Aktív témák
-
Tommer
tag
Na végre sikerült egy rendesebb tesztet csinálnom a Giga-Byte 7900 GT –ről.
Nézzük szépen sorjában. Az alapórajele a kártyesznak 450/660 (450/1320), ezt szépen megemeltem 560/800 (560/1600) –ra. Az emelést a 84.25 driver –ben végeztem. A core nem megy feljebb, nem engedi a driver, a memória csúszkája a driverben pedig csak eddig húzható, szerintem a memória még többet is bírna, de még nem találtam, olyan tweak –er progit ami rendesen ismerné fel a 7900 GT –t.
Minden tesztet ezen az emelt órajelen végeztem el, vagyis 560/1600 –on, a gyári hűtés mellet, ami azt jelenti, hogy csak egy kis hűtőborda és ventilátor van a kártyán, a memóriák pedig teljesen csupaszok. Majd tervezem valami jobb hűtés beszerválását, de így sem volt vele semmi gond!
Elvégeztem a szokásos 3DMark –okat, ill teszteltem pár játékot is! Összesen csak 3 említésre méltó játékom van, DOOM 3, QUAKE 4 és FAR CRY. Ezekkel teszteltem a kártyeszt!
A driver verzója amit használtam a teszteknél 84.25 !
A driverben a „Teljesítmény & Minőség beállítások” / Rendszerteljesítmény-nél a következőket állítottam be:
Vonalsimítási beállítások: Alkalmazásvezérelt
Anizotróp szűrés: Alkalmazásvezérelt
Rendszerteljesítmény: Játékoknál: KIVÁLÓ MINŐSÉG
3DMark –oknál: KIVÁLÓ TELJESÍTMÉNY –re állítottam.
Függőleges szinkronizálás: KI
Tripla pufferelés: BE
Minden mást nem bántottam, nem állítottam.
A konfigom az adataimnál szerepel, de azért leírom:
Alalplap: ASUS P5LD2 1003 (legfrissebb BIOS)
Proci: P4 630 3.0 GHz! 3,9 GHz –re húzva 260 FSB-vel, 1,4875 Vcore
Hűtő : CoolerMaster Hyper 6+ (iszonyat jól hűt)
HDD: Maxtor 160 GB 8MB/7200/ PATA
VGA: Giga-Byte 7900 GT 450/1320 helyett 560/1600 (mint írtam)
RAM: 2x 1 GB HYNIX DDR2 667 ! 5/4 –en vagyis 650 (325 MHz –en) 4-4-4-10 (CL-RCD-RP-RAS) időzítésekkel
A proci elvileg menne feljebb is, de ebben az alaplapban ezzel a BIOS –al ez a maximum, bármely magasabb beállítás esetén nem indul a gépezetem! ( Lehet, hogy egy jobb lappal többet lehetne belőle kihozni, de nekem így is tök jó azért a plusz 10-12% -ért ami még esetleg kihozható belőle nem fogok alaplapot cserélni. )
A játékoknál a GURU3D oldaláról szipkáztam le a HardwareOC BenchTools – programokat a QUAKE 4 és FAR CRY –hoz. A DOOM 3 –nál a Consol –ba beírtam, hogy „timedemo demo1”. A részletes beállításokat is leírom játékonként, de nézzük előbb a 3DMark eredményeket a fentebb leírt beállítások alapján ezek a pontok adódtak:
3DMark 2003 Score: -> 19.971
CPU Score: -> 1.096
3DMark 2005 Score: -> 8.507
CPU Score: -> 5.712
3DMark 2006 Score: -> 4.958
SM 2.0 Score: -> 2.283
HDR/SM3.0 Score: -> 2.214
CPU Score: -> 1.189
Most pedig nézzük a játékokat!
Minden játékot 1280x1024 –es felbontásban teszteltem. AA (élsimítás) és AF (anizotróp szűrés) kikapcsolásával, ill. 8x AA, valamint 16x AF esetében.
DOOM 3
A játéban a rendszer beállításánál a GOOD –ot használtam, tehát nem a teljesen MAX –ot, mert ugye ott többek között tömörítetlen texturákat használ a DOOM 3, ahhoz meg 512 MB video-ram kéne! ( Szerintem ment volna 256 MB –al is, de őszintén szólva nem próbáltam ).
Na az eredmények a fentebb leírt beállításokkal:
AA és AF KIKAPCSOLVA: - > 108 FPS
8x AA és 16xAF: - > 39 FPS
QUAKE 4
A méréshez a „HardwareOC Quake 4 Benchmark „ progit használtam amit a GURU3D oldaláról töltöttem le, a következő beállításokkal:
Resolution: 1280×1024
Demo: guru5.demo
Quality: Ultra
Aspect Ratio: [4:3]
Antialiasing: None
Anisotrophic filtering: None
Symmetric MultiProcessing (SMP) enabled
Score = 109.3 FPS
Resolution: 1280×1024
Demo: guru5.demo
Quality: Ultra
Aspect Ratio: [16:9]
Antialiasing: 8×
Anisotrophic filtering: 16×
Symmetric MultiProcessing (SMP) enabled
Score = 34.9 FPS
FAR CRY
A méréshez a „HardwareOC Far Cry Benchmark „ progit használtam amit a GURU3D oldaláról töltöttem le, a következő beállításokkal: ( Meg kell, hogy jegyezzem, az első tesz bekapcsolt HDR –el ment, mely értékét 1-11 között lehetett állítani, én a legnagyobb 11 –et állítottam be, a lényeg, hogy ha a HDR be van kapcsolva nincs ( legalább is az nVidia kártyáknál) AA (élsimítás).
Resolution: 1280×1024
Ultra quality option, Direct3D renderer
Level: Pier, demo: 1.tmd
Pixel shader: model 3.0
Antialising: None
Anisotrophic filtering: From System
HDR: level 11
Geometry Instancing: disabled
Normal-maps compression: disabled
Score = 62,08 FPS
Resolution: 1280×1024
Ultra quality option, Direct3D renderer
Level: Pier, demo: 1.tmd
Pixel shader: model 3.0
Antialising: 8×
Anisotrophic filtering: 16×
HDR: disabled
Geometry Instancing: disabled
Normal-maps compression: disabled
Score = 67,08 FPS
Látszik, hogy a HDR 11 értéke jobban megterheli a kártyát, mint a 8x AA és a 16x AF, valamint sokkal, de sokkal szebb az élsimításnál ( de gondolom el nyilvánvaló, aki látta a HDR –t bekapcsolva tudja miről beszélek ).
NA „RÖVIDEN” ENNYI!
Nagyon, de nagyon jó kis kártyesz, és elég olcsó ahhoz, hogy az ember SLI –be kötve minden más EGYKÁRTYÁS rendszert beleértve az 1900XTX –és 7900 GTX –et is, agyonverje, mivel 2 ilyen kártya kerül pl. egy 1900XTX összegébe !
Na persze nem minden játék támogatja az SLI –t ( sőt valamelyik egyántalán nem ), de akkor is szuper kis teljesítményt kapnánk!
Na jó éjszakát mindenkinek!
( Következtetéseket majd később írok, most túl fárad vagyok! )
[Szerkesztve]
[Szerkesztve]AMD Ryzen
Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen