Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Kaci84

    őstag

    válasz Miertvansote #21757 üzenetére

    14 napos elállással indoklás nélkül visszaküldöd és a teljes vételárat (brutto) kötelesek visszafizetni.
    A webes vásárlásoknál lehetőség van a termékek kipróbálására, majd ha nem felel meg indoklás nélküli visszaküldésre. Kibontás nélkül ugyan hogyan lehetne kipróbálni? Amiket dumálnak az mind halandzsa nem kell rá figyelni. Jogi infót meg sose a webshopból kérdezünk.
    Leírod papírra a neved címed rendelés számot és, hogy szeretnél élni az elállás jogával. Aláírod. A becsomagolást levideózod és legyen ott pár ember aki tanúsítja, hogy sérülés nélkül csomagoltad el. Utána feladod postán vagy gls-el.
    Utána vársz 14+2 napot, majd ha nem fizetnek jelentkezel.
    Sorrend: Email küldés - Tértivevényes - Jegyző fizetési meghagyás - Ügyvédi felszólító - Fogyvéd jelentés másolat továbbküldés -
    Végül marad a bírósági preskedés. (Eddig nem szoktak elmenni)

  • Dealer95

    őstag

    válasz Miertvansote #21759 üzenetére

    Az ÁSZF-ben nem térhetnek el a jogszabályban leírtaktól a vevőre nézve negatív irányban...
    14 napos elállás esetén kötelesek a teljes vételárat visszafizetni bontott és bontatlan termék esetén is.
    (Amennyiben nem cégként vásároltál).

    Melyik bolt ez?

    [ Szerkesztve ]

  • Exodion

    aktív tag

    válasz Miertvansote #21759 üzenetére

    Lenyegtelen, es ez most eleg hosszu lesz:

    29. § (1) A fogyasztó nem gyakorolhatja a 20. § szerinti jogát
    a) a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás egészének teljesítését követően, ha a vállalkozás a teljesítést a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg, és a fogyasztó tudomásul vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követően felmondási jogát elveszíti;
    b) olyan termék vagy szolgáltatás tekintetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac vállalkozás által nem befolyásolható, a 20. § (2) bekezdésében meghatározott határidő alatt is lehetséges ingadozásától függ;
    c) olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak;
    d) romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében;
    e) olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza;
    f) olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más termékkel;
    g) olyan alkoholtartalmú ital tekintetében, amelynek tényleges értéke a vállalkozás által nem befolyásolható módon a piaci ingadozásoktól függ, és amelynek áráról a felek az adásvételi szerződés megkötésekor állapodtak meg, azonban a szerződés teljesítésére csak a megkötéstől számított harmincadik napot követően kerül sor;
    h) *  - a (2) bekezdésben foglalt kivétellel - olyan vállalkozási szerződés esetében, amelynél a vállalkozás a fogyasztó kifejezett kérésére keresi fel a fogyasztót sürgős javítási vagy karbantartási munkálatok elvégzése céljából;
    i) lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépes szoftver példányának adásvétele tekintetében, ha az átadást követően a fogyasztó a csomagolást felbontotta;
    j) hírlap, folyóirat és időszaki lap tekintetében, az előfizetéses szerződések kivételével;
    k) nyilvános árverésen megkötött szerződések esetében;
    l) lakáscélú szolgáltatás kivételével szállásnyújtásra irányuló szerződés, fuvarozás, személygépjármű-kölcsönzés, étkeztetés vagy szabadidős tevékenységekhez kapcsolódó szolgáltatásra irányuló szerződés esetében, ha a szerződésben meghatározott teljesítési határnapot vagy határidőt kötöttek ki;
    m) a nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális adattartalom tekintetében, ha a vállalkozás a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg a teljesítést, és a fogyasztó e beleegyezésével egyidejűleg nyilatkozott annak tudomásul vételéről, hogy a teljesítés megkezdését követően elveszíti a 20. § szerinti jogát.
    (2) Az (1) bekezdés h) pontjában meghatározott esetben a 20. § szerinti jog a fogyasztó által kifejezetten kért szolgáltatásokon és a karbantartás vagy a javítás elvégzéséhez felhasznált cserealkatrészeken felül kínált szolgáltatásokra vagy termékekre kiterjed.

    Amire ok akarnak hivatkozni az a 29/i) ami egyertelmuen leirja hogy mire is vonatkozik. Memoriakartya, elallasnal neked van igazad a teljes vetelar visszajar 14napon belul.

    Ahogy Dealer95 is irta, ha maganszemelykent vasaroltal. Szepen csatolsz nekik egy elallasi nyilatkozatot amit elkuldessz emailen es a csomagba is beleraksz egy peldanyt. Megadod rajta a szamlaszamot ahova a vetelar visszafizeteset kered.
    Ha nem kapod meg a teljes vetelarat kozjegyzonel fizetesi meghagyast kersz (itt mar tobb mint valoszinu hogy fizetnek is) de ha nem akkor automatikusan perre alakul a dolog amitol vagy megijednek es fizetnek vagy jo sokat varsz.

    Forras: [link]

    [ Szerkesztve ]

  • Kaci84

    őstag

    válasz Miertvansote #21759 üzenetére

    Lehet, hogy nem tudják eladni, de ezt be kell vállalni ha valaki webáruházat nyit. Nagyon sokat nyernek a működési költségek spórolásán azzal, hogy nem kell üzletet fenntartani vagy nem a vásárlói létszámmal egyenes arányban lévőt. Olyan mint a hitel, hogy a kamatba bele van kalkulálva a nemfizetők költsége is. Mindegy is ez a törvény, ha nem tudják bevállalni nem kell webáruházat nyitni és kész, ez a kapitalizmus lényege. Bezzeg amikor az 50-ért VGA-m elromlott és a pénzt adták vissza pár éve az őrült VGA drágulás idején és csak 70-ért utdtam másikat venni bőszen mutogatták a jogszabályokat. Simlis és szarrágó az összes ki kevésbé ki jobban.

Új hozzászólás Aktív témák