Aktív témák

  • Tommer

    tag

    Na végre sikerült egy rendesebb tesztet csinálnom a Giga-Byte 7900 GT –ről.

    Nézzük szépen sorjában. Az alapórajele a kártyesznak 450/660 (450/1320), ezt szépen megemeltem 560/800 (560/1600) –ra. Az emelést a 84.25 driver –ben végeztem. A core nem megy feljebb, nem engedi a driver, a memória csúszkája a driverben pedig csak eddig húzható, szerintem a memória még többet is bírna, de még nem találtam, olyan tweak –er progit ami rendesen ismerné fel a 7900 GT –t.
    Minden tesztet ezen az emelt órajelen végeztem el, vagyis 560/1600 –on, a gyári hűtés mellet, ami azt jelenti, hogy csak egy kis hűtőborda és ventilátor van a kártyán, a memóriák pedig teljesen csupaszok. Majd tervezem valami jobb hűtés beszerválását, de így sem volt vele semmi gond!
    Elvégeztem a szokásos 3DMark –okat, ill teszteltem pár játékot is! Összesen csak 3 említésre méltó játékom van, DOOM 3, QUAKE 4 és FAR CRY. Ezekkel teszteltem a kártyeszt!
    A driver verzója amit használtam a teszteknél 84.25 !
    A driverben a „Teljesítmény & Minőség beállítások” / Rendszerteljesítmény-nél a következőket állítottam be:
    Vonalsimítási beállítások: Alkalmazásvezérelt
    Anizotróp szűrés: Alkalmazásvezérelt
    Rendszerteljesítmény: Játékoknál: KIVÁLÓ MINŐSÉG
    3DMark –oknál: KIVÁLÓ TELJESÍTMÉNY –re állítottam.
    Függőleges szinkronizálás: KI
    Tripla pufferelés: BE
    Minden mást nem bántottam, nem állítottam.

    A konfigom az adataimnál szerepel, de azért leírom:
    Alalplap: ASUS P5LD2 1003 (legfrissebb BIOS)
    Proci: P4 630 3.0 GHz! 3,9 GHz –re húzva 260 FSB-vel, 1,4875 Vcore
    Hűtő : CoolerMaster Hyper 6+ (iszonyat jól hűt)
    HDD: Maxtor 160 GB 8MB/7200/ PATA
    VGA: Giga-Byte 7900 GT 450/1320 helyett 560/1600 (mint írtam)
    RAM: 2x 1 GB HYNIX DDR2 667 ! 5/4 –en vagyis 650 (325 MHz –en) 4-4-4-10 (CL-RCD-RP-RAS) időzítésekkel

    A proci elvileg menne feljebb is, de ebben az alaplapban ezzel a BIOS –al ez a maximum, bármely magasabb beállítás esetén nem indul a gépezetem! ( Lehet, hogy egy jobb lappal többet lehetne belőle kihozni, de nekem így is tök jó azért a plusz 10-12% -ért ami még esetleg kihozható belőle nem fogok alaplapot cserélni. )

    A játékoknál a GURU3D oldaláról szipkáztam le a HardwareOC BenchTools – programokat a QUAKE 4 és FAR CRY –hoz. A DOOM 3 –nál a Consol –ba beírtam, hogy „timedemo demo1”. A részletes beállításokat is leírom játékonként, de nézzük előbb a 3DMark eredményeket a fentebb leírt beállítások alapján ezek a pontok adódtak:

    3DMark 2003 Score: -> 19.971
    CPU Score: -> 1.096

    3DMark 2005 Score: -> 8.507
    CPU Score: -> 5.712

    3DMark 2006 Score: -> 4.958
    SM 2.0 Score: -> 2.283
    HDR/SM3.0 Score: -> 2.214
    CPU Score: -> 1.189

    Most pedig nézzük a játékokat!
    Minden játékot 1280x1024 –es felbontásban teszteltem. AA (élsimítás) és AF (anizotróp szűrés) kikapcsolásával, ill. 8x AA, valamint 16x AF esetében.

    DOOM 3
    A játéban a rendszer beállításánál a GOOD –ot használtam, tehát nem a teljesen MAX –ot, mert ugye ott többek között tömörítetlen texturákat használ a DOOM 3, ahhoz meg 512 MB video-ram kéne! ( Szerintem ment volna 256 MB –al is, de őszintén szólva nem próbáltam ).
    Na az eredmények a fentebb leírt beállításokkal:
    AA és AF KIKAPCSOLVA: - > 108 FPS
    8x AA és 16xAF: - > 39 FPS

    QUAKE 4
    A méréshez a „HardwareOC Quake 4 Benchmark „ progit használtam amit a GURU3D oldaláról töltöttem le, a következő beállításokkal:

    Resolution: 1280×1024
    Demo: guru5.demo
    Quality: Ultra
    Aspect Ratio: [4:3]
    Antialiasing: None
    Anisotrophic filtering: None
    Symmetric MultiProcessing (SMP) enabled
    Score = 109.3 FPS

    Resolution: 1280×1024
    Demo: guru5.demo
    Quality: Ultra
    Aspect Ratio: [16:9]
    Antialiasing: 8×
    Anisotrophic filtering: 16×
    Symmetric MultiProcessing (SMP) enabled
    Score = 34.9 FPS

    FAR CRY
    A méréshez a „HardwareOC Far Cry Benchmark „ progit használtam amit a GURU3D oldaláról töltöttem le, a következő beállításokkal: ( Meg kell, hogy jegyezzem, az első tesz bekapcsolt HDR –el ment, mely értékét 1-11 között lehetett állítani, én a legnagyobb 11 –et állítottam be, a lényeg, hogy ha a HDR be van kapcsolva nincs ( legalább is az nVidia kártyáknál) AA (élsimítás).

    Resolution: 1280×1024
    Ultra quality option, Direct3D renderer
    Level: Pier, demo: 1.tmd
    Pixel shader: model 3.0
    Antialising: None
    Anisotrophic filtering: From System
    HDR: level 11
    Geometry Instancing: disabled
    Normal-maps compression: disabled
    Score = 62,08 FPS

    Resolution: 1280×1024
    Ultra quality option, Direct3D renderer
    Level: Pier, demo: 1.tmd
    Pixel shader: model 3.0
    Antialising: 8×
    Anisotrophic filtering: 16×
    HDR: disabled
    Geometry Instancing: disabled
    Normal-maps compression: disabled
    Score = 67,08 FPS

    Látszik, hogy a HDR 11 értéke jobban megterheli a kártyát, mint a 8x AA és a 16x AF, valamint sokkal, de sokkal szebb az élsimításnál ( de gondolom el nyilvánvaló, aki látta a HDR –t bekapcsolva tudja miről beszélek ).

    NA „RÖVIDEN” ENNYI!
    Nagyon, de nagyon jó kis kártyesz, és elég olcsó ahhoz, hogy az ember SLI –be kötve minden más EGYKÁRTYÁS rendszert beleértve az 1900XTX –és 7900 GTX –et is, agyonverje, mivel 2 ilyen kártya kerül pl. egy 1900XTX összegébe !
    Na persze nem minden játék támogatja az SLI –t ( sőt valamelyik egyántalán nem ), de akkor is szuper kis teljesítményt kapnánk!
    Na jó éjszakát mindenkinek!
    ( Következtetéseket majd később írok, most túl fárad vagyok! )



    [Szerkesztve]

    [Szerkesztve]

    AMD Ryzen

Aktív témák