOST=''x86_64-pc-linux-gnu''
    CXXFLAGS=''${CFLAGS}''


    most toltom a package cd-t mer hibas gccm van es bootstrap utan ez lett felteve, szoval nincs masik binaris (3.4.4 sima, mar nincs is ilyen a portageba)

    van tvtime 1.0.1 :)

    most mountoltam fel a cd-t es nincs rajta a GCC!!!

    [Szerkesztve]

  • asturel

    őstag

    válasz asturel #4767 üzenetére

    kozben megoldottam a gcc-t livecdrol

    fogtam a stage3-mat kitomoritettem a /usr/src/gccfix -be
    aztan chroot /usr/src/gccfix
    majd quickpkg /var/db/pkg/sys-devel/gcc-verziod
    exit
    kitomoritettem gyokbe
    gcc-config 1, es voala :D user orul

    hehe, te mar nem is fogsz windozt latni ?:), en meg nemtom hogy oldjam meg hogy win alatt is irhassam meg linux alatt is, de meg atkonvertalni se tom adatvesztes nelkul ext3ba vagy reiserfs-be :(

    ááá. neeee ugyannott elszall

    [Szerkesztve]

  • asturel

    őstag

    válasz escie #4775 üzenetére

    1 szivessegre szeretnelek kerni, megtenned hogy quickpkg /var/db/pkg/sys-devel/gcc-verziod (ez csinal egy binaris gcc-t a /usr/portage/packages/All-ba) es ezt elkuldod nekem? nagyon sokat segitenel mivel a jelenlegi gcc-mel, multilibbel nem fordul le, no multibbel igen, viszont ugy mar nem tudok ujra multilibbel forditani, akar ircen, akar msnen, akar mailon is johet ha mail inkabb astur3l@gmail.com (nemtom igy hirtelen h mekkora a mailbox meretem)
    koszi elore is :)

  • asturel

    őstag

    válasz tierbatyo #4781 üzenetére

    nekem annyi volt csak, hogy nem fordult le semmien mas gcc, se glibc, meg nehany firefox meg xorg-x11 verzio, de nagyreszuk lefordult :) (mondjuk en 3.4.4-et hasznaltam amit ki is vettek portagebol)

  • asturel

    őstag

    válasz escie #4792 üzenetére

    kernel:
    CONFIG_CPU_FREQ=y
    CONFIG_CPU_FREQ_TABLE=y
    # CONFIG_CPU_FREQ_DEBUG is not set
    CONFIG_CPU_FREQ_STAT=y
    CONFIG_CPU_FREQ_STAT_DETAILS=y
    # CONFIG_CPU_FREQ_DEFAULT_GOV_PERFORMANCE is not set
    CONFIG_CPU_FREQ_DEFAULT_GOV_USERSPACE=y
    CONFIG_CPU_FREQ_GOV_PERFORMANCE=y
    CONFIG_CPU_FREQ_GOV_POWERSAVE=y
    CONFIG_CPU_FREQ_GOV_USERSPACE=y
    CONFIG_CPU_FREQ_GOV_ONDEMAND=y
    CONFIG_CPU_FREQ_GOV_CONSERVATIVE=y

    #
    # CPUFreq processor drivers
    #
    CONFIG_X86_POWERNOW_K8=y
    CONFIG_X86_POWERNOW_K8_ACPI=y
    # CONFIG_X86_SPEEDSTEP_CENTRINO is not set
    CONFIG_X86_ACPI_CPUFREQ=y

    #
    # shared options
    #
    CONFIG_X86_ACPI_CPUFREQ_PROC_INTF=y
    # CONFIG_X86_SPEEDSTEP_LIB is not set


    mivel nekem conservative-n 1x szabalyozta csak jol a procit, igy ugy dontottem atallok valami daemonra, igy felraktam a cpudynt es atallitottam a scaling_governor-t (echo '' ondemand'' >> /sys/devices/system/cpu/cpu0/cpufreq/scaling_governor), a default cpudyn configjat hasznalom, igy megy tokeletesen

    (menuconfigot most nemtok copyzni, windows alatt vagyokÖ

    nekem a 2.6.12 kernelel is mukodott a scalazas (amugy a /proc/cpuinfo mindig az aktualis freqit irja (szoval ha cnq aktiv akkor 1000-t kene irnia), remelem nagyjabol erthetoen irtam le :)

    mod: ja latom mar, sikerult, nekem konzolba ondemand-n nem vette le a freqit, viszont amikor az e17 futott akkor meg igen :) (e17-be is van cpufreqi birizgalo)


    neked a default governor userspace vagy performance ?:) nekem az elobbi

    [Szerkesztve]

  • asturel

    őstag

    válasz escie #4808 üzenetére

    hasznalj splashutils-t, azzal megy 1280x1024-be (enis ezt hasznalok, es a bootsplash themek is atkonvertalhatok splashutils kompatibilisse)
    mod: ha jol sejtem a gentoo live cd is splashutils-al van megoldva ( splashutilsba van livecd meg gentoo meg emergence theme :) )

    netmegosztashoz elobb kene meg az
    iptables -A POSTROUTING -t nat -o netinterface(gondolom ppp0) -j MASQUERADE

    imho csinalhatnal neki pl 1 kulon initszkriptet az /etc/init.d -be es azt addolnad


    [Szerkesztve]

  • asturel

    őstag

    válasz escie #4872 üzenetére

    szentem is ratyin szol alsaval a via integralt hangkartya (nekemis ilyenvan) magas nem igazan teljesedik ki a mely is inkabb torz satobbi szinte csak kozepvan tok tompa a zene, 5.1-et nemtom, me nekem nincs olyanom

Aktív témák